Het grote "show je Apple computer" topic - Deel 23 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 12 ... 24 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander0
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-02 07:32
Apache schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 10:15:
Net 2 nieuwe dell schermpjes voor mijn nog steeds vaak gebruikte 2012 rmbp. Besteld de dag dat ze de retina's hebben aangekondigd.

Zit in een hengedock, er is ook nog een 2009 mbp die ontbreekt in de rain stand.
Ik zie daar PhpStorm :P Of in iedergeval een Jetbrains IDE.

Hoe ervaar je de vertical hengedock? Ik heb er zelf ook over zitten te twijfelen maar hoor veel mensen dat het meer gedoe is om hem er juist in te krijgen dan dat het echt voordelen heeft.

Ziet er verder wel heel strak uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06:31
Wauw, die hoek zit er wel netjes uit :D

Vooral die beamer mooi bedacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 21:49

Apache

amateur software devver

@Sander0: klopt, is jetbrains ultimate, ik develop vooral java maar daar staan nog wat Dockerfile's open ook.

Kheb wel moeten spelen met switchresx om onder osx de hidpi modus op 1440p werkend te krijgen, wat ik vreemd vind want eigenlijk werkt het nu extreem fijn. Kheb de resolutie tussen 1440p en 1080 geinterpoleerd en dan een hidpi van die resolutie toegevoegd.

Resultaat is scherpe tekst die toch niet te klein is:
dell u2515h
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/ncwqKTt6h0d76JzuAS2iL9uE/thumb.pngAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/bTEMCzhoucAkUdfzD6l0nPLP/thumb.pngAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/aStH0M5tre3QFZz9TsZtPLl7/thumb.png

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-05 14:04
Zie weer allemaal mooie setups van mede-Tweakers. Hierbij een kleine update van mijn setup:

Vorige setup:
Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/njehiokrnzgrto8/feb2-thumb.jpg?raw=1

Huidige setup:
Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/9vxa2ozynujz1jh/20160102-small.jpg?raw=1

Van links naar rechts:

- MacBook Pro Retina 15" Mid 2015 (2.8GHz i7, AMD R9, 16GB, 512GB SSD)
- Logitech MX Anywhere2
- Astell & Kern AK120ii + JH Audio Angie
- MS Surface Pro 4 (Core i5, 8GB, 256GB)
- Blue Yeti Pro
- WASD Keyboard + Wacom Intuos Pro Medium
- LH Labs Pulse Infinity
- 2x Dell UP2414Q
- Logitech Webcam C930e
- Woo Audio WA7 Fireflies
- Mac Pro 2013 (3.5GHz 6-Core E5, 64 GB, AMD D700, 512GB SSD)
- Audeze EL8 Titanium
- Master & Dynamic MH40
- Audeze LCD-XC

MacBook Pro en Mac Pro hebben zelfde functie: software development, graphic design & video editing. MacBook Pro gaat echter elke keer mee in rugtas naar kantoor en wordt ook gebruikt voor in bed, op de bank, etc. Mac Pro gaat wat moeilijker :+

Surface Pro 4 voornamelijk gebruikt om de DACs aan te sturen en om te surfen op het web.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:58
Update! Voor de liefhebber: Apple Macbook Pro Retina 13" met DBrand Carbon top skin.

Zie hier! http://imgur.com/RkXRNn1

[ Voor 3% gewijzigd door crypt0rr op 08-01-2016 18:07 ]

AdGuard Home

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Dinh schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 22:55:
Zie weer allemaal mooie setups van mede-Tweakers. Hierbij een kleine update van mijn setup:

Vorige setup:
[afbeelding]

Huidige setup:
[afbeelding]

[...]
Je hebt het raam verplaatst :?

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 20:28

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Dinh schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 22:55:

Vorige setup:
[afbeelding]

Huidige setup:
[afbeelding]

Van links naar rechts:

- MacBook Pro Retina 15" Mid 2015 (2.8GHz i7, AMD R9, 16GB, 512GB SSD)
- Logitech MX Anywhere2
- Astell & Kern AK120ii + JH Audio Angie
- MS Surface Pro 4 (Core i5, 8GB, 256GB)
- Blue Yeti Pro
- WASD Keyboard + Wacom Intuos Pro Medium
- LH Labs Pulse Infinity
- 2x Dell UP2414Q
- Logitech Webcam C930e
- Woo Audio WA7 Fireflies
- Mac Pro 2013 (3.5GHz 6-Core E5, 64 GB, AMD D700, 512GB SSD)
- Audeze EL8 Titanium
- Master & Dynamic MH40
- Audeze LCD-XC

MacBook Pro en Mac Pro hebben zelfde functie: software development, graphic design & video editing. MacBook Pro gaat echter elke keer mee in rugtas naar kantoor en wordt ook gebruikt voor in bed, op de bank, etc. Mac Pro gaat wat moeilijker :+

Surface Pro 4 voornamelijk gebruikt om de DACs aan te sturen en om te surfen op het web.
Welke monitorstand is dat? Ziet er mooi uit.

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thelool
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09-09 09:57
Canaria schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 18:50:
[...]

Je hebt het raam verplaatst :?
Ik denk dat hij zijn setup op een andere hoek geplaatst heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*snip* dit topic is bedoeld voor het showen van je Apple setup. Voor ervaringen en reviews kun je in de Pricewatch kijken, Googlen naar reviews en ervaringen, of een los topic openen.

[ Voor 71% gewijzigd door Daedalus op 19-01-2016 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-09 22:12
Hallo iedereen, Tis alweer een tijdje dat ik een foto heb geplaatst (was in deel 21) maar in die jaren is mijn bureaublad wat veranderd, Zo is mijn oude mac mini uit 2010 de deur uit (verkocht) en heb ik mijn nieuwe macbook pro vernieuwd met een Kingston hyper X SSD en 8GB Kingston hyper X SSD.
Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/a/img907/9325/VMPanQ.jpg
Hierbij een,
Macbook pro 13 inch
2,5 Ghz Intel I5
8 GB 1600 Mhz DDR3 Kingston hyper X
SSD 250 GB Kingston Hyper X
Intel HD Graphics 400 1536MB

Daarnaast zit er een extern monitor aangesloten.
Samsung S27E510CS
27 Inch Full HD Curved

En daarnaast een toetsenbord, een speciaal muis en een Trust stereoinstallatie (net als voorheen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coromandel
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Hallo Jumbo 😀!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-09 16:11
Mijn setup even melden, dit laat wel duidelijk ons neipend plaatsgebrek zien maar daar komt in de volgende maanden verandering in als we naar ons nieuwbouwhuis verhuizen.
Dan krijg ik terug een eigen bureau die we opnieuw gaan inrichten met een deftige omgeving voor de iMac.

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1576/24057594384_5078a9ab17_c.jpg

Dus een:
- Eettafel + stoel uit een grootwarenhuis a 75 euro
- iMac 27" 5k retina Late 2015, i5 3.2GHz, 16GB ram, R9 M390, 1TB Fusion drive (Gekocht (lease) met 50% korting via werkgever)
- Surface pro 3, i5, 8GB Ram, 256GB SSD (Toestel van werkgever, voor prive gebruik)
- Samsung galaxy S6 Edge 32GB (Testtoestel werkgever)
- iPhone 6s 64GB spacegrau (Werktoestel + prive van werkgever), niet op foto zichtbaar

Niet tech gerelateerde zaken (mijn hobby):
- Serpent Spyder 4WD, 1/10 elektrisch aangedreven wedstrijdbuggy (Hacker elektronica, Highest Servo. Deze buggy is van Nederlandse makelij :+
- Tekno EB48.3 4WD, 1/8 elektrisch aangedreven wedstrijdbuggy in opbouw voor seizoen 2016
- Op de grond overschot van elektrische bekabeling van mijn elektriciteitskast te bekabelen en reserve afstandsschakelaars.

Heb de iMac nu een week en vind het geweldig om op te werken, al ben ik geen heel grote fan van het keyboard. Ik had aan de logitech K750 gedacht ter vervanging maar dat is niet meer vindbaar en al zeker niet in AZERTY config.
De functie van de iMac is een ordinaire consumenten PC, dus mail, internet, streaming filmpjes, wat lijstjes maken van uitgaven en heel af en toe eens een VM ed... Vandaar dat de 'mindere' config voor mij ruim voldoende is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mooie setup :)

[ Voor 85% gewijzigd door Daedalus op 29-01-2016 13:27 . Reden: dat kan ook zonder enorme quote ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• diotav
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:43
Afbeeldingslocatie: http://cdn.onemorething.nl/uploads/community/44bae4e119689c2374e6352dbd29ea2f1edf1f27_2352.jpg

De MacBook op een druilerige dag als vandaag.

dion.dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:12

Quakie

quakelen

diotav schreef op maandag 08 februari 2016 @ 15:50:
[afbeelding]

De MacBook op een druilerige dag als vandaag.
Blijven mooie dingen, en ik hoop zo dat het design doorgetrokken wordt naar pro's.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:44
Quakie schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 08:59:
[...]

