Oh ja, oeps. Hihi.
Hierbij mijn (tijdelijke) setup.
Sinds een half jaar heb ik een huis gekocht en ben ik nog druk bezig met mijn nieuwe kantoor kamer.
Mijn bureau (jawel, een oude deur op 2 bokjes) staat nu in de waskamer.
Ben blij als ik straks weg ben uit deze kamer! Mijn vriendin waarschijnlijk ook...

Wat je ziet:
- MacBook Pro 13'' begin 2011 | i5 2,3 GHZ | 8GB | 500GB
- Apple Magic Mouse
- Logitech draadloos toetsenbord
- Cheap Ass Samsung 19'' TFT monitor
- iPad Air 2 16GB WIFI
- Apple iPad Air Smartcase Blue
- iPhone 6 Space Grey 16 GB
- Scotch and Soda Leather iPhone 6 sleeve
- Dymo Labelwriter 450
Wat je niet ziet:
- iPhone 4S 16GB van mijn vriendin (foto mee genomen)
- iPod NANO 1GB
Meestal werk ik beneden (ben ik ook wat dichter bij het koffiezetapparaat hèhè)

De bedoeling is dus om zsm mijn kantoorkamer af te maken. Ik zal dan ook weer een nieuwe foto posten waarop mijn nieuwe setup is te zien!
Uiteraard niet eerder nadat ik een nieuw 27'' scherm heb aangeschaft en een MacBook Stand, Apple Keyboard etc....
Ik weet het, het is offtopic, maar heb nog twee vraagjes aan een echte Apple kenner:
*Weet iemand of het mogelijk is om met dit model MacBook Pro, 16GB geheugen in te laten bouwen? Er is mij destijds verteld dat 8GB het maximale geheugen was voor een MacBook Pro.
*Is er een extra manier om mijn Macbook op te starten zonder dat ik het scherm open moet doen? Dat het systeem dus gelijk draait op het externe scherm zonder dat ik de MB open moet doen om op te starten?
Alvast bedankt.
Max
Sinds een half jaar heb ik een huis gekocht en ben ik nog druk bezig met mijn nieuwe kantoor kamer.
Mijn bureau (jawel, een oude deur op 2 bokjes) staat nu in de waskamer.
Ben blij als ik straks weg ben uit deze kamer! Mijn vriendin waarschijnlijk ook...

Wat je ziet:
- MacBook Pro 13'' begin 2011 | i5 2,3 GHZ | 8GB | 500GB
- Apple Magic Mouse
- Logitech draadloos toetsenbord
- Cheap Ass Samsung 19'' TFT monitor
- iPad Air 2 16GB WIFI
- Apple iPad Air Smartcase Blue
- iPhone 6 Space Grey 16 GB
- Scotch and Soda Leather iPhone 6 sleeve
- Dymo Labelwriter 450
Wat je niet ziet:
- iPhone 4S 16GB van mijn vriendin (foto mee genomen)
- iPod NANO 1GB
Meestal werk ik beneden (ben ik ook wat dichter bij het koffiezetapparaat hèhè)

De bedoeling is dus om zsm mijn kantoorkamer af te maken. Ik zal dan ook weer een nieuwe foto posten waarop mijn nieuwe setup is te zien!
Uiteraard niet eerder nadat ik een nieuw 27'' scherm heb aangeschaft en een MacBook Stand, Apple Keyboard etc....
Ik weet het, het is offtopic, maar heb nog twee vraagjes aan een echte Apple kenner:
*Weet iemand of het mogelijk is om met dit model MacBook Pro, 16GB geheugen in te laten bouwen? Er is mij destijds verteld dat 8GB het maximale geheugen was voor een MacBook Pro.
*Is er een extra manier om mijn Macbook op te starten zonder dat ik het scherm open moet doen? Dat het systeem dus gelijk draait op het externe scherm zonder dat ik de MB open moet doen om op te starten?
Alvast bedankt.
Max
Heb zelf een 13" pro gehad en ja dat kanMaxAlen1 schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 16:01:
*knip*
Alvast bedankt.
Max
Quote iets ingekort, dat maakt het topic wat leesbaarder
[ Voor 50% gewijzigd door Hoedje op 21-06-2015 14:23 ]
ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?
Alleen als de machine in slaapstand is want voor de powerknop zul je de laptop open moeten doen. Volgens mij is het met OS X Lion wat makkelijker geworden en kun je tijdens het gebruik zonder problemen het scherm dichtklappen (voorheen ging de Mac dan slapen en moest je 'm daarna weer wakker maken). Het heet overigens "clamshell" mode: zorg dat je poweradapter, muis, toetsenbord en scherm aangesloten hebt en maak je Mac wakker door een druk op een toets.MaxAlen1 schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 16:01:
Iemand nog tips hoe ik een windows pc en een macbook pro aan mn apple thunderbolt display kan koppelen en snel hier tussen kan schakelen zonder draden te hoeven te verwisselen? Ik wil ook graag 1 toetsenbord en muis steeds gebruiken, dus niet voor mn windows pc een 2e toetsenbord en muis.
geen enkel probleem. Heb ik ook gehad in mijn 2011. Let er wel op dat je correcte modules koopt 1333 of 1600 Mhz met max CL9 op 1333 en CL11 op 1600.Ik weet het, het is offtopic, maar heb nog twee vraagjes aan een echte Apple kenner:
Alvast bedankt.
Max
Je kan je macbook vanuit sleep halen door simpelweg op een toets te drukken van een USB toetsenbord of je muis bewegen. De magsafe even eruit trekken en weer erin stoppen werkt ook vaak. Ik zie alleen niet het voordeel van het dichtklappen van je MBP aangezien de koeling dan minder efficiënt is en je een extra scherm kan gebruiken.
De Thunderbolt display werkt alleen als je PC een Thunderbolt poort heeft. In dat geval zou je een TB dock kunnen gebruiken en de boel kunnen daisychainen.Ferra schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 17:05:
Iemand nog tips hoe ik een windows pc en een macbook pro aan mn apple thunderbolt display kan koppelen en snel hier tussen kan schakelen zonder draden te hoeven te verwisselen? Ik wil ook graag 1 toetsenbord en muis steeds gebruiken, dus niet voor mn windows pc een 2e toetsenbord en muis.
Met een thunderbolt display is dit lastig denk ik.. Zelf doe ik iets soortgelijks met m'n dell u2515h.Ferra schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 17:05:
Ik heb al mn apparatuur (muis, toetsenbord, headset) in m'n monitor zitten met USB. Vervolgens gaat er vanuit m'n monitor een kabel naar een USB switch. M'n PC en macbook zijn vervolgens ingeplugd in deze switch, dus kan ik met 1 druk op de knop m'n muis, toetsenbord en headset laten switchen tussen de PC en de macbook. Ideaal.
Een beetje offtopic is niet erg. Maar vragen horen eigenlijk thuis in aparte topics, zodat we hier kunnen nieten van foto's van mooie Apple spulletjes
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
En met een Tb verloopje naar HDMI? Dus macbook via de tb kabel en het verloopje op de tb poort achterin?Volkan1984 schreef op zondag 21 juni 2015 @ 10:58:
[...]
De Thunderbolt display werkt alleen als je PC een Thunderbolt poort heeft. In dat geval zou je een TB dock kunnen gebruiken en de boel kunnen daisychainen.
Dit soort dingen moet je dus nooit zeggen, want nog geen 3 weken later was het kreng kapotExirion schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 19:14:
Mijn werkplek thuis waar ik nog altijd erg blij mee ben. De 27" iMac is deze maand 4 jaar oud maar draait met een 1TB Samsung 840 SSD en 16GB nog als een trein.

