PC voor Animatie/Film/Muziek

Pagina: 1
Acties:

• nishan
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20-12-2024
Dit is wat ik tot nu toe zelf bij elkaar heb gezocht, het bedrag is nu boven mijn budget. Ik hoop dat er hier mensen zijn die mij kunnen adviseren hoe ik dit bedrag omlaag kan krijgen? Ik heb een aantal van deze componenten uit topic-lijstjes van andere tweakers gejat :P. Dus ik hoop dat dit een beetje compatible is? En is de videokaart die ik geselecteerd heb voldoende om de U2713HM aan te sturen? of heb ik hier een zwaardere videokaart voor nodig?

Ik kom trouwens bij dit topic vandaan. http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1589773

Alvast dank! :)

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Ik wil er voornamelijk animatiewerk mee gaan doen, daarnaast wordt de pc gebruikt voor film kijken en voor muziek/dj gebruik.

Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?

Het systeem mag rond de 800 euro kosten, exclusief monitor.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.

Ja, toetsenbord, muis, printer.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

PC kast, moederbord, processor, videokaart, geheugen, hardeschijf, ssd?, voeding,

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?

Geen ervaring met bepaalde merken, dus geen idee. Gelieve wel goede bouwkwaliteit componenten.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ga je overklokken?

Ik denk het niet. Wat grootte betreft is geen probleem, ik heb ruimte genoeg.

Ik heb al een windows licentie.

--------------------------------------------------------------------------------------------------

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 4770 Boxed€ 253,99€ 253,99
1MSI Z87-G45 Gaming€ 116,90€ 116,90
1MSI GeForce GTX 760 Gaming€ 189,-€ 189,-
1Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB€ 69,50€ 69,50
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 83,95€ 83,95
1Dell Ultrasharp U2713HM Zilver, Zwart€ 461,40€ 461,40
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 22,95€ 22,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 62,90€ 62,90
1Seasonic G-Serie 550Watt€ 79,95€ 79,95
1Crucial M500 2,5" 240GB€ 92,05€ 92,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.432,59

• Apart
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-04 12:11
De processor icm. met het moederbord dat jij hebt gekozen, kan goedkoper. De Z87 Chipset van Intel is bedoeld voor overclocking, en daarvoor moet je een unlocked (dat kan je zien aan een 'k' achter de naam) processor hebben. Ook is de GTX 760 meer een kaart die al voor gaming is bedoeld, en kan dus goedkoper, bijvoorbeeld een AMD R7 260 of 750/750Ti of lager, en misschien hoef je helemaal geen (aangezien de i7 4770 een geïntegreerde videochip heeft)

Dus ik raad je aan om dit moederbord te nemen:
pricewatch: Gigabyte G1.Sniper B5
Dit moederbord heeft alles wat nodig is, en een zeer goede on-board geluidschip.

Hier een aantal goede videokaarten die je eventueel erbij zou kunnen doen;
pricewatch: MSI GeForce GTX 750
pricewatch: Asus R7260-1GD5
pricewatch: Gigabyte GV-R726XOC-1GD
pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 750 1GB

https://ko-fi.com/apart

Verwijderd

De meeste moederborden kunnen geen 2560x1440 aan dus een videokaart is wel handig als je een 27" monitor gebruikt. Als je de monitor nog moet aanschaffen kan je ook overwegen om een koreaans IPS beeldscherm te kopen. Betere kwaliteit voor minder geld (ik spreek uit ervaring).

Hier kan je wat meer informatie vinden over de beeldschermen: Koreaanse IPS monitors

Ik heb zelf de volgende: http://www.ebay.com/itm/Q...itors&hash=item19e78b0791

Hij draait op 96 hertz ipv 60 en ik heb geen dode pixels. Ook de backlight bleeding is een stuk minder dan bij de Dell schermen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2014 19:36 ]

• nishan
Apart schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 19:00:
De processor icm. met het moederbord dat jij hebt gekozen, kan goedkoper. De Z87 Chipset van Intel is bedoeld voor overclocking, en daarvoor moet je een unlocked (dat kan je zien aan een 'k' achter de naam) processor hebben. Ook is de GTX 760 meer een kaart die al voor gaming is bedoeld, en kan dus goedkoper, bijvoorbeeld een AMD R7 260 of 750/750Ti of lager, en misschien hoef je helemaal geen (aangezien de i7 4770 een geïntegreerde videochip heeft)

Dus ik raad je aan om dit moederbord te nemen:
pricewatch: Gigabyte G1.Sniper B5
Dit moederbord heeft alles wat nodig is, en een zeer goede on-board geluidschip.

