Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Livecrew011
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-07-2024
Afbeeldingslocatie: http://survivetheforest.com/wp-content/uploads/2014/04/TheForest_Logo.jpg

Wat is 'the forest'?

The Forest is een open world survival horror game dat momenteel in ontwikkeling is voor de PC. Het wordt gemaakt door Indie game studio 'Endnight Games' gestationeerd in Vancouver, BC, Canada. The forest draait op de Unity 4 engine.

De Wereld

Het speelt zich af in het bos dat daadwerkelijk leeft, gebaseerd op Noord Amerika. Planten groeien en gaan dood, het weer veranderd constant. Eb en vloed veranderen met gaan en komen van de nacht. Het variërende terrein bevat meren, moerassen, bergen, eilanden, dichte bossen en tevens ook ondergrondse grotten en meren.
De omgeving is hevig beïnvloedbaar door jouw doen en laten. Elke boom en plant kan neergemaaid worden. Planten hebben invloed op de dieren, dus als je alles neerhaalt zullen de dieren zich ook elders gaan vestigen vanwege voedsel schaarste. Brand verspreid zich tussen het gras, bomen, gebouwen en zelfs de vijand. In drogere gebieden zal vuur zich ook makkelijker over een groter oppervlak verspreiden. Het eiland bevat tevens ook vele geheimen over de geschiedenis van de andere 'bewoners'.

Complete vrijheid

Het spel is ontworpen om het idee van complete vrijheid heen. Je wordt gedropt in een prachtige, enge en vijandige wereld en het is aan jou hoe je overleefd. Je vordert en leert door het eiland simpelweg te ontdekken zonder gedwongen cut-scenes, dialogen of missies. Het is allemaal aan de speler hoe het gaat en de beslissingen die je neemt om te overleven. De map zal compleet open zijn vanaf het begin, alhoewel je voor sommige gebieden eerste bepaalde items nodig zal hebben om daar te komen of er anders erg veel moeite voor zal moeten doen. Er zal een korte periode zijn in het vliegtuig welke deels speelbaar is, na de crash is het allemaal aan jou.

Gameplay

Het vliegtuig zal crashen op een random plek op de map, Vanaf dit moment en verder ben je vrij om te doen wat je wilt. Hoe ga je overleven? Ronddwalen als een nomad en je nooit ergens vestigen of bouw je een enorm gecamoufleerd fort. Ga op avontuur naar een van de eilanden bij de kust om daar te jagen. Zoek bessen, bladeren, paddenstoelen in het bos of ga je het zelf verbouwen. Deze ingrediënten kan je ook gebruiken als gif of tegengif.

Verstop je voor de mutants of breng het gevecht naar hun toe door middel van sneaky tactics of gewoon head-on >:). Het spel zal een minimale user interface hebben om het zo realistisch mogelijk te houden.
Uithoudingsvermogen is ook een belangrijk aspect van deze game waar je constant op zal moeten letten als je wilt overleven. Te agressief vechten zal een enorme impact hebben waarna je bijvoorbeeld het zwaar zal krijgen met het terug komen naar je kamp, en als je dan nog eten en hout moet zoeken heb je een probleem. Eten, drinken slapen zal je uithoudingsvermogen op peil houden en de balans daarin zal erg belangrijk zijn.

Slapen zal je automatisch naar dag tijd brengen, maar alleen als je een slaapplek weet te maken of te vinden, zoniet dan heb je een lange nacht voor de boeg.

Het type spel dat je wilt spelen is volledig aanpasbaar zijn en er zullen leaderboards komen met de tijden dat mensen weten te overleven. Voor de echte hardcore survivalists komt er ook een permadeath optie.

Crafting

Craften zal relatief makkelijk gaan in deze game, door bijvoorbeeld een item aan een ander item te koppelen. Neem een stok en een stuk hout en je kan een scherpe speer maken. Of je houd de stok bij een vuur en je hebt een fakkel. Ook met kleinere items in je backpack kan je meer geavanceerde wapens bouwen. Neem een bus haarlak gevonden bij de vliegtuigcrash samen met een aansteker en je hebt een geïmproviseerde vlammenwerper. Ook een scala aan vallen zal je kunnen maken om dieren te vangen of om andere vijanden buiten de deur te houden. Deze vallen kunnen ook kooien zijn zodat je de dieren en vijanden kan bewaren voor later. Je kan ook een snare maken, als de vijand hier in stapt komt hij levend ondersteboven te hangen en dan kan je doen met hem wat je maar wilt! (zie trailer)

Building

De speler zal een scala aan diverse bouwwerken kunnen maken, zoals diverse hutten, forten etc. Je kan kiezen uit voorgekauwde bouwwerken of het zelf ontwerpen. Tevens zal het mogelijk zijn om tenten te maken, kleine hutten, woonboten en meer. Je zal handige items op meerdere plekken op de map kunnen vinden zoals industriële bijlen, flair guns. Door deze dingen met andere voorwerpen te combineren kan je weer iets nieuws maken. Mocht je de kleine eilanden voor de kust willen bezoeken dan kan je er naar toe zwemmen, er zwemmen echter wel haaien rond dus het is oppassen geblazen. Mocht je het safe willen spelen dan moet je eerst een boot maken. Ook kan je de dieren en mutants die je hebt gevangen ontleden en er vervolgens een bouwwerk van maken om zo de vijand te intimideren of om gewoon een luguber bouwwerk te maken. (zie trailer 2)

Fight or Hide

Stealth of head-on!
De gevechten worden bijzonder realistisch. In plaats van een vijand een paar keer op zijn been meppen om hem dood te maken zal je hem echt naar de grond moeten werken om vervolgens zijn hersenen met bijvoorbeeld een steen in te beuken of er een speer doorheen te rijgen. De verschillende wapens zullen ook allemaal anders aanvoelen. De een is in een situatie effectiever dan de ander. De vijand zal hetgeen aan kunnen wat een mens ook normaal ook aan kan. Wat je zelf aankan zal vergelijkbaar zijn als wat de mutants aan kunnen. Het zal in sommige situaties beter zijn om je uit de voeten te maken ipv het gevecht keihard aan te gaan, deze gasten gaan namelijk niet makkelijk naar de grond. Sneaken is een handige manier om in je in dit spel te verplaatsen. Verstop je in de bosjes, gooi voorwerpen om de vijand af te lijden of smeer je zelf onder met modder en bladeren om niet gezien te worden. Vijanden zullen dynamisch reageren op verschillende situaties. Sommige zullen elkaar proberen te beschermen, anderen maken zich snel uit de voeten. Elk gevecht is dus anders.

Een nieuwe open world experience

Bescherm jezelf tegen een clan van genetisch gemuteerde vijanden die een geloof aanhangen, families hebben en een moraal dat bijna menselijk lijkt. De aanwezige mutants zijn niet oneindig groot. Het is dus mogelijk om ze allemaal af te maken. Zij leven in de ondergrondse grotten, en elk van de families hebben hun eigen routine. De meeste slapen overdag en komen 's nacht uit hun grotten gekropen. Zij gaan ook jagen en maken een soort vreemde 'cannibal art'. Er is een sterke vorm van hiërarchie binnen deze families, er zullen dus leiders zijn. Ze maken hun eigen kleding, wapens van de dingen die zij vinden in het bos en de omgeving. Het zijn absoluut geen zwakke vijanden, elke mutant is een serieuze bedreiging. Ze komen niet vanuit het niets naar je toe want ook zij weten niet waar je uithangt tenzij ze je op het spoor komen, dan zullen ze wel degelijk gaan zoeken. Als je ze vaker tegen het lijf loopt zullen ze ook steeds actiever naar je gaan zoeken. Er komt dan een moment dat je ze wel degelijk moet afmaken, of elders een nieuw kamp opzetten. Ook als je veel bomen omhakt en bouwwerken maakt in de omgeving zullen ze dit opmerken en gaan ze het onderzoeken. Mocht je geen aandacht willen trekken moet je hier altijd rekening mee houden. Belangrijk om te weten is dat niet alle mutants je direct zullen aanvallen, jij bent immers net zo nieuw voor hen dan zij voor jou. Sommige zullen weg rennen, zich verstoppen, anderen zullen je stalken of hun vrienden halen en er zijn nog vele andere scenario's denkbaar. Punt is het zijn kannibalen en jij bent een voedselbron en bedreiging voor hun. Je zal geen vrienden met ze worden dat is duidelijk. Ze spenderen tijd samen en reageren dynamisch op alle situaties. Als zij een lijk vinden van een familielid zullen sommigen rouwen en de doden begraven, anderen zullen in blinde woede op je af stormen.

De vraag is wie is de vijand, jij of zij?

