En de 50W805B is inmiddels niet meer op voorraad bij Saturn. Veel tweakers hebben hem denk ik besteld..
Hopelijk ontvangen we hem allemaal snel.
Vandaag contact gehad met reparatiecentrum over mijn 50W828B, betreffende de donkere hoeken in mijn scherm: https://www.flickr.com/ph...n/sets/72157644312120130/
Servicemedewerker vertelde dat het een normaal verschijnsel is van led-tv's en dat ze er niets aan kunnen doen, ik kon een andere krijgen, maar de kans is groot dat die hetzelfde zou hebben of zelfs erger.
Ben wel benieuwd naar de nieuwe eigenaren van de 50W8xx op dit forum: herkennen jullie de donkere plekken op jullie tv's? Ik vraag me af of het nuttig is om hem om te ruilen voor een andere of dat ik dit moet accepteren.
Servicemedewerker vertelde dat het een normaal verschijnsel is van led-tv's en dat ze er niets aan kunnen doen, ik kon een andere krijgen, maar de kans is groot dat die hetzelfde zou hebben of zelfs erger.
Ben wel benieuwd naar de nieuwe eigenaren van de 50W8xx op dit forum: herkennen jullie de donkere plekken op jullie tv's? Ik vraag me af of het nuttig is om hem om te ruilen voor een andere of dat ik dit moet accepteren.
Beste tweakers,
Ik wil graag zo spoedig mogelijk de Sony Bravia KDL-42W605B gaan bestelllen en mijn vraag hierover was:
Beschikt deze net als het model van vorig jaar over een ingebouwde muurbeugel?
Alvast bedankt,
daanb14
Ik wil graag zo spoedig mogelijk de Sony Bravia KDL-42W605B gaan bestelllen en mijn vraag hierover was:
Alvast bedankt,
daanb14
Verwijderd
Het vreemde is dat op de sony website vermeld staat dat er passieve brillen meegeleverd worden. Lijkt mij niet te kloppen. Op bol.com staat dat bij de 805b de bt400 brillen worden meegeleverd maar die ondersteunen geen multiview. Zitten de 400 of 500 brillen nu bijgeleverd bij de w805 en w828?DRaD schreef op maandag 26 mei 2014 @ 20:06:
[...]
Op de 805b werkt het, zal voor de 828b niet anders zijn. Zie mijn post op de eerste pagina.
Zou jij kunnen kijken welke type brillen jij er bij hebt gekregen?
klopt het is een aardig wat extra voor 5" Waarom gekozen voor een 805 en geen 828 bijvoorbeeld? Budget of?p0st schreef op maandag 26 mei 2014 @ 12:57:
[...]
Ik zit zelf op ongeveer 4 meter afstand en heb de 805 van 50". Dat is voor nu de perfecte grootte, al merk ik dat wanneer ik een spelletje op de PS4 speel (Wolfenstein heuy) toch automatisch weer voorover ga zitten. 50" op 4 meter is dus zeker niet te groot, en 55" op 4,5 meter zou dan ook prima kunnen. Maar om nou een paar honderd euro extra neer te leggen voor die 5", dat is volgens mij de vraag die je jezelf moet stellenik had die keuze in ieder geval snel gemaakt en vond de 805 de sweetspot voor mijn wensen vs. budget!
nieuwe pc samenstellen = leuk
Hey carlo
Ik heb een 50W805B en heb ook de donkere hoeken. Hoe lichter het scherm hoe meer je het ziet maar mij stoort het eigenlijk ook niet. Volgens mij heb ik het ook wel een stuk minder dan jou.
Ik heb een 50W805B en heb ook de donkere hoeken. Hoe lichter het scherm hoe meer je het ziet maar mij stoort het eigenlijk ook niet. Volgens mij heb ik het ook wel een stuk minder dan jou.
Ben aan het twijfelen tussen de Sony 50W805BB en de Sony 50W828BB.
Volgens de site van Vanden Borre is de 828 met passieve 3D (http://www.vandenborre.be...tv-80-cm/sony-kdl50w828bb)
Kan dit bevestigd worden, op deze site staat Actief.
Wat zijn verder belangrijke verschillen, of welke zijn andere modellen/merken die een kwalitatieve led tv leveren voor max €1000 met een schermdiagonaal van 46-50"?
Alvast bedankt
Volgens de site van Vanden Borre is de 828 met passieve 3D (http://www.vandenborre.be...tv-80-cm/sony-kdl50w828bb)
Wat zijn verder belangrijke verschillen, of welke zijn andere modellen/merken die een kwalitatieve led tv leveren voor max €1000 met een schermdiagonaal van 46-50"?
Alvast bedankt
Verwijderd
Alleen de 42 inch variant is passief. Dit is gewoon een actief scherm. Tip bij expert is deze 899 met wat onderhandelen kan je hem daar goedkoper krijgen. Dit geldt ook voor plattetvMschamp schreef op maandag 26 mei 2014 @ 20:44:
Ben aan het twijfelen tussen de Sony 50W805BB en de Sony 50W828BB.
Alvast bedankt
Hoezo, ik zie hem daar ook aan €999
(http://www.expert.be/audi...-kijken/lcd-led-plasma-3d)
Verwijderd
In nederland bij expert is deze 899Mschamp schreef op maandag 26 mei 2014 @ 20:53:
Hoezo, ik zie hem daar ook aan €999
Bij de 805 krijg je de TDG-BT400A Active 3D Glasses.Verwijderd schreef op maandag 26 mei 2014 @ 20:39:
[...]
Het vreemde is dat op de sony website vermeld staat dat er passieve brillen meegeleverd worden. Lijkt mij niet te kloppen. Op bol.com staat dat bij de 805b de bt400 brillen worden meegeleverd maar die ondersteunen geen multiview. Zitten de 400 of 500 brillen nu bijgeleverd bij de w805 en w828?
