KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E18 - keuzestress door regeerakkoord, de checklist van links & meer!
Ik zou het niet weten, maar het lijkt me sterk dat een DVD-speler na een paar dagen "slijtage" symptonen gaat vertonen.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Dan heb je een Regiovrije DVD / MP3 / VCD speler met AC3 decoding.
Komt binnenkort 1 uit met MPEG4 Deciding. Daar is nu net een goedkope decoder chip voor uitgekomen. (hehe DivX met een paar aanpassinkjes
Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein
Blokker heeft bij dat soort dingen (net als TFT scherm enzo) geen een in de winkel.. er zijn al meer tasjesdieven dan klanten in de gemiddelde winkel, laat staan dat ze er dan een DVD neer zetten (er worden zelfs onklaar gemaakte waterkokers zonder bodemlader meegeraust.. ).
Ben wel heek benieuwd, me vriendin werkt er op zaterdag en krijgt korting.. dan ist helemaal el cheapo
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E18 - keuzestress door regeerakkoord, de checklist van links & meer!
MET AC3 encoding er al in?!? Dus dan hoeft je versterker dat niet meer te hebben!?!Op zaterdag 09 juni 2001 19:16 schreef violator_ het volgende:
Koop gewoon een Yamakawa van 600 gulden.
Dan heb je een Regiovrije DVD / MP3 / VCD speler met AC3 decoding.
Komt binnenkort 1 uit met MPEG4 Deciding. Daar is nu net een goedkope decoder chip voor uitgekomen. (hehe DivX met een paar aanpassinkjes..)
Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein
Klopt jahOp zaterdag 09 juni 2001 19:19 schreef violator_ het volgende:
Nee inderdaad dan heb je 6 analoge tulp uitgangen voor je 6 channel DVD input op je receiver (zit meestal wel in Dolby Surround Pro Logic versterkers)
http://www.funprice.nl/art_details.html?artid=1484
Die is nu i.p.v. de Yamakawa
Deze moet je alleen even om (laten) bouwen voor regiovrij spelen .. simpel chipje dr in net als bij playstation.
"bereid je voor op een neit al te denderende kwaliteit" .. Grr.. dan maare hopen dat ie een slechte uit de serie had..
die van hem was zonder decoder en een stuk ouwer..
http://mujweb.atlas.cz/Zpravy/tip/tab/tab.htm
schijnt dat dvd-spelers gebaseerd op de ESS-chip niet al te best zijn (of misschien beter gezegd: niet zo goed)
Bij dvd spelers op http://www.kieskeurig.nl staan veel ervaringen, ook over cyberhome enz. Kijk daar maar eens, geeft een redelijk indicatie door de 'doorsnee' gebruikersOp zondag 10 juni 2001 14:57 schreef nigelator het volgende:
Niet interessant verder meer denk ik .. die met encoder lijkt me dan beter.
Maar 'k toch nog ff kijken van de week.. want voor < 400,- een dvd is niet gek...
Verwijderd
Op onderstaande site meer info over deze speler.
http://cyberhome-help.de/fadm2512_english.php4
Heb er trouwens bij FP FL 509 voor betaald.
Js
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Oke oke, maaar toch, tis cheapoOp zondag 10 juni 2001 23:08 schreef JvS het volgende:
mensen, in een DVD-speler zit een ac-3 decoder. Encoden dat doen ze bij het opnemen van de master van de film/DVD
ess chipset zuigt heel hard omdat ess niet bereidt is om goede ondersteuning te gevenOp zondag 10 juni 2001 15:07 schreef The Collector het volgende:
Hier misschien wat leuke info over enkele DVD-spelers:
http://mujweb.atlas.cz/Zpravy/tip/tab/tab.htm
schijnt dat dvd-spelers gebaseerd op de ESS-chip niet al te best zijn (of misschien beter gezegd: niet zo goed)
daarom wordt de dmx x-fire beter verkocht dan de dmx zelf omdat daar weer zo'n
cs skill - making a desert eagle out of tooth picks
Verwijderd
Zit ook Encoder in?Op dinsdag 12 juni 2001 18:31 schreef Thetallguy het volgende:
Tis Deze met een ander merkje erop, ik heb hem ook, en ben er totnutoe erg tevreden over.