Trailers

trailer 1

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
TheForestTrailer

trailer 2

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
The Forest Trailer 2

trailer 3
https://www.youtube.com/watch?v=o9mr4k9X6c8

GIF's
1
2
3
4
5

Screenshots

Afbeeldingslocatie: http://media.pcgamer.com/files/2014/01/NightEnemies-610x343.jpg

Afbeeldingslocatie: http://media.pcgamer.com/files/2014/01/DeadShark-610x343.jpg

Afbeeldingslocatie: http://media.pcgamer.com/files/2014/01/DeadStewardess-610x343.jpg

Afbeeldingslocatie: http://media.pcgamer.com/files/2014/01/InPlane-610x343.jpg

FAQ

Occulus rift support confirmed
Geen multiplayer maar wel co-op (dit wordt pas na de alpha release behandeld)
Peaceful mode confirmed (geen vijanden dus) en meer gericht op het exploren van de omgeving
De game zal op steam verkijgbaar zijn. De alpha release zal 15 dollar gaan kosten en wordt verwacht op 22 Mei 30 Mei

Homepage: http://survivetheforest.com/
Game-wiki: http://theforest.gamepedia.com/The_Forest_Wiki
Steam page: http://store.steampowered.com/app/242760/

PS: Excuses voor eventuele stijl en/of spellingfouten 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Livecrew011 op 21-05-2014 14:27 ]

Controleer de controleurs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasdipje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14:12
Zie erg uit naar deze game. Ga hem de 22e gelijk uitproberen. Hoop dat co-op ook mooi en uitgebreid gaat worden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeoffLx
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Als ze daadwerkelijk de features die ze beloven goed verwerken in deze game kan het wel eens een hele goede worden. Maar even in de gaten houden de komende tijd. :)

Leuke openingspost btw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-06 22:04
Erg gave game lijkt me dit! Ben heel erg benieuwd. In de gameplay video's ziet het er echt goed en smooth uit. :) Hield deze game al een tijdje in de gaten maar de Alpha begint al dichterbij te komen. ;)

En inderdaad goeie openingspost. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Livecrew011
Ik ben ook verbaasd over hoe een Indie game studio van 4 man (ze besteden wel wat uit maar toch) een game kan maken met zulke graphic's en deze hoeveelheid features. Dean Hall (van DayZ) zal langzaam maar zeker flink beginnen te zweten met al die zombie (achtige) survival games die als paddenstoelen uit de grond springen, en niet op een engine draaien die 'Fundamentally Flawed' is |:(.

Ik ben ook zeer benieuwd naar deze game, samen met H1z1 die ook volgende maand gaat komen!

[ Voor 11% gewijzigd door Livecrew011 op 08-05-2014 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammro
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-06 16:09
Livecrew011 schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 09:30:
Ik ben ook verbaasd over hoe een Indie game studio van 4 man (ze besteden wel wat uit maar toch) een game kan maken met zulke graphic's en deze hoeveelheid features. Dean Hall (van DayZ) zal langzaam maar zeker flink beginnen te zweten met al die zombie (achtige) survival games die als paddenstoelen uit de grond springen, en niet op een engine draaien die 'Fundamentally Flawed' is |:(.
DayZ is 2 miljoen keer verkocht. Stel dat Dean Hall maar €2 per kopie krijgt, dan ligt hij alsnog lachend met een biertje bij zn nieuwe zwembad. Het is een enorm succes geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Livecrew011
Kwa verkoop is het een succes ja. Dat maakt het overall nog steeds geen succes in mijn ogen. Maar Dean zal blij zijn dat met een game gebaseerd op een engine die fundamentally flawed is hij alsnog zoveel heeft weten te verkopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-03 08:07
Deze ga ik de 22ste ook maar eens uitproberen denk ik. Lijkt een veelbelovende game!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-05 13:19

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Gammro schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 12:00:
[...]

DayZ is 2 miljoen keer verkocht. Stel dat Dean Hall maar €2 per kopie krijgt, dan ligt hij alsnog lachend met een biertje bij zn nieuwe zwembad. Het is een enorm succes geweest.
Justin bieber heeft ook tig miljoen cds verkocht, dat maakt het echter niet beter dan een schijfje vol met afgrijselijk geluid waar ik mijn oren van wil afsnijden :'(
Voor hem ja lekker, kan die zich helemaal de tyfus in snuiven, zuipen en ondertattooeren tot zijn moeder er trots op zou zijn.
De engine is gewoon superslecht, helemaal als je kijkt dat de originele game al ontzettend brak is.

Deze game lijkt een stuk interessanter vooral omdat ik een dergelijke game eigenlijk alleen wil spelen, niet met andere spelers in de game zoals in day-z.

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:09

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Sorry, maar voor mij is dit survivalrpgzombieextremepcpvp game #472, nee eigenlijkniet.

Ziet er wel aardig uit, en goedkoper dan Dean z'n (met alle respect) klotespel, want daar heb ik een miskoop van 25 euro + verloren eergevoel mee opgedaan...

H1Z1 trekt me dan weer niet, tonnen aan dingen die je kunt doen, maar uiteindelijk gebruikt je de helft toch niet. SA heb ik net mn zegje al over gedaan en als zij niet binnen een paar maanden uit alpha gaan zijn ze genaaid, maar dat zijn ze sowieso door de redelijk houterige engine om het maar netjes uit te drukken.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thirdheart
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 24-02-2022
Ik pas tegenwoordig op met games pre-release kopen, waar cubeworld 15 euro aan alphafaal was, rust tevens hetzelfde bedrag aan faal is, ben ik niet van plan deze in de alpha release te kopen. Eerst zien wat voor potentie dit heeft, dan geloven.

Heel fijn natuurlijk dat de developers je al laten spelen voor de game eigenlijk klaar is, maar ik betaal voor een product, niet een goed doel. (een goed doel waar de developer inderdaad een martini besteld bij zijn butler aan een luxe zwembad)

Als deze game een beta stage bereikt zal ik eens opnieuw kijken of het wat wordt, dan zal ik voor een goede betaversie met liefde 15 euro neerleggen.

[ Voor 0% gewijzigd door Thirdheart op 12-05-2014 08:36 . Reden: Typoooo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thechib12
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-06 08:32

thechib12

aka ChiB

Delayed naar de 30e zo te zien op steam!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Livecrew011
thechib12 schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 14:23:
Delayed naar de 30e zo te zien op steam!
Ach ik kan nog wel een weekje extra wachten :)
Maar de (alpha) release is gelukkig in zicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Hmm. Minecraft maar dan 3d. Ben benieuwd.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Livecrew011
Kecin schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 14:31:
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Het hele craft verhaal, monster verhaal, dingen bouwen. Alleen dan grafisch beter voor elkaar. Wereld helemaal van jouw afhankelijk. Veel zaken zoals Minecraft.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Livecrew011
Als je het zo bekijkt dan zijn er wel heel veel spellen die hetzelfde zijn maar grafisch misschien wat afwijken. Dus h1z1 en dayz sa is ook minecraft.. maar dan 3d.
Maar we zullen het gaan meemaken over paar dagen. Heb minecraft nog nooit gespeeld en ook niet van plan dus ik ben wel benieuwd naar iets 'nieuws'. Zeker nadat Dayz SA in mijn ogen met de dag problematischer word en dit ook singleplayer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:43

Dreanor

Joene

Kecin schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 14:31:
Livecrew011 schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 14:46:
Als je het zo bekijkt dan zijn er wel heel veel spellen die hetzelfde zijn maar grafisch misschien wat afwijken. Dus h1z1 en dayz sa is ook minecraft.. maar dan 3d.
Maar we zullen het gaan meemaken over paar dagen. Heb minecraft nog nooit gespeeld en ook niet van plan dus ik ben wel benieuwd naar iets 'nieuws'. Zeker nadat Dayz SA in mijn ogen met de dag problematischer word en dit ook singleplayer is.
Niet om het één of ander, maar Minecraft is ook gewoon in 3D hoor. Sinds dag 1. :P
Thirdheart schreef op maandag 12 mei 2014 @ 08:35:
Ik pas tegenwoordig op met games pre-release kopen, waar cubeworld 15 euro aan alphafaal was, rust tevens hetzelfde bedrag aan faal is, ben ik niet van plan deze in de alpha release te kopen. Eerst zien wat voor potentie dit heeft, dan geloven.

Heel fijn natuurlijk dat de developers je al laten spelen voor de game eigenlijk klaar is, maar ik betaal voor een product, niet een goed doel. (een goed doel waar de developer inderdaad een martini besteld bij zijn butler aan een luxe zwembad)

Als deze game een beta stage bereikt zal ik eens opnieuw kijken of het wat wordt, dan zal ik voor een goede betaversie met liefde 15 euro neerleggen.
Ik vind tegenwoordig Early Acces en het hele betaalde Alpha/Beta hype ook ronduit slecht. Want, je koopt een concept, een idee en de potentie maar ... deze is eigenlijk nog nooit door een spel vervuld. Althans, ik kan geen groot, goed verkochte, succesvolle early acces game bedenken die echt feature complete uit gekomen is.

Meer nog zie ik dit soort projecten falen, zo heb ik ook Cube World gekocht en geergerd dat deze niet meer verder ontwikkeld wordt (of zeeer traag ...). Zo heb ik ook Towns gekocht of Project Zomboid.

Zelfs de "grandfather of all early acces games" Minecraft is nog steeds niet "feature complete" en nog steeds in ontwikkeling. Echter, dit spel heeft nooit echt een beloofde feature lijst gehad maar meer enkel random uitspraken van de heer Notch (zo wou hij coblins, verschillende rassen/steden, lantaarns, etc die er nog niet in zitten). Maar ook hier kocht/koop je het concept en de mogelijke potentie die misschien in de toekomst vervuld wordt (maar gelukkig zijn hiervoor tonnen mods die dat vervullen).

Tot nu toe zie ik early acces games oneinding in "Alpha/Beta" fase zitten zonder ooit echt uit te komen. Daarnaast is er de hype op moment dat zo'n game als early acces te koop is en daarna zakt het in de vergetenheid tot het misschien ooit uit komt. :S

Ik denk dat ik zo ook wel geld wil verdienen, even een epic concept bedenken (aka open world survival maar dan net even anders), wat renders maken, screenshots en een semi speelbare tech demo en cashen maar. Dan eerst me nieuwe huis laten bouwen, zwembad, auto, en vakanties en dan mogelijk weer eens wat features toevoegen. :P

Ook dit spel klinkt weer super gaaf, heeft zeker potentie maar ik laat hem om bovenstaande redenen links liggen voorlopig. Eerst maar eens feature complete uitbrengen zoals dat vroeger zo was met games. ;)

Edit: @hieronder
Banished was toch geen early acces of andere betaalde beta game? Dat was toch gewoon een indie release? Of is dat totaal langs mij heen gegaan? Heb hem wel gekocht maar dan gemist als early acces.