Zou jij kunnen kijken welke type brillen jij er bij hebt gekregen?
Offtopic:bartburg schreef op maandag 26 mei 2014 @ 22:30:
Is actief beter of passief 3d?
Passief heeft minder goede resolutie en is goedkoper maar heeft geen last van flikkerend beeld. Weinig mensen zullen hier gevoelig voor zijn. Het is niet nodig het beeld voor de ogen af te schermen dus hogere helderheid.
Actief heeft volledige resolutie maar is duur vanwege de techniek in de bril en tv en sommige mensen kunnen hoofdpijn krijgen of vermoeid worden door het continu afschermen van de ogen. Ook is vanwege het afschermen het beeld wat donkerder.
Ik heb actief thuis (op een Sony KDL-50W829B) en vind het goed werken, heb er geen last van. Het beeld is ideaal voor thuis.
[ Voor 8% gewijzigd door Esiq op 27-05-2014 09:48 ]
Wat was de prijs?Satch schreef op maandag 26 mei 2014 @ 20:29:
En de 50W805B is inmiddels niet meer op voorraad bij Saturn. Veel tweakers hebben hem denk ik besteld..Hopelijk ontvangen we hem allemaal snel.
Al gevonden
[ Voor 3% gewijzigd door dbw op 27-05-2014 11:33 ]
Verwijderd
Krijg je bij de 828 wel de TDG-BT500A meegeleverd?dbw schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 09:36:
[...]
Bij de 805 krijg je de TDG-BT400A Active 3D Glasses.
Verwijderd
Ik zie dat jij de W829B thuis hebt. Kan jij aangeven welk type brillen jij erbij hebt gekregen?Esiq schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 09:46:
[...]
Offtopic:
Passief heeft minder goede resolutie en is goedkoper maar heeft geen last van flikkerend beeld. Weinig mensen zullen hier gevoelig voor zijn. Het is niet nodig het beeld voor de ogen af te schermen dus hogere helderheid.
Actief heeft volledige resolutie maar is duur vanwege de techniek in de bril en tv en sommige mensen kunnen hoofdpijn krijgen of vermoeid worden door het continu afschermen van de ogen. Ook is vanwege het afschermen het beeld wat donkerder.
Ik heb actief thuis (op een Sony KDL-50W829B) en vind het goed werken, heb er geen last van. Het beeld is ideaal voor thuis.
50w828B, Active shutters bijgeleverd.
Hoewel het active shutters zijn, halveert de resolutie wel.
Beetje slechte van 2 werelden eigenlijk als het gaat om de 3d van deze tv; beeld is veel donkerder, brilletjes zitten niet heel lekker (zitten hoog op de neus) en de resolutie is gehalveerd.
Nou heb ik zelf deze tv gekocht omdat de beeldkwaliteit tot de beste behoort, maar ik kan me voorstellen dat als je een echte 3D liefhebber bent dat je liever wat anders kiest.
Beetje slechte van 2 werelden eigenlijk als het gaat om de 3d van deze tv; beeld is veel donkerder, brilletjes zitten niet heel lekker (zitten hoog op de neus) en de resolutie is gehalveerd.
Nou heb ik zelf deze tv gekocht omdat de beeldkwaliteit tot de beste behoort, maar ik kan me voorstellen dat als je een echte 3D liefhebber bent dat je liever wat anders kiest.
Ik ben benieuwd, hoe kan een actieve bril de resolutie halveren? Zat je niet toevallig een SBS 3D film te kijken?johnny.xxx schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 10:11:
En de bril die ik er bij kreeg zijn afaik 2x TDG-BT500A. Kan niet kijken nu, ben niet thuis.
Op het moment dat de tv naar 3d schakelt, halveert hij de resolutie van niet alleen de film maar ook de menu'sEsiq schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 10:37:
[...]
Ik ben benieuwd, hoe kan een actieve bril de resolutie halveren? Zat je niet toevallig een SBS 3D film te kijken?
En de bril die ik er bij kreeg zijn afaik 2x TDG-BT500A. Kan niet kijken nu, ben niet thuis.
van hdtvtest.co.uk
The KDL-50W829 features active 3D display technology, and ships with two pairs of active-shutter 3D glasses included in the box. Unlike most active 3-D LED TVs, the W82-B doesn’t deliver full HD 3D resolution
Dit kwam ik op Amazon tegen:Verwijderd schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 10:04:
[...]
Krijg je bij de 828 wel de TDG-BT500A meegeleverd?
This glasses model is TDG-BT400A with TDG-BT500A package box , exactly the same as TDG-BT500A .
because TDG-BT400A come with TV together , and TDG-BT500A is for resale , in order to distinguish them from different sales channel , Sony name them with 2 model number for their convenience , but they are exactly the same .
Verwijderd
Deze informatie is niet juist. Want de BT500A heeft ondersteuning voor simulview. Dat heeft de Bt400A niet.dbw schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 11:10:
[...]
Dit kwam ik op Amazon tegen:
This glasses model is TDG-BT400A with TDG-BT500A package box , exactly the same as TDG-BT500A .
because TDG-BT400A come with TV together , and TDG-BT500A is for resale , in order to distinguish them from different sales channel , Sony name them with 2 model number for their convenience , but they are exactly the same .
Naar aanleiding van gforcegti in "\[3D/LED/UHD TV] Sony 2014 line-up" (bedankt voor het delen
) ook bij Saturn de KDL-50W805B + Apple iPad mini actie en gelijk een soundbar (HT-CT370) besteld.
Meteen betaald via PayPal en opdrachtbevestiging van Saturn gehad.
