Hoeveel Watt nodig?

Pagina: 1
Acties:

• RaaFkOnIjN
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17-12-2025
He rondneuzers,

Ik ben al een tijdje aan het rondkijken voor een goede custom game pc. Ondertussen heb ik al van alles bij elkaar gezocht. Mijn budget is ergens rond de €3000. Alleen ik weet nog niet hoeveel Watt voeding handig is. Hier onder staat het lijstje wat er allemaal in komt en wat ik wil gaan bestellen. Misschien zit er ook wat tussen waar je zelf niet mee eens zal zijn of dat je iets nog zou willen aanpassen om het nog beter te maken.

Bestel lijstje:

Corsair Carbide 500R Black
Corsair RM Series 1000W voeding (Niet zeker van of dit te weinig is of ruim genoeg)
Intel Core i7-4930K 3.40 + Asus 2011 Rampage IV Extreme
Waterkoeling Corsair Hydro H80i
Crucial Ballistix Tactical 24GB DDR3-1600
SSD Samsung 840 Evo 250GB
2000 GB Sata III Harde schijf
DVD Brander (Normaal. Geen speciale ofzo)
Nvidia GTX780 3GB

Lijkt mij een mooi setje alleen wil ik graag weten of er nog iets aan veranderd moet worden om het allemaal sneller en optimaal te draaien.

Groet,
Raaf ;)

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:29

br00ky

Moderator Harde Waren
No offence, maar hoeveel watt je in dit systeem nodig hebt lijkt mij persoonlijk één van de minst relevante vragen. Wat wil je met dit systeem aan? Lees het DAA beleid beleid door, beantwoord die vragen, maak een mooi lijstje aan de hand van de Handleiding Pricewatch en kijk eens naar de de Best-Buy-Guides. Ik zie heel veel véél te dure onderdelen in deze build...

(hint: 1500 nu en 1500 over 3 jaar brengt je veel meer power)

[ Voor 8% gewijzigd door br00ky op 30-04-2014 21:37 ]

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:19

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik heb je lijstje even in de pricewatch opgezocht, maar ik ben het eens met de post hierboven. Wat ben je in hemelsnaam van plan om dit geld uit te moeten/willen geven?
Ik kon trouwens geen 24Gb geheugen setjes vinden, dus ik heb 16Gb genomen. Als je op "Importeer produkten" klikt, kan je deze lijst als wenslijst opslaan in je eigen profiel en uiteraard naar believen aanpassen. Als je hem op het forum wil zetten klik je op "Genereer RML" en kopieer je de code die je dan krijgt naar je forumpost. Ik zie dat ik de voeding vergeten heb, maar 1000W is sowieso te veel voor deze opstelling. Anderen kunnen waarschijnlijk beter inschatten hoeveel W en welke voeding beter past.

Houd er wel rekening mee dat dat moederbord E-ATX is, en volgens de pricewatchpagina van de kast kan daar ATX of µATX in

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 4930K Tray€ 520,86€ 520,86
1Asus Rampage IV Extreme€ 323,03€ 323,03
1Asus GTX780-DC2OC-3GD5€ 433,71€ 433,71
1WD Green WD20EZRX, 2TB€ 70,90€ 70,90
1Corsair Carbide 500R Black€ 95,-€ 95,-
1Corsair Hydro H80i€ 80,40€ 80,40
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU€ 114,95€ 114,95
1Samsung 840 EVO 250GB€ 118,99€ 118,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.757,84

Ik heb je lijstje op een power supply calculator ingevuld. Dit is met een hele grote korrel zout te nemen, maar je zie dat het in ieder geval ruim onder de 1000W blijft.

Naast bovenstaande lijstje, wil je ook een monitor? Zoja hoe groot, welke resolutie enz. Het helpt als je het lijstje van het DAA beleid invult, dan hebben we een beter idee van wat je wil en aan de hand daarvan kunnen we bepalen wat je nodig hebt en wat echt geldverspilling is.