Blijven mooie dingen, en ik hoop zo dat het design doorgetrokken wordt naar pro's.
Afhankelijk van wat je bedoel.. bij de pro is de laptop een stukje breeder dus zal je netjes keyboard gecentreerd moeten krijgen dus de speakers er naast.. zeker bij de 15" modelen..

En goede speakers natuurlijk :)

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selmer
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14:31
To_Tall schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 09:22:
[...]

Afhankelijk van wat je bedoel.. bij de pro is de laptop een stukje breeder dus zal je netjes keyboard gecentreerd moeten krijgen dus de speakers er naast.. zeker bij de 15" modelen..

En goede speakers natuurlijk :)
Heb zelf een 15" Retina MBP, zou deze wel graag zoals de Air modellen willen zien. Denk dat de 15" veel door bijvoorbeeld fotografen wordt gebruikt (mijzelf inclusief), maar ook voor dingen zoals videobewerken on-the-go. Connectiviteit is op de 15" daarom denk ik ook erg belangrijk. Het verliezen van aansluitingen lijkt me niet ideaal op dit model.

Laatst bij de Apple Store geweest en vond het toetsenbord van de 12" niet slecht typen, maar toch lang niet zo fijn als het 'gewone' toetsenbord dat in de 'oudere' modellen zit.

Ze zien er echter wel erg fraai uit, die 12" modellen. Denk dat ze over een aantal jaar gewoon de Air serie wegdoen (of opschuiven naar 13 en 15" om de Pro Retina serie te vervangen voor een nog dunner design zonder te veel poorten te verliezen) en dan de 'Macbook' series als vervanger voor de oude 11&13" air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
Als dat toetsenbord van de macbook hetzelfde typt als het toetsenbord van mijn iMac is dat een gedrocht. Heb nog nooit zo een slecht toetsenbord gehad.

Moest ik de iMac professioneel moeten gebruiken had ik dat toetsenbord al in de vuilbak doen belanden vermoed ik. Jammer dat er niet heel veel alternatieven zijn. Zou graag een deftig (fullsize) draadloos toetsenbord hebben maar nog geen gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 11:46

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Engineer Stewie schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 10:20:
Als dat toetsenbord van de macbook hetzelfde typt als het toetsenbord van mijn iMac is dat een gedrocht. Heb nog nooit zo een slecht toetsenbord gehad.

Moest ik de iMac professioneel moeten gebruiken had ik dat toetsenbord al in de vuilbak doen belanden vermoed ik. Jammer dat er niet heel veel alternatieven zijn. Zou graag een deftig (fullsize) draadloos toetsenbord hebben maar nog geen gevonden.
wireless mechanical mac keyboard wat wil je nog meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:05
Ik vind het toetsenbord van de iMac echt niet slecht typen, maar ik had wel graag het originele fullsize toetsenbord in een Bluetooth uitvoering gehad. Blijf het vreemd vinden dat Apple die alleen bedraad verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Dit topic is voor het showen van je Apple-setup. We willen dus hier mooie foto's zien :) Discussies over toetsenborden kunnen dan ook beter in een apart topic worden gedaan.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Mijn huidige opstelling:
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/1ny7hk.jpg

De laptop:
- 15 inch rMBP (2015 standaard model met 16gb ram 256gb SSD etc.);
- Rain Design M-stand.

Monitoren:
- 28 inch Samsung U28D590D (4k);
- 24 inch Samsung S24C550 (1080p).

Randapparatuur:
- Muis: Logitech MX Master;
- Toetsenbord: Razer Blackwidow Stealth 2014 Tournament Edition (mechanisch);
- Muismat: Steelseries Qck+;
- Speakers: Logitech Z333;
- LED-Verlichting: IKEA Dioder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTfoto
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:20

JTfoto

Work hard

Ook ik heb m'n setup vergeleken met vorig jaar behoorlijk veranderd:

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1547/24677803809_178296809e_c.jpgNew Desk Setup by Tom van Rijswijk, on Flickr

Je ziet:

- ESI Kencontrol 25 (soms voor het gebruik van het maken van muziek)
- Rabo Random Scanner
- Afstandsbediening speakers
- HTC One M8
- Dell U2515H (geweldig beeldscherm :9~ )
- Drie van de vijf speakers van m'n logitech Z5500
- Apple toetsenbord
- Roccat Lua
- Steelseries buismat
- Twelve south bookarc
- rMBP late 2013 (specs hieronder te zien)

Al met al heel erg tevreden met deze setup!

-Tom

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Christ1000
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:48
Zo ongeveer alles "nieuw", reden voor een nieuw fotootje dus!
Voor zo ver sinds mijn laatste post: "nieuw" huis, "nieuwe" MacBook, "nieuw" bureau en een nieuwe printer..

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/104535865/IMG_5404_thumb.jpeg

Op dit heerlijk grote (2000x1000mm) bureau (handig voor schetsen, uitstallen tekeningen enz.) is het volgende te zien:
- MacBook Pro 15" - 2011 - Core i7 2.2Ghz - 16GB RAM - 500GB SSD
- Dell U2414H monitor - 1920x1080px - IPS, super kleurweergave
- Brother MFC-J4620DW All in One - A3 printer
- Bose Companion speakersetje
- Apple Wired Keyboard - Numpad toch wel een vereiste voor tekenwerk in CAD.
- Logitech M310 muis
- TwelveSouth BookArc
- Hoopje studieboeken en schrijfblokken met een goedgevulde etui :*)
- Komono Winston All Black klokkie

Foto gemaakt met mijn iPhone 6 16GB Space Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 23:31
Quakie schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 08:59:
[...]

Alstublieft niet zeg, met die platte toetsen en dat vervelende trackpad met die veel te lichte klik (ook na instellen op 'zwaar') zit ook al in de pro's.

• xelfer
  • Niet online
Bij deze een foto van de woonkamer setup:
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/2hofy92.jpg

Apple spul:
- 2014 Mac Mini (standaard uitvoering) dient als media player;
- AirPort TimeCapsule 2TB regelt de WiFi en dient als netwerk opslag;
- Apple Keybord en Trackpad in een HengeDock om de Mac Mini te bedienen.

- Samsung UE40H6200 (40 inch, 1080p), die op de nominatie staat om vervangen te worden door een 55 inch 4k Oled, zodra die techniek betaalbaar begint te worden :);
- Heos Soundbar en Subwoofer, subwoofer staat niet op de foto.
- Ziggo Horizon Box.

• supersnathan94
  • Laatst online: 11-09 02:04
Leuk allemaal dit jongens. Aantal cleane setups voorbij zien komen.

Zal binnenkort ook maar eens een fotootje schieten. D'r is een hoop veranderd het afgelopen half jaar.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bonbridge
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:27

Bonbridge

35-85

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5719/23664017709_f565d0400c_z.jpgMy Desk by Merijn Geurts, on Flickr

Mijn workspace

Ik had een klein blogje geschreven met hoe en wat:
http://www.itook.nl/blog/2015/12/28/my-desk-2015

[ Voor 16% gewijzigd door Bonbridge op 25-02-2016 23:06 ]

R6+R8 | RF14-35/4.0L IS | RF24-105/4.0L IS | RF35/1.8 | RF50/1.8 | RF85/1.2L |

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:15

RoyK

Hobby tekenaar

het is jammer dat ik mn iMac vaarwel gaat zeggen, want man man man, wat zien jullie desktops er mega strak uit!