Op zondag 17 juni 2001 19:54 schreef nigelator het volgende:
[..]
Zit ook Encoder in?
Op zondag 10 juni 2001 23:08 schreef JvS het volgende:
mensen, in een DVD-speler zit een ac-3 decoder. Encoden dat doen ze bij het opnemen van de master van de film/DVD
Verwijderd
Ik kan alles afspelen dvd/vcd/svcd/cd/mp3/cdr
Geen regio code
Doet het perfect.
Verwijderd
Regiovrij kost 49 pietermannen extra...
OKEE! zit die er dan in?!?Op zondag 17 juni 2001 20:13 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
[..]
Zat er bij, volgens mijn vriendinOp zondag 17 juni 2001 21:37 schreef zeef het volgende:
ik bergeep trouwens dat op die Blokker unit ook macrovision beveiliging is uit te schakelen. Heeft iemand die code ?
Je hebt een Dolby Pro Logic receiver MET 5.1 input, koop dan een dvd speler met ac3 decoder.
Je hebt een Dolby Digital receiver: koop een dvd speler zonder ac3 decoder.
Je hebt een gewone versterker of een Dolby pro logic reciever ZONDER 5.1 input: koop een dvd speler met ac3 decoder, gewoon voor het geval dat, en het kost namelijk bijna niet extra.
ARRGHHHH!! Oke, zover was ik al! Maar zit er in dat ding van Blokker dan een DECODER?!?!Op maandag 18 juni 2001 14:01 schreef Cableguy het volgende:
Koopadvies:
Je hebt een Dolby Pro Logic receiver MET 5.1 input, koop dan een dvd speler met ac3 decoder.
Je hebt een Dolby Digital receiver: koop een dvd speler zonder ac3 decoder.
Je hebt een gewone versterker of een Dolby pro logic reciever ZONDER 5.1 input: koop een dvd speler met ac3 decoder, gewoon voor het geval dat, en het kost namelijk bijna niet extra.
ANDERS HAAL IK EM VOOR IE OP IS!
Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.
Verwijderd
Oh ??
Ik heb ook zo'n raite/yamakawa, en die heb ik
als bijna 2 jaar.
Leuk regio vrij, leuk macrovision vrij.
Leuk SVCD maken op de PC (copieren van een DVD dus). Zelfs XSVCD ondersteund die.
En nu ook miniDVD (zeggen ze).
En natuurlijk MP3
En ja de beeldkwaliteit van een non-ess
aparaat zou maar zo 5 % beter kunnen zijn.
Ja en.... Merk je dat ??
En nu je DVD hebt kijk je nooit meer Video
banden die sowieso 30 % slechter als het niet
nog beroerder is. Lijkt me niet.
Maar goed die ESS sjip zal wel zaad zijn.
Lang leve de ESS sjip set.
Amen! Blokker here I come!Op dinsdag 19 juni 2001 15:12 schreef Klaas_Baas het volgende:
Die ESS sjip set is zwaar zaad ...
Oh ??
Ik heb ook zo'n raite/yamakawa, en die heb ik
als bijna 2 jaar.
Leuk regio vrij, leuk macrovision vrij.
Leuk SVCD maken op de PC (copieren van een DVD dus). Zelfs XSVCD ondersteund die.
En nu ook miniDVD (zeggen ze).
En natuurlijk MP3
En ja de beeldkwaliteit van een non-ess
aparaat zou maar zo 5 % beter kunnen zijn.
Ja en.... Merk je dat ??
En nu je DVD hebt kijk je nooit meer Video
banden die sowieso 30 % slechter als het niet
nog beroerder is. Lijkt me niet.
Maar goed die ESS sjip zal wel zaad zijn.
Lang leve de ESS sjip set.
Nadeel: hij's zilver
VCD is mooier dan tv-out en mp3 is ook perfect!
Thx voor jullie adviezen enzo..
Tis een Provision
PRDVD500SG en hij kost 469,- bij Blokker (personeels prijs was aanzienlijk minder
Succes!