[ Voor 17% gewijzigd door gwystyl op 30-04-2014 22:01 ]

• RaaFkOnIjN
gwystyl,

Ik vind het fantastisch dat je de moeite hebt genomen of nog even alles na te kijken. Dit ziet er inderdaad beter uit. Ik zou dan wel mijn RAM naar 32GB willen maar dat is nog aan te passen. Ik zelf heb al een monitor dus dat hoeft er ook niet bij.

Het bedrag had ik anders ingeschat maar ik zie dat het dus veel goedkoper kan dan ik dacht :P
Ik zal zelf ook nog even kijken of ik dingen wil veranderen en of alles wel bij elkaar past.

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:19

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

RaaFkOnIjN schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 09:29:
gwystyl,

Ik vind het fantastisch dat je de moeite hebt genomen of nog even alles na te kijken. Dit ziet er inderdaad beter uit. Ik zou dan wel mijn RAM naar 32GB willen maar dat is nog aan te passen. Ik zelf heb al een monitor dus dat hoeft er ook niet bij.

Het bedrag had ik anders ingeschat maar ik zie dat het dus veel goedkoper kan dan ik dacht :P
Ik zal zelf ook nog even kijken of ik dingen wil veranderen en of alles wel bij elkaar past.
Waar heb je die 32GB voor nodig? Vaak is voor gaming tegenwoordig 8GB aan te raden, met 16GB zit je meer dan ruim.

• Koen179
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:20
Grote vraag is: wat wil je gaan doen met de pc ;)

• RaaFkOnIjN
Ik wil graag Battlefield 4 kunnen spelen en opnemen. Dus ook het bewerken van video's. Bewerken van video's doe ik met Adobe premiere elements 12 en datvraagt ook nog wat. De spellen die ik wil runnen is: Battlefield 4, Battlefield 3, Call of duty Ghost, Black ops 2 en Minecraft. Ik zelf denk inderdaad dat 32GB Ram iets te hoog gegrepen is maar ik heb nu zelf een game pc met 16GB Ram en over die pc ben ik niet helemaal tevreden. Zelf wil ik ook filmpjes kunnen renderen en een spel kunnen spelen tegelijk.

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik heb nog niet echt wat nagekeken hoor, ik heb alleen je lijst in een wenslijst gezet. Als je de stappen van het DAA beleid volgt zoals al een paar keer gevraagd is, kan je veel beter advies krijgen over wat je nou echt nodig hebt. Ik heb nog grote twijfels over o.a. je CPU, moederbord en kast, en een voeding is ook nog nodig. Denk hierbij bijvoorbeeld aan deze

Kijk bijvoorbeeld ook eens rond in dit subforum naar de adviezen die gegeven worden bij gamesystemen van € 1000-1500. Je zal zien dat steeds dezelfde thema's terugkomen:
  • Een i5 is voor de meeste spellen net zo goed als een i7
  • De voeding wordt meestal veel te hoog gekozen
  • Er wordt vaak veel te veel geheugen gekozen
  • De kast is een kwestie van voorkeur: wat is jouw smaak en wil je er bijvoorbeeld nog iets aan modden?
Als je een paar van die topics hebt doorgelezen, heb je ook een beter idee van wat mensen met een bepaald budget voor elkaar kunnen krijgen en wat ze spelen. Zoals br00ky ook al zei: het is handiger om twee keer € 1500 uit te geven dan nu ineens € 3000 als je zoveel mogelijk performance wil. De markt staat niet stil, dus een topsysteem van nu is volgend jaar iets beter dan gemiddeld en over twee jaar mainstream.

Een paar voorzetjes:
Photoshop/Premier Desktop voor 7-800€
Gaming PC ~ 1000€, input graag
high end game pc van €1500
High-end gaming PC €1600~
Game PC

Verder de laatste Best Buy Guide:
reviews: Desktop Best Buy Guide: maart 2014
reviews: Desktop Best Buy Guide: mei 2014
Daarin wordt ook uitgelegd waarom bepaalde keuzes gemaakt zijn.

edit: tegelijk films renderen en gamen lijkt me onwenselijk voor elk systeem. Ik zou de kans niet willen lopen dat de film glitches krijgt doordat je game even teveel vraagt, en ook niet minder game-performance willen doordat je CPU heel druk bezig is met renderen. Die twee dingen zou ik dus nooit tegelijk doen.

