Beste Tweakers,
Ten eerste wil ik graag een gemeende waardering uiten voor deze website/community. Ik vind het echt fantastisch wat jullie allemaal doen! Ik kom ook regelmatig/dagelijks op de website om het een en ander te volgen.
Maar dan nu mijn vraagstuk, het is er een waar ik al langere tijd mee stoei. Voor mijn thuis situatie ben ik zoek naar een “ future-proof streaming media player” achtige oplossing.
Mijn thuis situatie is als volgt: In de woonkamer heb ik een LG LED tv (pricewatch: LG 32LV4500) staan voor het (broodnodige) televisie/series/films kijken. (Deze TV heef geen wifi/internet verbinding).
Daarnaast heb ik een Playstation 4 voor het gamen. Als geluid heb ik het Logitech Z906 (pricewatch: Logitech Z906) setje staan.
Qua bekabeling gaat het geluid van de PS4 over de HDMI naar de TV. De TV is verbonden met de Logitech Z906 d.m.v. een digitale optische kabel. En voor het gemak van 1 afstandsbediening heb ik een Logitech Harmony 650 (pricewatch: Logitech Harmony 650).
Ik ben erg te spreken over mijn bovenstaande “setup”. Maar dan nu mijn vraagstuk. Momenteel gebruik ik voor het afspelen van mijn series/films/muziek een oudere laptop (van mijn vriendin). Maar hiervoor ben ik op zoek naar een vervanger.
Maar met de apparaten/services zoals een chromecast, netflix, XBMC, roku 2, synology NAS, media players zie ik door de bomen het bos niet meer. Hopelijk kunnen jullie mij, aan de hand van het onderstaande lijstje, advies geven voor deze “streaming media player”.
Met mijn toekomstige apparaat zou ik graag het volgende willen kunnen doen:
Ik heb momenteel geen budget voor ogen. Maar ik neem aan dat ik voor een paar honderd euro een apparaat binnen budget is?
Hopelijk kunnen jullie mijn helpen/adviseren,
alvast bedankt!
Groet,
Wouter
Ten eerste wil ik graag een gemeende waardering uiten voor deze website/community. Ik vind het echt fantastisch wat jullie allemaal doen! Ik kom ook regelmatig/dagelijks op de website om het een en ander te volgen.
Maar dan nu mijn vraagstuk, het is er een waar ik al langere tijd mee stoei. Voor mijn thuis situatie ben ik zoek naar een “ future-proof streaming media player” achtige oplossing.
Mijn thuis situatie is als volgt: In de woonkamer heb ik een LG LED tv (pricewatch: LG 32LV4500) staan voor het (broodnodige) televisie/series/films kijken. (Deze TV heef geen wifi/internet verbinding).
Daarnaast heb ik een Playstation 4 voor het gamen. Als geluid heb ik het Logitech Z906 (pricewatch: Logitech Z906) setje staan.
Qua bekabeling gaat het geluid van de PS4 over de HDMI naar de TV. De TV is verbonden met de Logitech Z906 d.m.v. een digitale optische kabel. En voor het gemak van 1 afstandsbediening heb ik een Logitech Harmony 650 (pricewatch: Logitech Harmony 650).
Ik ben erg te spreken over mijn bovenstaande “setup”. Maar dan nu mijn vraagstuk. Momenteel gebruik ik voor het afspelen van mijn series/films/muziek een oudere laptop (van mijn vriendin). Maar hiervoor ben ik op zoek naar een vervanger.
Maar met de apparaten/services zoals een chromecast, netflix, XBMC, roku 2, synology NAS, media players zie ik door de bomen het bos niet meer. Hopelijk kunnen jullie mij, aan de hand van het onderstaande lijstje, advies geven voor deze “streaming media player”.
Met mijn toekomstige apparaat zou ik graag het volgende willen kunnen doen:
- Airplay support.
Zodat ik gemakkelijk een filmpje/youtube/vimeo kan afspelen met mijn iphone/ipad op de tv. Of muziek van mijn soundcloud/spotify over de speakers (via de televisie). - Bluetooth (audio) support
Voor als vrienden met hun android apparaat een lekker nummertje op willen zetten. - Plex
Lijkt me duidelijk waarom. Een mooie media player interface, bestuurbaar met mijn afstandsbediening?, voor het afspelen van mijn films op de tv maar ook op mijn iphone of ipad. - Aansluiting (HDMI) voor afspelen van films
Ik zou het fijn vinden als het apparaat films/geluid kan afspelen (over de TV). Maar tegelijkertijd vind ik dit niet echt belangrijk. Ik kan ook over de TV afspelen via een chromecast voor een paar tientjes. - Downloaden
Ik ben erg te spreken over sickbeard/sabnzbd downloaden i.c.m. met nieuwsgroepen (voor series). En op zijn tijd een filmpje binnen halen via Torrents. Ik weet dat diensten zijn als netflix voor het afspelen van films en series. Maar over de snelheid van het aanbod ben ik niet erg te spreken, helemaal niet voor series. Dus ik zie mezelf nu en de toekomst nog het een en ander downloaden. Of zien jullie het aanbod snelheid in de nabije toekomst veranderen? - USB 3.0 aansluiting
Voor als ik bestanden, van een externe HD wil kopiëren.
*Is geen must-have - “Afstandsbediening”
Ik zou het fijn vinden als het apparaat kan besturen met een muis en toetsenbord. Maar ook met een telefoon/ipad met behulp van een app (bijvoorbeeld teamviewer). Besturen met mijn logitech harmony zou ook niet verkeerd zijn. - “Scheduler”
Het lijkt me ergens prettig als mijn apparaat zichzelf kan opstarten/afsluiten. Aangezien ik doordeweeks overdag werkzaam ben. Bespaart toch stroom en dus beter voor milieu.
*Is geen must-have - Performance/snelheid
Aangezien ik 1080p films van een bijvoorbeeld 12gb wil afspelen is performance belangrijk. Daarnaast zal een download programma, sabnzbd, sickbeard, virus scanner etc. mogelijk op de achtergrond draaien. Misschien speelt er zelfs ook nog een filmpje op mijn ipad tegelijkertijd. Of er komt later een SMART TV in de slaapkamer en op beide schermen tegelijkertijd speelt er een film via PLEX. Of stel ik nu te hoge eisen en praten we over een bakbeest? - Stil
Waarschijnlijk zal het apparaat ergens in de woonkamer staan. Dus zou het fijn als er intensieve processen draaien het niet klinkt alsof er een helikopter opstijgt midden in de woonkamer.
Ik heb momenteel geen budget voor ogen. Maar ik neem aan dat ik voor een paar honderd euro een apparaat binnen budget is?
Hopelijk kunnen jullie mijn helpen/adviseren,
alvast bedankt!
Groet,
Wouter