Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-10 23:40
Dat is bij mij geen optie in de menu's. Wellicht nog even verder doorspitten en de klantenservice bellen. Vervelend die weekenden haha

https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-10 20:32
Ik heb het helaas nog steeds niet werkend ....

Misschien zie ik iets over het hoofd , ik doe nu het volgende :

-In de Onkyo 616 onder TAB HDMI - ''HDMI Regeling(RHID) aan (andere instellingen staan op automatisch)
-op de Sony (KDL-42W706B) ''speakers'' op audiosysteem , Hoofdtelefoon/Audio uit op ''Audio uit'' , en Audio uit op ''vast''

Heb al eens geprobeerd eerst de tv aan te zetten en daarna de Onkyo ( met de gedachte dat de tv de Onkyo aanmelding zou herkennen ) helaas zonder resultaat .Het enigste wat ik nu krijg bij het bedienen van de Sony afstandsbediening is de melding ''het tv volume is geblokkeerd'' .

Ik begreep dat het type HDMI kabel niet veel uit mag maken voor een werkend ARC ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mijn Onkyo 508 moet je wel degelijk ARC apart aanzetten !
De ARC koppeling werkt voorbeeldig. B.v het in / uitschakelen van de TV, schakelt ook de 5.1 set gelijk aan / uit. Tegelijk wordt ook op de TV in tekst aangegeven dat er een audio set aangesloten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandy
Verwijderd schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 17:36:
Bij mijn Onkyo 508 moet je wel degelijk ARC apart aanzetten !
De ARC koppeling werkt voorbeeldig. B.v het in / uitschakelen van de TV, schakelt ook de 5.1 set gelijk aan / uit. Tegelijk wordt ook op de atV in tekst aangegeven dat er een audio set aangesloten is.
Op deze manier zou ik het ook graag werkend zien bij mij .

Ik heb op de Onkyo ook ARC ingesteld ( staat op automatisch) . Ik krijg het op de een of andere manier niet voor elkaar dat mijn Onkyo en Sony samen kunnen ''praten'' zodat mijn Sony aan de Onkyo verteld wat hij moet doen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-10 09:56
Sony 60 inch model 855 nu in de aanbieding voor 1399,00
is dat een goede deal ? (hifi corner.nl)

KDL-60W855

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me een overbodige vraag! Natuurlijk is dat een top aanbieding.....2 weken geleden was de laagste prijs 1569.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:50
bandy schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 18:40:
[...]

Op deze manier zou ik het ook graag werkend zien bij mij .

Ik heb op de Onkyo ook ARC ingesteld ( staat op automatisch) . Ik krijg het op de een of andere manier niet voor elkaar dat mijn Onkyo en Sony samen kunnen ''praten'' zodat mijn Sony aan de Onkyo verteld wat hij moet doen ...
Probeer even een andere HDMI kabel tussen receiver en TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
hoorde van een collega die aardig audiofiel is, dat je toch echt een hdmi highspeed (minimaal hdmi 1.4) nodig hebt voor ARC.

Maar eens een nieuwe kabel kopen en hopen dat het de oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimone66
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-10 12:15
Heb sinds zaterdag de sony KD-65S9005B.Kan mij iemand uitleggen hoe ik een favorieten zenderlijst bv favoriet 1 default kan instellen.Op dit moment is het zo dat wanneer ik deze selecteer en dan met de +/- toets naar een volgende zender ga hij weer terug gaat naar de lijst "digitaal" waarbij weer alle zenders zitten.In de handleiding is hier niets over terug te vinden.

bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandy
Kashika schreef op maandag 17 november 2014 @ 10:08:
[...]

Probeer even een andere HDMI kabel tussen receiver en TV.
maomanna schreef op maandag 17 november 2014 @ 10:21:
hoorde van een collega die aardig audiofiel is, dat je toch echt een hdmi highspeed (minimaal hdmi 1.4) nodig hebt voor ARC.

Maar eens een nieuwe kabel kopen en hopen dat het de oplossing is.
Wat ik me kan herinneren is dat ik op diverse site's heb gelezen dat ARC eigenlijk altijd aanwezig is . De HDMI 1.4 (highspeed) kabels zijn meer voor Ethernet en 3D .Maar goed ook ik ga voor de zekerheid een HDMI 1.4 kabel bestellen .Dit alleen al omdat bij mij eigenlijk alleen de kabel nog over blijft als ''verdachte''

[ Voor 12% gewijzigd door bandy op 17-11-2014 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timx2
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 03-10 06:24
Weet iemand of de 50w828b nog steeds last heeft van de 3d bug? Ik kan dat nergens terugvinden. Daarnaast ben ik nieuwsgierig naar het menu van deze tv. Werkt dit soepel en vlot? Ik zou me echt ergeren aan een trage interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-10 14:26
interface is niet altijd even snel, als je eenmaal in het menu bent wel trouwens. 3d bug heb ik veel over gelezen voordat ik de tv kocht en ik heb zelf niets gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:47

Pierre

Van nature lui!

Ik heb sinds het weekend ook een Bravia hoe kan ik kijken hoeveel uur hij al aangestaan heeft. Is dat uberhaupt wel mogelijk trouwens. Gewoon uit interesse trouwens hoor.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
bandy schreef op maandag 17 november 2014 @ 18:46:
[...]

[...]