Je zegt dat je al een monitor hebt: welke is dat (grootte, resolutie?) op 1680x1050 kan je al gauw alles op max doen, met 2560x1440 of hoger heeft een GPU een stuk meer werk

Welke onderdelen zitten er in je huidige systeem? Dat een PC met 16Gb niet snel genoeg is naar je zin ligt misschien niet aan je geheugen....

[ Voor 35% gewijzigd door gwystyl op 01-05-2014 14:29 ]

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

de H80i is imo geen goede oplossing, dan kun je nog beter een goede luchtkoeler kiezen voor dat bedrag; die presteren net zo goed en zijn stiller. als je meer in de Budgetrichting gaat denken, bijv een Seidon 120 / H55 dan kan 't wel; anders zou ik toch voor een 240/280 RAD gaan (H100i/Nepton).

zoals gezegd mist de schermresolutie; ik denk dat je met een 4770K+Z87 setup ook prima uit de voeten gaat kunnen; ook als je wel wat video gaat bewerken/renderen. mocht dat ook niet van veel belang zijn zou een i5 dezelfde performance kunnen leveren. een 780 vind ik met de huidige prijzen van een 290/290X niet interessant.

ga je overklokken?

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:19

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

De pc die ik nu gebruik, staat in mijn signature kan ik goed battlefield 4 mee spelen en tegelijk 1080P opnemen, let er wel op dat je voldoende schijfruimte over hebt en het liefst een sata600 schijf. Renderen en een spel tegelijk spelen is nooit aan te raden, een van de 2 gaat hier last van krijgen. Render in de nacht zou ik zeggen ;)

• RaaFkOnIjN
Ik wil de computer niet overklokken, dus waarschijnlijk ook geen water koeling nodig. Wel bevalt de i7 processor mij, dus die houd ik ook voor de custom pc. Zelf heb ik in mijn computer nu een 2TB HDD SATA 3 zitten die ik later in de custom game pc wil doen. Ook gebruik ik nu een GTX 660 videokaart en ik zou graag een betere willen.

Als renderen en een spel spelen niet gaat lukken is dat toch niet zo een groot probleem aangezien de pc snel genoeg zal zijn om een 15 minuten filmpje ook in 15 minuten te renderen :P

Als inderdaad de Corsair Hydro H80i niet nodig is zou ik graag een stille koeler willen gebruiken. Ik weet alleen niet of dat de prestaties van het koelen omlaag of omhoog gaat, of gewoon het zelfde blijft.

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Dubbel

[ Voor 97% gewijzigd door eL_Jay op 01-05-2014 16:32 ]

• eL_Jay
Battlefield is een AMD sponsored game. Hierdoor draait die efficienter/beter op AMD GPU's. Wellicht dus een 290(x) kiezen ipv een 780(ti)

Als je niet gaat overklokken en geen dorstige (inefficiente performance per watt) AMD gpu pakt (280(x)/290(x))
Is een seasonic g-450 voldoende voor elk single-gpu systeem, 550 als je wilt overklokken (met jouw budget zou ik trouwens de platinum seasonic halen ;))

• RaaFkOnIjN
Haha, ik heb gehoord dat seasonic dure hardware levert, maar inderdaad ook kwaliteit levert. De videokaart hou ik gewoon het zelfde. En wat vind je van een SilverStone als voeding. Of levert Seasonic alsnog betere voedingen.

Wat ik nog niet heb verteld, is dat ik twee monitoren gebruik. Ik weet niet of dat veel verschil maakt met de specificaties die je dan nodig hebt.

• i-peter
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-01 12:06
als ik jou was zou ik voor een stillere kast gaan. bijvoorbeeld een pricewatch: Corsair Obsidian 550D

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:29

br00ky

Moderator Harde Waren
Het is nu al iets duidelijker wat je wil :). Enige dat nog ontbreekt is de resolutie van je monitor.

