Wie herinnert zich nog de magische schoolbus uit de jaren 90 oftewel The Magic Schoolbus? In totaal 52 afleveringen, waarvan de eerste 13 op Netflix te bewonderen zijn. Deze serie is in Nederland volledig op dvd te krijgen en bestaat uit 4 seizoenen. De Canadees-Amerikaanse tekenfilm werd vooral geroemd om zijn educatieve ondertoon.
Ehm,CryptoNL schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 16:02:
[...]
He-man en later ook She-ra zijn ook tekenfilms die eigenlijk gebaseerd zijn op speelgoedStarcom was in Nederland helemaal niet zo populair trouwens. MASK wel
He-man
Captain Planet
Ring Raiders
Starcom
M.A.S.K.
die zijn gewoon begonnen als lange reclames voor het speelgoed...
Jup kloptGomez12 schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 15:23:
[...]
Ehm,
He-man
Captain Planet
Ring Raiders
Starcom
M.A.S.K.
die zijn gewoon begonnen als lange reclames voor het speelgoed...
Nog nooit van gehoord, maar "een vliegende bus" kwam me wel bekend voor! Eindelijk eens gegoogled, want dat spookte zo nu en dan al jaren door mijn hoofd. YouTube: Professor Poopsnagle Geen idee hoe ik dit heb onthouden... Kan mij niet herinneren dat ik dat ooit (actief) heb gekeken, maar die vliegende bus en dat liedje... dat is mij altijd bijgebleven. Zal wel opgezet zijn om mij rustig te maken, want wordt er nog steeds vrolijk vanCryptoNL schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 14:13:
Wie herinnert zich nog de magische schoolbus uit de jaren 90 oftewel The Magic Schoolbus? In totaal 52 afleveringen, waarvan de eerste 13 op Netflix te bewonderen zijn. Deze serie is in Nederland volledig op dvd te krijgen en bestaat uit 4 seizoenen. De Canadees-Amerikaanse tekenfilm werd vooral geroemd om zijn educatieve ondertoon.
[YouTube]
Ja, die vond ik ook altijd leuk! Was toch in Nederland bij Telekids te zien?CryptoNL schreef op donderdag 23 april 2020 @ 10:52:
Een van mijn persoonlijke favorieten en gelukkig heb ik de import dvd's is De Wasbeertjes oftewel The Raccoons. Deze van oorsprong Canadese tekenfilm was een grote hit in Nederland, mede dankzij de spannende opzet van de serie. Vaak belandde de beertjes in een avontuur tegen o.a. Cyril Sneer en moest ik iedere aflevering ontzettend lachen als kleine jongen
In tegenstelling tot velen andere cartoons werd er voor The Raccoons amper tot geen reclame gemaakt en kwam er zeer weinig merchandise op de markt. In totaal zijn er 60 afleveringen gemaakt en 4 mini speelfilms. Helaas is de serie nooit uitgebracht in Nederland op dvd en/of bluray.
[YouTube: The Raccoons Opening Intro | Theme Song | Cartoon]
Voor een tekenfilm was het soms nog best serieus ook.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Geweldig topic, gister even doorgelezen, en veel herkenbaar en nostalgie, tot aan Heidi en Schateiland toe!
(ja ja ruimschoots gekwalificeerd voor de bejaardensoos hier)
Klopt idd dat veel van vroeger echt reclames waren, en dan ook nog de verplichte educatieve boodschappen erbij
' Now you know and knowing is half the battle!'
........en idd op de commercielen, reclames er tussendoor, jaja de netflix jeugd weet niet hoe goed ze het hebben
Toch me altjd zeer goed ermee vermaakt. Ben het er wel mee eens dat terugkijken wel risioco is om de nostalgie wat te beschadigen. Maar goed ben je zelf bij......normaliter ben ik niet zo van fast forwarden in series maar misschien is het daarmee beter te doen
Zelf ooit idd een boxset gekocht van TF g1 en de film geloof ik ook nog, maar verder op tekenfilm gebied niet heel veel meer gekocht. paar keer wel met een warner brothers boxsets in de winkelman gestaan (nou ja achter de computer gezeten) maar nooit gekocht.
Wel wat anime, maar ook dat is niet echt heel veel. Respect voor de mensen die (ook) dat verzamelen in boxsets, want het gaat best hard als series als bleach/naruto en db 100-en zo niet 1000-en afleveringen hebben, en ook nog plenty of stand alone films.
Vermoeddelijk iets wat voor velen hier wel bekend zal zijn... maar, als je gewoon in een willekeurig winkel (ala mm) iets in dit genre vind is het vaak wel een goedkope dvd......maar dan 2-4 afleveringen van iets.......vond dat voornamelijk irritant, als ze de boxsets al hadden waren die dan wel weer best duur.....de vraag is wat een eerlijk prijs is voor een niche ding als dit, maar zoals die set die iemand eerder noemde die 130 euro is, dat vind ik idd belachelijk.....
Ook supervet om hier de YT link naar ' The Tick' te vinden, vond dat echt super grappig jaren terug, maar geen idee of het nu nog steeds zo is
Andere tekenfilm die ik echt geweldig vond qua flauwe humor (ook voor de wat oudere kijker, al hoewel dat meer dan jonge tieners zullen zijn dan volwassenen) was Earth worm jim.
Misschien is beetje zoeken of dat ook terug te vinden is.
Ook interessant om te lezen dat tekenfilms uit de reclame groep vaak dus re-releaes gekend hebben, met vermoedelijk nog steeds het zelde doel, maar dat de kwaliteit wel omhoog ging. Rereleasen soms wel gezien, maar vaak dat ' bah het is anders dan het orgineel' gevoel gehad en niet verder gekeken naast dat ik tegenwoordig steeds minder tv kijk, vroeger toch best wel heel veel tijd aan gespendeerd
.
Misschien die vooral dan thundercats en transformers beast wars nog is een kans geven.En had ook he-man dus een 2e relase gekregen? Gezien ik best wel fan van het org was, die wellicht dan ook een kansje geven.
Misschien ook leuk om te verwijzen naar het speelgoed, op netflix heb je de show ' toys that made us' denk dat dit voor veel van de posters/lurkers hier op zijn minst ook somewhat interessant is
Klopt idd dat veel van vroeger echt reclames waren, en dan ook nog de verplichte educatieve boodschappen erbij
' Now you know and knowing is half the battle!'
........en idd op de commercielen, reclames er tussendoor, jaja de netflix jeugd weet niet hoe goed ze het hebben
Toch me altjd zeer goed ermee vermaakt. Ben het er wel mee eens dat terugkijken wel risioco is om de nostalgie wat te beschadigen. Maar goed ben je zelf bij......normaliter ben ik niet zo van fast forwarden in series maar misschien is het daarmee beter te doen
Zelf ooit idd een boxset gekocht van TF g1 en de film geloof ik ook nog, maar verder op tekenfilm gebied niet heel veel meer gekocht. paar keer wel met een warner brothers boxsets in de winkelman gestaan (nou ja achter de computer gezeten) maar nooit gekocht.