Wat ik me kan herinneren is dat ik op diverse site's heb gelezen dat ARC eigenlijk altijd aanwezig is . De HDMI 1.4 (highspeed) kabels zijn meer voor Ethernet en 3D .Maar goed ook ik ga voor de zekerheid een HDMI 1.4 kabel bestellen .Dit alleen al omdat bij mij eigenlijk alleen de kabel nog over blijft als ''verdachte''
Nou ik kom ook geen steek verder.
nieuwe kabels gekocht, nog geen arc, tv naar fabrieksinstellingen en opnieuw instellen maar geen effect. Had klantenservice gebeld van de soundbar en de leverancier van de tv, ook dat werkt niet. Krijg het idee dat de arc stuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijn Weijters
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 26-04 17:17
Ben ik weer,
hey :) ,
uhmmm... ik had een vraag zou je een Sony SoundBar kunnen combineren met een Sony Home-Cinema set ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timx2
SmooK schreef op maandag 17 november 2014 @ 19:05:
interface is niet altijd even snel, als je eenmaal in het menu bent wel trouwens. 3d bug heb ik veel over gelezen voordat ik de tv kocht en ik heb zelf niets gemerkt.
Wanneer is de interface dan niet zo snel? Kun je iets concreter zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-10 14:26
Nou als je op menu duwt dan moet hij even inladen, je ziet dan ook aan een icoontje dat hij bezig is. Duurt denk ik 2 a 3 seconden. Daarna reageert alles wel direct dus ik denk dat je niet gefrustreerd raakt van deze tv. Zappen gaat bij mij via een decoder dus dat kan ik niet beoordelen maar switchen naar verschillende hdmi kanalen gaat vrijwel direct.

[ Voor 23% gewijzigd door RaijRaij op 17-11-2014 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
Ben een stap verder!!!
Als ik de tv op audiosysteem zet, zegt ie audiosysteem gevonden, dan hoor je de soundbar een beetje ruisen en tikken en dan schakelt de tv terug naar de tv speaker en zegt dan dat ie een communicatiefout heeft.

Ligt dat dan aan de tv of aan de soundbar??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timx2
SmooK schreef op maandag 17 november 2014 @ 21:44:
Nou als je op menu duwt dan moet hij even inladen, je ziet dan ook aan een icoontje dat hij bezig is. Duurt denk ik 2 a 3 seconden. Daarna reageert alles wel direct dus ik denk dat je niet gefrustreerd raakt van deze tv. Zappen gaat bij mij via een decoder dus dat kan ik niet beoordelen maar switchen naar verschillende hdmi kanalen gaat vrijwel direct.
Ok, dankje. Dan ga ik eens kijken of ik nog iets van de prijs kan afkrijgen bij de BCC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
is het jullie ook opgevallen dat er op de W8xx een soort van android zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 16:34
Ik overweeg de aanschaf van de Sony KDL-42W705. Op de Sony website kom ik er niet helemaal uit of het ook mogelijk is om simpel via een usb stick films op de tv af te spelen. Dit is naast gamen wellicht het enige dat ik er nog mee zou willen doen? Speelt de tv via ubs .mkv bestanden met DTS af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
dacht het wel, zit wel een mediaspeler in. zou het vanavond voor je kunnen testen.
Heb zelf wel een 50W829. Maar dacht dat ze nagenoeg identiek zijn op "optimale refreshrate" en 3d na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sll
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:28

sll

maomanna schreef op maandag 17 november 2014 @ 22:26:
Ben een stap verder!!!
Als ik de tv op audiosysteem zet, zegt ie audiosysteem gevonden, dan hoor je de soundbar een beetje ruisen en tikken en dan schakelt de tv terug naar de tv speaker en zegt dan dat ie een communicatiefout heeft.

Ligt dat dan aan de tv of aan de soundbar??
Check ook of je geen andere externe storingsbronnen in de buurt hebt... Ik had ook lange tijd problemen met ARC. Dacht dat het aan de HDMI-kabels lag (vele geprobeerd), maar de bron bleek uiteindelijk de AC Ryan mediaplayer te zijn... Inpluggen van de AC Ryan met HDMI zorgde steevast voor de communicatiefout-melding, zelfs als de stroomkabel van de mediaplayer niet ingeplugd was...

Check ook de HDMI-kabel, gebruik er een van goede kwaliteit (=kabel met goede afscherming).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
mmm heb idd ook een AC Ryan mediaspeler, zal vanavond eens kijken of dat de probleemveroorzaker is.
Zou opzich vreemd zijn, want de CEC werkt wel.

Qua kabels maak ik me dus ook niet teveel zorgen. Heb de High-speed with Ethernet (waar dat ethernet voor is, mag joost weten), bij de mediamarkt vandaan. Een hdmi kabel werkt of wel, of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maomanna schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 12:14:
mmm heb idd ook een AC Ryan mediaspeler, zal vanavond eens kijken of dat de probleemveroorzaker is.
Zou opzich vreemd zijn, want de CEC werkt wel.

Qua kabels maak ik me dus ook niet teveel zorgen. Heb de High-speed with Ethernet (waar dat ethernet voor is, mag joost weten), bij de mediamarkt vandaan. Een hdmi kabel werkt of wel, of niet.
Ik heb hetzelfde probleem met de Playstation 4. Als ik CEC aan zet op de PS4 dan werkt de communicatie niet meer met mijn soundbar. Met de med8er werkt het weer. Dus bepaalde producten geven problemen wanneer je ze tegelijkertijd gebruikt. Waar dit aan ligt ben ik nog niet achter. Nu heb ik de CEC uitgezet op de PS4 en werkt alles weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
als ik cec op mijn soundbar uitzet, werkt het geluid ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
GustavSan schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 11:28:
Ik overweeg de aanschaf van de Sony KDL-42W705. Op de Sony website kom ik er niet helemaal uit of het ook mogelijk is om simpel via een usb stick films op de tv af te spelen. Dit is naast gamen wellicht het enige dat ik er nog mee zou willen doen? Speelt de tv via ubs .mkv bestanden met DTS af?
Op je SONYtv moet je de USBstick installeren (er wordt een of andere beveiliging op gezet). Die stick kan op diezelfde TV dan alles afspelen wat via die TV op die stick is opgenomen.

Het is dus de "bedoeling" dat vreemde opnames van computer naar stick, en dan van stick naar TV problemen gaat geven.In welke mate dat (deels) te omzeilen is weet ik niet.
Volgens mij kan je wel een van de TV gemaakte opname via stick op je computer opslaan, en later weer terug zetten op stick en dan op dezelfde TV afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsene
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 14-08 23:00
Heb vandaag de KDL50W805b gekocht en aangesloten aan mijn Cisco decoder. Mijn eerste indruk is dat het beeld niet superscherp is op alle Ziggo-kanalen zoals FoxSports en Sport1. Hebben meer mensen hier last van? Ligt dit aan Ziggo of moet ik iets veranderen aan de instellingen van de decoder/TV?