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethernety
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-09 16:28
Zag dit zojuist op kickstarter - lijkt me wel handig voor onder mijn iMac maar lijkt er op dat ze de funding niet rond gaan krijgen. Iemand een idee of zoiets als bestaat en waar het eventueel te verkrijgen is?

https://www.kickstarter.c...should-have-made?ref=recs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulshaker
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08:10
Daar kwamen ze al 2 jaar geleden mee af

http://9to5mac.com/2014/0...-ports-within-arms-reach/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
Ik kon het helaas niet laten om daar even op in te haken, want hoewel dit product een goed idee is, is de uitwerking erg slecht. Wat ik liever zie is een relay van de usb poorten, audio interface en kaartlezer en niet een hub waarbij 1 usb poort het werk verricht, want dan lever je gewoon te veel in op snelheid. Zeker met de ouder types. Voor mij zou een thunderbolt dock een oplossing zijn, ivm de storage snelheid. Ik heb nu een dual 3,5" drive op usb2 en man wat is dat traag. Waar dat ding normaal zo'n 250MB/s versleept is dat nu slechts 26. Moet je na gaan wat er gebeurt als je daar ook nog je telefoon over gooit en een usb stick. Tegenwoordig is USB3 eigenlijk al traag en vind ik het raar dat we ondertussen niet gewoon met USB5 snelheden zitten. Zelfs de 10 die USB3.1 geeft is al achterhaald (thunderbolt zit al op 20 full duplex met minder overhead en latency). Ik heb zelf een 2tb thunderbolt1 drive en die dingen zijn zo gruwelijk veel handiger dan de USB3 variant, dat is niet normaal. Daarvan kan je er dus ook gewoon 6 aan elkaar knopen en dat kost je 1 poort op je computer. Beter regelen we dat ook met USB. Firewire vind ik ook zo'n briljant iets. Ten tijde van USB2 gewoon dubbele bandbreedte, veel minder overhead, nul latency en 45watt aan power door die kabel. Ook daar leer je het pas waarderen als je een drive koopt met dual 2,5" 500GB en power over de kabel ipv zo'n stomme AC/DC adapter.

Ik zou dus liever een oplossing zien die niet gebonden is aan hubs waardoor de snelheid omlaag gaat (vier poorten en dan 2 gesplitst dus in totaal 6 is dan nog okee). Gewoon een relay/passthrough/extension. Moet kunnen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsess
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 09:06
Helemaal mee eens!!
Als die ExoStand nu inderdaad wordt voorzien van TB(2), en wordt neergezet als volledige hub, dan zou ik dit een mooi alternatief vinden voor de (veel) te dure Horizontal Dock van Hengedock. Want hoewel ik dat idee ook briljant vind uitgewerkt (ik zoek nog iets wat ik makkelijk in m'n studio kan gebruiken), vind ik de Hengedock gewoon te duur. Daarnaast heeft dat ding ook bijna 2,5 jaar op de plank gelegen voordat zij eind vorig jaar een keertje sporadisch op de markt kwamen...

Dus inderdaad, een Rain Design M-Stand in combinatie met een Thuderbolt hub, inclusief UTP :P

::: Macbook Air (M2) ::: Mac Mini (2018) ::: iPhone 15 Pro (256 GB) ::: Apple TV 4K :::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulshaker
supersnathan94 schreef op zondag 28 februari 2016 @ 02:37: Zelfs de 10 die USB3.1 geeft is al achterhaald (thunderbolt zit al op 20 full duplex met minder overhead en latency).
Intussen is er al TB3 , met 40Gb/s :)

https://thunderbolttechno...rbolt-3-usb-c-does-it-all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
Moet je na gaan. 10 is dan echt weinig. Snel zat voor de gemiddelde USB stick of externe hdd, maar met de komst van bv samsungs T3 ssd is het al onder het randje. En de snelheden van 3.1 zijn ook al achterhaalt daarmee.

Maar genoeg off topic geneuzel. MEER PLAATJES!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddj01
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 15:06
Mijn kantoortje Afbeeldingslocatie: https://photos-6.dropbox.com/t/2/AABBQ5k-MiR8_6aNbemON0rr33vS3oRQJl0OiW0spwUxwQ/12/29713210/jpeg/32x32/1/_/1/2/IMG_20160308_153237.jpg/EOyrrxYYjDAgAigC/CBATOpTW4B6-U2GOAcLuglezjtYGbvebcU7M6Sz8HMs%2CwNsf9-a0Kn7VkitXhrEQB7ZqJ6T8iOzcNS4XaNw9T6E?size_mode=3&size=2048x1536

Op een simpel zolderkamertje met een Dell scherm en verder geen extra bijzondere dingen het word voornamelijk voor foto bewerking gebruikt

[ Voor 18% gewijzigd door ddj01 op 08-03-2016 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
Ook mijn set-up maar even ge-update met 2 nieuwe schermen.

Wat je ziet:
- 2 x Dell U2515H
- Bose Companion 5
- Apple Magic Mouse 2
- Apple Magic Keyboard 2
- Apple iPhone 6 64GB met dbrand carbon skin
- Apple MacBook Retina 13" i5 2.9GHz 16GB 512SSD met dbrand carbon skin
- Festina Tour de France (F16822)

Wat je niet ziet:
- Synology DS214 2x2TB
- Brenthaven Collins Slim Brief
- 2 x Intel NUC5i3RYH 16GB RAM 512SSD
- Bose QC25

Reacties zijn welkom!

http://static.tweakers.ne...qxX5kZDcppS9pf7X/full.jpg

Heb een link van je foto gemaakt, want met 3500 x 2328 pixels is ie wel erg groot. Zou je een thumbnail van maximaal 640 pixels breed willen maken met een link naar het origineel? Instructies staan in de topicstart.

[ Voor 30% gewijzigd door Daedalus op 09-03-2016 12:29 ]

AdGuard Home

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ajvs
  • Laatst online: 13:14
Plaatje werkt niet?
ddj01 schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 15:40:
Mijn kantoortje [afbeelding]

Op een simpel zolderkamertje met een Dell scherm en verder geen extra bijzondere dingen het word voornamelijk voor foto bewerking gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:38
Al een tijdje niets meer gepost. Een nieuw huis, dus een 'nieuw' setup.

Wat je ziet:
Macbook Pro Retina 15'' (2015 -16GB/i7/256GB)
Dell U2515H
iPad Air 2
iPod Video 5.5G
Jabra koptelefoon

Wat je niet ziet:
iPhone 6s Plus 64GB
Airports
Apple TV

Mijn laptop had ik nodig voor mijn scriptie, nu die erop zit ben ik aan het twijfelen om de iPad en de Macbook in te ruilen voor een 12'' Macbook en een iMac :9~

Klik op de foto voor het geheel
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2sb7l9d.png

[ Voor 71% gewijzigd door MartijnMartijn op 09-03-2016 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Laatst online: 15:04
Die u2515H is echt een prachtig scherm. Zie 'm de laatste tijd regelmatig voorbij komen hier op Tweakers. Een iMac of Thunderbolt Display is natuurlijk nog mooier om te zien maar deze monitor is niet verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
SquareOne schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 12:32:
Die u2515H is echt een prachtig scherm. Zie 'm de laatste tijd regelmatig voorbij komen hier op Tweakers. Een iMac of Thunderbolt Display is natuurlijk nog mooier om te zien maar deze monitor is niet verkeerd.
Nadeel van Apple icm. de Dell U2515H en overige monitoren welke daisy chaining ondersteunen, is dat Apple dit blokkeert. Ik heb zelf 2x Dell U2515H maar daisy chaining werkt op geen enkele manier. Schijnt alleen te werken met Thunderbolt Display van Apple, want als ik het via bootcamp probeer werkt daisy chaining perfect.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
bardi-1 schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 12:57:
[...]

Nadeel van Apple icm. de Dell U2515H en overige monitoren welke daisy chaining ondersteunen, is dat Apple dit blokkeert. Ik heb zelf 2x Dell U2515H maar daisy chaining werkt op geen enkele manier. Schijnt alleen te werken met Thunderbolt Display van Apple, want als ik het via bootcamp probeer werkt daisy chaining perfect.
Dat is ruk. Werkte vroeger met mii displayport prima namelijk... Hmm. Denk dat ik dan toch maar even doorspaar voor 2 27" thunderbolt displays 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:11
supersnathan94 schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 13:52:
[...]

Dat is ruk. Werkte vroeger met mii displayport prima namelijk... Hmm. Denk dat ik dan toch maar even doorspaar voor 2 27" thunderbolt displays 8)7 8)7
2x 27" <3

Ik heb nu zelf op het werk 3x de ACD 23" staan (hangen) 3x 1900x1200 heerlijk.
Matrox triple head adapter ertussen op me Macbook Pro en je hebt 4 schermen.

Ze hebben me ook bij elkaar 100 euro gekost dus dat is dan al helemaal lachen gieren brullen.
Maar als ik naar 27" kan gaan 2x dan doe ik het direct !

[ Voor 7% gewijzigd door Mektheb op 09-03-2016 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
supersnathan94 schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 13:52:
[...]

Persoonlijk zou ik dan eerder kiezen voor bv 2 x 28 inch 4k monitoren of een 34 inch ultrawide. Die thunderbolt display van Apple zelf vind ik toch wel erg outdated. Heb zelf een 28 inch 4k en een 24 inch 1080p monitor voor mijn setup. Wellicht upgrade ik die 24 inch nog weleens naar een 28 inch 4k op termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

xelfer schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 21:53:
[...]

