Wat gaat Nintendo doen om overeind te blijven?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is de Powerglove in dit geval. Doet namelijk hetzelfde. Soort extra controller. Om even aan te geven dat de Wii niet iets heel bijzonders was eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
cheiron schreef op woensdag 30 april 2014 @ 13:12:
[...]

Daar heb je gelijk in. Echter, bij de Wii bleef de creativiteit over wat te doen met de motion controls ook heel lang uit (99% van de tijd werd "wiggle" de vervanging van een knop indrukken), en toch was er een aantrekkingskracht voor de consument omdat ze er potentie in zagen.

Ik denk dat dit een stuk minder is bij een (niet zo heel handzaam/premium uitziende) controller met een schermpje.
Nintendo heeft wel de neiging om over the top te gaan bij een USP van een bepaalde console. SS werd op een gegeven moment gewoon vervelend. Zo zit ook nog steeds niet te wachten op verplicht gebruik van een 'second screen'. Tuurlijk is het leuk als je door kan spelen op de tablet, maar waarom zou ik dan niet gewoon een Androidspelletje pakken?

Ik denk ook niet dat er ruimte is voor drie consoles.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07:11
cheiron schreef op woensdag 30 april 2014 @ 13:12:
[...]

Daar heb je gelijk in. Echter, bij de Wii bleef de creativiteit over wat te doen met de motion controls ook heel lang uit (99% van de tijd werd "wiggle" de vervanging van een knop indrukken), en toch was er een aantrekkingskracht voor de consument omdat ze er potentie in zagen.

Ik denk dat dit een stuk minder is bij een (niet zo heel handzaam/premium uitziende) controller met een schermpje.
Persoonlijk denk ik dat het verschil vanuit de gemiddelde consument een totaal gebrek aan adequate marketing is geweest. De gamepad is als functie veelal niet duidelijk genoeg voor de gemiddelde consument. Ook is het verschil tussen de Wii U en Wii niet direct duidelijk.

Bovendien is het jammer dat de Wii U is gekomen met een tablet in een tijd dat het maken van een adequate tablet voor ook buiten gaming om, nog niet dusdanig voordelig kan dat het een te bundelen item zou zijn. Dus heeft de gamepad een beperkte resolutie en functionaliteit. Het had juist prettig geweest indien de tablet echter echt multifunctioneel geweest had kunnen zijn, een goede form factor had en ook als stand-alone zou kunnen draaien met bijv. een android OS om ook als tablet van dienst te kunnen doen.

Nu valt het een beetje tussen wal en schip.

Veel mensen weten ten eerste al slecht dat de Wii U en de Wii niet hetzelfde zijn. Veel verkopers weten het ook niet eens. Genoeg mensen hebben lange tijd gedacht of denken nog steeds dat de Wii U een gamepad accessoire is voor de Wii. En veel mensen zien dan ook niet in waarom een handheld accessoire voor off-screen play te kopen welk het dubbele kost van een 3DS.

Nintendo weet ook het grote publiek niet te bereiken om dit te doen veranderen. Grote reclame campagnes zijn er eigenlijk niet. Veel wordt enkel gedaan via de Nintendo Directs welk enkel de fans aanspreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-09 17:52
Verwijderd schreef op woensdag 30 april 2014 @ 14:08:
Dat is de Powerglove in dit geval. Doet namelijk hetzelfde. Soort extra controller. Om even aan te geven dat de Wii niet iets heel bijzonders was eigenlijk.
De Wii controls zijn echt wel stukken geavanceerder. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:51
psychodude schreef op woensdag 30 april 2014 @ 14:54:
[...]
Nintendo weet ook het grote publiek niet te bereiken om dit te doen veranderen. Grote reclame campagnes zijn er eigenlijk niet. Veel wordt enkel gedaan via de Nintendo Directs welk enkel de fans aanspreekt.
Ook niet echt. Die Nintendo-direct dingetjes zijn wel grappig, en hoewel ik het wel respecteer dat ze de eindbaas laten opdraven om die filmpjes in te spreken, zit ik me vervolgens groen en geel te ergeren aan het steenkolen-Engels van die man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Nu online
Ze hebben ook nauwelijks landspecifieke reclame. Een global filmpje met slechte nasynchronisatie en daar moet je het dan maar mee doen. Activeert totaal niet om het ding te gaan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07:11
Seal64 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 16:23:
[...]

