3e monitor aansluiten lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• NyteMyre
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-01 00:20
Ik heb van de week een 3e monitor gekocht en ik wilde deze op mijn systeem aansluiten.
Dus ik had alles in de porten van mijn AMD ATi Radeon HD6790 gedaan (DVI, DVI, HDMI) maar ik kon deze dus niet aanzetten.

Snelle google beurt zegt me dat dit niet kan en dat ik dus 1 monitor via display-port moet doen. Ik koop dus een HDMI-DisplayPort adapter en probeer het nog is.

DVI -> DVI
DVI -> DVI
DVI -> HDMI -> Displayport

Maar nog steeds kan ik de monitor niet activeren. |:(
Iemand weet wat ik fout doe?

• Hydrosine
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-10-2025
volgens mij kan jou videokaart maar max 2 schermen aansturen.. Ik heb dit ook gehad met mijn hd6870

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Hydrosine schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 19:24:
volgens mij kan jou videokaart maar max 2 schermen aansturen.. Ik heb dit ook gehad met mijn hd6870
Dit.

• Marc050
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Is dat voor andere kaarten ook zo?

Deze wil ik misschien gebruiken:

pricewatch: Asus GT610-SL-2GD3-L

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:12

ThunderNet

Flits!

Hydrosine schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 19:24:
Ik stuur as we speak, 3 met een 6850 aan. (1x DVI, 1x HDMI, 1x DP) maar je kunt niet alle poorten gebruiken icm 3 monitoren.

Als het goed is heb je meer dan 3 aansluitingen, welke gebruik je nu? (Als je 2 rijen hebt, moet je volgens mij alleen de bovenste rij aansluitingen gebruiken)

[ Voor 19% gewijzigd door ThunderNet op 07-05-2014 19:28 ]

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Ben1985
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-01-2025

Ben1985

Tatatata!

Bij een AMD kaart moet ie Eyefinity ondersteunen, dat doet de jouwe dus niet. Bij een kaart die dat wel doet, gaat bovenstaande wel werken.

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

• Marc050
  • Niet online
@Ben1985
bij deze staat geen eyefinity:

http://www.asus.com/Graph...10SL2GD3L/specifications/ :(

ik lees verder...

@hieronder: DP ?? Port |:(

[ Voor 14% gewijzigd door Marc050 op 07-05-2014 19:33 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ThunderNet schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 19:27:
[...]

Ik stuur as we speak, 3 met een 6850 aan. (1x DVI, 1x HDMI, 1x DP) maar je kunt niet alle poorten gebruiken icm 3 monitoren.

Als het goed is heb je meer dan 3 aansluitingen, welke gebruik je nu? (Als je 2 rijen hebt, moet je volgens mij alleen de bovenste rij aansluitingen gebruiken)
De kaart die jij hebt heeft DP, die van hem niet. Voor zover ik weet is de max altijd 2 zonder DP.

• Marc050
  • Niet online
@PilatuS:
Dus deze GT640-DCSL-2GD3
http://www.asus.com/Graph...0DCSL2GD3/specifications/ kan ook maar twee aan?

[ Voor 7% gewijzigd door Marc050 op 07-05-2014 19:35 ]

• Ben1985

Ben1985

Tatatata!

Eyefinitiy is iets van AMD, dus logisch dat Nvidia dit niet heeft. Zij hebben ook wel iets vergelijkbaars (weet ff de naam niet uit mn hoofd), maar het is in ieder geval wel zoals PilatuS zegt, dat je altijd 1x op de DP moet hebben (al dan niet met verloop naar HDMI of DVI, als de monitor geen DP heeft).

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

NyteMyre schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 19:44:
[...]
Zeker weten? Ik had eerst gewoon 2x DVI lopen
@NyteMyre: 2x DVI naar VGA vanaf 1 kaart?
ik weet het zeker voor de nvidia gtx 4xx/5xx-series. Je kan het ook zien als je de DVI-connector inspecteert: de adapter zal er niet op passen bij 1 van de 2.

[ Voor 74% gewijzigd door JJ Le Funk op 07-05-2014 19:48 ]

d:)b :henk d:)b

• NyteMyre
MrJayMan schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 19:43:
Nog een tip: per kaart kan je maar 1 DVI-poort gebruiken voor aansluiting op een analoge monitor. Uiteraard is een DVI-naar-VGA-adapter vereist.
Zeker weten? Ik had eerst gewoon 2x DVI lopen
Ik heb 2 rijen ja.

Boven: DVI || HDMI || Display Port
Onder: DVI

Op het moment had ik dus 2x DVI, en een DVI=>HDMI kabel naar HDMI=>DisplayPort dongle

-edit-
Zojuist even dit geprobeerd om alles in 1 rij te krijgen......

Monitor => DVI kabel => DVI Port
Monitor => DVI-HDMI kabel => HDMI-port
Monitor => DVI kabel => DVI-HDMI adapter => HDMI=>DisplayPort adapter => DisplayPort Port 8)7

Werkt trouwens ook niet :p

[ Voor 52% gewijzigd door NyteMyre op 07-05-2014 19:51 ]

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:25

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

MrJayMan schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 19:43:
[...]