Persoonlijk zou ik dan eerder kiezen voor bv 2 x 28 inch 4k monitoren of een 34 inch ultrawide. Die thunderbolt display van Apple zelf vind ik toch wel erg outdated. Heb zelf een 28 inch 4k en een 24 inch 1080p monitor voor mijn setup. Wellicht upgrade ik die 24 inch nog weleens naar een 28 inch 4k op termijn.
Yes, hier in huis hebben we afgelopen maand 2x 24" Apple Cinema Led + 1x Apple Thunderbolt Display weggedaan en in plaats daarvan 4x U2515H gehaald. Jammer want ze zagen er goed uit, maar die bezels waren vijf jaar geleden al buiten proporties.

In het kader van nog meer modernisering hebben we ook nog 2x 15" MacBook Pro retina verruild voor 2x workstation pc, maar die opmerking is mogelijk een beetje ongepast in dit subforum :X

Om ontopic te blijven zal ik deze post nog aanvullen met een foto, ik heb tenslotte nog een MacBook 12".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
xelfer schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 21:53:
[...]

Ik zit hier zelf ook nog een beetje tussen te twijfelen. Een ultrawide lijkt mij erg lekker omdat het 1 scherm is, maar twee schermen heeft denk ik ook voordelen in veel programma's. En als ik dan die U2515H's hier voorbij zie komen met die minimale bezels denk ik dat ik daar wel doorheen kan kijken :P Het zou leuk zijn als Apple een keer komt met een opvolger van hun Displays, maar misschien dat ze atm nog een interne strijd aan het voeren zijn over USB C >< TB

[ Voor 9% gewijzigd door Cyleo op 10-03-2016 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

De beloofde ontopic foto:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/Wo1jdgsUKh0qcV3bTBf5W1Ge/full.jpg

MacBook 12" retina Gold, 2x Dell U2515H, Vortex Pok3r mechanisch toetsenbordje, Microsoft wireless mobile mouse, Wacom Intuos Small, lampje en Audioengine A2.
Ik heb niet altijd orchideeën als wallpaper, alleen als de Bing daily wallpaper niet leuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
Canaria schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 01:43:
De beloofde ontopic foto:

[afbeelding]

MacBook 12" retina Gold, 2x Dell U2515H, Vortex Pok3r mechanisch toetsenbordje, Microsoft wireless mobile mouse, Wacom Intuos Small, lampje en Audioengine A2.
Ik heb niet altijd orchideeën als wallpaper, alleen als de Bing daily wallpaper niet leuk is.
typt zo'n vortex bordje fijn?
of geeft dat het vertrouwde oude ibm toetsenbord geluid ;)

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaceRookie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22-01-2024
Ook maar even een keer patsen dan. :)

Heb altijd een flink aantal Mac Pro's. Het zijn 3.1 en 4.1 Versies. De 4.1 versies voorzie ik altijd van six core Xeon's en de 3.1 versies zijn zoals iedereen weet allemaal 8 core. Na verkoop komen er steeds maar weer nieuwe bij... ;)

Daarnaast heb ik voor eigen gebruik 2 Mac Pro's (4.1 voor het testen van bijv. geflashte videokaarten), een iPad Air 2, een Mac Mini 2014 en een MacBook Pro mid 2012.

Mac Pro's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 11:46

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

@ RaceRookie ik weet wat voor 'verslaving' dat kan zijn, moet mijzelf elke keer weerhouden om, als ik ze langs zie komen, toch weer 1 te kopen om helemaal up-to-date te maken.
Als mijn max'ed 3.1 ooit te langzaam wordt hoop ik dat de 5.1 met dual cpu gedumpt wordt zoals de 3.1 nu door de bezitters ;) dan kan je met een max'ed 5.1 volgens mij nog een mensen leven door..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaceRookie
@ct Het is idd een verslaving. Binnenkort krijg ik een 5.1 dual quadcore binnen. De 2 sixcores liggen er al op te wachten. :) dan zijn het idd nogal beesten met 24 hyperthreading cores.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaceRookie
Even een foto van mijn desk, ook al is hij op dit moment niet zo clean vanwege een aanstaande verhuizing. :)

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/2l6SrNKyiSSr3B5tJlngR6Zm/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
RaceRookie schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 15:39:
Ook maar even een keer patsen dan. :)

Heb altijd een flink aantal Mac Pro's. Het zijn 3.1 en 4.1 Versies. De 4.1 versies voorzie ik altijd van six core Xeon's en de 3.1 versies zijn zoals iedereen weet allemaal 8 core. Na verkoop komen er steeds maar weer nieuwe bij... ;)

Daarnaast heb ik voor eigen gebruik 2 Mac Pro's (4.1 voor het testen van bijv. geflashte videokaarten), een iPad Air 2, een Mac Mini 2014 en een MacBook Pro mid 2012.

[afbeelding]
blijven de mooiste kasten voor op een bureau. Al is de nieuwe mac pro ook een mooi ding geworden.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaceRookie
koentjuh1987 schreef op zondag 13 maart 2016 @ 14:04:
[...]

blijven de mooiste kasten voor op een bureau. Al is de nieuwe mac pro ook een mooi ding geworden.
Ze zijn alleen wel erg zwaar. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sn00zerman
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-11-2023
In deel 22 had ik al eens fotos gepost van m'n setup. een iMac 27" met extra 27" scherm bij van philips met 3D & ambilight.

M'n iMac is verhuist naar m'n vrouw haar bureau, en ik heb een 48" curved 4K scherm gekocht van Samsung.
(122 cm diagonaal dus, 109 cm breed en 67 cm hoog (inclusief voet)
In tegenstelling tot wat je leest op internet, was het héél eenvoudig om een 4K scherm aan te sluiten op een early 2013 rMBP ! Gewoon HDMI kabel ertussen, en meteen 3840x2160 @30 Hz.
(het scherm zelf refresht wel op een véél hogere frequentie trouwens)
Vandaag komen er nog 2 mini displayport 1.1 to 1.4hdmi active adapters binnen, dan kan ik op elke output 1920x2160 @60hz halen (via switchresX), en het scherm ondersteunt dual link. (Ik kan het linker en rechterdeel van het scherm elk via een afzonderlijke HDMI laten binnenkomen, om zodoende 3840x2160 @ 60hz te krijgen. (alhoewel die 30hz zogenaamd niet stoort)

En nee, het scherm is heus niet te breed of te hoog, ik krijg er absoluut geen stijve nek van :-)
En doordat de display curved is, blijft de afstand tussen het scherm en m'n ogen, over de gehele breedte van het scherm, ongeveer gelijk. (Ik zit er zo'n 80 cm vandaan, bureau is 90 cm diep)

Die vitrinekast met modeltreinen erachter, is trouwens aan vernieuwing toe, dus bij de vernieuwing komt die gewoon boven het scherm, zodat ik al m'n modeltreinen terug kan bewonderen ...

Ik werk veel met Solidworks (via parallels) en nu zien mijn locomotieven die ik normaliter op 1:10 schaal teken, er ineens ook 1:10 uit op m'n scherm. Verder als je op google afbeeldingen zoekt, of grabcad ofzo, krijg je uiteraard véél méér resultaten in beeld (en in facebook zie ik ineens van 52 vrienden ineens, of ze online of offline zijn, zonder te scrollen)

Heb maar van één ding spijt => ik had het gewoonweg al véél eerder moeten doen :-)

Afbeeldingslocatie: http://www.digitalplayground.be/tmp/bureau_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.digitalplayground.be/tmp/bureau_2.jpg

groeten,
Kris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alcx
Jeetje! Dat curved scherm is in principe 'gewoon' een tv toch? Heb je dan geen last van het gebrek aan pixeldichtheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Laatst online: 15:38
alcx schreef op maandag 14 maart 2016 @ 14:51:
Jeetje! Dat curved scherm is in principe 'gewoon' een tv toch? Heb je dan geen last van het gebrek aan pixeldichtheid?
De dichtheid van 3840x2160 op een 48 inch is even groot als 1920x1080 op 24 inch (92PPI)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
alcx schreef op maandag 14 maart 2016 @ 14:51:
Ik zou me eerder afvragen hoe het zit met de inputlag van je cursor Heb je bij zo'n scherm geen last van een cursor die nogal over het beeld heen springt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alcx
xelfer schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 11:33:
[...]

