Grid Autosport (PC, / PS3 / XBOX 360)

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Iuigi schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 11:52:
Top. Tussen de 5 en 15 FPS op minimale settings op mijn PC. Ik speel op 1080p
Vreemd speel hem hier op mijn download pc met i3-3225 en 660Ti op een stabiele 60FPS(1080) op ultra/max settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skreppiedoe
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:34
IceBlue schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 11:22:
Voila gekocht, voor €25 kan je niet gekloot zijn (pc). Namiddag eens testen ik vond Grid 2 zwaar tegenvallen. Hopelijk lijkt het toch een stuk meer op Grid/Toca.
Ik heb m zelf voor€22 en dat is de game zeer zeker waard,draait als een zonnetje. Ik vind de game idd meer lijken op grid/toca. Morgenmiddag weer verder racen :+
Alleen jammer van de matige cockpit view.

PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skreppiedoe
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:34
calsonic schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 12:15:
[...]

Vreemd speel hem hier op mijn download pc met i3-3225 en 660Ti op een stabiele 60FPS(1080) op ultra/max settings.
Dan moet ik misschien ook maar eens proberen de settings wat hoger te zetten, ik heb een i5 3570k en gtx660TF . Ik heb gespeeld op de default settings, en die staan op high. Geen idee hoeveel fps ik dan heb maar het draait erg soepel zonder frame drops, dus ik denk dat ik wel wat hoger kan gaan :) .

PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Cockpitview zuigt echt gewoon, het is echt spuuglelijk. Hele cockpit is zo wazig dat het lijkt alsof je je bril bent vergeten, maar iets op de motorkap, 5cm van de voorruit vandaan is opeens haarscherp. Zonde...

Graphics zijn soms echt prachtig, en een echte update van Grid, Grid 2 vond ik zelf niet echt mooi.

Handling is prima, al vond ik zelf Grid toch nét ietsje lekkerder rijden, maar die was misschien ook een tikje meer arcade.

Wel mis ik de dingen die wel in Grid zaten, en er al in Grid 2 uitgesloopt waren, vooral het hebben van je eigen team met je eigen stijl, dat vond ik zelf echt 1 van de leukste dingen, en je kon gewoon zelf ontdekken welke auto je het fijnste vond rijden, en die dus kiezen. Nu moet je maar hopen dat het team een fijne auto aanbied.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:04
Goed nieuws,

Naast de mod die de blur verwijderd, word er nu inmiddels ook gewerkt aan een mod die werkende spiegels heeft :

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6o1JOsG.jpg

De game zelf vind ik echt super... :P

Ik heb inmiddels al 9 uurtjes in de single player zitten en vind het nog steeds geweldig.
De cockpit view valt tegen, maar gelukkig de gameplay niet.

[ Voor 35% gewijzigd door Henkus op 28-06-2014 21:28 ]

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iuigi
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03-10-2024
Heeft er iemand enig idee waarom ik niet boven de 15 fps gemiddeld kom? Laagste settings of hoogste settings maakt geen verschil. Mijn specs staan in mijn sig, zou volgens mij ruim moeten voldoen. Het enige wat ik me zou kunnen voorstellen is mijn psu. Dat is nu nog een Cooler master g650m, dinsdag wordt mijn AX1200 bezorgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Met dat systeem in je sig, zou ik het niet weten. Ik neem aan dat je gewoon op fullHD draait? Mijn 1100T + R9 290 zorgt ervoor dat ik zo rond de 60fps gem. haal, met drops naar rond de 50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iuigi
Jep, 1080p. En het gaat inderdaad om het systeem in mijn sig. Overigens wordt het niet beter op 720p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Catalyst versie ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iuigi
14.6 beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:17

TommyGun

Stik er maar in!

Kw4kje schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 16:33:
Wat ik jammer vind is dat je bij de auto onderdelen die eraf vallen gewoon door heen kunt rijden, was bij grid 1 juist zo mooi dat je die ook echt moest ontwijken, want je kon er zelfs last van krijgen als het onder je wagen kwam.
Jammer idd, ook dat je de pits niet in kan dus lekke band of zo = restart.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Probeer eerst 14.4 eens.

14.6 zit vol met problemen. Zo krijg ik na installatie van 14.6 een zwart scherm na het windows logo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 08:49
Is er al een Tweakers Racenet team?

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:18
Hoe zit het met mods en multiplayer? Is iedereen dan de sjaak totdat Codemasters het spel verder afmaakt? :P

Grid 2 was vrij matig uiteindelijk, maar ik had wel veel uurtjes in de multiplayer zitten. Singleplayer was 't niet waard in dat spel. Zo te lezen is de SP dus wel vermakelijk dit keer?

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

SP is heel wat beter dan Grid 2, vooral omdat de auto's gewoon goed rijden, wel ietsje onzekerder dan Grid, maar nog lang niet zo erg als het driftfest van Grid 2, of de niet recht uit te krijgen auto's in Shift 2.

Maar, qua "verhaal en mogelijkheden is het niet veel beter dan 2. Je blijft de hele tijd maar contractjes aannemen van teams, waar je 1 seizoen voor rijdt en dan is het weer over. Geen eigen team dus, geen geld om te beheren, alleen maar XP, en zelfs dat vind ik tot nu toe weinig uitmaken.

Grid zelf is eigenlijk sinds die uitgebracht is ongeëvenaard. Reed fantastisch, goede keuze aan auto's, eigen team mogen samenstellen, veel afwisseling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Laatst online: 13:25
Draait dit redelijk op een Surface Pro?
Ik weet dat ik geen super specs hoef te verwachten maar is het te doen?

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 19:17
SanderF1 schreef op maandag 30 juni 2014 @ 15:34:
Is er al een Tweakers Racenet team?
Dit.
Lijkt me leuk om tegen andere Tweakers te racen :)

En bedankt voor de mod links @ hierboven! _/-\o_

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09 11:45
VasZaitsev schreef op maandag 30 juni 2014 @ 16:25:
SP is heel wat beter dan Grid 2, vooral omdat de auto's gewoon goed rijden, wel ietsje onzekerder dan Grid, maar nog lang niet zo erg als het driftfest van Grid 2, of de niet recht uit te krijgen auto's in Shift 2.

Maar, qua "verhaal en mogelijkheden is het niet veel beter dan 2. Je blijft de hele tijd maar contractjes aannemen van teams, waar je 1 seizoen voor rijdt en dan is het weer over. Geen eigen team dus, geen geld om te beheren, alleen maar XP, en zelfs dat vind ik tot nu toe weinig uitmaken.