Wel wat anime, maar ook dat is niet echt heel veel. Respect voor de mensen die (ook) dat verzamelen in boxsets, want het gaat best hard als series als bleach/naruto en db 100-en zo niet 1000-en afleveringen hebben, en ook nog plenty of stand alone films.
offtopic:
(wel ooit idd een fase gehad waarin best wat films kocht, met name toen dvd's populair werden......daarna toch ook downen en branden en werd kopen al minder interessant MAAR vooral blur ray...vond het al vervelend dat ik van vhs naar dvd sommige films 2x gekocht had, en daarna nog is van dvd naar blu ray, en nu weer naar 4k ultra blu ray, je blijft bezig.....dus nee.....mogelijk een film kopen in 4k/ultra om mijn C9 is echt volop te benutten maar verder geloof ik het wel
(wel ooit idd een fase gehad waarin best wat films kocht, met name toen dvd's populair werden......daarna toch ook downen en branden en werd kopen al minder interessant MAAR vooral blur ray...vond het al vervelend dat ik van vhs naar dvd sommige films 2x gekocht had, en daarna nog is van dvd naar blu ray, en nu weer naar 4k ultra blu ray, je blijft bezig.....dus nee.....mogelijk een film kopen in 4k/ultra om mijn C9 is echt volop te benutten maar verder geloof ik het wel
Vermoeddelijk iets wat voor velen hier wel bekend zal zijn... maar, als je gewoon in een willekeurig winkel (ala mm) iets in dit genre vind is het vaak wel een goedkope dvd......maar dan 2-4 afleveringen van iets.......vond dat voornamelijk irritant, als ze de boxsets al hadden waren die dan wel weer best duur.....de vraag is wat een eerlijk prijs is voor een niche ding als dit, maar zoals die set die iemand eerder noemde die 130 euro is, dat vind ik idd belachelijk.....
Ook supervet om hier de YT link naar ' The Tick' te vinden, vond dat echt super grappig jaren terug, maar geen idee of het nu nog steeds zo is
Andere tekenfilm die ik echt geweldig vond qua flauwe humor (ook voor de wat oudere kijker, al hoewel dat meer dan jonge tieners zullen zijn dan volwassenen) was Earth worm jim.
Ook interessant om te lezen dat tekenfilms uit de reclame groep vaak dus re-releaes gekend hebben, met vermoedelijk nog steeds het zelde doel, maar dat de kwaliteit wel omhoog ging. Rereleasen soms wel gezien, maar vaak dat ' bah het is anders dan het orgineel' gevoel gehad en niet verder gekeken naast dat ik tegenwoordig steeds minder tv kijk, vroeger toch best wel heel veel tijd aan gespendeerd

Misschien die vooral dan thundercats en transformers beast wars nog is een kans geven.En had ook he-man dus een 2e relase gekregen? Gezien ik best wel fan van het org was, die wellicht dan ook een kansje geven.
Misschien ook leuk om te verwijzen naar het speelgoed, op netflix heb je de show ' toys that made us' denk dat dit voor veel van de posters/lurkers hier op zijn minst ook somewhat interessant is
10 second ninja DONE
Thundercats, Earth Worm Jim en je andere voorbeelden heb ik ook allemaal op dvdSagat schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 12:58:
Geweldig topic, gister even doorgelezen, en veel herkenbaar en nostalgie, tot aan Heidi en Schateiland toe!
' Now you know and knowing is half the battle!'![]()
........en idd op de commercielen, reclames er tussendoor, jaja de netflix jeugd weet niet hoe goed ze het hebben![]()
Toch me altjd zeer goed ermee vermaakt. Ben het er wel mee eens dat terugkijken wel risioco is om de nostalgie wat te beschadigen. Maar goed ben je zelf bij......normaliter ben ik niet zo van fast forwarden in series maar misschien is het daarmee beter te doen![]()
offtopic:
Ook interessant om te lezen dat tekenfilms uit de reclame groep vaak dus re-releaes gekend hebben, met vermoedelijk nog steeds het zelde doel, maar dat de kwaliteit wel omhoog ging. Rereleasen soms wel gezien, maar vaak dat ' bah het is anders dan het orgineel' gevoel gehad en niet verder gekeken naast dat ik tegenwoordig steeds minder tv kijk, vroeger toch best wel heel veel tijd aan gespendeerd.
Wie kent deze serie nog? Ook deze heb ik compleet in bezit (import)
[YouTube: The Mask]
Na aanleiding van het topic eens nagedacht wat voor tekenfilms ik vroeger keek. Een paar leuke heb ik mij kunnen herrineren, mogelijk ben ik een aantal andere reeds vergeten.
Atakku No. 1
Ganbare, Kickers!
Montana Jones
Darkwing Duck
Gummi Beren
TaleSpin
Gezien de tijd die ik als klein kind had om te kijken had ik verwacht dat die series allemaal veel afleveringen hebben. Maar de meesten hebben 100 afleveringen niet gehaalt.
Atakku No. 1
Ganbare, Kickers!
Montana Jones
Darkwing Duck
Gummi Beren
TaleSpin
Gezien de tijd die ik als klein kind had om te kijken had ik verwacht dat die series allemaal veel afleveringen hebben. Maar de meesten hebben 100 afleveringen niet gehaalt.
Honderd afleveringen halen was ook niet het doel van zo'n series. Het doel was een televisie seizoen vullen.[b]DarkSEDA in "Goede oude (retro) (teken)films"
Er zijn veel shows die maar dertien afleveringen per seizoen hebben, omdat ze maar op één dag in de week werden uitgezonden. Animatieseries werden regelmatig op alle weekdagen vertoond, dus hadden zender dertien weken lang vijf afleveringen nodig om hun zendschema te vullen. Daarom dat veel oudere series rond de 65 afleveringen stopten, want daar hadden ze een volledig seizoen televisie mee.
Studio's hadden er ook zelden baat bij om meer te produceren, want met 65 afleveringen kon je een mooi syndicatiepakket verkopen aan andere zenders. Er zijn natuurlijk uitzonderingen. Om maar even Darkwing Duck te noemen... Darkwing Duck was een pakket van 65 afleveringen voor syndicatie, oorspronkelijk voor The Disney Afternoon in de VS. De Amerikaanse zender ABC wou een exclusief seizoen, dus werden er dertien afleveringen toegevoegd aan de productie. ABC verlengde voor een tweede exclusief seizoen, dus werden er nog eens dertien afleveringen geproduceerd. Na een bepaald aantal uitzendingen of jaren keerden de zendrechten terug naar Disney. Bijgevolg is Darkwing Duck een show met 91 afleveringen.
Er is een verschil tussen series die exclusief gemaakt zijn voor een zender, en series die rechtstreeks gemaakt zijn voor de syndicatie markt. Maar de studio's hadden vrijwel altijd contracten waarin stond dat de rechten van de show na x-aantal uitzendingen of jaren terugkeerde naar hen, en bijgevolg ook in syndicatie konden uitgezonden worden.
Dikgedrukt in de collectie, maar helaas ook nooit uitgebracht op dvd in Nederland. Naast Darkwing Duck had je ook Count Duckula (ook nooit uitgebracht, wel als import te koop)DarkSEDA schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 20:48:
Na aanleiding van het topic eens nagedacht wat voor tekenfilms ik vroeger keek. Een paar leuke heb ik mij kunnen herrineren, mogelijk ben ik een aantal andere reeds vergeten.
Atakku No. 1
Ganbare, Kickers!
Montana Jones
Darkwing Duck
Gummi Beren
TaleSpin
Een aantal die ik nog niet voorbij zien komen:
YouTube: The Twins of Destiny - Intro
YouTube: Jungelpatruljen (Jungle Tales) - engelsk intro og outrosang
YouTube: Huckleberry Finn: Escape to Freedom
YouTube: Animaniacs - Yakko's World [Dutch] Better Quality
YouTube: Mystic Knights of Tir Na Nog - Opening ( Intro ) HQ
YouTube: The real adventures of Jonny Quest intro theme
[ Voor 33% gewijzigd door baba420 op 26-04-2020 06:32 ]
Ik probeer zoveel mogelijk uit eigen collectie te delen, dus bij deze weer eentje!baba420 schreef op zondag 26 april 2020 @ 05:26:
Een aantal die ik nog niet voorbij zien komen:
In de jaren 90 waren daar de Animaniacs. Deze autistische familie was erg populair onder de kijkers van onder andere Cartoon Network en Nickelodeon. Wat veel mensen niet weten is dat de serie van de hand komt van Steven Spielberg in samenwerking met Warner Bros.