Krijg ik vanmorgen volgende e-mail:
Dan maar telefonisch aan 10c/minuut contact opgenomen, konden ze me niet zeggen waarom deze bestelling geweigerd werd. Na wat aandringen was het antwoord "de televisie is niet meer voorradig, maar de soundbar wel". Toen ik aangaf dat ik de soundbar dan ook niet meer nodig heb kreeg ik te horen dat deze niet geannuleerd kon worden..
Wat een waardeloze service van Saturn zeg..en als ik pech heb zit ik nu opgescheept met een soundbar van 350 euro waar ik niets mee kan doen
Geachte meneer sloth,
Iedere bestelling op http://www.saturn.nl wordt uitvoerig gecontroleerd. Uw bestelling voldoet niet aan de gestelde veiligheidseisen en is om die reden automatisch geweigerd.
U kunt contact met ons opnemen per telefoon via 0900 - saturnnl (0900 - 72887665*) of per e-mail via contact@saturn-info.nl voor meer informatie over de reden van weigering.
Met vriendelijke groet,
Saturn
Dan maar telefonisch aan 10c/minuut contact opgenomen, konden ze me niet zeggen waarom deze bestelling geweigerd werd. Na wat aandringen was het antwoord "de televisie is niet meer voorradig, maar de soundbar wel". Toen ik aangaf dat ik de soundbar dan ook niet meer nodig heb kreeg ik te horen dat deze niet geannuleerd kon worden..
Wat een waardeloze service van Saturn zeg..en als ik pech heb zit ik nu opgescheept met een soundbar van 350 euro waar ik niets mee kan doen

Natuurlijk is dat onderste bullshit he. (iets met wet koop of afstand). Je kunt hem gewoon kosteloos retourneren.
https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913
Ik heb gekozen voor de spullen af te laten leveren bij een Saturn winkel, is de wet kopen op afstand dan nog altijd geldig?
Alle spullen die je online besteld vallen hieronder (behalve wat uitzonderingen zoals verse producten, op maat gemaakte kleding, reizen etc).
https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913
Ja dat mag je zeker.cihanski schreef op maandag 26 mei 2014 @ 18:11:
[...]
Mag ik vragen waar je de kdl-50w815b voor €850 hebt gevonden? Ik heb deze tv alleen bij saturn.nl gevonden voor €999 en was op het punt om te gaan bestellen maar jouw bedrag klinkt toch net iets leuker
Deze heb ik geregeld bij de broer van Saturn, Mediamarkt
Mochten ze moeilijk doen dan wil ik best een foto maken van de bon welke je dan kan meenemen als bewijs
[ Voor 11% gewijzigd door passie2009 op 27-05-2014 14:06 ]
Bedankt voor je reactie! Maar helaas, ook bij de grote broer staat hij genoteerd voor €999 (online) --> ben ik natuurlijk erg benieuwd hoe het jou gelukt is om dat te regelenpassie2009 schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 13:56:
[...]
Ja dat mag je zeker.
Als je de bon voor me zou willen scannen zou dat natuurlijk te gek zijn (heb ik een sterke troef in handen)!! Alvast bedankt!
[ Voor 11% gewijzigd door cihanski op 27-05-2014 14:09 . Reden: aanvulling ]
Bedankt voor de info. Ik heb wel kennis van de algemene verschillen tussen actief en passief maar wist niet dat de resolutie veranderde.johnny.xxx schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 10:42:
[...]
Op het moment dat de tv naar 3d schakelt, halveert hij de resolutie van niet alleen de film maar ook de menu's
van hdtvtest.co.uk
[...]
De reden hier voor snap ik niet waarom Sony hier voor kiest. Bijvoorbeeld in een Ps3 game zou het beeld gewoon afgewisseld kunnen worden zonder dat er gedownscaled moet worden.
Verwijderd
Kan jij aangeven welke brillen jij bij de 815B hebt ontvangen?passie2009 schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 13:56:
[...]
Ja dat mag je zeker.
Mochten ze moeilijk doen dan wil ik best een foto maken van de bon welke je dan kan meenemen als bewijs
Dan is kennelijk niet alleen de motionflow anders tussen deze modellen maar ook de bijgeleverd brillen.
Wat een prutsers.sloth schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 12:43:
Naar aanleiding van gforcegti in "\[3D/LED/UHD TV] Sony 2014 line-up" (bedankt voor het delen) ook bij Saturn de KDL-50W805B + Apple iPad mini actie en gelijk een soundbar (HT-CT370) besteld.
[...]
![]()
Daarom gewoon direct in de winkel gehaald en afgerekend.
660 voor een 805
Na verkoop van zijn Ipad mini denk ik ;-)
Scheer en Foppen.
Was begin Mei in de aanbieding.
En de btw krijg ik weer terug (zakelijke aankoop

Vraagje voor de kenners hier: ik heb vorige week een LG 47LB650 geleverd gekregen en ben ontevreden over de zwartwaarde die deze TV produceert. Vooral in de hoeken zie je duidelijk backlight door komen. Een andere Tweaker adviseert mij een Sony W805 en nu kan ik voor een kleine bijbetaling de 50 inch versie van dit model omruilen voor de LG. Weet iemand of dit een verbetering is ten opzichte van de LG? Ook al heeft de Sony volgens de specs minder Hz (500 tegen 400).
De TV staat op zolder en wordt uitsluitend voor gaming vanaf mijn PS4 gebruikt.
Kortom: omruilen of niet?
Sidenote: ik heb een budget van 800 euro en wil 47 inch of groter. Ik heb voor de LG 600 betaald en de Sony gaat op 639 komen (ik krijg korting omdat ik bij een retailer werk). Alvast bedankt voor jullie reacties.