Ik denk dat je met het volgende systeem (bijna) net zoveel power hebt als met het systeem uit je eerste post. Het verschil is alleen dat je heel veel geld overhoudt voor updates. Het is namelijk zo dat wat je ook koopt, over 1-2 jaar verouderd is. Een videokaart die nu 400 euro kost houdt het niet heel veel langer vol dan een van 300. Over 2 jaar heb je door mijn keuzes geld over om (vergeleken met wat er nu is) een nog dikkere kaart erin te zetten.

Ik kom op zoiets:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670 Boxed€ 179,99€ 179,99
1Gigabyte G1.Sniper B5€ 73,-€ 73,-
1Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X€ 372,95€ 372,95
1Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB€ 68,90€ 68,90
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 83,95€ 83,95
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 22,95€ 22,95
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 56,-€ 56,-
1Samsung SH-224DB Zwart€ 13,31€ 13,31
1Seasonic S12II-Bronze 520W€ 48,10€ 48,10
1Crucial M500 2,5" 240GB€ 92,05€ 92,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.011,20

CPU: snelste non-K i5 processor van het moment. Zoals eerder gezegd is voor gamen een i7 niet nodig. Wil je dit wel doen kan je kijken naar pricewatch: Intel Core i7 4770 Boxed of een Xeon (i7 zonder interne GPU).
Mobo: erg goed moederbord met alle nodige aansluitmogelijkheden en een erg goede geluidschip.
GPU: zeer krachtige videokaart die moeiteloos op ultra zal draaien.
HDD: standaard harde schijf, snel.
Case: is natuurlijk persoonlijk, maar voor mij is dit de beste op dit moment. Erg stil en zeeën van ruimte voor kabelmanagement.
CPU-koeler: mooie koeler om die niet-overklokbare CPU koel te houden. Erg stil.
RAM: mooi setje, eventueel vervangen door pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU of 16GB. Dat laatste is voor gamen niet nodig. Besef dat goed, ook hier houd je dan weer geld in de zak voor een toekomstige update.
Voeding: erg goede Seasonic voeding. Eventueel te veranderen in gold. Platina is wat mij betreft geldklopperij.
SSD: snelle, betrouwbare SSD met beveiliging bij stroomuitval zodat die niet corrupt raakt.

Doe ermee wat je wil. Ik hoop dat je uiteindelijk inziet dat nu 2000-3000 uitgeven echt geen computer opleverd die het langer uithoudt. Dingen veranderen immers razendsnel. We hebben nu bijv. DDR3 RAM maar binnenkort gaat er ook weer DDR4 komen. En zo kan je doorgaan. Als je nu wat in je zak houdt heb je daar straks het geld voor.

• eL_Jay
RaaFkOnIjN schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 16:15:
Haha, ik heb gehoord dat seasonic dure hardware levert, maar inderdaad ook kwaliteit levert. De videokaart hou ik gewoon het zelfde. En wat vind je van een SilverStone als voeding. Of levert Seasonic alsnog betere voedingen.

Wat ik nog niet heb verteld, is dat ik twee monitoren gebruik. Ik weet niet of dat veel verschil maakt met de specificaties die je dan nodig hebt.
Heb zelf een silverstone (SFX) psu van 300 (gemaakt door FSP) en dat beeste doet alles wat ik er van vraag (HTPC i3/6850/4gb/hdd). Desalniettemin verkies ik elke dag van de week een seasonic boven ieder ander willekeurig merk omdat je 1 ding zeker weet bij Seasonic op de kwaliteit van de esssentiele onderdelen wordt niet bezuinigd. Daarnaast maakt seasonic ook de betere modellen van Corsair en XFX (FSP is een andere grote producent van OEM PSU's)
De niet essentiele onderdelen zijn ook van goede kwaliteit maar de fans in mijn bijv. g-450 en s12II 520 zijn niet van het absolute wereldniveau zoals de rest van de inhoud.

