De tijd is eindelijk aangebroken. Er komen goedkope 4K monitoren uit!
Er zijn twee modellen waar ik zeer geïnteresseerd in ben. Dit zijn de ASUS PB287Q en de Samsung 28D590D. Deze modellen hebben allebei 4K support op 60Hz (De Dell 4K monitor van dezelfde prijsklasse heeft alleen 30Hz support op 4K). Ze worden ook niet door allemaal speciale trucjes aangestuurd om de 4K resolutie te bereiken. De monitoren doen zich bijvoorbeeld niet voor als twee losse schermen. Ook hebben de monitoren allebei een TN paneel waardoor je meteen denkt dat ze daarop het geld bespaard hebben, maar volgens veel reviewers is het een nieuwe vorm van TN en is de beeldkwaliteit zeer goed. Doordat het een TN-paneel is hebben beide monitoren een zeer snelle responstijd. De kosten liggen rond de 600 euro. Dus dat is ongeveer 100 euro meer dan een high-end monitor met een 2560x1440 resolutie.
Ik ben geïnteresseerd of jullie zo'n monitor gaan kopen met een consumentvriendelijke prijs en waarom. Als je er al eentje hebt zou ik dat ook graag willen horen, want eerlijk gezegd als ik naar de reviews/previews kijk kan ik nog steeds niet geloven of het allemaal echt zo geweldig is en dat de monitoren misschien toch grote problemen hebben.
Ik ben geïnteresseerd of jullie zo'n monitor gaan kopen met een consumentvriendelijke prijs en waarom. Als je er al eentje hebt zou ik dat ook graag willen horen, want eerlijk gezegd als ik naar de reviews/previews kijk kan ik nog steeds niet geloven of het allemaal echt zo geweldig is en dat de monitoren misschien toch grote problemen hebben.
[ Voor 5% gewijzigd door frankspijker op 28-04-2014 13:30 ]