Sidenote: ik heb een budget van 800 euro en wil 47 inch of groter. Ik heb voor de LG 600 betaald en de Sony gaat op 639 komen (ik krijg korting omdat ik bij een retailer werk). Alvast bedankt voor jullie reacties.
Verwijderd
Sowieso is de sony qua gaming het beste merk wat je nemen door de lage inputlag. Zwartwaarde zijn ook heel erg goed. De hz moet je niet echt naar kijken. Dat maakt niks uit. Dus ik zeg gewoon omruilen.bram1984 schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 18:56:
Vraagje voor de kenners hier: ik heb vorige week een LG 47LB650 geleverd gekregen en ben ontevreden over de zwartwaarde die deze TV produceert. Vooral in de hoeken zie je duidelijk backlight door komen. Een andere Tweaker adviseert mij een Sony W805 en nu kan ik voor een kleine bijbetaling de 50 inch versie van dit model omruilen voor de LG. Weet iemand of dit een verbetering is ten opzichte van de LG? Ook al heeft de Sony volgens de specs minder Hz (500 tegen 400).
De pricewatch: Sony Bravia KDL-50W805B Zwart is er sinds vandaag voor EUR 799,-
Dat lijkt echt een koopje te zijn. Bijna 100 euro onder de goedkoopste aanbieder. Wat kan het addertje zijn?
Dat lijkt echt een koopje te zijn. Bijna 100 euro onder de goedkoopste aanbieder. Wat kan het addertje zijn?
EU DNS: 86.54.11.100
Lijkt mij gewoon kloppen. Maar de Saturn actie is nog altijd beter want die iPad kun je wel voor 200 verkopen denk ik (= tv voor 699,-)Polat06 schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 19:51:
Oh ik kende die actie niet. Tot wanneer is dit geldig?sheepdog schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 19:57:
[...]
Lijkt mij gewoon kloppen. Maar de Saturn actie is nog altijd beter want die iPad kun je wel voor 200 verkopen denk ik (= tv voor 699,-)
/nevermind
Deze actie is geldig van 26 mei t/m 13 juli 2014.
[ Voor 9% gewijzigd door c-nan op 27-05-2014 20:05 ]
Geen addertje hoor. TV staat bij ons gewoon ook op € 799,- en daaroverheen krijg ik dus nog een korting waardoor deze op € 639,- komt.Polat06 schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 19:51:
Waar is bij ons? En waarom heb jij korting?bram1984 schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 20:07:
[...]
Geen addertje hoor. TV staat bij ons gewoon ook op € 799,- en daaroverheen krijg ik dus nog een korting waardoor deze op € 639,- komt.
Zie mijn vorige reactie. Ik werk bij een electro retailer. Maakt voor de rest niet uit welke.
Lol at Polat06!
Krijg net een aanbieding van plattetvdiscounter 1199 voor een Sony KDL-55W805B.
Zou hem graag eens live zien, iemand een tip? omg Amsterdam..
Krijg net een aanbieding van plattetvdiscounter 1199 voor een Sony KDL-55W805B.
Zou hem graag eens live zien, iemand een tip? omg Amsterdam..
Beste tweakers,
Ik vraag het hierbij nog eens:
Alvast bedankt,
daanb14
Alvast bedankt,
daanb14
In dit topic is veel info te vinden alsmede foto'sdaanb14 schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 20:26:
Beste tweakers,
Alvast bedankt,
daanb14
http://www.avforums.com/t...tv-owners-thread.1858674/
Verwijderd
Ben mij een beetje aan het oriënteren naar een nieuwe tv, nu is mijn oog gevallen op de:
pricewatch: Sony KDL-32W705B Zwart
Na een bezoek aan de MM om hem even in het echt te zien viel me op dat de tv's van sony allemaal last hadden van aliasing. Beetje op internet zitten zoeken of dit een bekend probleem is, maar kwam de klacht maar op weinig plekken tegen.
Stuurt de MM een verkeerde source naar de sony tv's? Want alle andere merken hadden nergens last van wat ik wel typisch vond.
Na een bezoek aan de MM om hem even in het echt te zien viel me op dat de tv's van sony allemaal last hadden van aliasing. Beetje op internet zitten zoeken of dit een bekend probleem is, maar kwam de klacht maar op weinig plekken tegen.
Stuurt de MM een verkeerde source naar de sony tv's? Want alle andere merken hadden nergens last van wat ik wel typisch vond.
Volgens mij komt dit door de interlacing welke niet echt goed op de sony. Met normaal beeld materiaal heb je hier overigens weinig tot geen last van.Verwijderd schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 10:53:
Ben mij een beetje aan het oriënteren naar een nieuwe tv, nu is mijn oog gevallen op de:
In other words, you may see jagged edges, line twitter or a softened image when watching film-based SD programmes
[ Voor 4% gewijzigd door passie2009 op 28-05-2014 11:44 ]
Iemand ervaring met een andere muurbeugel dan de bijgeleverde voet? Ik wil de tv graag strakker tegen de muur aan.
Iemand een idee waar ik de 55" live kan zien aankomend weekend? scheer en foppen schrijven vanaf 2 Juni...
Zo vandaag ook mijn Sony KDL50 W828B opgehaald bij de BCC. Was via internet iets goedkoper, maar vond de kerel van de BCC wel een geschikte kerel en zoveel scheelt het ook weer niet.
Voorlopig kijkt het erg lekker vergeleken met mijn Panasonic Plasma. Vooral bij daglicht een stuk relaxter.
