Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-10 18:40

spaceboy

Op grote hoogte

Heb de 50W828B sinds vanmorgen in de kamer staan. Gebruikers review: super! 😁

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkovic
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-10 09:25
Vandaag mijn 55w828b opgehaald bij Electroworld Tummers in Roermond. Maandag werd ik al gebeld dat hij geleverd was.

Ik ben 20 minuten in de winkel geweest en ik was één van de 4(!!!!) mensen die in dat kwartier precies dezelfde tv kwamen ophalen! Ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel mensen de tv daar wel niet besteld hebben en hoeveel ze deze week geleverd hebben gekregen. Uiteraard niet gevraagd, anders was ik niet meer benieuwd geweest ;)

Ik moet alles nog gaan installeren vanavond dus nog geen first impressions. Ik meld het vooral omdat iedereen dacht dat de "naleveringen" nog wel een aantal weken gingen duren. Succes voor iedereen die nog zit te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterk123
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 19:05
Ik heb de Sony KDL-40W605B op het oog.
Graag zou ik deze willen ophangen aan een draaibare beugel ala RICO R03/13/23/33 (weet iemand wat het verschil tussen deze type nummers is toevallig? Ik heb me blindgestaard op de specificaties maar kan geen verschil vinden :? )

Nu vraag ik me af of dit mogelijk is zonder extra adapter/conversie accessoires.
Als ik deze info van sony moet geloven dan is dit niet het geval, in de 'opmerkingen' kolom staat niet dat de SONY SUWA1 nodig is zoals bij andere modellen wel. Of is het maar 1x bovenaan in de tabel gezet en is deze wel nodig voor alle 2014 modellen?

En doet de SUWA1 hetzelfde als dit en dit setje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronny59
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15-04 13:46
spaceboy schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 15:14:
Heb de 50W828B sinds vanmorgen in de kamer staan. Gebruikers review: super! 😁
Fijn dat ter vernemen, Spaceboy! Ik heb mijn toestel daarnet geleverd gekregen en moet het allemaal nog uitpakken. Ik heb wel wat 'schrik' dat de problemen voorheen met mijn hdmi-poorten afkomstig zou kunnen zijn van een defect in de hdmi uitgang van de HD digicorder van Telenet. Ik weet niet of ik in dat geval riskeer mijn nieuwe Sony al direct naar de knoppen te helpen. Of is zoiets beveiligd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apollo89
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-05 14:56
wouterk123 schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 15:40:
Ik heb de Sony KDL-40W605B op het oog.
Graag zou ik deze willen ophangen aan een draaibare beugel ala RICO R03/13/23/33 (weet iemand wat het verschil tussen deze type nummers is toevallig? Ik heb me blindgestaard op de specificaties maar kan geen verschil vinden :? )

Nu vraag ik me af of dit mogelijk is zonder extra adapter/conversie accessoires.
Als ik deze info van sony moet geloven dan is dit niet het geval, in de 'opmerkingen' kolom staat niet dat de SONY SUWA1 nodig is zoals bij andere modellen wel. Of is het maar 1x bovenaan in de tabel gezet en is deze wel nodig voor alle 2014 modellen?
Neen, de SU-WA1 is enkel nodig voor de W7 en W8 reeks van 2014 (behalve de 55" modellen).
Zoals je op onderstaande foto kan zien, zijn er bij de KDL-40W605B vier VESA-bevestigingspunten, met een horizontale tussenafstand van 300 mm en een verticale tussenafstand van 200 mm.

Afbeeldingslocatie: http://cnet4.cbsistatic.com/hub/i/r/2014/05/07/212011b0-1ddd-43c3-ba88-7d27113ea6f9/thumbnail/770x433/a3a16d4d76da79db49a3773a3b32c5a6/sony-kdl40w605-connections.jpg
ronny59 schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 15:55:
Ik heb wel wat 'schrik' dat de problemen voorheen met mijn hdmi-poorten afkomstig zou kunnen zijn van een defect in de hdmi uitgang van de HD digicorder van Telenet. Ik weet niet of ik in dat geval riskeer mijn nieuwe Sony al direct naar de knoppen te helpen. Of is zoiets beveiligd?
Dat lijkt me sterk, maar als je denkt dat er iets mis is met je Digicorder, dan kan je hem bij bepaalde winkelpunten van Telenet laten testen. Klik hier, selecteer "Testen en nakijken van digibox of digicorder (en bij defect in garantie omruilen)" en geef je locatie in om zo'n winkelpunt te vinden.

[ Voor 21% gewijzigd door Apollo89 op 21-01-2015 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronny59
Apollo89 schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 16:00:
[...]

Dat lijkt me sterk, maar als je denkt dat er iets mis is met je Digicorder, dan kan je hem bij bepaalde winkelpunten van Telenet laten testen. Klik hier, selecteer "Testen en nakijken van digibox of digicorder (en bij defect in garantie omruilen)" en geef je locatie in om zo'n winkelpunt te vinden.
Oeps, sorry, ik denk dat het de verkeerde reply gequoted heb. Maar toch bedankt voor de informatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apollo89
Frenkovic schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 15:24:
Vandaag mijn 55w828b opgehaald bij Electroworld Tummers in Roermond. Maandag werd ik al gebeld dat hij geleverd was.

Ik ben 20 minuten in de winkel geweest en ik was één van de 4(!!!!) mensen die in dat kwartier precies dezelfde tv kwamen ophalen! Ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel mensen de tv daar wel niet besteld hebben en hoeveel ze deze week geleverd hebben gekregen. Uiteraard niet gevraagd, anders was ik niet meer benieuwd geweest ;)

Ik moet alles nog gaan installeren vanavond dus nog geen first impressions. Ik meld het vooral omdat iedereen dacht dat de "naleveringen" nog wel een aantal weken gingen duren. Succes voor iedereen die nog zit te wachten.
Was dat geen KDL-55W829B bij Electroworld Tummers? Toch wel een belangrijk verschil, want mensen die elders een KDL-55W828B hebben besteld en al weken zitten te wachten zouden wel eens valse hoop kunnen krijgen door jouw bericht ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF1987
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 09:42:
[...]

Hij is dus wel beschikbaar, alleen moet je wat meer stappen nemen> :?
Qua handelingen is het bijna hetzelfde. Het blijft natuurlijk wel raar dat je het nergens kan vinden. Maar ik denk dat ze het gedaan hebben omdat de app bij de zenders past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronny59
Dit is werkelijk niet te geloven... net mijn nieuwe Sony uitgepakt en geïnstalleerd en geen geluid via de digicorder van Telenet. Dat is pas echt balen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apollo89
ronny59 schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 19:08:
Dit is werkelijk niet te geloven... net mijn nieuwe Sony uitgepakt en geïnstalleerd en geen geluid via de digicorder van Telenet. Dat is pas echt balen :(
Ik veronderstel dat je je Digicorder al wel eens opnieuw hebt opgestart (stroomstekker uittrekken en opnieuw insteken)? Probeer anders eens om de fabrieksinstellingen van je Digicorder opnieuw in te stellen:
Hoe stel ik de fabrieksinstellingen van mijn Digibox of Digicorder opnieuw in? | Klantenservice

Indien dat niet werkt, is je Digicorder waarschijnlijk defect en zal je hem moeten omruilen (gehuurd model of gekocht model binnen garantie) of een nieuwe moeten kopen (gekocht model buiten garantie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronny59
Apollo89 schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 19:16:
[...]

