Grid Autosport (PC, / PS3 / XBOX 360)

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:04
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5PtmVBs.jpg

Introducing GRID Autosport

We're very pleased today to announce GRID Autosport, the next game in the GRID series and descendant of TOCA Touring Cars.

GRID Autosport aims to move the series back in line as a more authentic racing game and below you’ll be finding out some of the ways we’ll be doing that. Hopefully, you’ll be seeing plenty of news, shiny screenshots and video on your favourite websites and in magazines on our announcement, but we thought it’d be a good time to talk directly to you about what the game is, why we’ve done it and the direction we’re headed in. Particularly as this game is, at its heart, inspired by you guys, our core community.

On release of GRID 2, I think it’s fair to say that through listening to you guys and a after a substantial amount of reflection, we hadn’t quite achieved everything we set out to do. We’re proud of the game, really delighted with some of the great reviews for it, but we’re not above admitting that we made a few decisions that perhaps we shouldn’t have, and perhaps moved some of the aspects of the game too far away from our core fanbase.

When you’re making games, you always have to make choices – which features to include, what emphasis to put on various aspects of gameplay – even if we had unlimited resources (we don’t by the way!) there’s always people who are going to be disappointed. And we’re obviously aware, that some of you were. We’re not ok with that.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/zAgO8U7.jpg

So, following the release of GRID 2 we were determined to improve things where we could. The Community Patch we released was derived nearly entirely from our most active players’ feedback and the release of the Demolition Derby DLC for free was something you guys put on our agenda. We think both improved the game, and whilst we would like to do more, there is only so much you can achieve with patches.

But we hope that it signals a pivot which we’re taking at Codemasters, to cater more closely to our core fanbase, to be responsive where we can and hopefully reassure you that when you talk to us, we do listen, even if we cannot act on everything you’d like.

To GRID Autosport then. While we were patching GRID 2 and releasing new content, we were busy gathering feedback. We devoured the comment threads under articles about GRID 2 on gaming websites, took stock of our reviews, and of course, digested all the comments on our social channels and forums where we received direct feedback. It’s this feedback that helped create GRID Autosport.

If GRID 2 raced off into a more narrative-led world of racing with more accessible controls, it’s clear that for many of you, that wasn’t what you wanted or expected from GRID 2. So with GRID Autosport we had the opportunity to make a much more focussed motorsport game, a desire that many of you have expressed directly to us, and a game that in spirit goes back to some of our earlier titles in terms of content and handling.

Let’s dive in shall we?

The Handling

As ever, our handling model has had a lot of effort put into it and you’ll really notice the difference, we think, from GRID 2. For GRID Autosport we’ve gone back to a more authentic handling style. It’s definitely not a full simulation – we want it to be authentic, not clinical – but it’s more towards that end of the spectrum than before. If anything, we believe the handling is actually one or two steps further towards simulation than Race Driver: GRID, to give you an idea.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/zToiMqy.jpg

Each car has been tuned and adjusted to really give a sense of its personality so they will act and behave differently from one another, as they would in real life. This is especially noticeable across disciplines. Pick up a WTCC spec Touring Car and it’ll feel completely different to a Formula 3 car for instance. The goal has been to replicate an authentic feeling of what it’s like to race each of these cars in the games as if you were out on the track yourself.

We’ll be talking more about the handling and how we created it in the coming weeks, including how you, our Community helped shape it in ways that you may not yet know.

The Racing Disciplines

You’ll be hearing us talk about disciplines a lot as they make up another of the core foundations of the game. Disciplines are various types of motorsport, of which there are five within GRID Autosport, each with its own unique style and feeling. There’s a vast difference in the way a Touring Car race unfolds compared to that of an Endurance race. Each discipline requires a different approach, strategy and comes complete with its own style of racing.

For instance, in Touring Cars it’s all about aggressive pack racing. You’ll have to manage tyre wear and race into the night in Endurance competitions but look to race smoothly and with precision in our Open-Wheel races. Street Races are about reacting on the fly on claustrophobic streets through cities with unpredictable changes in elevations and drift cars are all about demonstrating your car control. To become an all-around driver, you’ll develop a broad set of skills.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/hRvHdUC.jpg

Each discipline has a number of dedicated series within them; ranging from Touring Cars, GT, Single-Seaters, Muscle Cars, Drift, Supercars, Hypercars, Time Attack, Prototypes and many, many more. You don’t just get five broad experiences, but also different racing experiences within those styles.

We’ll be going into more detail of each discipline between now and launch, starting next week with our in depth look at the Touring Discipline.

The Locations

You will have noticed the likes of Hockenheim, Sepang, San Francisco, Jarama and Yas Marina within our announcement video but that’s far from the complete roster, there’s plenty more to come.

GRID: Autosport will feature 22 locations with a combined route list that totals over 100!

While we will have a selection of great city based locations it’s the circuits that make up the bulk of the roster and there’s a great variety on offer.

From the iconic to the old favourites, the ones classed as legendary and of course some new faces as well. In fact, there are more circuits in GRID: Autosport than there are in Race Driver: GRID and GRID 2 combined.

The Career

The single player career in GRID Autosport will allow you to become a professional racing driver. As you make progress you’ll be able to join and switch teams, fulfil sponsor demands and beat rivals.

Racing with a teammate is back and at your request he/she will now attack the cars ahead or defend their position. All this is handled by a simple button press on the controller and it’s a feature that will also allow you to request information from your team engineer.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/D3xESeX.jpg

The career is open and this means that you’ll only ever have to compete in the racing disciplines that you want to. If you’re a Touring Car fanatic then by all means find a home within the Touring section, and never leave. If you love the precision of Open Wheel racing and also enjoy the odd bit of Endurance then you can happily bounce between the two.

The choice is entirely yours to make – choose your favourite style of racing or master them all.

The Racing Experience

When you take an authentic handling model, a great selection of cars and a variety of racing disciplines, it still needs the racing experience to hold them all together and in GRID Autosport your racing experience revolves around the paddock.

This is the menu you’ll find yourself in before a race and it’s from here that you’ll be presented with a number of pre-race options, such as practice and qualifying.

If you find yourself racing on an unfamiliar circuit or route then simply head into practice and spend some time on the track. After practice you can jump into qualifying where, as you’d expect, you’ll be able to set your fastest time with the aim of starting higher up the grid come race day.

Much like the career, the choice is entirely yours. If you want to have a practice session and jump straight into a race then great. If you want to give practice a miss and just do qualifying then that option is also entirely possible, as is skipping straight into the race itself should you so desire.

The paddock will also allow you to tune your car before the race. Tuneable components include: brake bias, differential, downforce, gears, ride height and suspension at both the front and back. All of the cars in the game run great as ‘stock’ but the option to tune is there should you wish to get the car handling to your own preference.

Multiplayer

Powered by RaceNet you’ll be able to join with friends to form Racing Clubs and race under team colours against other clubs in the community. Receive new challenges every week with the new and evolved Discipline Challenge, track your stats including your complete vehicle history and climb weekly and persistent leaderboards.

We’ve got a series of features planned for the coming weeks, all of which dive deep into the multiplayer of GRID Autosport so be sure to keep your eye out for those!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6JaFT37.jpg

Driven by Community Feedback

While we were patching GRID 2 and releasing new content we were also busy gathering feedback. We listened to everyone who had an opinion on not just GRID 2 but our older games as well. This feedback was digested and ultimately it played a huge part in the early development of GRID Autosport.

