drie schermen aansluiten, hoe moet dat?

Pagina: 1
Acties:

• RavelineMusic
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14-03-2022
Hallo,

Ik heb een vraagje over het aansluiten van 3 schermen. In de PC zit een Gigabyte Radeon HD7950 WindForce 3 | GV-R795WF3-3GD videokaart. Die heeft een DVI-I, een HDMI,en 2x Mini Display Port

Nu zit er 1 LG D2343P monitor op aangesloten. Deze monitor heeft de volgende ingangen: 1 VGA 1
DVI-D en 1 HDMI ingang. Als ik 2 exact dezelfde monitoren bijkoop, kan ik dan met 3 schermen gamen?
En zo ja, hoe sluit ik de 2 extra monitoren dan aan? Via 2 x een verloopkabel van Mini Display Port naar HDMI? Of moet dat anders?

Ik begrijp dat softwarematig het via Eyefinity verloopt, toch?

Kan iemand me op weg helpen voordat ik straks 2 monitoren gekocht heb en ze niet kan gebruiken. Want dat zou wel heel jammer zijn......

Bedankt alvast!

grt, Johan

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt 1 monitor op DVI, 1 monitor op HDMI en de derde moet je dmv een actief verloopje op de displayport aansluiten. Daarvoor hoef je niet eens eyefinity te gebruiken trouwens (tenzij je dat wilt natuurlijk).

• Yosecret
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 31-12-2025

Yosecret

Photoshopgoeroe / Gadgetfreak

Wat TERW_DAN vermelde klopt, en let er inderdaad op dat je een 'actieve' convertor hebt. Anders gaat het niet werken. Het hangt er verder vanaf welke versie van Windows je draait. Bij Windows 7 moest ik zelf eerst het een en ander configureren in de catalyst control. In Windows 8 pakte windows uit zichzelf al netjes 3 beeldschermen.

Om ze alle 3 in te stellen als één groot beeldscherm moet je in de catalyst control onder 'AMD eyefinity voor meerdere beeldschermen' klikken op 'eyefinitybeeldschermgroep maken' en vervolgens instellen in welke volgorde/opstelling ze staan.

[ Voor 0% gewijzigd door Yosecret op 11-05-2014 13:54 . Reden: typo ]

• RavelineMusic
Ok, dank allemaal voor antwoorden. Klein vraagje toch nog: Maakt het qua beeldkwaliteit iets uit ofdat je een verloop van dvi naar hdmi of dat je een dvi naar dvi kabel gebruikt? (vanuit videokaart naar monitor).

grt, Johan

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Nope, dat is allemaal digitaal, dus dat verschil zie je niet.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

maakt volgens mij niks uit, tenzij je echt een waardeloze adapter hebt.

People as things, that’s where it starts.

• RavelineMusic
Super bedankt! Ik zal eens wat gaan bestellen dan. Dank voor de adviezen!

Grt, Johan
Pagina: 1