NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!
Dit.SanderF1 schreef op maandag 30 juni 2014 @ 15:34:
Is er al een Tweakers Racenet team?
Lijkt me leuk om tegen andere Tweakers te racen
En bedankt voor de mod links @ hierboven!
Steam/XBL: Avioto
Nou ook Grid 1 had op zich vrij zweverige besturing en daar heeft Grid AS ook last van, gelukkig is dat redelijk compenseren door de stuurinstellingen te tweaken(zoals eigenlijk bij elke codies game), maar het was wel weer even wennen.VasZaitsev schreef op maandag 30 juni 2014 @ 16:25:
SP is heel wat beter dan Grid 2, vooral omdat de auto's gewoon goed rijden, wel ietsje onzekerder dan Grid, maar nog lang niet zo erg als het driftfest van Grid 2, of de niet recht uit te krijgen auto's in Shift 2.
Maar, qua "verhaal en mogelijkheden is het niet veel beter dan 2. Je blijft de hele tijd maar contractjes aannemen van teams, waar je 1 seizoen voor rijdt en dan is het weer over. Geen eigen team dus, geen geld om te beheren, alleen maar XP, en zelfs dat vind ik tot nu toe weinig uitmaken.
Grid zelf is eigenlijk sinds die uitgebracht is ongeëvenaard. Reed fantastisch, goede keuze aan auto's, eigen team mogen samenstellen, veel afwisseling.
Om het fantastisch te noemen vind ik een beetje ver gaan maar nadat je er eenmaal aan gewend was kon je lekker gooien en smijten.
Het hebben van een team was juist de grote plus van Grid 1 inderdaad.
Ik heb er gisteravond twee uurtjes in de touring cars cat-c gereden en een aantal keer voor het eerst gebruikt gemaakt van de flashbacks in de tweede race, die eikels van Ravenwest rijden preferabel door je heen.
Maar ik heb één Ravenwest achter me gehouden en tweede kunnen finishen.
De AI is er zeker op vooruit gegaan een stuk competetiever, maar ook een stuk aggresiever het gaat soms toch wel wat verder dan "rubbing" en "trading paint".
Toch redelijke gevechten gehad en als je een foutje maakt ben je toch wel weer even bezig om bij te komen en het gevecht weer aan te gaan.
Tot nu toe gebaseerd op die twee uurtjes ben ik positief.
PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Did the trick! ThanksHenkus schreef op maandag 30 juni 2014 @ 11:28:
[...]
Probeer eerst 14.4 eens.
14.6 zit vol met problemen. Zo krijg ik na installatie van 14.6 een zwart scherm na het windows logo.
Hij draait prima op een Lenovo Y500 (GT650M + i5 op 1080p), moet dus te doen zijn.Rivanov schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 14:36:
Benieuwd hoe dit gaat draaien op m'n MacBook Pro Retina die 16GB RAM en een Nvidia Geforce GT650M met 1GB VRAM aan boord heeft.
[ Voor 9% gewijzigd door Remcom00 op 01-07-2014 16:32 ]
hoidoei
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
bij de touringcars gaat het er idd lekker ruig aan toe, het is fijn dat de AI nu echt veranderd van klasse naar klasse. Bij openwheel zijn tikjes en schuifers zeldzaam, maar bij touringcars en in mindere mate street wordt er heel wat afgebeukt.Flex0r schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 10:07:
[...]
Nou ook Grid 1 had op zich vrij zweverige besturing en daar heeft Grid AS ook last van, gelukkig is dat redelijk compenseren door de stuurinstellingen te tweaken(zoals eigenlijk bij elke codies game), maar het was wel weer even wennen.
Om het fantastisch te noemen vind ik een beetje ver gaan maar nadat je er eenmaal aan gewend was kon je lekker gooien en smijten.![]()
Het hebben van een team was juist de grote plus van Grid 1 inderdaad.
Ik heb er gisteravond twee uurtjes in de touring cars cat-c gereden en een aantal keer voor het eerst gebruikt gemaakt van de flashbacks in de tweede race, die eikels van Ravenwest rijden preferabel door je heen.
Maar ik heb één Ravenwest achter me gehouden en tweede kunnen finishen.![]()
De AI is er zeker op vooruit gegaan een stuk competetiever, maar ook een stuk aggresiever het gaat soms toch wel wat verder dan "rubbing" en "trading paint".
Toch redelijke gevechten gehad en als je een foutje maakt ben je toch wel weer even bezig om bij te komen en het gevecht weer aan te gaan.
Tot nu toe gebaseerd op die twee uurtjes ben ik positief.
Tot nu toe vind ik Endurance wel het leukste, maar dat is ook direct de tak waar ik het meeste moeite mee heb, een foutje maken wordt hard afgestraft, want van mid-pack naar podium rijden is nog best moeilijk.
People as things, that’s where it starts.
Alleen arcade racer Need for speed kan je spelen, maar ik heb een hekel aan de AI.
als AI je gaat beuken enzo.
Ik hou van Semi realisme, dus gewoon racen op circuits en geen gekke jumps of mensen die op je inbeuken.
Correctie: ik heb Dirt showdown wel uitgespeeld
Angelo NL / Global Cargo VTC
Nog prima te doen qua graphics... tuurlijk t kan beter maar dat voor een tabled.
Heb er m'n stuur op aangesloten en aan de TV gehangen.
Moest wel wat tweaken om mn stuur goed te krijgen.
Mn eerste race in de F3 gereden en gewonnen (was op P3 gekwalificeerd) op Yas Marina, op 5 seconden in 8 rondjes tijd.
Leuk gevecht geleverd en de andere auto's proberen ook wel wat en kunnen zich breed maken
Heb verder even op Istanbul Park gereden, beide circuits zagen er goed uit maar Spa komt volgens mij niet uit F1 2013 hahaha.
Dat waren mn korte bevindingen
NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!
Ik speel zelf op Medium-high met een aantal onnodige effecten uit.Rivanov schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 16:34:
Met welke graphics settings? Medium, High of Ultra?
Benchmarks:
Ultra Low