Tegenwoordig is de serie VOLLEDIG te importeren op dvd en nooit in Nederland uitgebracht.
[YouTube: Animaniacs Theme - HIGH DEFINITION]
Heerlijk!CryptoNL schreef op maandag 4 mei 2020 @ 10:48:
[...]
Ik probeer zoveel mogelijk uit eigen collectie te delen, dus bij deze weer eentje!
In de jaren 90 waren daar de Animaniacs. Deze autistische familie was erg populair onder de kijkers van onder andere Cartoon Network en Nickelodeon. Wat veel mensen niet weten is dat de serie van de hand komt van Steven Spielberg in samenwerking met Warner Bros.
Tegenwoordig is de serie VOLLEDIG te importeren op dvd en nooit in Nederland uitgebracht.
[YouTube: Animaniacs Theme - HIGH DEFINITION]
Toch eens kijken of deze voor een leuke prijs valt te importeren
Edit:
Gevonden op Amazon voor nog wel een aardige prijs €126,36 met €3,99 verzendkosten.
Link: https://www.amazon.nl/gp/product/B07GJ35FCT/
[ Voor 6% gewijzigd door NegativeFreak op 04-05-2020 13:52 ]
Ja ik heb die set ook. Slechts 20 euro voor betaaldNegativeFreak schreef op maandag 4 mei 2020 @ 13:41:
[...]
Heerlijk!Zo vol grappen waar je vroeger wel om lachte maar eigenlijk niet snapte. Hedendaags kan deze tekenfilm echt niet meer dan zouden waarschijnlijk de meeste mensen gaan klagen omdat ze belachelijk gemaakt worden door tekenfilmkarakters en op hun slappe pik / vaginaflap zijn getrapt.
Edit:
Gevonden op Amazon voor nog wel een aardige prijs €126,36 met €3,99 verzendkosten.
Link: https://www.amazon.nl/gp/product/B07GJ35FCT/
Nog eentje dan!
Een van mijn persoonlijke favorieten uit de jaren 90 is Dokter Snuggles. Deze van oorsprong Britse tekenfilm stamt al uit de jaren 60 en was in Nederland onder andere te zien bij de AVRO en later bij Kindernet. In totaal bestaat de serie uit slechts 13 afleveringen en zijn enkele afleveringen op dvd verschenen, maar nooit compleet.
Een van mijn persoonlijke favorieten uit de jaren 90 is Dokter Snuggles. Deze van oorsprong Britse tekenfilm stamt al uit de jaren 60 en was in Nederland onder andere te zien bij de AVRO en later bij Kindernet. In totaal bestaat de serie uit slechts 13 afleveringen en zijn enkele afleveringen op dvd verschenen, maar nooit compleet.
Wauw, dat heb je netjes gedaan voor die prijs!CryptoNL schreef op maandag 4 mei 2020 @ 14:23:
[...]
Ja ik heb die set ook. Slechts 20 euro voor betaaldDat is het probleem voor veel mensen die niet verzamelen. Je moet er heel snel bij zijn, want die sets stijgen alleen maar in waarde, want ze worden in hele lage prints uitgegeven. Vaak slechts 1.000 stuks.
Hoe hou je dit zelf bij dan? Is daar een site voor of ga je zelf eens in de 14 dagen websites afstruinen of … ?
Count Duckula heb ik nooit gezien.CryptoNL schreef op zondag 26 april 2020 @ 01:19:
[...]
Dikgedrukt in de collectie, maar helaas ook nooit uitgebracht op dvd in Nederland. Naast Darkwing Duck had je ook Count Duckula (ook nooit uitgebracht, wel als import te koop)
Heb nog een beetje na zitten denken en nog een paar leuke niet standaard kunnen herrineren:
- Camp Candy
- Captain Zed and the Zee Zone
- Babar
- The Dreamstone
[YouTube: 💎 The Dreamstone Full Episode • Megattack • 90's British Cartoon • S01E13]
Mischien weten jullie de naam van de tekenfilm.
Er was een tekenfilm met strijders die in zo mechwarior gingen.
En er was ook nog een serie die met kabel van a naar b gingen .
Ze hadden zo apparaat op hun rug waar die kabels uitkwamen
Kan ze maar niet vinden.
En een ouwe gouwe bullet proof
Kan ze maar niet vinden.
BattleTech?david19861 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 23:50:
Sky Commanders?En er was ook nog een serie die met kabel van a naar b gingen .
Kan ze maar niet vinden.
C.O.P.S.En een ouwe gouwe bullet proof
Sarcasm is my superpower! What's yours?
COPS heb ik sinds kort compleet op dvd als importNnoitra schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 00:19:
[...]
BattleTech?
[...]
Sky Commanders?
[...]
C.O.P.S.
Een van de populairste kinderseries ooit (samen met Pokemon) is Power Rangers. Deze van oorsprong Japanse serie genaamd Super Sentai is anno 2020 nog steeds razend populair. De serie werd van 1993 tot 2001 geproduceerd door Saban Entertainment, van 2002 tot 2009 door Disney, en sinds 2010 weer door Saban. Productie vond tijdens de Saban-jaren plaats in de Verenigde Staten, en tegenwoordig in Nieuw-Zeeland.
Power Rangers is gebaseerd op de Japanse Super Sentai-series. Echter: de serie is geen nasynchronisatie van Super Sentai maar een compleet nieuwe productie met Amerikaanse acteurs in de hoofdrollen, afgewisseld met beeldmateriaal uit de Sentai-series. Ook wordt het verhaal vaak wat aangepast om meer aan te sluiten bij een westers publiek. Veel van het speelgoed, vooral de zords (enorme robots), wordt vaak rechtstreeks overgenomen uit Japan en wordt geproduceerd door Bandai.
De serie stond gedurende de eerste drie seizoenen bekend als Mighty Morphin Power Rangers. Daarna kreeg de serie elk seizoen een andere naam beginnend met Power Rangers: Zeo, en werd Power Rangers de algemene overkoepelende naam voor de gehele serie.
Wat veel kijkers niet wisten is dat de stukjes met de slechterikken 1 op 1 werden overgenomen uit Super Sentai en dat er een audio dub onder werd gezet om kosten te besparen. Rita de slechterik speelde helemaal niet in de Power Rangers, maar in Super Sentai
Power Rangers is als import verkrijgbaar op dvd en Super Sentai ook, alhoewel een complete Super Sentai set je een kleine €1.000,- zal gaan kosten.
Power Rangers is gebaseerd op de Japanse Super Sentai-series. Echter: de serie is geen nasynchronisatie van Super Sentai maar een compleet nieuwe productie met Amerikaanse acteurs in de hoofdrollen, afgewisseld met beeldmateriaal uit de Sentai-series. Ook wordt het verhaal vaak wat aangepast om meer aan te sluiten bij een westers publiek. Veel van het speelgoed, vooral de zords (enorme robots), wordt vaak rechtstreeks overgenomen uit Japan en wordt geproduceerd door Bandai.
De serie stond gedurende de eerste drie seizoenen bekend als Mighty Morphin Power Rangers. Daarna kreeg de serie elk seizoen een andere naam beginnend met Power Rangers: Zeo, en werd Power Rangers de algemene overkoepelende naam voor de gehele serie.