Oh ja, de g-450 heeft vanilla coil-whine, dit is zeer eenvoudig op te lossen door een setting in de bios te wijzigen. En de klantenservice is legendarisch:Ik mailde ze voor die coil-whine en ik had binnen, i shit u not, 2 minuten een reactie 8)7 _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door eL_Jay op 01-05-2014 16:39 ]

• RaaFkOnIjN
Zelf gebruik ik nu 2 van deze: pricewatch: Dell Ultrasharp U2410 Zwart
Behoorlijk prijzige monitoren zijn het. Maar ook één van de beste zou ik zeggen.

Over de voeding weet ik nu genoeg :P Ik moet gewoon een Seasonic nemen, dan komt alles goed xD
En ik houd me er bij om de GTX780 te behouden. In mijn ogen is dat een prestatie vreter en zijn daar geen problemen mee.

Wel vraag ik me af, als je zulke prestatie hardware in je pc hebt zitten, is de koeling dan wel goed genoeg om alles nog steeds optimaal te laten draaien, met de pricewatch: Corsair Carbide 500R White ?

• Crotchy
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-03-2025
RaaFkOnIjN schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 16:53:
Zelf gebruik ik nu 2 van deze: pricewatch: Dell Ultrasharp U2410 Zwart
Behoorlijk prijzige monitoren zijn het. Maar ook één van de beste zou ik zeggen.

Over de voeding weet ik nu genoeg :P Ik moet gewoon een Seasonic nemen, dan komt alles goed xD
En ik houd me er bij om de GTX780 te behouden. In mijn ogen is dat een prestatie vreter en zijn daar geen problemen mee.

Wel vraag ik me af, als je zulke prestatie hardware in je pc hebt zitten, is de koeling dan wel goed genoeg om alles nog steeds optimaal te laten draaien, met de pricewatch: Corsair Carbide 500R White ?
Die kast zal geen probleem vormen qua koeling, de Corsair Carbide 500R is gewoon een goede kwaliteit ATX behuizing.

Verwijderd

Nou wat vindt je er al van? Rekening houdend met alles wat gezegd is zou ik hiervoor gaan:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Xeon E3-1240 v3 Boxed€ 237,63€ 237,63
1Gigabyte G1.Sniper B5€ 69,90€ 69,90
1Asus GTX780-DC2OC-3GD5€ 433,71€ 433,71
1Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB€ 69,04€ 69,04
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 83,95€ 83,95
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 22,95€ 22,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU€ 118,70€ 118,70
1Samsung SH-224DB Zwart€ 13,31€ 13,31
1Seasonic S12G 650W€ 83,04€ 83,04
1Crucial M500 2,5" 240GB€ 92,05€ 92,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.224,28

Als je per se meer wilt uitgeven, laat maar weten, maar zal weinig opleveren...

EDIT: de corsair kast mag ook uiteraard :)

• eL_Jay
650 watt is overkill tenzij TS de mogelijkheid tot sli wil openhouden.

• RaaFkOnIjN
Ik ga wel gewoon voor mijn Corsair Carbide 500R. Ik blijf bij de pricewatch: Asus Rampage IV Extreme aangezien daar veel mogelijkheden zijn en er valt nog te upgraden als zo nodig. De rest ziet er top uit. Maar één vraag, waarom ga je voor de Intel Xeon processor en niet de Intel i7?

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Vanwege de iGPU denk ik. Een Xeon is een i7 zonder GPU. Als je een losse videokaart hebt, gebruik je die toch niet Ik zou mezelf nog wel even afvragen wat je denkt te gaan upgraden. Als ik naar mijn eigen situatie kijk de afgelopen pak 'm beet 15 jaar, heb ik eigenlijk alleen in mijn eerste PC de videokaart een keer vervangen en er geheugen bij geprikt. Verder heb ik steeds het systeem een paar jaar ongewijzigd gebruikt en toen een compleet nieuw systeem gekocht. Na een paar jaar heb je namelijk vaak weer nieuwe sockets, nieuwe geheugenstandaard enz, waardoor het lastig is om losse onderdelen te vervangen en daarmee je systeem significant te verbeteren.