Voorlopig kijkt het erg lekker vergeleken met mijn Panasonic Plasma. Vooral bij daglicht een stuk relaxter.
http://www.bsdfreaks.nl Home site: http://rob.lensen.nu /me was RobL
Zal het verschil groot zijn met de 400 Hz W805? Met gaming vooral.Infern0 schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 15:51:
Zo vandaag ook mijn Sony KDL50 W828B opgehaald bij de BCC. Was via internet iets goedkoper, maar vond de kerel van de BCC wel een geschikte kerel en zoveel scheelt het ook weer niet.
sony 50W805B
Is dit een aanrader? Ben van plan om hem te halen.
Heeft de tv nog problemen?
Keurige LED TV, een van de beteren, heb ik de afgelopen dagen uitgevonden. Vooral als je erop wilt gamen.jayesh schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 18:07:
sony 50W805B
Volgens de Tweakers review mankeert er alleen het een en ander aan de software (mediaplayer en 3D weergaven), maar qua beeld is dit scherm heel goed.
Het ding heeft bij ons alleen een levertijd van nog 2 weken, en ik wil niet zolang wachten, vandaar mijn interesse in de W828 met het dubbele aantal Hz. Vraag me af of dit de meerprijs waard is. Zijn er mensen die ze naast elkaar hebben gezien?
De 800Hz is bij HiFi Corner voor 799,-
http://hificorner.nl/beel...s/led-tv/sony-kdl-50w805b
Op voorraad en wordt morgen geleverd:
Op werkdagen voor 20:00 besteld, morgen in huis.
Goeie prijs, ik heb 'm echter voor nog minder.
Iemand al een update over z'n bestelling bij de Saturn over de levertijd? Bij mij staat er nog "Leverbaar over 6 tot 7 dagen / in behandeling". Hoop dat hij snel komt.
Wel vreemd dat de 50W829B ook op hun site staat voor 1099,-Polat06 schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 19:22:
De 800Hz is bij HiFi Corner voor 799,-

Haha, helaas passen "we" niet aan op HiFi Corner, anders was het nog lager geweest.Polat06 schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 19:38:
[...]
Ja dat weten we inmiddelsAlleen hebben wij daar niks aan
edit: Zit er überhaupt verschil tussen de 828 en de 829? Zoek me een ongeluk.
[ Voor 13% gewijzigd door bram1984 op 28-05-2014 20:07 ]
Zijn op Europees niveau slecht leverbaar. Sony heeft te weinig geproduceerd en loopt nu tegen gigantische backorders aan.. Dus schrik niet als de levertijd gaat oplopen.Satch schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 19:36:
Iemand al een update over z'n bestelling bij de Saturn over de levertijd? Bij mij staat er nog "Leverbaar over 6 tot 7 dagen / in behandeling". Hoop dat hij snel komt.
It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.
Ah, thanks voor de info. Hopelijk kan Saturn een beetje voordringen bij Sony dan..Schizo007nl schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 20:21:
[...]
Zijn op Europees niveau slecht leverbaar. Sony heeft te weinig geproduceerd en loopt nu tegen gigantische backorders aan.. Dus schrik niet als de levertijd gaat oplopen.
Niet in de buurt van een fysieke winkel? Webshop en winkels hebben ieder eigen voorraadSatch schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 20:23:
[...]
Ah, thanks voor de info. Hopelijk kan Saturn een beetje voordringen bij Sony dan..Maar voor 699 euro (na verkoop iPad mini voor ongeveer 200 euro) wil ik wel even wachten op m'n 50W805B.
It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.
Gisteren de 50" bij Saturn besteld.
Voor de geinstresseerde ik heb vandaag het onderstaande mailtje ontvangen.
Bedankt voor uw bestelling bij Saturn.
Op dit moment is de door u bestelde SONY KDL50W805BBAE2 + IPAD MINI helaas niet op voorraad, waarvoor onze excuses.
Wij verwachten dit artikel uiterlijk 13 juni weer op voorraad te hebben en aan u te kunnen verzenden. Wanneer uw bestelling wordt verzonden informeren we u hierover per e-mail.
Op dit moment is de door u bestelde SONY KDL50W805BBAE2 + IPAD MINI helaas niet op voorraad, waarvoor onze excuses.
Wij verwachten dit artikel uiterlijk 13 juni weer op voorraad te hebben en aan u te kunnen verzenden. Wanneer uw bestelling wordt verzonden informeren we u hierover per e-mail.
Intel core i5-750 // MSI P55-GD65 // 4gb Corsair // Amd radeon 6950 // 2x 500gb Samsung F3 // Asus xonar HDav1.3 // optional linksys wmp600n
hoe heb je hem voor 660 meegekregen?dbw schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 18:12:
[...]
Wat een prutsers.
Daarom gewoon direct in de winkel gehaald en afgerekend.
660 voor een 805
Het antwoord staat een paar posts later. Ook wat betreft je vraag of de 50W805B een goede televisie is mag een beetje eigen inzet wel..Op de frontpage kan je gewoon een uitgebreide (video)review terugvinden.
[ Voor 51% gewijzigd door sloth op 29-05-2014 00:15 ]
Beetje verwarrend ook dat mensen het hier over personeelskorting en zakelijke btw aftrek hebben. Daar heeft de rest niets aan, dus het is beter als mensen het gewoon over de normale prijs hebben.sloth schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 00:12:
Het antwoord staat een paar posts later, een beetje eigen inzet mag wel..
Hoofddorp is een soort van dichtbij, maar ook niet op voorraad helaas. Iemand een idee trouwens wat de 55W805B (of 829B etc) kost bij Saturn winkels? Misschien ook wel een mooie deal met een gratis iPad, helaas alleen in de winkels geloof ik, niet bij de webshop.Schizo007nl schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 20:26:
[...]