Ik veronderstel dat je je Digicorder al wel eens opnieuw hebt opgestart (stroomstekker uittrekken en opnieuw insteken)? Probeer anders eens om de fabrieksinstellingen van je Digicorder opnieuw in te stellen:
Hoe stel ik de fabrieksinstellingen van mijn Digibox of Digicorder opnieuw in? | Klantenservice

Indien dat niet werkt, is je Digicorder waarschijnlijk defect en zal je hem moeten omruilen (gehuurd model of gekocht model binnen garantie) of een nieuwe moeten kopen (gekocht model buiten garantie).
Net naar Telenet gebeld en wat bleek? Om een of andere reden was het geluid doorgeven uitgeschakeld... wellicht omdat ik voor Dolby Ja/Nee op Ja heb gedrukt. Raar, want dan vraag ik me af waarom je die op Nee moet zetten. Nu, het probleem is opgelost en nu kan ik eens proberen de instellingen van de tv te optimaliseren:)
Bedankt voor je super snelle reactie Apollo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apollo89
ronny59 schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 19:20:
Net naar Telenet gebeld en wat bleek? Om een of andere reden was het geluid doorgeven uitgeschakeld... wellicht omdat ik voor Dolby Ja/Nee op Ja heb gedrukt. Raar, want dan vraag ik me af waarom je die op Nee moet zetten. Nu, het probleem is opgelost en nu kan ik eens proberen de instellingen van de tv te optimaliseren:)
Bedankt voor je super snelle reactie Apollo!
Het lijkt me vreemd dat het daar aan zou liggen, want bij mij staat Dolby Digital gewoon ingeschakeld en dit is enkel van toepassing op een beperkt aantal zenders die een Dolby Digital audiosignaal doorsturen (bv. Discovery HD), zie Wat is Dolby Digital en wanneer kan je ervan genieten? | Klantenservice.

Je tv is perfect in staat om dit signaal te decoderen en op andere zenders heeft die instelling normaal gesproken dus zelfs geen invloed. Als je een home cinema set hebt, dan is het zelfs aan te raden om dit in te schakelen, want anders zal je op die zenders enkel stereogeluid hebben (geen surround-effecten).

Welke model van HD Digicorder heb je? DC-AD2000, DC-AD2100 of DC-AD2200?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronny59
Oei, sorry, ik was met de tv aan het 'spelen' ;)
Welk type digicorder? Eerlijk gezegd geen idee, het is het nieuwe type dat je in december kon afhalen in ruil voor de verouderde SD digicorders.

En ja hoor, ik heb een surround van Onkyo met Kef-luidsprekers, maar die Onkyo heeft geen hdmi, misschien wordt dat de volgende aankoop ;)

[ Voor 27% gewijzigd door ronny59 op 21-01-2015 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apollo89
ronny59 schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 19:51:
Oei, sorry, ik was met de tv aan het 'spelen' ;)
Welk type digicorder? Eerlijk gezegd geen idee, het is het nieuwe type dat je in december kon afhalen in ruil voor de verouderde SD digicorders.

En ja hoor, ik heb een surround van Onkyo met Kef-luidsprekers, maar die Onkyo heeft geen hdmi, misschien wordt dat de volgende aankoop ;)
December 2014, dan is het waarschijnlijk al een DC-AD2200. Het verschil met de zwarte DC-AD2100 is eigenlijk niet te zien, alleen zit er een snellere processor en meer werkgeheugen in. Via Mijn Telenet kan je onder 'Mijn Televisie' > 'Digitale tv' > 'Digibox/Digicorder' wel zien welk type je hebt. In ieder geval is het niet normaal dat Dolby Digital niet zou werken met je Sony BRAVIA.

Die Onkyo heeft wellicht wel een optische digitale ingang. Je moet dan gewoon een optische kabel aansluiten tussen je tv en je Onkyo en het audiosysteem activeren in de instellingen: http://pdf.crse.com/manua...c_asys_europe_co_opt.html

[ Voor 21% gewijzigd door Apollo89 op 21-01-2015 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronny59
Yep, ik heb het nagezocht en het is inderdaad een DC-AD2200. Misschien is er daar toch iets mee mis, maar mijn surround gebruik ik tot nogtoe enkel voor films die ik vanop mijn mede8er afspeel ;)
En de Onkyo heeft inderdaad digitale ingangen. Ik zal morgen eens kijken of ik nog ergens een optische kabel heb liggen en het uitproberen.
Ik was daarnet aan het uitzoeken hoe je internet op de tv kan krijgen (is trouwens nog niet gelukt omdat ik in stap 3 vastzit: Kies [Alle apps] → [Internet pagina] en ik vind die app (nog) niet terug), vandaar dat ik mijn laptop niet in het oog hield, sorry daarvoor.
De beeldkwaliteit is in alle geval een pak beter dan op de SamsungUE40HU6900 die ik vanmiddag teruggebracht heb. Gelukkig deden ze niet moeilijk en kreeg ik zonder probleem mijn geld terug.

[ Voor 18% gewijzigd door ronny59 op 21-01-2015 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apollo89
ronny59 schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 20:05:
Ik was daarnet aan het uitzoeken hoe je internet op de tv kan krijgen (is trouwens nog niet gelukt omdat ik in stap 3 vastzit: Kies [Alle apps] → [Internet pagina] en ik vind die app (nog) niet terug), vandaar dat ik mijn laptop niet in het oog hield, sorry daarvoor.
Misschien heb je hier iets aan: http://pdf.crse.com/manuals/14HE468111/NL/index_593_301.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronny59
Daar had ik al gekeken, maar ik was zo dom om over het juiste icoon van de apps te kijken. Die staan niet alfabetisch en 'internet pagina openen' staat achteraan. Ik heb het in alle geval al aan 'mijn apps' toegevoegd.
Het zou wel handig zijn als ik een draadloos keyboard en/muis kon aansluiten om webadressen in te typen, maar het werkt ook met de afstandsbediening, zij het veel trager. En naar beneden scrollen in een fotopagina met thumbnails lukt niet echt.
Het beeld is in alle geval prima: geen vlekken meer die ik op de samsung wel had ;)

[ Voor 5% gewijzigd door ronny59 op 21-01-2015 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apollo89
ronny59 schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 20:20:
Het zou wel handig zijn als ik een draadloos keyboard kon aansluiten om webadressen in te typen, maar het werkt ook met de afstandsbediening, zij het veel trager.
Een draadloos toetsenbord zal niet gaan vrees ik. Je kan je tv wel bedienen met een smartphone of tablet met de TV SideView app of je kan de optionele Sony One-Flick-tv-afstandsbediening met aanraakvlak kopen. Deze heeft een touchpad waarmee je o.a. het schermtoetsenbord efficiënter kan bedienen en waardoor je in de internetbrowser een muisaanwijzer hebt. Ook beschikt deze over NFC, waardoor je schermreproductie van je smartphone of tablet kan activeren met een eenvoudige aanraking.