@NyteMyre: 2x DVI naar VGA vanaf 1 kaart?
ik weet het zeker voor de nvidia gtx 4xx/5xx-series. Je kan het ook zien als je de DVI-connector inspecteert: de adapter zal er niet op passen bij 1 van de 2.
dat is het verschil tussen dvi-i en dvi-d dat ligt aan de adapter je hebt er ook waarvan alle pinnen op passen..

zo informeerde ik eerst ook naar of eyefinity zou gaan werken met 2x een dvi naar vga verloop en een DP naar vga verloop om 3x een monitor met alleen vga aansluiting eens ermee te testen, ook dit zou geen troubles geven, dus waar haal je die wijsheid vandaan dat verlopen niet mogen, of slechts één?

[ Voor 42% gewijzigd door SAiN ONeZ op 07-05-2014 19:55 ]

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

je moet de displayport aansluiting op je kaart vullen en de 2 dvi aansluitingen, dan zou het werken, je blijft telkens maar de 2 dvi in combinatie met de hdmi port gebruiken, dat jij er verloopjes op zet veranderd de poort natuurlijk er niet van.

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• NyteMyre
sain onez schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 19:52:
je moet de displayport aansluiting op je kaart vullen en de 2 dvi aansluitingen, dan zou het werken, je blijft telkens maar de 2 dvi in combinatie met de hdmi port gebruiken, dat jij er verloopjes op zet veranderd de poort natuurlijk er niet van.
Zo had ik het eerst.....

Monitor -> DVI kabel -> DVI port
Monitor -> DVI kabel -> DVI port
Monitor -> DVI-HDMI kabel -> HDMI-Displayport adapter -> DisplayPort....port

Dat werkte niet, dus maakte ik deze draad

• Ben1985

Ben1985

Tatatata!

Als ik zo lees heb je de laatste monitor via een dubbele verloop, lijkt me niet handig. Je moet volgens mij dit doen:

monitor -> dvi kabel -> dvi poort
monitor -> dvi kabel -> dvi poort
monitor -> dvi kabel -> actieve displayport naar dvi verloop -> displayport

edit: werkt denk ik beter dan die hdmi poort erbij gebruiken, op bovenstaande manier heb ik zelf 3 samsung 214t schermen op mijn HD7950 aangesloten, werkt prima. Let op dat er wel een actieve adapter wordt gebruikt, passieve werken niet in combi met eyefinity.

[ Voor 34% gewijzigd door Ben1985 op 07-05-2014 19:57 ]

• NyteMyre
monitor -> dvi kabel -> actieve displayport naar dvi verloop -> displayport
Dan heb ik dus een verkeerde adapter gekocht :(
Nou, dat was zonde 15 eurotjes :p En die actieve dingen zijn volgens mij een stuk duurder.

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

duh.. weet je meteen waarom ze duurder zijn, die passieve zijn juist voor single screen solutions.

En voor niet veel meer dan 15e heb je ook actieve, en die zet je om naar hmdi, pas kwam er nog een topic voorbij waarin ebaylinks stonden naar de juiste voor dat zelfde bedrag.

Best handig van te voren wat research doen, en iedereen hier praat / denkt vanuit de monitor zijde, dat is randapparatuur werk vanaf je kaart naar je monitors toe je kaart moet eyefinity gaan uitvoeren en niet andersom. :X

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-01 23:12

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Welke hardware heeft de TS eigenlijk want met DisplayPort moet je een eind kunnen komen.

Van de AMD site over de HD6700 serie:
AMD Eyefinity technology works with games that support non-standard aspect ratios, which is required for panning across multiple displays. To enable more than two displays, additional panels with native DisplayPort™ connectors, and/or DisplayPort™ compliant active adapters to convert your monitor's native input to your cards DisplayPort™ or Mini-DisplayPort™ connector(s), are required. Support for six simultaneous displays may require complementary products compatible with DisplayPort 1.2 Multi-Stream Transport. Maximum number of configured displays may vary - check with your component or system manufacturer for specific model capabilities and supported technologies. SLS ("Single Large Surface") functionality requires an identical display resolution on all configured displays

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-01 17:09
Ja om 3 schermen aan te sturen zul je een actieve adapter moeten gebruiken.

Pas bij de huidige R9 serie hoeft dat niet meer (mijn 290 doet wel dvi+dvi+hdmi)

• skipe
  • Laatst online: 06-12-2025
pricewatch: Sapphire Active DisplayPort naar DVI Adapter

hoeft dus niet de wereld te kosten.. mij kameraad had dezelfde kaart met hetzelde probleem.. problem fixed met dit verkoopje

[ Voor 28% gewijzigd door skipe op 07-05-2014 21:09 ]

• Marc050
  • Niet online
Weet iemand of op deze kaarten elk drie monitoren kunnen?