Zit nu al een paar uurtjes te kloten maar ik vind het beeld niet supergeweldig.

Misschien moet mijn betrekkelijk oude decoder vervangen met een C+ module?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
als de tv mooie plaatjes kan weergeven, maar de bron is prut, heb je idd lelijk beeld.
probeer de HD zenders eens.

Scart of HDMI maakt ook een verschil. probeer eens een hdmi kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
Hoppa!!! Arc probleem gevonden. Op een of andere manier scramblede de ac ryan mediaspeler de arc. Als die ontkoppelt is, doet arc het wel. Precies zoals sII zei.

Hopelijk is dat niet bij alle mediaspelers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WesleyZ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:08
Goed om te horen dat het euvel gevonden is! Zelf ben ik in de markt voor de 55w805B.
Nu lees ik hier en daar dat er de mogelijkheid is om via een USB stick of USB HDD daar de TV opnames op te slaan.

Dit zou ik graag gebruiken icm. een CI+ slot, dit omdat ik dan niet zo'n digitale tv decoder nodig heb.
Kan iemand mij vertellen of dit gaat werken? Of zit ik altijd vast aan zo'n losse decoder....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartburg
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-09 07:54
maomanna schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 21:59:
Hoppa!!! Arc probleem gevonden. Op een of andere manier scramblede de ac ryan mediaspeler de arc. Als die ontkoppelt is, doet arc het wel. Precies zoals sII zei.

bij mij stoort de kpn itv kastje de arc soms waardoor de soundbar niet automatisch naar de ps4 overgezet word heeeeel irri

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
WesleyZ schreef op woensdag 19 november 2014 @ 08:38:
Goed om te horen dat het euvel gevonden is! Zelf ben ik in de markt voor de 55w805B.
Nu lees ik hier en daar dat er de mogelijkheid is om via een USB stick of USB HDD daar de TV opnames op te slaan.

Dit zou ik graag gebruiken icm. een CI+ slot, dit omdat ik dan niet zo'n digitale tv decoder nodig heb.
Kan iemand mij vertellen of dit gaat werken? Of zit ik altijd vast aan zo'n losse decoder....?
Ja, zodra je een TV zender kijkt, kan je opnemen op USB.
Of dat via een kastje gaat of via CI+ zou niet moeten uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WesleyZ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:08
Kashika schreef op woensdag 19 november 2014 @ 10:28:
[...]

Bedankt scheelt weer een apparaat. Alleen zit ik nu te denken, je kunt dan natuurlijk niet 'programmeren' dat je iedere week op donderdag Expeditie Robinson opneemt om het zo later terug te kijken.

Hiervoor moet de TV aanstaan natuurlijk, en met een losse decoder schakelt deze zichzelf in... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
Stijn Weijters schreef op maandag 17 november 2014 @ 21:17:
Ben ik weer,
hey :) ,
uhmmm... ik had een vraag zou je een Sony SoundBar kunnen combineren met een Sony Home-Cinema set ???
Nee gaat niet werken. De soundbar zou je hcs vervangen. Je kan hem niet instellen als center.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3eia
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

[...]

Ook als het toestel uit staat kan je opnemen.

73's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF1987
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
pa3eia schreef op woensdag 19 november 2014 @ 17:42:
[...]
Ook als het toestel uit staat kan je opnemen.

73's
Dat klopt. Ik heb ook een externe HD aangesloten en ik kan opnemen zonder dat de TV aanstaat. De TV kan opnemen zolang de zender beschikbaar is. Of de TV aanstaat of niet. Wel jammer dat je niet van zender kan wisselen tijdens een opname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil de Kdl50w705 gaan aanschaffen en nu is hij te koop bij Expert voor 699 euro. Is dat een mooie prijs om hem voor binnen te halen? De mediamarkt heeft overigens het zilveren model in huis hier in de stad maar die kost daar 899 kan ik bij de mediamarkt met de prijs van expert aan komen zetten en hem dan voor dezelfde prijs krijgen? Ik wil namelijk ook meteen een xbox one aanschaffen en als ik het dan als 1 groot pakket koop kan ik misschien nog wel iets extras krijgen maar ik ga uiteraard niet 200 euro meer betalen. Iemand ervaring ermee hoe de MM hiermee omgaat?

Dank u dank u!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timx2
Ik heb ook een vraag over de 50w705. Is het enige verschil met de 50w80? serie de 3d functie? Is de rest identiek? Ik kan mijzelf niet overtuigen om voor de w8 te gaan omdat ik 3d toch niet gebruik en het niet goed werkt bij de w8.

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-10 19:50
Ik heb sinds een weekje een 40w605b. Fijne tv.
Helaas heeft de afstandbediening het nu al opgegeven! Hij zendt alleen nog '3' uit, ook als ik nergens op druk. Zonder batterijen in de ab en het gebruiken van het Sony TV Remote appje werkt alles weer naar behoren. Sony stuurt me een nieuwe afstandsbieding toe.

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05-10 08:05
Is er eigenlijk ergens een overzicht te vinden welke apps allemaal worden ondersteund door je TV?

• apis29
  • Niet online
[...]Ja, zodra je een TV zender kijkt, kan je opnemen op USB.
Wel eens geprobeerd? Lijkt me sterk dat je van HDMI media/externe bronnen kan opnemen ...
Bruin Poeper schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 13:35:
[...]

Op je SONYtv moet je de USBstick installeren (er wordt een of andere beveiliging op gezet). Die stick kan op diezelfde TV dan alles afspelen wat via die TV op die stick is opgenomen.

