Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:58
Enorme battery drain ineens. Weet niet waar dit vandaan komt. Heb in de tijd van laatste lading tot helemaal leeg niets gedaan..

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/CBNqsjh.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door GAIAjohan op 01-07-2014 23:55 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-09 15:51
GAIAjohan schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 23:55:
Enorme battery drain ineens. Weet niet waar dit vandaan komt. Heb in de tijd van laatste lading tot helemaal leeg niets gedaan..

[afbeelding]
Ik heb dit de laaste tijd vaker, minimaal 1 keer per week.
Heb niks nieuws geinstalleerd al die tijd.

Maar volgens mij kan het komen door een "verkeerde" update van een app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:16

Wailing_Banshee

You're Next

GAIAjohan schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 23:55:

[afbeelding]
hmm, welke app is dat? Of is dat een 8.1 app?

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shizoframia
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-08 13:59
Ik heb WP8.1 (latest version) en merk ook dat mijn batterij max 1 dag meegaat waar hij met een vorige update van WP8.1. langer meeging. Op zich kan ik alles doen om de dag zonder recharge rond te komen echter gps gebruik dien ik te beperken; het toestel wordt ontzettend warm en zelfs aan de lader gaat hij veel sneller plat dan ie oplaadt.

Ik kijk als gevolg volop uit naar de cyan update, zeker daar de NL920 bij aankomst van mijn NL930 naar mijn vrouw overgaat.

Galaxy S23 ultra / Galaxy TAB S5e / Surface Pro (i7-512-16)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:58
Wailing_Banshee schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 07:37:
[...]

hmm, welke app is dat? Of is dat een 8.1 app?
Dat is de app 'batterij' :P . Gewoon uit de store.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

GAIAjohan schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 11:02:
[...]

Dat is de app 'batterij' :P . Gewoon uit de store.
Niet bij mij... Ik heb alleen "battery" apps in de store staan...

edit:
http://www.windowsphone.c...77-43f2-8499-91e816767517

Ah, deze... In mijn store heet hij "Battery", waarschijnlijk omdat ik mijn telefoon op Engels heb staan...

[ Voor 40% gewijzigd door Wailing_Banshee op 02-07-2014 11:14 ]

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geppie1970
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 03-08 19:38
Hier ook ineens een drain. Gisterenavond vol opgeladen. Telefoon beneden laten liggen. Kom vanochtend om 07:00 uur beneden: nog 21% over... |:( Kijk uit naar de update, volgende week vrijdag. Lumia 920.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondapower
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:11
geppie1970 schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 13:11:
Kijk uit naar de update, volgende week vrijdag. Lumia 920.
Ik ook maar dan vooral vanwege de onafhankelijke volumeregeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJLJO
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-08-2022
gaat de update 8.1 13 juli van start
hoop dat ik dan van de irritante reboots af ben zeker wanneer ik een foto maak
toestel is al 2 keer naar nokia gegaan laatste reparatie was nieuw moederbord.
en nog steeds last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben tevreden met mijn Lumia 920 maar heb nu toch een L930 besteld als opvolger.

Sinds 2 maanden heb ik echter geen updates meer ontvangen vanuit de store. Op internet zie ik dat meer mensen daar last van hebben en dat dit een willekeurig iets is. Blijkbaar niet te reproduceren en dus ook niet op te lossen.
Of heeft iemand op dit forum wel de oplossing zonder dat ik helemaal naar fabrieksinstellingen terug hoef te gaan?

Dank alvast voor reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonny7
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15-09 10:26
Verwijderd schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 12:08:
Ik ben tevreden met mijn Lumia 920 maar heb nu toch een L930 besteld als opvolger.

Sinds 2 maanden heb ik echter geen updates meer ontvangen vanuit de store. Op internet zie ik dat meer mensen daar last van hebben en dat dit een willekeurig iets is. Blijkbaar niet te reproduceren en dus ook niet op te lossen.
Of heeft iemand op dit forum wel de oplossing zonder dat ik helemaal naar fabrieksinstellingen terug hoef te gaan?

Dank alvast voor reacties.
Wacht ff op 8.1, dan kun je handmatig op app updates zoeken en is er ook een optie dat apps automatisch worden bijgewerkt wanneer er een update is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sonny7 schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 13:04:
[...]

Wacht ff op 8.1, dan kun je handmatig op app updates zoeken en is er ook een optie dat apps automatisch worden bijgewerkt wanneer er een update is.
En zomaar..... out of the blue ....... kwamen er 62 updates uit de Store.
62 !!!! Dat zijn volgens mij bijna al mijn apps :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 19:33
Sonny7 schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 13:04:
[...]