[ Voor 8% gewijzigd door Apollo89 op 21-01-2015 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronny59
Apollo89 schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 20:28:
[...]

Een draadloos toetsenbord zal niet gaan vrees ik. Je kan je tv wel bedienen met een smartphone of tablet met de TV SideView app of je kan de optionele Sony One-Flick-tv-afstandsbediening met aanraakvlak kopen. Deze heeft een touchpad waarmee je o.a. het schermtoetsenbord efficiënter kan bedienen en waardoor je in de internetbrowser een muisaanwijzer hebt. Ook beschikt deze over NFC, waardoor je schermreproductie van je smartphone of tablet kan activeren met een eenvoudige aanraking.
Daar had ik inderdaad al over gelezen, misschien is dat wel de beste optie.
Voorlopig kan ik nog wel even voort met het uittesten van de instellingen van de tv om de beste compromis kwaliteit te bekomen zonder telkens allerlei instellingen te moeten aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-10 16:18
ronny59 schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 20:40:
[...]

Daar had ik inderdaad al over gelezen, misschien is dat wel de beste optie.
Voorlopig kan ik nog wel even voort met het uittesten van de instellingen van de tv om de beste compromis kwaliteit te bekomen zonder telkens allerlei instellingen te moeten aanpassen.
Die webbrowser van de Sony W8 2014 serie is echt waardeloos, ik gebruik hem nooit, je kunt beter het scherm van je telefoon, tablet of laptop casten via screen mirroring..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronny59
Jovas schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 20:50:
[...]
Die webbrowser van de Sony W8 2014 serie is echt waardeloos, ik gebruik hem nooit, je kunt beter het scherm van je telefoon, tablet of laptop casten via screen mirroring..
Daar moet ik je gelijk in geven. Ik heb hier nog ergens een oude tablet liggen, misschien kan ik die wel configureren zodat ik hem nog als toetsenbord kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frenkovic schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 15:24:

Hoe kijkt het, is het relaxed
Kan niet wachten op die van mij :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-10 14:02
Die van mij staat op z'n plaats , snel FF mee geprutst, wat ik mis is de one flick remote is dit niet standaard bij de 829b?

Details omtrent TV volgen nog!

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:49
Justin2000 schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 06:22:
Die van mij staat op z'n plaats , snel FF mee geprutst, wat ik mis is de one flick remote is dit niet standaard bij de 829b?

Details omtrent TV volgen nog!
Ik heb toen der tijd ook geen one flick remote gehad bij mijn 829b. Heb er wel naar gevraagd en er staat op de site dat het optioneel is. Misschien zelf nog eens aanschaffen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkovic
Apollo89 schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 18:36:
[...]

Was dat geen KDL-55W829B bij Electroworld Tummers? Toch wel een belangrijk verschil, want mensen die elders een KDL-55W828B hebben besteld en al weken zitten te wachten zouden wel eens valse hoop kunnen krijgen door jouw bericht ;(
Op de bon (en advertentie) staat 829b. Echter, op mijn doos en die van de andere mensen die de tv kwamen halen staat 828b. Is mij verder uiteraard om het even.

Gisteravond opgezet en zeer tevreden! Ik had een 47w805a. Ik moet eerlijkheidshalve bekennen dat het kwaliteitverschil tussen beide schermen niet mind blowing veel is. Hoeft voor mij overigens ook niet aangezien de 805a van vorig jaar ook een goed beeld had, maar ik had gedacht echt weggeblazen te worden. De grote van het scherm is wel echt een heerlijk verschil. Zowel ps4 als hd materiaal zag er heel goed uit.

Banding, DSE en clouding waren allemaal niet (voor mij zichtbaar) aanwezig. Backlight bleed heel miniem in de twee onderste hoeken, maar alleen als het scherm helemaal zwart is. Voor de rest valt het niet op. Dat was bij mijn 805a stukken meer.

Ook even een stuk afrika cup gekeken om te testen. Daar moet ik wel nog aan tweaken. Het was qua beweging en dergelijke nog niet ideaal. De football modus vond ik zelf verschikkelijk, zowel qua vloeiende clouding, banding als kleur. De gewone "sport" modus was al stukken beter, dus daar kom ik wel uit.

Bij Netflix kun je nu wel gewoon je eigen beeldinstellingen hanteren. Dit was bij het model van vorig jaar niet te doen (althans, voor zover ik weet). De instellingen van die de tv zelf pakt zorgen voor flink wat SOE. Daar heb ik bij het minste geringste al een hekel aan. Nu dat je de instellingen eenvoudig kan aanpassen is dat dus ook geen issue.

Al met al een schitterende TV, zeker voor de prijs die ik heb betaald (677). Zeker een upgrade tav mijn vorige sony, hoewel ik daar ook al zeer tevreden over was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Ik heb dus sinds gisteren de 50" 828b. Ik kom van een 52" Philips van 5 jaar oud.

Gisteren zitten gamen. Heb het lag input verschil niet gemerkt. Wel is het beeld veel en veel contrastrijker.

Daarnaast ook ff film gekeken. Daar is het verschil nog groter. Wist nooit dat ik zo visueel-kritisch zou zijn om te merken maar vooral het 'mooie zwart' is heel opvallend.

Tenslotte is het design echt heel keurig. Ik mis wel een draaibare voet, maar hij verschuift redelijk makkelijk.

Het verschil tussen 52" en deze 52" is er wel, maar nauwelijks merkbaar, vooral omdat je door het mooie contrast in je game of film wordt getrokken.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
spaceboy schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 12:23:
Wist nooit dat ik zo visueel-kritisch zou zijn om te merken maar vooral het 'mooie zwart' is heel opvallend.
Onder het mom van "Je weet niet wat je mist".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-10 10:02
Hallo ik heb nu in de woonkamer deze samsung 40 inch staan>
pricewatch: Samsung UE40F6770 Zwart

Echter gaat deze nu naar de slaapkamer toe.

Kan is groot dat het wel weer samsung gaat worden. Maar kwam ook de w8 serie tegen van Sony, en vind dit een mooi toestel om te zien.
Echter zie ik dat het 42inch model maar 50hz is en de 50inch 100Hz.

Het gaat om onderstaande modellen.
pricewatch: Sony Bravia KDL-50W805B Zwart
pricewatch: Sony Bravia KDL-42W805B Zwart

Denk dat 42inch beter is qua formaat. Kijkafstand is 3 - 3.5meter en het tv komt te staan op een tv meubel die 150cm breed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serdadu
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-11-2024
50 inch W829 voor €725.. goede deal of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
G.Scholtens schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 13:21:
Hallo ik heb nu in de woonkamer deze samsung 40 inch staan>
pricewatch: Samsung UE40F6770 Zwart

Echter gaat deze nu naar de slaapkamer toe.

Kan is groot dat het wel weer samsung gaat worden. Maar kwam ook de w8 serie tegen van Sony, en vind dit een mooi toestel om te zien.
Echter zie ik dat het 42inch model maar 50hz is en de 50inch 100Hz.

