Zo, ik heb hem gekocht bij de Blokker, ik heb hem draaiende en al. Ik was toch benieuwd hoe de kwaliteit is. Ik kan hem zonder problemen binnen 8 dagen terugbrengen, dus ik kijk het even aan.
Mijn bevindingen tot nu toe:
Helder beeld, zonder schokken, rijk aan kleuren. Zonder ruis.
Je kunt zoomen, je kunt het beeld uitrekken tot volbeeld ipv. breedbeeld.
Nu heb ik niet zo'n super TV (Philips Matchline grootbeeld, ik weet niet hoe groot.). De TV zelf is niet super afgesteld, wit doet pijn aan me ogen, en kleine lettertjes trillen.
MP3's draait hij zonder problemen af, er zit een duidelijk menu in de speler zelf, niet zo'n fancy menu maar het voldoet.
Qua instellingen heb je niet zo gek veel, maar genoeg.
Gebruiksgemak zit goed vind ik, ik denk dat je oma d'r wel wat moeite mee zal hebben, maar ik vind het wel duidelijk zo, de handleiding zelf is ook best te begrijpelijk, op de afstandbediening staat ook alles netjes aangegeven.
Ik kreeg er 6 DVD's bij, waaronder U571 (w00t w00t yeah baby)

. Fantastische film.
Ik heb hem op mijn stereo aangesloten (Pioneer, Dolby Surround Prologic, zeer goede kwaliteit stereo, was ook aan de prijs te merken

), ik hoor diepe rijke bassen, en de stemmen zijn ook goed te horen, geluid zit dus ook goed.
Bij mijn ouders thuis hebben ze een Philips Q50 DVD speler, van meer dan 1000 gulden. Met deze speler van de blokker heb ik in ieder geval precies dezelfde mogelijkheden, en hij is regiovrij.
Voor 179 (+3 euro verwijderingsbijdrage) vind ik het op zich een mooie speler voor iemand die geen hoge eisen steld.
Bij andere films had ik geen problemen met afspelen.
De meeste films die er bij zitten, vind ik wat bagger, zoals Beethoven's 3d (kutfilm), en Jaws 3 (oud), maar Notting Hill, American Pie en the Real McCoy, en zeker U-571 zijn goede films.
Eigenlijk is het bij 6 DVD films een gratis DVD speler.
De DVD speler die ik had was de laatste, en was teruggebracht door ieamand anders met de klacht dat het geluid niet werkte, maar het werkt dus wel, de instellingen stonden gewoon niet goed. Maar zoals ik zei, binnen 8 dagen kan ik hem nog ruilen.
En je kunt er ook VCD's mee afspelen, al met al een hoop features.
Ik weet niet wat voor chipset er in zit, dat ga ik nu nog even uitzoeken.
De speler weeg 3,5 kilo, dus het is niet zo dat het een plastic geval is, hij voelt best degelijk aan, en ziet er niet eens zo slecht uit, wel een beetje klein, maar als je dat Provision logo d'r af sloopt zal niemand zien dat hij "goedkoop" is.
Het display op de DVD speler zelf ziet er ook wel bruut uit, met rode tekentjes en witte cijfers.
Je kunt CD's/MP3s afspelen zonder de TV aan te zetten, dat is ook wel fijn.
Tot nu toe op zich best een leuk ding om mee te spelen, alhoewel ik natuurlijk liever een Philips DVD had, maar daar betaal je dan ook 300 euro meer voor. (Alhoewel, in de tijd dat ik bij Philips werkte, kon ik ook goedkoop DVD spelers kopen.)
Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben, als er nog vragen zijn hoor ik het graag natuurlijk.