Ja ik moet zeggen dat met 8.1 ik eigenlijk nooit meer zelf de store open. Ik krijg regelmatig meldingen dat x apps geupdate zijn. Ik hoef er nooit meer achter aan en alles gaat vanzelf. Werkt erg lekker!

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the Runningman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-09 11:54
Ik hoop echt dat 8.1 snel uitgerold wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-09 17:37

migros

Nooit meer een Samsung

Lumia 920 wilde niet meer laden en werd elke keer aan de lader loeiend heet. Nu heb ik de connector en batterij allebei vervangen en aan de originele lader aangesloten. Maar helaas gsm werkt nog steeds niet en vertoont nog steeds dezelfde symptomen (loeiend heet aan de lader en niet willen laden). Gaat elke keer tot 2 % en sluit weer af en gaan vanzelf weer aan etc.

Iemand nog een suggestie?

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Laatst online: 07:50
Andere lader proberen? Anders wellicht kijken of hij draadloos wel oplaad. Mocht die dat ook niet doen zal het laadcircuit wel kapot zijn ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:48

BM

Moderator Spielerij
Vaaaaage bedoeling met mijn 920. Net in de auto verloor m'n carkit ineens verbinding, thuisgekomen bleek telefoon uit te staan. Tijd op de oplader geleden terwijl ik aan het eten was, maar nog geen kick. Bedrade oplader bood ook geen soelaas, alleen harde reset wist er weer leven in te krijgen :? Nu was me de afgelopen weken al een aantal keer opgevallen dat het backlight linksboven in het scherm nogal aan het knipperen was (hoog frequent, maar wel zichtbaar). Zit dus toch iets niet helemaal goed....

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 14:16
Zijn er al Tweakers de 'Cyan' update al via OTA hebben binnengekregen?

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

BigEagle schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 13:40:
Zijn er al Tweakers de 'Cyan' update al via OTA hebben binnengekregen?
Nog geen update, maar ik las ergens dat hij twee weken uitgesteld zou zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wenzel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-09 19:21
Foto herstellen op Lumia 920

Ik heb een foto bewerkt, en daarna opgeslagen (foto geselecteerd, op bewerken geklikt en daarna op Bijsnijden, herstellen, opslaan).

Is er mogelijkheid om de originele foto weer tevoorschijn te toveren? Dmv een App of wat anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Popmart1970
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-10-2022
http://www.nokia.com/glob...e/availability-in-europe/

Hierbij de software update pagina-link met daarin de status van alle Lumias m.b.t. de Cyan update (de Lumia 920 nog steeds "under testing")

[ Voor 16% gewijzigd door Popmart1970 op 15-07-2014 17:54 ]

Witte Lumia 920 opgehaald op op 23-2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Popmart1970 schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 17:53:
http://www.nokia.com/glob...e/availability-in-europe/

Hierbij de software update pagina-link met daarin de status van alle Lumias m.b.t. de Cyan update (de Lumia 920 nog steeds "under testing")
Alles staat nog op under testing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daenney
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09-2016

Daenney

42

Wailing_Banshee schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 18:06:
[...]

Alles staat nog op under testing...
Gezien zelfs de Country Variants nog op 'Under Testing' staan gok ik dat het nog een weekje op zich laat wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rips10
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-06 15:41
Nu al niet meer, de uitrol is dus ook echt vandaag begonnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Rips10 schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 19:53:
Nu al niet meer, de uitrol is dus ook echt vandaag begonnen :)
Ja, ik zag het, er zijn nu 625 en 925 modellen die al de update gereed hebben :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Popmart1970
Nog ff geduld dus....de update pagina is ook pas online gegaan.....dus dat zal betekenen dat Cyan aan t (uit)rollen is gegaan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bacardifrans
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 21:27
Mijn lumia doet vaag ineens batt drains random,
En het lockscreen update niet meer met geen enkele app
Ook een softreset helpt hier niet bij.

Iemand toevallig een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Popmart1970 schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 00:13:
Nog ff geduld dus....de update pagina is ook pas online gegaan.....dus dat zal betekenen dat Cyan aan t (uit)rollen is gegaan!!
Het valt me op dat de meeste Available non-country varianten van Vodafone zijn...