[ Voor 3% gewijzigd door Dreanor op 22-05-2014 12:48 ]

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Dreanor schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 11:31:
[...]

Ik vind tegenwoordig Early Acces en het hele betaalde Alpha/Beta hype ook ronduit slecht. Want, je koopt een concept, een idee en de potentie maar ... deze is eigenlijk nog nooit door een spel vervuld. Althans, ik kan geen groot, goed verkochte, succesvolle early acces game bedenken die echt feature complete uit gekomen is.

Meer nog zie ik dit soort projecten falen, zo heb ik ook Cube World gekocht en geergerd dat deze niet meer verder ontwikkeld wordt (of zeeer traag ...). Zo heb ik ook Towns gekocht of Project Zomboid.

Zelfs de "grandfather of all early acces games" Minecraft is nog steeds niet "feature complete" en nog steeds in ontwikkeling. Echter, dit spel heeft nooit echt een beloofde feature lijst gehad maar meer enkel random uitspraken van de heer Notch (zo wou hij coblins, verschillende rassen/steden, lantaarns, etc die er nog niet in zitten). Maar ook hier kocht/koop je het concept en de mogelijke potentie die misschien in de toekomst vervuld wordt (maar gelukkig zijn hiervoor tonnen mods die dat vervullen).

Tot nu toe zie ik early acces games oneinding in "Alpha/Beta" fase zitten zonder ooit echt uit te komen. Daarnaast is er de hype op moment dat zo'n game als early acces te koop is en daarna zakt het in de vergetenheid tot het misschien ooit uit komt. :S

Ik denk dat ik zo ook wel geld wil verdienen, even een epic concept bedenken (aka open world survival maar dan net even anders), wat renders maken, screenshots en een semi speelbare tech demo en cashen maar. Dan eerst me nieuwe huis laten bouwen, zwembad, auto, en vakanties en dan mogelijk weer eens wat features toevoegen. :P

Ook dit spel klinkt weer super gaaf, heeft zeker potentie maar ik laat hem om bovenstaande redenen links liggen voorlopig. Eerst maar eens feature complete uitbrengen zoals dat vroeger zo was met games. ;)
toon volledige bericht
Ik kan wel een paar noemen maar die zijn op 1 hand te tellen denk ik. Natural Selection 2 en Banished zijn twee die mij even te binnen schieten.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Livecrew011
Release is vandaag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-02-2023
Volgens mij is release 13min te laat

Tweakers heeft geen moderatie systeem, wel een fanboy systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thechib12
  • Laatst online: 08-06 08:32

thechib12

aka ChiB

jezzer schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 16:13:
Volgens mij is release 13min te laat
Release was om 18:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

Ik ga lekker afwachten met dit spel. Er is angstaanjagend weinig youtube info over dit spel te vinden afgezien van de paar trailers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Livecrew011
Heb het net een tijd zitten spelen en ben bestwel onder de indruk :), het is met sommige dingen duidelijk alpha en de canibals zijn erg moeilijk te verslaan. Maar het ziet er al heel gelikt uit en de movement in de game gaat bijzonder soepel. En ja er is inderdaad erg weinig info, maar de hoeveelheid info zegt helemaal niks (*kuch kuch DayZ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ondertussen heb ik een aantal gameplay-vids bekeken en ik ben erg onder de indruk. Het enige wat mij ervan weerhoudt om het te kopen is het feit dat je niet in staat bent om je voortgang te saven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosua
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23-05 08:43
rgras schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 09:19:
Ondertussen heb ik een aantal gameplay-vids bekeken en ik ben erg onder de indruk. Het enige wat mij ervan weerhoudt om het te kopen is het feit dat je niet in staat bent om je voortgang te saven.
Komt een hotfix voor. Zijn ze nu mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Niet online
Zodra die beschikbaar is koop ik het. Wat ik vreemd vind is dat de devs gezegd hebben dat 'ze' eigenlijk alleen 's nachts echt actief zijn, desondanks zie je ze en masse overdag rondlopen?

Edit: van een dev: @HaraSkull It’ll definitely ben in the next update. At most in two weeks, but we’ll push for sooner.

[ Voor 26% gewijzigd door rgras op 31-05-2014 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atillicious
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11:33
Ik las dat ze ook nog co-op wilden toevoegen. Dat is voor mij een reden op hem dan pas te kopen.

Vind het een beetje eng om in mijn uppie te spelen namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Laatst online: 14:58

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Ik heb het ook net aangeschaft, goede indruk tot nu toe :). Voor 14 euro zeker het proberen waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:15
Ook maar eens kijken wat het is , heb hem net even gepayed
en nu aan de slag er mee ..
nog tips ? voor een beginneling :)

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Livecrew011
ravw schreef op zondag 01 juni 2014 @ 09:48:
Ook maar eens kijken wat het is , heb hem net even gepayed
en nu aan de slag er mee ..
nog tips ? voor een beginneling :)
flare gun heeft unlimited ammo 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
waar kan je die vinden

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Livecrew011 schreef op zondag 01 juni 2014 @ 13:12:
[...]

flare gun heeft unlimited ammo 8)7
Dat was mij ook al opgevallen ja haha. Die kun je vinden door of gevangen genomen worden of een grot probeen te vinden van de kanibalen. Daar ligt er vaak/altijd 1.

Ik ga denk ik de eerste tijd maar gewoon nomadisch bezig om te leren hoe het spel werkt. Het is mij tot nu toe nog niet gelukt om een torch te maken bijvoorbeeld, terwijl dat niet zo moeilijk zou moeten zijn :P.

Wel heb ik al een hatchet gemaakt door een stok en een steen te combineren :P.

Het is ovrduidelijk een spel in de vroege alpha phase, maar er is ook al heel veel dat al goed werkt. Ik zie hen erg ver komen met dit spel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
  • Laatst online: 23-05 00:38
rgras schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 09:19:
Voortgang niet saven? zonde wou dit spel aanschaffen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Is een foutje die er in is geslopen in de laatste build, ze verwachten dit met een hotfix te repareren de aankomende dagen.

Is dus geen feature ofso :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-06 15:43
martijn24 schreef op zondag 01 juni 2014 @ 17:18:
[...]

Voortgang niet saven? zonde wou dit spel aanschaffen 8)7
Ze plannen een hotfix, ik zeg gewoon aanschaffen en beetje pielen alvast. Het is echt een supermooie game, hier en daar nog wat bugs en crafting is wat karig maar hoorde dat je blueprints moet vinden. Als deze mensen echt goed en veel updates doen is dit wel een keeper. Het is wel mooi dat het singleplayer is. Co-op zou vet zijn, Maar alle online games gaan over op deathmatch. Kijk maar naar StompingLand.. tactisch, dino's vangen en overleven veranderd al snel in gewoon kidnapping en dom pvp.. jammer van waar de games eigenlijk voor willen staan.

PSN/Steam: FlyLighter Origin: FlyLight3r Uplay: FlyLight3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Voordat deze game af is moet er zeker nog het een en ander worden toegevoegd maar ik zou al bijna durven te stellen dat dit spel al behoorlijk volledig aanvoelt. Daarom maak ik mij ook geen zorgen over een goede afloop van de afronding van het spel, zelfs indien er nog maar 10 updates aankomen blijft het een geweldig spel die de moeite waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
Lipst3r schreef op zondag 01 juni 2014 @ 17:47:
[...]

Ze plannen een hotfix, ik zeg gewoon aanschaffen en beetje pielen alvast. Het is echt een supermooie game, hier en daar nog wat bugs en crafting is wat karig maar hoorde dat je blueprints moet vinden. Als deze mensen echt goed en veel updates doen is dit wel een keeper. Het is wel mooi dat het singleplayer is. Co-op zou vet zijn, Maar alle online games gaan over op deathmatch. Kijk maar naar StompingLand.. tactisch, dino's vangen en overleven veranderd al snel in gewoon kidnapping en dom pvp.. jammer van waar de games eigenlijk voor willen staan.
Toch maar gekocht en ben beetje aan verkennen. Grafisch dik in orde en het speeld wel soepel!

Doel is overleven toch? Heb net ff kampvuurtje gemaakt en een schuilplaats maar daarna kwamen er paar rare holbewoners me aanvallen en die waren me iets te sterk af.
Zit nu ergens in een donkere hol eerst daar uit zien te komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Als ik het goed begreep kwam er toch ook een free modes in waar je zonder die holbewoners kon rond lopen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odessa
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Pak een flare gun en moord die " holbewoners" uit...tata, free mode. Ze respawnen namelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

martijn24 schreef op zondag 01 juni 2014 @ 17:53:
[...]

Toch maar gekocht en ben beetje aan verkennen. Grafisch dik in orde en het speeld wel soepel!

Doel is overleven toch? Heb net ff kampvuurtje gemaakt en een schuilplaats maar daarna kwamen er paar rare holbewoners me aanvallen en die waren me iets te sterk af.
Zit nu ergens in een donkere hol eerst daar uit zien te komen!
Het doel is inderdaad om te overleven, zowel qua honger en energie als wel van de kannibalen op het eiland. De eerste keer dat je komt te overlijden zul je in hun grot terechtkomen, daar is een uitgang (in de buurt van de tafel waar veel ligt).
Het kan handiger zijn om de kannibalen altijd te ontwijken, of gebruik te maken van vuur om ze weg te houden.