The authentic handling model has been shaped by Community feedback but we haven’t just stopped there. Cockpit view makes a return, and with it a dashboard view too, yes, GRID Autosport will ship with two in-car cameras.

More soon

We’re incredibly excited to lift the lid on GRID Autosport and we’re looking forward to the coming weeks and months. We’ve got a regular flow of new information and content coming your way and all of it starts tomorrow when we reveal our first team which sees the return of some old friends…

In the mean time we’d love to hear what you think of GRID Autosport so please do stop by our forums, head over to Facebook or drop onto Twitter to join in the discussion.

GRID Autosport launches on June 27th on PC, Xbox 360 and PlayStation 3.

Specificaties voor de PC versie zijn bekend

Minimum:
Processor: Intel Core 2 Duo @ 2.4Ghz or AMD Athlon X2 5400+
Memory: 2GB RAM
Graphics: Intel HD3000 or AMD HD2000 Series or NVIDIA Geforce 8000 Series
DirectX: Version 11
Network: Broadband Internet connection
Hard Drive: 15GB available space
Sound Card: Direct X compatible soundcard

Aanbevolen:
OS: Windows Vista 64 bit, Windows 7 64 bit or Windows 8 64 bit
Processor: Intel Core i7 or AMD FX Series
Memory: 4GB RAM
Graphics: Intel HD5200 or AMD HD7000 Series or NVIDIA GTX600 Series minimum 1GB RAM
DirectX: Version 11
Network: Broadband Internet connection
Hard Drive: 20GB available space
Sound Card: Direct X compatible soundcard

Supported Graphics Cards
Intel HD3000 Series, HD4000 Series, HD5000 Series
AMD Radeon HD2000 Series, HD3000 Series, HD4000 Series, HD5000 Series, HD6000 Series, HD7000 Series, R7 Series, R9 Series
NVIDIA GeForce 8000 Series, 9000 Series, GTX200 Series, GTX400 Series, GTX500 Series, GTX600 Series, GTX700 Series
AMD Fusion A8 or higher

[ Voor 10% gewijzigd door Henkus op 01-05-2014 16:35 ]

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Ik heb er al zin in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:59

MazeWing

The plot thickens...

TLDR; we fucked up Dirt 2 and this is our second attempt...

Verder ziet het er wel goed uit, maar bij Codemasters is het echt eerst kindje zien, dan kindje kussen. In het verleden hebben ze me te vaak teleurgesteld. Zeker de richting waar ze de laatste jaren in geslagen zijn is voor mij (en vele anderen) de verkeerde weg.

[ Voor 73% gewijzigd door MazeWing op 22-04-2014 14:33 ]

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

MazeWing schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 14:32:
TLDR; we fucked up Dirt 2 and this is our second attempt...

Verder ziet het er wel goed uit, maar bij Codemasters is het echt eerst kindje zien, dan kindje kussen. In het verleden hebben ze me te vaak teleurgesteld. Zeker de richting waar ze de laatste jaren in geslagen zijn is voor mij (en vele anderen) de verkeerde weg.
TL;DR;

We fucked up GRID and Dirt...

GRID was een verslechtering, Dirt 3 was te arcade.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:02
Ik heb nog nooit een GRID game gespeeld.

Maar over Dirt 3, dat was een waardeloze game. Teveel arcade wil ik niet zeggen, het was nog best lastig je wagen op de baan te houden (met een Logitech G25 was het hard werken).

Maar het was geen rally game, het handje vol "rally stages" die er in zaten waar weer 20 variaties op waren om het veel te laten lijken + die Gymkhana meuk van die Amerikaanse clown met dat baardje (die daarnaast ook nog eens helemaal niks bakt van rijden in het WRC) hebben er bij mij voor gezorgd dat de game na 2 uur spelen weer gedeinstalleerd werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

[ Voor 51% gewijzigd door iPodKiller op 22-04-2014 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Na het zien van de video's ben ik (helaas) al weer iets minder enthousiast.

De cockpits zien er ERG low res uit. Het lijkt er sterk op dat de cockpits vergelijkbaar zijn van die je in Grid 2 kon krijgen dmv een "cockpit cam mod"

Hopelijk is de video van hierboven van de xbox360/PS3 en niet van de PC.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/u6z7kVp.jpg

In het interview word ook gesproken over dat de focus niet op de cockpit word gelegd, maar op de actie op de baan.

Ik zie : lage kwaliteit cockpit, die helemaal word geblurred en zonder werkende instrumenten. :(

Ik hoop dat het aan de pre-alfa versie ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-09 21:07

NoFearCreations

3DPrint the world!

Jammer dat er weer van dat bagger driften in komt. Totaal niet realistisch, en verschrikkelijk om te doen.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kw4kje
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-09 22:16
Ziet er goed uit, dit lijkt meer op GRID. Leuk ook om de oude tracks, als San Francisco weer terug te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Dit zou GRID 2 in eerste instantie moeten zijn, eind juni is al wel heel dichtbij, wel jammer van die blurred out cockpits.. rest ziet er wel netjes uit, physics zien er nog een beetje iets te arcadeachtig uit.

Hoop dat dit hele early alpha code is.. We zullen het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Henkus schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 17:09:

De cockpits zien er ERG low res uit. Het lijkt er sterk op dat de cockpits vergelijkbaar zijn van die je in Grid 2 kon krijgen dmv een "cockpit cam mod"

[afbeelding]

In het interview word ook gesproken over dat de focus niet op de cockpit word gelegd, maar op de actie op de baan.

Ik zie : lage kwaliteit cockpit, die helemaal word geblurred en zonder werkende instrumenten. :(

Erg jammer. Zo moeilijk kan het toch niet zijn om een ietwat fatsoenlijk dashboard te maken. Ben GRID ook begonnen met 3rd person view en alle metertjes. Geeindigd in cockpitview, met alleen de natuurlijke indicators en wijzers als snelheidsmeter en schakelindicator.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:02

BM

Moderator Spielerij
Mag ik vragen of er iets meer aandacht aan de TS besteed kan worden? Wat Nederlandstalige teksten zou zijn zijn, maar vooral wat kleinere plaatjes. Full HD plaatjes in een TS is nergens voor nodig. Heb ze voor nu veranderd naar linkjes, maar wat eigen inbreng (en geen c/p van de press release ;)) zou fijn zijn :)

[ Voor 22% gewijzigd door BM op 22-04-2014 17:45 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostk
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-09 21:37

Joostk

Barkrukprofeet

Ziet er erg goed uit.
Hoop dat de handling wel een stuk beter meer sim is dan in Grid 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09 11:45
Moet zeggen dat ik deze wel even in de gaten ga houden.
Aangezien ik GRID zeer vermakelijk vondt qua team "management" e.d. en het racen ook gewoon vermakelijk was, het realisme buiten beschouwing gelaten.
GRID2 was eigenlijk de moeite gewoon niet waard.

Er zal denk ik niet erg veel vernieuwing in zitten aangezien ze deze al een jaar na GRID2 uitbrengen, maar als ze inderdaad presteren om de feel van GRID weer terug te brengen dan houdt ik me aanbevolen.
Hopelijk updaten ze de physics wel wat, hoeft wat mij betreft niet full-blown sim want het blijft nu eenmaal GRID en er zijn genoeg betere games wat dat betreft.

Hoe is CM tegenwoordig in bugfixen/patchen trouwens?