Ik zou me eerder afvragen hoe het zit met de inputlag van je cursor Heb je bij zo'n scherm geen last van een cursor die nogal over het beeld heen springt?
Met een refresh rate van 60hz zal dat wel meevallen lijkt me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:15

RoyK

Hobby tekenaar

Ziet er heel vet uit sn00zerman! Complimenten. Ik heb zelf al een tijdje een oog op de 34" curved scherm van Dell, de 3415. Ik maak me altijd zorgen om de kleuren die soms aardig kunnen varieren over grotere oppervlaktes omdat je er simpelweg vanuit een andere hoek tegenaan kijk. Dan kan blauw zachtjes richting paars gaan en rood naar bruin.. en dat kan ik niet zo goed gebruiken. Ziet er wel erg vet uit hoor.

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn00zerman
Wel, zelfs met m'n neus op het scherm, zie ik geen pixels.
die cursor en scrollen enzo, gaat héél vlot.
Ik had eerst schrik voor zo'n 4K scherm aan te sluiten, je leest overal letterlijk horror-verhalen van ghosting enz ... Ik zie geen verschil in kwaliteit met m'n 27" iMac scherm qua refreshrate enzo.
Heb zelfs 2 speciale adapters besteld (accel mini displayport 1.1 to hdmi 1.4 active adapter, rond de 30 euro per stuk !) Zodoende kon ik 2 panelen afzonderlijk aansturen op dubbele refresh-rate.
Welnu, je merkt geen verschil tussen 30Hz & 60Hz, in tegendeel, m'n beeld is beter bij die HDMI aansluiting. (die adapters had ik dus eigenlijk niet moeten kopen)
Ik wilde eerst een 5K iMac kopen, maar qua pixeldichtheid, kleuren enz ... is dit toch echt wel beter !
Desondanks op de apple site staat dat 4K niet ondersteunt wordt op early 2013 rMBP, werkt het gewoon perfect.Was echt letterlijk gewoon HDMI kabel insteken, niks instellingen aanpassen ofzo, direct 3840x2160 ! (Eerlijkheidshalve wel bijzeggen dat ik niet game op die machine, alhoewel dat volgens mij niet uit maakt, 4K films spelen ook perfect vloeiend af)

Ik gebruik voornamelijk:
- Solidworks (3D CAD dus)
- videobewerking (beeldmateriaal: FullHD 3D materiaal) - preview doe ik op die FullHD 27" monitor ernaast,
die doet ook 3D, zit dus met een 3D brilletje op te monteren
- 3D animaties
- browsen en 4K youtube enzo
- Kodi (vooral addons testen, om dan op de kodi installatie te draaien op de TV)
- wat coderen in Visual Studio, Arduino, Appstudio enz ...
- Photoshop & illustrator
- DJ software

Voldoet allemaal prima, ben nog nooit zo tevreden geweest met een scherm :-)
Die Curved optie is ook echt een meerwaarde ! (ik vind het de meerprijs zeker waard)
enige wat ik aangepast heb, is de cursor-pijl één stapje groter gezet, want op zo'n groot scherm
is het anders wel effe zoeken waar die cursor gebleven is :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001

Quakie

quakelen

sn00zerman schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 10:38:
Wel, zelfs met m'n neus op het scherm, zie ik geen pixels.
die cursor en scrollen enzo, gaat héél vlot.
Ik had eerst schrik voor zo'n 4K scherm aan te sluiten, je leest overal letterlijk horror-verhalen van ghosting enz ... Ik zie geen verschil in kwaliteit met m'n 27" iMac scherm qua refreshrate enzo.
Heb zelfs 2 speciale adapters besteld (accel mini displayport 1.1 to hdmi 1.4 active adapter, rond de 30 euro per stuk !) Zodoende kon ik 2 panelen afzonderlijk aansturen op dubbele refresh-rate.
Welnu, je merkt geen verschil tussen 30Hz & 60Hz, in tegendeel, m'n beeld is beter bij die HDMI aansluiting. (die adapters had ik dus eigenlijk niet moeten kopen)
Ik wilde eerst een 5K iMac kopen, maar qua pixeldichtheid, kleuren enz ... is dit toch echt wel beter !
Desondanks op de apple site staat dat 4K niet ondersteunt wordt op early 2013 rMBP, werkt het gewoon perfect.Was echt letterlijk gewoon HDMI kabel insteken, niks instellingen aanpassen ofzo, direct 3840x2160 ! (Eerlijkheidshalve wel bijzeggen dat ik niet game op die machine, alhoewel dat volgens mij niet uit maakt, 4K films spelen ook perfect vloeiend af)

Ik gebruik voornamelijk:
- Solidworks (3D CAD dus)
- videobewerking (beeldmateriaal: FullHD 3D materiaal) - preview doe ik op die FullHD 27" monitor ernaast,
die doet ook 3D, zit dus met een 3D brilletje op te monteren
- 3D animaties
- browsen en 4K youtube enzo
- Kodi (vooral addons testen, om dan op de kodi installatie te draaien op de TV)
- wat coderen in Visual Studio, Arduino, Appstudio enz ...
- Photoshop & illustrator
- DJ software

Die Curved optie is ook echt een meerwaarde ! (ik vind het de meerprijs zeker waard)
enige wat ik aangepast heb, is de cursor-pijl één stapje groter gezet, want op zo'n groot scherm
is het anders wel effe zoeken waar die cursor gebleven is :-)
Bizarre setup >:)

Maar Craig is helemaal uit zijn dak gegaan tijdens de El Capitan preview vorig jaar. Je kunt heel snel je muis heen en weer bewegen zodat je een super grote muis op je beeld scherm krijgt :P

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-09 11:37

Nitai

Live the life you love.

Canaria schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 23:16:
[...]

Yes, hier in huis hebben we afgelopen maand 2x 24" Apple Cinema Led + 1x Apple Thunderbolt Display weggedaan en in plaats daarvan 4x U2515H gehaald. Jammer want ze zagen er goed uit, maar die bezels waren vijf jaar geleden al buiten proporties.

In het kader van nog meer modernisering hebben we ook nog 2x 15" MacBook Pro retina verruild voor 2x workstation pc, maar die opmerking is mogelijk een beetje ongepast in dit subforum :X

Om ontopic te blijven zal ik deze post nog aanvullen met een foto, ik heb tenslotte nog een MacBook 12".
Die witte workstation van je is anders een prachtig plaatje! Daarbij komt dat als oud-Apple Talk modje je imho je genoeg credits hebt hier. 8)

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SublimnAll
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-05-2023
sn00zerman schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 10:38:
Allereerst: :9~ :9~

Ik heb ook wat rondgekeken voor dergelijke schermen. Vraagje: heb je ook echt het idee dat het effectief gebruik van ruimte is, bijv. ten opzichte van twee kleinere monitors naast elkaar?
Zoveel pixels op één scherm lijkt me aan de ene kant heel lekker werken, maar toch blijft ook het idee bij mij hangen dat je twee/drie monitors beter in kan delen qua schermruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn00zerman
Vroeger had ik steevast opstellingen met meerdere schermen. (vroeger had ik 4 21" displays op een rij (gewoon FullHD), daarna overgestapt op iMac, met 2x 27" (2560x1440 resolutie)
En nu dus over op één 48" 4K :-)
Op zich vind ik dit beter werken, mail, agenda & browser tegelijk open op één scherm, office naast browser enz ... Zelfs na een korte tijd gebruiken, heb ik voor mezelf toch vrij snel een "werkwijze" om meerdere apps naast mekaar te draaien op dit grote scherm. Persoonlijk vind ik die ruimte heerlijk.
Op m'n iMac vroeger, had ik nogal eens de gewoonte om mail & browsen enzo, op m'n 2de scherm te gooien. Nu gebruik ik m'n 2de scherm eigenlijk alleen nog voor video preview tijdens video-editing, en kodi voor muziek of TV, terwijl ik op m'n grote scherm werk. Ik heb lang zitten twijfelen, maar uiteindelijk ben ik toch blij dat ik het op deze manier heb opgelost. Nuja, een groot voordeel voor mij is ook, dat ik op deze manier mijn Solidworks (CAD) "fullscreen" kan zetten, dat is héél wat productiever dan het te spreiden over 2 schermen :-) Gedaan met in- en uitzoomen & scrollen, ik kan nu m'n gehele objecten in beeld houden :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oude rMBP was aan vervanging toe, en een iMac stond al heel lang op het verlanglijstje... Speakers gingen ook nog eens kapot, dus die zijn ook gelijk nieuw. :9

Afbeeldingslocatie: https://s3.amazonaws.com/f.cl.ly/items/2f3H260B0W3R0V3D2u1z/setup-small.jpg?v=a5f4a015

Op de foto:
  • 27" iMac 5K
  • Bowers & Wilkins MM-1
  • Apple Magic Keyboard
  • Apple Magic Trackpad 2
  • iPad Pro + Apple Pencil
  • Apple Watch Sport 38mm
Voorlopig is het wel weer even klaar nu. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Die huistelefoon kan nu echt niet meer hè. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SChief schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 21:17:
Die huistelefoon kan nu echt niet meer hè. :+
Geen inspraak in gehad... :/ Maar ik heb er ook gewoon nog nooit zelf mee gebeld. En als er gebeld wordt is het de schoonmoeder of verkeerd verbonden. In beide gevallen snel weer ophangen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:06

Exirion

Gadgetfetisjist

RoyK schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 20:29:
Ik heb zelf al een tijdje een oog op de 34" curved scherm van Dell, de 3415.
Aanrader :) Ik heb 'm nu bijna een jaar in combinatie met een Mac Pro. Echt een schitterend scherm.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mroffbeat
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-09 13:04
Vorige maand een onwijs onhandige kast door midden gezaagd om dat ik het zat was.
Van het een kwam het ander en heb maar gelijk mijn gehele huis onderhanden genomen.
Onder andere mijn en-suite kamer.