Een Dell U3415W. Wat een beeld en een ruimte
[ Voor 4% gewijzigd door Exirion op 16-05-2016 16:32 ]
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Haha heerlijke reactie
. Welke heb je besteld?
[ Voor 4% gewijzigd door MartijnMartijn op 25-06-2015 00:07 ]
Nice!! wat voor arm gebruik je voor je Dell??Exirion schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 22:17:
[...]
Dit soort dingen moet je dus nooit zeggen, want nog geen 3 weken later was het kreng kapotIk heb 'm zelf kunnen repareren (LCD panel uit elkaar, backlight fixen) maar toen had het upgradevirus al toegeslagen. Wachtende op een upgrade van de Mac Pro heb ik een nieuw scherm gekocht:
http://exirion.net/images/DSC_0297_2.jpg
Een Vogel's PFD 8523. Hier had ik voorheen m'n iMac aan hangen, dus een mooi stevig dingMichel8704 schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 20:40:
Nice!! wat voor arm gebruik je voor je Dell??
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Wat gebruik je nu dan voor Mac tijdens het wachten op een nieuwe Pro Exirion?
Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West
De iMac staat voor straf onder het bureau met z'n interne display losgekoppeld zodat het externe scherm automatisch het primaire scherm is, al bij het booten. Werkt prima voorlopig zobokkow schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 21:22:
Wat gebruik je nu dan voor Mac tijdens het wachten op een nieuwe Pro Exirion?
Das handig om te weten, zo kan je ooit nog is je imac verbouwen in een case met een nieuw schermExirion schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 21:47:
[...]
De iMac staat voor straf onder het bureau met z'n interne display losgekoppeld zodat het externe scherm automatisch het primaire scherm is, al bij het booten. Werkt prima voorlopig zo
Hehe... Daar is m'n tijd echt te kostbaar voor. Maar opzich zou het wel een leuk modding-project zijn om een iMac in te bouwen in een mooie 'ouderwetse' Mac Pro alu caseMektheb schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 22:32:
Das handig om te weten, zo kan je ooit nog is je imac verbouwen in een case met een nieuw scherm
Haha, nice! Voor straf
Hoe vind je het curved display t.o.v. het display in de iMac? Ik ga nu van mn Thunderbolt Display ook naar een Dell (P2715Q) en ik ben benieuwd of ik het glas voor het scherm ga missen..
Curved doet me niet zo veel, maar misschien mis je het wel als je een vlak 34" scherm voor je ziet. Verder hou ik zelf ook wel van glossy schermen, maar dat is vooral omdat ik sommige antispiegelingscoatings er een beetje grainy uit vind zien. Dat is bij deze Dell gelukkig niet zo. Het ziet er erg smooth en 'open' uit. Je hebt niet het idee dat je door een laag heen moet kijken.bokkow schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 15:44:
Hoe vind je het curved display t.o.v. het display in de iMac? Ik ga nu van mn Thunderbolt Display ook naar een Dell (P2715Q) en ik ben benieuwd of ik het glas voor het scherm ga missen..
Dat is precies wat ik wou horenExirion schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 16:12:
[...]
Curved doet me niet zo veel, maar misschien mis je het wel als je een vlak 34" scherm voor je ziet. Verder hou ik zelf ook wel van glossy schermen, maar dat is vooral omdat ik sommige antispiegelingscoatings er een beetje grainy uit vind zien. Dat is bij deze Dell gelukkig niet zo. Het ziet er erg smooth en 'open' uit. Je hebt niet het idee dat je door een laag heen moet kijken.
Leuke manier om je tweede scherm te gebruiken zoAMFan schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 16:10:
[afbeelding]
- Mac Mini - i5 2.8 GHz, 16 GB, 256 GB Flash
- 27" Dell U2713HM + 22" Dell U2212HM
- Logitech MX Muis en Z4 speaker set + Apple KB
- 1 TB Thunderbold G-Tech schijf (onder het bureaublad gemonteerd)
Man man man, 4K op 27" is echt superrrrr scherp, ik ben bang dat ik hier wel verwend mee raakbokkow schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 16:32:
[...]
Dat is precies wat ik wou horenben benieuwd, maandag heb ik mn nieuwe scherm.
Ja, je raakt snel verwendbokkow schreef op maandag 29 juni 2015 @ 20:38:
Man man man, 4K op 27" is echt superrrrr scherp, ik ben bang dat ik hier wel verwend mee raak. Een setup plaatje volgt later deze week wel, gebruik het scherm nu op een geschaalde 3200x1800 wat de hoogste optie is de je krijgt en echt prima leesbaar is op een afstand van ongeveer 60cm. Ik kan er gewoon niet over uit wat een zee aan ruimte je krijgt.
Nou mij nieuwe scherm (LG 34UM95) is binnen.

Het 21:9 aspect ratio is geweldig. Maar de poot is zwak en wiebelt bij het typen en de resolutie is naar mijn mening te laag.
Ook lijkt het er niet op dat ik kan scalen naar 1080p (althans niet met HDMI, ik ga het morgen proberen met Thunderbolt/DisplayPort).

Het 21:9 aspect ratio is geweldig. Maar de poot is zwak en wiebelt bij het typen en de resolutie is naar mijn mening te laag.
Ook lijkt het er niet op dat ik kan scalen naar 1080p (althans niet met HDMI, ik ga het morgen proberen met Thunderbolt/DisplayPort).
3440x1440 te laag?Timons106 schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 16:30:
Nice and clean! Twee aparte werkplekken ? Of alleen van jezelf?
Klein?! Volgensmij switch je maandelijk van enkel je macbook, naar een dubbele workspace met Cinema displays, en weer terug, en weer vooruit etc. haha
Maar alsnog, ziet er echt heel goed uit! Heb je het altijd zo clean?
Nice, ik zit nog heel erg in dubio of ik 2 schermen wil, of 1 21:9 scherm. Hoe bevalt die extra breedte? En doe je toevallig programmeer/schrijf werk?Timons106 schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 16:30:
[afbeelding]
Ik had dezelfde overweging maar ben blij met de enkele 21:9 monitor. Ik doe veel ontwikkelwerk en grafisch werk, en dan is de breedte geweldig. En een enkel breed vlak werkt toch wat lekkerder dan 2 losse schermen.Cyleo schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 16:42:
Nice, ik zit nog heel erg in dubio of ik 2 schermen wil, of 1 21:9 scherm. Hoe bevalt die extra breedte? En doe je toevallig programmeer/schrijf werk?
wat voor speakers zijn dat?Exirion schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 22:17:
[...]
Dit soort dingen moet je dus nooit zeggen, want nog geen 3 weken later was het kreng kapotIk heb 'm zelf kunnen repareren (LCD panel uit elkaar, backlight fixen) maar toen had het upgradevirus al toegeslagen. Wachtende op een upgrade van de Mac Pro heb ik een nieuw scherm gekocht:
[afbeelding]
Kan in ieder geval wel als je hem aansluit met Thunderbolt, dat heb ik namelijk:Timons106 schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 16:30:
[afbeelding]