[ Voor 16% gewijzigd door Flex0r op 24-04-2014 10:43 ]

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:04

Pykow

Angelo OTR

Geen PS4, dat is erg jammer.
Er is nog geen goede race game uit voor de PS4.

Toch zit ik meer te wachten op Dirt 4, dan op deze nieuwe GRID.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Pykow schreef op donderdag 24 april 2014 @ 16:11:
Geen PS4, dat is erg jammer.
Er is nog geen goede race game uit voor de PS4.

Toch zit ik meer te wachten op Dirt 4, dan op deze nieuwe GRID.
Regarding next-gen, ultimately it comes down to a few things.

The first is that we genuinely want our first next gen outing to be something really great, we don't want to have to rush and only put out a handful of tracks. We've got 22 locations in Autosport, the bulk of those are real world circuits, would all those have made it if we were to support next gen? Doubtful.

Secondly, we're working our tech for next-gen now, as such, we're not quite ready. Again, we don't want to rush :)

Thirdly, after GRID 2 we sort of had something to prove, we wanted to leave the 'old gen' with a bit of a bang so to speak.

http://www.neogaf.com/for...?p=109049727&postcount=41

Aldus Codemasters. Imo een goede keuze geweest, doorontwikkelingen en upscalen zijn niet nodig, liever even wachten en wegeblazen worden door echte next gen kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
iPodKiller schreef op donderdag 24 april 2014 @ 16:16:
[...]
we don't want to have to rush and only put out a handful of tracks.
Forza 5 ??????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NC83
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08 21:44
Henkus schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 17:09:

[afbeelding]

If got bad news for you buddy die video is van de PC, alle videos en screenshots die je ziet komen van de PC. Hoe er trouwens rekening mee dat er photoshop filters over de screenshots worden getrokken. En pre-alpha code betekent beta code by codemasters :).

ex-FE Programmer: CMR:DiRT2,DiRT 3, DiRT Showdown, GRID 2, Mad Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 22:06

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Forza heeft relatief weinig banen, maar heeft de meest gedetailleerde auto's van elk racespel op dit moment. Dat zie ik in Grid nog zeker niet (zeker als die beelden PC zijn).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:25
Joostk schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 21:56:
Hoop dat de handling wel een stuk beter meer sim is dan in Grid 2.
En dat van codies? Gaat hem niet worden.
Sims brengen geen geld in het laadje helaas. Zodra jan met de pet en zjin controller niet het valse idee krijgen dat ze goed kunnen rijden haakt men af. Bereid je maar voor op een teleurstelling en een casual drollenbak, dan valt het altijd (wellicht) mee...
SinergyX schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 09:32:
[...]

Forza heeft relatief weinig banen, maar heeft de meest gedetailleerde auto's van elk racespel op dit moment.
Die showroom auto's zijn gewoon polygonen porno :P :9~

[ Voor 35% gewijzigd door Schuey op 25-04-2014 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NC83
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08 21:44
SinergyX schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 09:32:
[...]

Forza heeft relatief weinig banen, maar heeft de meest gedetailleerde auto's van elk racespel op dit moment. Dat zie ik in Grid nog zeker niet (zeker als die beelden PC zijn).
Dit komt omdat Codies, 50% van het polygon budget in de autos gooit en de andere 50% zijn voor de track, waar dit in Forza en GT meer rond 70-80% in de autos en 30-20% in de tracks zit.

Ik vond Need for Speed Rivals eigenlijk dicht in de buurt van de balans van codies games komen en Froza Horizon deed dit ook. Maar ja die laatste game is ook gemaakt door mensen die voornamelijk aan Dirt, GRID en DiRT 2 hebben gewerkt :).

ex-FE Programmer: CMR:DiRT2,DiRT 3, DiRT Showdown, GRID 2, Mad Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Van Codemastersblog, hieronder een copy/paste die meer inzicht geeft in de mogelijkheden om de moeilijkheidsgraad in te stellen:
Your Race, Your Rules, Your Options

One of the things we wanted to do with GRID Autosport was to bring back a number of assists and difficulty options. The end result is simple; you now have the ability to tailor your racing experience to your exact tastes. Want to turn off Traction Control? Go ahead! Feel like turning on ABS, go for it. Some of the feedback we received after GRID 2 was that a number of you did miss the ability to turn individual assists on and off, and this played a huge role in our decision to bring them back. All the assists are also modelled on the real world systems that are fitting to many modern road and race cars.

While you’re never penalised for running with assists on, those of you that do decide to turn up the difficulty will be rewarded with various benefits such as increased experience. As an example the default difficulty settings will return you the following bonuses:

Very Easy – 0% Bonus
Easy – 8% Bonus
Medium – 24% Bonus
Hard – 32% Bonus
Very Hard – 44% Bonus
The Assists

ABS (Anti-lock Braking System)
ABS prevents the wheels from locking up while braking and therefore avoiding skidding. ABS works by modulating the braking pressure without any extra input from the player, this means that you can hold the brake all the way down but braking force will oscillate to prevent the wheels from locking up and allowing to turn and brake at the same time. ABS will kick in at the point that it detects locking of the wheels and not before. It’s worth noting that it’s still important to brake before you turn even with ABS on as the load on the front axle could understeer the car.

Dynamic Racing Line
GRID Autosport will see the return of a Racing Line and is a perfect way for drivers to learn a new track. The line will dynamically show you when to brake and accelerate based off the behaviour of the line itself.

During a straight, individual blocks of the line will space further apart the faster the speed for that section. As you make your way into a corner the blocks will come closer together to let the driver know to get ready to brake. The braking zone will then take the form of a solid block which will fade back to the standard blocks as the player reaches the desired speed.

Traction Control
Traction Control limits the power of the engine (scales the rpms) at the point at which it detects slip from the powered wheels and works to maintain traction. Turning Traction Control off will allow you to go faster as it activates early for safety reasons. Traction Control isn’t used to keep the car on a set path but to ensure you do not break traction on the driven wheels.

Stability Control
Stability control, also known as Brake Torque Vectoring helps to keep the car going in the direction you are steering while cornering and helps to reduce under or over steer. If the direction you are steering and the direction you are travelling in don’t match, the brakes are applied to individual wheels to bring the car back on its intended path. Stability control can only be turned on if ABS is on and will not be available during Drift events.

Cornering Assist
Using a variety of both braking assist and throttle management systems Cornering Assist will create a smooth ride for the driver by reducing the harshness of the brakes kicking in. Cornering Assist will not be usable in Drift events and can only be turned on if ABS is also set to on.

Auto Steer
Aimed at new players, auto-steer will help guide the player around a circuit keeping them on the racing line, but will still give you enough control that you don’t have problems overtaking opponents. Auto Steer will not be usable in Drift events.

Other Options

As well as assists there are also a number of options that you can toggle to further customise your racing experience:

Damage Level
The level of your damage comes in two variants:

Visual – All damage is cosmetic only and does not affect the performance of the vehicle
Full – Your car will suffer from mechanical damage if it’s involved in a collision or pushed too hard

AI Difficulty
Set how talented the AI opponents and team mates are on the track. The harder the difficulty, the more skilled the AI will become.

Flashbacks
Choose how many second chances you have in each race. Set from 0, 1, 2, 3, 4, 5 and unlimited flashbacks.

Transmission
Choose between either a manual or automatic transmission.

Entire HUD
Switching this off will remove the HUD in its entirety.