Eindelijk heb ik een 'office' en een 'fridaynight' chill hoek

Afbeeldingslocatie: http://s9.postimg.org/nahqe69vj/IMG_1746.jpg

Ik heb 4 Philips Hue led plus strips hangen voor het licht.
De chillhoek bevat een Numark iDJay station met ipad verbonden met een HK Omni 20

Japanse Wiskey, Nikka white - pure malt (BEST EVER)

Tijdens een verveel sessie deze winter heb ik een picade in elkaar gezet, deze bevat een Pi2 met alle emulatoren/games die er online te verkrijgen zijn.

Uiteraard een Qi Wireless charger in het blad gebouwd met ernaast mijn iMac 5k 2015.

Wish List
* zie nog wat kabels hangen.. oops
* Nog een 2de HK Omni 20 op de kop tikken
* Nieuwe vloer/plinten

PARTY TIME!

Afbeeldingslocatie: http://s22.postimg.org/rbiyz5we9/IMG_1747.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soulshaker
Die parketvloer vind ik mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuttle007
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-04-2024
yleeuw schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 19:16:
Vorige maand een onwijs onhandige kast door midden gezaagd om dat ik het zat was.
Van het een kwam het ander en heb maar gelijk mijn gehele huis onderhanden genomen.

Erg mooi! Mag ik vragen waar je die rechter bureau stoel vandaan hebt? Een echte eames of fake?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mroffbeat
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-09 13:04
Shuttle007 schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 12:09:
[...]

Erg mooi! Mag ik vragen waar je die rechter bureau stoel vandaan hebt? Een echte eames of fake?
Het is helaas een fake..

http://www.designerchairs..._eng/charles-ea-108-white

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• supersnathan94
Time for an update!
Sinds begin February is de familie een stuk uitgebreid met een 2014 MBA 11,6" (links) en een 2012 MBP 15,4" retina (rechtsboven). Ook is er een aantal TB aan storage bij gekomen.

Desktop overview

De Mac Mini die je ziet staan wordt momenteel gebruikt als Desktop PC Met storage extern in de vorm van een Lacie 2Big Dual 2X500GB en de linker Little big disk op foto 1 (dit was oorspronkelijk 2X200Gb en heb ik geupgrade naar 2X500GB). De LBD is een Firewire 800 schijf en wordt momenteel gebruikt voor helemaal niks. Het mooie van dit apparaat is dat hij buspowered is via Firewire (max 45 watt). Ik wil deze schijven eventueel gaan gebruiken via een Lacie Thunderbolt Esata hub. Dan kan ik deze drives misschien samenvoegen met de 3 rechter Little big Disks 2X1TB Thunderbolt 1 voor een totaal van 8TB in raid 0 (maar ik denk niet dat dit überhaupt nut heeft). Anders blijft de 2Big lekker voor media opslag (25MB/s via USB2.0).

lacie 2big
De 1TB Lacie 2big Dual aangesloten via USB2.0. Deze zal de media collectie gaan verzorgen via de Mini. Hier komt muziek bibliotheek op te staan.

TB array

De drie rechter schijven zijn Lacie Little Big Disks 2x1TB Thunderbolt 1. De totale array is dus goed voor 6x 1TB drives in raid 0. De gemiddelde doorvoersnelheid die ik hiermee haal ligt tussen de 550 en 600 MB/s met pieken bij grote bestanden (5GB+) naar 670MB/s. Op 6TB aan storage dus heel erg rap voor het verplaatsen van grote bestanden. Het nadeel is dat het nog steeds in Raid 0 is en dus is een goede backup noodzakelijk. Deze array zal dus ook gebruikt worden voor high throughput big data doeleinden zoals opnames van onze band (multitrack HQ) en voor video doeleinden. Iig niet als main storage.

Wat je ziet:
  • Apple airport time capsule 3TB (backups van deze vier macs)
  • Apple airport express (airplay receiver)
  • Apple Magic mouse 1
  • Mobee Charger voor Magic mouse
  • Apple Macbook air 2014 11,6" 4GB|128GB|i5-4260U
  • Apple Macbook Pro 2012 15,4" 8GB|128GB|i7-3820QM|GT650M 1GB
  • Apple Macbook Pro 2015 15,4" 16GB|512GB|i7-4870HQ|R9M370X 2GB
  • Apple Mac mini 2012 8GB|256GB SSD|1TB HDD|i5-3210M
  • Apple Wired Keyboard
  • Logitech M510 draadloze muis
  • iKea ledstrip met kleurtjes :9~
  • Acer B223wl 16:10 1050P
Wat je verder niet ziet:
  • Apple iPhone 6+ 128GB (want foto's)
  • Apple iPad mini white 64GB|wifi
  • Apple iPad 3 16GB|3G
  • Apple Macbook Pro 2012 15,4" non retina 16GB|512GB SSD|2TB HDD|i7-3615QM|GT650M
  • Apple Mac mini 2009 4GB|40GB SSD <-- Word gebruikt als Open directory server voor de overige macs in huis (MBP 13" 2011, Mac mini 2011)
  • Apple Wired Keyboard alu
  • Apple Wired Keyboard Plastic
  • Apple Wireless Keyboard X2
  • Apple Superdrive X3.
  • OWC Elite Pro Dual 2X 1TB USB3.0 (backup van allerlei Macs die ik vroeger heb gehad)
  • Lacie 2Big triple 2X500GB die het niet meer doet helaas (ontbrekende firmware).
Komende zomer ga ik verhuizen en staat er een upgrade van de werkruimte op de planning. Dan komt er nog een werkblad van 200x60 bij uit dezelfde serie. Hier komt dan de Mac Mini onder te zitten. Hoe ik dat ga doen weet ik nog niet precies, maar het wordt wel een DIY ikea oplossing. Beugels voor de mini zijn mij veel te duur. Koop ik liever een goede USB3.0 hub voor op het werkblad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Aangezien ik veel heb gewijzigd in mijn setup de afgelopen weken, vond ik het weer leuk om de huidige versie te posten :):

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/347imad.jpg

Gear:
Laptop: 2015 15 inch rMBP (256gb SSD, 16gb RAM versie)
Monitoren: 28 inch Samsung U28E590DS 4k monitor + 24 inch Samsung S24C550L 1080p monitor
Muizen: Logitech MX Master + Razer Mamba Tournament Edition
Toetsenborden: Razer Blackwidow Tournament Edition + Microsoft Wireless Keyboard 800
Muismat: Steelseries Qck XXL
Speakers: Logitech Z333
Laptopstand: Twelvesouth Bookarc
Overig: Brennenstuhl USB hub/stopcontacten, Playstation 4, IKEA Dioder led verlichting

Ik wil nog een HDMI -> Mini Display Port kabel halen zodat ik mijn 24 inch monitor ook via DP aan kan sluiten. Daarnaast wil ik op termijn nog een 60% mechanisch toetsenbord halen (waarschijnlijk een Ducky Mini of Vortex Pok3r) met Cherry MX Brown switches. Als laatste wil ik nog de cable management aanpakken maar ik heb de IKEA Galant Cable Management Box nergens kunnen vinden en de IKEA Signum vind ik maar niets. Goede alternatieven vind ik helaas maar moeilijk te vinden :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim.k
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
xelfer schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 15:00:
Aangezien ik veel heb gewijzigd in mijn setup de afgelopen weken, vond ik het weer leuk om de huidige versie te posten :):

[afbeelding]

Gear:
Laptop: 2015 15 inch rMBP (256gb SSD, 16gb RAM versie)
Monitoren: 28 inch Samsung U28E590DS 4k monitor + 24 inch Samsung S24C550L 1080p monitor
Muizen: Logitech MX Master + Razer Mamba Tournament Edition
Toetsenborden: Razer Blackwidow Tournament Edition + Microsoft Wireless Keyboard 800
Muismat: Steelseries Qck XXL
Speakers: Logitech Z333
Laptopstand: Twelvesouth Bookarc
Overig: Brennenstuhl USB hub/stopcontacten, Playstation 4, IKEA Dioder led verlichting

Ik wil nog een HDMI -> Mini Display Port kabel halen zodat ik mijn 24 inch monitor ook via DP aan kan sluiten. Daarnaast wil ik op termijn nog een 60% mechanisch toetsenbord halen (waarschijnlijk een Ducky Mini of Vortex Pok3r) met Cherry MX Brown switches. Als laatste wil ik nog de cable management aanpakken maar ik heb de IKEA Galant Cable Management Box nergens kunnen vinden en de IKEA Signum vind ik maar niets. Goede alternatieven vind ik helaas maar moeilijk te vinden :(.
Zou je de linker wallpaper willen delen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xelfer
  • Niet online
Tim.k schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 17:21:
[...]