Het is dus de "bedoeling" dat vreemde opnames van computer naar stick, en dan van stick naar TV problemen gaat geven.In welke mate dat (deels) te omzeilen is weet ik niet.
Volgens mij kan je wel een van de TV gemaakte opname via stick op je computer opslaan, en later weer terug zetten op stick en dan op dezelfde TV afspelen.
Je stick/harde schijf wordt geformateerd en is niet (uit)leesbaar wat betreft opnames ... Voor afspelen van ander soort media is het natuurlijk wel mogelijk en is helemaal niet de bedoeling dit onmogelijk te maken; je usb stick/harde schijf wordt helemaal niet "geinstalleerd en beveligd". DTS kan alleen niet volgens mij maar dat staat gewoon in de spec list wat ie wel en niet aan kan ... en daar staat DTS ook bij. Moet iemand die het ook echt geprobeerd heeft maar bevestigen O-) ...

[ Voor 3% gewijzigd door apis29 op 20-11-2014 19:15 ]

Verwijderd

Iemand nog een hulpvol antwoord op mijn vorige post? :D

• apis29
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 20 november 2014 @ 19:06:
Iemand nog een hulpvol antwoord op mijn vorige post? :D
Lager dan 699 is ie niet geweest nee, bij de MediaMarkt hier was ie (706) altijd 749 euro dus 899 is wel erg veel (dat was de 50W815 altijd dus misschien heb je bij de verkeerde zilveren gekeken ;) ?)... D'r zal vast wel iets te regelen zijn maar om eerst 699 te pricematchen en er dan een nog betere deal uit te krijgen zal vast moeilijk worden. Zal ook ongetwijfeld per vestiging verschillen hoe ze ermee omgaan (en medewerker).

[ Voor 7% gewijzigd door apis29 op 20-11-2014 19:16 ]

Verwijderd

Ik woon in Antwerpen dus misschien dat het daar mee te maken heeft... Was echt de 50 inch van het zilvere model en de zwarte hadden ze niet eens in de winkel. Dan maar pricematch proberen en xbox one erbij voor 1100 klaar om te watertanden bij het gamen :D En naders tv bij de expert en xboxje bij de mediamarkt!

Thanks!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2014 19:19 ]

• maomanna
Klopt, de 815 is er alleen in t zilver. De x05/7 in zwart en zilver dacht ik en hoger dan x15 alleen zwart

• Stijn Weijters
Vraag: Sony HT-ST7 Soundbar of de Sony BDV-N9200WB home cinemaset? (ik wil het mooiste geluid en een '3D' Geluid)

• maomanna
Een echte 5.1 set geeft een meer ruimtelijk geluid dan een soundbar. Sommige soundbars komen erg in de buurt van. Maar dan moet je wel naar het duurdere sigment. De bose, Bowers & Wilson. De teufel cinebar 52 scoort ook erg goed.

• Stijn Weijters
maomanna schreef op donderdag 20 november 2014 @ 21:47:
Een echte 5.1 set geeft een meer ruimtelijk geluid dan een soundbar. Sommige soundbars komen erg in de buurt van. Maar dan moet je wel naar het duurdere sigment. De bose, Bowers & Wilson. De teufel cinebar 52 scoort ook erg goed.
Dankjewel ga dan denk ik wel maar gewoon voor de home cinema set :)
Thnx!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
Stijn Weijters schreef op donderdag 20 november 2014 @ 21:11:
Vraag: Sony HT-ST7 Soundbar of de Sony BDV-N9200WB home cinemaset? (ik wil het mooiste geluid en een '3D' Geluid)
ST7 Soundbar is echt een fantastisch apparaat. Mn ouders hebben er eentje en deze komt zeker in de buurt van een home cinema ervaring.

Een home cinema setje biedt wel surround geluid, maar de boxen en output zijn niet krachtig genoeg om de ervaring echt goed te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-10 21:37
Hoe zit 4k netflix op deze tvs er uit? De app op mn huidige samsung heeft veel bleeding, en is de app via de ps3 beter dan via de 4k tv, hoe bizar...

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:21

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Ik heb sinds donderdag de 55W955B, maar de "home" button werkt niet als hij op HDMI 1 (KPN decoder) staat. De "SEN" knop werkt wel.

Iemand een idee hoe dat kan?

EDIT: Opgelost. Moest de beeldscherminstellingen van mijn KPN decoder op HDMI - automatisch zetten. Stond op 1080P en dan werkt de home button dus niet. :)

[ Voor 32% gewijzigd door jagermeister op 22-11-2014 18:46 ]

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timx2
Heb vanmiddag de 50w828b gekocht via BCC. Ik heb een half uurtje van de tv kunnen genieten. Vervolgens werd het beeld zwart en heb ik alleen nog maar geluid. Ik kan in de menu's en dergelijke komen, maar zie dus niets. Aan-/ uitzetten helpt niet. Is mijn tv nu al kapot of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Timx2 schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 18:28:
Heb vanmiddag de 50w828b gekocht via BCC. Ik heb een half uurtje van de tv kunnen genieten. Vervolgens werd het beeld zwart en heb ik alleen nog maar geluid. Ik kan in de menu's en dergelijke komen, maar zie dus niets. Aan-/ uitzetten helpt niet. Is mijn tv nu al kapot of zie ik iets over het hoofd?
Vreemd.

Je zegt dat je wel in de menu's kunt komen. Dat hoor je aan de geluiden, neem ik aan? Of zie je de menu's wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timx2
jagermeister schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 18:52:
[...]

Vreemd.

Je zegt dat je wel in de menu's kunt komen. Dat hoor je aan de geluiden, neem ik aan? Of zie je de menu's wel?
Ik kan de menu's niet zien. Ik hoor alleen de geluidjes wanneer ik de afstandsbediening gebruik. Verder licht het zwartr beeld wel op wanneer ik de kamer verduister en de tv aanzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Timx2 schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 19:13:
[...]

Ik kan de menu's niet zien. Ik hoor alleen de geluidjes wanneer ik de afstandsbediening gebruik. Verder licht het zwartr beeld wel op wanneer ik de kamer verduister en de tv aanzet.
Dat zal de backlight zijn die oplicht, gok ik. Denk dat je terug moet naar BCC. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timx2
jagermeister schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 19:23:
[...]