Camera Position
Lock the camera position to allow for any to be used or interior cam only.

A number of these options will also be available to multiplayer hosts, giving you full control over the lobby. Are you happy to see assists return, what difficulty setting do you think you’ll be playing on? Join in the discussion over on the forums.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:28
Weet nog niet echt wat ik met deze game aan moet. De eerste Grid hoort bij mijn favo racers ooit en Grid 2 hoort bij de grootste teleurstellingen ooit op gamegebied voor mij.

Ook dat er geen Ps4 versie van komt werkt niet echt mee dus ik ga maar rustig wat reviews afwachten en dan waarschijnlijk wachten tot november voor Project Cars.

Laten we maar hopen dat Codemasters echt weer het licht heeft gezien en we weer een goede Grid en Dirt krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Beakzz schreef op maandag 28 april 2014 @ 12:02:
Weet nog niet echt wat ik met deze game aan moet. De eerste Grid hoort bij mijn favo racers ooit en Grid 2 hoort bij de grootste teleurstellingen ooit op gamegebied voor mij.

Ook dat er geen Ps4 versie van komt werkt niet echt mee dus ik ga maar rustig wat reviews afwachten en dan waarschijnlijk wachten tot november voor Project Cars.

Laten we maar hopen dat Codemasters echt weer het licht heeft gezien en we weer een goede Grid en Dirt krijgen :)
iPodKiller in "Grid Autosport (PC, / PS3 / XBOX 360)"

Deze game was ook nooit bedoeld voor next-gen.. Het is zo makkelijk te zeggen, geen PS4 versie.. geef ze gewoon de tijd om een hele nieuwe next-gen ervaring op te zetten en de mainstream is nog lang niet overgestapt naar de PS4, gaat nog minimaal 2 jaar duren. Tja, en als ze het op PS4 uitbrengen en wat gaan liggen oppoetsen en upscalen, gaat er alsnog een rant komen dat het een copy paste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Je begrijpt me niet helemaal geloof ik. Ik uit nergens kritiek op het feit dat ze het spel niet uitbrengen voor de Ps4, maar het is voor mij een extra reden om niet enthousiast te zijn. Net zoals ik Fifa worldcup niet koop nu ik al gewend ben aan Fifa 14 op de PS4.

Als ik had gezegd dat ik het een stomme keuze vond om het spel niet uit te brengen op de PS4 / XBoxone dan had je een punt gehad ;)

Edit : voor je me als graphicsslet gaat bestempelen :p ...De extra kracht is gewoon nodig om racegames verder te ontwikkelen. Zoals Fifa 14 de ignite engine gebruikt voor extra bewegingen heb je bij een racegame extra kracht nodig om anders te zijn dan de racegames die al uit zijn. slimmere Ai, betere schademodellen en een redelijke cockpitview om maar wat te noemen.

[ Voor 32% gewijzigd door Beakzz op 28-04-2014 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-09 18:47
Codemasters:
ABS (Anti-lock Braking System)
ABS prevents the wheels from locking up while braking and therefore avoiding skidding. ABS works by modulating the braking pressure without any extra input from the player, this means that you can hold the brake all the way down but braking force will oscillate to prevent the wheels from locking up and allowing to turn and brake at the same time. ABS will kick in at the point that it detects locking of the wheels and not before. It’s worth noting that it’s still important to brake before you turn even with ABS on as the load on the front axle could understeer the car.
Erm? Bedoelen ze niet overstuur? More load = more grip, zou ik zeggen..

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil de game wel een kans geven. Ik heb hiervoor ook Dirt 2 & 3 en GRID 2 gespeeld. DIRT 2 vond ik een prima game, maar DIRT 3 had naar mijn smaak te veel met Gymkhana en te weinig met rally. Ik heb om die reden dan later ook meerdere delen van WRC gekocht. Verder heb ik GRID 2 een tijdje gespeeld. Mijn interesse was gewekt door het enthousiasme van anderen want de eerste GRID heb ik nooit gespeeld. Ik zou de game er weer eens bij moeten pakken, want hoewel niet perfect, bood het voor mij een mooie uitdaging.

Dit deel klinkt een beetje als een tussenpaus zoals ook DIRT Showdown dat is. Op zich is dat niet erg, maar ik voel er op dit moment weinig voor om deze op dag 1 te kopen, tenzij ik tegen een leuke aanbieding aanloop of de game voor halfprice in het schap komt te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Ik heb alle bekende racesims en speel ze allemaal (rFactor 1&2 / Assetto Corsa / PCARS) , maar het meeste plezier blijf ik toch hebben met de codemasters games.

Dirt 2 heb ik afgelopen weekend nog uitgebreid gespeeld en dat blijft een vette racer.

Ik kijk dan ook erg uit naar deze game. Ik ga em zeker spelen op de PC. Ik weet zeker dat als codemasters bij Grid Autosport verkeerde keuzes maakt, er mods zullen komen die dat corrigeren.

Ik hoop dat de basis in ieder geval goed genoeg is, zodat de mod makers iets hebben om mee te werken.

Zoals het er nu naar uit ziet is de cockpit view (helaas) een uitgeklede versie, zijn zonder werkend dashboard en zonder of lage resolutie spiegels. Dit is begrijpelijk voor de PS3/XBOX360 en ik hoop dat de PC versie daarvan afwijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 22:06

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Buzz_Fuzz schreef op maandag 28 april 2014 @ 16:44:
Erm? Bedoelen ze niet overstuur? More load = more grip, zou ik zeggen..
Niet helemaal, bij te hoge snelheid maakt het gewicht niet uit, je auto gaat gewoon rechtdoor (je banden hebben maar max 'kracht' om de auto de hoek om te trekken).

Maar in geval van ABS, als je alsnog teveel remt in een bocht, kan je alsnog een wheel-lock krijgen - waar ABS juist zou zorgen dat dat niet gebeurd. (iets meer voorwaartse beweging tov wielstand).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Goed nieuws voor de PC gamers _/-\o_
Grid Autosport on PC will have a huge, free high res texture DLC
By Julian Benson, 1 hours 39 mins ago, 1 Comment

Handling was the first item on the Codemasters agenda when making GRID Autosport.
“We're going to do a high quality texture pack on PC to really show off the cars,” Richard Kettlewell, senior programmer at Codemasters, tells me.

“It's quite large, isn't it?” says Clive Moody, Grid Autosport's producer

“Well, it's condensed now, it's only 5gb,” says Rich.

“Down from...?” I ask.

“30.”

“We've got these little go pro-style cameras that get really close to the car bodywork,” Kettlewell explains. “We're doing the high quality texture pack on PC [because] otherwise the image could break down a little bit when you're playing on 1080p.”

To put those textures in perspective: the full Grid Autosport install is about 11 GB. So before the textures were compressed they alone where three times the size of everything else in the game. Now they've been compressed you'll be able to get everything installed and running for just 16gb of your hard drive space.

The high res texture pack will be a free DLC released via Steam on Grid Autosport's release day.

Codemasters tell me that development Grid Autosport is PC-lead. “Everything's just a bit bigger and higher res detail on PC,” says Kettlewell. “Better shadows, higher res car reflections – that's something else we've put a lot of work into on Autosport, getting the car paint effect to look as authentic as we possibly can.”

“We're locked to 30fps on console, we're clear on PC,” Moody adds. “60fps is really nice, it gives you a great experience. And, it can be played on a three displays. It has full peripheral support – wheels, controllers...”.