Das em dus.. tis dus een Lenco rename, en Lenco zou weer een Revoy rename zijn, dus vet goed. Heb em even getest.. en jah, hij is vet kewl! Film kwaliteit is perfect, zelf op me ouwe 55cm tv. Geluid is echt bruut
Voor dat geld dus prima. Als je die site moet geloven zit er dus niet eens een ESS chip in maar zo'n Zoran ding, maarjah da wee'k niet.
Op die van Blokker werken die regio codes dus ook prima.
Zoow, gnoeg gespammed!
Kan er niet genoeg van krijgen. Aan de ene kant zegt de schrijver iets over een oude Lenco met Zoran en dan weer met ESS, maar daarna zegt ie dit:
Het vreemde is dat ie het hier weer over een Zoran heeft. Verder is de persoon achter deze website dus ook zeer te spreken over deze Revoy/Provision/Lenco bakOok dezelfde fouten van de Revoy/Wesder firmware komen naar voren:
Altijd 2 seconde pauze tussen de tracks bij AUDIO CD's (ook als het niet moet. bv. bij live opnames) en problemen met dezelfde (muziek) DVD's als bij Revoy.
(Zie ook de probleem lijst van (muziek) DVD's op de Unoffical Revoy support site.)
De afstandbediening van de Revoy/Wesder is dezelfde als die van Lenco, alleen heeft de Lenco 2 toetsen minder ; <OK> en <3D> toets . (De IR codes van de afstandbedieningen zijn verder overigens identiek, deze werkt op een frequentie van 37,9KHz)
OK toets -> om Karaoke functie in te schakelen. (werkt alleen met speciale Karaoke DVD's)
3D toets -> 3 Dimensionaal geluids effect.
Met de Revoy/Wesder afstandbediening kan ik 3D en Karaoke functie van de Lenco aan/uit zetten. (maar de microfoon ingang is niet aanwezig)
Verder ontbreekt de RGB/VIDEO schakelaar achterop, wat bij de Revoy/Wesder er wel op zit. (maar de SCART uitgang heeft wel RGB volgens Lenco)
Met de firmware van Revoy kun je het menu instellen in het Engels of Chinees, bij de WESDER kun je Frans of Engels kiezen, net als de Lenco dus.
Net als Revoy/Wesder is hij ook standaard regio- macro-vision vrij en speelt ook NTSC prima af. (Ik heb zojuist een gehuurde REGIO 1 DVD gekeken, vol met vette vingers en krassen, heb er geen enkel probleem mee gehad.)
Ook RCE zou geen probleem moeten zijn, Ik heb het geprobeerd met The Patriot (Mel Gibson), dit is een RCE beveiligde DVD-disc waarmee de Lenco geen problemen had hier.
RCE (een verbeterde regio beveiliging) zou een einde moeten maken aan regiovrije DVD spelers, maar dat is blijkbaar niet helemaal gelukt ;-)
De prijs van 499,- lijkt me een goede deal, wetende dat er een ZORAN VADDIS III chipset gebruikt word voor prima beeldkwaliteit.
Als je een soort gelijk apparaat wil, koop deze .. tis echt een aanrader!!
Deze info is misschien nog wel interesant voor je.
http://www.homecinemachoice.com/testbench/frame.html?http://www.homecinemachoice.com/testbench/DVDPlayers/Daewoo/DaewooDVD-868.shtml
Had hem ergens anders ook al gepost. Sorry daarvoor
Verwijderd
"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©
Beeld kwaliteit op m'n panasonic 72CM breedbeeld is Top, geluid is goed. Mp3 playback is TOP, vreet alles, (S)VCD support is ook TOP en hij eet alle cd-r's die ik hem gegeven heb, ga vandaag een CDRW uitproberen.
Echt een aanrader!!!
Verwijderd
die 200 gulden extra is echt niet alleen voor het merk, maar ook voor service, kwaliteit ed. bovendien hebben ze bij de blokker echt geen benul van dat soort dingen.
na een firmware update liep de spraak tenminste weer synchroom!!
heb ik na 3 weken terug gestuurd naar de wehkamp, 20 telefoontjes en 2 maanden later kreeg ik een lenco terug. die was gelukkig een stuk beter
Verwijderd
Speelt VCD slecht af.