Ik heb juist een "dieper" scherm genomen ipv een breder scherm. Mijn huidig scherm is 1920x1200, hoe staat dat in verhouding met het aspect ratio van deze bredere schermen, compenseert de hogere resolutie dit?Exirion schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 17:05:
[...]
Ik had dezelfde overweging maar ben blij met de enkele 21:9 monitor. Ik doe veel ontwikkelwerk en grafisch werk, en dan is de breedte geweldig. En een enkel breed vlak werkt toch wat lekkerder dan 2 losse schermen.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Al geprobeerd ondertussen inderdaad. Maar dat is niet de scaling die ik wil.Maarten16 schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 17:32:
[...]
Kan in ieder geval wel als je hem aansluit met Thunderbolt, dat heb ik namelijk:
[afbeelding]
Ik wil scaling met behoud van originele resolutie, maar dat het beeld scherper wordt als het ware.
Inmiddels mijn 21:9 scherm terug gestuurd en met bijbetaling ontvang ik de pricewatch: LG 31MU97 Zwart.
Euh... Die moet je ff uitleggen? bedoel je net zoals de Retina scherm in de MacBooks? Dan ga je feitelijk gezien dus terug naar 1720X720 (1 software pixel is 4 hardware pixels).Ik wil scaling met behoud van originele resolutie, maar dat het beeld scherper wordt als het ware.
Full HD op een dergelijk scherm zit er echter niet uit.
En inmiddels heb ik een Mac Pro gescoord voor een prijs die ik nooit had kunnen bedenkenExirion schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 22:17:
Wachtende op een upgrade van de Mac Pro heb ik een nieuw scherm gekocht:

Ik ben nog aan de laatste loodjes bezig voor mijn schooljaar, dus nog even leren in dit lekkere weer

Je ziet:
- MacBook Pro (Late 2011, 13-inch) met 8GB RAM en een 256GB SSD
- Magic Mouse
- Bose SoundLink Mini II voor productieve beats
- De gebruikelijke studiegerelateerde prullaria
Je ziet niet:
- iPad 4 (32GB) die ik af en toe gebruik voor wat ebooks
- iPhone 6 (64GB) waarmee de foto is gemaakt
[ Voor 5% gewijzigd door BleuZ op 05-07-2015 16:36 ]

Plaatje van huidige setup. Voorlopig even klaar hoop ik
Nice Exerion, je hebt m toch achter het scherm gezet, had ik niet verwacht. Ik denk wel dat het rechts van je rechter speaker misschien cleaner staat haha
Ziet er mooi uit zo.Exirion schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 19:13:
[afbeelding]
Nee, ik heb het geprobeerd en het is zonde van de ruimte. Bovendien ben ik 2m lang en zie ik de Mac amper staan als ik voor m'n scherm zit, en uiteraard is alles achter dat scherm toch loze ruimte. Het oogt nog steeds erg cleanbokkow schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 20:07:
Nice Exerion, je hebt m toch achter het scherm gezet, had ik niet verwacht. Ik denk wel dat het rechts van je rechter speaker misschien cleaner staat haha
Ziet er goed uit!Exirion schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 19:13:
[afbeelding]
Zou een wit bureau niet nog strakker zijn?
Hier toch maar ook even mijn Apple setup:

Wat je ziet:

Wat je ziet:
- Retina Macbook Pro 15" (late 2013, 16GB, 512GB, GT750M)
- Apple Magic Mouse + Apple Trackpad
- Apple iPhone 5 32GB
- Nokia Lumia 1520
- Logitech G110 + M705
- LG Flatron E2350V
- 2x Wharfedale Diamond 6R (aangesloten op een Creative Inspire T7700, onder de bureau)
- desktop game pc ([url href=http://tweakers.net/gallery/334566/inventaris/?inv_id=722052]specs[/url])
- Synology DS414j
- Raspberry Pi 2 (Plex Server)
- OnePlus One 64GB
- Dlink switch
I do what I like to do.
Ik hou van modern gecombineerd met hout. Het moet niet te steriel worden
Wat ervaar je als beter werkend vanaf je Bureau?Ainnir schreef op maandag 20 juli 2015 @ 21:43:
Afgelopen weekend mijn 2012 Mac Mini vervangen door een 13" Macbook Pro.. dat had ik eerder moeten doen.
"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House
Hoe bevalt die G-Tech? Ziet de mac hem als interne disk? Is ie een beetje stil?AMFan schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 16:10:
• 1 TB Thunderbold G-Tech schijf (onder het bureaublad gemonteerd)
Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600
De Macbook is een stuk sneller.. en een tweede scherm is ook handighomemix25 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 23:51:
[...]
Wat ervaar je als beter werkend vanaf je Bureau?
Nou ben ik daar ook wel heel benieuwd naar.qless schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 11:33:
[...]
Hoe bevalt die G-Tech? Ziet de mac hem als interne disk? Is ie een beetje stil?
En je bent nog mobiel ook!Ainnir schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 12:14:
[...]
De Macbook is een stuk sneller.. en een tweede scherm is ook handig
Nu weet ik niet hoe het zit met de G-Tech, maar Thunderbolt schijven worden gewoon gezien als een externe disk. Zelf heb ik wel tijdelijk geboot vanaf een externe Thunderbolt, maar dat mag geen verschil maken.gerarends schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 12:27:
[...]
Nou ben ik daar ook wel heel benieuwd naar.
Ik heb mijn hele kamer omgegooid, dus dat betekent ook een nieuwe setup 

Je ziet onder andere:
- LG IPS237L
- XBOX One
- iPad 4 (32GB)
- iPhone 5s (16GB)
- Bose SoundLink Mini II
- Logitech LS21 speaker set
- Bowers & Wilkins P3 headphones
- OnePlus 10 000 mAh Power Bank
Je ziet niet:

Je ziet onder andere:
- LG IPS237L
- XBOX One
- iPad 4 (32GB)
- iPhone 5s (16GB)
- Bose SoundLink Mini II
Je ziet niet:
Nice, ziet er opgeruimd uit. Ben je nooit bang dat je MacBook zo te warm wordt dichtgeklapt? Heb toch altijd het idee dat hij open wat beter koelt.J.Appleseed schreef op maandag 27 juli 2015 @ 18:09:
[afbeelding]
Je ziet onder andere:
- LG IPS237L
- XBOX One
- iPad 4 (32GB)
- iPhone 5s (16GB)
- Bose SoundLink Mini II
Je ziet niet:
Dat hou ik zo nu en dan wel in de gaten. Als 'ie aan het scherm hangt zijn de zwaarste taken die ik 'm laat uitvoeren Photoshop of Sketch.app, voor gamen o.i.d. gebruik ik hem nooit zo.Cyleo schreef op maandag 27 juli 2015 @ 19:21:
[...]
Nice, ziet er opgeruimd uit. Ben je nooit bang dat je MacBook zo te warm wordt dichtgeklapt? Heb toch altijd het idee dat hij open wat beter koelt.
Ik hoor de fan ook nauwelijks draaien, af en toe tijdens een 1080p YouTube filmpje misschien, als er tegelijkertijd wat achtergrondtaken draaien.
In het verleden heeft 'ie wel eens tegen een kast aan gestaan, dan merk je wel snel dat hij te erg warm wordt maar zolang er een goede luchtdoorstroom mogelijk is hoef je je geen zorgen te maken. Gebruik 'm inmiddels al meer dan twee jaar zo
[ Voor 10% gewijzigd door BleuZ op 27-07-2015 19:27 ]
Sinds vandaag mijn eerste macbook pro in gebruik.
Heb er dus nog niet veel opstaan, maar WOW wat een scherm!!
Heb er dus nog niet veel opstaan, maar WOW wat een scherm!!