Low

Medium

High

Ultra

Album: http://imgur.com/a/3jSdB
Alles is met 2xMSAA omdat deze setting tussen video settings staat en niet tussen graphics settings en dus niet meeswitcht als je de pre-set veranderd, dit kan voor wat karteltjes zorgen.
hoidoei
Het totale plaatje is al met al een stuk beter dan Grid2. Als de cockpit volledig zou zijn was het een toppertje.
Ik speel hem op mijn rMBP met een GT750m op Medium/High op 1920x1200. Draait heerlijk, hele goede fps. Dat kun jij ook verwachtenRivanov schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 14:36:
Benieuwd hoe dit gaat draaien op m'n MacBook Pro Retina die 16GB RAM en een Nvidia Geforce GT650M met 1GB VRAM aan boord heeft.
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Graag gedaan
Toch draait de game perfect : alles op ultra 8x FSAA en 5760x1080 60pfs (v-synch on)
Dit ziet er ERG goed uit:

[ Voor 43% gewijzigd door Henkus op 03-07-2014 21:23 ]
Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567
Ik heb de game gisteren ff gespeeld, maar als je geen beukende ai wilt is dit niet je gamePykow schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 16:56:
Het is erg jammer dat deze game niet op de PS4 is uitgekomen
Alleen arcade racer Need for speed kan je spelen, maar ik heb een hekel aan de AI.
Ik hou van Semi realisme, dus gewoon racen op circuits en geen gekke jumps of mensen die op je inbeuken.
Verder wel een goede arcade racer en grafisch ziet het er wel leuk uit, gewoon wel lekker om ff gas te geven. Jammer dat je zelf geen teameigenaar meer bent zoals in grid, dat haalt wel veel van de motivatie weg om te spelen.
Het beuken is in Street en Touring Cars juist wel realistisch, kijk maar eens naar een TOCA-race, hoe lager de klasse, hoe hoger de schade. En dat merk je ook zeker in dit spel, een TOCA-race uitrijden zonder iemand te raken, of geraakt te worden, is onmogelijk.Pykow schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 16:56:
Het is erg jammer dat deze game niet op de PS4 is uitgekomen
Vind het wel erg jammer dat bij endurance je banden minder snel slijten bij lange races dan bij korte races, en dat je geen pitstops kan maken voor nieuwe banden. Het had mij heel leuk geleken om een race van een uur te hebben waar je minimaal 1x een bandenwissel in moest doen, of, nog leuker: veranderend weer.
Misschien iets voor Grid 3....
Vsync staat aan, high settings, 4x AA. Heb niet echt iets kunnen vinden op forums van Codemasters/RaceDepartment.
Iemand die al heeft "gegraven" in de controller opties van Grid autosport???
edit: Het is gelukt. Viel wel mee. Natuurlijk onacceptabel dat het weer niet standaard kan