@ravw; Het staat inderdaad in de planning om een modus uit te brengen waarbij er geen kannibalen zijn maar waar je gewoon moet overleven, exploren en bouwen :).

---
Misschien zijn het er nu nog niet zoveel, maar er zullen uiteindelijk veel families zijn die je allemaal kunt uitmoorden inderdaad. Het is bevestigd dat het mogelijk is om ze allemaal dood te maken.

[ Voor 9% gewijzigd door Ircghost op 01-06-2014 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-06 18:41
FrankieonPCin1080p kijkt of The Forest wat is...

YouTube: Getting Started - The Forest

[ Voor 17% gewijzigd door -Moondust- op 01-06-2014 22:09 . Reden: Link gefixt, embedded YT video werkt blijkbaar niet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
-Moondust- schreef op zondag 01 juni 2014 @ 18:29:
FrankieonPCin1080p kijkt of The Forest wat is...

[video]
link werkt niet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

Ja, ze "plannen" een hotfix en ze hopen dat die voor v0.02 uit komt. Maar ze geven zelf al aan niet zeker te zijn wanneer die komt, het kan zijn dat de hotfix weken op zich laat wachten. Het is een klein indie team (4 man) dus je weet het nooit zeker helaas.

Er vallen mij een aantal zaken op als ik let's plays kijk van deze game:
- Kanibalen zijn super wezens. 10+ hits van een bijl overleven ze blijkbaar met gemak ...
- Bugs bugs bugs bugs bugs, en niet die kleine beestjes die je zou kunnen opeten om te overleven. :P
- > Vogel die op je hand gaat zitten onderbreekt alles wat je doet (combat/bouwen/etc).
- > Water bestaat nog niet? Kannibalen lopen gewoon over de bodem, boomstammen rollen gewoon over de bodem, etc.
- > Clipping, clipping, clipping!
- Geen random wereld, alleen het vliegtuig spawnt op random plek (maar 80% op dezelfde plek of is het eiland zo klein?).
- Zwaar ondermaats geluid. Sorry maar dat is echt onacceptabel.

Ik wacht voorlopig nog af met de aanschaf van deze game. Er moet nog zoveel gebeuren voordat dit "af" is dat het nog wel jaren kan duren (zoals met zoveel early acces indie games). Het heeft potentieel maar dat hebben ALLE early acces games. Het is dus afwachten of ze deze game echt snel en regelmatig kunnen updaten en er dus merkbare vooruitgang in zit.

Ik vind eigenlijk dat early acces games verplicht moeten worden om op de steam page een lijst met features te plaatsen welke nog in de game gaan komen, of nu nog ontbreken, voordat de game "klaar is" met daarnaast een geschatte release date. Zodat je kan zien wat ze willen en in welk tijdsbestek. En mochten ze vele features niet waar maken kan je je geld terug vragen (immers dan is het gewoon oplichterij).

Ik klink wat zuur ten opzichte van early acces/betaalde alpha games maar helaas falen ze vaker dan dat ze hun woorden waar maken. Zeker dit soort open world survival games waar de ambities vaak te groot zijn. Nu moet ik wel zeggen de games die falen zijn wel de games met maar 1 of 2 mensen die het ontwikkelen. Dit spel heeft een team van 4 man, met redelijk wat ervaring, wat meer vertrouwen geeft dan de 1 (of 2) mans projecten (zoals Project Zomboid, Towns, Cube World of zelfs Terraria).

Ik hoop met heel mijn hart dat The Forest gewoon een geslaagde game wordt die bewijst dat Early Acces games WEL kunnen slagen want het ziet er bovengemiddeld uit (qua gameplay en graphics). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Ik denk dat ik hem ook wel ga kopen, nu speel ik even een iets minder legale versie en het ziet het best wel mooi uit, dan vind ik het ook niet erg die dev's 15 euro te geven, als ze er WEL wat van maken.

Ik wil een optie in Steam die mij het recht geeft mijn geld terug te krijgen als ze hun lijst met geplande dingen voor release (en de datum ervan) niet binnen een bepaalde tijd doen, motiveert mij omdat ik mijn zuurverdiende geld niet kwijt ben aan Mount Everest beklimmingen á la Dean en voor de developer is het een ZEER goede motivatie om het af te maken.

Anders moeten we maar eens met rechtzaken gaan zwaaien oid :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
Zo'n systeem heb ej eigelijk al , ik heb diverse games in de prebuild gekocht
en die zijn nu ook 40 a 50 euro terwijl ik ze voor net 15 euro heb gekocht

Maar dat je geld terug kan vragen zou wel een option wezen zeker als ze het stop zetten voordat de einde genaderd is
Dat zouden bij steam toch al moeten doen .. dat je kan verkopen of terug trekken .. binnen 3 dagen of zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

ravw schreef op zondag 01 juni 2014 @ 19:16:
Zo'n systeem heb ej eigelijk al , ik heb diverse games in de prebuild gekocht
en die zijn nu ook 40 a 50 euro terwijl ik ze voor net 15 euro heb gekocht

Maar dat je geld terug kan vragen zou wel een option wezen zeker als ze het stop zetten voordat de einde genaderd is
Dat zouden bij steam toch al moeten doen .. dat je kan verkopen of terug trekken .. binnen 3 dagen of zo
Buiten dat moeten games sowieso overdraagbaar zijn naar een ander account, je wilt niet weten wat voor een ongelofelijk gezeik het met zich meebrengt als je 2 accounts wil mergen, ik ga toch niet alles 2x kopen?

Gekke Henkie! 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
kuusj98 schreef op zondag 01 juni 2014 @ 18:36:
Ik denk dat ik hem ook wel ga kopen, nu speel ik even een iets minder legale versie en het ziet het best wel mooi uit, dan vind ik het ook niet erg die dev's 15 euro te geven, als ze er WEL wat van maken.

Ik wil een optie in Steam die mij het recht geeft mijn geld terug te krijgen als ze hun lijst met geplande dingen voor release (en de datum ervan) niet binnen een bepaalde tijd doen, motiveert mij omdat ik mijn zuurverdiende geld niet kwijt ben aan Mount Everest beklimmingen á la Dean en voor de developer is het een ZEER goede motivatie om het af te maken.

Anders moeten we maar eens met rechtzaken gaan zwaaien oid :+
Dat zij beginnen met een rechtzaak te zwaaien, akelige piraat! ;)

Maar nee, die centen van een early access gaan natuurlijk voor een flink deel op aan het proces. Vantevoren weet je dat je toegang tot een alpha koopt en dat er weinig garanties zijn voor wat het uiteindelijk wordt. En een featurelijst is leuk en aardig, maar als feature X na verloop van tijd niet leuk blijkt, of heel tijdrovend om te implementeren zodat ze liever Y en Z doen, dan kan dat ineens niet omdat jij dan je centen kan terugvragen. Lijkt me niet wenselijk.

Ik hou me in ieder geval al een tijdje ver van early access en zelfs pre-orders, totdat ik een spel zie dat op dat moment goed genoeg is voor mijn centen. Ik geloof niet in beloftes voor de toekomst :) Prison Architect was laatst in de aanbieding, ziet er goed genoeg uit voor wat ik betaald heb, dus die heb ik gekocht. Al doen ze er nooit meer iets aan, ik vind het goed genoeg zo.

The Forest ziet eruit als een potentieel mooie game, maar ik laat jullie allemaal playtesten en kijk over een paar maanden wel wat het is geworden.

Verder zal ik bij Cubeworld (was alweer vergeten dat ik dat ooit heb gekocht) dat er zowaar een update is geweest deze maand...

[ Voor 4% gewijzigd door Bundin op 01-06-2014 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Bundin schreef op zondag 01 juni 2014 @ 19:59:
[...]

Dat zij beginnen met een rechtzaak te zwaaien, akelige piraat! ;)

Maar nee, die centen van een early access gaan natuurlijk voor een flink deel op aan het proces. Vantevoren weet je dat je toegang tot een alpha koopt en dat er weinig garanties zijn voor wat het uiteindelijk wordt. En een featurelijst is leuk en aardig, maar als feature X na verloop van tijd niet leuk blijkt, of heel tijdrovend om te implementeren zodat ze liever Y en Z doen, dan kan dat ineens niet omdat jij dan je centen kan terugvragen. Lijkt me niet wenselijk.

Ik hou me in ieder geval al een tijdje ver van early access en zelfs pre-orders, totdat ik een spel zie dat op dat moment goed genoeg is voor mijn centen. Ik geloof niet in beloftes voor de toekomst :) Prison Architect was laatst in de aanbieding, ziet er goed genoeg uit voor wat ik betaald heb, dus die heb ik gekocht. Al doen ze er nooit meer iets aan, ik vind het goed genoeg zo.

The Forest ziet eruit als een potentieel mooie game, maar ik laat jullie allemaal playtesten en kijk over een paar maanden wel wat het is geworden.