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |
Graag ontopic blijven, dit topic is echt bedoeld om je eigen setup te laten zien
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Ziet er nice uit, maar zou je je sub niet beter op de grond zetten dan op je bureau?J.Appleseed schreef op maandag 27 juli 2015 @ 18:09:
[afbeelding]
Je ziet onder andere:
- LG IPS237L
- XBOX One
- iPad 4 (32GB)
- iPhone 5s (16GB)
- Bose SoundLink Mini II
Je ziet niet:
Mwah, het Logitech setje wordt toch alleen maar gebruikt i.c.m. de XBOX dus het geluid wat 'ie zo produceert is prima. Bovendien heb ik de volumeregeling vastgeplakt op de subwoofer en kan ik daar zo makkelijk aanSimon Shipperd schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 21:04:
[...]
Ziet er nice uit, maar zou je je sub niet beter op de grond zetten dan op je bureau?
Als ik goede geluidskwaliteit nodig heb gebruik ik de Bose, die is dan ook doorgaans gekoppeld aan mijn laptop, tablet of telefoon.

Retina, p5's, Opticfilm, slechte LP speler, Eamesje, Italiaans bureautje, nog wat spul.
Lekker simpel.
http://www.omnidata.fr/
Mooie werkplek.omnidata schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 22:22:
[afbeelding]
Retina, p5's, Opticfilm, slechte LP speler, Eamesje, Italiaans bureautje, nog wat spul.
Lekker simpel.
Eames, Tolomeo en Boby. Een oog voor degelijk spul.
Kwaliteit boven kwantiteit, ik word gelukkiger van een enkel goed doordacht, esthetisch en zorgvuldig gemaakte product dan een dozijn mindere.Damian- schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 05:26:
[...]
Mooie werkplek.
Eames, Tolomeo en Boby. Een oog voor degelijk spul.
http://www.omnidata.fr/
Toch even een klein beetje offtopic, maar ik zie dat meerdere mensen een BassJump hebben. Hoe bevalt dit jullie?
Het is de bedoeling dat ik er een dag lang naar kan luisteren terwijl ik aan het werk ben. Dus puur bedoelt als achtergrond muziek.
Het is de bedoeling dat ik er een dag lang naar kan luisteren terwijl ik aan het werk ben. Dus puur bedoelt als achtergrond muziek.
Het is niet precies een setup maar ik denk/hoop dat de meeste hier dit ook wel kunnen waarderen, letterlijk show je Apple computer:
Sinds ongeveer anderhalve maand heb ik een Mac Pro 5.1 en heb mijn Mac Mini daarvoor ingeruild. Die Mac Mini was volledig maxed out en daarmee was het hobbyen er ook een beetje af, de Mac Pro heeft bijna oneindige headspace voor uitbreidingen en daar wil ik wel wat van laten zien
CPU en geheugen upgrade:

Van een redelijk standaard QC Xeon W3530 2.8GHz en 6GB DDR3 ECC Reg 1066MHz naar een HQ Xeon X5670 2.93GHz met 32GB DDR3 ECC Reg 1333MHz
GPU upgrade:

De HD 5770 1GB die er in zat had ik dezelfde dag nog vervangen voor een GTX 660 1GB. Dit zodat de Mac Pro ook 4K output had, de HD 5770 haalt dat namelijk niet. Deze kaart was in principe een goede deal via een tweaker die een heel aantal voor weinig verkocht, draaide GTA V (via bootcamp) op 2560x1440 best behoorlijk! Echter kun je een GTX 660 niet zo makkelijk flashen naar een Mac EFI waardoor je bootscreen en PCI-e 2.0 functionaliteit "mist". Ik bleef dus wel uitkijken naar een goede deal voor een GTX 680, deze zijn namelijk wel relatief eenvoudig te flashen.

En ik heb een mooie variant kunnen fixen, 4GB i.p.v. de standaard 2GB (al zal dat weinig uitmaken). Deze geflashed naar Mac EFI variant maar met behoud van hogere clockspeeds en nu dus een heel capabele kaart waarmee ik vanaf 1 september Metal Gear Solid V kan gaan spelen weliswaar in bootcamp natuurlijk. Voor het gamen gebruik ik overigens een Xbox 360 controller voor degene die daarin geïnteresseerd is
Opslag upgrade:

Standaard zit er een 1TB WD Black schijf in, dat houdt tegenwoordig natuurlijk niet over, die ging eruit. Nu zit er in:
1 x PCI-e Samsung SM951 256GB op een PCI-e x4 insteekkaart (1300+MBps lezen en schrijven)
1 x Samsung 840 Pro 512GB op een SATA II poort (gecapped op 260MBps lezen schrijven dus)
4 x 3TB WD Red in RAID10 (260MBps lezen en schrijven)
Connectiviteit upgrade:

Het grootste gemis vind ik nog wel het missen van Thunderbolt (geen mogelijkheid, helaas) en USB3.0. Dus met wat onderzoek ben ik uitgekomen op de perfecte USB3.0 kaart voor de Mac; een RocketU 1144C met 4 maal een dedicated 5Gbps controller en power vanuit het PCI-e slot i.p.v. een extra molex aansluiting intern. Kost wat maar dan heb je ook iets! Heb er niet de Nederlandse 120-175,- voor betaald overigens, heb het gewoon op Amazon.com uit de US laten komen, toen kostte het nog 85,- inclusief shipping!
En het complete plaatje voor nu:

Erg tevreden met de performance, en toch blij dat ik mijn Mac Mini er voor heb opgegeven. Wat er nog hoog op mijn verlanglijstje staat maar waar moeilijk aan te komen is, dat is een dual CPU tray waar dan twee HQ Xeons op kunnen met nog eens 32GB ram extra
Sinds ongeveer anderhalve maand heb ik een Mac Pro 5.1 en heb mijn Mac Mini daarvoor ingeruild. Die Mac Mini was volledig maxed out en daarmee was het hobbyen er ook een beetje af, de Mac Pro heeft bijna oneindige headspace voor uitbreidingen en daar wil ik wel wat van laten zien
CPU en geheugen upgrade:

Van een redelijk standaard QC Xeon W3530 2.8GHz en 6GB DDR3 ECC Reg 1066MHz naar een HQ Xeon X5670 2.93GHz met 32GB DDR3 ECC Reg 1333MHz
GPU upgrade:

De HD 5770 1GB die er in zat had ik dezelfde dag nog vervangen voor een GTX 660 1GB. Dit zodat de Mac Pro ook 4K output had, de HD 5770 haalt dat namelijk niet. Deze kaart was in principe een goede deal via een tweaker die een heel aantal voor weinig verkocht, draaide GTA V (via bootcamp) op 2560x1440 best behoorlijk! Echter kun je een GTX 660 niet zo makkelijk flashen naar een Mac EFI waardoor je bootscreen en PCI-e 2.0 functionaliteit "mist". Ik bleef dus wel uitkijken naar een goede deal voor een GTX 680, deze zijn namelijk wel relatief eenvoudig te flashen.