129 fps gemiddeld in de ingame benchmark op een i5 2500k@4.4 ghz met een GTX 660 Ti op 1680x1050.skreppiedoe schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 12:26:
[...]
Dan moet ik misschien ook maar eens proberen de settings wat hoger te zetten, ik heb een i5 3570k en gtx660TF . Ik heb gespeeld op de default settings, en die staan op high. Geen idee hoeveel fps ik dan heb maar het draait erg soepel zonder frame drops, dus ik denk dat ik wel wat hoger kan gaan.
<fps_race min_fps="108.781960" max_fps="150.351761" av_fps="129.485550" min_fps_ms="9.192700" max_fps_ms="6.651070" av_fps_ms="7.722869" />
[ Voor 64% gewijzigd door sdk1985 op 10-07-2014 00:25 ]
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Ja hier ook, zo'n korte stotter en dan vliegt het spel ineens vooruit om gemiste frames in te halen, zeg maar. Had ik in de andere Grid's ook. Wellicht gebeurd het als de HDD waar het spel op staat ineens gebruikt word, maar het blijft wel lastig als het voor komt.Solictice schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 17:21:
Hebben jullie af en toe ook last van gigantische framedrops? (PC ofc) Om de 3 of 4 races dropped m'n FPS naar 5 ofzo, meteen onspeelbaar. Vaak niet hele rondes, maar alleen tijdens een bocht oid.
Vsync staat aan, high settings, 4x AA. Heb niet echt iets kunnen vinden op forums van Codemasters/RaceDepartment.
Ik speel zelf niet op ultra, ook niet in de vorige Grid's. Wel kan ik eens proberen om textures van high naar medium te zetten. Het gebeurd bij mij dan niet zo vaak als bij Solictice, maar het blijft vervelend in een bochtsdk1985 schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 14:53:
Klinkt meer als een geheugen tekort (check je vram usage).
Voor de rest stond hij eerst op m'n SSD geinstalleerd, maar nu op een gewone HDD. Komt even vaak voor helaas.
Al naar je graka drivers gekeken?Solictice schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 18:56:
Ik zal m'n vram eens in de gaten houden, het lijkt me sterk tho. Heb een GTX 670 met 2gb geheugen.
Voor de rest stond hij eerst op m'n SSD geinstalleerd, maar nu op een gewone HDD. Komt even vaak voor helaas.
Dat fenomeen heb ik echter sinds 2000 niet meer meegemaakt
Lijkt me sterk dat je harde schijf het probleem veroorzaakt, games houden rekening met wat er ingeladen moet worden. Je zou voor de zekerheid natuurlijk altijd kunnen defragmenteren. Het liefste met O&O defrag en dan op alfabet (complete/name). Trial is gratis.
Verwijderd
Na het probleem met de savegame corruption ben ik nu 3 seizoenen kwijt van mijn progress na de "fix". 3 seizoenen met elk 12 races en 2 cups er in...
Game is wel leuk, alleen nog steeds te veel bugs, veel auto's hebben nog steeds grote problemen met cockpit view, je krijgt gewoon wel je cockpit te zien maar de baan en al het andere door je ramen is zwart. En dan juist nu weer met auto's die je nodig hebt voor de challenges...
En volgens mij is er ook wat veranderd aan de AI difficulty. Waar ik eerst met Medium lekker mee kon komen en zonder al te veel moeite kon winnen, is dat nu op Hard al het geval en is Medium zowat easy geworden in Career. Online is Medium dan weer totaal idioot en zijn ze bijna niet bij te houden.
En dan als laatste nog een hele lijst auto's die de AI wel kan gebruiken (McLaren F1 GT in Endurance, of Cadilac in Street) en die niet te gebruiken zijn door jou, of uberhaupt te koop zijn.
Spel is leuk, dat wel, vooral de race challenge nu met de street auto's in San Fransisco (Subaru WRX FTW), maar wederom lijkt het er verdomt veel op dat codemasters veel meer had moeten testen en tunen voordat ze de titel met al deze bugs en problemen live hadden gegooit. Kwaliteit is ver te zoeken naar mijn mening.
Er is een season pass dus dat er 8 DLC komen staat al vast:Verwijderd schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 10:17:
Pfff geweldig...