“We've got it running on 4K in the next room,” says Adrian Lawton, Codemasters communications manager.

“The thing about being PC-lead is that in the past we'd think 'Oh we can't do that on console' so we wouldn't do it,” says Kettlewell. “Whereas now the reaction now is 'Oh we can't do it on console but let's do it on PC.'

“We have little dashboard reflections. In head cam you can see reflections on the windscreen, something we'd never be able to afford to do on consoles without breaking our fps performance limit. In the past we wouldn't have done features like that but now we're thinking we can do it on PC. Better lighting and things like that. Little bits in lots of places.”

From what I saw of Grid Autosport, those little bits add up to a great game. We'll have a full Grid Autosport preview posted soon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kw4kje
Meer nieuws en video's binnenkort :)

Uit het codemaster forum:

As a heads up, just head the video team have almost finished the gameplay videos, will hopefully get those to you by end of this week.

Next week (Starting 5th)
-Mechanical Damage Details
-Supported Wheels
-Location Spotligh (one of our announcement ones)
-Black Edition info / trailer
-Team reveal

Week After (Starting 12th)
-Two location spotlights, again, we're just ticking off announcement ones so far.
-Touring Cars in depth (possibly!)
-Team reveal
-Steam pre-orders live
-Multiplayer and Racenet Intro

As always, other stuff may pop up and we may change timings around but should give you and idea of when some stuff is dropping. Dates, aren't set in stone

[ Voor 4% gewijzigd door Kw4kje op 02-05-2014 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
[URL="https://www.youtube.com/watch?v=7qJrdop6wpM"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meintje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:16
In de 1e zin de naam van de game al verkeerd uitspreken, Grid 2 een fantastische game noemen, en weinig nieuws tonen. Niet erg interessant :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
The Damage of GRID Autosport

With GRID Autosport going for a more authentic feel, we’ve added several new features to our mechanical damage, as well as improving existing features. As a result of this, the impact of mechanical damage in the game is much more severe than in previous GRID titles and will change your strategy when it comes to racing.

Wear and tear

Motorsport puts tremendous stresses on cars, so wear and tear is a new feature that we’ve introduced for GRID Autosport – as you race over time, various parts will gradually lose performance through general use.

For instance, gearbox damage will build up every time you change gear, while over-revving and shifting at the wrong time, (primarily in manual gears), will cause the gearbox to accrue damage more quickly. Once the gearbox is damaged, shift times will start to increase and a failure to address your driving style will cause a damaged gearbox to eventually start to skip gears.

Brakes will also be affected. Repetitive high speed, late braking will eventually cause your brakes to fade quicker than if you use a more gradual approach.

Collision based damage

Our collision based damage model only affects the areas of the car that are damaged through collisions with other cars and objects. By the very nature of these collisions, the results are also much more severe and will hamper the performance of the car significantly.

Collision based damage can be broken down into three main areas.

Wheels

Damage to the wheels will cause the steering to become misaligned and as a result will make the car pull to the side. While you’ll be able to feel the car’s steering being affected, you’ll also be able to see the wheels buckle visually. Furthermore, with enough damage the tyres will eventually puncture, which will then lead to a tyre blowout.

Engine

There are 4 components to engine damage;

Radiator – This will cause the engine to overheat
Turbo – A damaged turbo will cause the engine to lose power
Exhaust – Damage to the exhaust will see a small amount of power loss, however if it falls off there is significant power loss
Engine – a damaged engine will have a big reduction in performance
Engine damage is also linked to both your acceleration and top speed. Performance is linked to any damage made to the engine components. Damage to the engine will also change the sound it produces, and in some cases you’ll begin to notice smoke emanating from under the bonnet.

Suspension

As the player damages their suspension the car will become less precise and visually the car will exhibit a lot more roll. The damage towards suspension will also affect the car’s springs and damper values.

Suspension damage is a brand new feature for GRID Autosport and we’re looking forward to seeing it in action once the game launches this summer.

Feedback

A lot of the improvements to our damage model have come direct from our Community’s suggestions with one example of this being the OSD. It’s now much more detailed and contains the condition of all the major areas of the car which change colour based on the amount of damage received.

A key new feature we have added is the Team Radio system; at any point during a race you can now request information from your engineer at the touch of a button. This means you can pay full attention to the action on track but still have easy access to standings and car health updates as and when you want it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostk
  • Laatst online: 23-09 21:37

Joostk

Barkrukprofeet

Ziet er goed uit hoe ze de damage willen laten werken.
Jammer dat er niks over de banden staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kw4kje
[video]https://www.youtube.com/watch?v=VEnJkq2rvzQ"]YouTube: The Black Edition - GRID Autosport[/video]
  • Exclusive Mercedes Benz SLS AMG Coupé Black Series car
  • Exclusive Black Edition white Ravenwest liveries for Black Edition cars
  • Online premium sponsors
  • 20 extra 'Black Edition' online livery patterns
  • 10 new sponsors with objectives

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

De schade komt heel bekend voor van GRID, al is het ietsje uitgebreider denk ik. Pitstops moeten maken tijdens een enduro lijkt me wel erg gaaf, iets wat ik eigenlijk al mis sinds Le Mans 24 houres, of hoe dat spel ook maar heette.

Ben wel benieuwd naar deze titel, maar ik durft niet teveel te hopen. Grid 2 speelde gewoon niet lekker, ik verveelde me dood op al die stratencircuits. Racen doe je op een circuit [Spa <3 ] niet in een stad.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Kw4kje schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 16:13:
[video]
  • Exclusive Mercedes Benz SLS AMG Coupé Black Series car
  • Exclusive Black Edition white Ravenwest liveries for Black Edition cars
  • Online premium sponsors
  • 20 extra 'Black Edition' online livery patterns
  • 10 new sponsors with objectives
Waardeloze preorder bonus :| , maar ik ga em toch pre-orderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
GRID: Autosport Circuito Del Jarama gameplay video:

http://www.gamersyde.com/..._del_jarama-32068_en.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Eerlijk gezegd keek ik niet zo uit naar dit deel, maar het snelheidgevoel en de shaky cam in dat filmpje lokken me toch naar een pre-order.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Gadget
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-02 16:22
Dat had deel 2 ook.. En die reed toch een stuk minder prettiger als deel 1..

Het gaat hem niet om al fancy effectjes.. Maar of het een beetje smooth rijdt.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Deel 1 heb ik scheel gespeeld en deel 2 nog geen 2 dagen dus dat kan ik me niet meer herinneren ;)

Het schijnt dat ze zelf ook door hadden dat Grid 2 niet echt top was en ze zeggen zelf iets goed te moeten maken met dit deel dus ook dat werkt mee. Al moeten we het natuurlijk eerst even zien. Even terugdenkend aan hoe goed deel 1 is geef ik ze toch het voordeel van de twijfel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Gameplay videos :9~

Alleen jammer van die cockpit cam

[ Voor 24% gewijzigd door Henkus op 13-05-2014 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:49

Niellie41

[object Object]

Nice driving yo! _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Die eerste video doet me verlangen naar een volledige TOCA :) Die amerikaanse bakken en supercars mogen ze wat mij betreft weglaten. Niet dat ik het racen met dat soort bakken niet leuk vind, maar ik heb liever een spel dat één goed uitgewerkt kampioenschap heeft dan allemaal kleine kampioenschapjes van 3 to 5 races en laps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Touring Cars :9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Endurance trailer

Touring car gameplay:

Endurance gameplay

Drift gameplay

[ Voor 94% gewijzigd door Henkus op 26-05-2014 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:28
Pre-order PC hier. Grid 1 grijs gespeeld. Grid 2 na 2 dagen opzij geschoven en weer terug gegaan naar deel 1. Toch geef ik deze weer een kans. Zeker na het zien van de gameplay beelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
Ik volg het nieuws over deze GRID nu al een poosje maar ik blijf een beetje sceptisch.
Van GRID 1 heb ik zeer veel plezier gehad, GRID 2 heb ik gauw aan de kant geschoven, ik geloof wel dat CM weer op de goede weg is met deze GRID.
Alleen hoop ik dat ze hun support/patch beleid ook hebben verbeterd want, CM heeft nou niet bepaald een bug vrij of goed support verleden.
Ik wacht toch eerst de reviews/feedback af, ben wel benieuwd naar de game, in alle video's ziet het er wel goed uit iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Voor mij ook Pre-order PC. Als je GAS koopt via steam en je hebt grid2, krijg je 10% korting.