VCD's die perfect werken op de PC geven regelmatig blokken en strepen op het beeld en piepen en ploppen in de audio stream alsof en fouten op de VCD staan. Bij enkele VCD's krijgt de speler zelfs een vastloper. Alleen uit/aan werkt dan nog.
Vergeet delen van MP3's
Bij veel MP3's (die perfect werken op de PC) staat de blokker DVD stukken van het MP3 bestand over. Ik speel via een externe DAC en de geluidskwaliteit is verder wel perfect.
Met DVDs gelukkig nog geen problemen geconstateerd.
Nu mijn vraag.
- Ben is de enige met dit probleem. En is mijn speler gewoon verrot of heeft elke Provision speler dit probleem.
- Is er een Firmware update mogelijk die deze problemen oplost.
8 )
Bij mij zijn al die problemen dus niet. Ben er heel blij mee nog steedsOp donderdag 23 augustus 2001 11:14 schreef Tiepvaud het volgende:
Ik heb de blokker DVD gekocht maar heb een aantal problemen.
Speelt VCD slecht af.
VCD's die perfect werken op de PC geven regelmatig blokken en strepen op het beeld en piepen en ploppen in de audio stream alsof en fouten op de VCD staan. Bij enkele VCD's krijgt de speler zelfs een vastloper. Alleen uit/aan werkt dan nog.![]()
Vergeet delen van MP3's
Bij veel MP3's (die perfect werken op de PC) staat de blokker DVD stukken van het MP3 bestand over. Ik speel via een externe DAC en de geluidskwaliteit is verder wel perfect.
Met DVDs gelukkig nog geen problemen geconstateerd.
Nu mijn vraag.
- Ben is de enige met dit probleem. En is mijn speler gewoon verrot of heeft elke Provision speler dit probleem.
- Is er een Firmware update mogelijk die deze problemen oplost.
[topic-profiteer-mode]
wie iemand misschien wat een goede/betaalbare is?
[/topic-profiteer-mode]
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Waar we het hier over hebben is dus met decoder..Op maandag 17 december 2001 18:37 schreef Moody het volgende:
wel aantrekkelijk...maar ik denk dat ik toch iets meer uitgeef en meteen een dvd-speler met dolby encoder haal...
[topic-profiteer-mode]
wie iemand misschien wat een goede/betaalbare is?
[/topic-profiteer-mode]
[topic=353161/1]
Oh een minpuntje is wel de meegeleverde ab.
De bediening daarvan is niet zo ergonomisch, vooral in het halfdonker van een film een beetje lastig... Koreanen zullen wel kleinere vingertjes hebben dan ik
Powered bij meergranenbrood.
Verwijderd
Fl 399,- met 6 dvdz (titels volgen nog)
oa. The Peacekeeper
Jaws 2
Meet the Parents
het gaat om een Provision, kwaliteit is wel goed voor de prijs
Zit er ook een mp3 functie op dat ding????Op maandag 17 december 2001 19:24 schreef [MoRtAl] het volgende:
mijn ouders hebben vandaag bij de Blokker ook een dvd-speler gehaald
Fl 399,- met 6 dvdz (titels volgen nog)
oa. The Peacekeeper
Jaws 2
Meet the Parents
het gaat om een Provision, kwaliteit is wel goed voor de prijs
Verwijderd
yuh, en vcd...morgen ff testenOp maandag 17 december 2001 19:38 schreef Gump het volgende:
[..]
Zit er ook een mp3 functie op dat ding????
meer info over aanbieding
1 nadeel, bereik afstandsbediening, je moet echt mikken naar het apparaat, maar niet zo heel erg
Verwijderd
Dan schroef je hem toch even open en trek je die IR-LED wat naar voren ... ey, zijn we nou Tweakers of niet zegOp maandag 17 december 2001 23:48 schreef [MoRtAl] het volgende:
[..]
1 nadeel, bereik afstandsbediening, je moet echt mikken naar het apparaat, maar niet zo heel erg
Verwijderd
ben benieuwd wat jullie er van vinden, ik zal hem voornamelijk gebruiken voor vcd's. Het is een tijdelijke oplossing tot ik mn huisje voor elkaar heb en wat centen (plus minus 1 1/2 jaar).
