Toon posts:

Photoshop/Premier Desktop voor 7-800€

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
- Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Photoshop, Lightroom, Premier Elements, Film kijken, Heel misschien gamen (heb ps4)
- Wat mag het systeem gaan kosten?
7-800€ ga proberen nog is zelf in mekaar te zetten, x aantal jaar terug ook al eens gedaan
- Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Heb een Samsung Full HD 32" LED tv staan. ga hem daar op aansluiten
- Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Denk dat dit lijstje vrij compleet is buiten muis en toetsenbord. Cooling misschien voor de processor?
- Ga je overklokken?
Misschien in de toekomst er iets meer prestaties uit te halen

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670 Boxed€ 179,99€ 179,99
1Gigabyte GA-B85M-D3H€ 61,67€ 61,67
1MSI GeForce GTX 760 Gaming€ 189,-€ 189,-
1Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB€ 69,85€ 69,85
1Spire CoolBox 202€ 33,37€ 33,37
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 58,95€ 58,95
1Asus DRW-24F1ST Zwart€ 14,95€ 14,95
1Seasonic S12II-Bronze 520W€ 46,99€ 46,99
1Kingston SSDNow V300 120GB€ 55,04€ 55,04
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 709,81

Ik bezit nu een 4,5j oude laptop die het eigenlijk nog steeds vrij goed doet voor internet en office voorzieningen. Echter nu ik een Gopro gekocht heb merk ik wel dat premier elements zeer traag werkt. Laatst kon ik zelfs geen timelapse van 5000 foto's maken omdat mn geheugen vol zou zitten. Lightroom wil ik terug mee beginnen want op deze laptop ging het gewoon veel te traag met +10.000 foto's op men hdd.

Wat denken jullie van dit systeem? ik heb me gebasseerd op eentje dat hier terug te vinden was in een vrij recent topic. Iets wat beter kan of aangepast kan worden? het is weer een x aantal jaar geleden dat ik me verdiepte in de hardware wereld ;)

• jurrejonker
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22-09-2024
Als je wil overklokken, moet je de i5 4670k processor nemen en een z87 chipset op je moederbord, dan pas kan je overklokken. Dan is er ook een aftermarket heatsink nodig
En wat betreft de ssd, ik zou een pricewatch: Crucial M500 2,5" 120GB nemen, hij heeft als extra stroomverliesbescherming. Helpt tegen corruptie

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05-04 13:45

mirno

私の名前はMirnoです

Hallo,

Dit lijkt mij op een aantal dingentjes na een goede set-up.

SSD: Zou ik veranderen naar het merk Crucial, is een erg goede SSD en kost hetzelfde als de kingston (120GB variant). Je projecten kunnen erg groot worden, misschien heb je baat bij een 240GB Variant? Dat je een project daar deels op kan slaan als je die aan het verwerken bent, denk dat het met laden wel invloed heeft.
Zie hier: http://tweakers.net/produ...cial-m500-2-komma-5-inch/
één van die SSD's zou ik nemen, als je het geld ervoor over hebt zou ik de 240GB variant kiezen, biedt meer ruimte is is qua prijs per GB goedkoper, ook iets sneller dan de 120GB variant.

Behuizing:
Zo'n mooi systeem met zo'n behuizing is eigenlijk zonde. Er zit ook een 420W voeding bij waar je weinig aan hebt en hij heeft geen 2,5 inch bay voor een SSD. Ik zou wel een beetje een kwaliteitsogende behuizing kiezen. Deze lijkt me nou net niks.
Fractal vind ik zelf een erg goed merk qua behuizingen, zitten slim en doordacht in elkaar. Kwaliteit voelt ook goed en stevig aan.
Hier een erg mooi model: pricewatch: Fractal Design Define Mini
Hier een goedkoper model: pricewatch: Fractal Design Core 1000 USB 3.0
Beide zijn goede opties

CPU koeling:
Houdt je systeem stiller en koeler: pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2
Let hierbij wel op de ruimte van de kast, hoewel het 9/10x wel past.

Moederbord:
Eventueel dit model: pricewatch: ASRock B85M Pro4
Maakt opzich niet veel uit, maar weet dat deze goed is voor zijn de prijs.

我的名字是Mirno

• jurrejonker
Je zou ook nog even naar de pricewatch: Cooler Master N200 Closed kijken, spotgoedkoop en het hierboven genoemde MoBo past erin.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik dacht dat Premiere Elements heel marginaal tot niet van de gpu gebruik maakt? Als je niet echt gaat gamen kun je die 190 euro ook eerst ergens anders insteken. Een gpu kan altijd nog er bij. (dus eerst de igpu van de cpu gebruiken)

specs

• jurrejonker
maratropa schreef op woensdag 30 april 2014 @ 20:05:
Ik dacht dat Premiere Elements heel marginaal tot niet van de gpu gebruik maakt? Als je niet echt gaat gamen kun je die 190 euro ook eerst ergens anders insteken. Een gpu kan altijd nog er bij. (dus eerst de igpu van de cpu gebruiken)
Photoshop gebruikt de gpu wel weer

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:38

br00ky

Moderator Harde Waren
maratropa schreef op woensdag 30 april 2014 @ 20:05:
Dit. Ook PS heeft er weinig baat bij.