Verder zal ik bij Cubeworld (was alweer vergeten dat ik dat ooit heb gekocht) dat er zowaar een update is geweest deze maand...
toon volledige bericht
Haha, zo'n erge piraat ben ik nu ook weer niet hoor :P Toevallig het eerste spel sinds een paar jaar, en ik heb toegezegd het te willen kopen als ik voldoende vooruitgang zie, dus niet á la DayZ impulsaankoop zonder ook maar de winkelpagina te lezen. (Was ook nog echt zo, toevallig Steam refreshed, DayZ verschijnt, binnen minuut had ik heb binnen 8)7 )

Wat ik bij dit soort spellen heb, is dat je niet eindeloos dingen kunt gaan implementeren, ik bedoel: je kunt wel wat meer hutten en boten maken, of een dier of 2 en een paar voorwerpen, maar dan houd het ook op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Geen idee of het er al inzit, maar er is vanalles te doen naast 'meer hutten/beesten'

Crafting
- kleding/armor/camouflage
- meer traps in vele soorten en maten (denk 'the incredible machine' als ze echt willen, kruft van tig componenten een hele domino day aan effecten aan elkaar)
- cosmetische meuk voor The Sims - Forest Edition liefhebbers

Wereld
- wind die meespeelt in verspreiding van vuur, geluid, geur
- regen (drinkwater, maar ook vuur uit als het tegenzit, nat hout brandt niet
- (nog) complexer ecosysteem met prooidieren/jagers en hoe je dat kan beinvloeden

Gameplay
- verbeteren stealth mechanics (geluid, zichtbaarheid, geur)
- AI verbeteringen, verschillende soorten 'persoonlijkheden' bij enemies, enemies die, als ze in dorpjes leven oid, 'realistisch' gedrag vertonen zoals voedsel/water regelen, slapen, stress als het vuurtje ineens uit is, vermogen te leren (zowel individu als groep)
- meer soorten enemies dan 'cannibal', zoals 'andere survivors' met wisselende techlevels en meer of minder vijandig, misschien leidend tot:
- NPCs waar je mee kan traden (of niet) en misschien een community kan opzetten (met meeschalende enemies) als je echt wil en je solo-fort al onverslaanbaar is. Al dan niet in een coop setting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

Bundin schreef op zondag 01 juni 2014 @ 19:59:
En waarom is dat niet wenselijk?

Zoals het er nu voor staat kan ik een demo maken en een prachtig verhaal waarin ik de natte droom van elke open world survival fan beschrijf. Dan blijkt 90% van de game niet in deze demo te zitten en roep ik vrolijk early acces, het is nog een alpha, blablabla.

Vervolgens ga ik een paar maanden op vakantie (het is zwaar om ineens met al dat geld om te gaan), om wat vage berichten achter te laten en misschien een update of twee uitbrengen om daarna te zeggen dat ik uitgeblust ben, mijn inspiratie op is. Immers, zo ging het bij Cube World en Towns (en tot zekere hoogte zelfs terraria).

En dat vind ik niet wenselijk en kan je zelfs onder de noemer oplichterij plaatsen. Volgens mij is er zelfs een wet die de consument hier tegen zou moeten beschermen (vraag me alleen niet welke).

Ik denk dat het verplichten van een release date en feature lijst juist wenselijk is zodat de ontwikkelaars gedwongen worden deze ook daadwerkelijk te maken. Het lijkt nu alsof iedere hobby programmeur maar onder het noemer early acces kan doen en laten wat ze maar willen, zonder gevolgen. :(

Anyways, misschien moeten we het early acces wel/niet goed discussie maar een eigen topic geven i.p.v. The Forest ermee lastig te vallen? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

@Dreaner, ik ben het met je eens dat de situatie nu een beetje twijfelachtig is met sommige alpha released games. Aan de andere kant vind ik het weer geweldig dat zelfs kleine ontwikkelaars nu de mogelijkheid krijgen om hiermee aan te kloten zonder grote publishers!

Er zijn inderdaad al een paar kleine voorbeelden van games die fout zijn gegaan, maar andere games komen er denk ik wel weer.

Op dit moment ben ik een backer van Star Citizen, Kerbal space Program, Starforge en nu Forest. Ik vind het leuk dat ik de kans krijg om een spel goedkoper aan te schaffen en de ontwikkelaars te steunen. Juist het feit dat ik de vrijheid krijg om zelf een risico neem om te 'investeren' vind ik een heerlijk voorbeeld van een vrije maatschappij.

Als het binnenkort te vaak fout gaat met alpha games dan zullen mensen weer voorzichtiger worden en zullen ontwikkelaars weer gedwongen worden om zich meer te bewijzen. Ik heb er vertrouwen in dat de markt goed kan werken zoiets zoals als dit :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Ircghost schreef op zondag 01 juni 2014 @ 20:48:
@Dreaner, ik ben het met je eens dat de situatie nu een beetje twijfelachtig is met sommige alpha released games. Aan de andere kant vind ik het weer geweldig dat zelfs kleine ontwikkelaars nu de mogelijkheid krijgen om hiermee aan te kloten zonder grote publishers!

Er zijn inderdaad al een paar kleine voorbeelden van games die fout zijn gegaan, maar andere games komen er denk ik wel weer.

Op dit moment ben ik een backer van Star Citizen, Kerbal space Program, Starforge en nu Forest. Ik vind het leuk dat ik de kans krijg om een spel goedkoper aan te schaffen en de ontwikkelaars te steunen. Juist het feit dat ik de vrijheid krijg om zelf een risico neem om te 'investeren' vind ik een heerlijk voorbeeld van een vrije maatschappij.

Als het binnenkort te vaak fout gaat met alpha games dan zullen mensen weer voorzichtiger worden en zullen ontwikkelaars weer gedwongen worden om zich meer te bewijzen. Ik heb er vertrouwen in dat de markt goed kan werken zoiets zoals als dit :).
Zo ben ik backer geweest bij ArmA3, maar bij dit soort spellen weet je dat het goed komt omdat ze al een geschiedenis hebben van 10 jaar en tich man eraan hebben werken, dus is het meer een kwestie van het spel voor een prikkie krijgen (iets van 25 euro dacht ik), bij DayZ werken evenveel zoniet meer mensen en duurt het blijkbaar 3 jaar langer om met minder voor de dag te komen, ra ra...

Maar zoals eerder opgemerkt: waarom hier geen eigen topic over? Ik hoef de verantwoordelijkheid van een OP niet op me te hebben, jullie zijn vrij :P.

*ONTOPIC*

Wat me wel opgevallen is en me ook wel irriteert is dit feit: http://www.steamprices.com/eu/app/242760/the-forest

Noem me een zeikert, maar 4 euro, of 25,5% vind ik een beetje veel, is er geen manier om via de USA te bestellen op je account?
G2A kom je uiteindelijk op een besparing van 50! cent uit, niet de moeite waard dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conwa
  • Laatst online: 08-06 20:56
Nou, ik heb het net aangeschaft! Was hier in Thailand maar liefst 10.89! Heb gisteren ook al Stomping Island gekocht, maar dit is niet heel leuk als je alleen speelt en zoals anderen al hadden gemeld, een hoop mensen die het spel niet snappen en iedereen gewoon neerslaan....

Ben erg benieuwd naar deze alpha versie!

edit: nou, net gedownload en ....
Kan hem helaas niet spelen op mijn Clevo laptop met 7970M...
Hij pakt duidelijk mijn videokaart niet! Heb 6 fps op welke setting dan ook...
Kan geen oplossing vinden op het web... Ben bang dat ik moet wachten tot een driver update van ATI.

[ Voor 30% gewijzigd door Conwa op 02-06-2014 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
conwa schreef op maandag 02 juni 2014 @ 09:20:
Nou, ik heb het net aangeschaft! Was hier in Thailand maar liefst 10.89! Heb gisteren ook al Stomping Island gekocht, maar dit is niet heel leuk als je alleen speelt en zoals anderen al hadden gemeld, een hoop mensen die het spel niet snappen en iedereen gewoon neerslaan....
Dit verpest alle survival multiplayers. Dayz, stomping land en met name Rust. Ik snap ook wel dat het ''een manier van spelen is''. Maar dat volk verziekt alles op het gebied van survival. Daarom ben ik erg blij met een leuke en potentieel uitgebreide survival game :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FriezNL
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:27
De makers van de game geven aan dat hun focus eerst volledig op de Single Player zal liggen. Na de official release is het mogelijk dat ze een vorm van Co-op gaan toevoegen.

Co-op is not planned for the initial release. However adding some form of co-op play will be one of our focuses after the initial release of the game.

De map zal uiteindelijk groter worden, het bergengebied is in de Alpha nog afgesloten.

Currently you cannot climb trees, although enemies in the game will make use of them. Access to mountain areas will be blocked off in the first alpha release.

There will be different small animals you can hunt. There will also be different environments based on North American forest. The environment will include caves, swamps, lakes and mountains.

Grafisch is de game werkelijk prachtig, de sfeer is ook geweldig. Kannibalen welke op een afstand jouw staan te observeren, sneaky achter een boom of struikje gaan staan als ze dichterbij komen. Het ademt sfeer en er is constant een gevoel van dreiging. Veel punten welke Dreanor in zijn post aangeeft zijn terechte kritiekpunten. Met name het geluid valt erg tegen en dan met name de openings-scene.

Een ander punt wat mij opviel is dat ik geen enkele gevoel bij het kind krijg wat na de crash door de kannibalen wordt meegenomen. Het ene moment ligt het kind tegen je aan te slapen en het volgende moment wordt het uit het gecrashte vliegtuig gedragen. Wanneer jouw kind (dat zal het geval zijn) huilend zijn armpjes naar je uitstrekt terwijl hij wordt opgepakt zou veel meer drama brengen, en mij veel meer het gevoel van: die wil ik redden!

@Conwa oude DDB-er! Voor een potje Stomping Land hou ik mij binnenkort aanbevolen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Laatst online: 16:56
Co-op hoeft dit soort games niet te verpesten. Zolang je er geen MMO van maakt kun je de games leuk houden. Dit spel zou heel leuk kunnen zijn met een paar vrienden om dat een basis te maken en samen verdedigen tegen de Kannibalen. Het spel kan ook nog wat uitbreiding krijgen in misschien wat RPG elementen, beter worden in vecht, bouwen, craften of voedsel verzamelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plato1989
  • Laatst online: 31-03-2023

Plato1989

Amused to Death

Op basis van dit topic gister deze game aangeschaft.

