corsair cx...m voedingen

Pagina: 1
Acties:

• yannickvanniel
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 06-02 21:03
op het moment heb ik een cx600m voeding en die werkt prima. als ik hier het forum doorlees zie ik dat veel mensen zeggen dat dit slechte voedingen zijn maar, niemand zegt waarom. ik ben op het internet gaan rondkijken want ik werd een beetje bezorgd maar heb alleen positieve reviews kunnen vinden.

zou iemand mij kunnen uitleggen waarom hij dan zo slecht is? zal ik een andere kopen?

[ Voor 3% gewijzigd door yannickvanniel op 23-04-2014 10:03 ]

• Redesign1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-02 19:38
Vanwege de slechte caps die erin zitten zelf heb ik de voeding ook en heb ik er spijt
Er wordt 'aanbevolen' om iedere maand je voeding open te halen om te kijken of je condensators niet bol staan (opgeblazen) maar ja ik doe het ook niet tenzij ik wat inbouw 1keer in de 5maanden

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Ik zou me niet direct zorgen maken. Deze voeding is niet slecht, maar gebruikt condensatoren die het sneller dan gemiddeld opgeven. Neemt niet weg dat je er jaren plezier van kan hebben.

Alleen, als je later een grote upgrade gaat doen, is het slim de voeding dan ook te vervangen.

• Strykeforce
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-02 16:55
Mijn oude corsair voeding was begin dit jaar kapot gegaan (binnen de garantie), enige wat er gebeurde was dat de stop in de meterkast omsloeg en de pc daarna dus niet meer aanging. Dat was een 650TX, na een redelijk korte RMA procedure (via 4launch) kreeg ik een CX650M en alles werkte gewoon nog. Heb ook de "horror" stories gelezen die je hier en daar vind, misschien dat de leeftijd minder lang is dan andere voedingen maar ligt er ook aan hoe je de voeding gebruikt.

Ik vind het zelf een storm in een glas water, ik zou er niet zoveel zorgen om maken. Indien hij het vroegtijdig begeeft krijg je gewoon een nieuwe en qua prestaties is er niks te klagen.

• madpilot0
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-02 11:01

madpilot0

I ain't mad

Ik zit nu ook te twijfelen na het lezen daarvan. Ik ben nu bezig met het samenstellen van een pc, had de CX600M ervoor geselecteerd. Maar hoe staat deze qua kwaliteit tegenover de Cooler Master GM G650M pricewatch: Cooler Master GM G650M ?

• GraFX
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-01 13:45

GraFX

The Bartender

madpilot0 schreef op woensdag 23 april 2014 @ 12:29:
Ik zit nu ook te twijfelen na het lezen daarvan. Ik ben nu bezig met het samenstellen van een pc, had de CX600M ervoor geselecteerd. Maar hoe staat deze qua kwaliteit tegenover de Cooler Master GM G650M pricewatch: Cooler Master GM G650M ?
Heb je echt 650 watt nodig? Kun je een lijstje posten met de componenten van je nieuw PC?
Ik weet niets over de kwaliteit en prestaties van de GM G650M. Kan ook zo snel niets vinden. Wellicht is Seasonic G-Series 550Watt of Cooler Master VS V550S al voldoende? Deze zijn goede kwaliteit voedingen en ook nog eens 80 PLUS Gold. Daarnaast is er van beide ook een 650 watt model.

Comfort is the enemy of achievement.

• madpilot0
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-02 11:01

madpilot0

I ain't mad

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 189,50€ 189,50
1Gigabyte GA-Z87-HD3€ 89,50€ 89,50
1MSI GeForce GTX 760 Gaming€ 199,-€ 199,-
1BitFenix Merc Alpha€ 31,-€ 31,-
1Cooler Master Seidon 120V€ 37,54€ 37,54
1Corsair Vengeance CMZ8GX3M1A1600C10€ 63,90€ 63,90
1Corsair CX600M€ 60,90€ 60,90
1Samsung 840 EVO 250GB€ 121,05€ 121,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 792,39

600W leek me voldoende, maar voor dezelfde prijs 650 maakt me niet zoveel uit. Kan ik eventueel later er nog een andere / 2e videokaart in gooien.

Edit:
Modulair is wel een vereiste :)

• GraFX
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-01 13:45

GraFX

The Bartender

Als je zeker weet dat je in de toekomst nog een tweede videokaart erbij wilt plaatsen, zou ik een ander moederbord hebben gekozen. Bijvoorbeeld de Gigabyte GA-Z87X-D3H, of MSI Z87-G45 Gaming, of anders de Asus Z87-A. Deze borden bieden betere mogelijkheden voor SLI/CrossFire.

Wat de voeding betreft: met 2 kaarten heb je toch wel wat power nodig. De Cooler Master V Series V700 komt bij mij naar boven. Is wel een stuk duurder, maar volledig modulair en 80 PLUS Gold. Andere mogelijkheden: be quiet! Power Zone 650W, be quiet! Straight Power E9 680W CM. Wellicht kan je ook hier advies vragen.

Comfort is the enemy of achievement.

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01:00
Ik had tijdje terug dezelfde vraag. Ik zou me er niet te druk over maken, af en toe je systeem opschonen kan natuurlijk geen kwaad(eenmaal per jaar bv). Vraagje over de Corsair CX...M voedingen

Verwijderd

Het zal best wel meevallen, maar je hebt nu eenmaal mindere voedingen en daar is deze modulaire serie van Corsair er een van. Dat betekent echter nog niet dat het een slechte voeding is :). Maar daarom wordt deze niet aangeraden omdat je voor dat geld een betere kwaliteit voeding kunt aanschaffen.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:18

Thomg

Aww yiss

@hierboven
Eens, zo wordt het ook bedoeld.

De voeding is niet slecht hoor, corsair maakt dan wel eens wat gare voedingen, het is nou niet echt Techsolo/MS-Tech niveau.
Het is dat je gewoon veel meer waar kan krijgen voor je geld...

• yannickvanniel
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 06-02 21:03
heel erg bedankt allemaal:) ik zal deze voeding dan gewoon blijven gebruiken.
Pagina: 1