Verwijderd

Topicstarter
Ja eigenlijk zie ik me niet direct gamen hoor. Heb mn ps4 die dienst doet als gaming platvorm.

In wat zou ik die 190€ investeren? Grotere ssd eventueel? Meer ram? Betere cpu of gewoon 190€ besparen wat natuurlijk ook geen slecht idee is :)

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Grotere SSD lijkt me leuk. Die zijn vaak nog wat sneller en dan kun je makkelijk er ook je lightroom library op kwijt, en de bestanden waar je op dat moment mee edit.

Die 4670 is geen trage cpu, voor jou lijkt me een i7 ook vaak onnodig, en ram kan er ook altijd nog bij.

Ik zou zelf twijfelen of ik wel wil editen op een TN tv paneel? Lijkt me niet ideaal. Je kunt voor rond de 200 wel een full HD ips monitor vinden lijkt me? Dat is voor foto en videowerk wel wat fijner lijkt me.

specs

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Voor Photo Editing kom je eerder bij een EIZO CX of CG uit. En daar leg je al snel 1000 euro voor neer.

Verwijderd

Topicstarter
Spijtig genoeg heb ik niet genoeg ruimte voor een tweede scherm bij te plaatsen.
Qua kalibratie lijkt die tv me ook niet ideaal maar ik ben niet professioneel bezig met verwerking.. Kan beter kijken of ik mijn tv zo neutraal mogelijk kan zetten.

Trouwens, werken deze onderdelen nog met windows 7? K zou liefst niet met win8 werken...

Verwijderd

Topicstarter
even wat aanpassingen gedaan. het ASrock moederbord wat hier werd voorgesteld kan ik wel niet verkrijgen bij coolblue. op dit moment heb ik aan de hand van hun producten mn lijst samengesteld omdat het maar op 30min rijden is. in belgië is het sowieso duurder dus de winkel in eindhoven is voor mij wel gemakkelijk.

anyway hier mijn lijstje:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670 Boxed€ 179,99€ 179,99
1ASRock H81 Pro BTC€ 50,-€ 50,-
1Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB€ 69,04€ 69,04
1Fractal Design Define Mini€ 73,-€ 73,-
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 58,95€ 58,95
1Asus DRW-24F1ST Zwart€ 14,95€ 14,95
1XFX Pro 550W€ 51,-€ 51,-
1Crucial M500 2,5" 240GB€ 92,05€ 92,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 588,98

bedenkingen: is dit moederbord ook nog goed?
heb nu 240 ssd ipv 120.
geen gpu meer genomen omdat idd voor adobe premier elements geen gpu nodig is en bij photoshop gebruik ik niet al te geavanceerde functies en al zeker geen 3D. lightroom lijkt me ook geen baat te hebben bij een externe gpu. uiteindelijk kan later altijd een gpu bijgekocht worden moest dit echt nodig zijn voor bepaalde functies die ik zou gaan gebruiken.

vraagje: heb je iets nodig om een ssd in een case te bevestigen? een ssd is 2,5" maar al die bays in de cases zijn intern 3,5"? of is zo'n adapter standaard toegevoegd?

• MB147
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-03 10:17
Ik zou voor de ASRock B85M pro4 gaan, hierbij kun je het geheugen eventueel nog later uitbreiden. Tevens kun je de SSD nog een slag groter nemen, namelijk de 480 GB versie. Voor de rest ziet systeem er goed uit.
Neem windows 8.1 , je kan hier gemakkelijk een alternatieve start menu aan toevoegen en je hebt dan de looks van Windows 7. Echter is windows 8.1 een verbetering ten opzichte van windows 7.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:38

br00ky

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 02:52:

vraagje: heb je iets nodig om een ssd in een case te bevestigen? een ssd is 2,5" maar al die bays in de cases zijn intern 3,5"? of is zo'n adapter standaard toegevoegd?
SSD's kan je vaak gewoon op de bodem van een bay schroeven. Bij deze case kan dat ook (zie hier). Die adapters heb je dus niet nodig (zitten ook niet standaard bij de SSD's, dan heb je een speciale "editie" nodig).

Overigens kan je SSD's door hun gewicht in het uiterste geval gewoon aan de sata kabel laten hangen, los in de kast. Niet heel elegant, maar bij mij werkt het al tijden prima ;). Er zitten immers toch geen bewegende delen in.

Ik zou in alle gevallen voor W8.1 gaan. Deze versie wordt (uiteraard) nog langer gesupport, geeft betere ondersteuning voor SSD's en die (voor sommige) hatelijke metro interface kan je helemaal uitschakelen.

[ Voor 14% gewijzigd door br00ky op 02-05-2014 10:55 ]

Pagina: 1