Oh ja, de dvd zijn:
1. Meet the parents
2. Jaws 2
3. El Dorado
4. The Shawshank Redemption (my favorite
5. The peacemaker
6. The relic
Verder is het geluid op dit moment ondergeschikt, ik wil gewoon met mn vriendin naar mn nieuwe films kijken
Verwijderd
heb vandaag vcd gezegt, en IMHO ziet het er goed genoeg uitOp dinsdag 18 december 2001 22:57 schreef Zarar het volgende:
Hier de folder,
[afbeelding]
ben benieuwd wat jullie er van vinden, ik zal hem voornamelijk gebruiken voor vcd's. Het is een tijdelijke oplossing tot ik mn huisje voor elkaar heb en wat centen (plus minus 1 1/2 jaar).
Oh ja, de dvd zijn:
1. Meet the parents
2. Jaws 2
3. El Dorado
4. The Shawshank Redemption (my favorite)
5. The peacemaker
6. The relic
Verder is het geluid op dit moment ondergeschikt, ik wil gewoon met mn vriendin naar mn nieuwe films kijken
Dvd's spelen goed af, en nee, er zit geen shuffle functie op voor mp3
maargoed, toch een leuk spelertje voor die prijs
Wel een dts decoder en geen dolby digital decoder :?Op dinsdag 18 december 2001 22:57 schreef Zarar het volgende:
[afbeelding]
Errug vreemd
Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)
Verwijderd
Verwijderd
Aangezien blokker al weer uitverkocht is (ze hadden 15 stuks). Concentreer ik mij effe op deze. Voor mn eisen kun je bovenstaand verhaal (bij pic, van blokker) lezen
die eerste speler van provision die we hadden, die duurdere van 469,- DIE was GOED man heb ik zelf ook nu im me room staan, heeft AC3 erin en alles erop en eraan. mp3/vcd/svcd/cda/cdr/cdrw/dvd ( hij speelt nog net geen boterhammen af )
maar die er dus nu te koop staat is echt crap, sorry hoor, maar tis echt niks, net zoals die superknipperende 50hz kut tv voor 999,- van provision die er nu ook te koop staat.
Ik heb hem vandaag ook zien staan en overwogen hem te kopen, maar wat is er dan zo crap aan, verklaar je nader want misschien koop ik hem morgen alsnogOp woensdag 19 december 2001 18:57 schreef xMvZx het volgende:
ik werk bij de blokker dus op zaterdag, klantenservice.
die eerste speler van provision die we hadden, die duurdere van 469,- DIE was GOED man heb ik zelf ook nu im me room staan, heeft AC3 erin en alles erop en eraan. mp3/vcd/svcd/cda/cdr/cdrw/dvd ( hij speelt nog net geen boterhammen af )
maar die er dus nu te koop staat is echt crap, sorry hoor, maar tis echt niks, net zoals die superknipperende 50hz kut tv voor 999,- van provision die er nu ook te koop staat.
Als ik een goeie signature zou weten, zou ik die hier neerzetten.
*kick*Op zaterdag 22 december 2001 19:44 schreef BYM het volgende:
[..]
Ik heb hem vandaag ook zien staan en overwogen hem te kopen, maar wat is er dan zo crap aan, verklaar je nader want misschien koop ik hem morgen alsnog
Vandaag koopzondag
Als ik een goeie signature zou weten, zou ik die hier neerzetten.
Verwijderd
Is ie de aanschaf van 6 best redelijke dvd's waard?
En wat zijn de specs mbt mp3 ? kan ie vbr? heeft ie een max bitrate???
laat het ff weten...
Verwijderd
Bij Eijlander (Ede) www.eijlander.nl hebben ze een mustek DVD/MP3 speler met Dolby digital en alles er op en er aan , voor onder de 500 pieken...heel niet slecht...leuk beeld...Op zaterdag 09 juni 2001 18:59 schreef nigelator het volgende:
OWjah.. Bij Blokker.. te koop.. een DVD speler met alles erop en eraan.. voor weinig.. wie weet welk merk het is en waar ik specs kan vinden?