Grid zelf is eigenlijk sinds die uitgebracht is ongeëvenaard. Reed fantastisch, goede keuze aan auto's, eigen team mogen samenstellen, veel afwisseling.
Nou ook Grid 1 had op zich vrij zweverige besturing en daar heeft Grid AS ook last van, gelukkig is dat redelijk compenseren door de stuurinstellingen te tweaken(zoals eigenlijk bij elke codies game), maar het was wel weer even wennen.
Om het fantastisch te noemen vind ik een beetje ver gaan maar nadat je er eenmaal aan gewend was kon je lekker gooien en smijten. ;)

Het hebben van een team was juist de grote plus van Grid 1 inderdaad.

Ik heb er gisteravond twee uurtjes in de touring cars cat-c gereden en een aantal keer voor het eerst gebruikt gemaakt van de flashbacks in de tweede race, die eikels van Ravenwest rijden preferabel door je heen.
Maar ik heb één Ravenwest achter me gehouden en tweede kunnen finishen. })

De AI is er zeker op vooruit gegaan een stuk competetiever, maar ook een stuk aggresiever het gaat soms toch wel wat verder dan "rubbing" en "trading paint".
Toch redelijke gevechten gehad en als je een foutje maakt ben je toch wel weer even bezig om bij te komen en het gevecht weer aan te gaan.

Tot nu toe gebaseerd op die twee uurtjes ben ik positief.

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:52
Benieuwd hoe dit gaat draaien op m'n MacBook Pro Retina die 16GB RAM en een Nvidia Geforce GT650M met 1GB VRAM aan boord heeft.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iuigi
Henkus schreef op maandag 30 juni 2014 @ 11:28:
[...]

Probeer eerst 14.4 eens.

14.6 zit vol met problemen. Zo krijg ik na installatie van 14.6 een zwart scherm na het windows logo.
Did the trick! Thanks _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-07 15:43

Remcom00

hij is gek

Rivanov schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 14:36:
Benieuwd hoe dit gaat draaien op m'n MacBook Pro Retina die 16GB RAM en een Nvidia Geforce GT650M met 1GB VRAM aan boord heeft.
Hij draait prima op een Lenovo Y500 (GT650M + i5 op 1080p), moet dus te doen zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Remcom00 op 01-07-2014 16:32 ]

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:52
Met welke graphics settings? Medium, High of Ultra?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Flex0r schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 10:07:
[...]

Nou ook Grid 1 had op zich vrij zweverige besturing en daar heeft Grid AS ook last van, gelukkig is dat redelijk compenseren door de stuurinstellingen te tweaken(zoals eigenlijk bij elke codies game), maar het was wel weer even wennen.
Om het fantastisch te noemen vind ik een beetje ver gaan maar nadat je er eenmaal aan gewend was kon je lekker gooien en smijten. ;)

Het hebben van een team was juist de grote plus van Grid 1 inderdaad.

Ik heb er gisteravond twee uurtjes in de touring cars cat-c gereden en een aantal keer voor het eerst gebruikt gemaakt van de flashbacks in de tweede race, die eikels van Ravenwest rijden preferabel door je heen.
Maar ik heb één Ravenwest achter me gehouden en tweede kunnen finishen. })

De AI is er zeker op vooruit gegaan een stuk competetiever, maar ook een stuk aggresiever het gaat soms toch wel wat verder dan "rubbing" en "trading paint".
Toch redelijke gevechten gehad en als je een foutje maakt ben je toch wel weer even bezig om bij te komen en het gevecht weer aan te gaan.

Tot nu toe gebaseerd op die twee uurtjes ben ik positief.
bij de touringcars gaat het er idd lekker ruig aan toe, het is fijn dat de AI nu echt veranderd van klasse naar klasse. Bij openwheel zijn tikjes en schuifers zeldzaam, maar bij touringcars en in mindere mate street wordt er heel wat afgebeukt.

Tot nu toe vind ik Endurance wel het leukste, maar dat is ook direct de tak waar ik het meeste moeite mee heb, een foutje maken wordt hard afgestraft, want van mid-pack naar podium rijden is nog best moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:04

Pykow

Angelo OTR

Het is erg jammer dat deze game niet op de PS4 is uitgekomen ;)
Alleen arcade racer Need for speed kan je spelen, maar ik heb een hekel aan de AI.
als AI je gaat beuken enzo.

Ik hou van Semi realisme, dus gewoon racen op circuits en geen gekke jumps of mensen die op je inbeuken.

Correctie: ik heb Dirt showdown wel uitgespeeld :P

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
Het draait op Mn Surface Pro op Ultra Low.
Nog prima te doen qua graphics... tuurlijk t kan beter maar dat voor een tabled.

Heb er m'n stuur op aangesloten en aan de TV gehangen.
Moest wel wat tweaken om mn stuur goed te krijgen.

Mn eerste race in de F3 gereden en gewonnen (was op P3 gekwalificeerd) op Yas Marina, op 5 seconden in 8 rondjes tijd.
Leuk gevecht geleverd en de andere auto's proberen ook wel wat en kunnen zich breed maken :)
Heb verder even op Istanbul Park gereden, beide circuits zagen er goed uit maar Spa komt volgens mij niet uit F1 2013 hahaha.

Dat waren mn korte bevindingen :)

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-07 15:43

Remcom00

hij is gek

Rivanov schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 16:34:
Met welke graphics settings? Medium, High of Ultra?
Ik speel zelf op Medium-high met een aantal onnodige effecten uit.
Benchmarks:

Ultra Low
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/JkCUHe5.png
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/2VvP6D6.png

Low
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/MPdUljt.png
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0yJx12H.png

Medium
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/TfMMA2J.png
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Vfo17ka.png

High
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Gjl8L7U.png
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4PXwzRY.png

Ultra
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/U12MegS.png
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/wgIbIm3.png

Album: http://imgur.com/a/3jSdB

Alles is met 2xMSAA omdat deze setting tussen video settings staat en niet tussen graphics settings en dus niet meeswitcht als je de pre-set veranderd, dit kan voor wat karteltjes zorgen.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdouble
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-09 14:32
Heb die HD-texture pack erop gezet, draait als een zonnetje, average 77, min. 55 en 120 max FPS, alles ultra. Bij hoge snelheden heb ik echt wel een snelheidsgevoel. En de AI is ook stukken beter dan in Grid2.
Het totale plaatje is al met al een stuk beter dan Grid2. Als de cockpit volledig zou zijn was het een toppertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
Ik moet echt trappen om bij te kunnen blijven in de Formula Open :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gediminas
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-09 21:36

Gediminas

recovering stagiair marketing
Rivanov schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 14:36:
Ik speel hem op mijn rMBP met een GT750m op Medium/High op 1920x1200. Draait heerlijk, hele goede fps. Dat kun jij ook verwachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dit spel ook nog redelijk te spelen met keyboard? Grid-1 ging prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Mijn PC trekt die trein ook nog redelijk goed, alles op ultra behalve onnodige zooi als Blur, verder mensjes op medium en 4x AA en 16X AF, dan haal ik 9/10 momenten 60+ FPS.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Iuigi schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 16:30:
[...]