Ook niet echt. Die Nintendo-direct dingetjes zijn wel grappig, en hoewel ik het wel respecteer dat ze de eindbaas laten opdraven om die filmpjes in te spreken, zit ik me vervolgens groen en geel te ergeren aan het steenkolen-Engels van die man.
Ik bedoelde aanspreken meer in de zin van bereiken. Niet zozeer dat we het ook daadwerkelijk leuk vinden om altijd naar te luisteren :p. Buiten de fans, zal niemand ook maar iets weten van dat soort Nintendo Directs. Niemand van het grote publiek krijgt er iets van mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:38
Senor Sjon schreef op woensdag 30 april 2014 @ 14:43:
[...]

Nintendo heeft wel de neiging om over the top te gaan bij een USP van een bepaalde console. SS werd op een gegeven moment gewoon vervelend. Zo zit ook nog steeds niet te wachten op verplicht gebruik van een 'second screen'. Tuurlijk is het leuk als je door kan spelen op de tablet, maar waarom zou ik dan niet gewoon een Androidspelletje pakken?

Ik denk ook niet dat er ruimte is voor drie consoles.
een Androidspelletje of doorspelen op de Wii U tablet zijn 2 hele verschillende dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Nu online
Ben ik niet helemaal eens. Als je ziet wat voor een games er allemaal mogelijk zijn. Vergis je niet in de specs van de huidige high end smartphones en tablets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben benieuwd vertel is wat op een tablet/smartphone vandaag de dag het alternatief is voor Call of Duty; Ghosts, Super Mario 3D World of Pikmin 3 om er maar 3 te noemen. O, en een geschikte tablet met ingebouwde fysieke knoppen om het allemaal te bedienen, ook wel zo fijn natuurlijk.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2014 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:44
Senor Sjon schreef op woensdag 30 april 2014 @ 17:21:
Ben ik niet helemaal eens. Als je ziet wat voor een games er allemaal mogelijk zijn. Vergis je niet in de specs van de huidige high end smartphones en tablets.
Ja en nog steeds niet op het niveau van de zelfs 8 jaar oude Xbox 360. De resolutie is bij sommige tablet games indrukwekkend, maar als je dan ziet hoe de textures, aa en quality assets in elkaar steken...
De 320 VLIW5 gpu cores in de wiiU 'Latte' gpu zijn veel sterker dan de gpu's die je in high-end tablets zoals de ipad air vind of de gpu van de PS3 en X360. Dat is ook te zien als je kijkt naar een game zoals 'X'. WiiU games zullen voorlopig dus wel mooier blijven dan tablet games. Vaak is ook de gameplay bij tablet games bij lange na niet op het niveau van AAA console games, en al helemaal niet die van Nintendo. Maar GPU power is nog niet alles. Sony maakt bv ook high-end tablets en smartphones waarbij de GPU meer power heeft dan die van de PS2 en PSvita, maar toch zie je Sony geen AAA games maken voor die apparaten. Enige wat ik kon vinden is een versimpelde ratchet&clank voor android en iOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09 16:25
Ah leuk topic :)

Ik ben geen marketing genie, maar als ik Nintendo zou zijn, dan zou ik uit de Home Console markt stappen. Waarom zou je dat nog doen? De tijd dat je winst per systeem maakt is voorbij. Je draait verlies om dat te compenseren met contentdiensten en met name verkoop van games, of je die nu zelf maakt of door derden laat maken. Maar Nintendo heeft al jaren en jaren bewezen dat die derde partijen niet erg warm lopen voor ze. Dus ze compenseren verlies op de hardware voornamelijk met hun eigen software.

