Toon posts:

High-end gaming PC €1600~

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben opzoek naar een nieuwe pc en heb al een aantal jaren gespeeld met het idee om deze zelf in elkaar te zetten. Lijkt me echt een lachen project en ik hoop dat ik uiteindelijk ook daadwerkelijk kan genieten van mijn eigen bouwkunsten.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zal voornamelijk gebruikt worden voor intensief gamen, ik wil de nieuwste spellen (bv. BF4) gewoon op de hoogste kwaliteit kunnen spelen met een goede FPS (60~ op high/ultra). Ik heb nooit mogen genieten van een high-end pc en ik vind het dan ook niet erg om hier wat extra voor uit te geven. Verder wil ik deze games kunnen streamen op een redelijke kwaliteit van minsten 720p. Ook zal ik vanwege mijn studie met twee schermen gaan werken het bijscherm zal niet van zeer hoge kwaliteit hoeven te zijn aangezien deze vooral voor office of browsing zal worden gebruikt. Ik ben daarboven op ook nog eens bezig met beeldbewerking echter is dit nog op amateuristisch niveau en ik vind het voorlopig nog niet nodig mijn systeem daar op te baseren.

Om mijn eisen kort te omschrijven: Ik wil een high-end gaming systeem dat makkelijk mee kan groeien met zijn tijd.

Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Ik vind het niet erg om mijn portemonnee te legen maar ik wil er natuurlijk wel iets voor terug. 1600 euro is de richtlijn, 1800 het absolute maximum.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Nee, mijn oude desktop heb ik al tot afval verklaard.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles. Randzaken zoals een muis en toetsenbord zal ik niemand mee lastig vallen, hiervan ben ik overtuigd dat ik die zelf kan uitzoeken.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
N.v.t.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ga je overklokken?

Energie verbruik is natuurlijk altijd fijn als deze laag uitvalt, het staat echter niet hoog op mijn lijstje van eisen. De grootte van het systeem is al helemaal niet belangrijk, ik heb de ruimte.

Een stille computer vind ik erg fijn. Als dit echter de kosten flink omhoog jaagt (laten we zeggen 100 euro verschil) dan wordt het al heel snel minder interessant.

Overklokken heb ik nog niet voldoende onderzocht om hier een duidelijk antwoord op te geven. Wel vind ik het handig om met uitzicht op de toekomst deze opties open te houden, ik vind het ook niet erg om er voor te betalen.

Hieronder kun je mijn eerste echte poging vinden die hopelijk voldoet aan de prestaties die ik verwacht. Ik heb deze wensenlijst volledig gebaseerd op user reviews en guides. Ik hoop dat sommige keuzes niet al te absurd lijken voor de kenner.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 189,50€ 189,50
1MSI Z87-G45 Gaming€ 119,-€ 119,-
1Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X€ 374,95€ 374,95
1WD Green WD20EZRX, 2TB€ 70,90€ 70,90
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 83,95€ 83,95
1BenQ GW2265HM Zwart€ 109,-€ 109,-
1Dell Ultrasharp U2412M Zwart€ 238,90€ 238,90
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 36,50€ 36,50
1Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU€ 106,95€ 106,95
1Seasonic G-Serie 550Watt€ 79,95€ 79,95
1Crucial M500 2,5" 240GB€ 92,90€ 92,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.502,50

Als ik domme fouten heb gemaakt of geld aan het weggooien ben dan hoor ik dat maar al te graag. Verder is elke vorm van input meer dan welkom!

Edit: Wensenlijstje aangepast.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:03

Thomg

Aww yiss

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/42141125

Nog de 4771 vervangen door de 4770K en een betere processorkoeler nemen en je bent al een heel eind.
De 780Ti is wel een beetje erg luxe, een 290X ( of zelfs 290 ) zou eigenlijk al prima moeten doen, maar die keuze laat ik aan jou ;)

Zelf heb je eigenlijk al een mooi systeem in elkaar gestoken ( afgezien van de voeding ).

[ Voor 19% gewijzigd door Thomg op 26-04-2014 02:10 ]

• skipe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-02 11:24
Ssd is misschien iets te veel geld voor te weinig prestatieverschil, deze zal waarschijnlijk prima voldoen:

pricewatch: Crucial M500 2,5" 240GB

Voeding laat wat te wensen over, zou ik vervangen door deze:

pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 520W

of als het budget het toelaat een gold voeding zoals deze:

pricewatch: Seasonic G-Serie 550Watt

en zeker weten dat je niet een i5 wilt? scheelt weer wat knaken, is toch eigenlijk ook wel futureproof lijkt me:

pricewatch: Intel Core i5 4670K Boxed

Voor de rest prima lijstje lijkt me zo.

Verwijderd

Topicstarter
Zeer bedankt voor de suggesties.

Met zicht op jullie voorstellen heb ik nog eens zorgvuldig wat informatie door gelezen over de voeding en de i5 v i7.

De voeding was van begin af aan al een wilde gok, dus bedankt voor het aanraden. Verder heb ik ook inderdaad gekozen voor een i5, tegen de tijd dat ik multithreading echt nodig ga hebben zal ik wel minder hoeven te betalen voor een grotere upgrade. De ssd heb ik ook maar meegenomen in de aanpassingen, oer hollandsch geld besparen is altijd fijn.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:03

Thomg

Aww yiss

Misschien nog het strakkere LP geheugen, maar dat terzijde heb je nu een pracht van een build ;)

• oscarw
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-12-2025

oscarw

Better be a geek than an idiot

Ik zou dit geheugen nemen: pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU. Lager voltage, strakkere timings en low-profile.

Fijne koningsdag! :)
Pagina: 1