Het gaat om onderstaande modellen.
pricewatch: Sony Bravia KDL-50W805B Zwart
pricewatch: Sony Bravia KDL-42W805B Zwart

Denk dat 42inch beter is qua formaat. Kijkafstand is 3 - 3.5meter en het tv komt te staan op een tv meubel die 150cm breed is.
50" zal zeker niet te groot zijn. Wellicht denk je dat de eerste week, maar daarna zul je met vrij veel zekerheid tevreden zijn met 50".
serdadu schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 13:22:
50 inch W829 voor €725.. goede deal of niet?
Direct doen en even vertellen waar je die deal krijgt, want volgens mij zijn er wel meer mensen die van deze deal gebruik willen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starks223
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-10 12:23
Frenkovic schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 12:07:
[...]

Op de bon (en advertentie) staat 829b. Echter, op mijn doos en die van de andere mensen die de tv kwamen halen staat 828b. Is mij verder uiteraard om het even.
Dus je hebt wel de 829 gekregen?
Wel vreemd dat ie in een andere doos komt, misschien refurbished?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Laatst online: 07-10 10:02
Dimens schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 13:36:
[...]

50" zal zeker niet te groot zijn. Wellicht denk je dat de eerste week, maar daarna zul je met vrij veel zekerheid tevreden zijn met 50".

[...]

Direct doen en even vertellen waar je die deal krijgt, want volgens mij zijn er wel meer mensen die van deze deal gebruik willen maken.
Is deze pricewatch: Sony Bravia KDL-50W805B Zwart ook in het zwart leverbaar of juist in het zilver? In het adres staat wel zwart, maar de afbeelding zelf is zilver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-10 10:33
Dank klopt die afbeelding niet. De 805 is zwart, de 815 zilver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkovic
Starks223 schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 13:58:
[...]

Dus je hebt wel de 829 gekregen?
Wel vreemd dat ie in een andere doos komt, misschien refurbished?
Ik heb zojuist de doos weggegooid en daar staat alleen W82 B op. Verkeerd gezien dus! Zal vast wel de 829 zijn; Ik had helaas geen tijd om op de TV zelf te kijken. Is voor mij overigens ook niet zo spannend, aangezien het toch dezelfde tv's zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starks223
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-10 12:23
Frenkovic schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 14:04:
[...]

Ik heb zojuist de doos weggegooid en daar staat alleen W82 B op. Verkeerd gezien dus! Zal vast wel de 829 zijn; Ik had helaas geen tijd om op de TV zelf te kijken. Is voor mij overigens ook niet zo spannend, aangezien het toch dezelfde tv's zijn.
Aangezien de prijs zo scherp is begin je aan alles te twijfelen maar ik begrijp dat ik me geen zorgen hoef te maken, ik krijg hem hopelijk volgende week van Tummers :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apollo89
Frenkovic schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 14:04:
[...]

Je kan dit niet alleen op de sticker achteraan op de tv vinden, maar ook via het menu normaal gezien: http://pdf.crse.com/manua.../c_sup_europe_co_sys.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
G.Scholtens schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 14:02:
[...]

Is deze pricewatch: Sony Bravia KDL-50W805B Zwart ook in het zwart leverbaar of juist in het zilver? In het adres staat wel zwart, maar de afbeelding zelf is zilver.
Foto is incorrect. Direct aangegeven bij Tweakers.

Afbeeldingslocatie: http://d243u7pon29hni.cloudfront.net/images/products/TV_LED_50_SONY_50W805_Negro_Smart_TV_3D_WiFI_NFC_MHL_frontal_ad_l.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serdadu
50 W829 inbound _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nxt0206
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 03-10 15:37
wat is het veschil tussen de 40w605b en 42w705b behalve de 2inch en dat de w7 een mooiere afwerking heeft met dunnere bezels? qua specs lijken ze vrijwel identiek of mis ik hier iets? ben van plan om een van deze modellen tijdens de btw actie dagen te halen.

Waarvoor ik de tv wil gebruiken is vooral hd films kijken/series en ps4. dus lage imput lag is wel belangrijk.

is er enig verschil wat betreft de beeldkwaliteit tussen deze twee modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apollo89
nxt0206 schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 16:55:
wat is het veschil tussen de 40w605b en 42705b behalve de 2inch en dat de w7 een mooiere afwerking heeft met dunnere bezels? qua specs lijken ze vrijwel identiek of mis ik hier iets? ben van plan om een van deze modellen tijdens de btw actie dagen te halen.

Waarvoor ik de tv wil gebruiken is vooral hd films kijken/series en ps4. dus lage imput lag is wel belangrijk.

is er enig verschil wat betreft de beeldkwaliteit tussen deze twee modellen?
Bij de 42W705B kan je gebruikmaken van de optionele One-Flick-tv-afstandsbediening met aanraakvlak. Deze heeft dus een touchpad, wat vlotter werkt (zeker voor tekstinvoer) en een muisaanwijzer geeft in de webbrowser, en beschikt over NFC, waardoor je draadloze screen mirroring van je smartphone of tablet eenvoudig kan activeren met een aanraking. Bij de 40W605B is het gebruik van deze afstandsbediening niet mogelijk

De 42W705B beschikt ook over een lichtsensor die de helderheid van het beeld automatisch aanpast aan het omgevingslicht. De 40W605B heeft dit niet.

Qua beeldkwaliteit is de 40W605B zeker niet slecht: http://www.hdtvtest.co.uk/news/kdl40w605b-201404233740.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronny59
spaceboy schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 12:23:
Ik heb dus sinds gisteren de 50" 828b. Ik kom van een 52" Philips van 5 jaar oud.

Gisteren zitten gamen. Heb het lag input verschil niet gemerkt. Wel is het beeld veel en veel contrastrijker.

Daarnaast ook ff film gekeken. Daar is het verschil nog groter. Wist nooit dat ik zo visueel-kritisch zou zijn om te merken maar vooral het 'mooie zwart' is heel opvallend.

Tenslotte is het design echt heel keurig. Ik mis wel een draaibare voet, maar hij verschuift redelijk makkelijk.

Het verschil tussen 52" en deze 52" is er wel, maar nauwelijks merkbaar, vooral omdat je door het mooie contrast in je game of film wordt getrokken.
Hier ook een nieuwe tevreden bezitter van een 50"828b sinds gisteren. Ik ben nog wel wat aan het zoeken naar de juiste instellingen om huidskleur zo natuurlijk mogelijk te krijgen (nu is het nogal flets rozig). Heb jij iets aan de standaard instellingen veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paroal
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-01-2024
Heeft iemand een idee hoe je de tv zenders kan vastleggen en hierdoor heen kan zappen?

Ik heb ze vastgelegd in favourites1, maar kan er alleen via de guide door heen zappen maar niet via de vaste nummers bijvoorbeeld of de Prog + - buttons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

ronny59 schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 17:23:
[...]

