Waarschijnlijk een Buzzard II?SnoeiKoei schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 14:17:
Ik heb al jaren een Bynolyt (oudere generatie) Buzzard en kan alleen maar onderbouwen wat ik hierboven lees: erg goede value-for-money.
Het is gewoon jammer dat Bynolyt alleen wordt verkocht in de Benelux, daarom komen ze nooit in internationale reviews voor. Ik ben een Bynolyt-man, de Bynolyt Stork vond ik ook al zo'n lekker kijkertje, wel wat minder helder, maar dat ligt aan de veel lagere prijs. Die vriend van me met zijn verouderde Swaro EL klapperde ook met zijn ogen bij de Buzzard en de Vortex Talon. Hij nam de Talon over, ondanks de trage focus, maar dat heeft zijn oude Swaro EL ook, een erg trage focus.
De nieuwe Buzzard heeft echt een close-focus van 1,8 meter, dat heb ik uitermate getest, dus voor je voeten scherp stellen haal je niet. Voor mij geven de bekleding, de handeling, het gewicht en de optics de doorslag.
Objectief gezien is de Talon degelijker en de garantie schijnt onevennaarbaar te zijn.
Geef mij maar de Buzzard en ja, ik moet bevestigen dat het in schemer wel wat minder wordt (wij waren immers op uilen-jacht in de schemer). Gek dat er nog geen reactie op die uilen is geweest. Dwerguil en Ruigpoot-uil, daar doen vogelaars toch een moord voor?
Ja hallo, daar zit een enorm prijsverschil in.Deathchant schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 15:02:
YouTube: Swarovski EL 42 SV v.s. Zeiss Victory SF (Dutch) part 3
Overigens 133m is niet slecht. Nog altijd beter dan de Terra
Vergeet niet dat 133 meter bij 8,5x vergroting overeenkomt met 141,3 meter op 8x vergroting en dan ook nog tot de rand toe scherp. Ik heb ook geen probleem met wat rand-onscherpte, je draait je kijker toch wel bij. Ik heb wel moeite met een donkere rand, dan lijkt het alsof je beeldveld kleiner is.
Voor 349,- euro is de Zeiss Terra 1-van-de-allerbeste kijkers die je kunt kopen. Geef je dik 100 euro meer uit, dan koop je een Vortex Talon. Vind je lichtgewicht en compact heel belangrijk, dan nog ietsje meer uitgeven en omzien naar de Bynolyt Buzzard.
Heb je 765,- euro over voor een verrekijker, dan zeker de Zeiss Conquest eens proberen.
Een andere optie: de Hawke Frontier of de Hawke Sapphire. Hawke is heel onduidelijk met haar modellen, want beiden zijn er compact en als open brug. Het essentiële verschil tussen de Frontier en de Sapphire zijn de coatings op het prisma. Hawke is een beetje lastig verkrijgbaar, die mot je uit Engeland importeren (maar dat kan zonder extra kosten). Toch onthouden: Frontier simpele coatings, Sapphire dure coatings. Prijsverschil ruim 100 euro voor de coatings, de rest is gewoon hetzelfde bij Hawke.
De Sapphire viel gewoon buiten mijn budget (dik 600 euro).
[ Voor 37% gewijzigd door Universal Creations op 25-09-2015 17:20 ]