Did the trick! Thanks _/-\o_
Graag gedaan :) Ik mis nu alleen de "speciale" optimalisatie voor mijn crossfire setup welke in 14.6 zit.

Toch draait de game perfect : alles op ultra 8x FSAA en 5760x1080 60pfs (v-synch on)

Dit ziet er ERG goed uit:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/qrhXzzV.jpg

[ Voor 43% gewijzigd door Henkus op 03-07-2014 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 28-09 23:19
Pykow schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 16:56:
Alleen arcade racer Need for speed kan je spelen, maar ik heb een hekel aan de AI.

Ik hou van Semi realisme, dus gewoon racen op circuits en geen gekke jumps of mensen die op je inbeuken.

Ik heb de game gisteren ff gespeeld, maar als je geen beukende ai wilt is dit niet je game ;). Zoals door anderen ook al gezegd, ze rijden het liefst door je heen, en dat proberen ze dus ook regelmatig :P. Je krijgt een xp-bonus als je geen contact met de ai hebt en tenzij je na de start afstand neemt en achteraan gaat rijden ga je die dus niet snel halen :9.

Verder wel een goede arcade racer en grafisch ziet het er wel leuk uit, gewoon wel lekker om ff gas te geven. Jammer dat je zelf geen teameigenaar meer bent zoals in grid, dat haalt wel veel van de motivatie weg om te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Pykow schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 16:56:

Het beuken is in Street en Touring Cars juist wel realistisch, kijk maar eens naar een TOCA-race, hoe lager de klasse, hoe hoger de schade. En dat merk je ook zeker in dit spel, een TOCA-race uitrijden zonder iemand te raken, of geraakt te worden, is onmogelijk.

Vind het wel erg jammer dat bij endurance je banden minder snel slijten bij lange races dan bij korte races, en dat je geen pitstops kan maken voor nieuwe banden. Het had mij heel leuk geleken om een race van een uur te hebben waar je minimaal 1x een bandenwissel in moest doen, of, nog leuker: veranderend weer.

Misschien iets voor Grid 3....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-08 15:42
Hebben jullie af en toe ook last van gigantische framedrops? (PC ofc) Om de 3 of 4 races dropped m'n FPS naar 5 ofzo, meteen onspeelbaar. Vaak niet hele rondes, maar alleen tijdens een bocht oid.

Vsync staat aan, high settings, 4x AA. Heb niet echt iets kunnen vinden op forums van Codemasters/RaceDepartment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:15
Net als in Grid 2 kan ik geen deadzone instellen voor mijn niet herkende controller (Direct Input Device). Ik heb dat daar uiteindelijk via een custom xml profile opgelost.

Iemand die al heeft "gegraven" in de controller opties van Grid autosport???

edit: Het is gelukt. Viel wel mee. Natuurlijk onacceptabel dat het weer niet standaard kan 8)7 .
skreppiedoe schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 12:26:
[...]

Dan moet ik misschien ook maar eens proberen de settings wat hoger te zetten, ik heb een i5 3570k en gtx660TF . Ik heb gespeeld op de default settings, en die staan op high. Geen idee hoeveel fps ik dan heb maar het draait erg soepel zonder frame drops, dus ik denk dat ik wel wat hoger kan gaan :) .
129 fps gemiddeld in de ingame benchmark op een i5 2500k@4.4 ghz met een GTX 660 Ti op 1680x1050.

<fps_race min_fps="108.781960" max_fps="150.351761" av_fps="129.485550" min_fps_ms="9.192700" max_fps_ms="6.651070" av_fps_ms="7.722869" />

[ Voor 64% gewijzigd door sdk1985 op 10-07-2014 00:25 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
Solictice schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 17:21:
Hebben jullie af en toe ook last van gigantische framedrops? (PC ofc) Om de 3 of 4 races dropped m'n FPS naar 5 ofzo, meteen onspeelbaar. Vaak niet hele rondes, maar alleen tijdens een bocht oid.

Vsync staat aan, high settings, 4x AA. Heb niet echt iets kunnen vinden op forums van Codemasters/RaceDepartment.
Ja hier ook, zo'n korte stotter en dan vliegt het spel ineens vooruit om gemiste frames in te halen, zeg maar. Had ik in de andere Grid's ook. Wellicht gebeurd het als de HDD waar het spel op staat ineens gebruikt word, maar het blijft wel lastig als het voor komt.

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Klinkt meer als een geheugen tekort (check je vram usage).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
sdk1985 schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 14:53:
Klinkt meer als een geheugen tekort (check je vram usage).
Ik speel zelf niet op ultra, ook niet in de vorige Grid's. Wel kan ik eens proberen om textures van high naar medium te zetten. Het gebeurd bij mij dan niet zo vaak als bij Solictice, maar het blijft vervelend in een bocht :P

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
Ik zal m'n vram eens in de gaten houden, het lijkt me sterk tho. Heb een GTX 670 met 2gb geheugen.
Voor de rest stond hij eerst op m'n SSD geinstalleerd, maar nu op een gewone HDD. Komt even vaak voor helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
Solictice schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 18:56:
Ik zal m'n vram eens in de gaten houden, het lijkt me sterk tho. Heb een GTX 670 met 2gb geheugen.
Voor de rest stond hij eerst op m'n SSD geinstalleerd, maar nu op een gewone HDD. Komt even vaak voor helaas.
Al naar je graka drivers gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
Dat zou ik nog kunnen proberen idd, draai nu de nieuwste Beta driver: 340.43. Zal het eens proberen op de laatste niet-beta release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Heel vroeger (lees Pentium 3 450 ofzo) had je in de Colin McRae rally spellen weleens dat je beeld 1 seconde bleef hangen terwijl de game door liep. Nogal lastig om de weg te volgen dan...

Dat fenomeen heb ik echter sinds 2000 niet meer meegemaakt ;).

Lijkt me sterk dat je harde schijf het probleem veroorzaakt, games houden rekening met wat er ingeladen moet worden. Je zou voor de zekerheid natuurlijk altijd kunnen defragmenteren. Het liefste met O&O defrag en dan op alfabet (complete/name). Trial is gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pfff geweldig...