Als ze hun IP's op Sony's PS4 zouden uitbrengen dan moeten ze natuurlijk ook inleveren per verkochte softwaretitel. Maar dan lopen ze minder risico en kunnen ze meevaren op het succes van dat platform. Er zijn genoeg mensen die graag een Nintendo spel willen spelen, maar geen zin of geld hebben om daar speciaal een console voor aan te schaffen. Geld ligt voor het oprapen.

Ik ben een Nintendo fan. Maakt mij niet uit hoe veel consoles ze verkopen en hoeveel third party games uitkomen. Ik koop dat ding toch wel zolang er maar wat leuke Mario / DK / Zelda games op uitkomen. Maar het zal mij een worst wezen waar ik dat schijfje in druk en welke controller ik vast heb. Nintendo maakt die games, of dat nu op de Wii U, op de PS4 of een PC draait veranderd daar niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
BlackMage schreef op woensdag 30 april 2014 @ 18:10:
Ah leuk topic :)

Ik ben geen marketing genie, maar als ik Nintendo zou zijn, dan zou ik uit de Home Console markt stappen. Waarom zou je dat nog doen? De tijd dat je winst per systeem maakt is voorbij. Je draait verlies om dat te compenseren met contentdiensten en met name verkoop van games, of je die nu zelf maakt of door derden laat maken. Maar Nintendo heeft al jaren en jaren bewezen dat die derde partijen niet erg warm lopen voor ze. Dus ze compenseren verlies op de hardware voornamelijk met hun eigen software.

Als ze hun IP's op Sony's PS4 zouden uitbrengen dan moeten ze natuurlijk ook inleveren per verkochte softwaretitel. Maar dan lopen ze minder risico en kunnen ze meevaren op het succes van dat platform. Er zijn genoeg mensen die graag een Nintendo spel willen spelen, maar geen zin of geld hebben om daar speciaal een console voor aan te schaffen. Geld ligt voor het oprapen.

Ik ben een Nintendo fan. Maakt mij niet uit hoe veel consoles ze verkopen en hoeveel third party games uitkomen. Ik koop dat ding toch wel zolang er maar wat leuke Mario / DK / Zelda games op uitkomen. Maar het zal mij een worst wezen waar ik dat schijfje in druk en welke controller ik vast heb. Nintendo maakt die games, of dat nu op de Wii U, op de PS4 of een PC draait veranderd daar niets aan.
Ik denk dat Sony daar best welwillend tegenover zou staan. Ze hebben graag dat Nintendo op de gamesmarkt actief blijft. En zeg nou eerlijk: een fusie van playstation en nintendo... Best of both worlds. Een ongekend gamesaanbod, of je nou van The Last of Us/Uncharted/Gran Turismo/LittleBigPlanet/GTA/Ratchet&Clank/Jak&Daxter/Killzone enz houdt of Mario/Zelda/Metroid/Pikmin/F-Zero, 1 gamesconsole die al die games heeft. Eigenlijk is dat niet goed voor de markt, want aan de andere kant maakt dat andere consoles in 1 klap obsolete. Maar ik ben wel benieuwd hoe bv een metroid op de PS4 eruit zou zien :9~

Nintendo zou hier echter niet zo snel welwillend tegenover staan denk ik, niet alleen vanwege samenwerkingsproblemen uit het verleden maar ook omdat PS toch de grote doorn in het oog is van Nintendo sinds de PS1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Trishul schreef op woensdag 30 april 2014 @ 18:29:
[...]

Ik denk dat Sony daar best welwillend tegenover zou staan. Ze hebben graag dat Nintendo op de gamesmarkt actief blijft. En zeg nou eerlijk: een fusie van playstation en nintendo... Best of both worlds. Een ongekend gamesaanbod, of je nou van The Last of Us/Uncharted/Gran Turismo/LittleBigPlanet/GTA/Ratchet&Clank/Jak&Daxter/Killzone enz houdt of Mario/Zelda/Metroid/Pikmin/F-Zero, 1 gamesconsole die al die games heeft. Eigenlijk is dat niet goed voor de markt, want aan de andere kant maakt dat andere consoles in 1 klap obsolete. Maar ik ben wel benieuwd hoe bv een metroid op de PS4 eruit zou zien :9~