Enkele constateringen:

- Grafisch goed in orde
- Boomstammen rollen weg, vrij irritant om er telkens achteraan te rennen.
- De kanibalen komen regelrecht je kamp binnen ondanks vuur. Al diverse malen gehad dat als ik sliep en wakker werd dat het een insta-kill voor mij was. Iemand een oplossing hiervoor?

Voor de rest lijkt mij dit wel een game met potentie. Hopelijk gaan ze het saven snel fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

FriezNL schreef op maandag 02 juni 2014 @ 11:33:
Een ander punt wat mij opviel is dat ik geen enkele gevoel bij het kind krijg wat na de crash door de kannibalen wordt meegenomen. Het ene moment ligt het kind tegen je aan te slapen en het volgende moment wordt het uit het gecrashte vliegtuig gedragen. Wanneer jouw kind (dat zal het geval zijn) huilend zijn armpjes naar je uitstrekt terwijl hij wordt opgepakt zou veel meer drama brengen, en mij veel meer het gevoel van: die wil ik redden!
Logisch ook wat dat kind heeft 1 minuut screentime ofzo. Dan kan je niet echt een band hebben, ook weet je niet zeker of het zijn kind is of wat dan ook.

Zou wel leuk zijn als dat kind een grote rol krijgt in het verhaal en het verhaal afhankelijk van je acties anders loopt met dat kind.

Bijvoorbeeld als je op je gemak bouwt, overleefd, etc en pas jaren later je kind red dat hij je niet meer herkent (als hij al leeft) en tegen je gekeerd is.

Of als je snel bent je hem wel kan redden maar dan met hem nog van dat eiland moet.

Of dat, als je de "kannibalen" vanaf dag 1 aanvalt dat later in het verhaal blijkt dat ze vriendelijk zijn en juist dat kind van jou agressie beschermde waardoor juist jij de badguy bent (ja, een zeker andere game heeft dit recent al eens gedaan in het verhaal).

Want het is wel een beetje krom, als je je kind moet redden, dat jij als papa eerst lekker een blokhut gaat bouwen, boompjes kapt, muurtjes bouwt, rustig gaat jagen en vissen. Volgens mij wil je vanaf de openings scene als ware rambo achter jou kind aan toch? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
In dat geval zouden ze beter het hele kind eruit kunnen halen, het is een open world survival game en niet story driven. Anders gaan mensen rushen om van het eiland af te komen met het kind in plaats van surviven. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

Hapkoek schreef op maandag 02 juni 2014 @ 21:42:
In dat geval zouden ze beter het hele kind eruit kunnen halen, het is een open world survival game en niet story driven. Anders gaan mensen rushen om van het eiland af te komen met het kind in plaats van surviven. :P
Wat boeit dat in een singleplayer game? Bovendien, quote van een interview van een van de developpers:
While The Forest will have a conclusion, it's an entirely optional one and not the focus of the game. That still lands squarely on survival, and there will be leaderboards to compare how long people can stay alive in this hostile environment. There's even an option for permadeath if that's your bag. "Our goal was a never-ending type game - with an ending," Falcone laughs.
Scouring the landscape will also help more plot-interested players uncover the story of the island entirely through environmental storytelling. In this sense, The Forest will be similar to something like Dark Souls or Fez. You could zip through and barely grasp that there even is a back-story, or you could spend months on forums trying to piece together its lore through the clues in the environment. "Players actually can uncover where these mutants came from and who they are and what the forest actually is. But we don't push players in any way to actually do any of that," Falcone notes.
Volgens mij heb ik ook ergens gelezen dat het ook de reden is dat het singleplayer is omdat het een survival game is/wordt met een verhaal. Ondanks dat deze op de achtergrond staat van de game en niet door je neus geboord wordt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
Aah oke! Dat heb ik niet gelezen. ;) Maar op die manier kan ik het me goed voorstellen.

Kijk uit naar de volledige build, het niet kunnen saven probleem weerhoudt mij nog teveel om hem te kopen.
Maar voor zover ziet het er leuk uit vind ik. Natuurlijk zijn er zat bugs etc. Maar het is nog een Alpha.

Zoals al eerder werd gezegd, ik had het kind inderdaad ook iets meer emotie willen zien tonen, misschien komt dat later nog en was dat nu niet een hoge prioriteit maar als je tijdens de crash naar het kind blijft kijken zie je hem met de eerst knal ook ineens op kijken en voor de rest niks doen. :+

Als het kind meer emotie zou tonen dan heb je wel veel meer de motivatie om er achteraan te gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
Dat kind kan me gestolen worden...ow wacht :+

Gewoon hutten bouwen en survival! :D I like! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
Inderdaad, kun je het kind überhaubt al redden?

Gooien ze de hotfix voor het saven erin bij de full release? Of gaat die er eerder in. Ik denk wel eerder toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Een hotfix kan per definitie niet samengaan met een full release, dat is een contradictio in terminis. Volgens hun eigen updatefeed wilden ze de hotfix voor het saven uiterlijk vandaag leveren.

De full release is nog erg ver weg, de huidige RC zit op versie Alpha 0.1. Het duurt (gok ik) minstens nog een jaar voodat er een full release is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
Ah, ik bedoel de build die over 2 weekjes uit komt, niet de full release. :) Maar ik zie het wel verschijnen.

Een ander vraagje, zou het mogelijk zijn om de kannibalen in hun grot op te sluiten door een muur voor de opening te gooien? :P Zou een makkelijke oplossing zijn, maar ik ga er niet vanuit dat dit mogelijk is. :+

Durf zo niet te zeggen of ze veel in/uit gangen hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door Hapkoek op 03-06-2014 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgras
  • Niet online
Dreanor schreef op maandag 02 juni 2014 @ 12:42:
[...]
Of dat, als je de "kannibalen" vanaf dag 1 aanvalt dat later in het verhaal blijkt dat ze vriendelijk zijn en juist dat kind van jou agressie beschermde waardoor juist jij de badguy bent (ja, een zeker andere game heeft dit recent al eens gedaan in het verhaal).
Welke game is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odessa
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Hapkoek schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 17:45:
Een ander vraagje, zou het mogelijk zijn om de kannibalen in hun grot op te sluiten door een muur voor de opening te gooien? :P Zou een makkelijke oplossing zijn, maar ik ga er niet vanuit dat dit mogelijk is. :+
In de trailer breken ze door de muur dus..... Vraag me dan wel af waarom je nog een muur zou bouwen als ze die toch kunnen slopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
Ja die mutanten breken zo door de muur heen maar de kannibalen zelf volgens mij niet.. Volgens mij komen die mutanten in een later stadium, heb ze nu alleen nog gezien diep in een grot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Daarnaast zijn er ook mutanten die wonen in dorpen op het eiland, dus die kan je al helemaal moeilijk insluiten. Vooral als ze blijken te kunnen klimmen etc.

Die mutanten verwacht ik pas te zien in het wild in een later stadium, hoef ze ook nog niet tegen te komen totdat de battle physics beter werken. Niks is vervelender dan verliezen omdat een hit niet geregistreerd wordt of dat je bijvoorbeeld doodgaat omdat je gelanceerd wordt door te struikelen tegen een steen in een gevecht :P. Dus hou het liever nu bij de simpelere normale cannibalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conwa
  • Laatst online: 08-06 20:56
Pfffff, voel ik me even een noob!
Heb 2 dagen vanalles lopen proberen om mijn 7970M actief te krijgen voor The Forrest...
Blijkt dat ik op mijn laptop in CCC gewoon the forrest op hoge prestaties moest zetten!!!
Tja, ik was al redelijk gewend na 1 maand in het bezit van mijn eerste laptop ooit, maar dit wist ik nog niet!

Dus bij problemen met fps draaien op HOGE PRESTATIES IN CCC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Livecrew011
Hey Everyone, Here’s our first small update to ‘The Forest’. While we were working on the saving issues we also had a chance to fix a few other things. Here is the changelog for the “hotfix”:

Saving at small shelter now works
Fixed issue where camera would spin during plane crash if a controller was plugged in
Fixed enemies sometimes disappearing after a few days
Improved tree collision
Fixed log cabin floating
Fixed some leaves not connected to trunk
Improved stuttering/performance
Removed lights from blue cave creatures
Fixed trees vanishing when exiting caves
Fixed bug where cave sounds could be heard above ground
Spelling mistake on shelter ‘warmth’ in book
Improved collision in some cave areas
Fixed missing cliff detail texture
Ocean shouldn’t loose render texture on start
Water visuals improved
Fixed enemy head duplicating when picked up
Fixed glitch where you could make infinite flare guns
Fixed enemy head icon not centered, and showing an arm instead of a head
Heads/arms and legs now go to inventory instead of being directly equipped
Bird on hand does not appear as often

edit: Helaas blijkt het saven nog steeds bugged te zijn af en toe. Van de 4 keer saven 3x succesvol O+

[ Voor 3% gewijzigd door Livecrew011 op 05-06-2014 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meizter
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-05 19:12
Dit lijkt me ook een zeer leuke game om te proberen, maar is het het geld wel waar op het moment? lees en hoor dat er nog veel bugs zijn,, dat speelt niet lekker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
Meizter schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 16:54:
Dit lijkt me ook een zeer leuke game om te proberen, maar is het het geld wel waar op het moment? lees en hoor dat er nog veel bugs zijn,, dat speelt niet lekker...
Boven je is net een hele lijst gepost met fixes O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atillicious
Heb op Steam gelezen dat multiplayer op de to-do-list staat. Is daar al wat meer over bekend zoals de release date of hoe het precies in elkaar steekt?

