Breek je nek voorzichtig
Verwijderd
Ik heb de site aandachtig doorgenomen en moet zeggen dat ik nu meer vertrouwen in de LENCO (van de Makro) heb als de DVD speler van Blokker. Makro verkoopt de DVD-02 dus de RVC en REGIOVRIJE dvd-speler.Op vrijdag 01 maart 2002 00:46 schreef The_PyroPath het volgende:
http://lenco02.cjb.net/
en dan onderaan kan je het zien
Heeft het wel Dolby Digital en DTS zooi erop?
Precies hetzelfde dus.
Volgens mij zijn de Lenco en de Provision indentiek.
Ik weet alleen niet wat voor chipset die Provision heeft, maar het beeld is verder OK vind ik.
Verwijderd
Maar jij zei dat er iets mis was met het geluid toch?Op vrijdag 01 maart 2002 12:41 schreef het_beest het volgende:
Het menu van die Lenco lijkt wel verdacht veel op die Provision van Blokker moet ik zeggen...
Volgens mij zijn de Lenco en de Provision bijna indentiek.
Ik weet alleen niet wat voor chipset die Provision heeft, maar het beeld is verder OK vind ik.
Ik heb me vergist, de menu's zijn WEL hetzelfde.Op vrijdag 01 maart 2002 12:44 schreef MeKnowHow het volgende:
[..]
Maar jij zei dat er iets mis was met het geluid toch?
Het geluid werkte idd niet goed, dat was bekend, want de DVD speler die ik had was teruggebracht, het was ook de laatste die ze hadden. De klacht was dus dat het geluid niet werkte.
Dus ik denk: ik probeer gewoon ff, ik kan hem altijd nog ruilen.
Maar het geluid werkt niet goed, en ik ga hem vandaag terugbrengen en dan een nieuwe nemen.
Want er is weer een nieuwe lading binnengekomen.
Ik denk dat je met deze DVD speler geen slechte koop doet, alhoewel een Sony of een Philips wel "beter" is, maar dat kost dan ook 300 euro meer...
(Toch?
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
Het leuke is: Je krijgt er ook U-571 bij, echt een meeschterlijke film!
hehe over 2 uur heb ik er ook eentjeOp vrijdag 01 maart 2002 13:20 schreef het_beest het volgende:
Nee, bij Blokker is het zo: 6 DVD's met een DVD speler gratis.
Het leuke is: Je krijgt er ook U-571 bij, echt een meeschterlijke film!
Als ie een DVD speelt hoor je dat ding belachelijk trillen.
(Zet er een glas water naast.)
Dus niet nemen. (Misschien ligt het aan mijn exemplaar)
Ik moet zeggen dat er wel een gigantische bass uit dat ding komt
Hij ziet er ook niet goedkoop uit vind ik, sloop dat Provision logo d'r af, en plak d'r voor mij part een JVC sticker op, en niemand die het ziet, maar zelfs met dat Provision logo d'r op ziet hij d'r niet eens slecht uit.
Ik heb nog 8 dagen te gaan om hem uitgebreid te testen.
En als je er een wilt kopen: Je moet wel vlug zijn, want ze zijn in no-time steeds uitverkocht, en ze bestellen dan wel nieuwe, maar ik weet niet hoe lang nog. Ik heb d'r eentje gereserveerd, donderdag, en vrijdag was hij er.
Maar, als je het geld hebt: Ik zou het zeker proberen, je kunt hem zonder problemen binnen 8 dagen omruilen.
Ik vind het (naar mijn mening) een puik ding, en dat je er 6 DVD's bij krijgt is natuurlijk heel mooi, want die Lenco bij de Makro kost dan wel 150 euro, maar daar krijg je geen 6 DVD's bij.
Verwijderd
Zodat je er eventueel een DTT2200 speaker setje op aan kan sluiten.
De reden dat ie zo zwaar is, is omdat hij volledig van metaal is, want binnenin zit bijna niks.
Ik zie een ESS chipset zitten (vandaar de prijs), en de DVD-Drive zit met een IDE kabel vast.
Verder zitten er Winbond chips in, en een Winbond Flash-ROM.
Ik wed dat als je die drive er uit haalt en op je PC aan sluit, hij werkt, want de IDE kabel is hetzelfde, en de stroom kabel ook.
Maar Blokker is niet eerlijk volgens mij, en de verpakking ook niet, want ik kan geen DTS chip herkennen, en ik zie ook nergens een Dolby Logo staan.