Nintendo zou hier echter niet zo snel welwillend tegenover staan denk ik, niet alleen vanwege samenwerkingsproblemen uit het verleden maar ook omdat PS toch de grote doorn in het oog is van Nintendo sinds de PS1.
Als ze exclusief voor de PS4 gaan dan zal Sony vast met iets over de brug moeten komen om die doorn in het oog te verzachten ;) Waarom zou je anders de overige 40% (of wat de uiteindelijke verdeling zal worden met die twee) potentiele klanten links laten liggen?

Als het ooit zover komt dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:21
Senor Sjon schreef op woensdag 30 april 2014 @ 16:34:
Ze hebben ook nauwelijks landspecifieke reclame. Een global filmpje met slechte nasynchronisatie en daar moet je het dan maar mee doen. Activeert totaal niet om het ding te gaan kopen.
Hetzelfde als die Nintendo Direct die ze weleens uitzenden op het internet. Staat die CEO van Nintendo daar wat leuk te doen. 8)7
Zet gewoon een lekkere chick weg die de presentatie doet in een gave Nintendo Direct studio. En dan een interview met de CEO ofzo zo af en toe eens. Zou veel beter voor het imago van Nintendo zijn.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeror schreef op woensdag 30 april 2014 @ 18:56:
[...]

Hetzelfde als die Nintendo Direct die ze weleens uitzenden op het internet. Staat die CEO van Nintendo daar wat leuk te doen. 8)7
Niet altijd even geslaagd optreden van de mensen. Dat klopt. Toch heb ik liever een genie die zelf bij het proces betrokken is die wat moeilijk uit zijn woorden komt dan een gelikte PR medewerker die nog nooit een game ontworpen heeft.

Ook dat is imago. Wellicht een imago wat jou minder trekt, maar wat in andere kringen het weer beter doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:34
Zeror schreef op woensdag 30 april 2014 @ 18:56:
[...]

Zet gewoon een lekkere chick weg die de presentatie doet in een gave Nintendo Direct studio. En dan een interview met de CEO ofzo zo af en toe eens. Zou veel beter voor het imago van Nintendo zijn.
Volgens mij heeft dat te maken met Japanse roots van Nintendo, zie je namelijk vaker bij Japanse bedrijven. Het past wel bij het eigenwijze van Nintendo, en de mensen die echt vallen over zulke dingen zijn vaak toch ook de mensen die COD1001 willen spelen op hun xbox of PS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlackMage schreef op woensdag 30 april 2014 @ 18:36:
[...]

Als ze exclusief voor de PS4 gaan dan zal Sony vast met iets over de brug moeten komen om die doorn in het oog te verzachten ;) Waarom zou je anders de overige 40% (of wat de uiteindelijke verdeling zal worden met die twee) potentiele klanten links laten liggen?

Als het ooit zover komt dan...
Sony heeft net een enorm verlies over fiscaal boekjaar 2013 laten zien. Ik denk niet dat in de positie zitten om een dergelijke stunt uit te halen. Daarnaast heeft Nintendo op dit moment voldoende reserves om het nog wel even uit te zingen. Pas als de nood hoog is, zoals bij SEGA destijds, dan is er deze mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 07:51:
[...]

Sony heeft net een enorm verlies over fiscaal boekjaar 2013 laten zien. Ik denk niet dat in de positie zitten om een dergelijke stunt uit te halen. Daarnaast heeft Nintendo op dit moment voldoende reserves om het nog wel even uit te zingen. Pas als de nood hoog is, zoals bij SEGA destijds, dan is er deze mogelijkheid.
Idd. Maar misschien is het een idee voor Nintendo om de gehele Playstation divisie van Sony over te kopen. Het geld hebben ze liggen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Er gaan geruchten rond, dat Nintendo tijdens de E3 hardware wil gaan presenteren.