Preview video van Inside sim racing

GRID Autosport Track List

Autódromo do Algarve
Circuit of the Americas
Mount Panorama
Brands Hatch
Autsport Speedway
Hockenheimring
Indianapolis
Intercity Istanbul Park
Circuito Del Jarama
Circuit Mont Tremblant
Okutama
Red Bull Ring
Sepang International Circuit
Spa-Francorchamps
Yas Marina Circuit
Barcelona
Chicago
Detroit
Dubai
Paris
San Francisco
Washington

VVVgamer preview videos
http://www.virtualr.net/g...klist-revealed-new-videos

[ Voor 56% gewijzigd door Henkus op 03-06-2014 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grid Autosport is momenteel voor maar 25 euro te pre-orderen bij G2Play.net!

http://www.g2play.net/cat...port-pre-order-steam-key/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Uitgebreide preview op een triple screen setup;

Launch trailer

[ Voor 26% gewijzigd door Henkus op 19-06-2014 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-07 15:43

Remcom00

hij is gek

Laatst Race Driver: GRiD weer opgepikt voor een paar euro, gelijk weer helemaal addicted :P.
Was wel weer ff wennen, speel eigenlijk alleen nog maar racing sims en geen arcade racers meer en in GRiD moet je echt veel meer sturen en corrigeren heb ik het idee, en het remmen en overstuur etc is ook veel makkelijker dan normaal, best wel raar.
GRiD speelt trouwens wel geweldig met een goed FFB stuurtje, elke auto voelt anders aan.

De Black Edition dus maar gepreorderd, is hier 24,80 euro.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Toch wel interesse in dit spel, vooral door de lovende reviews en het feit dat dit weer zoals Grid 1 zou moeten spelen.

Alleen...

Wat is dat met Codemasters in cockpit view? Het lijkt wel alsof ze het als een verplicht nummertje zien, in plaats van dé manier om het te beleven.

Eerste wat je bij GRID deed: Cockpit view, alle HUD uit.
Maar met deze blurry cockpit kan je geen toerental zien, geen snelheid, helemaal niks.
En dat is jammer. Erg jammer.

Want zo ga je van een game waar ik met plezier 50 euro voor had betaald, naar een game die ik over een jaar misschien uit de budgetbak haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeroenneman schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 02:23:
Toch wel interesse in dit spel, vooral door de lovende reviews en het feit dat dit weer zoals Grid 1 zou moeten spelen.

Alleen...

Wat is dat met Codemasters in cockpit view? Het lijkt wel alsof ze het als een verplicht nummertje zien, in plaats van dé manier om het te beleven.

Eerste wat je bij GRID deed: Cockpit view, alle HUD uit.
Maar met deze blurry cockpit kan je geen toerental zien, geen snelheid, helemaal niks.
En dat is jammer. Erg jammer.

Want zo ga je van een game waar ik met plezier 50 euro voor had betaald, naar een game die ik over een jaar misschien uit de budgetbak haal.
Simpele reden is geld: het kost tijd en geld om het te maken, dat is 1. Maar het kost ook best een bedrag om de licenties te kopen om ook het interieur van de auto's te mogen laten zien in de game. En tsja... er moet ergens op bespaard worden he...

Nee, als je echt een racer wilt met alles er op en er aan en dan ook nog alle details en geluiden per auto goed dan moet je toch even wachten op Project CARS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goosche
  • Laatst online: 25-09 16:17
yeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeees goeie game net 1 race gereden. De AI is echt agressief en goed. Zo moet grid zijn. Tunen upgraden ect. Kan nog niet online dat zal pas morgen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 12:53:
[...]

Simpele reden is geld: het kost tijd en geld om het te maken, dat is 1. Maar het kost ook best een bedrag om de licenties te kopen om ook het interieur van de auto's te mogen laten zien in de game. En tsja... er moet ergens op bespaard worden he...

Nee, als je echt een racer wilt met alles er op en er aan en dan ook nog alle details en geluiden per auto goed dan moet je toch even wachten op Project CARS.
Al hadden ze voor elke auto hetzelfde standaard interieur gebruikt (met of zonder bewegende wijzer) was het al 10 x beter geweest dan deze vage blur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beakzz schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 13:35:
[...]

Al hadden ze voor elke auto hetzelfde standaard interieur gebruikt (met of zonder bewegende wijzer) was het al 10 x beter geweest dan deze vage blur.
Tsja dan had je daar over weer allemaal anderen met een mening gehad, het zal nooit goed zijn natuurlijk. Dus dan toch liever "iets is beter dan niets" zou ik zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goosche schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 13:14:
yeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeees goeie game net 1 race gereden. De AI is echt agressief en goed. Zo moet grid zijn. Tunen upgraden ect. Kan nog niet online dat zal pas morgen zijn.
Huh... hoe kan jij hem al spelen dan? Vrijdag wordt hij pas gereleased. Ik dacht dat je hem alleen alvast kon pre-loaden.
Goed om te zien dat de AI competitief is. MP hoeft van mij niet zo dus is het alleen maar mooi als het met de AI goed zit. En hoe zijn de physics? Is dit idd meer zoals de eerste Grid?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2014 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kw4kje
Ook al even gespeeld. Speelt weer lekker als vanouds, meer als grid 1 , met vleugje grid 2. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goosche
Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 15:01:
[...]

Huh... hoe kan jij hem al spelen dan? Vrijdag wordt hij pas gereleased. Ik dacht dat je hem alleen alvast kon pre-loaden.
Goed om te zien dat de AI competitief is. MP hoeft van mij niet zo dus is het alleen maar mooi als het met de AI goed zit. En hoe zijn de physics? Is dit idd meer zoals de eerste Grid?
net nog een race gedaan val wel iets tegen te acrade. Grid 1 blijft toch nog een betere game. Ze hebben veel dingen weg gelaten van grid 2 bijv je kan je livery niet veranderen of rims ect dat vind ik wel jammer. Online zou het wel kunnen geloof ik. (20 additional liveries Black Edition for online use) Tuning is ook maar fake. Maar opzich wel een OK game. Grafisch vond ik grid 2 er mooier uit zien.

Het rijden van de super cars en de hyper cars vind niet leuk om tespelen tearcade temakkelijk dat is gewoon grid 2 met dat lompe gedrift. Ik geef de game een 6je. Speel trouwens wel met alle assist uit.