En ik heb een mooie variant kunnen fixen, 4GB i.p.v. de standaard 2GB (al zal dat weinig uitmaken). Deze geflashed naar Mac EFI variant maar met behoud van hogere clockspeeds en nu dus een heel capabele kaart waarmee ik vanaf 1 september Metal Gear Solid V kan gaan spelen weliswaar in bootcamp natuurlijk. Voor het gamen gebruik ik overigens een Xbox 360 controller voor degene die daarin geïnteresseerd is
Opslag upgrade:

Standaard zit er een 1TB WD Black schijf in, dat houdt tegenwoordig natuurlijk niet over, die ging eruit. Nu zit er in:
1 x PCI-e Samsung SM951 256GB op een PCI-e x4 insteekkaart (1300+MBps lezen en schrijven)
1 x Samsung 840 Pro 512GB op een SATA II poort (gecapped op 260MBps lezen schrijven dus)
4 x 3TB WD Red in RAID10 (260MBps lezen en schrijven)
Connectiviteit upgrade:

Het grootste gemis vind ik nog wel het missen van Thunderbolt (geen mogelijkheid, helaas) en USB3.0. Dus met wat onderzoek ben ik uitgekomen op de perfecte USB3.0 kaart voor de Mac; een RocketU 1144C met 4 maal een dedicated 5Gbps controller en power vanuit het PCI-e slot i.p.v. een extra molex aansluiting intern. Kost wat maar dan heb je ook iets! Heb er niet de Nederlandse 120-175,- voor betaald overigens, heb het gewoon op Amazon.com uit de US laten komen, toen kostte het nog 85,- inclusief shipping!
En het complete plaatje voor nu:

Erg tevreden met de performance, en toch blij dat ik mijn Mac Mini er voor heb opgegeven. Wat er nog hoog op mijn verlanglijstje staat maar waar moeilijk aan te komen is, dat is een dual CPU tray waar dan twee HQ Xeons op kunnen met nog eens 32GB ram extra
Die oude Mac Pro's blijven toch mooie machines
Wat slurpt dit nu eigenlijk uit het stopcontact?bokkow schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 11:49:
*verhaal over brute Mac Pro*
Launching containers into space
Geen idee eigenlijk! Maar wij huren all-in dus het kan niet op! Haha
Maar ik denk dat het wel meevalt. De X5670 is een 90W CPU, er zijn er ook met twee X5690's van 130W ieder. De voeding is 900W geloof ik en laten we zeggen:
90W CPU
200W GPU
4 x 5W HDD's
2 x 5W SSD's
4 x 5W RAM
50W aan andere componenten
390W max verbruik ongeveer in de huidige opstelling.
Je kunt er dus 2 x 130W CPU's en (met wat modden) 2 x 250W GPU's in plaatsen voor max verbruik van 860W. Maar dan loopt ie wel echt op z'n tenen
Het is wel waar dat dit ruim meer warmte binnen blaast dan de Mini hiervoor haha
Maar ik denk dat het wel meevalt. De X5670 is een 90W CPU, er zijn er ook met twee X5690's van 130W ieder. De voeding is 900W geloof ik en laten we zeggen:
90W CPU
200W GPU
4 x 5W HDD's
2 x 5W SSD's
4 x 5W RAM
Je kunt er dus 2 x 130W CPU's en (met wat modden) 2 x 250W GPU's in plaatsen voor max verbruik van 860W. Maar dan loopt ie wel echt op z'n tenen
Het is wel waar dat dit ruim meer warmte binnen blaast dan de Mini hiervoor haha
Och, een hobby mag stroom vreten
390W valt me op zich wel weer mee eigenlijkbokkow schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 19:23:
Geen idee eigenlijk! Maar wij huren all-in dus het kan niet op! Haha
90W CPU
200W GPU
4 x 5W HDD's
2 x 5W SSD's
4 x 5W RAM
Launching containers into space
Jammer dat tegenwoordig de macpro in zo een kokertje wordt gestopt. In de oude kasten kan je tenminste nog een dikke videokaart prikken! Mooi ding!
Precies Exirion 
Ja in de winter is de extra warmte welkom, in de zomer iets minder haha
Ik vind de nieuwe Mac Pro's zeker zo vet hoor RoyK, het is alleen wel de andere kant op, in plaats van veel ruimte, interne uitbreidingsmogelijkheden en hoog stroomverbruik zijn die efficiënter met energie, ruimte besparend en met legio aan externe uitbreidingsmogelijkheden.
Toch zou ik er mijn Pro niet graag voor inruilen, vooral omdat ik het sleutelen en maximaliseren leuk vind. In de nieuwe Pro ben je dan beperkt tot het wisselen van CPU naar een 12-core variant (net zo duur als een instap nMP zelf) en misschien RAM bijprikken. En inderdaad, in de oude Mac Pro kun je wél tweemaal een Titan X stoppen als je zou willen, grafisch is het dan toch de betere van de twee
Ik kijk wel met een half oog naar nieuwe Mac Pro's die een ander baasje zoeken maar meer uit interesse naar wat de prijzen doen. Hoezeer ik het stukje engineering en het algehele design ook waardeer ze zijn het mij niet waard.
Ja in de winter is de extra warmte welkom, in de zomer iets minder haha
Ik vind de nieuwe Mac Pro's zeker zo vet hoor RoyK, het is alleen wel de andere kant op, in plaats van veel ruimte, interne uitbreidingsmogelijkheden en hoog stroomverbruik zijn die efficiënter met energie, ruimte besparend en met legio aan externe uitbreidingsmogelijkheden.
Toch zou ik er mijn Pro niet graag voor inruilen, vooral omdat ik het sleutelen en maximaliseren leuk vind. In de nieuwe Pro ben je dan beperkt tot het wisselen van CPU naar een 12-core variant (net zo duur als een instap nMP zelf) en misschien RAM bijprikken. En inderdaad, in de oude Mac Pro kun je wél tweemaal een Titan X stoppen als je zou willen, grafisch is het dan toch de betere van de twee
Ik kijk wel met een half oog naar nieuwe Mac Pro's die een ander baasje zoeken maar meer uit interesse naar wat de prijzen doen. Hoezeer ik het stukje engineering en het algehele design ook waardeer ze zijn het mij niet waard.
Asus heeft toch PCI-E kaarten met Thunderbolt ? die moeten denk ik ook wel werken in de MAC.bokkow schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 19:23:
Het grootste gemis vind ik nog wel het missen van Thunderbolt (geen mogelijkheid, helaas)
pricewatch: Asus ThunderboltEX II
BV
[ Voor 16% gewijzigd door Mektheb op 16-08-2015 12:48 ]
Bedankt voor de suggestie maar geloof me, ik heb alle opties grondig doorgenomenMektheb schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 12:48:
[...]
Asus heeft toch PCI-E kaarten met Thunderbolt ? die moeten denk ik ook wel werken in de MAC.
BV
De chipset op het moederbord moet het ook ondersteunen, met X58 was hier toen geen sprake van. Deze PCI-e Thunderbolt kaarten worden ook nog eens specifiek enkel op een aantal Asus moederborden ondersteund met een proprietary header op het moederbord.
Nee Thunderbolt gaat nooit naar de Mac Pro 5.1 komen helaas.
Maar als ik er verder over nadenk; Thunderbolt is PCI-e + optioneel video-out via een kabeltje, ik wou het erg graag omdat ik dan mijn Thunderbolt Display ook nog kon gebruiken met deze Pro. Nu ik een Dell P2715Q (4K) scherm heb, ziet het beeld er op een Thunderbolt Display aan een MBA 2012 mét Thunderbolt er zelfs een beetje gedateerd uit. Het design van het Thunderbolt Display is dan wél weer onovertroffen, maar ja, je kunt niet alles hebben.
Dus ik mis Thunderbolt ook niet echt met 4 x 16x PCI-e sloten intern (1 x 16x @ 64Gbit, 1 x 8x @ 32Gbit, 2 x 4x @ 16Gbit), genoeg bandbreedte om mee te werken
Edit:
De volgende upgrade is onderweg:
WiFi AC 1300Mb + BT4.0 voor Continuity & Handoff functionaliteit
Hiervoor heb je nodig:
iMac WiFi kaartje (BCM94360CD)
Mini PCI-e 52-pin adapter met BT-stroom aansluiting
IPX WiFi/BT antenne verlengkabel
Zulke setjes kun je in Nederland kopen voor 120,- maar met een beetje struinen over eBay laat ik het nu shippen voor omgerekend 40,- inclusief verzending, dat maakt het leuk hier mee bezig te zijn
[ Voor 15% gewijzigd door bokkow op 16-08-2015 16:04 ]
Werkt niet met de Mac Pro. Daarvoor moet je een compatibel moederbord hebben.Mektheb schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 12:48:
[...]
Asus heeft toch PCI-E kaarten met Thunderbolt ? die moeten denk ik ook wel werken in de MAC.
BV
Maarja, als je een Mac Pro hebt met 4x PCIe heb je immers geen Thunderbolt nodig.
Tegen dat de vakantie gedaan is zal ik mijn bureau eens opruimen en een foto van mijn setup plaatsen
Een beetje discussie moet kunnen, maar het topic is eigenlijk bedoeld voor plaatjes. Dus vanaf hier weer: Show je Apple computer!
Heb ook vaak naar deze mac pro gekeken, elke keer als ik dit zie denk ik weer " doen doen doen", echter is de prijs van de machine toch nog wel absurd voor zo'n systeem. Kom ze helaas zelden voor een prikje tegen.bokkow schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 11:49:
Het is niet precies een setup maar ik denk/hoop dat de meeste hier dit ook wel kunnen waarderen, letterlijk show je Apple computer:
Maar zonder meer heb je je er zeker in verdiept en er een mooie setup van gemaakt! Die xeon staat nog prima zijn mannetje. Lukt het om 4k video af te spelen met deze pro?
[ Voor 59% gewijzigd door jantje112 op 16-08-2015 22:43 ]
Om Hoedje te vriend te houden hierbij de laatste variant van de setup aan de kant van het bureau van mn vriendin
Zou je wel mijn quote in jouw post willen verkorten Jantje?