Deze geruchten zie ik nu al op verschillende nieuwsites en zelfs op IGN zou er in een podcast over gesproken zijn. Deze informatie zou van verschillende bronnen komen. Mogelijke bronnen van deze informatie zijn:
- Iemand binnen Nintendo
- Iemand van een derde partij die erbij betrokken is
- Een referentie naar "new nintendo system" dat schijnbaar even in de source van Nintendo's E3 website heeft gestaan. (Hebben ze uberhaubt een E3 site??)

Gigantische korrel zout. Berg zout zelfs... maar deze geruchten zijn wel het niveau van "iemand is op reddit aan het trollen" gepasseerd.

Wat als het echt zo is? Wat zou het kunnen zijn? In volgorde van meest denkbaar naar minst denkbaar volgens mij:
- Opvolger van 3DS. (Begint momentum te verliezen, zou niet ondenkbaar zijn dat ze plannen gaan presenteren. De 3DS is dan 4 jaar geleden gepresenteerd, je zou haast denken dat die nog niet bejaard is)
- Het "quality of life" fitness/health systeem waar ze het eerder over hadden. Maar voor dat lijkt me de E3 geen eerste keus?
- Een nieuw systeem, de "Fusion" waar we al eerder geruchten over hebben gehoord. Wat kan het zijn?
- Een opvolger of accessoire voor de Wii U.

http://www.dailynintendo....dware-nintendo-nemen-toe/
http://www.videogamer.com...l_new_hardware_at_e3.html

[ Voor 6% gewijzigd door BlackMage op 02-05-2014 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Wii U basic, zonder de tablet? En dan in de markt gezet voor EUR 199,- incl. MK8? Dan hebben ze in ieder geval één iemand die hem koopt en positioneren ze zich veel duidelijker als een echt alternatief voor de PS4 en XOne omdat de prijs dan pas echt goed uiteen loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 19-09 16:16

The_Bird

Meneer de Raaf

Duh, het is de vitality sensor die eindelijk uitkomt.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 09:31:
[...]

Idd. Maar misschien is het een idee voor Nintendo om de gehele Playstation divisie van Sony over te kopen. Het geld hebben ze liggen. >:)
Hahaha! _/-\o_

Overigens zouden ze wel wat techniek in huis kunnen halen waar ze nu nog wat tekortschieten of exclusives aan zich kunnen binden met dat geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Die hardware die ze gaan presenteren, is dat niet gewoon dit:

nieuws: Gerucht: Nintendo ontwikkelt Android-tablet voor educatie

Misschien dit maar dan een beetje verder ontwikkeld tot een opvolger van de Nintendo DS familie.

[ Voor 17% gewijzigd door Zeror op 02-05-2014 12:21 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik verwacht eigenlijk niet dat er een opvolger van de 3DS (of Wii U) aangekondigd wordt. Deze E3 zeer zeker niet. En wellicht wel nooit meer aangezien ik een sterk vermoeden heb dat de volgende Nintendo console een hybride wordt tussen een homeconsole en een handheld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oscar Mopperkont schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 10:12:
Wii U basic, zonder de tablet? En dan in de markt gezet voor EUR 199,- incl. MK8? Dan hebben ze in ieder geval één iemand die hem koopt en positioneren ze zich veel duidelijker als een echt alternatief voor de PS4 en XOne omdat de prijs dan pas echt goed uiteen loopt.
Als ze die uit brengen ren ik echt naar de winkel :D

In mijn ogen is de tablet de grootste fout van de Wii U geweest. Drijft de prijs gewoon teveel omhoog, want de overige specs van de console zijn niet bepaald next gen te noemen. De tablet mag dan wel een USP zijn, veel boeiende toepassingen zijn er nog niet voor verzonnen op game gebied. Iig niet genoeg om een groot publiek te trekken. Grootste USP voor nintendo blijven nog altijd de games.

Nintendo kan denk ik nog genoeg gamers naar zich toe trekken, alleen zal de prijs naar beneden moeten want de Wii U zal voor veel gamers " de console voor erbij" zijn. Ook zal een lagere prijs de console weer wat aantrekkelijker maken voor ouders met kids.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Verwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 12:00:
[...]