Zou je de linker wallpaper willen delen?
Bij deze:
http://alpha.wallhaven.cc/wallpaper/170258

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:00
Hey Kris,

Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar wat daar tegen de muur zit achter het bureau. Het lijken treinmodellen? Ook gezien het 3D model op je scherm geen verkeerde gok? Ziet er in ieder geval gaaf uit!

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:10
bokkow schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 20:39:
[...]

Hey Kris,

Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar wat daar tegen de muur zit achter het bureau. Het lijken treinmodellen? Ook gezien het 3D model op je scherm geen verkeerde gok? Ziet er in ieder geval gaaf uit!
sn00zerman schreef op maandag 14 maart 2016 @ 09:48:

Die vitrinekast met modeltreinen erachter, is trouwens aan vernieuwing toe, dus bij de vernieuwing komt die gewoon boven het scherm, zodat ik al m'n modeltreinen terug kan bewonderen ...
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterBase
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:52
Sinds afgelopen vrijdag de eigenaar van een 5K iMac, dus ook maar eens een foto plaatsen hier. Prachtig apparaat, heel erg blij mee! :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/pRUxJC9.jpg

PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 16:01
Bureau is voornamelijk een thuiswerkplek, dus spendeer er dagelijks een flink aantal uren. Gebaseerd op een tafelblad van de Ikea + 2 x expedit kastjes

Front view:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/4548386/hosted/show_je_macdesk/2016-04-06%2015.53.24%20copy.jpg

- Macbook Pro 2014 (256 gb) 13,3-inch (2560 x 1600) op zelfgebouwde plexiglas houder op een Neo-Flex monitorarm
- Dell P2414H 23,5-inch (1920 x 1080) op eigen poot
- Philips 220WS 22-inch (1680 x 1050) op Neo-Flex monitorarm
- USB 3.0 lezer vastgeplakt aan bureau met dubbelzijdig tape
- Apple keyboard, wired
- Microsoft Sculpt Ergonomic Mouse
- 2 x B&W Solid Solutions surround speaker
- 2 x stekkerdoos, vastgeplakt aan bureau
- plankje boven scherm met decoratie en Hema timer

Rechtsonderkant bureau
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/4548386/hosted/show_je_macdesk/2016-04-06%2015.53.46%20copy.jpg

Hier staat onder andere een Samsung laserprinter, een Denon versterkertje voor de sub + speakers, een 2 poort USB 3.0 SATA docking station, en een Ubuntu server die 24/7 aanstaat als printserver + downloadstation + disk station + plex media center + testomgeving. De kabels + stroom hiervan zijn allemaal netjes weggewerkt in dat houten ladekastje van de ikea. Ook een plastic ladekastje met alle belangrijke documenten en administratie.
Achter deze kast (schuine muur) ligt nog een grote B&W subwoofer die je totaal niet ziet maar wel voelt.
Recent is hier een Ikea Helmer ladekastje bijgekomen die samen met de bakjes unit daarbovenop bijna al mijn electronica en draadjes en prototyping materiaal huisvest. Gereedschap + grotere dingen zitten in een kast achter mijn bureau.

Linksonderkant bureau:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/4548386/hosted/show_je_macdesk/2016-04-06%2015.53.58%20copy.jpg

Hier simpelweg 2 grote bakken met daarin kabels etc (stroomkabels + computer / tv kabels), nog een plastic ladekastje met allerlei lopende projecten en 4 ikea bakken met allemaal klein grut.

Vooral het werken op 3 schermen bevalt goed, en ook nu ik al mijn electronica meuk een mooi plekje heb gegeven kan ik ook wat makkelijker even wat knutselen. De Macbook stuurt de schermen aan via een MiniDisplayport -> Displayport (Dell) en een HDMI naar DVI kabel (Philips). De Philips is kwalitatief echt veel slechter, maar doet het nog prima en gebruik ik vooral voor naslagwerk, database view en web.whatsapp.com.

Ook is het handig dat mijn macbook boven het bureau 'zweeft', en vooral als het vol ligt met electronica en het losse toetsenbord ergens achterin onder het scherm ligt kan ik nog steeds typen op de macbook zelf om bv dingen op te zoeken.

[ Voor 9% gewijzigd door Edwin88 op 06-04-2016 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01 12:36

Geteisem

Bonnetje

yleeuw schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 19:16:

[afbeelding]

Ik heb 4 Philips Hue led plus strips hangen voor het licht.
De chillhoek bevat een Numark iDJay station met ipad verbonden met een HK Omni 20

Japanse Wiskey, Nikka white - pure malt (BEST EVER)

Tijdens een verveel sessie deze winter heb ik een picade in elkaar gezet, deze bevat een Pi2 met alle emulatoren/games die er online te verkrijgen zijn.

Uiteraard een Qi Wireless charger in het blad gebouwd met ernaast mijn iMac 5k 2015.

Wish List
* zie nog wat kabels hangen.. oops
* Nog een 2de HK Omni 20 op de kop tikken
* Nieuwe vloer/plinten

PARTY TIME!

[afbeelding]
Heel relaxed 'hoekje'. Leuk die picade. De lichten maken het helemaal af. _/-\o_

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SBTweaker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 31-08 21:16
supersnathan94 schreef op zondag 20 maart 2016 @ 16:16:

Wat je ziet:
  • Apple Macbook air 2014 11,6" 4GB|128GB|i5-4260U
  • Apple Macbook Pro 2012 15,4" 8GB|128GB|i7-3820QM|GT650M 1GB
  • Apple Macbook Pro 2015 15,4" 16GB|512GB|i7-4870HQ|R9M370X 2GB
  • Apple Mac mini 2012 8GB|256GB SSD|1TB HDD|i5-3210M
Wat je verder niet ziet:
  • Apple Macbook Pro 2012 15,4" non retina 16GB|512GB SSD|2TB HDD|i7-3615QM|GT650M
  • Apple Mac mini 2009 4GB|40GB SSD <-- Word gebruikt als Open directory server voor de overige macs in huis (MBP 13" 2011, Mac mini 2011)
Waar heb je zoveel macbooks/minis voor nodig :o ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
SBTweaker schreef op zondag 10 april 2016 @ 16:05:
[...]

Waar heb je zoveel macbooks/minis voor nodig :o ?
De 2012 mini werd gebruikt als minecraft server en hier komt binnenkort weer een nieuwe server op. Plus dat deze ook m'n eigen streamingsdienst gaat draaien. Ik gebruik hem nu als desktop.

De 2012 retina heb ik overgenomen van een klant voor een leuk bedragje alleen zat er een efi password op en zodoende heb ik hem kunnen gebruiken tot ik via bootcamp windows wilde installeren (dit ging fout en toen was de efi zn bootdrive kwijt) zodoende (ik had mijn non retina al verkocht toen) moest ik over naar een nieuwe laptop en toen heb ik de 2015 gekocht. De 2012 heb ik via een klasgenoot kunnen repareren dus die heb ik er nu bij.

De macbook air kon ik ruilen tegen een kapotte iPhone omdat er een qwertz tobo op zit. Vond de eigenaar niet chill maar een 5S met defecte camera was geen probleem kennelijk. Ondertussen heb ik net een nieuwe toetsenbord binnen dus dat probleem is er straks niet meer. Voor de rest hebben we nog twee minis in huis. Een als desktop en een als server voor ldap, bestandsdeling maar voornamelijk omdat het kan xD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SBTweaker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 31-08 21:16
supersnathan94 schreef op zondag 10 april 2016 @ 16:58:
[...]

