Bureau is voornamelijk een thuiswerkplek, dus spendeer er dagelijks een flink aantal uren. Gebaseerd op een tafelblad van de Ikea + 2 x expedit kastjes
Front view:
- Macbook Pro 2014 (256 gb) 13,3-inch (2560 x 1600) op zelfgebouwde plexiglas houder op een Neo-Flex monitorarm
- Dell P2414H 23,5-inch (1920 x 1080) op eigen poot
- Philips 220WS 22-inch (1680 x 1050) op Neo-Flex monitorarm
- USB 3.0 lezer vastgeplakt aan bureau met dubbelzijdig tape
- Apple keyboard, wired
- Microsoft Sculpt Ergonomic Mouse
- 2 x B&W Solid Solutions surround speaker
- 2 x stekkerdoos, vastgeplakt aan bureau
- plankje boven scherm met decoratie en Hema timer
Rechtsonderkant bureau
Hier staat onder andere een Samsung laserprinter, een Denon versterkertje voor de sub + speakers, een 2 poort USB 3.0 SATA docking station, en een Ubuntu server die 24/7 aanstaat als printserver + downloadstation + disk station + plex media center + testomgeving. De kabels + stroom hiervan zijn allemaal netjes weggewerkt in dat houten ladekastje van de ikea. Ook een plastic ladekastje met alle belangrijke documenten en administratie.
Achter deze kast (schuine muur) ligt nog een grote B&W subwoofer die je totaal niet ziet maar wel voelt.
Recent is hier een Ikea Helmer ladekastje bijgekomen die samen met de bakjes unit daarbovenop bijna al mijn electronica en draadjes en prototyping materiaal huisvest. Gereedschap + grotere dingen zitten in een kast achter mijn bureau.
Linksonderkant bureau:
Hier simpelweg 2 grote bakken met daarin kabels etc (stroomkabels + computer / tv kabels), nog een plastic ladekastje met allerlei lopende projecten en 4 ikea bakken met allemaal klein grut.
Vooral het werken op 3 schermen bevalt goed, en ook nu ik al mijn electronica meuk een mooi plekje heb gegeven kan ik ook wat makkelijker even wat knutselen. De Macbook stuurt de schermen aan via een MiniDisplayport -> Displayport (Dell) en een HDMI naar DVI kabel (Philips). De Philips is kwalitatief echt veel slechter, maar doet het nog prima en gebruik ik vooral voor naslagwerk, database view en web.whatsapp.com.
Ook is het handig dat mijn macbook boven het bureau 'zweeft', en vooral als het vol ligt met electronica en het losse toetsenbord ergens achterin onder het scherm ligt kan ik nog steeds typen op de macbook zelf om bv dingen op te zoeken.
[
Voor 9% gewijzigd door
Edwin88 op 06-04-2016 16:20
]