Hier een aantal goede videokaarten die je eventueel erbij zou kunnen doen;
pricewatch: MSI GeForce GTX 750
pricewatch: Asus R7260-1GD5
pricewatch: Gigabyte GV-R726XOC-1GD
pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 750 1GB
Dank voor je reactie, is dit moederbord een beetje toekomstbestendig?

• nishan
Verwijderd schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 19:30:
De meeste moederborden kunnen geen 2560x1440 aan dus een videokaart is wel handig als je een 27" monitor gebruikt. Als je de monitor nog moet aanschaffen kan je ook overwegen om een koreaans IPS beeldscherm te kopen. Betere kwaliteit voor minder geld (ik spreek uit ervaring).

Hier kan je wat meer informatie vinden over de beeldschermen: Koreaanse IPS monitors

Ik heb zelf de volgende: http://www.ebay.com/itm/Q...itors&hash=item19e78b0791

Hij draait op 96 hertz ipv 60 en ik heb geen dode pixels. Ook de backlight bleeding is een stuk minder dan bij de Dell schermen.
Dank voor je reactie, wat heb je betaald voor je koreaanse scherm als ik vragen mag? :) Het scherm maakt het idd erg duur, ik wil er ook films mee gaan kijken dus 27'' is wel echt nodig

• nishan
Zijn er nog meer onderdelen waar ik op kan bezuinigen? de voeding wellicht?

• Dream-Evil
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-12-2025
Je zou als voeding deze kunnen nemen: pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 520W of een pricewatch: OCZ Fatal1ty 550W.
De laatste is goedkoop omdat OCZ failliet is gegaan. En weet je zeker dat je voor animeren niet 16 GB Ram nodig hebt?

Verwijderd

Ik heb betaald wat er in de link staat. Omgerekend 280 euro volgens mij. Er komt nog wel bij btw bij, dat was bij mij 40 euro dus voor iets meer dan 300 euro heb je een beeldscherm met een erg mooi paneel. Zeker voor video's.

Ik zie dat je niet wilt gamen op de pc, houd er rekening mee dat mocht je toch willen gamen dat de videokaart die je hebt de resolutie niet goed aankan. Dit is Alleen te merken in games, ik heb zelf een 280x en als je wilt gamen is dat een beetje het minimale.

Als je nog wilt bezuinigen zou je voor een goedkopere kast kunnen gaan. Ik heb zelf de corsair 200r maar er zijn er meer voor €50. Je hebt al stille componenten dus voor het geluid maakt het verschil tussen de r4 en een goedkopere kast niet uit. Daarnaast is een gold voeding echt niet nodig als je pc niet het merendeel van de dag aanstaat.

Het moederbord van apart heb ik zelf ook en is net zo toekomstbestendig als het door jou voorgestelde moederbord. Je kan er alleen niet mee overklokken maar dat kan je processor sowieso al niet.

Als je verder wilt bezuinigen moet je toch echt een stapje terug doen met je processor. Je zou kunnen beginnen met een i5 en dan bijvoorbeeld over een half jaar een i7 kopen. Kost je uiteindelijk meer maar dan spreid je het uit. En misschien is een i5 al voldoende.

Succes.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
nishan, wat bedoel je met "animatie" eigenlijk? Welke programma's gebruik je en wat doe je daar in?

specs

• tpb102718
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 03-04 09:07
Zoals Maratropa al zegt, is het belangrijk te weten wat voor animatie je gaat doen.
dit bepaalt behoorlijk je Pc:

Videokaart: Afhankelijk van het programma kun je het beste voor Nvidea of AMD Kiezen.

Processor: veel ontwerp programma's hebben baat bij een i7 met Hyper threading, maar als je deze niet (gaat) gebruiken, is een i5 wellicht voldoende.

Opslag: hoe groot zijn je werkbestanden, en hoeveel muziek ga je opslaan?

Ram: Voor Blender/ Adobe Suite (Afteraffects) en 3d modelling animatie heb je behoorlijk baat 16g Ram, ivm renderen en het snel kunnen toepassen van de filters. Maar ook dat is afhankelijk van je werk.
Pagina: 1