Na het probleem met de savegame corruption ben ik nu 3 seizoenen kwijt van mijn progress na de "fix". 3 seizoenen met elk 12 races en 2 cups er in...
Game is wel leuk, alleen nog steeds te veel bugs, veel auto's hebben nog steeds grote problemen met cockpit view, je krijgt gewoon wel je cockpit te zien maar de baan en al het andere door je ramen is zwart. En dan juist nu weer met auto's die je nodig hebt voor de challenges...
En volgens mij is er ook wat veranderd aan de AI difficulty. Waar ik eerst met Medium lekker mee kon komen en zonder al te veel moeite kon winnen, is dat nu op Hard al het geval en is Medium zowat easy geworden in Career. Online is Medium dan weer totaal idioot en zijn ze bijna niet bij te houden.
En dan als laatste nog een hele lijst auto's die de AI wel kan gebruiken (McLaren F1 GT in Endurance, of Cadilac in Street) en die niet te gebruiken zijn door jou, of uberhaupt te koop zijn.
Spel is leuk, dat wel, vooral de race challenge nu met de street auto's in San Fransisco (Subaru WRX FTW), maar wederom lijkt het er verdomt veel op dat codemasters veel meer had moeten testen en tunen voordat ze de titel met al deze bugs en problemen live hadden gegooit. Kwaliteit is ver te zoeken naar mijn mening.
Difficulty zal wel te maken hebben met feedback van de users. Waarschijnlijk kunnen gamers het niet waarderen dat ze op medium niet kunnen winnenDownload the DLC Season Pass and receive access to 8 Content Packs as they become available at a saving compared to buying each pack individually. This content will include new routes, cars, game modes and an exclusive Premium Garage Pack, allowing you to expand your online car collection with 5 new slots.
Ligt natuurlijk aan het feit dat deze grid veel serieuzer is. In F1 20xx kun je ook beter op easy beginnen want om die rondetijden consistent te draaien op minder dan .1 seconde zul je de track goed moeten kennen.
Sinds ik ooit in Dirt 1 mijn savegame kwijt ben geraakt maak ik standaard een zipje van de savegames
[ Voor 4% gewijzigd door sdk1985 op 11-07-2014 14:56 ]
De eerste serie touring cars races finishte ik de eerste race meestal ergens op de 9de plaats.
Race twee had ik dan gelijk weer een voordeel doordat je vooraan start, enige nadeel daarvan is dat ik nooit fatsoenlijk kan starten in CM games en aan het eind van de race gewoon verschrikkelijk verdedigen tegen dat Ravenwest tuig.
Moet wel zeggen dat er bij de meeste CM games soms nogal een erg groot verschil zit tussen moeilijkheidsgraden.
[ Voor 10% gewijzigd door Flex0r op 11-07-2014 15:12 ]
Vraag me wel af of het nog iets oplevert om de traction control uit te zetten. Die springt namelijk elke bocht aan.
Denk dat ik toch nog even m'n stuurinstellingen moet nakijken/optimaliseren.
PC versie trouwens.
[ Voor 9% gewijzigd door lapzwans op 13-07-2014 13:53 ]
Verwijderd
En Custom cups zijn er soms niet zo veel, ook afhankelijk van je filters. Dus welke klasse e.d.
Gisteren samen met wat vrienden een custom cup gedaan met die Formule 3 auto's, 5 rondjes op de langste street banen, dus L.A., Parijs, Chicago, Barcelona en Dubai. Wat was dat geweldig zeg! Continu op het randje racen en elk foutje is dodelijk, alle hulpjes uit en cockpit cam only.
Verwijderd
Dat moet je niet publiekelijk gaan doen haha. Dikke haat @ al die crash knurften in open wheelVerwijderd schreef op maandag 14 juli 2014 @ 09:33:
Op de PC ben je inderdaad regio gebonden, de download regio van Steam zorgt voor welke regio je in Grid zit.
En Custom cups zijn er soms niet zo veel, ook afhankelijk van je filters. Dus welke klasse e.d.
Gisteren samen met wat vrienden een custom cup gedaan met die Formule 3 auto's, 5 rondjes op de langste street banen, dus L.A., Parijs, Chicago, Barcelona en Dubai. Wat was dat geweldig zeg! Continu op het randje racen en elk foutje is dodelijk, alle hulpjes uit en cockpit cam only.