Maar het grote wachten begint nu echt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 11:18

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Sinds een paar weken valt me op dat bovenin en in het midden een gele zweem zit, en ik heb ook al gevonden dat ik lang niet de enige ben. Het toestel heb ik sinds juni 2013, zou ik hier nog wat mee kunnen qua garantie? Verder doet het toestel het prima. Ik denk dat ik hem nog maximaal een half jaar à 3 kwart jaar wil gebruiken voor ik naar een opvolger ga kijken.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_GR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
hmm, sinds kort laad te telefoon bij gebruik van navigatie in de auto niet goed meer bij..
In eerste instantie dacht ik dat de oplader (1a oplader) defect was, dus een 2a oplader gekocht.
Deze laad de telefoon bij gebruik van de navigatie ook niet meer bij, telefoon verliest vrij snel zijn lading.. Tel draait wel op 8.1, wellicht software nog niet geoptimaliseerd? Maar dan zou de 2a oplader de telefoon toch normaal moeten kunnen bijladen .. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Vriendin weer over gegaan naar de Lumia, S2 was officieel overleden.

Blijft een mooi ding.

Maar, geen BBM, nog steeds meh werkende whatsapp (komen vertraagd aan).. We hopen dat 8.1 tenminste wel een deel van het whatsapp probleem oplost. Anders zoeken naar een andere oplossing/.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

BBM zit er aan te komen en Whatsapp werkt (bij mij in ieder geval op 8.1 DP) vlekkeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
BBM zou er in Juli voor WP8 moeten komen. De "closed"-beta is er ook al sinds een weekje.

WA komt hier overigens ook meteen aan. De berichten komen eerder aan dan op de iPhone 4s van mijn vriendin. Dit is wel met WP8.1 DP, dus wellicht dat het pas met WP8.1 ook bij jullie normaal gaat lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

lanerios schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 08:39:
[...] nog steeds meh werkende whatsapp (komen vertraagd aan).. We hopen dat 8.1 tenminste wel een deel van het whatsapp probleem oplost.
Toch vreemd. Ik draai WP 8.0 (Black) en de Whatsapp berichten komen altijd direct aan (even afkloppen ;) ).
Hoe vertraagd is 'vertraagd' bij jou? Is die vertraging er altijd? Wel steeds updates van Whatsapp ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Vertraagd als in, ze komen pas aan als zij whatsapp opent. Compleet factory reset phone, met laatste updates :(

Dit is trouwens wel sporadisch.. en het geval met een KPN, Telfort en T-mobile sim (yay voor testing! :P)

[ Voor 32% gewijzigd door corset op 22-07-2014 12:18 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bittenhero
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-08 09:18
Heeft ze WhatsApp wel toestemming gegeven om op de achtergrond te werken? Instellingen>Toepassingen: Achtergrondtaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08 13:41
bittenhero schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 21:22:
Heeft ze WhatsApp wel toestemming gegeven om op de achtergrond te werken? Instellingen>Toepassingen: Achtergrondtaken
Bij mij draait WA ook op achtergrond (wat niet goed is voor je accu) maar bj mij komen berichten ook soms vertraagd (volgende dag) binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atila
  • Laatst online: 21-07 14:25
Dat probleem met berichten die pas binnenkomen als je de app opent, heb ik als ik uit een roaming-gebied kom. Dus van (bv) Belgie terug naar NL, ook al schakelt ie over op het NL netwerk, de data blijft binnenkomen alsof ie nog beperkt is tijdens het roamen. Even opnieuw opstarten fixt het probleem altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 13:41
robkrekel schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 16:01:
[...]
Inmiddels via Hi (leasetelefoon, pff) er naar laten kijken. Waterschade was hun (e-repair) conclusie. Terwijl de rest van de tel het dus gewoon prima doet. Nu nog maar ff naar Avanto sturen, kijken of die anders concluderen.
Bij arvato ook onherstelbare waterschade geconstateerd. Lekker dan, geen idee hoe ik daar aan kom.
Mag gelukkig wel al verlengen volgende maand, want de 520 die ik voor erbij gekocht heb is wel beetje traag.
Wat is de dagwaarde van een anderhalf jaar gebruikte 920? Ben toch bang dat ik mijn lease 920 moet vergoeden aan HI....

[ Voor 4% gewijzigd door robkrekel op 24-07-2014 07:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

robkrekel schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 07:36:
[...]

Bij arvato ook onherstelbare waterschade geconstateerd. Lekker dan, geen idee hoe ik daar aan kom.
Mag gelukkig wel al verlengen volgende maand, want de 520 die ik voor erbij gekocht heb is wel beetje traag.
Wat is de dagwaarde van een anderhalf jaar gebruikte 920? Ben toch bang dat ik mijn lease 920 moet vergoeden aan HI....
Waarchijnlijk rond de 300 euro bij Hi en 150 euro als je hem tweedehands wilt kopen :P

Even serieus, hoe lang is die lease normaal gesproken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 13:41
2 jaar. Ben ook benieuwd hoe het hele verhaal af gaat lopen. Kreeg keurig een mail dat ik al kon verlengen, maar over kosten werd vanzelf niet gesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

robkrekel schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 08:18:
2 jaar. Ben ook benieuwd hoe het hele verhaal af gaat lopen. Kreeg keurig een mail dat ik al kon verlengen, maar over kosten werd vanzelf niet gesproken.
Dan kan het toch nooit veel zijn, als je nog maar een kwart te gaan hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