Wat veel kijkers niet wisten is dat de stukjes met de slechterikken 1 op 1 werden overgenomen uit Super Sentai en dat er een audio dub onder werd gezet om kosten te besparen. Rita de slechterik speelde helemaal niet in de Power Rangers, maar in Super Sentai
Power Rangers is als import verkrijgbaar op dvd en Super Sentai ook, alhoewel een complete Super Sentai set je een kleine €1.000,- zal gaan kosten.
Nightshade
@david19861 Anders Macron One?
FEEL THE POWAAAAAHHHHH
[ Voor 33% gewijzigd door Vrijdag op 08-05-2020 15:59 ]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Ik heb van week de Ren & Stimpy Show weer eens opgezocht.
Na al die jaren vroeg ik me af of het de tand des tijds nog zou doorstaan.
JA dus!
Ouderwets genieten van foute en bat-shit-crazy humor.
Je moet ervan houden, maar ik kan er erg van genieten.
Min dochter van 12 heeft mijn gevoel voor humor en kan wel tegen een stootje.
Wij kijken nu dus lekker samen.
Ik zie dat de hele serie een paar jaar geleden op BluRay is uitbebracht.
Binnenkort maar eens bestellen.
Na al die jaren vroeg ik me af of het de tand des tijds nog zou doorstaan.
JA dus!
Ouderwets genieten van foute en bat-shit-crazy humor.
Je moet ervan houden, maar ik kan er erg van genieten.
Min dochter van 12 heeft mijn gevoel voor humor en kan wel tegen een stootje.
Wij kijken nu dus lekker samen.
Ik zie dat de hele serie een paar jaar geleden op BluRay is uitbebracht.
Binnenkort maar eens bestellen.
ind battle tech en skycommanders thanks
battletech en skycommanders staat ook op youtube btw
edit: voor de ultieme nostalgie trip
[YouTube: Fun Factory Sky Channel (extended video)]
[ Voor 53% gewijzigd door Hubert op 19-05-2020 09:55 ]
Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.
Wie kent - naar mijn idee - een van de leukste tekenfilms aller tijden nog, namelijk SUPERFRIENDS!
In deze Amerikaanse tekenfilm werd je als kind meegezogen in het DC universum van Batman, Wonder Woman, Superman en alle anderen. De serie is in Amerika verkrijgbaar op DVD (sommige heb ik in de kast staan) en is gedeeltelijk op YouTube te bewonderen. De serie sloeg aan en men verkocht miljoenen stuks merchandise waaronder poppen, t-shirts en figurines.
In deze Amerikaanse tekenfilm werd je als kind meegezogen in het DC universum van Batman, Wonder Woman, Superman en alle anderen. De serie is in Amerika verkrijgbaar op DVD (sommige heb ik in de kast staan) en is gedeeltelijk op YouTube te bewonderen. De serie sloeg aan en men verkocht miljoenen stuks merchandise waaronder poppen, t-shirts en figurines.
Het probleem is dat die rechten er wel zijn, maar liggen óf bij partijen die (nog) niet in NL actief zijn óf de rechten zijn gedeeld.ErikT738 schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 17:44:
[...]
Ik heb er ook wel eens naar gezocht maar helaas nooit de Nederlandse dus kunnen vinden. Het enige wat ik wel in het Nederlands had was DuckTales maar die staat tegenwoordig gewoon op Disney+ (andere zaken zoals Aladdin de serie dan weer niet).
Je zou denken dat men in het huidige streaming tijdperk wel een "quick buck" zou willen maken door de rechten van deze oude series aan Videoland of een vergelijkbare partij te verkopen. Misschien is het wel een ingewikkelde rechtenkwestie (soms staan series wel online maar zonder NL dub, bijvoorbeeld Cardcaptor Sakura op Netflix). Mocht je ooit nog een bron van deze series vinden dan hou ik me aanbevolen.
Rechten bij partij buiten NL
Er zijn veel diensten, met name in de VS, die doen wat jij wil zien. Die partijen zijn nog niet actief in NL. Om een Disney+-situatie te voorkomen (waarbij Disney niet al haar eigen series en films mag toevoegen omdat de rechten elders liggen) houden die partijen angstig vast aan die rechten, waardoor je ondertussen die content niet kunt kijken. Zo nu en dan druppelt er iets door naar Netflix of Amazon Prime, maar het is minimaal.
Met name tubi.tv (eigendom van Hasbro); heeft vrijwel alle content van MarvelSunbow in bezit. Denk Transformers, GI Joe, Jem & The Holograms, Robotix, Bigfoot & The Muscle Machines etc.). Deze dienst was tot de invoering van de AVG te bekijken in NL (maar nu niet meer).
Meervoudige rechthebbenden
Dan heb je nog het volgende probleem: partij A heeft de rechten op de tekenfilmserie, maar die tekenfilmserie is gebaseerd op een franchise/toyline waarvan de rechten bij partij B liggen. Met wat pech nog met muziek die bij partij C ligt (Macron1 is hier een bekend voorbeeld van; die gebruikte Top 40-muziek tijdens battle scenes en die rechten liggen bij platenmaatschappijen).
De partijen komen er onderling niet uit (meestal een geldkwestie) of hebben er gewoon geen zin in omdat ze de rechten alleen maar in het portfolio hebben omdat ze onderdeel uitmaken van een groter pakket; men ziet iedere aandacht alleen maar als meer moeite of meer kosten).
Zo is L'Oreal (die van de shampoo) eigenaar van Filmation en heeft geen interesse om de rechten van Filmation-producties in beweging te zetten.
Dit is voornamelijk een probleem met series van Filmation die gebaseerd zijn op speelgoed van Mattel (He-man, She-Ra, BraveStarr, Ghostbusters). Mattel wil wel, maar L'Oreal niet. EDIT: de Filmation-rechten liggen blijkbaar inmiddels bij Universal, dus er is hoop!
Mattel mag natuurlijk wel haar rechten laten gelden op nieuwe producties, waardoor She-Ra op Netflix (een remake dus) mogelijk werd.
Star Trek Animated (wel Filmation, geen Mattel) is juist wel weer te vinden op Netflix, maar dat komt omdat de rechten van Star Trek een clausule bevatten dat CBS ermee mag doen wat ze wil.
Dit speelt ook bij DIC, (Inspector Gadget, M.A.S.K., C.O.P.S., Jayce & The Wheeled Warriors, Popples, Heathcliff & the Catillac Gang) is in de afgelopen 25 jaar zo vaak van eigenaar gewisseld dat het nu een zooitje is. Steeds bij doorverkoop bleven er rechten aan de strijkstok van de vorige eigenaar hangen. Inspector Gadget is daardoor nu deels van Disney, waardoor de films op Disney Plus staan, maar Amazon heeft de rechte op de oude serie; Netflix op de twee nieuweste series en de tussenliggende serie uit de jaren '90 is van een onbekende partij.
Jayce is deels van Mattel, M.A.S.K. is deels van Hasbro en van C.O.P.S. begrijpt niemand meer iets omdat de speelgoedfabrikant al 20 jaar niet meer bestaat en onduidelijk is wie de rechten uit de boedel heeft gevist.
Nee; beide waren van Sky. Fun Factory in de weekends en DJ Kat (met een K...) doordeweks Er waren ook crossovers (vooral in de vakanties). Fun Factory werd overigens in de ITV-studios in Milton Keynes (UK) opgenomen; DJ Kat in de studios van John de Mol in Hilversum. De Mol was dan ook de drijvende kracht achter veel Sky-programma's (ook Countdown, Sky Traxx en Popformula... allen versies vn programma's die De Mol ook al voor de Nederlandse publieke omroep maakte). Van DJ Kat kwam ook een Nederlandse versie bij de TROS. Ook met Linda, maar de pop was nu een hond (Billy) en werd door dezelfde acteur gespeeld Het heette de Billy Hotdog-show.Droefsnoet schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 13:31:
[...]
