Toch wel
Ik snap best dat het business model van de industrie is geënt op het feit dat een gemiddelde Nederlander 500 euro per maand moet betalen aan films en series, maar dat is nu eenmaal niet heel realistisch...
Je bent niet verplicht om een film te kijken. Jij wilt dat zelf. Dan zal je ook aan aan de voorwaarden moeten voldoen.
Ja met zo'n instelling houd je je oogkleppen op en ga je lekker op de huidige voet verder en blijft men downloaden... Het maakt mij niet uit hoor, echt niet.
Ik blijf wel downloaden...
Wat ik wel weet is dat als men actief Netflix aantrekkelijk maakt, dan kun je daar gruwelijk veel geld aan verdienen. Veel meer dan men nu doet...
Wat jij nu eigenlijk zegt is het volgende:
Porsch maakt zijn auto's te duur/brengt ze veel later uit in Nederland. De auto's moeten goedkoper/sneller beschikbaar zijn in Nederland. Doen ze dat niet, best, maar dan zal ik auto's blijven stelen...
Inderdaad!
Als je het niet wil begrijpen, dan hoeft dat niet hoor... Dan blijft alles gewoon zoals het nu is.
Daarbij worden films gezien als cultuur, dus is wel wat anders dan een Porsche...
Een kopie van een Porsche kost veel geld, een kopie van een digitaal iets, kost niets. Ik vraag de industrie immers niet mijn harddisk te betalen
Overigens snap ik je redenering best, maar er gaat geen verandering in de situatie komen, voordat de industrie anders gaat denken...
Verwijderd schreef op donderdag 10 april 2014 @ 14:48:
Ik zie niet zozeer waar er in deze voorbeelden gedownload word uit illegale bron. Let wel, een kopie maken van een cd/dvd/bluray is door deze uitspraak niet verboden. Ook het afspelen binnen huiselijke kring blijft gewoon mogelijk. Tenzij je geld gaat vragen, dan kun je civielrechtelijk vervlogt worden.
Uiteindelijk is die download ook een kopie van een legale blu ray die geript is...
Dus als ik een kopie weer kopier is het dan opeens wel illegaal? Ondanks dat ik of iemand in mijn familie het origineel heeft?
Wat een illegale bron precies is word verder niet genoemd en ik vermoed dat bij eventuele rechtzaken de verdediging gebaseerd zal zijn op een duidelijke definitie van 'Illegale bron".
Juist...
Tja, het blijft uiteindelijk dezelfde bron

chappie112 schreef op donderdag 10 april 2014 @ 14:57:
Klopt, echter lost dit wel probleem op waar iedereen mee zit. We zitten in 2014 maar kunnen nog steeds geen serie van de andere kant van de wereld via internet bekijken zonder dat we daar regels voor moeten breken. Ik ben gerust bereid om te betalen om series te kijken, echter wil ik ze wel zien op het moment dat ze uitkomen. ik ga toch ook geen nieuws van 3 maanden terug lezen?
Waarom niet? Het is niet jouw recht om actueel nieuws te zien
Sorry ik word een beetje recalcitrant van sommige reacties hier.
Bekijk het nou eens van twee kanten...
Het is maar op één manier op te lossen: Een netflix achtige dienst, die goedkoop wordt aangeboden.
Waarom kan dit in USA wel en hier niet? Wie houdt dit tegen?
Cyphax schreef op donderdag 10 april 2014 @ 14:58:
Misschien vergis ik me, maar ik denk dat dit niet waar is. Het lijkt voornamelijk te gaan over downloaden uit illegale bron. De thuiskopieregeling zoals die er al was blijft van kracht en daarmee ook de heffingen.
Ik denk dat, als ik een mp3 koop ergens en die download, ik die gewoon mag kopiëren voor eigen gebruik. Maar ik mag niet meer die mp3 binnenhengelen van usenet.
Zo begrijp ik het hele verhaal althans.
Die komt toch ook uit legale bron?
Daarom juist mijn voorbeelden...
Waar ligt de grens?
Mijn vrouw koopt een film en digataliseert die, mag IK hem dan van haar NAS downloaden?
Nu gooit mijn vrouw hem op usenet, mag ik hem dan nog steeds downloaden?
We zijn twee verschillnde personen, maar wonen in één huis.
Nu een ander familielid, mijn zwager...
Mijn zwager koopt een film en gooit hem op zijn nas. Mag ik die nu downloaden?
Hetzelfde met usenet, mag ik hem nu downloaden?