Ik heb met opzet 4 dagen gewacht met reageren, om te kijken of de reviewer of de redactie na het weekendde de conclusie zou aanpassen, nadat er een stormvloed met hoog gewaardeerde tegen reactie op de eindconclusie kwam.
Daar Willem de reviewer en hoofdredacteur Wilbert beide duidelijk niet geheel op de hoogte zijn hoe verbruik en TDP en totaal verbruik ge-interpreteer moeten worden.
Hier is een goede discussie en uitleg over TDP: Stroomverbruik van een systeem
Hier is een goed stukje dat Anandtech over TDP heeft geschreven.
Ook oud redactie lid Wouter Tinus heeft er over geschreven: reviews: Tdp: minder simpel dan het lijkt
Ik hoopte dat iemand van de redactie de conclusies zou aanpassen, want hoe Willem aan de conclusie is gekomen dat AM1 lastig te plaatsen is begrijp ik echt niet.
Imho is de eindconclusie geheel verkeert, en ik en vele andere lezers met mij zien wel degelijk een plaats voor AM1, en AMD heeft imho juist een slimme zet gedaan door de APU ook los te verkopen gaan de kosten iets omhoog, maar daar tegenover gaan de SKU kosten weer omlaag, en blijven de totaal kosten gelijk of zelfs iets lager, met een meer flexibel ecosysteem.
Vraagt me dan ook af waarom Tweakers de conclusie niet heeft aangepast?
Daar Willem de reviewer en hoofdredacteur Wilbert beide duidelijk niet geheel op de hoogte zijn hoe verbruik en TDP en totaal verbruik ge-interpreteer moeten worden.
Hier is een goede discussie en uitleg over TDP: Stroomverbruik van een systeem
Hier is een goed stukje dat Anandtech over TDP heeft geschreven.
Ook oud redactie lid Wouter Tinus heeft er over geschreven: reviews: Tdp: minder simpel dan het lijkt
Ik hoopte dat iemand van de redactie de conclusies zou aanpassen, want hoe Willem aan de conclusie is gekomen dat AM1 lastig te plaatsen is begrijp ik echt niet.
- Lagere totaal kosten ook als je naar de echte TCO kijkt.
- Lager totaal (24/7) verbruik.
- Iets betere CPU prestaties.
- Veel betere video weergave prestaties. (zowel tijdens games als video playback weergave)
- CPU/APU is vervangbaar/in verschillende smaken met een flexibel AM1 voetje.
- Uitgebreidere chipset
Imho is de eindconclusie geheel verkeert, en ik en vele andere lezers met mij zien wel degelijk een plaats voor AM1, en AMD heeft imho juist een slimme zet gedaan door de APU ook los te verkopen gaan de kosten iets omhoog, maar daar tegenover gaan de SKU kosten weer omlaag, en blijven de totaal kosten gelijk of zelfs iets lager, met een meer flexibel ecosysteem.
Vraagt me dan ook af waarom Tweakers de conclusie niet heeft aangepast?
[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?