Hahaha! _/-\o_

Overigens zouden ze wel wat techniek in huis kunnen halen waar ze nu nog wat tekortschieten of exclusives aan zich kunnen binden met dat geld.
Het zou beter zijn dan een MS die playstation overkoopt, maar betwijfel of de $10 miljard van Nintendo aan cash wel genoeg is om playstation te kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spank_mojoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:56
Verwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 12:29:
[...]

Als ze die uit brengen ren ik echt naar de winkel :D

In mijn ogen is de tablet de grootste fout van de Wii U geweest. Drijft de prijs gewoon teveel omhoog, want de overige specs van de console zijn niet bepaald next gen te noemen. De tablet mag dan wel een USP zijn, veel boeiende toepassingen zijn er nog niet voor verzonnen op game gebied.
Het is niet de grootste fout geweest, maar in hun ogen de beste implementatie van een geweldig idee. Tegen de tijd dat MS eindelijk hun Smartglass op dat niveau heeft is nintendo al weer een stapje verder.
En ze moeten ook wel want ze zijn dan niet meer uniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nintendo kan het een geweldig idee vinden, de consument denkt daar blijkbaar anders over. Nintendo heeft die tablet ook helemaal niet nodig om uniek te zijn. De nintendo games zorgen daar wel voor. MS pakt het beter aan, en houdt Smartglass optioneel (zouden ze ook met kinect moeten doen). En als je al een tablet hebt kost het je niets extra.

Een forse prijsdaling in mijn ogen het enige wat de Wii nog op de rit kan krijgen. Mensen gaan gewoon geen 300 euro uitgeven voor een console waarop je voornamelijk alleen nog maar nintendo games op kan spelen, want 3rd party support heeft nintendo behoorlijk verknald.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2014 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch pakte de Gamecube toch niet helemaal goed uit voor Nintendo. De games verkopen zichzelf dus ook niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glopes
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-07 15:24
Is Nintendo nu ongeveer al niet 20 jaar 'doomed' ? :+

Ik snap heel die mediahype rondom het afsterven en de nood van verandering bij Nintendo echt niet.
en met de Wii ging het aftakelen alleen maar verder
Is dat een grapje? En worden de WAANZINNIG succesvolle handhelds maar gewoon even vergeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Nu online
Die werden trouwens pas succesvol na een stevige pricedrop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Glopes schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 10:50:
Is dat een grapje? En worden de WAANZINNIG succesvolle handhelds maar gewoon even vergeten?
De focus ligt in dit topic wel op de home console, niet de handheld console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glopes
Zeror schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 11:01:
[...]

De focus ligt in dit topic wel op de home console, niet de handheld console.
Het gaat bij de eerste topic post toch echt om wat Nintendo algeheel kan doen om overeind te blijven. Dat de WiiU in de problemen zit lijkt me duidelijk, Nintendo daarentegen. Heel veel hangt momenteel af van de resultaten van aankomende titels. WiiU zal nooit een daverend succes worden, maar ik zie het nog wel wat naar boven komen.
Senor Sjon schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 10:58:
Die werden trouwens pas succesvol na een stevige pricedrop.
Ik weet niet meer precies wanneer de eerste Nintendo DS pricedrop is geweest, maar na een jaar tijd waren er al 35.5 miljoen verkocht.

Een WiiU prijsverlaging is ook onontkoombaar, wellicht samen met een high profile titel als Zelda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De homeconsole tak en de handheld tak van Nintendo zijn idd niet lost te zien van elkaar. Zeer zeker niet nu beide onderdelen zijn samengevoegd. Het succes van de 3DS zal de klappen van de Wii U grotendeels opvangen. De rest zal worden opgevangen door reserves.