Na het probleem met de savegame corruption ben ik nu 3 seizoenen kwijt van mijn progress na de "fix". 3 seizoenen met elk 12 races en 2 cups er in...

Game is wel leuk, alleen nog steeds te veel bugs, veel auto's hebben nog steeds grote problemen met cockpit view, je krijgt gewoon wel je cockpit te zien maar de baan en al het andere door je ramen is zwart. En dan juist nu weer met auto's die je nodig hebt voor de challenges...

En volgens mij is er ook wat veranderd aan de AI difficulty. Waar ik eerst met Medium lekker mee kon komen en zonder al te veel moeite kon winnen, is dat nu op Hard al het geval en is Medium zowat easy geworden in Career. Online is Medium dan weer totaal idioot en zijn ze bijna niet bij te houden.

En dan als laatste nog een hele lijst auto's die de AI wel kan gebruiken (McLaren F1 GT in Endurance, of Cadilac in Street) en die niet te gebruiken zijn door jou, of uberhaupt te koop zijn.

Spel is leuk, dat wel, vooral de race challenge nu met de street auto's in San Fransisco (Subaru WRX FTW), maar wederom lijkt het er verdomt veel op dat codemasters veel meer had moeten testen en tunen voordat ze de titel met al deze bugs en problemen live hadden gegooit. Kwaliteit is ver te zoeken naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Verwijderd schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 10:17:
Pfff geweldig...

Na het probleem met de savegame corruption ben ik nu 3 seizoenen kwijt van mijn progress na de "fix". 3 seizoenen met elk 12 races en 2 cups er in...

Game is wel leuk, alleen nog steeds te veel bugs, veel auto's hebben nog steeds grote problemen met cockpit view, je krijgt gewoon wel je cockpit te zien maar de baan en al het andere door je ramen is zwart. En dan juist nu weer met auto's die je nodig hebt voor de challenges...

En volgens mij is er ook wat veranderd aan de AI difficulty. Waar ik eerst met Medium lekker mee kon komen en zonder al te veel moeite kon winnen, is dat nu op Hard al het geval en is Medium zowat easy geworden in Career. Online is Medium dan weer totaal idioot en zijn ze bijna niet bij te houden.

En dan als laatste nog een hele lijst auto's die de AI wel kan gebruiken (McLaren F1 GT in Endurance, of Cadilac in Street) en die niet te gebruiken zijn door jou, of uberhaupt te koop zijn.

Spel is leuk, dat wel, vooral de race challenge nu met de street auto's in San Fransisco (Subaru WRX FTW), maar wederom lijkt het er verdomt veel op dat codemasters veel meer had moeten testen en tunen voordat ze de titel met al deze bugs en problemen live hadden gegooit. Kwaliteit is ver te zoeken naar mijn mening.
Er is een season pass dus dat er 8 DLC komen staat al vast:
Download the DLC Season Pass and receive access to 8 Content Packs as they become available at a saving compared to buying each pack individually. This content will include new routes, cars, game modes and an exclusive Premium Garage Pack, allowing you to expand your online car collection with 5 new slots.
Difficulty zal wel te maken hebben met feedback van de users. Waarschijnlijk kunnen gamers het niet waarderen dat ze op medium niet kunnen winnen :+ . Op tweakers was ook al een userreview met de klacht dat de ai onmogelijk snel was.

Ligt natuurlijk aan het feit dat deze grid veel serieuzer is. In F1 20xx kun je ook beter op easy beginnen want om die rondetijden consistent te draaien op minder dan .1 seconde zul je de track goed moeten kennen.

Sinds ik ooit in Dirt 1 mijn savegame kwijt ben geraakt maak ik standaard een zipje van de savegames :P . Schijnt op één of andere manier moeilijk te zijn om een betrouwbaar save systeem te ontwikkelen (zucht).

[ Voor 4% gewijzigd door sdk1985 op 11-07-2014 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
Heb even niet kunnen spelen maar ik vond de difficulty op Hard prima eigenlijk, in het begin rijdt je toch niet voor top teams en is gelijk eerste worden erg onrealistisch.
De eerste serie touring cars races finishte ik de eerste race meestal ergens op de 9de plaats.
Race twee had ik dan gelijk weer een voordeel doordat je vooraan start, enige nadeel daarvan is dat ik nooit fatsoenlijk kan starten in CM games en aan het eind van de race gewoon verschrikkelijk verdedigen tegen dat Ravenwest tuig.

Moet wel zeggen dat er bij de meeste CM games soms nogal een erg groot verschil zit tussen moeilijkheidsgraden.

[ Voor 10% gewijzigd door Flex0r op 11-07-2014 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Op 1.0 heb ik de game even snel getest. Toen deed ik een qualify op hard en werd ik 7e. Toen de game maar op medium gezet. Bleek achteraf dat ik inderdaad 1e werd in een team dat niet eerste had moeten worden (met veel moeite zelfs Raven ingehaald :P ). Dus die (originele) hard is voor mij ook wel goed.

Vraag me wel af of het nog iets oplevert om de traction control uit te zetten. Die springt namelijk elke bocht aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
Ik heb een paar trainingsronden op sepang gedaan met de touring car Focus zonder TC, ondanks dat ik mijn rijstijl na een x aantal ronden aangepast had, had ik doorgaans nog zoveel onderstuur dat ik het uiteindelijk toch maar weer aangezet heb.
Denk dat ik toch nog even m'n stuurinstellingen moet nakijken/optimaliseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Mocht je geen ondersteund stuur gebruiken, of een controller... Zie dan deze guide voor de deadzone xml mod: Grid Autosport Changing controller deadzone settings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
Gelukkig is een DFP ondersteund ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapzwans
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-09 21:47
Ik heb hier maar iets van +/- 7 races (servers) online? Is dit normaal, of heb ik ergens een instelling fout staan?

PC versie trouwens.

[ Voor 9% gewijzigd door lapzwans op 13-07-2014 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Currently ingame 1319, zit wel region op geloof ik. Kan iemand anders vast meer over vertellen:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fiore187
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-05-2021
Ik ben normaal een PS4 gamer, maar bij gebrek aan een goede racegame heb ik grid autosport voor de PC gekocht en ik ben zeer tevreden. De gameplay en graphics zijn echt goed. IK vind het zeer vermakelijk. Dus mocht er een raceleague komen met tweakers dan ben ik er bij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de PC ben je inderdaad regio gebonden, de download regio van Steam zorgt voor welke regio je in Grid zit.
En Custom cups zijn er soms niet zo veel, ook afhankelijk van je filters. Dus welke klasse e.d.