Speel bijna alleen maar Formula A/B/C, meestal met raceclub maatjes en soms public. Serieus gaaf met stuurtje en pedalen
P.S. al de eerstvolgende DLC gezien? http://steamcommunity.com...ions/0/46476691870650386/ Ik weet niet wat ik er van moet vinden...

Laat ze maar een pitstraat releasen.
Ik heb trouwens ook weer ondekt hoe leuk het aankloten is met custom cups, Vooral San Francisco is ongezond voor Mazda 787B's.
Verwijderd
Alleen jammer dat er zo weinig auto's meededen. Dat haalde voor mij het hele Le Mans gevoel onderuit; het was zo'n dooie boel. La Sarthe zou ik wel dolgraag terug willen zien in Autosport. Ik heb stille hoop voor één van de 8 DLC's, aangezien er meer tracks uit de eerste Grid terug zijn.VasZaitsev schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 21:41:
De 24 minuten van Le Mans in Grid vond ik altijd erg leuk.
Verwijderd
Als je zelf host, en dan alle opties uit zet, geen hulpjes, camera vast en schakelen verplicht. Dan komt er bijna niemand opdagen, of hier en daar iemand die er meteen weer uit gaat als die ziet dat alles uit staat. En heel soms komt er nog iemand op de startgrid, maar die komen niet vooruitVerwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 16:31:
[...]
Dat moet je niet publiekelijk gaan doen haha. Dikke haat @ al die crash knurften in open wheel![]()
Speel bijna alleen maar Formula A/B/C, meestal met raceclub maatjes en soms public. Serieus gaaf met stuurtje en pedalen
P.S. al de eerstvolgende DLC gezien? http://steamcommunity.com...ions/0/46476691870650386/ Ik weet niet wat ik er van moet vinden...

Driften, ik ben er niet goed in, maar met een handrem is het wel super leukGRID Autosport // A Note on Future Content
By Ben Walke @BenWalke · On July 15, 2014
Now that we’re a few laps past the launch of GRID Autosport, we thought it would be a good time to talk about the extra content that we’re planning on adding to the game over the next few months.
Many of you that have picked up the Season Pass have raised the question; “just what will I get?” We understand that silence around a Season Pass can raise a number of concerns, which is why we’re here today to give you a rough outline.
Car Packs
There will be three car packs for GRID Autosport:
Best of British
Coupe Style
Road & Track
We’ll have more info on the content of these packs a bit closer to the time of release.
Mini-Expansions
When we first talked about GRID Autosport receiving Mini-Expansions a lot of you were incredibly positive, which is great! At the heart of each pack is a brand new single player championship and along with it a selection of tracks, routes and cars.
Each pack is built around a theme:
Sprint Pack
Touring Car Legends Pack
Drag Racing Pack
As well as content, we also know that timing is vitally important to you. With that said, we can confirm that all DLC is currently scheduled to be released before October 2014.
As mentioned above, a Season Pass is available on both PC and PlayStation 3, and each DLC pack will also be available to buy separately across all formats.
Patches
In addition to new content we’re also hard at work on patches for the game, some of which you will have already seen deployed and others that are still on their way. These patches aren’t only for fixing any niggles or issues that you’ve helped identify but we’re also committed to improving the game where possible, based on your feedback.
One such feature will be a virtual rear view mirror, which will soon make its way into a PC patch. ]Alongside this we will also be allowing advanced controller options to be available for all peripherals, regardless of whether or not they are on our supported list. While we cannot say for certain how your controller will work, the options being available should allow you some degree of control over them.
Both of these features are currently undergoing our QA process and we’re hoping to push them live very soon.
Playlist changes are also something that’s due to happen, again, based on your feedback. When we first heard that you were disappointed that some circuits were not making many appearances we took the opportunity to do some investigating. Once we’d dug deep into the playlist rotations we took the decision to change things up a little.