Sky Channel had Fun Factory en Super Channel had de DJ Catshow met Linda de Mol.
[...]
Super Channel had wel tekenfilms in de (weekend)ochtenden, maar zonder poppen of presentator er tussendoor. Super Channel richtte zich op een wat ouder publiek met veel gedubde anime zoals Robotech (Macross), Thundersub (Blue Noah), Ulyssees 31, Mysterious Cities of Gold en SPartacus & The Sun Beneath The Sea en wat live action zoals Starfleet, Captain Power & The Soldiers of the Future en de Japanse Spider-man (die laatste kwam later ook op Sky).
Finger Prints! YouTube: Animaniacs - Not so subtle joke - Finger PrintsNegativeFreak schreef op maandag 4 mei 2020 @ 13:41:
[...]
Heerlijk!Zo vol grappen waar je vroeger wel om lachte maar eigenlijk niet snapte. Hedendaags kan deze tekenfilm echt niet meer dan zouden waarschijnlijk de meeste mensen gaan klagen omdat ze belachelijk gemaakt worden door tekenfilmkarakters en op hun slappe pik / vaginaflap zijn getrapt.
Conjugate YouTube: Why cartoon were better back then. "Conjugate? I've never even kisse...
De eerste: oef: dat kan van alles zijn. Voltron, Macron1, Starfleet (ok, met poppen en niet geanimeerd)... heb je meer info?david19861 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 23:50:
Kan ze maar niet vinden.
De tweede: dat moet Sky Commanders van Hanna Barbera zijn
De derde is al genoemd door anderen hierboven
[ Voor 18% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 19-05-2020 12:02 ]
Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl
Ik zou nog zo graag de OG He-Man en Turtles op een bluutjr willen hebben. Je vraagt toch echt af wat uitgevers aan het doen zijn in deze retro is hip tijd?
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
He-man is van Filmation en Mattel; zie mijn uitleg hierboven over de situatie rond die twee. Overigens zijn er de afgelopen 20 jaar wel uitgaven geweest van He-man and the Masters of the Universe (MOTU) op DVD; met een beetje upscaler moet dat te doen zijn op een 4K-tvCobb schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 11:57:
Ik zou nog zo graag de OG He-Man en Turtles op een bluutjr willen hebben. Je vraagt toch echt af wat uitgevers aan het doen zijn in deze retro is hip tijd?
Overigens nadert MOTU zijn 40e verjaardag; dus wie weet wat er nog gaat komen.
Turtles is van ViaCom (CBS) die het via haar Nickelodeon-merk op de markt brengt (wel een moderne versie). Ze hebben ook de rechten van de oude tekenfilmserie, maar niet van de oude speelfilms uit de 90s (die liggen bij Warner). CBS heeft in de VS "All Access" waar de Turtles in alle glorie op te zien zijn
Edit: Toch niet; is blijkbaar een remake.
Fun fact: de intromuziek van de eerste Turtles-tekenfilmserie is geschreven door Chuck Lorre... dezelfde Chuck Lorre die later Two-and-a-half Men en Big Bang Theory heeft bedacht.
De Turtles-tekenfilm stamt uit 1987 en is op dit moment dus 33 jaar oud. Over twee jaar dus 35 jaar oud, dus wie weet. De eerste twee seizoenen zijn op DVD verkrijgbaar.
Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl
Dr. Snuggles vond ik echt geweldig als kind, die intro/tune helemaal!CryptoNL schreef op maandag 4 mei 2020 @ 14:34:
Nog eentje dan!
[YouTube: Dr. Snuggles (Dutch theme)]
Verder..beetje opsomming maar:
- Gummiberen
- David de Boskabouter
- Wuzzles
- Troetelbeertjes
- Lucky Luke
- Inspector Gadget
- Ovide en zijn Vriendjes
- Vrouwtje Theelepel
- Nils Holgersson
- Dommel
En die tekenfilm over..rode bloedlichaampjes in je lichaam? Kom even niet op de titel. Is later nog zo'n D'Agostini boeken()serie over verschenen.
Er was eens....Exorcist schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 12:20:
[...]
Dr. Snuggles vond ik echt geweldig als kind, die intro/tune helemaal!
- Gummiberen
- David de Boskabouter
- Wuzzles
- Troetelbeertjes
- Lucky Luke
- Inspector Gadget
- Vrouwtje Theelepel
- Nils Holgersson
- Dommel
En die tekenfilm over..rode bloedlichaampjes in je lichaam? Kom even niet op de titel. Is later nog zo'n D'Agostini boeken()serie over verschenen.
Ahh thx! Leuk om weer 's te zien/laten zien aan m'n kinderen, vond het destijds erg interessant/leerzaam.CryptoNL schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 12:31:
[...]
Er was eens....Heb 1 set daarvan op dvd, erg zeldzaam en duur. Ovide en Dommel zijn nooit op dvd verschenen.
Voor €50,- mag je mijn box overnemenExorcist schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 12:32:
[...]
Ahh thx! Leuk om weer 's te zien/laten zien aan m'n kinderen, vond het destijds erg interessant/leerzaam.
Ik hou het bij wat voorbeelden op Youtube maar thx, m'n andere retrohobby kost me al genoegCryptoNL schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 12:33:
[...]
Voor €50,- mag je mijn box overnemenEr was eens de ruimte/Amerika etc etc. Ik heb alle boeken trouwens genaamd; Zo werkt je lichaam
Ik probeer op de naam van een tekenfilm te komen die ik vroeger wel tof vond. Het ging over een familie die (per ongeluk?) De hele wereld rond reisde om te proberen thuis te komen.
Volgens mij was er ook iets van een buurman of een 'slechterik' die ze achterna reisde.
Weet iemand nog wat het zou kunnen zijn?
Ik Denk aan iets met familie Robinson, maar dat is het niet.
Volgens mij was er ook iets van een buurman of een 'slechterik' die ze achterna reisde.
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Het klinkt een beetje als "Around the World with Willy Fog" ?Malfunctions schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 21:41:
Ik probeer op de naam van een tekenfilm te komen die ik vroeger wel tof vond. Het ging over een familie die (per ongeluk?) De hele wereld rond reisde om te proberen thuis te komen.
YouTube: De Familie Sanders is anders - Tekenfilmserie (Ned. nagesynchronisee...Malfunctions schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 21:41:
De Familie Sanders?
Die is het, bedankt!
Zag er in mijn herinnering toch heel anders uit..
@DarkSEDA bedankt voor de suggestie.
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Link werkt niet meer.CryptoNL schreef op woensdag 15 april 2020 @ 15:48:
[...]
Hier kan je een groot deel van mijn collectie zien. Mochten jullie nog zoekende zijn naar een bepaalde tekenfilm, geef even een gil. Ik weet wel waar je eraan kunt komen.
http://c.mymovies.dk/cartooncollector/title:desc/group:owned
Ook vroeg ik me af of je nederlandse versies hebt? het is leuk dat ik veel van die shows kan kopen maar iksnap niet dat de nederlandse versies nergens meer zijn.
ik zou erg graag van dommel of beestenbos de nederlandse versie hebben. heb jij die misschien ooit gedownload?
ben wel nu 10 dagen op vakantie
https ipv http zo te zienavantar schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 17:33:
[...]