Gisteren samen met wat vrienden een custom cup gedaan met die Formule 3 auto's, 5 rondjes op de langste street banen, dus L.A., Parijs, Chicago, Barcelona en Dubai. Wat was dat geweldig zeg! Continu op het randje racen en elk foutje is dodelijk, alle hulpjes uit en cockpit cam only.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2014 @ 09:33:
Op de PC ben je inderdaad regio gebonden, de download regio van Steam zorgt voor welke regio je in Grid zit.
En Custom cups zijn er soms niet zo veel, ook afhankelijk van je filters. Dus welke klasse e.d.

Gisteren samen met wat vrienden een custom cup gedaan met die Formule 3 auto's, 5 rondjes op de langste street banen, dus L.A., Parijs, Chicago, Barcelona en Dubai. Wat was dat geweldig zeg! Continu op het randje racen en elk foutje is dodelijk, alle hulpjes uit en cockpit cam only.
Dat moet je niet publiekelijk gaan doen haha. Dikke haat @ al die crash knurften in open wheel |:(
Speel bijna alleen maar Formula A/B/C, meestal met raceclub maatjes en soms public. Serieus gaaf met stuurtje en pedalen :)

P.S. al de eerstvolgende DLC gezien? http://steamcommunity.com...ions/0/46476691870650386/ Ik weet niet wat ik er van moet vinden... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Laatst online: 15:46
Doodnormale "ego boost" packs. BF4 heeft dat ook al, maar het maakt mij niet uit hoeveel xp ik naast mij naam heb staan. Laat staan als ik het gekocht heb :p

Laat ze maar een pitstraat releasen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Ik denk eerlijk gezegd, als er al dingen als een pits komen, die in Grid 3 komt. Lijkt me wel errug gaaf, eindelijk echt lange, realistische-achtige endurance races kunnen houden. De 24 minuten van Le Mans in Grid vond ik altijd erg leuk. Zou nog leuker zijn als je dan halverwege een pitstop moest maken.

Ik heb trouwens ook weer ondekt hoe leuk het aankloten is met custom cups, Vooral San Francisco is ongezond voor Mazda 787B's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VasZaitsev schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 21:41:
De 24 minuten van Le Mans in Grid vond ik altijd erg leuk.
Alleen jammer dat er zo weinig auto's meededen. Dat haalde voor mij het hele Le Mans gevoel onderuit; het was zo'n dooie boel. La Sarthe zou ik wel dolgraag terug willen zien in Autosport. Ik heb stille hoop voor één van de 8 DLC's, aangezien er meer tracks uit de eerste Grid terug zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 16:31:
[...]

Dat moet je niet publiekelijk gaan doen haha. Dikke haat @ al die crash knurften in open wheel |:(
Speel bijna alleen maar Formula A/B/C, meestal met raceclub maatjes en soms public. Serieus gaaf met stuurtje en pedalen :)

P.S. al de eerstvolgende DLC gezien? http://steamcommunity.com...ions/0/46476691870650386/ Ik weet niet wat ik er van moet vinden... :X
Als je zelf host, en dan alle opties uit zet, geen hulpjes, camera vast en schakelen verplicht. Dan komt er bijna niemand opdagen, of hier en daar iemand die er meteen weer uit gaat als die ziet dat alles uit staat. En heel soms komt er nog iemand op de startgrid, maar die komen niet vooruit 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Goed nieuws : Virtual Mirror PC komt er aan middels een patch _/-\o_ _/-\o_
GRID Autosport // A Note on Future Content

By Ben Walke @BenWalke · On July 15, 2014
Now that we’re a few laps past the launch of GRID Autosport, we thought it would be a good time to talk about the extra content that we’re planning on adding to the game over the next few months.

Many of you that have picked up the Season Pass have raised the question; “just what will I get?” We understand that silence around a Season Pass can raise a number of concerns, which is why we’re here today to give you a rough outline.

Car Packs

There will be three car packs for GRID Autosport:

Best of British
Coupe Style
Road & Track
We’ll have more info on the content of these packs a bit closer to the time of release.

Afbeeldingslocatie: http://blog.codemasters.com/wp-content/uploads/2014/07/Autosport_Screen_Blog_13.jpg

Mini-Expansions

When we first talked about GRID Autosport receiving Mini-Expansions a lot of you were incredibly positive, which is great! At the heart of each pack is a brand new single player championship and along with it a selection of tracks, routes and cars.

Each pack is built around a theme:

Sprint Pack
Touring Car Legends Pack
Drag Racing Pack
As well as content, we also know that timing is vitally important to you. With that said, we can confirm that all DLC is currently scheduled to be released before October 2014.

As mentioned above, a Season Pass is available on both PC and PlayStation 3, and each DLC pack will also be available to buy separately across all formats.

Patches

In addition to new content we’re also hard at work on patches for the game, some of which you will have already seen deployed and others that are still on their way. These patches aren’t only for fixing any niggles or issues that you’ve helped identify but we’re also committed to improving the game where possible, based on your feedback.

One such feature will be a virtual rear view mirror, which will soon make its way into a PC patch. ]Alongside this we will also be allowing advanced controller options to be available for all peripherals, regardless of whether or not they are on our supported list. While we cannot say for certain how your controller will work, the options being available should allow you some degree of control over them.

Both of these features are currently undergoing our QA process and we’re hoping to push them live very soon.

Afbeeldingslocatie: http://blog.codemasters.com/wp-content/uploads/2014/07/Autosport_Screen_Blog_06.jpg

Playlist changes are also something that’s due to happen, again, based on your feedback. When we first heard that you were disappointed that some circuits were not making many appearances we took the opportunity to do some investigating. Once we’d dug deep into the playlist rotations we took the decision to change things up a little.

The end result is that you should now see more GP Routes (the right way around as some may call it) making an appearance and we’ve also increased the number of tracks available to each discipline, which should ensure that all your favourite locations make an appearance across a number of disciplines.

We’ve been blown away by all the feedback we’ve received so far and we look forward to once again meeting you on the track.
Driften, ik ben er niet goed in, maar met een handrem is het wel super leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Virtual mirrors...... de luie versie van "we weten niet hoe het precies moet".

Volgens mij hebben ze gewoon die ene persoon ontslagen die wel wist hoe een spiegel werkt.

edit: de reden dat ik er een hekel aan heb is omdat als je met cockpit view rijd je view al ingenomen word door de cockpit zelf. Een virtual mirror zou potentieel bijna op de plek kunnen zitten van je binnenspiegel, maar omdat de meeste auto's niet de bestuurder in het midden hebben maar links of rechts hangt die spiegel dus niet goed.