In verband met de gele vlekken in het scherm contact opgenomen met Nokia via Facebook. Telefoon teruggezet naar 8.0 (zoals verwacht niet geholpen) nu maar een reparatie aanvraag ingediend ivm het defecte scherm. Er zit gelukkig nog garantie op. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:08
CAP-Team schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 15:17:
In verband met de gele vlekken in het scherm contact opgenomen met Nokia via Facebook. Telefoon teruggezet naar 8.0 (zoals verwacht niet geholpen) nu maar een reparatie aanvraag ingediend ivm het defecte scherm. Er zit gelukkig nog garantie op. Ben benieuwd.
Ik heb sinds kort aan de bovenkant van het scherm een gele vlek, alleen zichtbaar bij een witte achtergrond. Vind het te weinig om 'm daarvoor op te sturen. Scherm kan ik trouwens indien nodig zelf wel vervangen, maarja dan krijg je het weer niet vergoed.

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atila
Ik had de gele vlekken ook, Nokia heeft alles vervangen. Gewoon opsturen. Wit hoort wit te zijn, niet geel. Is helaas een bekend probleem inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Ik kreeg via Facebook een reactie of ik toevallig ook Flitsnav gebruik (ja dus).
Dat zou dan betekenen dat het scherm ingebrand is :? Hoewel ik ook op internationale fora dezelfde problemen zie, lijkt me stug dat zij ook Flitsnav gebruiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atila
Ik had geen Flitsnav, ik gebruikte alleen Here Drive+. Gewoon NOkia bellen of twitteren en omruilen die hap :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
En weer de gehele dag issues met Whatsapp, gemiddeld 2 a 3 uur vertraging.. /zucht

Ik hoop echt dat 8.1 een verbetering is, want dit wordt gewoon irritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Mijn Lumia 920 vanmorgen via UPS verstuurd. Ben benieuwd hoe lang het duurt en of het een reparatie wordt danwel refurbished of nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
En weer gaat het ding de kast in.. Vriendin werkt nu liever met een oude nokia dan de 920..

haar irritaties:

Toetsenbord (zelf geen last van, vind het wel lekker werken)
Whatsapp die nog steeds issues heeft

Erg jammer :( maar ow well.. misschien als (ooit) de 8.1 update komt ze het een nieuwe kans geeft, maar om daar maar een paar maanden op te wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robg1984
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-09 15:22
Met 8.1 (developer) heb ik geen problemen met Whatsapp.
Eigenlijk lijkt alles wel goed te werken nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:33
lanerios schreef op maandag 28 juli 2014 @ 09:23:
En weer gaat het ding de kast in.. Vriendin werkt nu liever met een oude nokia dan de 920..

haar irritaties:

Toetsenbord (zelf geen last van, vind het wel lekker werken)
Whatsapp die nog steeds issues heeft

Erg jammer :( maar ow well.. misschien als (ooit) de 8.1 update komt ze het een nieuwe kans geeft, maar om daar maar een paar maanden op te wachten?
Toetsenbord is erg fijn als ze wat grotere toetsen gebruiken. Spatie balk is gewoon veel te kort. Aangezien ik soms engels typ is het verwijderen van de toestenbord taal geen optie. De autocomplete is wel superfijn, in al mijn vorige toestellen had ik het altrijd uitstaan, die van WP is briljant.

WA is idd een probleemgeval op WP. Er was een tijd dat er een enorme vertraging op zat. Nu is ie een stuk beter, maar soms komen de berichten idd niet door.
Ik zit op een groep waar heel veel multi media gepost wordt. Echter is de groep nu zo traag dat het eigenlijk onbruikbaar geworden is.

Vrouwlief is ook al overgestapt van de 920 naar Android. Het woord k*t telefoon viel iets te vaak :o
De Surface2 werkt ook steeds meer op haar zenuwen.
"Het idee erachter is goed, maar helaas werkt niet alles goed" is haar mening over de WP/RT omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
"Het idee erachter is goed, maar helaas werkt niet alles goed

Is precies wat zij ook al aangeeft.. Zo jammer :( en de belofte van een snelle 8.1 release is ook niet waar gemaakt. Nou ja, als BBM uitkomt gaan we dat proberen, werkte op android altijd zonder issues met elkaar, misschien nu ook hierop. Maar ze staat er nogal cynisch tegenover (terecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
lanerios schreef op maandag 28 juli 2014 @ 10:02:
"Het idee erachter is goed, maar helaas werkt niet alles goed