Link werkt niet meer.
Ook vroeg ik me af of je nederlandse versies hebt? het is leuk dat ik veel van die shows kan kopen maar iksnap niet dat de nederlandse versies nergens meer zijn.
ik zou erg graag van dommel of beestenbos de nederlandse versie hebben. heb jij die misschien ooit gedownload?
ben wel nu 10 dagen op vakantie
bedankt
is die darkwing duck series in de nederlandse dub ?
Trouwens zijn de meetse oude kinder shows die je hebt in nederlandse dub of engels?
Darkwing Duck is op één aflevering na volledig in het Nederlands (en andere talen) op Disney+ te bekijken.avantar schreef op donderdag 17 december 2020 @ 20:35:
[...]
bedankt
is die darkwing duck series in de nederlandse dub ?
Trouwens zijn de meetse oude kinder shows die je hebt in nederlandse dub of engels?
Laat mij raden i.v.m. PC geneuzel?Shandon schreef op donderdag 17 december 2020 @ 22:43:
[...]
Darkwing Duck is op één aflevering na volledig in het Nederlands (en andere talen) op Disney+ te bekijken.
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
In a way..
De expliciete aanwezigheid van de duivel deed de heruitzendingen van de aflevering Hot Spells de das om. Ook bij digitale releases, zoals op iTunes en nu ook Disney+ weren ze die aflevering. Soms daagt die wel eens ergens op. Af en toe duikt ie nog wel eens op, zoals enkele jaren geleden in Duitsland, maar in bijna alle gevallen blokkeren ze de release.
De aflevering in kwestie zat niet in de originele syndication package, maar was gecreëerd voor de zender ABC, waar Disney een contract mee had voor twee exclusieve seizoenen Darkwing Duck. Daarna werden die afleveringen bij de syndication package gevoegd. Bij ABC waren ze strikt in de meest belachelijke zaken, maar los in andere. Maar toen de aflevering gesyndiceerd werd, vond Disney het zelf ongepast.
Over controversiële tekenfilms gesproken, ik moet maar eens op zoek naar de set van Animals of Farthing Wood. Kan me er van herinneren dat er best veel diertjes in dood gingen
Maar dat het wel een mooie serie was.
Die met die bloedlichaampjes, daar was behoorlijk educatief, uitleg over het menselijk lichaam enzo. Volgens mij is daar ook nog een andere versie van in een andere context, maar kan me echt de naam niet herinneren.Exorcist schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 12:20:
[...]
Dr. Snuggles vond ik echt geweldig als kind, die intro/tune helemaal!
- Gummiberen
- David de Boskabouter
- Wuzzles
- Troetelbeertjes
- Lucky Luke
- Inspector Gadget
- Vrouwtje Theelepel
- Nils Holgersson
- Dommel
Edit: was dat deze, “once upon a time.. life”? Later inderdaad buiten het lichaam:
[ Voor 11% gewijzigd door Erapaz op 23-12-2020 09:09 ]
Ja, je hebt ze ook met de menselijke ontwikkeling. Begint bij de cro-magnon en holbewoners en gaat dan met wat grotere stappen door de geschiedenis.Erapaz schreef op woensdag 23 december 2020 @ 09:06:
[...]
Die met die bloedlichaampjes, daar was behoorlijk educatief, uitleg over het menselijk lichaam enzo. Volgens mij is daar ook nog een andere versie van in een andere context, maar kan me echt de naam niet herinneren.
Edit: was dat deze, “once upon a time.. life”? Later inderdaad buiten het lichaam:
[YouTube: Once upon a time... Life - The body sentinels (1 of 3)]
Ah kijk:
"Er was eens... het leven" staat op Netflix volgens mij: https://www.netflix.com/nl/title/80206326?source=35Erapaz schreef op woensdag 23 december 2020 @ 09:06:
[...]
Die met die bloedlichaampjes, daar was behoorlijk educatief, uitleg over het menselijk lichaam enzo. Volgens mij is daar ook nog een andere versie van in een andere context, maar kan me echt de naam niet herinneren.
[YouTube: Once upon a time... Life - The body sentinels (1 of 3)]
There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -
Als je dacht dat de Darkwing Duck aflevering "fout " (sic) was.
Even een bump van dit topic wat inmiddels zelf ook retro is. Een paar maanden geleden ben ik begonnen met het verzamelen van de Nederlandstalige versies van series van vroeger zodat mijn zoontje deze kan kijken zodra hij wat groter is. Voor sommige series die nog tot in den treure zijn herhaald (zoals Nils Holgerson of Wickie de Viking) is het vaak niet al te moeilijk omdat deze op DVD zijn uitgebracht. Helaas lijkt het voor anderen zoals de originele Teenage Mutant Ninja Turtles of Prins Valiant bijna onmogelijk om de Nederlandse versie te vinden...
Maar goed, de reden waarom ik vandaag besloot te bumpen: Er is momenteel een Kickstarter bezig voor een HD uitgave van Oban Star Racers, inclusief de Nederlandstalige dub! Het is iets te "nieuw" om voor mij als echt jeugdsentiment te gelden, maar met mijn jongere neefjes heb ik toch aardig wat afleveringen gezien. Grijp je kans als dit voor jou wel jeugdsentiment is!
Maar goed, de reden waarom ik vandaag besloot te bumpen: Er is momenteel een Kickstarter bezig voor een HD uitgave van Oban Star Racers, inclusief de Nederlandstalige dub! Het is iets te "nieuw" om voor mij als echt jeugdsentiment te gelden, maar met mijn jongere neefjes heb ik toch aardig wat afleveringen gezien. Grijp je kans als dit voor jou wel jeugdsentiment is!

misschien kan je er een torrent van maken.
ben nog steeds op zoek naar een nederlandse torrent site voor dubs
Laatst toevallig rocket power gezien met me kinderen, erg leuk om eens terug gezien te hebben. Zou geweldig zijn als er een site zou zijn waar je dit (allemaal) terug kunt halen met nl dubs.
Johnny Quest vond ik vroeger ook wel leuk.
Dat is natuurlijk niet helemaal de bedoeling op dit forum, al is het in dit geval misschien iets meer acceptabel aangezien er voor veel oude tekenfilms geen legale opties beschikbaar zijn.avantar schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 20:00:
misschien kan je er een torrent van maken.
Overigens vind ik het bizar dat Aladdin de serie nog steeds niet op Disney+ staat. Ik hoop niet dat deze dub ook verloren is gegaan.
Regio 1 DVD's. Regio 2 DVD's zijn vaak landspecifiek.ErikT738 schreef op zondag 15 mei 2022 @ 07:53:
[...]
Dat is natuurlijk niet helemaal de bedoeling op dit forum, al is het in dit geval misschien iets meer acceptabel aangezien er voor veel oude tekenfilms geen legale opties beschikbaar zijn.
Die zijn er dus niet voor veel oude series, of in ieder geval niet voor de Nederlandstalige versie. Zelfs als ze wel ooit zijn uitgebracht zijn ze vaak al jaren out of print of is enkel een selectie van alle afleveringen op DVD uitgebracht (zie de eerder genoemde Prins Valiant).Amphiebietje schreef op zondag 15 mei 2022 @ 09:15:
[...]
Regio 1 DVD's. Regio 2 DVD's zijn vaak landspecifiek.
De Nederlandse versies kan je inderdaad meestal op je buik schrijven. Sowiezo was heel veel Engelstalig met Nederlandse ondertiteling toen het op TV was. Echter, als je het Engels kan pruimen zonder ondertitels is er best veel te vinden aan Amerikaanse of soms Engelse DVDs.ErikT738 schreef op zondag 15 mei 2022 @ 09:45:
[...]