The end result is that you should now see more GP Routes (the right way around as some may call it) making an appearance and we’ve also increased the number of tracks available to each discipline, which should ensure that all your favourite locations make an appearance across a number of disciplines.
We’ve been blown away by all the feedback we’ve received so far and we look forward to once again meeting you on the track.
Verwijderd
Volgens mij hebben ze gewoon die ene persoon ontslagen die wel wist hoe een spiegel werkt.
edit: de reden dat ik er een hekel aan heb is omdat als je met cockpit view rijd je view al ingenomen word door de cockpit zelf. Een virtual mirror zou potentieel bijna op de plek kunnen zitten van je binnenspiegel, maar omdat de meeste auto's niet de bestuurder in het midden hebben maar links of rechts hangt die spiegel dus niet goed.
En dan nog veel erger: een virtual mirror bij formule auto's, zo lekker zwevend in de lucht... Daarom vind ik het dus de meest luie oplossing... Elke auto heeft al spiegels op de plekken waar die moeten zitten. Doe dan daar ook de spiegels! Ik wacht liever een maand langer op de goede spiegels dan die virtuele troep.
[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2014 13:03 ]
Het is altijd beter dan niets.
Verwijderd
Verwijderd
Heb jij al een spiegelmod gevonden die het echt goed weergeeft dan? Ik had er 1 geprobeert maar die gaf alleen heel vaagjes de auto's aan die echt strak op mijn bumper zaten.Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 14:34:
Er zijn al diverse mods op de markt om de spiegels te fixen, virtual mirror ff aan zien, als dat niks is dan blijf ik deze mods gebruikenMooiste is: je mag het ook gewoon in MP gebruiken!
http://www.racedepartment.../grid-autosport-mods.355/
http://forums.codemasters...mods-tools-discussion-etc
Verwijderd
http://ramteam.eu/
https://racenet.codemaste.../club/3011/ramteam-racing
TS3: 84.24.50.35:9989
Jij rijdt toevalig ook voor die RMT club? met Dutchpride enzo. Jullie kicken iedereen die je niet aanstaat ofzo?
Verwijderd
Klopt, [RMT] Possimpible.lapzwans schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 20:21:
@ possimpible
Jij rijdt toevalig ook voor die RMT club? met Dutchpride enzo. Jullie kicken iedereen die je niet aanstaat ofzo?
We kicken iedereen die niet clean raced (bewust op mensen botsen in bochten etc...).
Als het je niet aan staat, vooral niet reageren
Oké, ik dacht iedereen die sneller isVerwijderd schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 21:11:
[...]
Klopt, [RMT] Possimpible.
We kicken iedereen die niet clean raced (bewust op mensen botsen in bochten etc...).
Als het je niet aan staat, vooral niet reageren
Verwijderd
Naah, sterker nog, is alleen maar interessant. GRT en G3G zijn goede maatjes met ons, van elkaar leren heet dat
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2014 08:22 ]
Om de een of andere reden herkent het spel een eyefinity setup niet meteen (had ik met Grid 2 ook als) en zit ik een kwartier te klooien om deze werkende te krijgen. Handigste is alles goed zetten, game afsluiten en opnieuw starten.
Qua gameplay had ik precies iets hogere verwachtingen, vooral het in-car camera systeem slaagt vies tegen. Ik heb niet de allerbeste pc maar voor een spel dat officiëel 50€ kost verwacht ik toch iets meer. Het stuur kan je amper herkennen maar een barst in de voorruit weerspiegelt wel de zon; Binnenkort ook maar eens naar de gepasseerde mods kijken om hier wat aan te doen.
Wat me wel opvalt is dat t.o.v. grid 2 het wat realistischer is geworden. Kon ik in 2 nog makkelijk op hard als eerste eindigen veelal door een stuk later te remmen dan de AI word ik hier nu makkelijker voor afgestraft. Alleen het corner cutting systeem staat wat scherp ingesteld, zo af en toe krijg ik er 1 toegekend waar ik het niet helemaal mee eens ben.
Met alle hulpjes uit doorglijden omdat ik net iets te hard in de remmen ga is wel een leuke ervaring, het draagt toch bij aan de sfeer.
Ramteam en dan kicken bij beukenlapzwans schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 20:21:
@ possimpible