Hier ook een nieuwe tevreden bezitter van een 50"828b sinds gisteren. Ik ben nog wel wat aan het zoeken naar de juiste instellingen om huidskleur zo natuurlijk mogelijk te krijgen (nu is het nogal flets rozig). Heb jij iets aan de standaard instellingen veranderd?
Nee, daar ben ik ook nog benieuwd naar. Kijk nu ook een film via de Chromecast, maar heb het idee dat ik niks kan instellen als ik viabde Chromecast kijk. OPTIONS reageert dan bv niet. Weird...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippengaas
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10 21:29
Apollo89 schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 16:24:
[...]
x264 is een encoder, je bedoelt H.264 (ook wel bekend als MPEG-4 AVC). Controleer eens met MediaInfo van welk Profile en Level ze gebruikmaken. Bij first video stream zal er iets staan als "High@L3.0". Dit wil zeggen High Profile level 3.0. Hoe hoger het level, hoe complexer de codering en hoe krachtigere hardware je nodig hebt om het te decoderen. Zoals reeds eerder vermeld, ondersteunt de tv H.264 tot Baseline Profile level 3, Main Profile level 4.0 en High Profile level 4.0. Indien er bijvoorbeeld "High@L5.0" zou staan, dan kan het inderdaad gebeuren dat deze op een bepaald punt te complex is om door de tv te kunnen worden gedecodeerd en dan krijg je een foutmelding.
Ah ok duidelijk. Bij de file stond High@L4.1. Misschien net té hoog dus?
Edit: bij een andere file (die het niet deed) stond er Main@L3.1.... Deze zou hij wel dan moeten trekken toch?

[ Voor 5% gewijzigd door kippengaas op 22-01-2015 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronny59
spaceboy schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 18:39:
[...]

Nee, daar ben ik ook nog benieuwd naar. Kijk nu ook een film via de Chromecast, maar heb het idee dat ik niks kan instellen als ik viabde Chromecast kijk. OPTIONS reageert dan bv niet. Weird...
Oei, aan Chromecast enz. ben ik nog niet toe. Ik heb gisteren wel een film vanop de mede8er afgespeeld en die zag er goed uit, alleen de huidskleur is nogal 'raar'. Ook op tv-broadcast zie ik datzelfde. Zal wel ergens kunnen bijgesteld worden, maar ik zoek nog waar ik dat kan. In alle geval een toestel met heel veel mogelijkheden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Laatst online: 13:53
[...]

Hangt samen met de HDMI CEC functionaliteit. OPTIONS kun je bereiken via het sync menu --> TV Control --> Options

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kampen
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-10 21:54
Sony KDL-55w829b voor 899 bij hificorner, zie; http://hificorner.nl/beel...s/led-tv/sony-kdl-55w805b

Als u de KDL55W805 besteld krijgt u de KDL55W829 geleverd. De KDL55W829 heeft 800Hz ipv 400 Hz bij de KDL55W805.

Nette prijs volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apollo89
kippengaas schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 18:46:
Ah ok duidelijk. Bij de file stond High@L4.1. Misschien net té hoog dus?
Edit: bij een andere file (die het niet deed) stond er Main@L3.1.... Deze zou hij wel dan moeten trekken toch?
Main@L3.1 zou in principe zeker moeten gaan. Speelde hij dat bestand helemaal niet af of stopte hij ook na een tijdje? Wat is de audio-indeling en het containerformaat (avi/mp4/mkv/mov/...)?

Ik heb zelf al gemerkt dat hij bepaalde combinaties van audio/video/container niet aanvaardt. Zo had ik bijvoorbeeld een avi-bestand dat hij weigerde af te spelen. Toen ik dit geconverteerd had naar een mkv-bestand (met behoud van de bestaande audio- en videostreams, dus een snelle conversie zonder hercodering en kwaliteitsverlies) speelde hij het wel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-09 16:14
Kampen schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 21:07:
Sony KDL-55w829b voor 899 bij hificorner, zie; http://hificorner.nl/beel...s/led-tv/sony-kdl-55w805b

Als u de KDL55W805 besteld krijgt u de KDL55W829 geleverd. De KDL55W829 heeft 800Hz ipv 400 Hz bij de KDL55W805.

Nette prijs volgens mij
Volgens de pricewatch slechts bij één winkel leverbaar en voor een veel hogere prijs. In Duitsland ook veel duurder. Zit er dan zoveel marge op. Ik gok het laatste gezien onderstaande link |:(

http://hificorner.nl/beel...s/led-tv/sony-kdl-55w829b

[ Voor 9% gewijzigd door Hotzenwalder op 22-01-2015 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apollo89
Kampen schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 21:07:

Nette prijs volgens mij
Niet echt duidelijk. Als je de KDL-55W805B bestelt zou je dus een KDL-55W829B ontvangen en de levertijd is "Op werkdagen voor 20:00 besteld, morgen in huis.". Als je echter op de pagina van de KDL-55W829B zelf kijkt, dan staat er "Levertijd: 10 - 15 dagen"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
De marge is schijnbaar €300 euro en dan verdienen ze er nog steeds op. Dit geintje hebben ze overigens eerder uitgehaald en ook toen was de marge €300,-

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/42308734

[ Voor 49% gewijzigd door Hotzenwalder op 22-01-2015 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apollo89
Hotzenwalder schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 21:37:
De marge is schijnbaar €300 euro en dan verdienen ze er nog steeds op. Dit geintje hebben ze overigens eerder uitgehaald en ook toen was de marge €300,-

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/42308734
Er zijn hier verschillende mensen die de 55W829B zopas nog voor € 677 hebben gekregen bij Electroworld Tummers. Dit vanwege een aanbieding begin dit jaar. Dat was volgens hen wel door een speciale deal met Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
Dan is er nog wel wat ruimte om te zakken met die prijs lijkt me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:11
Is het paneel van w829 200herz en die van w805 100herz?

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
[...]

Zet em op Cinema 1 stand of via options op Custom en kijk nu RTL8. Zie de i-manual of de online manual over hoe je verschillende Scene instellingen kan kiezen ...
Zal wel weer aan Bravia Sync liggen dat je het niet kan selecteren bij Chromecast. Of wat hiervoor al was uitgelegd zie ik net pas ...

Deze film was toevallig het eerste waardoor een Samsung H6400 z'n kwaliteit echt liet zijn bij iemand anders (van het spul wat op tv normaal voorbij komt iig). Maar hij is al bijna afgelopen en een bepaalde scene zal al wel voorbij geweest zijn ...

[ Voor 20% gewijzigd door apis29 op 22-01-2015 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

apis29 schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 22:21:
[...]

Zet em op Cinema 1 stand of via options op Custom en kijk nu RTL8. Zie de i-manual of de online manual over hoe je verschillende Scene instellingen kan kiezen ...
Zal wel weer aan Bravia Sync liggen dat je het niet kan selecteren bij Chromecast.
Ga ik morgen effe proberen. Wat ik OOK wel bijzonder vond... ik zat ff met Popcorn Time te spelen. Daar kan ik kiezen voor "view movie", "send to Chromecast" of... "send to Bravia 8W50" ofzo... en dat laatste werkte ook gewoon. Is dat bijzonder, of hadden jullie dat ook verwacht? Die laatste optie werkte ook nog. Al deden de subtitles het dan niet, maar goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:23

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Als ik die link van hificorner open zie ik de opmerking dat je de 829 geleverd krijgt helemaal niet staan? Of krijg je die pas bij bestellen?

Twijfel nu wel 899 is een nette prijs maar ik zou eigenlijk op de 2015 C modellen wachten...

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
Het staat er toch echt. Kijk maar onderaan het plaatje.