Dat zal de backlight zijn die oplicht, gok ik. Denk dat je terug moet naar BCC. :/
Kan ik het reparatieverzoek ook direct indienen bij Sony.nl? In principe moet dit kunnen volgens mij want je geeftoe via de Sony site ook het verkooppunt aan. Heb eerlijk gezegd geen zin om de tv te vervoeren met alle risico's vandien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Timx2 schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 19:35:
[...]

Kan ik het reparatieverzoek ook direct indienen bij Sony.nl? In principe moet dit kunnen volgens mij want je geeftoe via de Sony site ook het verkooppunt aan. Heb eerlijk gezegd geen zin om de tv te vervoeren met alle risico's vandien...
Geen idee. Ik zou lekker terug naar BCC gaan en hem omruilen voor een andere. Repareren lijkt me geen optie in deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05-10 08:05
En anders doa.

[ Voor 58% gewijzigd door Joster op 22-11-2014 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timx2
Oke, ik zal er morgen mee teruggaan. Zit niets anders op vrees ik. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Timx2 schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 20:12:
Oke, ik zal er morgen mee teruggaan. Zit niets anders op vrees ik. Bedankt.
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timx2
Nog een vraagje... Een hard reset of iets dergelijks is niet mogelijk bij deze tv? Kan er niets over vinden op internet. Ik vind alleen iets over fabrieksinstellingen, maar daar moet je voor in het menu kunnen komen, dat heeft dus geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
Las paar posts terug iemand met eenzelfde probleem. Die had de stekker eruit gehaald en ff gewacht en toen weer erin. Schijnbaar deed ie t weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timx2
maomanna schreef op zondag 23 november 2014 @ 00:40:
Las paar posts terug iemand met eenzelfde probleem. Die had de stekker eruit gehaald en ff gewacht en toen weer erin. Schijnbaar deed ie t weer.
Hij heeft de hele nacht losgekoppeld gestaan en hij doet het nog steeds niet. Ik heb hem nu weer ingepakt en ga er zometeen mee terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
groot gelijk. Mooiste is als je direct een nieuwe mee krijgt :)
We horen het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

@Timx2: En? Heb je een nieuwe gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timx2
Ze hadden hem niet meer op voorraad, maar ik krijg een hele nieuwe. Alles wat binnen 2 weken kapot is valt binnen DOA bij BCC, vertelde de medewerker. In dat geval wordt het product altijd vervangen en niet gerepareerd. "high service" dus. Ik kan de tv waarschijnlijk dinsdag al ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Timx2 schreef op zondag 23 november 2014 @ 14:59:
Ze hadden hem niet meer op voorraad, maar ik krijg een hele nieuwe. Alles wat binnen 2 weken kapot is valt binnen DOA bij BCC, vertelde de medewerker. In dat geval wordt het product altijd vervangen en niet gerepareerd. "high service" dus. Ik kan de tv waarschijnlijk dinsdag al ophalen.
Netjes! Wel een gedoe, maar je krijgt iig een andere :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
Martinus schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 20:14:
Hoe zit 4k netflix op deze tvs er uit? De app op mn huidige samsung heeft veel bleeding, en is de app via de ps3 beter dan via de 4k tv, hoe bizar...
De app heeft bleeding? Ligt dat niet aan je scherm?

In ieder geval, 4K Netflix ziet er bij mij prima uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-10 21:37
Kashika schreef op maandag 24 november 2014 @ 09:45:
[...]

De app heeft bleeding? Ligt dat niet aan je scherm?

In ieder geval, 4K Netflix ziet er bij mij prima uit :)
ja tuurlijk, ben dus benieuwd hoe dat bij de sony's is ivm lezen van niet gehele scherm uniformiteit en bleeding. Heb je wel eens gekeken bij volledig donkere ruimte?

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
Een snelle shot:

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/abqckk.jpg

Zo hangt hij erbij. met een Vogel Thin 205

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

morgen iederen,

Ik heb van het weekend de KDL55W828B gekocht bij BCC (in de winkel). Nou is het beeldkwaliteit echt fantastisch en ben ik er heel erg blij mee.

Echter kwam er gister avond achter dat er vanuit een bepaalde hoek een grijze vlek zichtbaar is op het scherm als het scherm donker is. Het is niet heel erg storend maar dit zou toch niet mogen bij een nieuwe tv?

Iemand hier ervaring mee. Ik heb wel het één en ander gelezen met backlight bleedig maar kan dat een gigantische grijze vlek veroorzaken in het midden van het scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Klusjesman
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
jagermeister schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 12:21:
Ik heb sinds donderdag de 55W955B, maar de "home" button werkt niet als hij op HDMI 1 (KPN decoder) staat. De "SEN" knop werkt wel.

Iemand een idee hoe dat kan?

EDIT: Opgelost. Moest de beeldscherminstellingen van mijn KPN decoder op HDMI - automatisch zetten. Stond op 1080P en dan werkt de home button dus niet. :)
Ik heb een 50W815b en heb ook problemen in combinatie met een KPN-decoder. Als ik op de afstandsbediening op Home of Options druk, reageert de tv daar niet op. Andere knoppen doen het wel. Mijn oplossing is om in de KPN-decoder de beeldscherminstellingen te wijzigen van 1080p naar 1080i en weer terug. Dan doen de knoppen het weer even. Ik heb werkelijk geen idee wat het probleem veroorzaakt en hoe ik het definitief kan verhelpen. Ik zal jouw oplossing ook eens proberen.

Mijn decoder is een maand geleden vervangen, ik had een 1960 en heb nu een 1853. Met de oude decoder had ik geen problemen.

Zijn er meer Tweakers die dit herkennen?

[ Voor 6% gewijzigd door De_Klusjesman op 24-11-2014 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
Verwijderd schreef op maandag 24 november 2014 @ 10:54:
morgen iederen,

Ik heb van het weekend de KDL55W828B gekocht bij BCC (in de winkel). Nou is het beeldkwaliteit echt fantastisch en ben ik er heel erg blij mee.

Echter kwam er gister avond achter dat er vanuit een bepaalde hoek een grijze vlek zichtbaar is op het scherm als het scherm donker is. Het is niet heel erg storend maar dit zou toch niet mogen bij een nieuwe tv?