Die zijn er dus niet voor veel oude series, of in ieder geval niet voor de Nederlandstalige versie. Zelfs als ze wel ooit zijn uitgebracht zijn ze vaak al jaren out of print of is enkel een selectie van alle afleveringen op DVD uitgebracht (zie de eerder genoemde Prins Valiant).
oh ik kan alles wel vinden, heb valiant allang gedownload, maar alles was echt wel nederlands tenzij je later in de avaond keek.
hoop dat ik contact kan krijgen met deze kerel voor een hogere kwaliteit van tom sawyer
YouTube: De avonturen van Tom Sawyer - 1. Een appeltje voor de dorst
hoop dat ik contact kan krijgen met deze kerel voor een hogere kwaliteit van tom sawyer
YouTube: De avonturen van Tom Sawyer - 1. Een appeltje voor de dorst
...ik vermoed dat we het niet over dezelfde tijdsperiode hebbenavantar schreef op zondag 15 mei 2022 @ 13:48:
oh ik kan alles wel vinden, heb valiant allang gedownload, maar alles was echt wel nederlands tenzij je later in de avaond keek.
Het zou zomaar dezelfde periode kunnen zijn, het verschilde gewoon erg per zender. Zo is op de publieke omroep een Nederlandse dub van de Dungeons en Dragons cartoon uitgezonden terwijl deze op Fox Kids in het Engels was. Kindernet, de publieke omroep, en haar Belgische tegenhanger waren hoofdzakelijk in het Nederlands terwijl Telekids en Fox Kids ook veel Engels hadden (in mijn herinnering in ieder geval). Later begon Fox Kids ook series die eerst in het Engels werden uitgezonden na te synchroniseren (Eek the Cat, Mad Jack the Pirate, Life with Louis).Amphiebietje schreef op zondag 15 mei 2022 @ 20:52:
[...]
...ik vermoed dat we het niet over dezelfde tijdsperiode hebben. Amerikaanse series waren altijd met ondertiteling in mijn tijd, alhoewel er bij sommige VHS-releases inderdaad Nederlandse versies bestonden (o.a. Transformers). De series waar ook Europeanen aan hadden meegewerkt, waren vaak wel in het NLs.
Ik heb een vraag over een oude tekenfilm waarvan ik de naam niet meer weet.
Het is een korte tekenfilm (wellicht een serie) en gaat over een Arabisch (?) jongetje die wanneer hij special schoenen aantrekt in één keer van alles kan. Voor mijn gevoel was het een filmpje voorafgaand aan een langere tekenfilm.
Het is een hele vage beschrijving maar dit alles wat ik mij kan herinneren. Heb zelf al veel op google gezocht, zonde resultaat.
Komt dit iemand bekend voor?
Het is een korte tekenfilm (wellicht een serie) en gaat over een Arabisch (?) jongetje die wanneer hij special schoenen aantrekt in één keer van alles kan. Voor mijn gevoel was het een filmpje voorafgaand aan een langere tekenfilm.
Het is een hele vage beschrijving maar dit alles wat ik mij kan herinneren. Heb zelf al veel op google gezocht, zonde resultaat.
Komt dit iemand bekend voor?
Ik ben begonnen met Sky Channel. Die hadden toen de Fun Factory. Daar keek ik Transformers, G.I.Joe en Inspector Gadget. Ook had je geloof ik nog Macron 1, Braveheart, M.A.S.K. en Heathcliffe. Linda de Mol zat er ook nog een tijdje volgens mij, met de DJ Cat show.ErikT738 schreef op maandag 16 mei 2022 @ 05:59:
[...]
Het zou zomaar dezelfde periode kunnen zijn, het verschilde gewoon erg per zender. Zo is op de publieke omroep een Nederlandse dub van de Dungeons en Dragons cartoon uitgezonden terwijl deze op Fox Kids in het Engels was. Kindernet, de publieke omroep, en haar Belgische tegenhanger waren hoofdzakelijk in het Nederlands terwijl Telekids en Fox Kids ook veel Engels hadden (in mijn herinnering in ieder geval). Later begon Fox Kids ook series die eerst in het Engels werden uitgezonden na te synchroniseren (Eek the Cat, Mad Jack the Pirate, Life with Louis).
Dat waren allemaal cartoons die alleen in het Engels te kijken waren, later kreeg je nog wel Telekids op zaterdag en zondag en door de week vanaf half vier ofzo. Daar waren de meeste cartoons dacht ik nog wel in het Engels. Later werden ze wel vertaald, Telekids had de Wasbeertjes en "de lange film" altijd in het Nederlands, kan ik me herinneren.
Veronica had bv transformers in het nederlands.. verschrikkelijk.. hielp wel met me engels. toen ik 8 was sprak ik het al vloeiendVrijdag schreef op maandag 16 mei 2022 @ 11:53:
[...]
Ik ben begonnen met Sky Channel. Die hadden toen de Fun Factory. Daar keek ik Transformers, G.I.Joe en Inspector Gadget. Ook had je geloof ik nog Macron 1, Braveheart, M.A.S.K. en Heathcliffe. Linda de Mol zat er ook nog een tijdje volgens mij, met de DJ Cat show.
Dat waren allemaal cartoons die alleen in het Engels te kijken waren, later kreeg je nog wel Telekids op zaterdag en zondag en door de week vanaf half vier ofzo. Daar waren de meeste cartoons dacht ik nog wel in het Engels. Later werden ze wel vertaald, Telekids had de Wasbeertjes en "de lange film" altijd in het Nederlands, kan ik me herinneren.
Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.
Ja dat was echt heel erg slecht. Ik weet nog wel dat Optimus Prime het had over globale verwarming.....Hubert schreef op maandag 16 mei 2022 @ 13:33:
[...]
Veronica had bv transformers in het nederlands.. verschrikkelijk.. hielp wel met me engels. toen ik 8 was sprak ik het al vloeiend
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
Ik kan me niet herinneren of ik Fun Factory ooit heb gekeken, maar series als de originele Transformers heb ik zeker gezien dus het moet haast wel. Ik ben zelf van 1989 dus ik zal misschien nog net de laatste jaren hebben meegekregen.Vrijdag schreef op maandag 16 mei 2022 @ 11:53:
[...]
Ik ben begonnen met Sky Channel. Die hadden toen de Fun Factory. Daar keek ik Transformers, G.I.Joe en Inspector Gadget. Ook had je geloof ik nog Macron 1, Braveheart, M.A.S.K. en Heathcliffe. Linda de Mol zat er ook nog een tijdje volgens mij, met de DJ Cat show.
Overigens zijn er wel meer series waarvan ik geen idee heb op welk net ik ze ooit het bekeken. Het eerder genoemde Prins Valiant en Teenage Mutant Ninja Turtles, maar ook Conan the Adventurer bijvoorbeeld.
@JP_Frost Qua Arabische invloed kan ik alleen Iznogoud, Bob in the Bottle en Sindbad de Zeeman bedenken, maar die passen allemaal niet. Kan je iets zeggen over het jaartal of de animatiestijl of iets in die richting?
Ik ben uit 1980ErikT738 schreef op maandag 16 mei 2022 @ 14:15:
[...]
Ik kan me niet herinneren of ik Fun Factory ooit heb gekeken, maar series als de originele Transformers heb ik zeker gezien dus het moet haast wel. Ik ben zelf van 1989 dus ik zal misschien nog net de laatste jaren hebben meegekregen.