En dan nog veel erger: een virtual mirror bij formule auto's, zo lekker zwevend in de lucht... Daarom vind ik het dus de meest luie oplossing... Elke auto heeft al spiegels op de plekken waar die moeten zitten. Doe dan daar ook de spiegels! Ik wacht liever een maand langer op de goede spiegels dan die virtuele troep.

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2014 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Helemaal met je eens, maar zoals het er nu naar uit ziet, zal een virtuele spiegel het enige zijn wat we kunnen verwachten.

Het is altijd beter dan niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn al diverse mods op de markt om de spiegels te fixen, virtual mirror ff aan zien, als dat niks is dan blijf ik deze mods gebruiken :) Mooiste is: je mag het ook gewoon in MP gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 14:34:
Er zijn al diverse mods op de markt om de spiegels te fixen, virtual mirror ff aan zien, als dat niks is dan blijf ik deze mods gebruiken :) Mooiste is: je mag het ook gewoon in MP gebruiken!
Heb jij al een spiegelmod gevonden die het echt goed weergeeft dan? Ik had er 1 geprobeert maar die gaf alleen heel vaagjes de auto's aan die echt strak op mijn bumper zaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
@Henkus: Wellicht handig om linkjes naar mods sites op te nemen in de TS?

http://www.racedepartment.../grid-autosport-mods.355/
http://forums.codemasters...mods-tools-discussion-etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mochten er nog open wheel fanaten zijn:
http://ramteam.eu/
https://racenet.codemaste.../club/3011/ramteam-racing
TS3: 84.24.50.35:9989

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapzwans
@ possimpible

Jij rijdt toevalig ook voor die RMT club? met Dutchpride enzo. Jullie kicken iedereen die je niet aanstaat ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lapzwans schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 20:21:
@ possimpible

Jij rijdt toevalig ook voor die RMT club? met Dutchpride enzo. Jullie kicken iedereen die je niet aanstaat ofzo?
Klopt, [RMT] Possimpible.
We kicken iedereen die niet clean raced (bewust op mensen botsen in bochten etc...).
Als het je niet aan staat, vooral niet reageren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapzwans
Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 21:11:
[...]

Klopt, [RMT] Possimpible.
We kicken iedereen die niet clean raced (bewust op mensen botsen in bochten etc...).
Als het je niet aan staat, vooral niet reageren :)
Oké, ik dacht iedereen die sneller is ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lapzwans schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 22:03:
[...]

Oké, ik dacht iedereen die sneller is ;) .
Naah, sterker nog, is alleen maar interessant. GRT en G3G zijn goede maatjes met ons, van elkaar leren heet dat :) Mocht je btw een keer gekicked zijn, dan zal dit waarschijnlijk zijn omdat je beukte of vals speelde, we spectaten iemand altijd minimaal 1 race nadat we het idee hebben dat dit het geval is voordat gekicked + steam profiel geblokkeerd wordt (zodat je future races niet meer kunt joinen).

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2014 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devler
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-09 19:40
Sinds gisteren ook in het bezit van deze game en als eerste indruk weet ik het niet goed.

Om de een of andere reden herkent het spel een eyefinity setup niet meteen (had ik met Grid 2 ook als) en zit ik een kwartier te klooien om deze werkende te krijgen. Handigste is alles goed zetten, game afsluiten en opnieuw starten.

Qua gameplay had ik precies iets hogere verwachtingen, vooral het in-car camera systeem slaagt vies tegen. Ik heb niet de allerbeste pc maar voor een spel dat officiëel 50€ kost verwacht ik toch iets meer. Het stuur kan je amper herkennen maar een barst in de voorruit weerspiegelt wel de zon; Binnenkort ook maar eens naar de gepasseerde mods kijken om hier wat aan te doen.

Wat me wel opvalt is dat t.o.v. grid 2 het wat realistischer is geworden. Kon ik in 2 nog makkelijk op hard als eerste eindigen veelal door een stuk later te remmen dan de AI word ik hier nu makkelijker voor afgestraft. Alleen het corner cutting systeem staat wat scherp ingesteld, zo af en toe krijg ik er 1 toegekend waar ik het niet helemaal mee eens ben.

Met alle hulpjes uit doorglijden omdat ik net iets te hard in de remmen ga is wel een leuke ervaring, het draagt toch bij aan de sfeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
lapzwans schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 20:21:
@ possimpible

Ramteam en dan kicken bij beuken |:( .

Als je echt een probleem met elke beuk hebt waarom dan niet gewoon collision off? :+. Was zelf in Grid 2 wit maar het hoort er bij touring toch een beetje bij. Soms moet je iemand er langs laten zodat je er niet allebei af vliegt ;). Als je niet sneller bent dan moet je er ook niet voor blijven plakken. Als je wel sneller bent dan kun je gewoon wegrijden. Of mis ik iets?

[ Voor 27% gewijzigd door sdk1985 op 17-07-2014 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sdk1985 schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 16:28:
[...]

Ramteam en dan kicken bij beuken |:( .

Als je echt een probleem met elke beuk hebt waarom dan niet gewoon collision off? :+. Was zelf in Grid 2 wit maar het hoort er bij touring toch een beetje bij. Soms moet je iemand er langs laten zodat je er niet allebei af vliegt ;). Als je niet sneller bent dan moet je er ook niet voor blijven plakken. Als je wel sneller bent dan kun je gewoon wegrijden. Of mis ik iets?
Touring speel ik veel, daar is een schouderduwtje a lá voetbal uiteraard toegestaan.
Open wheel is iets heel anders.
Als een level 1-10 noob je in de eerste of tweede bocht beukt en daarmee denkt weg te kunnen komen moet 'ie 2 keer denken :) Blijf het aparte figuren vinden, lekker laat remmen en mensen rammen en je vervolgens af vragen waarom je gekicked/ gebanned wordt. Volg dan gewoon iemand zijn lijn en probeer je tijd te verbeteren zodat je eerlijk mee kunt doen... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 17:11:
[...]

Touring speel ik veel, daar is een schouderduwtje a lá voetbal uiteraard toegestaan.
Open wheel is iets heel anders.
Als een level 1-10 noob je in de eerste of tweede bocht beukt en daarmee denkt weg te kunnen komen moet 'ie 2 keer denken :) Blijf het aparte figuren vinden, lekker laat remmen en mensen rammen en je vervolgens af vragen waarom je gekicked/ gebanned wordt. Volg dan gewoon iemand zijn lijn en probeer je tijd te verbeteren zodat je eerlijk mee kunt doen... O-)
Een beetje kort door de bocht om er bij te zeggen "een level 1-10 noob".