Als je echt een probleem met elke beuk hebt waarom dan niet gewoon collision off?
[ Voor 27% gewijzigd door sdk1985 op 17-07-2014 16:30 ]
Verwijderd
Touring speel ik veel, daar is een schouderduwtje a lá voetbal uiteraard toegestaan.sdk1985 schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 16:28:
[...]
Ramteam en dan kicken bij beuken.
Als je echt een probleem met elke beuk hebt waarom dan niet gewoon collision off?. Was zelf in Grid 2 wit maar het hoort er bij touring toch een beetje bij. Soms moet je iemand er langs laten zodat je er niet allebei af vliegt
. Als je niet sneller bent dan moet je er ook niet voor blijven plakken. Als je wel sneller bent dan kun je gewoon wegrijden. Of mis ik iets?
Open wheel is iets heel anders.
Als een level 1-10 noob je in de eerste of tweede bocht beukt en daarmee denkt weg te kunnen komen moet 'ie 2 keer denken

Verwijderd
Een beetje kort door de bocht om er bij te zeggen "een level 1-10 noob".Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 17:11:
[...]
Touring speel ik veel, daar is een schouderduwtje a lá voetbal uiteraard toegestaan.
Open wheel is iets heel anders.
Als een level 1-10 noob je in de eerste of tweede bocht beukt en daarmee denkt weg te kunnen komen moet 'ie 2 keer denkenBlijf het aparte figuren vinden, lekker laat remmen en mensen rammen en je vervolgens af vragen waarom je gekicked/ gebanned wordt. Volg dan gewoon iemand zijn lijn en probeer je tijd te verbeteren zodat je eerlijk mee kunt doen...
Ken er zat die met meer dan 20 levels nog steeds niet normaal kunnen rijden, en ken er ook die op laag level jou en iedereen er uit rijden en ook nog netjes.
Aan de andere kant, als ik 100% op blocking ga rijden dan kan ik ook wel begrijpen dat ik er af gedonderd word door iemand. Het is natuurlijk ook wel een kwestie van geven en nemen met open wheel racing, wat ik vaak van mensen aan de voorkant niet echt zie gebeuren.
Dus je kan wel zeggen ga er maar achter rijden en probeer je tijd te verbeteren, maar vaak zat word er dan gewoon geblokkeerd en kom je er niet fatsoenlijk langs. Als de rollen dan omgedraait zouden zijn dan rijd die persoon waarschijnlijk wel weg van je en geeft dat dus aan dat soms een beuk echt wel op zijn plaats is.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2014 11:12 ]
Verwijderd
Als iemand vooraan constant blocked en jouw rondetijd sneller is dan laat je hem dat toch aan het eind van een potje weten? Doettie 't weer dan weet je wat je te doen staatVerwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 11:03:
[...]
Een beetje kort door de bocht om er bij te zeggen "een level 1-10 noob".
Ken er zat die met meer dan 20 levels nog steeds niet normaal kunnen rijden, en ken er ook die op laag level jou en iedereen er uit rijden en ook nog netjes.
Aan de andere kant, als ik 100% op blocking ga rijden dan kan ik ook wel begrijpen dat ik er af gedonderd word door iemand. Het is natuurlijk ook wel een kwestie van geven en nemen met open wheel racing, wat ik vaak van mensen aan de voorkant niet echt zie gebeuren.
Dus je kan wel zeggen ga er maar achter rijden en probeer je tijd te verbeteren, maar vaak zat word er dan gewoon geblokkeerd en kom je er niet fatsoenlijk langs. Als de rollen dan omgedraait zouden zijn dan rijd die persoon waarschijnlijk wel weg van je en geeft dat dus aan dat soms een beuk echt wel op zijn plaats is.

Multiplayer speel je natuurlijk wel om te winnenVerwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 12:57:
[...]
Als iemand vooraan constant blocked en jouw rondetijd sneller is dan laat je hem dat toch aan het eind van een potje weten? Doettie 't weer dan weet je wat je te doen staat

Beeld Driveclub
[ Voor 14% gewijzigd door polli_ op 20-07-2014 00:48 ]
Verwijderd
Dan moet je maar even wachten op Project C.A.R.S. (doe ik al jaren).polli_ schreef op zondag 20 juli 2014 @ 00:47:
Ik hoop dat ze bij de volgende GRID dynamische weer implementeren. Komt het realisme ten goede.
[afbeelding]
Beeld Driveclub
De reden dat het er niet in zit is simpel: omdat ze het op de PS3 en X360 uit wouden brengen hebben ze gezegd dat ze geen dynamisch weer, geen pits en nog veel meer andere dingen in de game zouden doen. Let wel: dat is wat codemasters heeft gezegd...
Ik ben er van overtuigd dat ze met een zo minimaal mogelijke effort gewoon een copy/paste game neer wouden zetten van grid 2 en makkelijk wouden cashen nu er nog veel mensen met een PS3 en X360 zijn. De echt goede dingen uit Grid 1 zitten er namelijk ook niet in, zoals je eigen team managen in Career en eigen auto's teammates daar in. Tevens mis ik heel erg de echte 24H races (ok afgekorte versie) met LMP1/2 en GT klasses op Circuit De La Sarte.
Het is best een leuke game, maar als je echt een betere racesim wilt dan is C.A.R.S. toch echt wel degene waar je op zal moeten wachten.
http://www.twitch.tv/jannustitannus
Bij mij juist andersom. Spel is veel te arcade voor een stuur, met controller ging ik veel snellerevilpin0 schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 12:06:
Vond er geen reet aan met xbox controller (op PC), nu een g25 + playseat en nu is het wel vet
Daar komt nog bij dat ik het juist supertof vind om je auto te zien uitbreken of een perfecte uitgevoerde drift te zien doen. In cockpitview zit je daar ook weer niks van...
Neh, ik snap het gewoon niet, maar dat zal wel aan mij liggen.
"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."
Verwijderd
Ik houd dus echt van realisme en geen arcade race games zoals need for speed .
Is Grid Autosport wel de moeite waard voor €50,00 ????
Ik blijf trouwens nog wel bij mijn trouwe Xbox 360 en haal voorlopig geen andere console .
Ik lees graag jouw reactie .
Nee.Verwijderd schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 09:32:
Is Grid Autosport wel de moeite waard voor €50,00 ????
Het spel is gewoon slecht. Vooral het online gedeelte.