Iemand hier ervaring mee. Ik heb wel het één en ander gelezen met backlight bleedig maar kan dat een gigantische grijze vlek veroorzaken in het midden van het scherm?
Eerder in het topic is al zoiets aangegeven en een oplossing.
Je moet het even nazoeken, maar een veeg met een microvezeldoek zou wonderen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

De_Klusjesman schreef op maandag 24 november 2014 @ 12:49:
[...]

Ik heb een 50W815b en heb ook problemen in combinatie met een KPN-decoder. Als ik op de afstandsbediening op Home of Options druk, reageert de tv daar niet op. Andere knoppen doen het wel. Mijn oplossing is om in de KPN-decoder de beeldscherminstellingen te wijzigen van 1080p naar 1080i en weer terug. Dan doen de knoppen het weer even. Ik heb werkelijk geen idee wat het probleem veroorzaakt en hoe ik het definitief kan verhelpen. Ik zal jouw oplossing ook eens proberen.

Mijn decoder is een maand geleden vervangen, ik had een 1960 en heb nu een 1853. Met de oude decoder had ik geen problemen.

Zijn er meer Tweakers die dit herkennen?
Exact mijn probleem.

Mijn oplossing was toch niet de oplossing omdat als je "Automatisch" kiest, het signaal bij de HD zenders in 720p wordt doorgegeven. Hier kwam ik gisteren achter. Zet je TV maar eens op een HD zender en kies dan de bronuitgang van je decoder. Je ziet dan even links bovenin wat er voor signaal op die bron wordt doorgegeven en dat is in het geval van "Automatisch" dus 720p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Laatst online: 07-01-2024
jagermeister schreef op maandag 24 november 2014 @ 14:21:
[...]
Exact mijn probleem.

Mijn oplossing was toch niet de oplossing omdat als je "Automatisch" kiest, het signaal bij de HD zenders in 720p wordt doorgegeven. Hier kwam ik gisteren achter. Zet je TV maar eens op een HD zender en kies dan de bronuitgang van je decoder. Je ziet dan even links bovenin wat er voor signaal op die bron wordt doorgegeven en dat is in het geval van "Automatisch" dus 720p.
Hoezo is 720p een probleem? De zenders ontvang je toch slechts in 720p en de rest wordt door de decoder geupscaled naar 1080i (daar moet je niet aan beginnen) of 1080p. Je kunt het beter door de televisie laten upscalen dan door de decoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sll
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:28

sll

maomanna schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 21:59:

Nog even terugkomend op dit probleem... Ik heb even gezocht en dit schijnt een vrij oud probleem te zijn. Zie o.a. deze post uit 2011: zeef in "[Mediaplayer] AC Ryan Playon!On HD - Ervaringen deel 1".

In de AC Ryan (en ook andere mediaspelers) zit een fout in de hardware/chipset waardoor er een signaal op pin 13 staat. Dit signaal stoort de CEC-functionaliteit. Oplossing is om het signaal op pin 13 te onderbreken, daar zijn verschillende methoden voor (signaalkabel doorknippen/connector afplakken).

Als ik tijd heb zal ik het eens uitproberen. Heb we goede hoop dat het werkt :) Lijkt me een betere oplossing dan steeds de HDMI-kabel van de AC Ryan te moeten in- en uitpluggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Dimens schreef op maandag 24 november 2014 @ 14:27:
[...]

Hoezo is 720p een probleem? De zenders ontvang je toch slechts in 720p en de rest wordt door de decoder geupscaled naar 1080i (daar moet je niet aan beginnen) of 1080p. Je kunt het beter door de televisie laten upscalen dan door de decoder.
Is dat zo? Ik was in de veronderstelling dat de zenders in 1080p werden doorgegeven.

Dus als mijn TV een 720p signaal ontvangt, dan wordt het door de TV zelf geupscaled naar 1080p?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maomanna schreef op maandag 24 november 2014 @ 13:26:
[...]

Eerder in het topic is al zoiets aangegeven en een oplossing.
Je moet het even nazoeken, maar een veeg met een microvezeldoek zou wonderen doen.
Ja ik lees het, ben benieuwd of dat gaat werken, de foto's zien er goed uit!

Wax in, Wax out!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2014 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

jagermeister schreef op maandag 24 november 2014 @ 15:03:
[...]

Is dat zo? Ik was in de veronderstelling dat de zenders in 1080p werden doorgegeven.

Dus als mijn TV een 720p signaal ontvangt, dan wordt het door de TV zelf geupscaled naar 1080p?
1080i zijn vrijwel alle zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Ik ontdekte gisteren trouwens nog iets vreemds.

Het aantal apps lijkt ineens drastisch te zijn verminderd. Waar er vorige week vele tientallen apps op de TV bleken te staan, staan er nu hooguit een stuk of 20 apps op.

Iemand een idee? Het gaat om een 55W955B

[ Voor 4% gewijzigd door jagermeister op 24-11-2014 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsene
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 14-08 23:00
Weet iemand hoe ik mijn Sony afstandsbediening kan gebruiken voor zowel de TV (w805b) en de decoder (Cisco)? Vind het een beetje irritant dat ik de hele tijd moet switchen van afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Arsene schreef op maandag 24 november 2014 @ 16:44:
Weet iemand hoe ik mijn Sony afstandsbediening kan gebruiken voor zowel de TV (w805b) en de decoder (Cisco)? Vind het een beetje irritant dat ik de hele tijd moet switchen van afstandsbediening.
Dat kan niet. Je zult dan een andere afstandbediening moeten kopen waarin je meerdere apparaten kunt programmeren. Logitech heeft die dingen. Heb zelf de Logitech Harmony One.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-10 09:56
ik heb een kdl w55 829 en een w42 829

Nu wil ik de 55 strak aan de muur en deze hoeft niet te bewegen.
De 42 moet schuin tegen het plafond op de slaapkamer. (Eigenlijk met de KPN ontvanger )

Welke beugels zijn hier het beste voor? Iemand tips of ervaringen?