Die Asus Rampage heeft een socket 2011. Probeer in ieder geval uit te vissen hoe lang die nog ongeveer bestaat als je over één of twee jaar de processor wil upgraden. Voor mij zou het een enorme geldverspilling zijn. Het komt er op neer dat je alle adviezen hierboven in de wind slaat en uiteindelijk alleen een voorgestelde voeding aan je eigen lijstje toevoegt. Dat is uiteraard prima, maar als je wat reviews gaat doorlezen en goede vergelijkingen tussen jouw systeem en één van pak 'm beet 1000-1200 gaat bekijken, zul je zien dat je ruim twee keer zoveel betaalt voor misschien 20% meer performance en features die je misschien niet eens gaat gebruiken.

Verwijderd

Ja sorry voeding mag inderdaad minder, maar als je in toekomst meerdere videokaarten tegelijk wilt zou ik ze zelfs zwaarder nemen.

Dat moederbord is niet compatibel met de xeon, die ik gekozen heb omwille van gelijke prestaties met de i7 aan een goedkopere prijs (zitten geen graphics in, maar je hebt toch een videokaart dus niet nodig).

Wat ben je eigenlijk van plan met de pc? Zo een socket 2011 systeem (met het asus moederbord) is echt niet om te gamen bedoeld. Eerder voor in bedrijfsomgeving complexe berekeningen door te voeren die dagen duren of om films van 3 uur in 4K te renderen iedere dag. Jij zal er volgens mij heel weinig nut van hebben.

Je hebt denk ik een fout beeld van wat je denkt nodig te hebben. De xeon doet zen werk meer dan goed, en als je toch wat meer performance wilt zijn er voor 20 euro meer ietsje betere. Geef anders ietsje meer uit aan de voeding. Dan kan je nadien naar sli.

Zou niet voor dat asus mobo gaan dus, dat is eerder iets voor in een demonstratie pc met 4 titans in. Dat gebruikt niemand, zeker niet met jouw schermen (geen 4K). Onthou je hebt momenteel nog altijd een gpu bottleneck in principe...

Kortom denk aan je geld :) spaar wat en over 2 jaar kun je upgraden zodat je pc beter is dan die belachelijk dure nu en nog geld overhouden!

EDIT: iemand was me voor
Maar ook voor battlefield 4 is zelfs de R9 290 in iedere vergelijking beter! De keuze blijft uiteraard bij jou.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2014 12:46 ]

• jannick63
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16-03 10:38
Snap jullie punt allemaal wel dat hij voor veel minder geld meer kan etc. Alleen als hij geld over heeft en gewoon een dikke game pc wil hebben wat let je? Zijn eigen geld dus dan moet je naar zijn wensen kijken.

@Fuzzy
Over dat opgraden over 2 jaar dat zal je altijd houden, als ik over 2 jaar een game pc koop van 2000 euro dan weet ik ook dat ik 2 jaar later een nog betere pc kan kopen voor dat geld. Als je kijkt naar nu dan kan hij voor 2000 euro een Dikke pc hebben en dan houdt hij nog 1000 over voor het upgraden van videokaarten/processor/ram etc.

Ik begrijp dus heel goed dat jullie hem willen helpen, maar als ik zelf aardig wat geld over zou hebben en je wilt gewoon iets flinks dan zou ik hetzelfde doen.

Verwijderd

Ale je perse geld wilt uitgeven, tja, waarom niet? Dan gaan we richting zoiets:
1Intel Core i7 4820K Boxed€ 277,01€ 277,01
1Asus P9-X79€ 195,05€ 195,05
1EVGA GeForce GTX 780 Ti 3GB€ 622,-€ 622,-
1Seagate Barracuda STBD3000200, 3TB€ 105,-€ 105,-
1Corsair Carbide 500R White€ 92,95€ 92,95
1Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit€ 80,30€ 80,30
1Phanteks PH-TC14PE Zwart€ 79,40€ 79,40
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU€ 118,70€ 118,70
1Seasonic Platinum Series 760 Watt€ 150,95€ 150,95
1Crucial M500 2,5" 240GB€ 89,55€ 89,55
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.810,91