Overigens zijn er wel meer series waarvan ik geen idee heb op welk net ik ze ooit het bekeken. Het eerder genoemde Prins Valiant en Teenage Mutant Ninja Turtles, maar ook Conan the Adventurer bijvoorbeeld.
[YouTube: Conan the Adventurer Opening]
@JP_Frost Qua Arabische invloed kan ik alleen Iznogoud, Bob in the Bottle en Sindbad de Zeeman bedenken, maar die passen allemaal niet. Kan je iets zeggen over het jaartal of de animatiestijl of iets in die richting?
Dit was de intro van de Fun Factory.
Deze is met intro's van veel shows en speelgoed reclames die daar te zien waren:
[YouTube: Saturday Morning cartoons on Fun Factory - Reaching out to you - Sky Channel]
En dit is de intro van de DJ Katshow:
Old Skool Telekids intro:
[ Voor 3% gewijzigd door Vrijdag op 16-05-2022 14:44 ]
Ik denk dat het uit de vroege jaren 80 is. Het jongetje in de tekenfilm was denk ik een tiener. De video begon met een rij kaften en degene die opensloeg was dan de tekenfilm die je zag. Daarom heb ik het idee dat het onderdeel was van een serie tekenfilms.ErikT738 schreef op maandag 16 mei 2022 @ 14:15:
[...]
Raar hoe sommige dingen in je hoofd blijven zitten

Daar hadden ze ook Robotech, Starcom, Planet of the Apes, Visionaries, Jayce and the Wheeled Warriors, en diverse Hanna Barbera cartoons voor wat oudere kinderen.Vrijdag schreef op maandag 16 mei 2022 @ 11:53:
[...]
Op de publieke omroep had je ook een uitzending die allerlei tekenfilms in hele korte fragmenten uitzond. Op de publieke omroep had je ook de (tegenwoordig zeer politiek incorrecte) oude Warner Bros cartoons, zo nu en dan een Disney film, later ook Ducktales en Darkwing Duck.
Jetsons en Flintstones op de commerciëlen voordat Telekids kwam. Telekids had in de jaren '90 Amerikaanse series van Saban Entertainment, Power Rangers en diverse vergelijkbare series, de Amerikaanse versie van Macron 1, Teknoman, ook TMNT, Captain Planet, al die Nintendo series, later Gundam Wing. Ze hadden ook Nederlandse series.
BBC Children had veel Britse series. Sommige daarvan zijn ook op de NL'se TV geweest, in het Nederlands. Simpsons heb ik geloof ik ook op de BBC ontdekt...
Alfred J. Kwak, was dat op de publieke omroep? Ik kan me het niet meer herinneren...
Ren and Stimpy staat me ook bij, publieke omroep, geloof ik?
Dat zegt me vaagjes iets. Er zijn ook wat series geweest die Frans/Japanse co-producties zijn geweest, misschien zo eentje.JP_Frost schreef op maandag 16 mei 2022 @ 15:43:
[...]
Ik denk dat het uit de vroege jaren 80 is. Het jongetje in de tekenfilm was denk ik een tiener. De video begon met een rij kaften en degene die opensloeg was dan de tekenfilm die je zag. Daarom heb ik het idee dat het onderdeel was van een serie tekenfilms.
In NL waren die in het Nederlands. Daar hadden ze o.a. een serie over het lichaam, is op de publieke omroep geweest.
Die laatste was de van oorsprong Franse serie "Er was eens..." (Het lichaam in dit geval). Originele heet "Il etait une fois..." 
Al aantal keren besproken hier. Op Netflix beschikbaar als ze er nog staan. Heb ze zelf ook offline beschikbaar hier gelukkig
Al aantal keren besproken hier. Op Netflix beschikbaar als ze er nog staan. Heb ze zelf ook offline beschikbaar hier gelukkig
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
JP_Frost schreef op maandag 16 mei 2022 @ 15:43:
[...]
Ik denk dat het uit de vroege jaren 80 is. Het jongetje in de tekenfilm was denk ik een tiener. De video begon met een rij kaften en degene die opensloeg was dan de tekenfilm die je zag. Daarom heb ik het idee dat het onderdeel was van een serie tekenfilms.
Deze misschien? Er was namelijk ook een aflevering over de islam.
Ja inderdaad! Ik vond de Hanna Barbera cartoons nooit zo leuk trouwens, geen idee waarom. Denk vanwege de tekenstijl en animatie.Amphiebietje schreef op maandag 16 mei 2022 @ 19:17:
[...]
Daar hadden ze ook Robotech, Starcom, Planet of the Apes, Visionaries, Jayce and the Wheeled Warriors, en diverse Hanna Barbera cartoons voor wat oudere kinderen.
Op de publieke omroep had je ook een uitzending die allerlei tekenfilms in hele korte fragmenten uitzond. Op de publieke omroep had je ook de (tegenwoordig zeer politiek incorrecte) oude Warner Bros cartoons, zo nu en dan een Disney film, later ook Ducktales en Darkwing Duck.
Jetsons en Flintstones op de commerciëlen voordat Telekids kwam. Telekids had in de jaren '90 Amerikaanse series van Saban Entertainment, Power Rangers en diverse vergelijkbare series, de Amerikaanse versie van Macron 1, Teknoman, ook TMNT, Captain Planet, al die Nintendo series, later Gundam Wing. Ze hadden ook Nederlandse series.
BBC Children had veel Britse series. Sommige daarvan zijn ook op de NL'se TV geweest, in het Nederlands. Simpsons heb ik geloof ik ook op de BBC ontdekt...
Alfred J. Kwak, was dat op de publieke omroep? Ik kan me het niet meer herinneren...
Ren and Stimpy staat me ook bij, publieke omroep, geloof ik?
Ducktales, Teddy Ruxpin en Darkwing Duck kwamen op Ned 3, Veronica/Ned2 had dan Seabert, Troetelbeertjes, Bananenman en Ferdi de Mier. Alfred J. Kwak kwam op Ned1 als ik het me goed kan herinneren, na Tiktak/Sesamstraat/Fabeltjeskrant.
Oh ik bedenk me ineens dat de eindtune dit in een couplet had:
Wat leuk dat je keek,
Tot volgende week.
Dan zijn we weer bij de VARA.
Simpsons waren eerst op RTL4 uitgezonden volgens mij. Ook erg laat, zo tussen tien en elf uur 's avonds en stond in de tv gids als "tekenfilmserie voor volwassenen". Hoewel geen animatieserie, kwam Erik of het klein insectenboek ook op Ned1 of 3.
Veronica had ook Meimaand filmmaand, toen hadden ze ooit eens de lange film van GI Joe uitgezonden.
Ren en Stimpy bij de commerciëlen, alleen weet ik niet meer precies welke zender ze als eerste had voordat ze naar Cartoon Network verhuisden.
En MTV (toen de M nog voor Muziek stond, in plaats van meuk) hadden Beavis & Butthead, The Maxx, Aeon Flux en The Head.
[ Voor 3% gewijzigd door Vrijdag op 17-05-2022 21:24 ]
Misschien dat hier iemand het weet.
Mijn zus en ik keken vroeger met grote regelmaat naar een tekenfilm, waarin volgens onze herinnering een verlaten pretpark centraal stond, met bijen o.i.d in de hoofdrol.. Het was een videoband.
Iemand enig idee? We zoeken en denken ons al maanden suf, maar komen er gewoon niet op.
Mijn zus en ik keken vroeger met grote regelmaat naar een tekenfilm, waarin volgens onze herinnering een verlaten pretpark centraal stond, met bijen o.i.d in de hoofdrol.. Het was een videoband.
Iemand enig idee? We zoeken en denken ons al maanden suf, maar komen er gewoon niet op.