Is precies wat zij ook al aangeeft.. Zo jammer :( en de belofte van een snelle 8.1 release is ook niet waar gemaakt. Nou ja, als BBM uitkomt gaan we dat proberen, werkte op android altijd zonder issues met elkaar, misschien nu ook hierop. Maar ze staat er nogal cynisch tegenover (terecht)
Voor messaging met elkaar gebruiken we WeChat. Werkt beter dan WA. Alhoewel het de laatste tijd soms ook rare nukken heeft. Alerts werken er wel beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
Heren een vraag,

Ik heb mijn 920 aan mijn vrouw gegeven nadat ik de 930 had aangeschaft.
Ik heb de telefoon eerst terug naar fabrieksinstelling gezet om vervlogens deze in te stellen op haar windows account.
Maar sindsdien heeft de telefoon gigantische "drains" rond de klok van 17.00 is deze nagenoeg leeg. ( 07.30 van de lader )
Ik heb dit probleem van te voren nooit gehad ( wel eens een "drain" ) s'avonds rond 23.00 had ik nog altijd 30-35%. Er word niks geks gedaan met de telefoon ( bellen, appen , mailen, facebook, en wat nieuws apps bekijken ). Moet de accu weer eerst op gang komen ? :P
Iemand een idee wat hieraan te doen zou zijn ?

Nogmaals voor de reset naar fabrieks instellingen was er geen ( zo groot ) batterij probleem.
Je begrijpt ik ben de klos nu :P en ik ga mijn 930 echt niet afgeven :P haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 17:42
Developer preview erop staan? Dat ik die er net op had staan had ik ook veel last van battery drain, na een tijdje werd dat wel beter.

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
urk_forever schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 15:04:
Developer preview erop staan? Dat ik die er net op had staan had ik ook veel last van battery drain, na een tijdje werd dat wel beter.
Nee nog gewoon de standaard black :P, en ik wil hiermee ook niet rotzooien en wacht wel op de officiele release ( kan niet lang meer duren ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-08 14:22
Misschien toch wat dingetjes proberen wat er nu bij gebruikers met WP8.1 soms wat kan schelen.

Open minimaal één maal alle applicaties. Let daarbij op dat dit ook geld voor de (Nokia) add-ons uit het "Instellingen" menu. Vooral onderin die lijst zijn wat extra's welke soms updates krijgen via Nokia. Deze willen nog wel eens tot rust komen wanneer deze eenmaal geinitialiseerd zijn. Het betekend niet dat je ook een dergelijke applicatie/uitbreiding moet instellen. Eenmaal opstarten, een eerste melding bevestigen en dan weer afsluiten voldoet vaak al.

Zorg ook dat je de updates voor alle al aanwezige applicaties geüpdate zijn, via de "Store".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
Shaggy_NL schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 15:52:
Misschien toch wat dingetjes proberen wat er nu bij gebruikers met WP8.1 soms wat kan schelen.

Open minimaal één maal alle applicaties. Let daarbij op dat dit ook geld voor de (Nokia) add-ons uit het "Instellingen" menu. Vooral onderin die lijst zijn wat extra's welke soms updates krijgen via Nokia. Deze willen nog wel eens tot rust komen wanneer deze eenmaal geinitialiseerd zijn. Het betekend niet dat je ook een dergelijke applicatie/uitbreiding moet instellen. Eenmaal opstarten, een eerste melding bevestigen en dan weer afsluiten voldoet vaak al.

Zorg ook dat je de updates voor alle al aanwezige applicaties geüpdate zijn, via de "Store".
bedankt,
Dit was ik ook van plan te gaan doen, aangezien dit inderdaad ook ff met de 930 moest ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
Wailing_Banshee schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 08:35:
[...]

Dan kan het toch nooit veel zijn, als je nog maar een kwart te gaan hebt...
Ik heb van de week eens geinformeerd.
Mag een half jaar vóór einde abo mijn abo verlengen cq vernieuwen. En dan ook beslissen of ik mijn leasetoestel wil overnemen.
Bij einde contract is dit altijd nog 86€ en bij 6 maanden vóór einde contract...ik meende 139€ als ik het toestel wil overnemen.
Nu betaal ik 25€ lease per maand... dus denk dat ik dan maar ga voor die 6 maanden vervroegde overname en sim-only abo.
(ik heb een 2jarig contract bij kpn met lease dus ...)

[ Voor 4% gewijzigd door peerke63 op 02-08-2014 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 14:16
Pffft, wat duurt het wachten op de cyan update toch lang... :P

Nog steeds alleen vrijgegeven voor de 625 en 925.

