Direct na de release Sons of the Forest gekocht, want ik heb me ook ontzettend vermaakt met The Forest.
Wat een heerlijke game weer. Performance kan nog iets beter (ik speel op 5600X/3070ti/1440p), maar na wat tweaken is het goed te doen, met de meeste settings gewoon op ultra. De graphics zijn fantastisch, met name het water (vooral op het strand) ziet er bijna fotorealistisch uit.
Mijn start was hoog in de bergen. De sneeuw die daar lag vond ik eigenlijk gelijk al irritant, dus ik ben na het looten van alle koffertjes en het iets verderop gelegen kamp en grot, direct afgedaald naar begroeid gebied. Ik ben de rivier gevolgd tot het strand en ben ter hoogte van de raft begonnen aan mijn eerste basis, tegen de kliffen aan. Genoeg bomen om van het klif het strand op te gooien en een vrijwel oneindige stroom aan supplies als je na elke load van je game even langs de aangespoelde soldaat gaat voor granaten, c4, ammo, energy drink, meals, etc.
spoiler:Ik ben inmiddels goede vriendjes met Virginia, en heb haar het pistool gegeven wat op het raft ligt. Zij heeft onbeperkte munitie, dus zo lang ze in de buurt is, ben je redelijk veilig. Zelf gebruik ik voornamelijk speren en een boog als wapen. Mijn basis is een paar minuutjes lopen van de bunker waar een 3D printer staat, hier kan je bijna onbeperkt pijlen 3D printen.
Kortom, ik vermaak me goed! Ik ben al een hoop verschillende vijanden tegen gekomen, waaronder een paar hele 'bijzondere'. Het bouwen en craften mag wat mij betreft nog wel wat uitgebreider, maar we zitten nog in early access, dus dat komt waarschijnlijk nog wel.