Geweldig topic, gister even doorgelezen, en veel herkenbaar en nostalgie, tot aan Heidi en Schateiland toe!
(ja ja ruimschoots gekwalificeerd voor de bejaardensoos hier)
Klopt idd dat veel van vroeger echt reclames waren, en dan ook nog de verplichte educatieve boodschappen erbij
' Now you know and knowing is half the battle!'
........en idd op de commercielen, reclames er tussendoor, jaja de netflix jeugd weet niet hoe goed ze het hebben
Toch me altjd zeer goed ermee vermaakt. Ben het er wel mee eens dat terugkijken wel risioco is om de nostalgie wat te beschadigen. Maar goed ben je zelf bij......normaliter ben ik niet zo van fast forwarden in series maar misschien is het daarmee beter te doen
Zelf ooit idd een boxset gekocht van TF g1 en de film geloof ik ook nog, maar verder op tekenfilm gebied niet heel veel meer gekocht. paar keer wel met een warner brothers boxsets in de winkelman gestaan (nou ja achter de computer gezeten) maar nooit gekocht.
Wel wat anime, maar ook dat is niet echt heel veel. Respect voor de mensen die (ook) dat verzamelen in boxsets, want het gaat best hard als series als bleach/naruto en db 100-en zo niet 1000-en afleveringen hebben, en ook nog plenty of stand alone films.
offtopic:
(wel ooit idd een fase gehad waarin best wat films kocht, met name toen dvd's populair werden......daarna toch ook downen en branden en werd kopen al minder interessant MAAR vooral blur ray...vond het al vervelend dat ik van vhs naar dvd sommige films 2x gekocht had, en daarna nog is van dvd naar blu ray, en nu weer naar 4k ultra blu ray, je blijft bezig.....dus nee.....mogelijk een film kopen in 4k/ultra om mijn C9 is echt volop te benutten maar verder geloof ik het wel
Vermoeddelijk iets wat voor velen hier wel bekend zal zijn... maar, als je gewoon in een willekeurig winkel (ala mm) iets in dit genre vind is het vaak wel een goedkope dvd......maar dan 2-4 afleveringen van iets.......vond dat voornamelijk irritant, als ze de boxsets al hadden waren die dan wel weer best duur.....de vraag is wat een eerlijk prijs is voor een niche ding als dit, maar zoals die set die iemand eerder noemde die 130 euro is, dat vind ik idd belachelijk.....
Ook supervet om hier de YT link naar ' The Tick' te vinden, vond dat echt super grappig jaren terug, maar geen idee of het nu nog steeds zo is
Andere tekenfilm die ik echt geweldig vond qua flauwe humor (ook voor de wat oudere kijker, al hoewel dat meer dan jonge tieners zullen zijn dan volwassenen) was Earth worm jim.
Misschien is beetje zoeken of dat ook terug te vinden is.
Ook interessant om te lezen dat tekenfilms uit de reclame groep vaak dus re-releaes gekend hebben, met vermoedelijk nog steeds het zelde doel, maar dat de kwaliteit wel omhoog ging. Rereleasen soms wel gezien, maar vaak dat ' bah het is anders dan het orgineel' gevoel gehad en niet verder gekeken naast dat ik tegenwoordig steeds minder tv kijk, vroeger toch best wel heel veel tijd aan gespendeerd

.
Misschien die vooral dan thundercats en transformers beast wars nog is een kans geven.En had ook he-man dus een 2e relase gekregen? Gezien ik best wel fan van het org was, die wellicht dan ook een kansje geven.
Misschien ook leuk om te verwijzen naar het speelgoed, op netflix heb je de show ' toys that made us' denk dat dit voor veel van de posters/lurkers hier op zijn minst ook somewhat interessant is