Mensen die in dit topic menen dat het aan de mentaliteit schort van downloaders, eens. Net zoals het aan de mentaliteit schort van de mediabazen die een achterhaald model obv van exclusiviteit proberen te hanteren.
Je hebt 3 groepen mensen:
1) Mensen die altijd betalen voor content.
2) Mensen die misschien betalen voor content, afhankelijk van een aantal factoren. "Word ik genaaid met DRM?" Waarschijnlijk. "Waarom kan ik deze DVD niet afspelen?" Regionlock. "Hoezo krijg ik een BREIN filmpje te zien die mij uitlegt dat ik toch ook geen auto's steel. WTF? Ik heb toch net deze film legaal aangeschaft?". Met een goede service kunnen de mediabazen de sympathie winnen van deze groep en een hoop extra geld verdienen.
3) Mensen die nooit betalen voor content. Of ze nu veel of weinig te besteden hebben, deze mensen zullen nooit gaan betalen. Het kabinet probeert deze groep aan te pakken. ZINLOOS! Deze personen maken er een hobby van om niet te betalen.
Dat mensen vol trots aangeven dat ze in groep 1 zitten: Gefeliciteerd. Je bent mede verantwoordelijk voor het in stand houden van een achterlijk ouderwets achterhaald business model. Let op, Netflix e.d. kan ik alleen maar aanprijzen. Gog.com, en Steam in zekere mate ook.
[
Voor 3% gewijzigd door
Verwijderd op 30-05-2014 08:18
]