Ken er zat die met meer dan 20 levels nog steeds niet normaal kunnen rijden, en ken er ook die op laag level jou en iedereen er uit rijden en ook nog netjes.

Aan de andere kant, als ik 100% op blocking ga rijden dan kan ik ook wel begrijpen dat ik er af gedonderd word door iemand. Het is natuurlijk ook wel een kwestie van geven en nemen met open wheel racing, wat ik vaak van mensen aan de voorkant niet echt zie gebeuren.

Dus je kan wel zeggen ga er maar achter rijden en probeer je tijd te verbeteren, maar vaak zat word er dan gewoon geblokkeerd en kom je er niet fatsoenlijk langs. Als de rollen dan omgedraait zouden zijn dan rijd die persoon waarschijnlijk wel weg van je en geeft dat dus aan dat soms een beuk echt wel op zijn plaats is.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2014 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 11:03:
[...]

Een beetje kort door de bocht om er bij te zeggen "een level 1-10 noob".

Ken er zat die met meer dan 20 levels nog steeds niet normaal kunnen rijden, en ken er ook die op laag level jou en iedereen er uit rijden en ook nog netjes.

Aan de andere kant, als ik 100% op blocking ga rijden dan kan ik ook wel begrijpen dat ik er af gedonderd word door iemand. Het is natuurlijk ook wel een kwestie van geven en nemen met open wheel racing, wat ik vaak van mensen aan de voorkant niet echt zie gebeuren.

Dus je kan wel zeggen ga er maar achter rijden en probeer je tijd te verbeteren, maar vaak zat word er dan gewoon geblokkeerd en kom je er niet fatsoenlijk langs. Als de rollen dan omgedraait zouden zijn dan rijd die persoon waarschijnlijk wel weg van je en geeft dat dus aan dat soms een beuk echt wel op zijn plaats is.
Als iemand vooraan constant blocked en jouw rondetijd sneller is dan laat je hem dat toch aan het eind van een potje weten? Doettie 't weer dan weet je wat je te doen staat :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 12:57:
[...]

Als iemand vooraan constant blocked en jouw rondetijd sneller is dan laat je hem dat toch aan het eind van een potje weten? Doettie 't weer dan weet je wat je te doen staat :F
Multiplayer speel je natuurlijk wel om te winnen :+ . Voor de gezelligheid wellicht met ai racers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polli_
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:51
Ik hoop dat ze bij de volgende GRID dynamische weer implementeren. Komt het realisme ten goede.

Afbeeldingslocatie: http://i1.wp.com/a.pomf.se/qmzfuo.gif?resize=539%2C300

Beeld Driveclub

[ Voor 14% gewijzigd door polli_ op 20-07-2014 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

polli_ schreef op zondag 20 juli 2014 @ 00:47:
Ik hoop dat ze bij de volgende GRID dynamische weer implementeren. Komt het realisme ten goede.

[afbeelding]

Beeld Driveclub
Dan moet je maar even wachten op Project C.A.R.S. (doe ik al jaren).

De reden dat het er niet in zit is simpel: omdat ze het op de PS3 en X360 uit wouden brengen hebben ze gezegd dat ze geen dynamisch weer, geen pits en nog veel meer andere dingen in de game zouden doen. Let wel: dat is wat codemasters heeft gezegd...

Ik ben er van overtuigd dat ze met een zo minimaal mogelijke effort gewoon een copy/paste game neer wouden zetten van grid 2 en makkelijk wouden cashen nu er nog veel mensen met een PS3 en X360 zijn. De echt goede dingen uit Grid 1 zitten er namelijk ook niet in, zoals je eigen team managen in Career en eigen auto's teammates daar in. Tevens mis ik heel erg de echte 24H races (ok afgekorte versie) met LMP1/2 en GT klasses op Circuit De La Sarte.

Het is best een leuke game, maar als je echt een betere racesim wilt dan is C.A.R.S. toch echt wel degene waar je op zal moeten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnenkort Driveclub, kort daarna The Crew... Ik zie het najaar al helemaal zitten haha :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Vond er geen reet aan met xbox controller (op PC), nu een g25 + playseat en nu is het wel vet :D

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
evilpin0 schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 12:06:
Vond er geen reet aan met xbox controller (op PC), nu een g25 + playseat en nu is het wel vet :D
Bij mij juist andersom. Spel is veel te arcade voor een stuur, met controller ging ik veel sneller :P

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:07
Wat ik nooit snap is het feit dat men zo hard gaat op die cockpitview. Ik kan daar werkelijk waar geen fatsoenlijk rondje mee rijden. Je weet toch TOTAAL niet wat de auto doet?! Bij een 3rd person view zie je precies hoeveel de achterkant bijvoorbeeld uitbreekt zodat je precies weet hoeveel je tegen moet sturen. Je hebt veel meer inzicht in wat je auto doet. In cockpitview is het maar wat gokken door de totale lack of feeling..

Daar komt nog bij dat ik het juist supertof vind om je auto te zien uitbreken of een perfecte uitgevoerde drift te zien doen. In cockpitview zit je daar ook weer niks van...

Neh, ik snap het gewoon niet, maar dat zal wel aan mij liggen. :?

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb als enige racegame ForzaMotorSport 4 in bezit en vind deze fantastisch qua gameplay .
Ik houd dus echt van realisme en geen arcade race games zoals need for speed .
Is Grid Autosport wel de moeite waard voor €50,00 ????
Ik blijf trouwens nog wel bij mijn trouwe Xbox 360 en haal voorlopig geen andere console .
Ik lees graag jouw reactie .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapzwans
Verwijderd schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 09:32:
Is Grid Autosport wel de moeite waard voor €50,00 ????
Nee.

Het spel is gewoon slecht. Vooral het online gedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
Voor 50 euro niet. Is hij niet al voor minder te vinden? PC versie kost iig niet zoveel voor een steam key.

