Dag Medetweakers,
Momenteel heerst er een inbraakgolf in onze wijk.
Nou was ik al langer van plan "iets" met veiligheid te doen (waaronder ook rookmelders) maar tot op heden is er nog niets concreets van gekomen.
Na mijn zoektocht (google/tweakers) kom ik vaak uit bij homewizard.nl en heb ik "domotica" ook ontdekt.
Dat spreekt me zeer aan! (zoek nog een nieuwe hobby
)
Nu slaat natuurlijk mijn fantasy op hol, en wil in vanalles.
Maar vraag bestaat uit meerdere onderdelen. Zelf kan ik .net software maken en Android apps. Het zou leuk zijn als ik dat allemaal zelf kan doen, maar dan moet je natuurlijk voor ieder dingetje uit gaan zoeken hoe je dat aan kunt sturen, etc.
Concreet zou ik nu toch wel het volgende willen;
Kun je bij homewizard zelf ook het e.e.a. programmeren?
Ik heb veel vragen en moet nog veel uitzoeken, maar wie kan me alvast in een richting helpen.
Momenteel heerst er een inbraakgolf in onze wijk.
Nou was ik al langer van plan "iets" met veiligheid te doen (waaronder ook rookmelders) maar tot op heden is er nog niets concreets van gekomen.
Na mijn zoektocht (google/tweakers) kom ik vaak uit bij homewizard.nl en heb ik "domotica" ook ontdekt.
Dat spreekt me zeer aan! (zoek nog een nieuwe hobby
Nu slaat natuurlijk mijn fantasy op hol, en wil in vanalles.
Maar vraag bestaat uit meerdere onderdelen. Zelf kan ik .net software maken en Android apps. Het zou leuk zijn als ik dat allemaal zelf kan doen, maar dan moet je natuurlijk voor ieder dingetje uit gaan zoeken hoe je dat aan kunt sturen, etc.
Concreet zou ik nu toch wel het volgende willen;
- Meerdere camera's (slaapkamer/platdak, voordeur, oprit)
- Rookmelder
- Lichten (wellicht automatisch aan bij openen voordeur, tijdens avonduren)
- Gordijnen (tijd of bepaald licht/schemer buiten)
- Foto wanneer iemand aanbelt
- Van alles meldingen direct op mijn telefoon
Kun je bij homewizard zelf ook het e.e.a. programmeren?
Ik heb veel vragen en moet nog veel uitzoeken, maar wie kan me alvast in een richting helpen.