De drift mode dat is helemaal niks. Ben ik niet blij mee. Te fake geen fun.

Is de game het geld waard nee. wacht nog een maandje dan is die 15 euro schat ik. Het is mijn mening zie maar wat jullie ermee doen.

Hier is iemand de game aan het streamen http://www.twitch.tv/tjkuno25

Auto Club Revolution 2.0 word wel een betere game.

[ Voor 19% gewijzigd door goosche op 25-06-2014 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
goosche schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 17:51:
[...]

net nog een race gedaan val wel iets tegen te acrade. Grid 1 blijft toch nog een betere game. Ze hebben veel dingen weg gelaten van grid 2 bijv je kan je livery niet veranderen of rims ect dat vind ik wel jammer. Online zou het wel kunnen geloof ik. (20 additional liveries Black Edition for online use) Tuning is ook maar fake. Maar opzich wel een OK game. Grafisch vond ik grid 2 er mooier uit zien.

Het rijden van de super cars en de hyper cars vind niet leuk om tespelen tearcade temakkelijk dat is gewoon grid 2 met dat lompe gedrift. Ik geef de game een 6je. Speel trouwens wel met alle assist uit.

De drift mode dat is helemaal niks. Ben ik niet blij mee. Te fake geen fun.

Is de game het geld waard nee. wacht nog een maandje dan is die 15 euro schat ik. Het is mijn mening zie maar wat jullie ermee doen.

Hier is iemand de game aan het streamen http://www.twitch.tv/tjkuno25

Auto Club Revolution 2.0 word ik wel een betere game.
De ACR update duurt al 10 dagen - deze keer hebben ze het echt voor elkaar ......dood ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goosche
lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Beakzz schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 13:35:
[...]

Daar komt een mod voor die de blur verwijderd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
Heb vanmiddag een paar races gedaan op de PC en me prima vermaakt.

Voelt prima aan met G27 instellingen zijn goed te doen en auto's voelen goed aan !

Blur ????? In Iracing willen we vuil op de ruit hier hebben we het en nog klagen lol
Dashboard kijken vraag me af of Alonso daar ooit tijd voor heeft ?

Ziet er prima uit beelden zijn prima kortom een prima game als ik eens even geen zin heb in Iracing en gewoon hard wil racen met wat duwwerk !!

Net high textures en DLC Black geinstalleerd en ziet er gewoon prima uit op PC !!

[ Voor 8% gewijzigd door leekers op 25-06-2014 21:18 ]

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Niet online
Heb hem vanavond ook gespeeld en hij is gelukkig stukker beter als grid 2.
En ik weet dat je het niet kunt/mag vergelijken maar hij haalt het bij lange na niet bij Assetto Corsa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-07 15:43

Remcom00

hij is gek

Henkus schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 19:40:
[...]

Daar komt een mod voor die de blur verwijderd ;)
Nou joepi, dan loop je constant tegen low-res interieur aan te kijken :+.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

De blur zal denk ik vooral jammer zijn omdat CM besloten heeft dat jij je daar niet op mag focussen, ipv dat je dat zelf bepaald.

In Grid keek ik op sommige circuits en in sommige auto's idd ook nooit naar de dash, maar op een paar langzamere circuits, of met rechte stukken, kon het prima. Ook hebben/hadden bijv. de Corvette's geen achteruitkijkspiegel, maar een camera, met beeldscherm op de dash, en het is toch best nuttig om zo af en toe een blik daarin te werpen.

Het is gewoon een behoorlijk slordigheidje, die oplossing kon 10 jaar geleden prima, maar nu niet meer. Hell, 10 jaar geleden hadden de serieuzere games het ook niet, Racing Simulator 3 had bijv. een pracht van een cockpitview, en ook Nascar Racing 3 [15 jaar oud?] had een 100% werkende cockpit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is overigens ook een optioneel, gratis HD-texture pack beschikbaar. Iemand deze al in gebruik?

http://store.steampowered.com/app/295100/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
  • Laatst online: 06-01-2021
Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 09:58:
Er is overigens ook een optioneel, gratis HD-texture pack beschikbaar. Iemand deze al in gebruik?

http://store.steampowered.com/app/295100/
Verbeterd het beeld een stuk aanrader

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkehuus
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 14:41
Gisteren ook even een race gespeeld en moet zeggen dat ik blij verrast was na Grid 2.
Van het weekend maar eens uitgebreid testen, maar de eerste kennismaking was goed!

Ik heb ook even zitten kijken naar de HD-texture pack, maar ik dacht dat deze alleen voor 4K ondersteuning zorgde. Geeft deze op 1920x1200 ook een verbeterd beeld??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:50
Heeft alleen te maken met het formaat van de textures (in dit geval dus textures van 4096x4096). Het verbeterd de beeldkwaliteit ongeacht de resolutie waarop je het spel speelt.

Je GPU moet het wel kunnen trekken natuurlijk, met een matige GPU zal je fps flink zakken als je deze texture pack gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-09 18:47
Zit er een hood-cam in?
Hoe is de handling? Hoeft geen sim te zijn, maar een beetje "logica" tijdens het nemen van bochten mag wel. Of is het een drift-fest?

[ Voor 58% gewijzigd door Buzz_Fuzz op 26-06-2014 15:20 ]

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
Buzz_Fuzz schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 15:18:
Zit er een hood-cam in?
Hoe is de handling? Hoeft geen sim te zijn, maar een beetje "logica" tijdens het nemen van bochten mag wel. Of is het een drift-fest?
Hood cam weet ik zo niet, maar wel een dash cam(geen dashboard en stuur zichtbaar).
Wat ik zo hier en daar lees schijnt de handling wel goed te zijn over de hele linie, wat men dus van een simcade game verwachtte, dus geen drift fest tenzij je het onderdeel drift gaat spelen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-08 15:42
Hoodcam zit er in ja.
Qua handling vind ik het op Grid 1 lijken, wat in mijn ogen een positief punt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Damn, ik weet nog steeds niet wat te doen met dit spel. Grid 2 viel zo hard tegen en aangezien ik geen goed pc heb kan ik alleen voor de PS3 versie gaan en die ziet er wel een stuk minder uit dan de pc versie natuurlijk. Ik vraag me echt af of ik er nu voor moet gaan of toch maar gewoon op Project Cars (PS4 ) wachten.

Normaal koop ik elk spel waar ik zin in heb, maar nu twijfel ik ineens :+

[ Voor 8% gewijzigd door Beakzz op 26-06-2014 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

VasZaitsev schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 00:12:
De blur zal denk ik vooral jammer zijn omdat CM besloten heeft dat jij je daar niet op mag focussen, ipv dat je dat zelf bepaald.

In Grid keek ik op sommige circuits en in sommige auto's idd ook nooit naar de dash, maar op een paar langzamere circuits, of met rechte stukken, kon het prima. Ook hebben/hadden bijv. de Corvette's geen achteruitkijkspiegel, maar een camera, met beeldscherm op de dash, en het is toch best nuttig om zo af en toe een blik daarin te werpen.

Het is gewoon een behoorlijk slordigheidje, die oplossing kon 10 jaar geleden prima, maar nu niet meer. Hell, 10 jaar geleden hadden de serieuzere games het ook niet, Racing Simulator 3 had bijv. een pracht van een cockpitview, en ook Nascar Racing 3 \[15 jaar oud?] had een 100% werkende cockpit.
Het is vooral jammer omdat je dan dus achteruitgaat ten opzichte van je eerdere games.