Niet in de buurt van een fysieke winkel? Webshop en winkels hebben ieder eigen voorraad
Verwijderd
Ik heb een mail gestuurd naar sony om te vragen wat de verschillen van de 805, 815,828 en 829 zijn. Sony zegt zelf dat de meeste niet voor de nederlandse markt zijn. Wel vreemd dat ze gewoon bij de reguliere winkels verkocht worden. Enige verschil wat ik kan vinden is dat de 815 zilver is en de 828 en 829 800hz motionflow hebben i.p.v. 400. Dus volgens mij maakt het niet veel uit welke je precies koopt. Wel raar dat er veel prijsverschil zit tussen die verschillende modellen. Denk toch dat er veel import op de nederlandse markt is vandaar dat de prijzen zoveel verschillen.
Via de webshop is die met ipad mini te krijgen. Wel heb word die van mij afgeleverd in een winkel dicht bij mij zo dat ik hem zelf kan ophalen.Satch schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 00:15:
[...]
Beetje verwarrend ook dat mensen het hier over personeelskorting en zakelijke btw aftrek hebben. Daar heeft de rest niets aan, dus het is beter als mensen het gewoon over de normale prijs hebben.
[...]
Hoofddorp is een soort van dichtbij, maar ook niet op voorraad helaas. Iemand een idee trouwens wat de 55W805B (of 829B etc) kost bij Saturn winkels? Misschien ook wel een mooie deal met een gratis iPad, helaas alleen in de winkels geloof ik, niet bij de webshop.
Intel core i5-750 // MSI P55-GD65 // 4gb Corsair // Amd radeon 6950 // 2x 500gb Samsung F3 // Asus xonar HDav1.3 // optional linksys wmp600n
Deze vraag ook al een aantal keer beantwoord in dit topic.Verwijderd schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 00:16:
Ik heb een mail gestuurd naar sony om te vragen wat de verschillen van de 805, 815,828 en 829 zijn. Sony zegt zelf dat de meeste niet voor de nederlandse markt zijn. Wel vreemd dat ze gewoon bij de reguliere winkels verkocht worden. Enige verschil wat ik kan vinden is dat de 815 zilver is en de 828 en 829 800hz motionflow hebben i.p.v. 400. Dus volgens mij maakt het niet veel uit welke je precies koopt. Wel raar dat er veel prijsverschil zit tussen die verschillende modellen. Denk toch dat er veel import op de nederlandse markt is vandaar dat de prijzen zoveel verschillen.
Lezen?
Precies zelfde mailtje gehadRedDragon schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 21:59:Bedankt voor uw bestelling bij Saturn.
Even geduld dus nog...
daar ben ik ook wel benieuwd naar! Die Ipad kan ik die na aankoop niet meteen retouren...Hoofddorp is een soort van dichtbij, maar ook niet op voorraad helaas. Iemand een idee trouwens wat de 55W805B (of 829B etc) kost bij Saturn winkels? Misschien ook wel een mooie deal met een gratis iPad, helaas alleen in de winkels geloof ik, niet bij de webshop.
Met een Vogels Thin 205 is vrij strak. Scart past dan al niet meer.hveck75 schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 14:04:
Iemand ervaring met een andere muurbeugel dan de bijgeleverde voet? Ik wil de tv graag strakker tegen de muur aan.
Prima ding, niks mis mee. En ja er is altijd beter en duurder.jayesh schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 18:07:
sony 50W805B
Het is net als de meeste pk's willen hebben en er niks mee doen.
Ik kijk ook alleen maar Tv erop.
Je mag wel iets meer inzet tonen... op dit moment drop je enkel vragen en dat is niet de bedoeling van dit forum
[ Voor 74% gewijzigd door Michael Knight op 05-06-2014 01:15 ]
Nu maar hopen dat er dezelfde lcd schermen in komen en niet één van een andere fabrikant met slechtere specificaties.Schizo007nl schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 20:21:
[...]
Zijn op Europees niveau slecht leverbaar. Sony heeft te weinig geproduceerd en loopt nu tegen gigantische backorders aan.. Dus schrik niet als de levertijd gaat oplopen.
Heb ook wel interesse in de 50W805B vanwege zijn goede contrast maar wacht eerst maar ff dat de bugs worden opgelost.
[ Voor 12% gewijzigd door audiojunk op 29-05-2014 17:32 ]
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
lekker handig.RedDragon schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 21:59:
Gisteren de 50" bij Saturn besteld.
een wk voetbal aanbieding is leuk maar dan moet je 'm wel hebben voor het wk begint.
nou ja, als er nog betere aanbiedingen komen voor de wk dan kan ik 'm altijd nog cancelen
Ik wil de 3D functionaliteit van de 50W805B testen, kan dat het eenvoudigste via een YouTube filmpje met 3D via de YouTube app?
Verwijderd
Is geen vraag, is een opmerking. Ik zie geen vraagteken staan.Kashika schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 00:27:
[...]
Deze vraag ook al een aantal keer beantwoord in dit topic.
Lezen?
Inmiddels een antwoord vanuit sony terug. 805: 400hz motionflow zwart. 815: 600hz motionflow zilver, 828: 800 hz motionflow zwart andere voet. 829 is niet bedoeld voor de nederlandse markt. Deze is volgens sony dus ookniet compatible met upc en ziggo!!
Gewoon kopen zo'n ding en niet te lang over nadenken.
Voor het eind van het jaar zijn er al waarschijnlijk weer nieuwe modellen die nog beter zijn.
Voor het eind van het jaar zijn er al waarschijnlijk weer nieuwe modellen die nog beter zijn.
Rare vraag :
Ik krijg sinds 10 min telkens de melding dat de mediaspeler is gestopt . Ik kan dus geen usb content meer zien.afspelen. als ik bij de optie " media server" kijk, zie ik de usb schijf die ik al los gekoppeld heb.
Iemand een enig idee hoe ik dit recht kan trekken, ik maak veel gebruik van de usb playback, dus dit is echt een buzzkill..