Ben een beetje uitgekeken op Rust namelijk, wacht op een speelbare Experimental versie ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ik probeer normaal niet al te cynisch te zijn,.. maar kom op man. Alle info daarover staat op Steam community/hun FAQ en hier in het forum..

Om nog wel een beetje behulpzaam te zijn; Nee, staat in de planning na de release. Letterlijk niks meer of minder over te vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

Als je even vlot op de Steam page kijkt zie je het volgende:
Multiplayer - we find the idea of co-op play in this world really exciting and hope to implement a form of co-op into the experience.
En met indie/early acces games kan niemand daar iets over zeggen. Ze willen het wel, maar het kan ook maar zo zijn dat het voor hun niet mogelijk is en het geschapt wordt. We kunnen enkel afwachten helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atillicious
Moet ik nou echt mezelf quoten waarin ik zeg dat ik op Steam heb gelezen dat er een soort van MP/co-op mode komt?
Hoe kan ik in hemelsnaam anders weten dat ze van plan zijn om het toe te voegen.
Mij zeggen dat ik zelf de informatie kan zoeken op dit forum maar zelf niet eens de fatsoen opbrengen om de post waarop je reageert goed te lezen.
Waarom Ircghost zo snel op zijn teentjes getrapt is weet niet.
Het was een normale vraag om wellicht een discussie te starten met wat we wel zouden willen zien in de MP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

atillicious schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 23:03:
Moet ik nou echt mezelf quoten waarin ik zeg dat ik op Steam heb gelezen dat er een soort van MP/co-op mode komt?
Hoe kan ik in hemelsnaam anders weten dat ze van plan zijn om het toe te voegen.
Mij zeggen dat ik zelf de informatie kan zoeken op dit forum maar zelf niet eens de fatsoen opbrengen om de post waarop je reageert goed te lezen.
Het was een normale vraag om wellicht een discussie te starten met wat we wel zouden willen zien in de MP.
Ik zou de agressie van je afzetten, dit gebeurt hier ZO vaak, meteen op de tenen getrapt als je zelf niet je eigen vraag oplost :7 erg, vriendelijk, allemaal. Vooral voor mensen die twijfelen hier lid te worden of niet. ;)

Ik ga het spel toch niet kopen, ik zie meer in Spin Tires, meer mogelijkheden imo, of anders gezegd: ik zie bij The Forest niet nog 20 functies toegevoegd worden, bij e.g. Spin Tires kun je wel dermate aanpassen en toevoegen, dan zie ik zelfs nog meer in DayZ qua functies :D .

Leuk voor 3 uurtjes maar ik heb de caves zonder problemen al allemaal doorgelopen (rekt zich trouwens wel echt lang met veel splitsingen, maar dit lijkt me wel logisch daar er niet zoveel boven de grond te beleven valt buiten die irritante holbewoners :+ )

Wat ik wel wil zien in Multi:
-non-PVP mode, factions (of bevolkingsgroepen, misschien dan optie wel/niet PVP).
-alles clientside qua rendering e.d; dit om FPS server capped problemen te voorkomen. (DayZ *Kuch*)
-Grotere map, al lijkt dit sowieso al te komen.
-een soort fort maken (kasteel, met torens enzo, moet je samen met je factie maken)

Wat ik in het gewone spel wil:
-facties
-BOOMHUTTEN!
-buskruid oid = primitieve bommen en whatever the fuck je ermee wil doen.
-mogelijkheid tot ondergrondse bases en tunnels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

atillicious schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 23:03:
Ik zie dat je net redelijk niet bent op het forum, maar ik wil wel aangeven dat ik niet zo snel op mijn teentjes ben getrapt, sterker nog daar begin ik mijn stelling mee (of kijk naar mijn postgeschiedenis). Wat ik probeer aan te geven, en wat kuusj98 ook niet helemaal doorheeft blijkbaar, is dat op tweakers wat meer van je wordt verwacht. T.net is geen helpdesk, dus als je hele simpele (googlebare) vragen stelt dan wordt daar nou eenmaal zo op gereageerd in een poging mensen wat assertiever te krijgen.

Dat gezegd hebbende, ik had daadwerkelijk het fatsoen je vraag goed te lezen. Jij vraagt; is er al iets bekend over de release datum of de inhoud.

Ik reageer daar op; er is op dit moment helemaal niks bekend behalve dan dat het in de planning staat als een mogelijk functie nadat het spel af is. Ik geef daarbij ook nog eens drie bronnen waar het allemaal te vinden is om het te bevestigen.

--
Maar over de inhoud van de co-op, tjah daar valt alleen maar over te speculeren. Ik hoop dat je wordt toegelaten om met een kleine groep mensen te gaan surviven. Ik weet niet hoe groot de map uiteindelijk wordt, maar ik denk niet dat het wenselijk is dat er meer dan 20-ish survivors kunnen zijn. Volgens mij wordt de map namelijk bij lange na niet zo groot als die van Rust.

Verder verwacht ik er ook niet heel veel meer van dan van de SP, mogelijk wat extra bouwplattegronden die meer constructies hebben die wat beter passen bij een multiplayer karakter (meer watchtorens of barakken ofso).

Ik denk dat het ook leuker is als er weinig verschil in zit, zul je je minder bezwaard voelen om voor het een of het ander te kiezen. Al hoewel ik het leuk vind om samen te werken ben ik erg bang voor mensen die alles kapot maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atillicious
Dat het hier geen helpdesk is weet ik ook wel. Voordat je je registreert moet je natuurlijk wel even de regels doornemen. Anders zou ik wel mijn vraag op hardware.info stellen (wat ik vaak genoeg heb gedaan). Daarnaast stond in mijn openingszin dat ik het op Steam heb gelezen. Dus ik heb wel degelijk eerst mijn eigen onderzoek gedaan. De FAQ heb ik later gelezen, dat moet ik toegeven.

De co-op/MP zou als het goed is tijdens de alpha uitkomen. Dus niet, zoals jij suggereert, nadat het spel af is. Of bedoelen we hetzelfde?

De co op moet véél moeilijker worden als ik mag geloven hoe simpel de SP is volgens kuusje98. Meer/moeilijker te killen kannibalen/mutanten.
Daarnaast zouden ondergrondse basissen ontzettend leuk zijn bij reguliere MP.
Ik weet nog wel dat Garry Newman zei dat het niet kon bij Rust en hoe jammer ik het toen vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

atillicious schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 08:45:

De co-op/MP zou als het goed is tijdens de alpha uitkomen. Dus niet, zoals jij suggereert, nadat het spel af is. Of bedoelen we hetzelfde?

De co op moet véél moeilijker worden als ik mag geloven hoe simpel de SP is volgens kuusje98. Meer/moeilijker te killen kannibalen/mutanten.
Daarnaast zouden ondergrondse basissen ontzettend leuk zijn bij reguliere MP.
Ik weet nog wel dat Garry Newman zei dat het niet kon bij Rust en hoe jammer ik het toen vond.
Ik heb nog nergens gelezen dat het eerder uit komt, zelfs op reddit heb ik niks anders gelezen dan dat het later toegevoegd kan worden, na de release dus. Dat staat ook op hun FAQ, er wordt verder geen woord gerept over een andere vorm van multiplayer, dus ik denk dat dit het enige is wat nu in de planning staat;

Will there be co-op?

Co-op is not planned for the initial release. However adding some form of co-op play will be one of our focuses after the initial release of the game.

Verder hoeft het van mij niet veel moeilijker te worden als bedoeld is, nu is het nog makkelijk omdat de grote mutanten nog niet uit hun grotten klimmen. Maar als ze (zoals in de trailers) opeens met een stuk of 15/20 je basis aanvallen en muren gaan slopen gok ik dat het toch best wel heel moeilijk gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atillicious
Here's small sampling of what we hope to add to the game during alpha: 

-knip-

Multiplayer - we find the idea of co-op play in this world really exciting and hope to implement a form of co-op into the experience.

Staat op Steam.

Misschien dat ze die niet zo vaak updaten, kan ook nog. Wordt toch een tijdje wachten neem ik aan.
Ik koop hem nu toch, kan ik zelf ook mijn ervaringen delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Hmm vreemd, lekker tegensprekende berichten van hen dan :P. Wel heb ik het gevoel dat Steam minder vaak bijgewerkt wordt, maar zelfs dan.. vreemde bedoelingen!

Ik kan niks anders aanraden dan het spel goedkoop mee te pakken nu, ik heb er in ieder geval geen seconde spijt van gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atillicious
Je hebt het zelf gewoon via Steam? Want op kinguin.net kan je m al kopen voor rond de 10 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ja, voor de 14,99 vond ik het wel zo makkelijk om daar te kopen, daarnaast geven zij zelf ook de voorkeur aan Steam updates en dergelijke dus dan doe ik dat ook het liefst.

Al kun je waarschijnlijk ook de code van kenguin invoeren op Steam, maar let daar wel bij op (of het kan en of het een internationale code is etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atillicious
Ik koop het zelf bij Steam. Alleen als het echt om tientallen euro's gaat koop ik het elders.
Heb nog €17,11 erop staan, ben bang dat het opgaat aan games van 1 of 2 euro die ik toch niet ga spelen.
En ik denk dat de makers dan ook meer eraan verdienen, of gaat het toch naar die Gabe Newell?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

een paar procent gaat altijd naar Steam, rest naar de publisher :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meizter
Zit er wel of nog geen peace mode in?