De Wii U gaat geen commercieel succes worden maar Nintendo zal de volgende generatie gewoon weer met een eigen console present zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Nu online
Dat was uit mijn hoofd de 3DS die in eerste instantie even goed verkocht als de WiiU

25 maart 2011: nieuws: Nintendo legt 3DS in Nederlandse schappen (€ 250,-)
27 april 2011: nieuws: Nintendo geeft tegenvallende verkoop 3DS toe
28 juli 2011: nieuws: Nintendo brengt prijs 3DS omlaag - update Drop naar circa 170 euro. Ongeveer 30% eraf dus.
nieuws: Nintendo stevent af op jaarverlies door slechte Wii- en 3DS-verkopen
En nog geen jaar later: nieuws: Nieuwe Nintendo 3DS XL komt eind juli naar Europa

Dus ze kunnen het wel, early adopters niet zo leuk behandelen.

Ook zit er nog wel wat marge op de console.
nieuws: Wii U bevat mogelijk voor slechts 180 dollar aan materiaal
Maar hier weer niet: nieuws: Nintendo gaat Wii U onder kostprijs verkopen
Vaag verhaal. Waarschijnlijk marketing en R&D die erbij gezet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glopes
Senor Sjon schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 11:27:
Dat was uit mijn hoofd de 3DS die in eerste instantie even goed verkocht als de WiiU

25 maart 2011: nieuws: Nintendo legt 3DS in Nederlandse schappen (€ 250,-)
27 april 2011: nieuws: Nintendo geeft tegenvallende verkoop 3DS toe
28 juli 2011: nieuws: Nintendo brengt prijs 3DS omlaag - update Drop naar circa 170 euro. Ongeveer 30% eraf dus.
nieuws: Nintendo stevent af op jaarverlies door slechte Wii- en 3DS-verkopen
En nog geen jaar later: nieuws: Nieuwe Nintendo 3DS XL komt eind juli naar Europa

Dus ze kunnen het wel, early adopters niet zo leuk behandelen.

Ook zit er nog wel wat marge op de console.
nieuws: Wii U bevat mogelijk voor slechts 180 dollar aan materiaal
Maar hier weer niet: nieuws: Nintendo gaat Wii U onder kostprijs verkopen
Vaag verhaal. Waarschijnlijk marketing en R&D die erbij gezet worden.
Voor early adopters was het toen inderdaad niet echt netjes.. Wel was er iets voor opgezet gelukkig.

Het is inderdaad een rommeltje wat betreft betrouwbaar Nintendo nieuws. Sensatie lijkt altijd een grote prorioteit te hebben dan werkelijke feiten. Wat betreft kostprijs en kosten van de WiiU voor Nintendo, dit is van de meeting van afgelopen week:

https://twitter.com/gibbogame/status/464217206100738048

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Nu online
Hun doel is meer verkopen dan ze nu op voorraad hebben. Ik denk dat dat voor de meeste bedrijven wel de crux is. :+ Als je 3 miljoen van die WiiU's in een magazijn hebt liggen, dan kan je bijna het hele jaar uitzingen. Ik denk zelfs dat sommige verpakkingen al 1-2x zijn omgelabeld afhankelijk van het spel wat je erbij krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Glopes schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 11:38:
[...]

Voor early adopters was het toen inderdaad niet echt netjes.. Wel was er iets voor opgezet gelukkig.

Het is inderdaad een rommeltje wat betreft betrouwbaar Nintendo nieuws. Sensatie lijkt altijd een grote prorioteit te hebben dan werkelijke feiten. Wat betreft kostprijs en kosten van de WiiU voor Nintendo, dit is van de meeting van afgelopen week:

https://twitter.com/gibbogame/status/464217206100738048
De hardware van de wiiu moet anno 2014 toch echt wel goedkoop genoeg zijn om een prijsdaling van bv. €50 te realiseren. Ook het schermpje in de gamepad is niet bijzonder, de kwaliteit ervan is vergelijkbaar met zo'n goedkope $60 chinese tablet. De cpu en gpu zijn ook bij lange na niet zo duur als die van de concurrentie. Ik denk dat dit jaar een prijspunt van €200 zelfs haalbaar kan zijn.
Pagina: 1 2 Laatste