Ik heb best wel mazzel gehad met deze Mac Pro, ik kreeg m als soort van vergoeding na een paar weekenden hulp bij een klein bedrijf. Maar inderdaad is de resell value nog steeds best hoog omdat het nog erg capabele machines zijn, zeker de 5.1 (2010-2012). Je kunt een 12-core 3,45GHz met 128GB RAM samenstellen maximaal, die zijn bijna net zo snel als de huidige 12-core nMP's!
4K afspelen op mijn hexacore is dan ook geen probleem, en ik denk dat 4K bewerken ook prima mogelijk is, zelfs gamen op 4K is mogelijk, al is de GTX 680 misschien niet krachtig genoeg voor high-settings. Als je er een tegenkomt en je twijfelt weer; niet doen!

Ik heb best wel mazzel gehad met deze Mac Pro, ik kreeg m als soort van vergoeding na een paar weekenden hulp bij een klein bedrijf. Maar inderdaad is de resell value nog steeds best hoog omdat het nog erg capabele machines zijn, zeker de 5.1 (2010-2012). Je kunt een 12-core 3,45GHz met 128GB RAM samenstellen maximaal, die zijn bijna net zo snel als de huidige 12-core nMP's!
4K afspelen op mijn hexacore is dan ook geen probleem, en ik denk dat 4K bewerken ook prima mogelijk is, zelfs gamen op 4K is mogelijk, al is de GTX 680 misschien niet krachtig genoeg voor high-settings. Als je er een tegenkomt en je twijfelt weer; niet doen!
Heerlijk sleutelwerk. Kan me voorstellen dat dat leuk tijd opvullen is.
@je opstelling hierboven: Ik vind die draadloze oplossingen altijd erg mooi, maar sinds ik een mechanisch toetsenbord heb ben ik daar altijd net wat te gehecht aan

Net mijn bureau opgeruimd dus even een update van mijn kant.
Ik hou altijd van lekker 'cleane' setups. (Let niet op de plekken op de muur, er hing eerst een plank daar
Wat je ziet
- MacBook Pro met Retina-display 13" late 2013 (Core i5, 4GB RAM, 128GB SSD, OS X El Capitan)
- ASUS X205TA Eeebook (Intel Atom, 2GB RAM, 32 GB opslag, Windows 10 Home)
- Jolla 16 GB (Sailfish OS)
- iPad mini 1e generatie 16 GB (iOS 8.4 Jailbreak)
- Apple Wireless Keyboard
- Apple Magic Trackpad
- Corsair Vengeance M95 muis
- Corsair Muismat
- Microsoft Mobile Mouse 4000
- Creative 2.1 speakersetje
- iPhone 4S 16GB Zwart (iOS 9 Public Beta 3)
- Philips TV
- Google Chromecast
- Pebble smartwatch
iPhone 13 mini (iOS 26) [daily driver]
Jolla C2 (Sailfish OS 5)
Xiaomi Pad 6 (Sailfish OS 5)
OnePlus 6T (Ubuntu Touch 20.04)
Eindelijk kan ik hier weer iets posten!
Mijn iMac had het begin dit jaar begeven, tijdelijk een windows laptop geleend voor het hoognodige werk, maar nu weer een macje
13" rMBP 2,7GHz met 16GB ram
En gelijk een Dell Ultrasharp U2515H erbij voor de fotobewerking
Maar normaal ligt de mbp op de eettafel beneden
Mijn iMac had het begin dit jaar begeven, tijdelijk een windows laptop geleend voor het hoognodige werk, maar nu weer een macje
13" rMBP 2,7GHz met 16GB ram
En gelijk een Dell Ultrasharp U2515H erbij voor de fotobewerking
Maar normaal ligt de mbp op de eettafel beneden

Wat je ziet:
MacBook Air (2014) 8GB, 128 GB SSD
Hackintosh CustoMac Pro (8GB RAM, GTX 960, Z97MX Gaming 5)
Samsung Curved Panel
BenQ G2220HD Monitor
Wat je niet ziet:
iPad 4th Gen
iPad Mini 1st Gen
Xperia Z
Welk merk/type speakers zijn dat?Ainnir schreef op maandag 20 juli 2015 @ 21:43:
Afgelopen weekend mijn 2012 Mac Mini vervangen door een 13" Macbook Pro.. dat had ik eerder moeten doen!
[afbeelding]
Helaas nog geen standaard, dus even improviseren
LED strips onder mijn bureau vandaan gehaald, verknipt, en onder m'n scherm gehangen. Stukken beter zo:

ziet er netjes uit. Hou 'm in gedachten voor ons nieuwbouwhuisMaarten16 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 17:45:
LED strips onder mijn bureau vandaan gehaald, verknipt, en onder m'n scherm gehangen. Stukken beter zo:
[afbeelding]
Waar heb je die monitor raider vandaan?Maarten16 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 17:45:
[afbeelding]
Dit zijn 2 bureaustukken van de IKEA GALANT serie met andere IKEA pootjes eronder. Helaas is GALANT discontinued. Kon met geluk nog een plank vinden op marktplaats.
Goed. Om ook maar eens een beetje spul te posten van mijn nieuwste aanwinsten bij deze een mooi foto reportage. Ook van de installatie van extra hardware en kabelmanagement. Afbeeldingen uiteraard klikbaar.

