azerty/aternate pc's betrouwbaar?

Pagina: 1
Acties:
  • 7.828 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nishan
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20-12-2024
Hoi mede-tweakers,

Ik ben me al een tijd aan het verdiepen in het aanschaffen van een nieuwe pc. Voorheen ging ik naar een winkel als bijvoorbeeld paradigit. Nu lees ik op verscheidene fora dat een pc samenstellen bij een webwinkel als Azerty.nl ook een goed alternatief is en wellicht voordeliger.

Nu is mijn vraag, zijn er hier mensen die ervaring hebben met een een pc van Azerty of 4Launch of Alternate? Zijn die pc's betrouwbaar? is de kwaliteit voldoende of juist minder dan bijv. een pc uit een winkel? En hoe is de service van de webshops?

Ik hoop dat jullie kunnen informeren met jullie ervaring hierin.

Alvast dank. :)

Groet,
Nis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-05 15:09

Wish

ingwell

Hierbij alle ervaringen: http://tweakers.net/shopreview/

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-05 11:48
Bij Alternate kun je beoordelingen van gebruikers lezen over producten, als ze die hebben neergezet. Ik weet niet hoe het bij Azerty en 4Launch zit.

Maar zelfbouw is altijd beter dan kant-en-klaar. Kijk anders even rond in Desktop Aankoopadvies maar lees wel eerst het DAA beleid voordat je een topic aanmaakt met advies voor een nieuwe PC.

Nou, heb even gekeken bij Alternate, maar er staat maar 1 beoordeling van een PC van 1399 euro, dus daar wordt je ook niet veel wijzer van. Maar zoals gezegd, zelfbouw is altijd beter dan kant-en-klaar.

[ Voor 23% gewijzigd door chim0 op 05-05-2014 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starck
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
De betrouwbaarheid hangt natuurlijk helemaal af van de gebruikte onderdelen in de PC. Dus zelf kwalitatieve onderdelen opzoeken en later assembleren is natuurlijk een prima alternatief voor een PC die helemaal al klaar is.

Zelf heb ik wel ervaring met de assemblage van Azerty. Ik vind dat ze hun werk erg netjes doen, en werken de kabels netjes weg voor een goede airflow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-05 10:32

basdej

OutSystems Consultant

De assemblage van Alternate vind ik altijd prima gedaan, dus dat kan ik je aanbevelen.

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-05 15:09

Wish

ingwell

chim0 schreef op maandag 05 mei 2014 @ 16:19:
Maar zelfbouw is altijd beter dan kant-en-klaar.
Boude stelling - als de TS geen ervaring heeft en/of wil opdoen is het laten assembleren een prima optie. Waarom het dan beter zou zijn ontgaat mij even.

Iets meer inhoudelijk - mijn, door Alternate geassembleerde systeem doet het al bijna meer dan 5 jaar prima. Dat het ding gedateerd begint te raken, tja, daar kunnen zij niks aan doen :)

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-05 11:48
Wish schreef op maandag 05 mei 2014 @ 16:23:
[...]

Boude stelling - als de TS geen ervaring heeft en/of wil opdoen is het laten assembleren een prima optie. Waarom het dan beter zou zijn ontgaat mij even.
Excuses, ik bedoelde ook meer dat je het inderdaad wel kan laten assembleren, maar wel zelf de onderdelen uitkiest. Want bij die huismerk PC's van winkels weet je ook niet altijd wat erin zit. Ze kunnen er bijvoorbeeld een goedkope voeding in doen om kosten te besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:51
Ik heb 2x een pc samengesteld bij Alternate en door hen laten bouwen, uitermate tevreden.
Tegenwoordig bouw ik ze zelf, omdat ik die lol er ook nog graag bij wil.

Maar heb geen slechte ervaringen met de pc's van Alternate, of je nu zelf samenstelt of een kant en klare koopt, het zal weinig verschil maken qua bouwkwaliteit vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blazing-Studios
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-05-2024
Zoals Chim0 al aangeeft: Zelfbouw is altijd beter, niet alleen vanwege prijs maar ook vanwege het feit dat als je weet WAT je pc is en doet dan kan je er veel beter op inspelen met gebruik/vervanging.

Ik heb enkele (volledig technische klunzen) geholpen hun pc te bouwen en ipv elke 2 jaar voor +-€1200,- een kant-en-klare te kopen doen ze nu al 5 jaar met 1 pc van €1000-€3000.

Pc-bouwen is in de afgelopen jaren alleen maar makkelijker geworden (4-6 componenten en dat is het) dus zeker het overwegen waard.

Maar mocht je dat niet willen dan is Alternate/Azerty een redelijk goede plek voor assemblage (doe het wel op basis van jouw eigen gevonden specs) of www.ikbenstil.nl welke een winkel/werkplaats in Amsterdam heeft en waar personeel/bezoekers je kunnen helpen met tips en trucs.

Of wat je ook kan doen is een advertentie op V/A plaatsen en er een kratje bier/jointje tegenoverstellen, er zijn genoeg mensen als ik die voor de lol pc's bouwen maar ff krap bij kas zitten en dat gewoon doen :D

[ Voor 0% gewijzigd door Blazing-Studios op 05-05-2014 16:38 . Reden: TYPO'S :D ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Zelfbouw leert je ook heel veel van inside-outs van een PC. Daarnaast kan je een kast zelf inrichten zoals jij denkt dat het beste is voor jou.