Hij kost zo'n 469,- en schijnt wel oke te zijn.. en aangezien hier de mannen zitten ben ik wel benieuwd.. owjah en "voor dat geld zalt wel nix wezen" is onzin, en sit is ook geen ingezonden reclame boodschap en ik wil ook geen handeltje starten.
Zoow.. dat waren de algemene voorwaarden zeg maar, het forum begint aaardig geirriteerd te raken met irritaties van allerlei mensen en adjes.
Welke alternatief zou er zijn <500,- voor DVD spelers? Maat van me had een Ritie ofzo maar die ging het geluid na een paar films scheef naast het beeld en kon je de ondertitels niet mer lezen. DAT moet dus niet gebeuren
Verwijderd
- Jaws 3
- Nothing Hill
- Beethoven 3rd
- U 571
- The Real McCoy
- American Pie
Dit alles voor Eur 179,99
Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)
Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day
Volgens de site van Blokker wel... zie http://www.blokker.nl/shop/1_1_artikelDetails.asp?ID=17%2E25%2E203+109&categorie=&lokatie=ZoekresultaatOp maandag 25 februari 2002 17:01 schreef ernst het volgende:
regio vrij met AC 3 decoder ???
Dolby Digital, DTS decoder
Lijkt me wel heel sterk, als je de foto uit de folder ook bekijkt dan zie je dat er niet een icoontje van DTS erbij staat.
Is het wat om hem te kopen en dan geld terug te vragen omdat ze me misleid hebben, of sta je dan niet zo sterk in je schoenen??
Verwijderd
Hoe zou ik het moeten spelen dan, of gewoon niet kopen omdat ik bijna zeker weet dat het DTS digital-out is?!?
1: tIs niet zoveel goedkoper.
2: Onbekend model/serie, beetje grijs circuit zegmaar.
3: Hoe zit 't met de garantie? Ik denk dat je moeilijk naar de balie kan gaan met die miepies daaro, dus dat word de fabrikant in Taiwan of de USA bellen.
6 head, digital audio (jahjah) bla bla bla
wat een KUTding!
Ik heb hem dezelfde avond nog geruild en geld terug, en de volgende dag een Philips videorecorder gehaald van 430 gulden, maar het is de 130 piek extra dubbel en dwars waard!
En ik denk dat dat bij deze DVD ook zo is.
Alhoewel 179 euro niet echt veel is...
PM
Laten we lekker link gaan doen...
Verwijderd
die heb ik ook, echt een superding voor een goede prijs!! echte aanrader..Op dinsdag 26 februari 2002 09:59 schreef PM het volgende:
ik heb zo'n zilverkleurige lenco, met ingebouwde ac3 decoder, ding werkt perfect. Perfect beeld en geluid. laatst voor 200 euro nog bij makro gezien volgens mij.
PM
Verwijderd
Je vraagt gewoon aan de verkoopster of het erop zit, en als ze het niet weet vraag je gewoon of je 'm terug mag brengen als het niet blijkt te werken. Daar hebben ze bij mij nooit moeilijk over gedaan. Bij blokker heb je zowiezo 8 of tien dagen inruilgarantie als ik me niet vergis. Maar vraag gewoon in de winkel of je hem mag terugbrengen en wat de garantie is...Op maandag 25 februari 2002 20:03 schreef Chickendorp het volgende:
Maar tja is het wat??
Hoe zou ik het moeten spelen dan, of gewoon niet kopen omdat ik bijna zeker weet dat het DTS digital-out is?!?
Verwijderd
Mijn bevindingen tot nu toe:
Helder beeld, zonder schokken, rijk aan kleuren. Zonder ruis.
Je kunt zoomen, je kunt het beeld uitrekken tot volbeeld ipv. breedbeeld.
Nu heb ik niet zo'n super TV (Philips Matchline grootbeeld, ik weet niet hoe groot.). De TV zelf is niet super afgesteld, wit doet pijn aan me ogen, en kleine lettertjes trillen.
MP3's draait hij zonder problemen af, er zit een duidelijk menu in de speler zelf, niet zo'n fancy menu maar het voldoet.
Qua instellingen heb je niet zo gek veel, maar genoeg.