Afbeeldingslocatie: http://s4.postimg.org/s5rnnkgi1/linked2.jpg

Link naar de pagina: http://hificorner.nl/beel...s/led-tv/sony-kdl-55w829b

[ Voor 53% gewijzigd door Hotzenwalder op 22-01-2015 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

oh wacht in de mobiele weergave op mijn telefoon mist die tekst... :P

Twijfel twijfel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
De 2015 modellen zullen waarschijnlijk een stuk duurder zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Hotzenwalder schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 21:47:
Dan is er nog wel wat ruimte om te zakken met die prijs lijkt me :)
Denk dat het rond de 30% van de adviesprijs ligt, nu ook bij de Scheer en Foppen BTW actie eerste prijs omhoog van de 32W705. Was 379, prijs omhoog om op 349 uit te komen. Adviesprijs 499 ... 55W829B "ipv" 55W805B voor 799 past daar ook mooi in en 50W815 voor 699 (die bij de BTW actie duurder zal zijn).
Die accountmanager van Sony voor Electroworld in Limburg was zeker aan z'n laatste dag bezig :D
Amaze86 schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 22:06:
Is het paneel van w829 200herz en die van w805 100herz?
Zelfde panelen, allebei 100Hz voor 50 en 55".

[ Voor 25% gewijzigd door apis29 op 23-01-2015 03:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Hotzenwalder schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 22:42:
De 2015 modellen zullen waarschijnlijk een stuk duurder zijn...
Dat vraag ik me dus af het zijn technisch gezien bijna dezelfde tv's dus in dat opzicht hoeven ze in ieder geval niet veel duurder zijn qua kostprijs. Komt bij dat Sony de hele lineup ook versimpeld heeft dus minder modellen, ook kosten besparend. Full hd panelen worden ook steeds goedkoper door de opkomst van UHD.

Als ze de de nieuwe W8 zouden introduceren voor 1399,- wat bij de huidige volgens mij ook zo was, dan zou ik dat eigenlijk veel te duur vinden.

Maargoed als de introductie prijs 1199,- gaat worden dan is dat inderdaad altijd nog 300 euro extra voor alleen Android tv... Maar dat werkt dan wel een stuk beter dan het huidige smart tv gedeelte :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apollo89
Chaoss schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 23:01:
Dat vraag ik me dus af het zijn technisch gezien bijna dezelfde tv's dus in dat opzicht hoeven ze in ieder geval niet veel duurder zijn qua kostprijs. Komt bij dat Sony de hele lineup ook versimpeld heeft dus minder modellen, ook kosten besparend. Full hd panelen worden ook steeds goedkoper door de opkomst van UHD.

Als ze de de nieuwe W8 zouden introduceren voor 1399,- wat bij de huidige volgens mij ook zo was, dan zou ik dat eigenlijk veel te duur vinden.

Maargoed als de introductie prijs 1199,- gaat worden dan is dat inderdaad altijd nog 300 euro extra voor alleen Android tv... Maar dat werkt dan wel een stuk beter dan het huidige smart tv gedeelte :P
Ik denk niet dat ze technisch gezien bijna hetzelfde zullen zijn. Ik denk niet dat de huidige hardware in staat is om Android TV te draaien. Hoeveel het Sony kost om de tv's te produceren staat trouwens los van wat ze ervoor kunnen vragen. Het is gewoon een kwestie van vraag en aanbod en Android TV is weer een nieuw verkoopargument. Je kan er inderdaad iets meer mee, je kan o.a. spreken tegen je tv... Of het ook beter gaat werken is nog maar de vraag. Zoals bij elk nieuw product is de kans op kinderziekten groot.

Om maximale winst te kunnen genereren vertrekt men trouwens altijd van een hoge introductieprijs. Zo kan men extra winst maken op de mensen die hem snel willen hebben en bereid zijn om daarvoor een hoge prijs te betalen. De overige mensen kan men later dan nog overhalen tot kopen door middel van een lagere prijs. Op die manier bereikt men zoveel mogelijk klanten met een maximale winst per klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:11
apis29 schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 22:52:

[...]

Zelfde panelen, allebei 100Hz voor 50 en 55".
Ok,dat is minder.Zoek 200 herz voor me zwager :) dan toch maar samsung 7000 of 8000 serie.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-10 03:58
Chaoss schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 23:01:
[...]

Vorig jaar zaten de nieuwe toestellen bij introductie niet heel ver boven de prijzen van de 2013 modellen op dat moment. Dat zal dit jaar niet veel anders zijn. Als je tenminste uitgaat van een gangbare prijs, niet die dumpaanbiedingen. Televisies zijn gewoon goedkoper geworden, als een fabrikant nu opeens een stuk hoger gaat zitten qua prijs missen ze de boot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Daarom, denk ik dat het misschien wel interessant wordt. een 55" W805 koop je voor 899,-- en de W829 voor 1199,- Misschien dat de nieuwe W8 daar tussen in gaat zitten, misschien is dat ook wel te hoopvol, hij heeft natuurlijk de specs van een W828 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serdadu
Apollo89 schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 21:29:
[...]

Niet echt duidelijk. Als je de KDL-55W805B bestelt zou je dus een KDL-55W829B ontvangen en de levertijd is "Op werkdagen voor 20:00 besteld, morgen in huis.". Als je echter op de pagina van de KDL-55W829B zelf kijkt, dan staat er "Levertijd: 10 - 15 dagen"...
Mijn 829 kom zo aan :) gister besteld 50inch 725€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ik heb ze gemaild ze hebben de KDL55W829 op voorraad, is niet op te halen in hun winkel, alleen te verzenden vanuit het centrale magazijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonzai
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-06 20:32
Ik heb ook gebeld met hificorner.nl en men zei dat de prijs correct was voor de KDL55W829.
Het was zo gedaan zodat hun prijs niet in de prijsvergelijking sites kwam anders zouden ze problemen krijgen met de leverancier.
Ik heb een mooie deal gesloten, 2x Sony KDL55W829 + 2x Ziggo CI+ CAM Interactieve 1.3 module voor samen 1700 euro (mijn ouders wilde ook deze tv)
Als het goed is morgen geleverd :)

If Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around darkened rooms munching magic pills, listening to repetitive electronic music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bonzai schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 13:34:
Ik heb ook gebeld met hificorner.nl en men zei dat de prijs correct was voor de KDL55W829.
Het was zo gedaan zodat hun prijs niet in de prijsvergelijking sites kwam anders zouden ze problemen krijgen met de leverancier.
Ik heb een mooie deal gesloten, 2x Sony KDL55W829 + 2x Ziggo CI+ CAM Interactieve 1.3 module voor samen 1700 euro (mijn ouders wilde ook deze tv)
Als het goed is morgen geleverd :)
850 de tv...
Fucking goede prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apollo89
Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 13:35:
[...]

850 de tv...
Fucking goede prijs
Minder dan € 850 per tv, want die Ziggo pakketjes kosten normaal ook € 79 per stuk bij Hificorner, dus dan heeft hij € 1700 in plaats van € 1956 betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07-10 12:33
Netjes hoor voor een fantastische tv, ik heb deze ruim 2 maanden geleden gekocht voor €950, ook al wordt deze nu een stuk goedkoper aangeboden ben ik er nog steeds erg tevreden mee.