Voor mn werkzaamheden in de software wereld vond ik het erg handig om een servetje thuis te hebben staan waar een PHP server, SQL server en Mod_python installatie op draaien die via een VPN benaderbaar zijn. Ook wil ik deze machine gebruiken voor filesharing thuis. Nu heb ik voor een zeer schappelijk bedrag een 2011 Mac mini met i5 op de kop kunnen tikken. Het enige nadeel van dit apparaatje is de drama HDD van maar 500GB. Dus direct eruit en een SSD (bx100 250GB erin) en omdat het kan maar direct een end HDD kit besteld. Deze heb ik er vorige week ingezet en dat was echt een eitje. Kan je ook direct mooi het logicboard bekijken aangezien je die er helemaal uit moet halen:

Altijd leuk om dit soort dingen te zien. Het mooie van de Mac mini vind ik het ingebouwde speakertje (linksboven), de compactheid van het systeem en combinatie met de redelijk potige processoren en de stilte (gewoon kompleet onhoorbaar).
Dit apparaatje komt gewoon op mn bureau te staan en dat betekent dat er weer een kabel bijkomt. Laat ik er daar nou net teveel van hebben:

Dus nu we toch bezig waren werd het tijd ook daar eens verandering in te brengen.

na het maken van een nieuw blok met een kabel die kort is (tien cm is meer dan zat namelijk) en het plaatsen van een extra blok aan de muur waar ik router, mac mini en MBP verleng kabel in stop komen we uit op het volgende resultaat:

Uiteraard met een mooie switch om de boel in een keer af te kunnen koppelen als ik voor langere tijd weg ga en een tropische onweersbui verwacht (niet dat er op de overige blokken die ertussen zitten geen switches zitten, maar toch).
Goed, dan komen we nu uit bij het echte werk. Vorige week heb ik bij medetweaker Rees een baas van een Macbook Pro aangeschaft. De 15" retina met R9 M370X, 16GB ram en 512GB PCIe SSD.
€

Wat je ziet:
Sommigen van jullie hebben misschien de controller van de iKea ledstrips al zien liggen. Deze zitten netjes tegen de onderkant van de verhoging aan geplakt en staan eigenlijk de hele dag een beetje te gloeien.
Het scherm is via Thunderbolt aangesloten op zowel de mac mini als op de MBP. De eerste via een verloopje naar VGA en de macbook via een thunderbolt naar DVI wat gedaisychained is vanaf de Lacie schijf. Hier staat een back-up op van mijn vorige macbook Pro's. Het begon allemaal deze morgen in mijn melkherberg... oh wacht das iets anders. Mijn eerste mac was een 13,3" van begin 2011. Hier heb ik na een aantal maanden 16GB RAM in gedaan (in de tijd dat dit nog zo'n €80 kostte) en later heb ik een 1TB WD schijf toegevoegd (de schijf die nu in de mini zit). Later ben ik gemigreerd naar het 15" laat 2011 model welke ik na een jaar heb ingeruild voor de allerlaatste customizable macbook pro ooit: de 15" mid 2012. Deze heb ik bij dus aanschaf voorzien van 1,5TB aan opslag wat later 2TB is geworden door het vervangen van de main drive voor een hitachi SSHD van 1TB (€50 via marktplaats inclusief usb 3.0 behuizing
). Ik ben een enorme storage freak en had altijd enorm veel ruimte nodig. Zeker toen mijn studie aankwam met DNA contig bestanden van 7GB per file (waar we er steeds 10 van kregen). toen merkte ik alleen wel dat voor de processing hiervan hoge sequentiële snelheden wel echt een must waren. De SSHD is toen vervangen voor een MX100 256GB en dat scheelde een hoop, maar nu met de nieuwe MBP heb ik 2GB/s aan sustained reads. Heerlijk dus.
Tussendoor heb ik nog even met een 2009MBP zitten werken om de vakantie te overbruggen en deze heb ik ook weer voor een leuk bedragje kunnen verkopen. Zolang er een SSD in zit zijn deze machines echt zo slecht nog niet merkte ik. Kunnen nog prima mee voor hedendaags HTK gebruik.
Afijn dat is dus een beetje mijn Mac geschiedenis. Ik hoop binnenkort nog wat plaatjes te kunnen leveren aangezien ik dan een 11,6" air hoop te hebben en 2 27" thunderbolt displays.
Hier nog een plaatje van m'n setup als ik ergens moet draaien:

Voor mn werkzaamheden in de software wereld vond ik het erg handig om een servetje thuis te hebben staan waar een PHP server, SQL server en Mod_python installatie op draaien die via een VPN benaderbaar zijn. Ook wil ik deze machine gebruiken voor filesharing thuis. Nu heb ik voor een zeer schappelijk bedrag een 2011 Mac mini met i5 op de kop kunnen tikken. Het enige nadeel van dit apparaatje is de drama HDD van maar 500GB. Dus direct eruit en een SSD (bx100 250GB erin) en omdat het kan maar direct een end HDD kit besteld. Deze heb ik er vorige week ingezet en dat was echt een eitje. Kan je ook direct mooi het logicboard bekijken aangezien je die er helemaal uit moet halen:

Dit apparaatje komt gewoon op mn bureau te staan en dat betekent dat er weer een kabel bijkomt. Laat ik er daar nou net teveel van hebben:

Dus nu we toch bezig waren werd het tijd ook daar eens verandering in te brengen.

na het maken van een nieuw blok met een kabel die kort is (tien cm is meer dan zat namelijk) en het plaatsen van een extra blok aan de muur waar ik router, mac mini en MBP verleng kabel in stop komen we uit op het volgende resultaat:

Uiteraard met een mooie switch om de boel in een keer af te kunnen koppelen als ik voor langere tijd weg ga en een tropische onweersbui verwacht (niet dat er op de overige blokken die ertussen zitten geen switches zitten, maar toch).
Goed, dan komen we nu uit bij het echte werk. Vorige week heb ik bij medetweaker Rees een baas van een Macbook Pro aangeschaft. De 15" retina met R9 M370X, 16GB ram en 512GB PCIe SSD.