GRID werkte perfect, inclusief spiegels.

Voor mij toch een stuk leuker om te rijden met alleen cockpitview, en spiegels, in plaats van "druk op dit knopje voor achteruitcamera".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
En dat je ineens "buiten de auto" zit als je opzij kijkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Hier kun je de no-blur mod downloaden

http://www.racedepartment...-blur.89248/#post-1756384

Ik had zelf gisteren al de cameras gewijzigd

Orgineel:

Afbeeldingslocatie: http://s11.postimg.org/7pdzplm8j/original.jpg

Modded

Afbeeldingslocatie: http://s29.postimg.org/qwmz2ltxz/modded.jpg

De lage textures in de cockpit storen me veel minder dan een A-stijl en een spiegel die steeds vager worden naar mater je harder gaat rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:17

TommyGun

Stik er maar in!

Zojuist de Xbox360 uitvoering besteld bij Preordersonly voor 45,- euro incl. verzenden. Ik ben benieuwd :).

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
Wie nog twijfelt moet gewoon dit zien.. wat je er allemaal in kan doen, dan ben je meteen verkocht =)

YouTube: GRID Autosport Racing Modes HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kw4kje
Wat ik jammer vind is dat je bij de auto onderdelen die eraf vallen gewoon door heen kunt rijden, was bij grid 1 juist zo mooi dat je die ook echt moest ontwijken, want je kon er zelfs last van krijgen als het onder je wagen kwam.

[ Voor 17% gewijzigd door Kw4kje op 27-06-2014 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceBlue
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:50
Voila gekocht, voor €25 kan je niet gekloot zijn (pc). Namiddag eens testen ik vond Grid 2 zwaar tegenvallen. Hopelijk lijkt het toch een stuk meer op Grid/Toca.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iuigi
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03-10-2024
Top. Tussen de 5 en 15 FPS op minimale settings op mijn PC. Ik speel op 1080p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Niet online
Iuigi schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 11:52:
Top. Tussen de 5 en 15 FPS op minimale settings op mijn PC. Ik speel op 1080p
Vreemd speel hem hier op mijn download pc met i3-3225 en 660Ti op een stabiele 60FPS(1080) op ultra/max settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skreppiedoe
  • Laatst online: 18:34
IceBlue schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 11:22:
Voila gekocht, voor €25 kan je niet gekloot zijn (pc). Namiddag eens testen ik vond Grid 2 zwaar tegenvallen. Hopelijk lijkt het toch een stuk meer op Grid/Toca.
Ik heb m zelf voor€22 en dat is de game zeer zeker waard,draait als een zonnetje. Ik vind de game idd meer lijken op grid/toca. Morgenmiddag weer verder racen :+
Alleen jammer van de matige cockpit view.

PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skreppiedoe
  • Laatst online: 18:34
calsonic schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 12:15:
[...]

Vreemd speel hem hier op mijn download pc met i3-3225 en 660Ti op een stabiele 60FPS(1080) op ultra/max settings.
Dan moet ik misschien ook maar eens proberen de settings wat hoger te zetten, ik heb een i5 3570k en gtx660TF . Ik heb gespeeld op de default settings, en die staan op high. Geen idee hoeveel fps ik dan heb maar het draait erg soepel zonder frame drops, dus ik denk dat ik wel wat hoger kan gaan :) .

PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Cockpitview zuigt echt gewoon, het is echt spuuglelijk. Hele cockpit is zo wazig dat het lijkt alsof je je bril bent vergeten, maar iets op de motorkap, 5cm van de voorruit vandaan is opeens haarscherp. Zonde...

Graphics zijn soms echt prachtig, en een echte update van Grid, Grid 2 vond ik zelf niet echt mooi.

Handling is prima, al vond ik zelf Grid toch nét ietsje lekkerder rijden, maar die was misschien ook een tikje meer arcade.

Wel mis ik de dingen die wel in Grid zaten, en er al in Grid 2 uitgesloopt waren, vooral het hebben van je eigen team met je eigen stijl, dat vond ik zelf echt 1 van de leukste dingen, en je kon gewoon zelf ontdekken welke auto je het fijnste vond rijden, en die dus kiezen. Nu moet je maar hopen dat het team een fijne auto aanbied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Goed nieuws,

Naast de mod die de blur verwijderd, word er nu inmiddels ook gewerkt aan een mod die werkende spiegels heeft :

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6o1JOsG.jpg

De game zelf vind ik echt super... :P

Ik heb inmiddels al 9 uurtjes in de single player zitten en vind het nog steeds geweldig.
De cockpit view valt tegen, maar gelukkig de gameplay niet.

[ Voor 35% gewijzigd door Henkus op 28-06-2014 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iuigi
Heeft er iemand enig idee waarom ik niet boven de 15 fps gemiddeld kom? Laagste settings of hoogste settings maakt geen verschil. Mijn specs staan in mijn sig, zou volgens mij ruim moeten voldoen. Het enige wat ik me zou kunnen voorstellen is mijn psu. Dat is nu nog een Cooler master g650m, dinsdag wordt mijn AX1200 bezorgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Met dat systeem in je sig, zou ik het niet weten. Ik neem aan dat je gewoon op fullHD draait? Mijn 1100T + R9 290 zorgt ervoor dat ik zo rond de 60fps gem. haal, met drops naar rond de 50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iuigi
Jep, 1080p. En het gaat inderdaad om het systeem in mijn sig. Overigens wordt het niet beter op 720p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Catalyst versie ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iuigi
14.6 beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:17

TommyGun

Stik er maar in!

Kw4kje schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 16:33:
Wat ik jammer vind is dat je bij de auto onderdelen die eraf vallen gewoon door heen kunt rijden, was bij grid 1 juist zo mooi dat je die ook echt moest ontwijken, want je kon er zelfs last van krijgen als het onder je wagen kwam.
Jammer idd, ook dat je de pits niet in kan dus lekke band of zo = restart.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Probeer eerst 14.4 eens.

14.6 zit vol met problemen. Zo krijg ik na installatie van 14.6 een zwart scherm na het windows logo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 08:49
Is er al een Tweakers Racenet team?

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:18
Hoe zit het met mods en multiplayer? Is iedereen dan de sjaak totdat Codemasters het spel verder afmaakt? :P

Grid 2 was vrij matig uiteindelijk, maar ik had wel veel uurtjes in de multiplayer zitten. Singleplayer was 't niet waard in dat spel. Zo te lezen is de SP dus wel vermakelijk dit keer?

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

SP is heel wat beter dan Grid 2, vooral omdat de auto's gewoon goed rijden, wel ietsje onzekerder dan Grid, maar nog lang niet zo erg als het driftfest van Grid 2, of de niet recht uit te krijgen auto's in Shift 2.

Maar, qua "verhaal en mogelijkheden is het niet veel beter dan 2. Je blijft de hele tijd maar contractjes aannemen van teams, waar je 1 seizoen voor rijdt en dan is het weer over. Geen eigen team dus, geen geld om te beheren, alleen maar XP, en zelfs dat vind ik tot nu toe weinig uitmaken.

Grid zelf is eigenlijk sinds die uitgebracht is ongeëvenaard. Reed fantastisch, goede keuze aan auto's, eigen team mogen samenstellen, veel afwisseling.

Pagina: 1 2 Laatste