Ps: hificorner mailde dat de 55" met de meegeleverde voet ook opgehangen kan worden?
En voor de muurbeugel van de 42" heb ik een vesa vogels kitje nodig?

[ Voor 30% gewijzigd door kevertje1977 op 24-11-2014 19:20 . Reden: Foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Laatst online: 07-01-2024
jagermeister schreef op maandag 24 november 2014 @ 15:03:
[...]

In Nederland kun je bij geen enkele provider 1080p ontvangen. Maximaal 1080i over de coax-kabel en met KPN-IPTV krijg je een resolutie van maximaal 720p. Wanneer je dus voor "automatisch" kiest als resolutie-optie, zal de decoder de video als passtrough doorspelen naar de televisie en dat is het beste. Dan zal je televisie het beeld verder wel upscalen. Televisies doen dat per definitie en vaak ook beter dan een decoder.
Exorcist schreef op maandag 24 november 2014 @ 15:48:
[...]

1080i zijn vrijwel alle zenders.
Vanuit Hilversum ja. KPN downscaled het 1080/50i signaal wat providers krijgen naar 720/25p om bandbreedte te besparen.

[ Voor 15% gewijzigd door Dimens op 24-11-2014 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb zo nu en dan een sterke variatie in het aantal apps. Ook na het verversen van de internet content. Door via de "return" knop op de AB, en daarna weer op de knop "home" te drukken (desnoods 2X) is het bij mij opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
sll schreef op maandag 24 november 2014 @ 14:35:
[...]

Nog even terugkomend op dit probleem... Ik heb even gezocht en dit schijnt een vrij oud probleem te zijn. Zie o.a. deze post uit 2011: zeef in "[Mediaplayer] AC Ryan Playon!On HD - Ervaringen deel 1".

In de AC Ryan (en ook andere mediaspelers) zit een fout in de hardware/chipset waardoor er een signaal op pin 13 staat. Dit signaal stoort de CEC-functionaliteit. Oplossing is om het signaal op pin 13 te onderbreken, daar zijn verschillende methoden voor (signaalkabel doorknippen/connector afplakken).

Als ik tijd heb zal ik het eens uitproberen. Heb we goede hoop dat het werkt :) Lijkt me een betere oplossing dan steeds de HDMI-kabel van de AC Ryan te moeten in- en uitpluggen.
Bij mij werkte CEC juist wel, alleen ARC niet. of is het een pot nat qua aansluitingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Dimens schreef op maandag 24 november 2014 @ 20:15:
[...]

In Nederland kun je bij geen enkele provider 1080p ontvangen. Maximaal 1080i over de coax-kabel en met KPN-IPTV krijg je een resolutie van maximaal 720p. Wanneer je dus voor "automatisch" kiest als resolutie-optie, zal de decoder de video als passtrough doorspelen naar de televisie en dat is het beste. Dan zal je televisie het beeld verder wel upscalen. Televisies doen dat per definitie en vaak ook beter dan een decoder.

[...]

Vanuit Hilversum ja. KPN downscaled het 1080/50i signaal wat providers krijgen naar 720/25p om bandbreedte te besparen.
Helder verhaal! Bedankt voor de uitleg! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
kevertje1977 schreef op maandag 24 november 2014 @ 19:09:
ik heb een kdl w55 829 en een w42 829

Nu wil ik de 55 strak aan de muur en deze hoeft niet te bewegen.
De 42 moet schuin tegen het plafond op de slaapkamer. (Eigenlijk met de KPN ontvanger )

Welke beugels zijn hier het beste voor? Iemand tips of ervaringen?

Ps: hificorner mailde dat de 55" met de meegeleverde voet ook opgehangen kan worden?
En voor de muurbeugel van de 42" heb ik een vesa vogels kitje nodig?
Met de voet kan je m inderdaad ophangen.
Zelf heb ik de 50"aan een vogel thin 205 (nu 49,- bij Hificorner)
Wel de sony adapter meebestellen. staat niet in de shop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vrijdag de trotse eigenaar van de sony 55X8505 in combi met soundbar HT-CT770. Erg tevreden over de beeldkwaliteit (4k upscaling is indrukwekkend!), wat minder tevreden over het smart platform (hoeveelheid apps voelt beperkt aan) en ingebouwde mediaplayer (niet alles wordt ondersteund). One Flick Remote werkt lekkerder dan verwacht.

Het ging mij vooral om de beeldkwaliteit, omdat ik de TV gebruik in combinatie met mediaplayer en bluray speler (BDP6200).

Na mijn zoektocht op internet en in diverse winkels heb ik mijn aanschaf uiteindelijk gedaan bij Radio von Burg in Rotterdam (http://www.radiovonburg.nl/). Leuke kleine winkel met enthousiast personeel die beschikken over veel productkennis en kennis uit de praktijk. Ze hanteren ook scherpe prijzen. In de maand november kun je de 55X8505 daar krijgen voor 1899 euro. Dit is een afhaalprijs, waar de cashback van sony van 200 euro nog vanaf gaat. Dus voor 1699 kun deze top tv dus nog een dag of zes bemachtigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timx2
Nieuwe 50w828b vandaag mogen afhalen. Vooralsnog doet hij het nog :) als ik wissel tussen input signals valt me op dat hij aangeeft dat er iets is ingestoken bij AV1. Bij de Hdmi ingangen doet hij dat niet als de apparaten zijn uitgeschakeld. Vreemd, want ik heb geen scart apparaten aangesloten. Heeft iemand dit ook of begrijp ik iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Timx2 schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 16:07:
Nieuwe 50w828b vandaag mogen afhalen. Vooralsnog doet hij het nog :) als ik wissel tussen input signals valt me op dat hij aangeeft dat er iets is ingestoken bij AV1. Bij de Hdmi ingangen doet hij dat niet als de apparaten zijn uitgeschakeld. Vreemd, want ik heb geen scart apparaten aangesloten. Heeft iemand dit ook of begrijp ik iets verkeerd?
Even voor je gekeken, maar ik heb dat dus ook (55w955b). Geen idee waarom dat is.

