Bedankt voor de reminder. Dacht dat ie volgende week pas zou komen maar heb de 1e afl net gevonden. Morgen toch vrij dus kan ik 'm straks misschien nog ff checken.
De 1e afl stond, althans volgens imdb, voor komende zaterdag gepland maar was bij Starz afgelopen zaterdag al beschikbaar.
Alleen al de setting is prachtig (Schotse hooglanden), ipv visuele overdaad, visuele rust.
De highlander clan was niet te verstaan, daar heb ik subs gemist maar de strekking zal je niet ontgaan.
US netwerk (Starz) en regie maar overwegend Britse acteurs. Die vind ik over het algemeen heel geloofwaardig acteren. Ook al oogt het nog net niet zo natuurlijk en "eerlijk" zoals in Deense series. Vanwege de US regie hou ik wel een slag om de arm wat het vervolg betreft, waarbij ik me haast om toe te geven dat ik erg generaliseer.
Weliswaar werden geen gekke fratsen uitgehaald zoals een wormhole (Sleepy Hollow) maar ik zou denken dat het logisch zou zijn dat Claire terug zou kunnen door weer die steen aan te raken. Maar het zou natuurlijk ook kunnen dat die steen alleen "geactiveerd" wordt tijdens zo'n gathering.
Jammer vind ook dat Claire "toevallig" medische kennis heeft (hoewel dat als verpleegkundige logisch is) want in deze serie komt dat wel heel erg goed uit en dat ze veel kennis heeft van planten/kruiden (kennis wat in de 18e eeuw vrij algemeen was)
Je zult nooit eens zien dat het argeloze meisje van 3 hoog achter in de 18e eeuw terecht komt hoewel ik het verfrissend vind dat ze voor Claire een girl next door hebben gecast (zo oogt ze althans naar mijn mening)
Ondanks dat zeuren mij niet vreemd is heb ik genoten, ik vond het mooi en kijk uit naar het vervolg.
[
Voor 65% gewijzigd door
mowa op 04-08-2014 13:30
]