Ik krijg sinds 10 min telkens de melding dat de mediaspeler is gestopt . Ik kan dus geen usb content meer zien.afspelen. als ik bij de optie " media server" kijk, zie ik de usb schijf die ik al los gekoppeld heb.
Iemand een enig idee hoe ik dit recht kan trekken, ik maak veel gebruik van de usb playback, dus dit is echt een buzzkill..
[PSN: carlhendrix] | Steam ID : n3w_w4rri0r |
Nee. Nieuwe line-ups worden jaarlijks vanaf ongeveer april geïntroduceerd.dbw schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 19:27:
Gewoon kopen zo'n ding en niet te lang over nadenken.
IK twijfel over welke 55" ik het beste kan kopen
55W955 of 55W905 of 55W805B
Heeft er iemand advies?
Thanx!
Heeft er iemand advies?
Thanx!
55W955 komt in ieder geval niet heel erg best uit de testen.
55w905 (is denk ik het A model), is 2013 model welke erg goed uit de testen komt.
55W805B is 2014 model welke erg goed uit de testen komt (op gelijke voet met de w905A). Dus tja
Zou zeggen: ga eens wat reviews lezen, en bepaal wat je belangrijk vind, en ga prijzen vergelijken.
55w905 (is denk ik het A model), is 2013 model welke erg goed uit de testen komt.
55W805B is 2014 model welke erg goed uit de testen komt (op gelijke voet met de w905A). Dus tja
Zou zeggen: ga eens wat reviews lezen, en bepaal wat je belangrijk vind, en ga prijzen vergelijken.
Zou het niet mogelijk zijn om de 50W805B bij de mediamarkt ook met een ipad te krijgen d.m.v de laagste prijsgarantie? (heeft iemand daar eerdere ervaring mee met zo'n dergelijke folderactie?)
Helaas, ik heb gevraagd in de mediamarkt of ze met de saturn actie meegingen maar dat wilde ze niet doen...
Ik heb de 829b en die werkt in principe prima met upc.Verwijderd schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 18:57:
[...]
Is geen vraag, is een opmerking. Ik zie geen vraagteken staan.
Inmiddels een antwoord vanuit sony terug. 805: 400hz motionflow zwart. 815: 600hz motionflow zilver, 828: 800 hz motionflow zwart andere voet. 829 is niet bedoeld voor de nederlandse markt. Deze is volgens sony dus ookniet compatible met upc en ziggo!!
Edit: icm met de upc mediabox. Smartcard heb ik geen idee van.
[ Voor 6% gewijzigd door AtlAntA op 31-05-2014 18:23 ]
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Heb de Sony KDL-50W829B bij HIFI Corner besteld en er 799,00 euro voor betaald.
Zie onderstaande link:
https://hificorner.nl/bee...s/led-tv/sony-kdl-50w805b
Zie onderstaande link:
https://hificorner.nl/bee...s/led-tv/sony-kdl-50w805b
Dat is nou niet het toonbeeld van gedegen onderzoek doen hè :-). Ik heb beneden (woonkamer zit boven bij mij) een KDL47W805 staan om op te gamen (ps3,xbox360, xbox one, ps4) en ik wist al vrij snel na de reviews dat ik die moest hebben. LG staat niet echt bekend om de kracht bij het gamen met name input lag.bram1984 schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 18:56:
Inmiddels boven de KDL55W955 erbij. Prachtig scherm en voldoet aan alle eisen. Negatieve reviews heb ik inderdaad gelezen maar die moet je in perspectief plaatsen en dan is de keuze eenvoudig. D
Zelfde verhaal bij mij, wat een k*t winkel is het toch, saturn media markt!! Soundbar niet aangenomen bij afleveren aangezien zij zelf de bestelling geannuleerd hebben.sloth schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 12:43:
Naar aanleiding van gforcegti in "\[3D/LED/UHD TV] Sony 2014 line-up" (bedankt voor het delen) ook bij Saturn de KDL-50W805B + Apple iPad mini actie en gelijk een soundbar (HT-CT370) besteld.
[...]
![]()
Gelukkig wel een mooie offerte van plattetv.nl in de mail dus die maar geaccepteerd, Hopelijk annuleren zij niet...
De 55W955 en de 55W905 stonden bij de BCC bij elkaar, dus kon ik ze goed vergelijken. Op het oog heeft de 55W905 een mooier display en na het lezen van heel veel reviews, waar de 55W905 nog steeds als een van de betere uit komt heb ik deze aangeschaft. Echt een super mooi toestel! en kon bij de BCC nog goed onderhandelen over de prijs, heb er 7 jaar garantie tegen aankoop waarden bij gekregenjgvonk1984 schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 08:55:
IK twijfel over welke 55" ik het beste kan kopen
Heeft er iemand advies?
Thanx!
Verwijderd
Ik twijfel, met name door de aanbieding op HifiCorner.nl, tussen de Sony KDL50W829b en de Samsung UE46F6650 .
Grootste verschil behalve de 4inch die ik kan vinden is dat de Samsung over local dimming beschikt en de Sony een refresch rate heeft van 800mhz ipv 600mhz voor de Samsung.
Iemand nog een welgemeend advies in deze of is het nu enkel het 'gevoel' moet laten spreken?
Grootste verschil behalve de 4inch die ik kan vinden is dat de Samsung over local dimming beschikt en de Sony een refresch rate heeft van 800mhz ipv 600mhz voor de Samsung.
Iemand nog een welgemeend advies in deze of is het nu enkel het 'gevoel' moet laten spreken?