Voor de chip-freaks:
ESS Videodrive ES4318F U441
Het "moederbord" van het apparaat:
Neo-v1
Rev. a2b2 2000-09
DVD-drive
DVS DSL-710A
Ik zie overigens ook nog een hoop connectors zitten die niet gebruikt zijn.
Verwijderd
Ze beweren JUIST WEL dat er DTS erop zit!Op vrijdag 01 maart 2002 19:47 schreef het_beest het volgende:
Hèhè, ik heb dat ding ff opengehaald.
De reden dat ie zo zwaar is, is omdat hij volledig van metaal is, want binnenin zit bijna niks.
Ik zie een ESS chipset zitten (vandaar de prijs), en de DVD-Drive zit met een IDE kabel vast.
Verder zitten er Winbond chips in, en een Winbond Flash-ROM.
Ik wed dat als je die drive er uit haalt en op je PC aan sluit, hij werkt, want de IDE kabel is hetzelfde, en de stroom kabel ook.
Maar Blokker is niet eerlijk volgens mij, en de verpakking ook niet, want ik kan geen DTS chip herkennen, en ik zie ook nergens een Dolby Logo staan.
Voor de chip-freaks:
ESS Videodrive ES4318F U441
Het "moederbord" van het apparaat:
Neo-v1
Rev. a2b2 2000-09
DVD-drive
DVS DSL-710A
Ik zie overigens ook nog een hoop connectors zitten die niet gebruikt zijn.
Het was hier wel uitverkocht.
Jah, DTS my ass...Op vrijdag 01 maart 2002 19:50 schreef MeKnowHow het volgende:
[..]
Ze beweren JUIST WEL dat er DTS erop zit!
Het was hier wel uitverkocht.
Het staat op de verpakking, maar op de DVD player zelf niet, en ik zie geen een Dolby chip, of dat moet ingebakken zijn op die ESS chip.
Mag je hiermee niet naar de rechter stappen?
Verwijderd
Volgens dit artikel, gelden daar de volgende richtlijnen voor:Op vrijdag 01 maart 2002 19:59 schreef het_beest het volgende:
[..]
Jah, DTS my ass...
Het staat op de verpakking, maar op de DVD player zelf niet, en ik zie geen een Dolby chip, of dat moet ingebakken zijn op die ESS chip.
Mag je hiermee niet naar de rechter stappen?Ik vind dit nml. wel oplichting, er van af gezien dat de DVD speler het eigenlijk best goed doet.
Dus ik denk dat je er dan wel wat mee kan2. Bij de vaststelling van het misleidende karakter van reclame wordt rekening gehouden met:
de kenmerken van de goederen of diensten;
de prijs;
de voorwaarden voor de levering van de goederen of de verlening van de diensten;
de hoedanigheid, kwalificaties en rechten van de adverteerder.
Verwijderd
Men surfe naar: http://www.reclamecode.nl/SRC.asp?Content=Klacht en dient zijn/haar klacht in. Maar dit is geloof ik alleen om de reclame zelf te verbieden, ik weet niet of je ook nog ergens geld kunt krijgen. Onder het kopje links staat op de site van SRC denk ik nog wel het een en ander aan interessante alternatieven op.Op vrijdag 01 maart 2002 20:13 schreef het_beest het volgende:
Ok, ik ben dus "genaaid". Ik kan hem nog terugbrengen maar goed.
Hoe pak je zoiets aan?![]()
Want het staat wel op de verpakking, maar ik zie op de speler geen DTS logo staan, en al helemaal geen Dolby chip in het apparaat zitten.
Over dat de DTS en Dobly Digital in de chip meegebakken is.
http://www.esstech.com/products/consumer/Prod_Briefs/pb4318_052101.pdf
Hier staat veel interessante informatie in.
Maar hij heeft dus echt een ingebouwde "DTS" decoder???Op vrijdag 01 maart 2002 23:17 schreef het_beest het volgende:
Ik heb net even op de site van ESS gekeken, en gezocht op de chip, ESS Videodrive ES4318F U441, en ik kon de ES4318 vinden, dus zonder de "f". Nu heb ik zo'n PDF file gedownload, en daar staat wel interssante informatie.
Over dat de DTS en Dobly Digital in de chip meegebakken is.
http://www.esstech.com/products/consumer/Prod_Briefs/pb4318_052101.pdf
Hier staat veel interessante informatie in.
Dat zou niet gek zijn, zijn er al meer dvd-spelers die dat hebben?? (voor onder de 600 piek)
Die chip is gewoon een standaard, heel veel "goedkope" spelers gebruiken die, maar dat wil echt niet zeggen dat hij slecht is, want de beeldkwaliteit is gewoon echt goed te noemen.