Edit: ik zie het niet ergens duidelijk staan, (correct me if im wrong)

[ Voor 50% gewijzigd door Meizter op 06-06-2014 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Nope, die moet nog geactiveerd worden. Wel had ik iets op reddit gehoord dat ze het misschien door middel van een cheat al mogelijk willen maken of iets dergelijks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Ik vind sommige posts hier (en op Steam) wel erg voorbarig. Kuusje die (op basis van zijn illegaal gedownloade versie :() na het spelen van v0.01 al kan claimen dat er weinig gaat komen, mensen die de game afschrijven omdat er bepaalde functies nog niet inzitten...

Ik heb me hoe dan ook meer dan prima vermaakt met de game :) Ben niet zo'n die-hard speler, maar heb toch een vrij solide ervaring gehad de laatste 2 dagen. Zeker het ontdekken van bepaalde gebieden, of de momenten dat je terug komt bij je kamp en ziet dat de mutants een bezoekje hebben gebracht.

Heb ook e.e.a. opgenomen begeleid met irritant Leidsch gebrabbel:
YouTube: Surviving: The Forest

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meizter
LiquidT_NL schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 14:46:
Ik vind sommige posts hier (en op Steam) wel erg voorbarig. Kuusje die (op basis van zijn illegaal gedownloade versie :() na het spelen van v0.01 al kan claimen dat er weinig gaat komen, mensen die de game afschrijven omdat er bepaalde functies nog niet inzitten...

Ik heb me hoe dan ook meer dan prima vermaakt met de game :) Ben niet zo'n die-hard speler, maar heb toch een vrij solide ervaring gehad de laatste 2 dagen. Zeker het ontdekken van bepaalde gebieden, of de momenten dat je terug komt bij je kamp en ziet dat de mutants een bezoekje hebben gebracht.

Heb ook e.e.a. opgenomen begeleid met irritant Leidsch gebrabbel:
YouTube: Surviving: The Forest
Heb net even je vids gekeken en ziet er inderdaad leuk uit,, mij lijkt het ook leuk als je co-op hebt,, dan heb je 2 mensen die bang zijn voor die mutanten etc en beetje een kamp bouwen,,
lijkt me ook gaaf als je in plaats van ruzie ook samen kan werken met een stam oid..
weet niet of ze zoiets ook implementeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Meizter schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 16:05:
[...]

Heb net even je vids gekeken en ziet er inderdaad leuk uit,, mij lijkt het ook leuk als je co-op hebt,, dan heb je 2 mensen die bang zijn voor die mutanten etc en beetje een kamp bouwen,,
lijkt me ook gaaf als je in plaats van ruzie ook samen kan werken met een stam oid..
weet niet of ze zoiets ook implementeren
Co-op gaat sowieso komen, multiplayer a la DayZ/Rust (dus free for all elkaar het leven zuur maken) niet. Samenwerken met een stam gaat gekeken naar de FAQ van de developer nooit gebeuren, haalt natuurlijk wel het horror verhaal er uit. Anderzijds, peace mode en eventuele mods kunnen het nog mogelijk maken, maar dat is nog jaren ver weg.

Een dezer dagen wil ik eigenlijk wat dieper het bos in en de mutants actief opzoeken. Ik ben ontzettend schijterig met horror games, dus dat kan nog mooie momenten opleveren. Sowieso ervaar ik de game als zeer beklemmend, ik loop constant ALLES in de gaten te houden.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost

Ircghost

Ik heb dmv de flaregun even een rondje gelopen om het gehele beloopbare gebied, dat duurt nu echt al ontzettend lang kan ik je vertellen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr34m3dd
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 03-06 14:59
3 cabins kunnen maken. Toen zag ik opeens 10 kerels in een rondje iets eten, waarschijnlijk 1 van de lijken die ik had laten liggen. Dus ik begon ze aan te vallen, komen er opeens mutants op me afgerend.. Ben nog nooit zo bang geweest haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meizter
LiquidT_NL schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 16:16:
[...]

Co-op gaat sowieso komen, multiplayer a la DayZ/Rust (dus free for all elkaar het leven zuur maken) niet. Samenwerken met een stam gaat gekeken naar de FAQ van de developer nooit gebeuren, haalt natuurlijk wel het horror verhaal er uit. Anderzijds, peace mode en eventuele mods kunnen het nog mogelijk maken, maar dat is nog jaren ver weg.

Een dezer dagen wil ik eigenlijk wat dieper het bos in en de mutants actief opzoeken. Ik ben ontzettend schijterig met horror games, dus dat kan nog mooie momenten opleveren. Sowieso ervaar ik de game als zeer beklemmend, ik loop constant ALLES in de gaten te houden.
Co-op zoals zoals DayZ/Rust is juist helemaal niet leuk vindt ik persoonlijk.. haalt ook de horror verhaal er uit ook vindt ik.. met ze 2e proberen te overleven is veel leuker en uitdagender lijkt me..
En jah daar heb je inderdaad ook gelijk in, maar ik bedoel zoals nu weet je dat ze je aan gaan vallen.. ik dacht meer aan dat je meerdere stamen hebt zeg maar,, zodat je niet goed weet of ze je aan gaan vallen of niet..

maar het ziet er inderdaad super gaaf uit, en je video's zijn wel leuk om te kijken! :)
upload je vaak ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Meizter schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 16:56:
[...]

Co-op zoals zoals DayZ/Rust is juist helemaal niet leuk vindt ik persoonlijk.. haalt ook de horror verhaal er uit ook vindt ik.. met ze 2e proberen te overleven is veel leuker en uitdagender lijkt me..
Met zijn tweeën samenwerken is coöp by definition. Dat is in ieder geval wat ze willen gaan doen met deze game, dus niet 50 man in 1 wereld gooien en iedereen kan elkaar aanvallen. Dus het zal meer zijn zoals jij hier beschrijft.
En jah daar heb je inderdaad ook gelijk in, maar ik bedoel zoals nu weet je dat ze je aan gaan vallen.. ik dacht meer aan dat je meerdere stamen hebt zeg maar,, zodat je niet goed weet of ze je aan gaan vallen of niet..
Dat zit er al in. Als je mijn video's kijkt zie je dit een paar keer gebeuren. Bij eentje rent de mutant keihard weg. In een eerdere video word ik gevolgd. In een andere sessie (niet gerecord) heb ik ook verschillende reacties bemerkt. Daarnaast lees ik hier en daar dat er meerdere tribes zijn, maar daar heb ik weinig van meegekreken. Dus je weet inderdaad niet altijd wat er gaat gebeuren. Dat is ook best freaky. Als alles en iedereen je aanvalt, prima, duidelijk, KoS. Maar nu is het nogal onduidelijk en het is best vervelend dat ze je soms staan aan te gapen in de verte, zeker omdat ze zomaar kunnen aanvallen. dus de game heeft nog best wat te bieden.
maar het ziet er inderdaad super gaaf uit, en je video's zijn wel leuk om te kijken! :)
upload je vaak ??
Thanks, is ook mijn eerste keer dit :) Ik wil het liefst minimaal 2x per week uploaden, misschien vaker en wat minder editten (editten is vooral lol dan echt functioneel). Sowieso als er een nieuwe versie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meizter
LiquidT_NL schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 17:21:
[...]

Met zijn tweeën samenwerken is coöp by definition. Dat is in ieder geval wat ze willen gaan doen met deze game, dus niet 50 man in 1 wereld gooien en iedereen kan elkaar aanvallen. Dus het zal meer zijn zoals jij hier beschrijft.

[...]

Dat zit er al in. Als je mijn video's kijkt zie je dit een paar keer gebeuren. Bij eentje rent de mutant keihard weg. In een eerdere video word ik gevolgd. In een andere sessie (niet gerecord) heb ik ook verschillende reacties bemerkt. Daarnaast lees ik hier en daar dat er meerdere tribes zijn, maar daar heb ik weinig van meegekreken. Dus je weet inderdaad niet altijd wat er gaat gebeuren. Dat is ook best freaky. Als alles en iedereen je aanvalt, prima, duidelijk, KoS. Maar nu is het nogal onduidelijk en het is best vervelend dat ze je soms staan aan te gapen in de verte, zeker omdat ze zomaar kunnen aanvallen. dus de game heeft nog best wat te bieden.

[...]

Thanks, is ook mijn eerste keer dit :) Ik wil het liefst minimaal 2x per week uploaden, misschien vaker en wat minder editten (editten is vooral lol dan echt functioneel). Sowieso als er een nieuwe versie is.
toon volledige bericht
Jah kijk dat je niet weet wat ze doen dat maakt het juist leuk maar indd ook freaky en dat maakt het spel wel aantrekkelijker..

En dan heb je der een sub bij! :) haha

Edit: en dat editten vindt ik wel grappig,, die teksten die je voorbij ziet komen maakt het leuker vindt ik persoonlijk! :)

[ Voor 4% gewijzigd door Meizter op 06-06-2014 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Dat maakt het inderdaad freaky. Jammer dat mijn eerste opname mislukte, daar werd ik echt geplaagd met mutants, maar slechts 1tje die mij in al die tijd heeft aangevallen. Heel apart sfeertje inderdaad, je hebt ook heel erg zo'n stare-down moment als je elkaar ziet :+

Thanks :) Fijn dat ik het editten niet voor niets doe! Ik ga zondag of maandag weer uploaden :)

En wauw, binnenkort mijn allereerste sub :P

[ Voor 6% gewijzigd door LiquidT_NL op 06-06-2014 18:31 ]

Pagina: 1 2 Laatste