Zelf heb ik ook nog een probleem en heb daar een apart draadje voor geopend. Misschien dat mensen met een Sony TV even willen kijken of dit ze bekend voor komt? jagermeister in "XBMC op TV overlapt hoofdbeeldscherm."

[ Voor 18% gewijzigd door jagermeister op 25-11-2014 22:16 ]

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-10 20:30
Hallo ik heb de 50w829b,

Al mijn apparaten zijn aangesloten op mijn receiver marabtz 1605 en daar loopt een kabel naar de HDMI 2 (arc) poort van de tv.

Als ik Netflix opstart en een film afspeel gaat het geluid over de tv ipv receiver. Dit wil ik over de boxen.

Ik heb geprobeerd om via een extra HDMI kabel geluid te krijgen, ook heb ik alle opties geprobeerd betreft audio op de tv en marantz.. In de handleiding van de tv kan ik er ook niets over vinden.

• ErikG2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:22
Ik ben sinds gisteren in het bezit van een 50w828b, mede door deze thread voor deze tv gekozen en ik moet zeggen ik heb er geen spijt van, geweldig beeld!
manii schreef op donderdag 27 november 2014 @ 09:15:
Hallo ik heb de 50w829b,

Al mijn apparaten zijn aangesloten op mijn receiver marabtz 1605 en daar loopt een kabel naar de HDMI 2 (arc) poort van de tv.

Als ik Netflix opstart en een film afspeel gaat het geluid over de tv ipv receiver. Dit wil ik over de boxen.

Ik heb geprobeerd om via een extra HDMI kabel geluid te krijgen, ook heb ik alle opties geprobeerd betreft audio op de tv en marantz.. In de handleiding van de tv kan ik er ook niets over vinden.
Hier ben ik gisteren mee bezig geweest, je moet in de Bravia Sync opties kijken, daar kan je e.e.a. uitzetten m.b.t. het schakelen van geluid naar de receiver (ik neem aan dat je receiver ARC ondersteunt, anders werkt het natuurlijk niet :+ )

Bij mij ging de tv ook aan als ik de receiver aan zette en dat was niet de bedoeling, die optie zat ook in de Bravis Sync verstopt.

Verwijderd

Kijk eens of bij je receiver de ARC optie wel aanstaat. Via HDMI 2 wordt wel degelijk het audio signaal naar je receiver gestuurd.

• Kashika
Hallo ik heb de 50w829b,

Waarschijnlijk heb je je HDMI kabel niet in de ARC poort van je TV zitten (dit is meestal niet HDMI 1) of de poort van je receiver.
Even op de achterkant kijken of er ARC boven staat :)

• ErikG2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:22
Kashika schreef op donderdag 27 november 2014 @ 10:17:
Waarschijnlijk heb je je HDMI kabel niet in de ARC poort van je TV zitten (dit is meestal niet HDMI 1) of de poort van je receiver.
Even op de achterkant kijken of er ARC boven staat :)
Dat heeft hij wel gedaan hoor, dat schrijft hij ook :+

• Black-Hole
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-02-2024
Vraagje aan de bezitters van een KDL-42W705B toestel (of het kleinere of grotere formaat). Ik zit te kijken om mijn huidige 10 jaar oude HD-ready toestel te vervangen. Voor zover ik de reviews heb gelezen zijn deze allen erg positief. Vooral de zeer lage inputlag springt eruit. En dat is enigszins wel van belang omdat ik het toestel naast regulier TV-kijken ook aansluit op een PS4.

Nu las ik alleen dat het een toestel een 50Hz paneel heeft en dat je bij zeer snelle beelden wel eens last kan krijgen van motion blur. Dit kwam ook in sommige reviews naar voren. Ook een verkoper wees me hier op en zei dat een 100Hz paneel eigenlijk beter is voor gaming.

Alleen in hoeverre is dat verschil nu echt merkbaar en heeft iemand hier die er ook op gamed er last van?

Qua design en kleuren vind ik het echt een heel mooi toestel, zeker in vergelijking met andere toestellen in dezelfde prijs range. Alleen het 50Hz paneel maakt me nu aan het twijfelen.

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-10 08:38
Black-Hole schreef op donderdag 27 november 2014 @ 11:09:
Vraagje aan de bezitters van een KDL-42W705B toestel (of het kleinere of grotere formaat). Ik zit te kijken om mijn huidige 10 jaar oude HD-ready toestel te vervangen. Voor zover ik de reviews heb gelezen zijn deze allen erg positief. Vooral de zeer lage inputlag springt eruit. En dat is enigszins wel van belang omdat ik het toestel naast regulier TV-kijken ook aansluit op een PS4.

Nu las ik alleen dat het een toestel een 50Hz paneel heeft en dat je bij zeer snelle beelden wel eens last kan krijgen van motion blur. Dit kwam ook in sommige reviews naar voren. Ook een verkoper wees me hier op en zei dat een 100Hz paneel eigenlijk beter is voor gaming.

Alleen in hoeverre is dat verschil nu echt merkbaar en heeft iemand hier die er ook op gamed er last van?

Qua design en kleuren vind ik het echt een heel mooi toestel, zeker in vergelijking met andere toestellen in dezelfde prijs range. Alleen het 50Hz paneel maakt me nu aan het twijfelen.
Ik heb de 32" versie en heb nog nooit last gehad van motion blur. Natuurlijk zegt de verkoper dat, en de reviews zijn specialisten die uit elke TV wel een minpunt weten te halen. Ik denk zelfs dat die Motionblur alleen te zien is als er erop gaat letten en specifieke test beelden draait.

Heb er zelf tevens ook een PS4 aan hangen, werkt perfect.

Verwijderd

Hallo ik heb de 50w829b,

Zelf gebruik ik de Netflix app op het smart platform van de TV. Naast vergelijkbare HDMI opstelling, heb ik ook een optische audiokabel naar de sounbar. Als ik netflix kijk, zet ik mijn soundbar/receiver op 'TV' en dan werkt het goed. Of het alleen met de HDMI (ARC) oplossing kan betwijfel ik, omdat er niet echt sprake is van een return-audio signaal.
Pagina: 1 ... 14 ... 40 Laatste