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Laatst online: 15:46
Volgens mij heb ik €25 betaald voor de steamkey en zelfs dat was veel te veel :/ Je kan bv een ai driver een lekke band bezorgen en die blijft dan de rest van de race zo rondrijden omdat er geen pits in het spel verwerkt is. Na de grote beloften dat dit het goedmakertje moest worden na het mislukte Grid 2 had ik er vertouwen in, maar nu kan je beter in Asseto corsa investeren of Project Cars afwachten.
JunkO schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 16:21:
Wat ik nooit snap is het feit dat men zo hard gaat op die cockpitview. Ik kan daar werkelijk waar geen fatsoenlijk rondje mee rijden. Je weet toch TOTAAL niet wat de auto doet?! Bij een 3rd person view zie je precies hoeveel de achterkant bijvoorbeeld uitbreekt zodat je precies weet hoeveel je tegen moet sturen. Je hebt veel meer inzicht in wat je auto doet. In cockpitview is het maar wat gokken door de totale lack of feeling..

Daar komt nog bij dat ik het juist supertof vind om je auto te zien uitbreken of een perfecte uitgevoerde drift te zien doen. In cockpitview zit je daar ook weer niks van...

Neh, ik snap het gewoon niet, maar dat zal wel aan mij liggen. :?
Dat laatste klopt idd :p Zolang een auto recht is kan je toch aan de stand van de camera zien dat je uitbreekt ? Achter een auto in de lucht hangen is zo ongeveer het verst wat je van echt racen af kan zitten of je moet de fantasie hebben dat je met een filmwagen er achteraan rijdt en de auto op afstand bestuurd. Motorkop cam kan ik nog mee leven, maar er achter hangen doe ik wel met Mario Kart ;)

[ Voor 59% gewijzigd door Beakzz op 17-08-2014 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cockpit view is samen met een stuurwiel (een goed stuurwiel) een must.

Dat gevoel dat je denkt te missen dat is wat je met je stuurwiel compenseert, en je kan echt wel feeling krijgen met bijna elke auto. Je hebt ook het idee datz je echt aan het racen bent i.p.v. een echte arcade racer waarbij beuken het doel is en je elke race altijd wint ongeacht hoe slecht je het doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strider1007
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:20
Afgelopen weekend dit bij een vriend even kunnen spelen. Zag er zeker niet verkeerd uit. Met zijn G25 prima te spelen..

Wat me wel op (tegen) viel is dat hij niet in staat was om gewoon een quickrace op te starten waar bij je zelf de autoselectie doet. Meeste racegames vragen gewoon welke auto, welke track en hoeveel rondjes. Hier zag ik dat hij alleen de klasse kon kiezen en dat het maar afwachten was met welke auto je op pad gestuurd werd.

Keuze van de game of moet hij beter kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan deed hij toch echt iets verkeerd. Ik heb gisteren ook een quick race gedaan, dat ingame geloof ik Custom Race heet. Je kan de discipline kiezen, zoals bijv. touring cars en vervolgens het merk auto. Maar in het geval van touring cars heb je maar één auto per merk.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2014 12:20 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strider1007
Hmm.. Dat is zo ongeveer wat ik zag ( niet heel lang kunnen zoeken).

Maar dus geen garage waar je door je auto-verzameling heen kunt kijken en waar je een auto waar je net even zin in hebt kunt aanklikken...

Bijzonder concept..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
strider1007 schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 11:32:
Hmm.. Dat is zo ongeveer wat ik zag ( niet heel lang kunnen zoeken).

Maar dus geen garage waar je door je auto-verzameling heen kunt kijken en waar je een auto waar je net even zin in hebt kunt aanklikken...

Bijzonder concept..
Bijzonder concept?
Zo waren vroeger (multi class) race games heel vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je Grid Autosport moet gaan vergelijken met Forza Motorsport 4 ( mijn favoriete racegame ) is Grid slechter of ongeveer hetzelfde niveau van cockpitview en besturing ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:19

backupdevice

No Risk , Full Push

Heb het spel al een tijdje en heb het al een paar keer gespeeld.

Het racen ala BTCC is redelijk leuk, maar de Open Series is wel heel erg gaaf hoor. Ik kan heerlijk met die F3 auto's op de limiet rijden en op Hard moet je aardig trappen om goed te scoren.

Toppertje moet ik zeggen.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Verwijderd

Ik heb vandaag Grid Autosport Xbox 360 gekocht en ben van het begin heel erg enthousiast .
Ik heb alleen maar ForzaMoterSport 4 en F1 2012 in bezit maar nu met deze nieuwe aanwinst is het voor mij de allerbeste racegame op de Xbox 360 .
De balans tussen sim en arcade bevalt mij heel goed en de AI artificial intelligence zijn zeker beter als de race games die ik al had .
Voorlopig kan ik lekker racen met deze goede race game en ben zeker benieuwd wat het volgende spektakel word op een Playstation 4 die mij doet overhalen naar deze console .
Ik houd vooral van F1 games en het genre touring cars en geen arcade zoals Driveclub PS4 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
Ze moeten gewoon een remake doen van Toca/DTM racedriver.
Dat is dit een beetje maar komt niet in de buurt van die ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nils7 schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 15:08:
Ze moeten gewoon een remake doen van Toca/DTM racedriver.
Dat is dit een beetje maar komt niet in de buurt van die ;)
TOCA + De graphics van Grid Autosport (met fatsoenlijke cockpits en spiegels) + het team management gedeelte van Grid 1 en de Le Mans series van Grid 1

Dan pas ben ik redelijk blij. En daar bij nog fatsoenlijke online play en niet de ontiegelijk slechte houwtje touwtje troep die ze nu hebben.

Ik kijk uit naar C.A.R.S. voor SIM en The Crew voor Arcade ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 19:17
Ik weet niet of iemand hier er op zit te wachten, maar Codemasters komt met Oculus Rift support in de volgende update. Ik word daar wel erg enthousiast van :D

http://www.pcgamer.com/gr...t-support-in-next-update/

Zitten nog wel wat problemen in, maar blijkbaar is het goed genoeg voor een release later deze week:
It's still a bit rough around the edges, but Codemasters Community Manager Ben Walke said the Oculus Rift support is working well enough that the studio has decided to share it with the world. The menus don't run in VR mode and there are still some options that can cause the game to crash, like changing the resolution or resizing the window from within the game, but it's been successfully tested on both the DK1 and DK2 releases of the Rift.
The instructions recommend starting the game at "Ultra-Low" settings initially and then adjusting up from there. "Framerate and resolution are two of the most important things for a good VR experience—only turn up other settings if you know your PC can handle it," Walke wrote. "You will need a very good CPU and GPU to turn settings up much beyond the minimum."

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strider1007
In de steam kerst-sale nu voor een tientje... Toch maar doen, denk ik zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickvB
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-09 10:11

NickvB

Web/App Developer

Iemand die Grid Autosport nog speelt voor de pc? Ik zoek nog mensen waarmee ik multiplayer kan spelen.
Pagina: 1 2 Laatste