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

BigEagle schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 14:19:
Pffft, wat duurt het wachten op de cyan update toch lang... :P

Nog steeds alleen vrijgegeven voor de 625 en 925.
Ik verwacht hem toch wel deze week hoor.... Elke dag mijn telefoon op de lader omdat ik wel een volle batterij wil voor het geval dat! (normaal laad ik hem elke 3 dagen ofzo op....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Popmart1970
Ik lees qua updates vaak ...."vrijdag".....dus wie weet brengen ze update-vernieuwing vaak op vrijdagen uit!! Dus afwachten maar..!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Ben helaas met Nokia dit nu wel gewend geraakt.. Moeder had een leuke nokia (de C6 dacht ik).. Ja, er komt een update voor volgens Nokia persoon na reparatie van het ding.

2 maanden wachten.. "Nee meneer, hij komt over een paar dagen"
1 maand wachten "Nee meneer, u weet toch dat voor dit budget toestel totaal geen updates uitkomen?"

Ik wil graag goede hoop hebben, maar ben ook redelijk pessimistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
lanerios schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 09:07:
Ben helaas met Nokia dit nu wel gewend geraakt.. Moeder had een leuke nokia (de C6 dacht ik).. Ja, er komt een update voor volgens Nokia persoon na reparatie van het ding.

2 maanden wachten.. "Nee meneer, hij komt over een paar dagen"
1 maand wachten "Nee meneer, u weet toch dat voor dit budget toestel totaal geen updates uitkomen?"

Ik wil graag goede hoop hebben, maar ben ook redelijk pessimistisch.
Alleen dit heeft niks "meer" met nokia te maken maar met Microsoft.
En in het algemeen zit dit wel goed, de uitrol is begonnen en we komen vanzelf bij de 920.
Ik vermoed dat vrijwel alle toestelen aan het einde van deze maand de update hebben.
De vorige keer was de uitrol ook in ongeveer 2 maanden verdeeld geloof ik.

[ Voor 9% gewijzigd door ErwinJ op 04-08-2014 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07:32
ErwinJ schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 09:35:
[...]

En in het algemeen zit dit wel goed, de uitrol is begonnen en we komen vanzelf bij de 920.
Ik vermoed dat vrijwel alle toestelen aan het einde van deze maand de update hebben.
Gewoon alles in een keer uitrollen, ik snap niet dat het altijd zolang moet duren.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
ErwinJ schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 09:35:
[...]

Cyan heeft juist met Nokia en de providers te maken. Wp8.1 update dan weer niet, maar die staat los van de firmware die gewoon door Nokia (MS mobile) wordt vrijgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-08 14:22
Cyrus The Virus schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 10:31:
Gewoon alles in een keer uitrollen, ik snap niet dat het altijd zolang moet duren.
Kijk uit wat je zegt. Wanneer ze het niet testen en uitrollen met een geniepige fout, haakt de helft van de mensen af wanneer ze een nieuwe foon mogen uitkiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Ja want nu heeft Windows veel gebruikers qua mobiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
lanerios schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 11:50:
Het groeit gestaag ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:48

BM

Moderator Spielerij
lanerios schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 11:50:
Genoeg om er voorzichtig mee te springen ja :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Ach ja, de paar die je hebt moet je goed bewaren. Dat is waar, maar je moet ook een goede naam opbouwen, en dat gaat toch een stuk minder helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ach we krijgen die update tenminste. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Ooit :p

Wat ik meer bedoel is dat ze heel goed moeten oppassen met dit soort situaties. Als het te lang gaat duren, is het weer een nadeel voor het OS. En dat zou gewoon zonde zijn. Het OS werkt redelijk (op app integratie na, zie een whatsapp. En nee, een dev preview is nog steeds geen goed argument. Aangezien een miniem deel van de gebruikers dit maar draait). Maar met een beperkte app store heeft het al een wat mindere naam. (en vooral de tile interface geeft sommige mensen het "windows 8 nee" idee). Als er dan ook nog trage updates bijkomen, is het lastig.

Natuurlijk kan je ze niet te snel uitbrengen, want bugs geeft ook een slechte naam. Maar de dev preview was er al zo lang, er kon in die tijd al zoveel getest worden. Waarom moet het dan nog zo lang duren?

Ik ben erg bang dat Microsoft het idee heeft "ach, onze naam zit eraan dus het verkoopt toch wel" en helaas werkt het zo niet. Hell, zelfs Nokia was er niet van overtuigd tijdens de "B2B event" in Amsterdam jaar of 2 geleden. (was wel gezellig.. maar als Nokia zelf gewoon op 5 van de 10 vragen het antwoord niet weet omdat microsoft dat niet heeft verteld, of we krijgen bij 2 vragen "Ja daar komt een patch voor" dan ga je toch zitten twijfelen. En later bleek dat de woordvoerder van het event ook zelf aangaf dat ze zaten te twijfelen over het succes van het OS/toestel.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wenzel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-09 19:21
Ik draai DP 8.1 op mijn Lumia 920 en nu komt binnen de officiele versie nieuwe update van DP.