Wat je ziet:
- Macbook pro Retina 15" 2015 QCi7|512GB|16GB|R9 M370X
- Mac mini 2011 DCi5|250GB SSD|1TB HDD|8GB|HD3000
- Aluminium Apple Remote
- Apple Keyboard
- Apple mighty mouse
- Apple Wireless Keyboard
- Apple Magic Mouse
- Apple Airport Time Capsule 3TB 2013 (802.11AC)
- Apple EarPods
- Apple iPad 2 32GB wifi
- Mobee Wireless Charger
- Lacie Little Big Disk 2TB Thunderbolt.
- Acer 22" 1680X1050 beeldscherm op een vest bureau mount.
- Logitech webcam dinkie wat aan de mac mini hangt voor videochat en beveiligingsdoeleinden
- Apple Airport Extreme 2011/12 (802.11N)
- Apple Airport Express 2011 (802.11N)
- AppleTV 160GB
- AppleTV 3
- Andere Apple Mac mini i5
- Apple Macbook Pro 13,3" early 2011
- Apple Macbook Pro retina 15" 2012 QCi7|512GB|8GB
- Een hele zwik iPads en iPhones
Sommigen van jullie hebben misschien de controller van de iKea ledstrips al zien liggen. Deze zitten netjes tegen de onderkant van de verhoging aan geplakt en staan eigenlijk de hele dag een beetje te gloeien.
Het scherm is via Thunderbolt aangesloten op zowel de mac mini als op de MBP. De eerste via een verloopje naar VGA en de macbook via een thunderbolt naar DVI wat gedaisychained is vanaf de Lacie schijf. Hier staat een back-up op van mijn vorige macbook Pro's. Het begon allemaal deze morgen in mijn melkherberg... oh wacht das iets anders. Mijn eerste mac was een 13,3" van begin 2011. Hier heb ik na een aantal maanden 16GB RAM in gedaan (in de tijd dat dit nog zo'n €80 kostte) en later heb ik een 1TB WD schijf toegevoegd (de schijf die nu in de mini zit). Later ben ik gemigreerd naar het 15" laat 2011 model welke ik na een jaar heb ingeruild voor de allerlaatste customizable macbook pro ooit: de 15" mid 2012. Deze heb ik bij dus aanschaf voorzien van 1,5TB aan opslag wat later 2TB is geworden door het vervangen van de main drive voor een hitachi SSHD van 1TB (€50 via marktplaats inclusief usb 3.0 behuizing
Tussendoor heb ik nog even met een 2009MBP zitten werken om de vakantie te overbruggen en deze heb ik ook weer voor een leuk bedragje kunnen verkopen. Zolang er een SSD in zit zijn deze machines echt zo slecht nog niet merkte ik. Kunnen nog prima mee voor hedendaags HTK gebruik.
Afijn dat is dus een beetje mijn Mac geschiedenis. Ik hoop binnenkort nog wat plaatjes te kunnen leveren aangezien ik dan een 11,6" air hoop te hebben en 2 27" thunderbolt displays.
Hier nog een plaatje van m'n setup als ik ergens moet draaien:

Leuk om te zien dat ik niet de enige ben die veel plezier beleeft aan het 'oplappen' van een oude mac pro.
Zelf heb ik een 3,1 (Dual X5460/GTX680 EFI flashed) waar ik aan klooi en heb daar nu gewoon mijn 2600K/GTX970 mee vervangen
Als ik er mee klaar ben zal ik ook wat mooie foto's paatsen.
Wel jammer dat Bootcamp nog een heel probleem is (misschien minder met de 5,1) maar voor de 3,1 is de ondersteuning gestopt sinds Windows 7 .. dus is het een beetje behelpen in Windows 10 maar het lukt nog aardig.
btw. werkt zo'n bluetooth upgrade ook in een 3,1? ik heb al een wifi (n) en bluetooth (2.0) kaartje in mijn mobo maar ivm Win10 ondersteuning zou BT4.0 wel handig zijn
[ Voor 12% gewijzigd door CT op 28-08-2015 19:56 ]
Ik kreeg via DM de volgende vraag nav mijn post hierboven:
Het bureau wat ik heb komt bij de iKea vandaan en binnen deze serie was het mogelijk om een extra plank van 25CM diep te monteren op 20CM hoogte. Hierdoor kan ik dus mn Macbook mooi kwijt (waar ik eerst een raindesign M-stand voor gebruikte) en kan ik wat rotzooi kwijt onder de plank zoals routers, harde schijven en wat verlichting. De AppleTV 3 staat beneden in de woonkamer voor het huren van films en icm een iPad voor het tonen van films en foto's van vakantie enzo. Zelf pak ik af en toe nog wel eens een serie via airplay. beter dan TV kijken zelf. de andere AppleTV stond bij mij boven als mediaplannen voor mn muziek. met de remote app op mn iPhone kon ik dan eenvoudig muziek aanzetten. Hier is nu de mac mini voor in de plaats gekomen. De AppleTV 1 ga ik ws van een 1 of 2TB HDD voorzien als ik het huis uitga om al mn muziek op kwijt te kunnen en hem puur voor muziek aan de muur hangen.ik wilde graag weten wat voor een standaard je hebt gemaakt voor je macbook en je display? Alvast bedankt voor je antwoord en uiteraard je vette setup. Waar gebruik je overigens je apple tv voor?
Jep! En het is zelfs nog makkelijker dan bij mijn 5.1:CT schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 19:15:
[...]
Leuk om te zien dat ik niet de enige ben die veel plezier beleeft aan het 'oplappen' van een oude mac pro.
Zelf heb ik een 3,1 (Dual X5460/GTX680 EFI flashed) waar ik aan klooi en heb daar nu gewoon mijn 2600K/GTX970 mee vervangen![]()
Als ik er mee klaar ben zal ik ook wat mooie foto's paatsen.
Wel jammer dat Bootcamp nog een heel probleem is (misschien minder met de 5,1) maar voor de 3,1 is de ondersteuning gestopt sinds Windows 7 .. dus is het een beetje behelpen in Windows 10 maar het lukt nog aardig.
btw. werkt zo'n bluetooth upgrade ook in een 3,1? ik heb al een wifi (n) en bluetooth (2.0) kaartje in mijn mobo maar ivm Win10 ondersteuning zou BT4.0 wel handig zijn
http://www.macvidcards.co...installation-in-a-31.html
Alleen het kaartje en een converter kaartje nodig en je hebt AC1300/BT4.0
Toevallig zijn twee van de 3 pakketjes hier deze week binnen gekomen, ik zal wat foto's maken van het proces.
Afgelopen week heb ik de CPU nogmaals vervangen, nu voor een Xeon X5680 3,33GHz 6 Core, deze machine vliegt! (Niet letterlijk, de fans zijn onhoorbaar)
Zit/sta-bureau is eindelijk binnen!
sta-stand:

zit-stand:

Wat je ziet:
sta-stand:

zit-stand:

Wat je ziet:
- Elektrisch verstelbaar zit/sta-bureau (Aluforce Pro 270 GT frame, samen met 200x80 bureaublad besteld bij Worktrainer.nl)
- 13" MacBook Air (late 2011, i7, 4GB RAM, 256GB)
- Dell U2713HM (27", 2560x1440)
- Samsung HD tv (oud, 720p)
- HP casual/game pc (q9300, 8GB RAM, MSI HD7750, krijgertje)
- M-Audio CX8 Studio monitors
- Dateq XTC mixer
- iPhone charging dock
- Apple Touchpad
- R-horse RH-1900 muis (verbazend fijn voor een €15 muis van DX.com)
- iPhone 5 (foto mee gemaakt)
- 2x Technics SL 1200 MK2 (wil ik nog links op het bureau gaan plaatsen)
- File & Minecraft server (q6600, 4GB RAM, 2TB, ook krijgertje)
[ Voor 5% gewijzigd door SublimnAll op 29-08-2015 13:22 ]
Maarten de plaatjes doen het niet!
AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X
Let op:
- Ga niet offtopic.
- Maak thumbnails van maximaal 640 pixels breed.
- Post je eigen Mac. Niet die van een ander, en ook niet de Mac op je werk/school/stage.
- Vertel ook wat over je Apple en misschien de dingen er omheen.
- Pas op met EXIF (locatie)data in de foto, helaas heeft niet iedereen goede bedoelingen.
- Lees ook de topicstart voordat je hier post.