Dat laatste klopt iddJunkO schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 16:21:
Wat ik nooit snap is het feit dat men zo hard gaat op die cockpitview. Ik kan daar werkelijk waar geen fatsoenlijk rondje mee rijden. Je weet toch TOTAAL niet wat de auto doet?! Bij een 3rd person view zie je precies hoeveel de achterkant bijvoorbeeld uitbreekt zodat je precies weet hoeveel je tegen moet sturen. Je hebt veel meer inzicht in wat je auto doet. In cockpitview is het maar wat gokken door de totale lack of feeling..
Daar komt nog bij dat ik het juist supertof vind om je auto te zien uitbreken of een perfecte uitgevoerde drift te zien doen. In cockpitview zit je daar ook weer niks van...
Neh, ik snap het gewoon niet, maar dat zal wel aan mij liggen.
[ Voor 59% gewijzigd door Beakzz op 17-08-2014 19:53 ]
Verwijderd
Dat gevoel dat je denkt te missen dat is wat je met je stuurwiel compenseert, en je kan echt wel feeling krijgen met bijna elke auto. Je hebt ook het idee datz je echt aan het racen bent i.p.v. een echte arcade racer waarbij beuken het doel is en je elke race altijd wint ongeacht hoe slecht je het doet...
Wat me wel op (tegen) viel is dat hij niet in staat was om gewoon een quickrace op te starten waar bij je zelf de autoselectie doet. Meeste racegames vragen gewoon welke auto, welke track en hoeveel rondjes. Hier zag ik dat hij alleen de klasse kon kiezen en dat het maar afwachten was met welke auto je op pad gestuurd werd.
Keuze van de game of moet hij beter kijken?
Verwijderd
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2014 12:20 . Reden: Typo ]
Maar dus geen garage waar je door je auto-verzameling heen kunt kijken en waar je een auto waar je net even zin in hebt kunt aanklikken...
Bijzonder concept..
Bijzonder concept?strider1007 schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 11:32:
Hmm.. Dat is zo ongeveer wat ik zag ( niet heel lang kunnen zoeken).
Maar dus geen garage waar je door je auto-verzameling heen kunt kijken en waar je een auto waar je net even zin in hebt kunt aanklikken...
Bijzonder concept..
Zo waren vroeger (multi class) race games heel vaak.
Verwijderd
Het racen ala BTCC is redelijk leuk, maar de Open Series is wel heel erg gaaf hoor. Ik kan heerlijk met die F3 auto's op de limiet rijden en op Hard moet je aardig trappen om goed te scoren.
Toppertje moet ik zeggen.
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Verwijderd
Ik heb alleen maar ForzaMoterSport 4 en F1 2012 in bezit maar nu met deze nieuwe aanwinst is het voor mij de allerbeste racegame op de Xbox 360 .
De balans tussen sim en arcade bevalt mij heel goed en de AI artificial intelligence zijn zeker beter als de race games die ik al had .
Voorlopig kan ik lekker racen met deze goede race game en ben zeker benieuwd wat het volgende spektakel word op een Playstation 4 die mij doet overhalen naar deze console .
Ik houd vooral van F1 games en het genre touring cars en geen arcade zoals Driveclub PS4 .
Dat is dit een beetje maar komt niet in de buurt van die
Verwijderd
TOCA + De graphics van Grid Autosport (met fatsoenlijke cockpits en spiegels) + het team management gedeelte van Grid 1 en de Le Mans series van Grid 1nils7 schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 15:08:
Ze moeten gewoon een remake doen van Toca/DTM racedriver.
Dat is dit een beetje maar komt niet in de buurt van die
Dan pas ben ik redelijk blij. En daar bij nog fatsoenlijke online play en niet de ontiegelijk slechte houwtje touwtje troep die ze nu hebben.
Ik kijk uit naar C.A.R.S. voor SIM en The Crew voor Arcade
http://www.pcgamer.com/gr...t-support-in-next-update/
Zitten nog wel wat problemen in, maar blijkbaar is het goed genoeg voor een release later deze week:
It's still a bit rough around the edges, but Codemasters Community Manager Ben Walke said the Oculus Rift support is working well enough that the studio has decided to share it with the world. The menus don't run in VR mode and there are still some options that can cause the game to crash, like changing the resolution or resizing the window from within the game, but it's been successfully tested on both the DK1 and DK2 releases of the Rift.
The instructions recommend starting the game at "Ultra-Low" settings initially and then adjusting up from there. "Framerate and resolution are two of the most important things for a good VR experience—only turn up other settings if you know your PC can handle it," Walke wrote. "You will need a very good CPU and GPU to turn settings up much beyond the minimum."
Steam/XBL: Avioto