• DarkBlaze
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01:45

DarkBlaze

Fulltime Klootviool

Ik zou de phanteks alleen omwisselen voor deze nog dikkere noctua die ook beter leverbaar is pricewatch: Noctua NH-D15

Desktop: Define R6 - MSI X570 ACE - R9 5900X - 16GB Crucial 3600CL16 - Sapphire Nitro+ 6900XT SE - EVGA P2 750 Desktop 2: Define R5 - MSI X470 Gaming M7 - R7 1700 - Corsair Vengeance 3200c16 16GB - Sapphire Fury - Corsair AX850

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@jannick63 uiteraard is het prima dat hij veel geld wil uitgeven aan zijn computer. Dat zeg ik ook in mijn post. Ik probeer het alleen te relativeren.

Geld uitgeven om het uitgeven is gewoon stom. Als je per se bepaalde features wil/nodig hebt is het zeker de moeite waard om hier rekening mee te houden, maar als je een beetje prijs/kwaliteit in de gaten houdt is het gewoon duidelijk dat de performance-winst ten opzichte van de kosten in een steeds slechtere verhouding komt te staan.

Ik zou dus een lijstje maken met features die nodig, gewenst en 'leuk om te hebben' zijn, en met die prioriteiten in de hand kijken naar verschillende setups (zoals bijvoorbeeld die hierboven al genoemd worden of in de door mij gelinkte andere topics). Als dan blijkt dat een 'leuk om te hebben' feature € 300 extra kost, zou ik me nog eens achter mijn oren krabben of ik dat er voor over zou hebben (in mijn geval dus niet, maar ik kan niet in andermans portemonnee kijken). Voor dat geld heb je ook bijna een leuke tablet of nieuwe telefoon.

Verwijderd

Uit al de reacties van de OP neem ik aan dat hij wat geld teveel heeft en dat echt allemaal in zijn pc wilt proppen :)
Moest ik zoveel geld krijgen voor een pc, zou ik er ook wel toe geneigd zijn. Nadien maakt hij er een 780ti sli van en zal iedere gamer die bij hem langskomt beginnen kwijlen. Die extra verzadiging is ook zijn geld waard... ;)

Die nieuwe noctua, ziet er wel goed uit qua performance, maar is nog altijd redelijk lelijk te noemen. De phanteks hebben al bewezen dat ze noctua aankunnen in het verleden... Verkrijgbaarheid, tja je moet er gewoon wat langer wachten. Aangezien zijn case een window heeft zou ik toch erop letten dat het er een beetje uitziet ook.

• RaaFkOnIjN
Inderdaad wil ik een beest van een beest. Maar ik zal zeker nog eens kijken naar een betere moederbord. Van af welke socket is dan wel beter om te nemen? En ik kan natuurlijk nog een tijdje wachten tot er weer nieuwe producten op de markt komen.

Verwijderd

Wel binnenkort (eind mei of begin juni?) komt er een nieuwe reeks cpu's uit van intel. Die kan je misschien afwachten. Dan heb je direct het nieuwste van het nieuwste. De videokaarten moeten we nog even op wachten denk ik. (De r9 295x2 is er wel al natuurlijk :p )

Je kan blijven wachten zo... Maar misschien toch een maand wachten, zijn de nieuwe niet zoveel beter, de oudere zullen wel goedkoper zijn.

• RaaFkOnIjN
Met de videokaart en processor heb ik niet zo veel problemen mee. Dus dat heeft niet veel nut om iets langer te wachten. Wel wil ik graag bij een Asus moederbord blijven aangezien die mij altijd worden aangeraden.

Hoe zit het eigenlijk met garantie als je je pc helemaal custom bouwt. Als er een fout is met je computer die je zelf niet kan achterhalen (Wat ik nu met mijn alienware heb) dan is het niet van dat je even belt en ze komen langs. Wel krijg je zeker per onderdeel garantie. Ook kan je meestal op de site waar je je pc kant en klaar koopt de laatste updates downloaden maar dat kan je ook niet doen.

Ik hou me gewoon bij met de set die ik nu in gedachten heb en dan kijk ik nog even voor een betere moederbord.
Pagina: 1