De 2012 mini werd gebruikt als minecraft server en hier komt binnenkort weer een nieuwe server op. Plus dat deze ook m'n eigen streamingsdienst gaat draaien. Ik gebruik hem nu als desktop.

De 2012 retina heb ik overgenomen van een klant voor een leuk bedragje alleen zat er een efi password op en zodoende heb ik hem kunnen gebruiken tot ik via bootcamp windows wilde installeren (dit ging fout en toen was de efi zn bootdrive kwijt) zodoende (ik had mijn non retina al verkocht toen) moest ik over naar een nieuwe laptop en toen heb ik de 2015 gekocht. De 2012 heb ik via een klasgenoot kunnen repareren dus die heb ik er nu bij.

De macbook air kon ik ruilen tegen een kapotte iPhone omdat er een qwertz tobo op zit. Vond de eigenaar niet chill maar een 5S met defecte camera was geen probleem kennelijk. Ondertussen heb ik net een nieuwe toetsenbord binnen dus dat probleem is er straks niet meer. Voor de rest hebben we nog twee minis in huis. Een als desktop en een als server voor ldap, bestandsdeling maar voornamelijk omdat het kan xD.
Haha maar gebruik je ze ook allemaal? Ik zou denk ik twee macbooks verkopen en er een imac voor kopen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
SBTweaker schreef op zondag 10 april 2016 @ 17:22:
[...]

Haha maar gebruik je ze ook allemaal? Ik zou denk ik twee macbooks verkopen en er een imac voor kopen .
Ja ik gebruik de 2015 als daily driver voor school en stage en de air om in de trein mee te klooien. De 2012 gebruik ik met name om even snel wat op te zoeken thuis beneden of downloads te doen, met name werk stuf.

Ik zit er wel aan te denken om de Air iig te verkopen. De 2012 MBP heeft een aantal dode pixels dus dat wordt wat lastiger (maar daar is volgens mij wel een remplacerend programma voor).

Ik wil volgend jaar lig wel naar een 27" iMac dus de iPad 3 en mini gaan eruit icm de macbook air. Daarnaast ws de 6Plus 128gb vervangen door een 16/64GB SE (internet genoeg nu)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jmignolet
  • Laatst online: 12-09 13:26
Kleine update hier

Link naar behoorlijk groot plaatje

De MacBook werd vervangen door een Dell XPS 15. Ik ben voor een Windows laptop gegaan doordat ik simpelweg niet kon wachten op de updates voor de nieuwe Macbooks.

De Widescreen is tevens vervangen door een Dell U2515H, heerlijk 1440p! :)

Edit : Bedankt aan xelfer btw, mooie wallpaper. :)

Plaatje in link veranderd. Volgende keer graag een thumbnail maken :)

[ Voor 23% gewijzigd door Whieee op 11-04-2016 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:08

RnB

Maar dan zit je nu in het verkeerde topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:02
RnB schreef op maandag 11 april 2016 @ 18:22:
Zijn linker scherm is nog OSX ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmignolet
RnB schreef op maandag 11 april 2016 @ 18:22:
BlackMonkey schreef op maandag 11 april 2016 @ 18:24:
[...]
Zijn linker scherm is nog OSX ;)
Klopt, mijn linkerscherm draait nl. niet op de windows laptop maar op de Mac Mini uit mijn vorige post. :)

Zo doe ik het grafische veel liever op mijn Mac, en tekstverwerking lukt me soms beter op mijn laptop. Ik wou gewoon één van beide. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BleuZ
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09:00
jmignolet schreef op maandag 11 april 2016 @ 17:50:
Kleine update hier

[afbeelding]

De MacBook werd vervangen door een Dell XPS 15. Ik ben voor een Windows laptop gegaan doordat ik simpelweg niet kon wachten op de updates voor de nieuwe Macbooks.

De Widescreen is tevens vervangen door een Dell U2515H, heerlijk 1440p! :)

Edit : Bedankt aan xelfer btw, mooie wallpaper. :)
Strakke setup! Die XPS'en zijn echt gruwelijk mooie laptops met die bezel :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmignolet
BleuZ schreef op maandag 11 april 2016 @ 19:10:
[...]

Strakke setup! Die XPS'en zijn echt gruwelijk mooie laptops met die bezel :9~
Echt hé. Zeer strak. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Nu nog een Alluminum muismat en je bent er helemaal klaar voor :D, erg strakke omgeving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Mektheb schreef op maandag 11 april 2016 @ 20:11:
Nu nog een Alluminum muismat en je bent er helemaal klaar voor :D, erg strakke omgeving
Lijkt me erg onprettig. Vorm gaat voor mij in heel veel gevallen boven functie, maar ik blijf bij m'n oude vertrouwde steelseries muismatje met een zachte stoffen bovenlaag.
Metaal voelt koud en dat is niet gezond voor je pols. Verder schuurt het, zeker in combinatie met de 'bobslee' (Magic Mouse).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Canaria schreef op maandag 11 april 2016 @ 21:40:
[...]

Lijkt me erg onprettig. Vorm gaat voor mij in heel veel gevallen boven functie, maar ik blijf bij m'n oude vertrouwde steelseries muismatje met een zachte stoffen bovenlaag.
Metaal voelt koud en dat is niet gezond voor je pols. Verder schuurt het, zeker in combinatie met de 'bobslee' (Magic Mouse).
Er is een keer een Tweaker geweest die aluminum musimattjes maakte met een glans finish en een zachte onderkant.

Met een magic mouse heb ik totaal geen probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmignolet
Ik heb voor een bruin leder muismat gekozen want ik vond het nog "sterk" lijken op mijn bruine muur. Is trouwens één van Ugmonk, en ik ben er eigenlijk niet zo heel tevreden over. Aluminium had ik niet aan gedacht, maar ben er ook niet z'on fan van.

Oftewel ligt het aan het muismat, oftewel aan de MX die er niet zo denderend op schuift. Ach jah, ik kan ondertussen nog verder. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
Mektheb schreef op maandag 11 april 2016 @ 21:44:
[...]

Er is een keer een Tweaker geweest die aluminum musimattjes maakte met een glans finish en een zachte onderkant.

Ik ben al drie jaar opzoek naar zo'n matje. Welke heb jij als ik vragen mag? Ik heb er ooit 1 gevonden maar die was 80 ekkies in Portugal. Daar zat ik niet op te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:08
Mektheb schreef op maandag 11 april 2016 @ 21:44:
[...]

Ik heb eenzelfde muismat van die tweaker gekocht maar icm de Magic Mouse is het niet echt een succes.
Qua looks staat het natuurlijk rete strak maar het is mij te koud en het "sleept" en maakt geluid.
supersnathan94 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 08:29:
[...]

Ik ben al drie jaar opzoek naar zo'n matje. Welke heb jij als ik vragen mag? Ik heb er ooit 1 gevonden maar die was 80 ekkies in Portugal. Daar zat ik niet op te wachten.
Ze waren destijds dacht ik 20 euro inclusief Apple sticker :9 .
Hij heeft er een beperkt aantal gemaakt. (ik dacht 10) Ik heb er dus ook 1 kunnen kopen.
Hij werkte bij een staal verwerkingsbedrijf of iets dergelijks.

[ Voor 34% gewijzigd door GeeMoney op 12-04-2016 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
GeeMoney schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 09:08:
[...]

Ik heb eenzelfde muismat van die tweaker gekocht maar icm de Magic Mouse is het niet echt een succes.
Qua looks staat het natuurlijk rete strak maar het is mij te koud en het "sleept" en maakt geluid.

[...]

Ze waren destijds dacht ik 20 euro inclusief Apple sticker :9 .
Hij heeft er een beperkt aantal gemaakt. (ik dacht 10) Ik heb er dus ook 1 kunnen kopen.
Hij werkte bij een staal verwerkingsbedrijf of iets dergelijks.
Ik gebruik hem nu al een hele poos en heb geen last van het "koud", slepen ook eigenlijk niet.
Moet wel zeggen ik meer mijn Logitech Revolution muis gebruik dan de Magic Mouse.
Pagina: 1 ... 12 ... 24 Laatste

Let op:
  • Ga niet offtopic.
  • Maak thumbnails van maximaal 640 pixels breed.
  • Post je eigen Mac. Niet die van een ander, en ook niet de Mac op je werk/school/stage.
  • Vertel ook wat over je Apple en misschien de dingen er omheen.
  • Pas op met EXIF (locatie)data in de foto, helaas heeft niet iedereen goede bedoelingen.
  • Lees ook de topicstart voordat je hier post.