Gebruiksgemak zit goed vind ik, ik denk dat je oma d'r wel wat moeite mee zal hebben, maar ik vind het wel duidelijk zo, de handleiding zelf is ook best te begrijpelijk, op de afstandbediening staat ook alles netjes aangegeven.
Ik kreeg er 6 DVD's bij, waaronder U571 (w00t w00t yeah baby)
Ik heb hem op mijn stereo aangesloten (Pioneer, Dolby Surround Prologic, zeer goede kwaliteit stereo, was ook aan de prijs te merken
Bij mijn ouders thuis hebben ze een Philips Q50 DVD speler, van meer dan 1000 gulden. Met deze speler van de blokker heb ik in ieder geval precies dezelfde mogelijkheden, en hij is regiovrij.
Voor 179 (+3 euro verwijderingsbijdrage) vind ik het op zich een mooie speler voor iemand die geen hoge eisen steld.
Bij andere films had ik geen problemen met afspelen.
De meeste films die er bij zitten, vind ik wat bagger, zoals Beethoven's 3d (kutfilm), en Jaws 3 (oud), maar Notting Hill, American Pie en the Real McCoy, en zeker U-571 zijn goede films.
Eigenlijk is het bij 6 DVD films een gratis DVD speler.
De DVD speler die ik had was de laatste, en was teruggebracht door ieamand anders met de klacht dat het geluid niet werkte, maar het werkt dus wel, de instellingen stonden gewoon niet goed. Maar zoals ik zei, binnen 8 dagen kan ik hem nog ruilen.
En je kunt er ook VCD's mee afspelen, al met al een hoop features.
Ik weet niet wat voor chipset er in zit, dat ga ik nu nog even uitzoeken.
De speler weeg 3,5 kilo, dus het is niet zo dat het een plastic geval is, hij voelt best degelijk aan, en ziet er niet eens zo slecht uit, wel een beetje klein, maar als je dat Provision logo d'r af sloopt zal niemand zien dat hij "goedkoop" is.
Het display op de DVD speler zelf ziet er ook wel bruut uit, met rode tekentjes en witte cijfers.
Je kunt CD's/MP3s afspelen zonder de TV aan te zetten, dat is ook wel fijn.
Tot nu toe op zich best een leuk ding om mee te spelen, alhoewel ik natuurlijk liever een Philips DVD had, maar daar betaal je dan ook 300 euro meer voor. (Alhoewel, in de tijd dat ik bij Philips werkte, kon ik ook goedkoop DVD spelers kopen.)
Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben, als er nog vragen zijn hoor ik het graag natuurlijk.
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
Gek eigenlijk, bij de ene Blokker vestiging kregen ze wel nieuwe bij, bij de ander niet.
Ik ben trouwens bij 2 Blokker filialen geweest, bij alle 2 waren ze uitverkocht, maar bij 1 zouden ze morgen (vrijdag) nieuwe krijgen.
Maar deze ga ik ruilen iig, want hij doet het niet goed.
Verwijderd
JahOp donderdag 28 februari 2002 17:59 schreef ND het volgende:
Iemand bekend met het merk Vestel?
Het is een Turks merk. Ze worden in Turkije gefabriceerd. Qua kwaliteit: Het is beter als een Taiwanees merk
We hebben een Vestel koelkast en werkt verfrissend goed
Is verder hetzelfde denk ik.
Die provision gaf echt geen slecht beeld ofzo hoor...
En niet iedereen kan bij de Makro kopen.
Voor de makro heb ik mijn tanteOp donderdag 28 februari 2002 19:59 schreef het_beest het volgende:
Die Lenco heb ik idd ook zien staan.
Is verder hetzelfde denk ik.
Die provision gaf echt geen slecht beeld ofzo hoor...
En niet iedereen kan bij de Makro kopen.
Ik ga er morgen ook maar ff eentje ophalenOp donderdag 28 februari 2002 17:19 schreef het_beest het volgende:
Zo, ik heb hem gekocht bij de Blokker, ik heb hem draaiende en al. Ik was toch benieuwd hoe de kwaliteit is. Ik kan hem zonder problemen binnen 8 dagen terugbrengen, dus ik kijk het even aan.