[ Voor 4% gewijzigd door CHKYBSTRD op 23-01-2015 13:57 ]

Stay hungry, stay foolish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonzai
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-06 20:32
Ik verheug mij er ook op, na lang lezen op vergelijking sites en forums toch maar voor deze gegaan.
Twijfelde nog even voor een Samsung aangezien deze het betere interactieve menu hebben.
Ik heb PS3 + Xbox360 staan en de input lag van de Sony zou veruit het laagste zijn en beeld ook superieur.
Ook nog gedacht aan UHD maar zit op 3 - 3,5 meter afstand en dan zie je het verschil toch niet.
Langer wachten op android menu zie ik ook niet zitten, prijzen gaan ook omhoog dan.
Nu even kijken voor een ander tv meubel want de huidige is wat smal, de 42" past net erop.

If Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around darkened rooms munching magic pills, listening to repetitive electronic music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• namo_h
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-10 16:52
Ik heb ook net bij Hifi-Corner de Sony KDL 55W829 besteld, samen met een 32" Samsung UE32H5570SS voor in de keuken, een muurbeugeltje voor de Samsung en 2x de Ziggo CI+ CAM Interactieve 1.3 module. Totaalprijs: € 1.392,85. Waarbij de Sony KDL 55W829 voor € 799,00 op de factuur staat.

Ik had ook graag de Sony 32W705 gehad voor in de keuken, maar deze is helaas zo verrekte lastig aan de muur te hangen met die stroom adapter blok

Nu op naar de BTW-dagen voor een droger, wasmachine, koelkast, laptop en printer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok iemand die verstand heeft van audio outputs richting je TV? Ik krijg de w829

Mijn setup zal worden
1. Canaal digitaal HD met een M7 box voor gewone HDTV
1. Android tv box voor popcorn time en xbmc
2. Netflix applicatie intern op de Sony
3. PC via HDMI om op te gamen
4. Muziek via soundcloud(liefst dmv van tablet en dan miracast/screen mirroring.

Nu wil ik dat het geluid van alle bovenstaande via het oude surround system van mn vriendin wordt gespeeld, ik gok dat deze dan eerst via de tv en daarna richting de versterker van de surround system zal moeten gaan

Probleem is dat de versterker die het geluid van de 5.1 surround set regelt geen HDMI of optische ingang heeft. Alleen component,aux en scart. Is er dan enige mogelijkheid om het geluid dan aan de praat te krijgen?

De achterkant van de receiver
Afbeeldingslocatie: http://kinadomowe.com.pl/photos/29/63/34/kino-domowe-lg-ht302sd-uzywane-nieuszkodzone-1zl-2963345416_2_orginal.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2015 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandisimo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-02 22:06
Ongetwijfeld maar met veel kabels en zal niet veel ondersteunen.
Goede reden om meteen een knappe receiver te halen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke kabels? Ik vind het geluid wat hieruit komt meer dan prima, dus als het niet hoeft dan laat ik dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-10 08:21
gewoon de TV met een optische kabel verbinden met dit apparaat.

https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maomanna schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 16:21:
gewoon de TV met een optische kabel verbinden met dit apparaat.
Zoals gezegd hierboven, heeft deze versterker geen optische ingang

LGHT302SD
Optische ingang Nee
Coaxiale ingang Nee
Componentuitgang Ja
HDMI-uitgang Nee
USB Ja
Scart-aansluiting Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

kraats

Ik rol

Je kunt tweekanaals geluid (2.0) analoog van de tv naar de receiver laten lopen. Dit zal echter nooit 5,1 worden, hooguit wordt het wat opgeschaald naar iets wat er op lijkt, maar je gaat dus veel geluidsinformatie missen

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-10 08:21
is dat ding onder de FM antenne dan een AM antenne?
dacht dat het de optical in was.

Dan hou je eigenlijk alleen nog de input over als in 2.0 stereo via aux.

De speakers kan je overigens gewoon houden als je een nieuwe reciever zou kopen.

https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kraats schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 16:25:
Je kunt tweekanaals geluid (2.0) analoog van de tv naar de receiver laten lopen. Dit zal echter nooit 5,1 worden, hooguit wordt het wat opgeschaald naar iets wat er op lijkt, maar je gaat dus veel geluidsinformatie missen
Welke ingangen gebruik ik voor die 2.0 aansluiting?
Ik heb btw dit kleine gizmootje gevonden:http://www.amazon.com/J-Tech-Digital-Premium-Extractor-Converter/dp/B00BIQER0E/ref=sr_1_2?s=electronics&ie=UTF8&qid=1391374920&sr=1-2&keywords=hdmi+audio

Volgens mij is deze zelfs beter
http://www.amazon.com/J-T...r=1-2&keywords=hdmi+audio

Hiermee zou je ook betere kwaliteit geluid mee moet kunnen krijgen? Heb net markplaats afgestruind en losse 2e hands receivers kosten zelfs daar tussen de 50-100,-

Daarmee
@maoma: Das de am antenne idd, lijkt op een optische moet ik zeggen ja

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2015 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 16:39:
[...]

Welke ingangen gebruik ik voor die 2.0 aansluiting?
Ik heb btw dit kleine gizmootje gevonden:http://www.amazon.com/J-Tech-Digital-Premium-Extractor-Converter/dp/B00BIQER0E/ref=sr_1_2?s=electronics&ie=UTF8&qid=1391374920&sr=1-2&keywords=hdmi+audio

Volgens mij is deze zelfs beter
http://www.amazon.com/J-T...r=1-2&keywords=hdmi+audio

Hiermee zou je ook betere kwaliteit geluid mee moet kunnen krijgen? Heb net markplaats afgestruind en losse 2e hands receivers kosten zelfs daar tussen de 50-100,-

Daarmee
@maoma: Das de am antenne idd, lijkt op een optische moet ik zeggen ja
Je moet zoiets in de koptelefoon uitgang stoppen
http://www.amazon.com/3-5...rds=headphone+stereo+plug
http://www.amazon.com/Mon...keywords=2rca+stereo+plug

[ Voor 7% gewijzigd door apis29 op 23-01-2015 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cool man, thnx
En met dit dingetje krijg je dus 2.0 kanaals geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06:51
namo_h schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 15:46:
Ik heb ook net bij Hifi-Corner de Sony KDL 55W829 besteld, samen met een 32" Samsung UE32H5570SS voor in de keuken, een muurbeugeltje voor de Samsung en 2x de Ziggo CI+ CAM Interactieve 1.3 module. Totaalprijs: € 1.392,85. Waarbij de Sony KDL 55W829 voor € 799,00 op de factuur staat.