Ik wil deze week een 50" 828/829 aanschaffen en vroeg me nog een ding af. Ik ga de tv via de optische aansluiting met mijn stereo versterker. Bij aanschaf van de versterker werd me al aangeraden om van te voren te controleren of de tv de mogelijkheid heeft voor lip-sync correctie. Kan iemand dit voor mij controleren, of gebruikt iemand deze tv al in een vergelijkbare configuratie?
Yep. Inmiddels is het ding omgeruild voor een KDL50W828. Het is echt een flinke verbetering wat betreft de zwartwaardes. Lekker gamen zo op anderhalf/2 meter.Typhone schreef op zondag 01 juni 2014 @ 10:10:
[...]
Dat is nou niet het toonbeeld van gedegen onderzoek doen hè :-). Ik heb beneden (woonkamer zit boven bij mij) een KDL47W805 staan om op te gamen (ps3,xbox360, xbox one, ps4) en ik wist al vrij snel na de reviews dat ik die moest hebben. LG staat niet echt bekend om de kracht bij het gamen met name input lag.
Inmiddels boven de KDL55W955 erbij. Prachtig scherm en voldoet aan alle eisen. Negatieve reviews heb ik inderdaad gelezen maar die moet je in perspectief plaatsen en dan is de keuze eenvoudig. D
Ik heb nog wel 2 vragen:
1. Hoe krijg ik het voor elkaar dat mijn TV na inschakelen direct op HDMI komt te staan? Ik kijk er geen TV op (zit ook geen signaal in verder), dus hij mag direct op mijn PS4 ingang komen. Nu komt er eerst ruis en als ik dan de bron wil selecteren, moet ik wachten tot dat überhaupt kan.
2. Hoe keer ik 1 scherm terug in de menu's? Als ik op [Back/Return] (benaming even kwijt, links onder op de keuzecircel) druk, sluit 'ie de ene keer het hele scherm af, en de andere keer gaat 'ie wel gewoon terug.
m.b.t de keuze uit de CI kaart en de interactieve HD recorder, er van uit gaan dat je Ziggo Digitale TV hebt, kan ik je zeggen:J.G. schreef op zondag 01 juni 2014 @ 03:15:
Kan iemand me helpen met de keus om of voor een CI kaart, van Ziggo te gaan of de interactieve HD recorder met dubbele tuner van Ziggo?
Welke van deze twee heeft jullie voorkeur en waarom of is KPN met zijn HD ontvanger een nog betere keus?
Dit dus in samenhang met de Sony KDL-50W829B
De CI+ 1.3 kaart heeft als voordeel:
- Je hebt geen losse decoder meer, alles zit in je TV. Externe HDD aan je TV hangen en je kan opnemen, pauzeren enz.
- Ziggo Interactieve TV werkt ook prima.
Nadeel:
- De TV heeft maar 1 tuner. Je kan dus alleen opnemen waar je dan ook naar kijkt. Je kan wel iets voor programeren voor opname als je toevallig niet thuis bent. Dat werkt verder prima. Tijdens een opname kan je niet naar iets anders kijken.
Interactieve HD recorder met dubbele tuner heeft als voordeel:
Je kan opnemen EN tegelijk naar een ander kanaal kijken.
Nadeel:
Je hebt een losse decoder staan. ( dit is mijn persoonlijke mening )
m.b.t waarom "KPN met zijn HD ontvanger beter zou zijn", wat bedoel je hier precies mee? De KPN ontvanger is volgens mij niet voor Ziggo te gebruiken.
1: Als je je TV uitzet met de standby knop op je AB als je TV op HDMI staat en daarna weer op de standby knop op je AB drukt start hij ook op HDMI op. Dat doet hij bij mij in ieder geval wel.bram1984 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 07:17:
[...]
Yep. Inmiddels is het ding omgeruild voor een KDL50W828. Het is echt een flinke verbetering wat betreft de zwartwaardes. Lekker gamen zo op anderhalf/2 meter.
Ik heb nog wel 2 vragen:
1. Hoe krijg ik het voor elkaar dat mijn TV na inschakelen direct op HDMI komt te staan? Ik kijk er geen TV op (zit ook geen signaal in verder), dus hij mag direct op mijn PS4 ingang komen. Nu komt er eerst ruis en als ik dan de bron wil selecteren, moet ik wachten tot dat überhaupt kan.
2. Hoe keer ik 1 scherm terug in de menu's? Als ik op [Back/Return] (benaming even kwijt, links onder op de keuzecircel) druk, sluit 'ie de ene keer het hele scherm af, en de andere keer gaat 'ie wel gewoon terug.
2: Als je ergens in het menu/mediaplayer zit en je gebruikt de knop Return ga je maar 1 level omhoog ( vorig scherm ).
Dit is volgens mij pas in te stellen als je de volgende optie [Geluid] → [Speakers] → [TV-speaker] of [Audiosysteem] op Audiosysteem] zet. Ik zou dit even moeten checken.MonkeySandwich schreef op zondag 01 juni 2014 @ 23:22:
Ik wil deze week een 50" 828/829 aanschaffen en vroeg me nog een ding af. Ik ga de tv via de optische aansluiting met mijn stereo versterker. Bij aanschaf van de versterker werd me al aangeraden om van te voren te controleren of de tv de mogelijkheid heeft voor lip-sync correctie. Kan iemand dit voor mij controleren, of gebruikt iemand deze tv al in een vergelijkbare configuratie?
[ Voor 17% gewijzigd door Sumuhtsop op 02-06-2014 07:48 . Reden: Correctie ]
Verwijderd
Volgens mij moet je HDMI link aanvinken in de instellingen van je PS4. Je drukt dan op bijvoorbeeld de knop van de controller om de PS4 aan te zetten en je TV zou dan uit zichzelf aan moeten gaan naar het HDMI-kanaal van de PS4.bram1984 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 07:17:
[...]