De ene zet alles in elkaar en kijkt 3 jaar niet meer om, de ander heeft een zo modulair mogelijke opstelling nodig omdat hij / zij nogal eens wil veranderen of hardware kunnen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 584441

Alternate! Hahah, ik haal hier altijd alles omdat het bij mij om de hoek zit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiestor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-05 09:35
Ik heb een aantal weken geleden nog een pc bij Azerty besteld en de service is wat mij betreft perfect, zou er zo weer wat bestellen. Ze hebben een optie tot offerte aanvraag waarna je telefonisch benaderd wordt om de setup door te lopen. Vervolgens kreeg ik een offerte toegestuurd met een korting er in verwerkt, hier had ik niet naar gevraagd. Je wordt na het plaatsen van je bestelling goed op de hoogte gehouden in welke fase je pc zich bevind en een en ander wordt heel erg netjes geassembleerd en tijdig bezorgd.

Alternate heb ik een aantal jaren geleden een pc vandaan gehaald en wat ik me kan herinneren was dat ook prima. Enkel vond ik het nadeel van door hen laten assembleren dat op het moment je je kast opent de garantie op de assemblage komt te vervallen, de case wordt voorzien van een seal die wordt doorbroken bij het openen. Geen idee of dat nu nog zo is.

Ik moet nog even een shopreview over Azerty schrijven maar die zal alleen maar positief zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Tiestor op 05-05-2014 17:00 ]

"Be brave, don't shave"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Das inderdaad het nadeel van assemblage. Of ze stickers nog doen tegenwoordig weet ik niet. Ik ken PC bedrijven die gewoon een prop lijm op de zijkant schieten, op het moment dat het open is geweest zie je dat ook wel. Als er ooit iets stukgaat of je ontvangt je PC bijv en er is iets losgeschoten mag je die per post namelijk weer retourneren in het ergste geval.

Zelf assembleren heeft bij mij de voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:26

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Alternate en Azerty zijn de bekend en de betrouwbaarheid van paradigit al lang voorbij.

Heb met beide zaken goede ervaringen. PC's bij alternate zijn meestal wat duurder als de Azerty. Het zijn denk ik een beetje de "grote" in computer winkels.

[ Voor 18% gewijzigd door NLKornolio op 05-05-2014 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulhan
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 10-05-2014
ga voor afuture betrouwbaar en wss de goedkoopste !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell-CWD
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-05 12:44
Bij alternate is de assemblage opzich prima. Zelf doen heeft nog altijd mijn voorkeur, maar onderdelen kiezen en in elkaar laten zetten is nog altijd beter dan een kant en klare pc :)

De prijs voor het in elkaar laten zetten vind ik prima, alleen vind ik dan nog het grootste nadeel dat je er natuurlijk gelijk een windows licentie bij moet nemen (kan je vaak goedkoper krijgen of iemand kan er nog één over hebben etc)

[ Voor 39% gewijzigd door Mitchell-CWD op 05-05-2014 18:36 ]

Steam: mitchell99 - GTA V Social Club: MitchellFR - Overwatch/HotS/SC2 Battle.net: HunteR#1963

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teunw
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-03 09:04
Ik heb meerdere bestellingen gedaan bij Alternate, ze hebben altijd nog alles volledig en snel geleverd.
Doordat alles goed gelopen is, weet ik niks van de klanten-service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m24
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-05 16:48

m24

Paradigit werkt niet anders dan 4Launch: het zijn dezelfde componenten. Het één zal dus niet beter of slechter zijn dan de ander..... Het service gevoel van even de winkel binnenlopen als er iets mis kan, afhankelijk van waar je woont, wel een verschil zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nishan
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20-12-2024
Hartelijk dank allen voor de reply's en jullie tips! :)

De positieve ervaringen hierboven vergroot mijn vertrouwen in het samen laten stellen van een pc aanzienlijk.(Y) Ik ben geen IT-engineer, maar ik kan wel een videokaart/geheugenbanken ed. plaatsen. Ik kan daar de lol en uitdaging wel van inzien. Ik heb echter nog wel een vraag wat de bios betreft, want ik neem aan dat die er niet standaard op staat.. Is dat lastig om te installeren? Waarschijnlijk een lekenvraag, maar stel de vraag toch maar, hoe weet ik of de onderdelen (van verschillende merken compatibel zijn met elkaar? of zijn de componenten universeel toepasbaar?

Ik zal het DAA-beleid goed doorlezen alvorens een topic te plaatsen voor advies van een pc! dank voor de tip. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodebest
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15:55
Een bios staat standaart geinstaleerd op het moederbord en hoef je niet aan te zitten.

En over het algemeen is het bij elk onderdeel. Als het past zonder forceren dan werkt het. Elke videokaart kan je in zo goed als elk modern moederbord stoppen. Een processor vereist een moederbord met dezelfde socket. En ram moet ddr3 zijn en ddr2 past niet. De rest werkt eigenlihk altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1264984

*knip* dit mag je kwijt in een shopreview, niet in een topic van 5,5(!) jaar oud.

[ Voor 94% gewijzigd door br00ky op 16-10-2019 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-utger
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-05 20:48
Dit topic is al bijna 5,5 jaar oud, denk niet dat het nog nodig is :P

Intel i7 8700K / Z370 Maximus X Code / 16GB G-SKILL 3200 C14 / ASUS Strix 3090 / Lian Li O11 Dynamic / NZXT X62 / Samsung 970 EVO 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:31

br00ky

Moderator Harde Waren
O-)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.