[ Voor 26% gewijzigd door Wenzel op 04-08-2014 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke63
Wenzel schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 15:21:
Ik draai DP 8.1 op mijn Lumia 920 en nu komt binnen de officiele versie nieuwe update van DP.
Heb WP8.1 DP -update nu ook draaien. Er schijnt wel een foutje in tezitten volgens Joe belfiore op twitter.
Maar een leuke feature vind ik toch wel de Live Folders http://www.wpcentral.com/...ive-folders-windows-phone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
Misschien een overbodige vraag,
Maar als ik op de 920 de WP8.1 DP versie zet kan dan de "officiele" nokia cyan er overheen als deze eindelijk eens beschikbaar komt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Uit het WP8.1 topic
Matthijs Hoekstra schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 07:33:
Voor diegene met vragen over updates en CYAN firmware het is heel simpel. De updates en firmware updates kunnen los aangeboden worden. Dus als je W8.1 Update installeert (het heet geen Update 1) dan kun je later alsnog de firmware installeren. [...]
Dat is dus een ja :) Mocht je het niet weten Matthijs is "Sr. Product Marketing Manager for Windows Enterprise Developer Platform" volgens zijn eigen twitter account (en hij heeft wat gedaan met WP bij MS) ^^

[ Voor 18% gewijzigd door Caelorum op 05-08-2014 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ErwinJ schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 14:22:
Misschien een overbodige vraag,
Maar als ik op de 920 de WP8.1 DP versie zet kan dan de "officiele" nokia cyan er overheen als deze eindelijk eens beschikbaar komt ?
Ja, die krijg je gewoon.

Afbeeldingslocatie: http://wmpoweruser.com/wp-content/uploads/2014/08/JoeB-Lumia-Cyan.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
Goed bezig !!
Dank je voor het nakijken ;)

Ik zag net ook al zoiets voorbij komen op facebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Het duurt bij MS/Nokia gewoon even voordat alle updates uitgerold worden.
Bij de vorige updates vroeg ik me af, waarom bij Apple het wel meteen kan. Maar daar kreeg ik geen fatsoenlijk antwoord op. Blijkbaar iets met testen oid was het standaard antwoord.

Ik vind het jammer, dat het zo lang duurt. Maar heb ermee leren leven. En het feit dat ik niet meer zo enthousiast ben over WP heeft er ook mee te maken dat ik wat gelatener ben richting updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
Russel88 schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 15:04:
[...]

Het duurt bij MS/Nokia gewoon even voordat alle updates uitgerold worden.
Bij de vorige updates vroeg ik me af, waarom bij Apple het wel meteen kan. Maar daar kreeg ik geen fatsoenlijk antwoord op. Blijkbaar iets met testen oid was het standaard antwoord.

Ik vind het jammer, dat het zo lang duurt. Maar heb ermee leren leven. En het feit dat ik niet meer zo enthousiast ben over WP heeft er ook mee te maken dat ik wat gelatener ben richting updates.
Normaal boeit het me niet zo wanneer er een update komt, dat ie komt vind ik belangrijker.
En zolang het werkt en niks aan de hand is waarom zou je dan eerder updaten ?
Echter mijn vrouw heeft nu wat issues met de 920 betreft accu drains, en deze zijn redelijk goed opgelost in 8.1.
Daarom wil ik de stap ook maken, en het is toch fijn dat het kan en daarna de originele er gewoon over kan.
Fijn dat Microsoft dit mogelijk maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
ErwinJ schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 15:38:
[...]

Normaal boeit het me niet zo wanneer er een update komt, dat ie komt vind ik belangrijker.
En zolang het werkt en niks aan de hand is waarom zou je dan eerder updaten ?
Echter mijn vrouw heeft nu wat issues met de 920 betreft accu drains, en deze zijn redelijk goed opgelost in 8.1.
Daarom wil ik de stap ook maken, en het is toch fijn dat het kan en daarna de originele er gewoon over kan.
Fijn dat Microsoft dit mogelijk maakt.
Dan zou ik de developer preview erop zetten voor je vrouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 19:01

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Ik wacht rustig af, heb nu de Update (1) erop gezet en dat werkt prima, geen haast met Cyan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
gauchov6 schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 00:24:
[...]