Asus GT610-SL-2GD3-L
aansluitingen: D-Sub (VGA), DVI-I, HDMI
pricewatch: Asus GT610-SL-2GD3-L

Asus GT640-DCSL-2GD3
aansluitingen: D-Sub (VGA), 2x DVI-D, HDMI
pricewatch: Asus GT640-DCSL-2GD3

@timberlake en skipe: goeie tip :)

@skipe hieronder: :)
[Centraal] Multi-monitor setup
In dit topic: [Centraal] Multi-monitor setup
[Centraal] Multi-monitor setup[filter_keywords]=gt640

[ Voor 22% gewijzigd door Marc050 op 07-05-2014 21:52 ]

• skipe
geen flauw idee hoe het zit met nvidia, al gegoogled? overigens zijn die kaarten niet om te gamen in tegenstelling tot de 6950

Verwijderd

Volgens mij kan je inderdaad niet twee DVI en een HDMI samen doen, of drie HDMI, of drie DVI, of een combinatie. Bij de nieuwste generatie kaarten dan weer wel, dacht ik. Maar je moet kortom dus een andere kaart halen. Ik heb toevallig net hetzelfde gedaan, een goedkoop AMD kaartje naast mijn Nvidia kaart. Werkt gewoon lekker samen op Windows 7, je moet alleen niet willen gamen op dat tweede kaartje. Maar ik denk dat als je er een van die kaarten van de links in de PW bij prikt dat het gewoon moet kunnen. Overigens heet Nvidia's oplossing voor meer dan twee schermen Nvidia Surround.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Een GT610... ik weet zeker dat er lavalampen, bierviltjes en slakkenhuisjes zijn die meer grafische kracht hebben dan zo 'n ding.

pricewatch: Sapphire Radeon HD 6450 FleX is ook een oplossing, Flexkaartjes zijn gemaakt om wel 3 beeldschermen aan te kunnen sturen zonder dingen als adapters. Wel heeft dat ding ook de grafische kracht van een uit de kluiten gewassen aardappel, dus gamen kun je schudden.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

VasZaitsev schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 21:52:
Een GT610... ik weet zeker dat er lavalampen, bierviltjes en slakkenhuisjes zijn die meer grafische kracht hebben dan zo 'n ding.

pricewatch: Sapphire Radeon HD 6450 FleX is ook een oplossing, Flexkaartjes zijn gemaakt om wel 3 beeldschermen aan te kunnen sturen zonder dingen als adapters. Wel heeft dat ding ook de grafische kracht van een uit de kluiten gewassen aardappel, dus gamen kun je schudden.
Ook een oplossing. Gewoon naast de bestaande kaart zetten moet werken.

• Marc050
  • Niet online
19w stroomverbruik :) en passieve koeling :)
pricewatch: Sapphire Radeon HD 6450 FleX

In deze review uitleg over pinnen in de dvi naar vga:
productreview: Sapphire Radeon HD 6450 FleX review door SetsunaKaede

• skipe
@ hierboven!

andere grafische kaart hoeft niet! hij heeeft alleen dat verloopje nodig van 23,95 ene dag besteld andere dag in huis.. is nu toch niet meer zo moeilijk? ts wil alleen weten of die nvidia kaarten het evt kunnen.

• mike30
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-12-2025
Die Nvidia kaarten kan je helemaal niets mee.....denk dat de gemiddelde tablet nog meer aan gpu kracht aan boord heeft. Zie het nut van zo'n ding alleen maar in als je niks zwaars zou doen dus alleen maar beetje facebook en internet en dat je interne chip van je mobo het begeeft. Dan zou zo'n kaartje wat kunnen zijn.

• NyteMyre
K, nu dus dit ding gekocht:
pricewatch: Sapphire Active DisplayPort naar DVI Adapter

aangeraden door skipe.
Hoop dat het werkt, anders geef ik het op en dan heb ik gewoon een reserve scherm liggen.

• Ben1985

Ben1985

Tatatata!

dat ding zou moeten werken hoor, enkel nog goed instellen in catalyst control center.

• skipe
Ben1985 schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 22:38:
dat ding zou moeten werken hoor, enkel nog goed instellen in catalyst control center.
laat ons iig even weten hoe het gaat;)

• fireblack
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-01 17:15
active Adapter heb je nodig , ben me zeker van :)

hier uitleg
YouTube: AMD Support: Connecting Three or More Monitors to an AMD Radeon™ Graphics Card

wel een filmmpje van AMD maar ze leggen uit dat videokaarten alleen 2 standard uitgangen hebben en je dus een Digitaal signaal nodig hebt om een 3de monitor aan te sluiten.

Passive adapters zetten het digitale signaal niet goed om.
active adapters wel.

• NyteMyre
Yay, de adapter werkt.
Overigens hoefde ik niets in catalyst te zetten... gewoon beeldscherm activeren en saven.

Bedankt voor de hulp allen!
Pagina: 1