Als je een super dure Philips DVD of ene "noname" speler naast elkaar zet, op dezelfde TV, zul je echt niet zien welke chip d'r in zit. De kwaliteit hangt al veel af van de TV zelf denk ik zo.
U-571 kost nog steeds zo'n 28 euro.Op vrijdag 01 maart 2002 15:01 schreef ND het volgende:
Hoeveel kost die U7XX (ben ff getal kwijt) los in de winkel?
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
Verwijderd
kopen
ik moet zeggen ik ben er erg blij mee...
via scart naar de video en de RCA out naar mn stereo (geen dolby)
kraken dat t kreng deed...
nou lag t dus gewoon aan de aansluiting omdat mn video ook op de stereo zit..
dus de RCA er uit gehaald en t werkt prachtig
goed geluid beeld is prima..
DVD (leuk speelgoed)
Mn copied VCDtjes slikt ie ook
en de MP3tjes klinken prima
ik kan em aan iedereen aanraden (voor de prijs hoef je t niet te laten)
een vraagje voor mensen die em ook hebben gekocht :
Bij Jaws 3 stoort die van jullie ook als je vanuit t menu naar een scene gaat?
Proffesioneel Platzak
Vind het niet duur en hij kreeg er ook nog 6 dvd's bij.
Beeld kwaliteit is goed ook met zoomen etc, etc.
Maar sommige onder ons gaan toch gewoon voor een sony
Een HF geval
Voor 159 Euro.
Iemand al gekocht?
Huh?? hij kan het dus wel decoden, maar hij heeft geen 6 uitgangen?? Begrijp ik het goed? Daar heb je dus niks aan. (toch?)Op vrijdag 01 maart 2002 22:29 schreef 4POX het volgende:
Dat is een heel slim stukje marketing.. Dat ding kan wel DD of DTS. Maar dat signaal staat op die coxiaal uitgang. Dus als jij nu een versterker aanhangt met een DD/DTS encoder dan heb je wel dat geluid
Dit smerige trucje gebruiken alle merken.. ook sony en Philips..
de giraffe...Op zaterdag 02 maart 2002 21:01 schreef ND het volgende:
Eyz, bij de Giraffe hebben ze ook een DVD speler.
Een HF geval
Voor 159 Euro.
Iemand al gekocht?
wat de @$% is dat en wat is hun site??
Jah, das een ook soort winkel als de Blokker, alleen dan nog erger...... website? uhm, volgens mij weten ze niet eens dat i-net bestaatOp zaterdag 02 maart 2002 22:27 schreef twopack het volgende:
[..]
Huh?? hij kan het dus wel decoden, maar hij heeft geen 6 uitgangen?? Begrijp ik het goed? Daar heb je dus niks aan. (toch?)
[..]
de giraffe...
wat de @$% is dat en wat is hun site??
Verwijderd
Bij Jaws 3 stoort die van jullie ook als je vanuit t menu naar een scene gaat?
Nou ik heb het f gechecked maar bij mij doet i het niet.
Wel bij american pie en u-571 dat ie 1x ergens overslaat ofzo (hoewel er geen krasje of vuiltje op zit). Bij die bagger film van een beethoven 3 heeft ie ergens een moment dat het beeld 2sec streeperig wordt. Dit heb ik ook f met mijn dvd speler in m'n pc gekeken en daar wordt hij slecht wat waziger. Alleen de momenten van american pie en u-571 weet ik niet meer dus ik ga dat nog f uitzoeken. Het zo best kunnen dat misschien die dvd-tjes misdrukken zijn waar kleine foutjes in zitten. vandaar.............?
Touwens heeft iemand al geprobeerd om de speler die in de provision zit op de pc aan te sluiten? Zoals bekend zit er gewoon een ide kabel en pc stroom kabeltje in.
In American Pie en U-571 heb ik nergens last van gehad.
En de DVD's komen d'r ook warmpjes uit.
Ik weet niet of dat kwaad kan?
waarom ga jij naar Spanje dan?Op woensdag 06 maart 2002 16:52 schreef het_beest het volgende:
Ik vind trouwens wel dat dat apparaat nog best heet word. Heet is een groot woord, maar letterlijk het hele apparaat word lekker warm.
En de DVD's komen d'r ook warmpjes uit.
Ik weet niet of dat kwaad kan?
gun die dvd's toch een beetje plezier!!
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.