Ik had ook graag de Sony 32W705 gehad voor in de keuken, maar deze is helaas zo verrekte lastig aan de muur te hangen met die stroom adapter blok

Nu op naar de BTW-dagen voor een droger, wasmachine, koelkast, laptop en printer :)
Als je zo veel spul gaat halen, kan het me niet voorstellen dat je nu ook gewoon een goede deal kan sluiten bij de mediamarkt. Scheelt in de rij staan als je t nu doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apollo89
Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 16:23:
Zoals gezegd hierboven, heeft deze versterker geen optische ingang

LGHT302SD
Optische ingang Nee
Coaxiale ingang Nee
Componentuitgang Ja
HDMI-uitgang Nee
USB Ja
Scart-aansluiting Ja
Dom apparaat, 5.1 surround geluid, maar enkel stereo-ingangen. Je zal dus enkel surround-effecten hebben bij de DVD's die je er op afspeelt. Indien je dit apparaat desondanks toch wil gebruiken raad ik het volgende aan:
- Voor het geluid van de tv naar de home cinema: een 3.5 mm stereo jack naar cinch (RCA) kabel. De jackstekker gaat in de hoofdtelefoonaansluiting van de tv. De twee cinchstekkers gaan dan in AUX IN van de versterker. Op de tv dien je de geluidsuitgang in te stellen op 'Audio Uit' in plaats van 'Hoofdtelefoon', zie http://pdf.crse.com/manuals/14HE559112/NL/c_asys_cable.html
- Voor het beeld van de home cinema naar de tv: een componentkabel (YPbPr). Deze gaat zowel bij de tv als bij de home cinema in de rode, groene en blauwe aansluiting. Dit geeft iets beter beeld dan een SCART-kabel, omdat je Progressive Scan kan inschakelen (576p resolutie in plaats van 576i).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Apollo89 schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 17:23:
[...]

Dom apparaat, 5.1 surround geluid, maar enkel stereo-ingangen. Je zal dus enkel surround-effecten hebben bij de DVD's die je er op afspeelt. Indien je dit apparaat desondanks toch wil gebruiken raad ik het volgende aan:
- Voor het geluid van de tv naar de home cinema: een 3.5 mm stereo jack naar cinch (RCA) kabel. De jackstekker gaat in de hoofdtelefoonaansluiting van de tv. De twee cinchstekkers gaan dan in AUX IN van de versterker. Op de tv dien je de geluidsuitgang in te stellen op 'Audio Uit' in plaats van 'Hoofdtelefoon', zie http://pdf.crse.com/manuals/14HE559112/NL/c_asys_cable.html
- Voor het beeld van de home cinema naar de tv: een componentkabel (YPbPr). Deze gaat zowel bij de tv als bij de home cinema in de rode, groene en blauwe aansluiting. Dit geeft iets beter beeld dan een SCART-kabel, omdat je Progressive Scan kan inschakelen (576p resolutie in plaats van 576i).
Gaat me alleen puur om het geluid, zal even kijken of het te doen is met zon RCA kabel.
Ik zal geen beeldmateriaal afspelen vanaf de home cinema set naar de tv.

Mocht het geluid echt superkut zijn, zal ik wel naar een nieuwe receiver kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apollo89
Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 17:28:
Gaat me alleen puur om het geluid, zal even kijken of het te doen is met zon RCA kabel.
Ik zal geen beeldmateriaal afspelen vanaf de home cinema set naar de tv.

Mocht het geluid echt superkut zijn, zal ik wel naar een nieuwe receiver kijken
Als je geen DVD's afspeelt op de home cinema set, dan zal je ook geen surround-effecten hebben en heb je dus eigenlijk ook niet veel aan die 5.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Apollo89 schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 17:44:
[...]

Als je geen DVD's afspeelt op de home cinema set, dan zal je ook geen surround-effecten hebben en heb je dus eigenlijk ook niet veel aan die 5.1.
Helemaal gelijk in, maar het is nog altijd stukken beter dan het geluid die uit de tv komt?
Want als ik mn laptop of ipod erop aansluit klinkt het geluid ook goed en hard met een bass van de subwoofer.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2015 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3eia
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

Apollo89 schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 17:44:
[...]

Heb ook via de UPC digitale zenders gewoon 5.1, ook tevens via de applicatie Netflix.

73's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apollo89
pa3eia schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 18:45:
Heb ook via de UPC digitale zenders gewoon 5.1, ook tevens via de applicatie Netflix.

73's
Even de vorige berichten ook lezen. Zijn home cinema set beschikt (naast de ingebouwde DVD-speler) namelijk enkel over analoge stereo-ingangen.

[ Voor 4% gewijzigd door Apollo89 op 23-01-2015 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met een thuisnetwerk maken op de Mac?

Ik zou graag films willen kijken op mijn Sony W8 tv, gestreamed vanaf mijn iMac. Mochten hier tips voor zijn dan hoor ik dit graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Laatst online: 13:53
Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 20:02:
Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met een thuisnetwerk maken op de Mac?

Ik zou graag films willen kijken op mijn Sony W8 tv, gestreamed vanaf mijn iMac. Mochten hier tips voor zijn dan hoor ik dit graag!
Plex! Via plex zijn al je films via DLNA beschikbaar op je sony TV. Via de Opera TV Store kun je een plex app installeren op de TV. De beste gebruikerservaring is Plex icm een chromecast, je kan dan op je smartphone kiezen welke films je naar de sony tv streamt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apollo89
Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 20:02:

Mac is natuurlijk weer een geval apart. In plaats van DLNA te ondersteunen zoals elke andere fabrikant ter wereld, heeft Apple haar eigen (gesloten) standaard AirPlay, die (hoe kan het ook anders) alleen met andere apparaten van Apple werkt (bv. de Apple TV).

Als ik even snel google op 'mac dlna', dan vind ik wel één en ander op je Mac compatibel te maken met DLNA, bijvoorbeeld Universal Media Server.

[ Voor 7% gewijzigd door Apollo89 op 23-01-2015 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
Met kodi (xbmc) kan je ook een dnla share maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jipsy
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-10 21:27
Na lang meegelezen te hebben toch de knoop doorgehakt en ook een 55W829B gekocht. Zelfde toko en prijs als namo_h. Denk voor deze prijs een superaanbieding ondanks dat er een 2015 line-up klaar staat.

Kom van een plasma (Pana PV70, oud beestje maar nog steeds strak beeld). Was en ben nog steeds een plasma-fanboy, ben benieuwd of ik kan wennen aan een LCD. Van de week nog in de Mediamarkt gestaan en met de demo's van Life of Pi - scene in de boot open zee en meeuwen - hadden zelfs de meeste recente LCD tv's 'blurry' golven + meeuwen. We gaan het volgende week meemaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Jipsy, je hebt de 55W829B voor €799 kunnen krijgen begrijp ik?
Op de website zie ik hem voor € 1.199,00 staan namelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jipsy
@Junior04, klopt het beste kun je ze even bellen. Een beller is sneller of morgen via de chat proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Verwijderd schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 00:37:
@ Jipsy, je hebt de 55W829B voor €799 kunnen krijgen begrijp ik?
Op de website zie ik hem voor € 1.199,00 staan namelijk..
Als je bij de 55w805 kijkt dan kost die 899 en daar staat bij dat als je die besteld dat je dan een gratis upgrade naar de 829 krijgt, dus je koopt hemd aar sowieso voor 899,-

Maar heb je hem voor 799,- euro gekregen gewoon door te bellen/mailen? of moest je daarvoor nog extra dingen bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jipsy
Ja, had eerst paar dagen geleden een offerte aangevraagd maar nog geen reactie ontvangen. Denk stuur ze nog maar een e-mail om te proberen. Werd binnen 10 minuten terug gebeld. En de deal was rond.

Alleen een tv en incl. Verzending.
Pagina: 1 ... 25 ... 40 Laatste