Ik heb de MX Master 1 en 2 geprobeerd te gebruiken bij mijn Mac, maar uiteindelijk greep ik binnen macOS toch altijd terug naar de Magic Mouse omdat ik het gevoel heb dat de cursor met die muis directer en nauwkeuriger reageert dan met Logitech (of wellicht ook andere third-party) muizen. Binnen Windows verkies ik dan wel de MX Master.
Vanuit jouw enthousiasme voor de MX Master ben ik wel benieuwd: ervaar jij (of anderen) met de tracking geen verschil tussen de MX Master of de Magic Mouse? Want dat vond ik altijd hét nadeel.
Wat betreft mijn eigen set-up: thuiswerken heb ik de afgelopen jaren gedaan met mijn MacBook i.c.m. een extern scherm, maar dat had wat mij betreft toch wel een aantal nadelen. Het Retina scherm in de laptop heeft me verwend en mijn 1440p scherm had geen handige USB-C aansluiting dus voor stroom, USB en beeld was ook een gehannes met kabels.
In een ver verleden heb ik een iMac G5 (iSight) gehad waar ik helemaal gek op was, en ook de aluminium variant die erna kwam heb ik gehad; ook een tijdloos mooi ontwerp. Maar met mijn studie ben ik daarna op laptops overgestapt.
Ik kwam er toevallig achter dat een beetje 5K iMac tegenwoordig helemaal niet meer zo duur is, maar wat betreft looks (en scherm) héél veel beter dan de set-up die ik hiervoor had. Plus, met OpenCore draait de iMac zonder problemen macOS Sonoma (en binnenkort Sequoia) en voor het lichte thuiswerk wat ik doe is het snelheidsverschil met m'n laptop prima te behapstukken. En zodoende:

Apparatuur:
- MacBook Pro (2021, 14-inch, M1 Pro, 16GB RAM, 512GB SSD)
- iMac (2017, 27-inch 5K, 3.8 GHz QC i5, Radeon Pro 580, 8GB VRAM, 16GB RAM, 2TB Fusion)
- Time Capsule (2015, 2TB)
- TP Link Deco M4 Wi-Fi station
- Canon Pixma TR4651 printer
[
Voor 5% gewijzigd door
BleuZ op 24-08-2024 12:57
]