Ik wacht rustig af, heb nu de Update (1) erop gezet en dat werkt prima, geen haast met Cyan!
Ik heb de updates er allemaal opgezet, en ik merkte gelijk verbetering.
Toen ie eindelijk klaar was met alles te updaten en instaleren...( 2 uur later )...kreeg ik het gevoel dat alles sneller reageerde.
Nu de batterij eens in de gaten houden of dit verbeterd.
En inderdaad Cyan zie ik wel komen ik heb niet het idee dat ik daar nu iets van mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jra2k
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 16:48
Hier heb ik zojuist de officiële Cyan update geïnstalleerd! Heb een branded Vodafone DE 920.

Update verliep vlekkeloos

..: Ericsson GF768 - Siemens S25 - Siemens S40 - Nokia 6610 - Qtek 8310 - HTC HD2 - HTC Desire - iPhone 4 - HTC 8X - Nokia Lumia 920 - iPhone 6 - iPhone 7 - iPhone XR - iPhone 13:..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
jra2k schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 07:22:
Hier heb ik zojuist de officiële Cyan update geïnstalleerd! Heb een branded Vodafone DE 920.

Top kan ik die straks over de DP versie heen zetten ;).
Vrouwtje dan ook weer blij :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07:32
ErwinJ schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 08:54:
[...]

Ik heb de updates er allemaal opgezet, en ik merkte gelijk verbetering.
Toen ie eindelijk klaar was met alles te updaten en instaleren...( 2 uur later )...kreeg ik het gevoel dat alles sneller reageerde.
Nu de batterij eens in de gaten houden of dit verbeterd.
En inderdaad Cyan zie ik wel komen ik heb niet het idee dat ik daar nu iets van mis.
ik had het idee dat de batterij wel beter is geworden.
jra2k schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 07:22:

raar altijd dat de branded telefoons eerder een update krijgen dan de unbranded

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
Cyrus The Virus schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 09:59:
[...]

ik had het idee dat de batterij wel beter is geworden.

[...]
De batterij duur is ook enorm verbeterd :).
Ze haald nu makkelijk weer een dag, maar geen 2 dagen zoals ik met de 930 :P O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Popmart1970
Hmmm de officiele update pagina is nog niet aangepast,en staat overal de 920 nog "Under testing" !!

Zal in de loop van volgende week wel voor ons worden hier met een NL toestel!!

Edit: De duitse Vodafone is idd net Available geworden!!!

[ Voor 14% gewijzigd door Popmart1970 op 08-08-2014 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timoth
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 06-09 21:00
Mooi zo! Ik heb de Zwitserse CV en die waren met de updates van andere modellen ook snel, dus ik heb goede hoop op vandaag / dit weekend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Popmart1970
Vodafone NL 920 branded hebben Cyan als Available !!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Mijn gele Lumia 920 is gisteren weer terugbezorgd. Het scherm is vervangen, dus geen nieuw toestel helaas.
Meteen maar weer helemaal up-to-date gemaakt met de Dev Preview. Ideaal die folders!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Popmart1970 schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 13:14:
Vodafone is over het algemeen wel het snelst met de updates... Toch wel vreemd dat de country invariant niet de eerste is... (ik wil ook mijn update!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMPJ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:04
Ik begin hier mijn twijfels bij te krijgen. Cyan is nu beschikbaar voor Vodafone branded toestellen, echter op mijn Lumia 920 Vodafone NL heb ik de DP geïnstalleerd en ontvang geen Cyan via het checken naar updates. Nokia account is gewoon ingelogd. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Popmart1970 schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 13:14:
Cyan is binnen maar ik krijg Cortana er niet op actief met regio UK, speech en keyboard op UK Engels

/edit
ok, wel gelukt op US setting.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2014 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daenney
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09-2016

Daenney

42

Opmerkelijk altijd hoe die rollout gaat. Ik zou verwachten dat de CV altijd als eerste gaat, maar nu is 't opeens Vodafone voor de 920. Geeft wel hoop dat ergens deze week de rest van de 920's 'em ook kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-09 00:31
Hier in België nog altijd niks voor de Lumia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 03:09
Argh! Binnen kant van m'n scherm is gebarsten. Het lijkt net alsof er een haar door het glas zit, zo dun is de barst. Buitenkant voelt nog helemaal glad, maar touch werkt alleen onder de barst. Boven de barst geen touch meer :( Kan ik weer m'n scherm vervangen. Is dit iemand anders ook eens overkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
scherm kapot? binnen 24 uur thuis gerepareerd via provider. Mooi geregeld!

Toen gelijk dev preview geinstalleerd, en nog steeds dezelfde irritante issues met Telegram en whatsapp. Pas bij het starten van de app (of soms bij scherm unlock) heeft de telefoon "oh fuck ik moet wat doen, er zijn berichten"

Iemand tips om dit op te lossen?

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste