Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-05 07:05

Croga

The Unreasonable Man

BDHowner schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 13:57:
Als het goed is is een storing als dit uiteindelijk wel een reden om je contract op te zeggen.
Nee, dat is het niet.

Het zou theoretisch reden kunnen zijn om je aankoop te ontbinden. Dat doe je in de winkel waar je het abonnement afgesloten hebt en dan zul je ook het toestel wat je daarbij gekregen hebt moeten inleveren.

In theorie heb je helemaal geen overeenkomst met Vodafone. Je hebt een overeenkomst met de winkel. Die omvat een telefoon met bijbehorend abonnement.

Realiseer je daarbij echter wel dat je toestel gebruikt is en de winkel dus een bedrag in rekening kan brengen voor het vruchtgebruik van het toestel.

In de huidige mobiele markt is het allemaal niet zo simpel. Tenzij je een sim-only abonnement hebt (waarbij telefoon dus apart gekocht is van abonnement) heb je een hele horde aan drempels te slechten. De kans dat je die moeite wilt doen is uiterst klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-05 08:52
Croga schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 23:05:
[...]

Nee, dat is het niet.

Het zou theoretisch reden kunnen zijn om je aankoop te ontbinden. Dat doe je in de winkel waar je het abonnement afgesloten hebt en dan zul je ook het toestel wat je daarbij gekregen hebt moeten inleveren.

In theorie heb je helemaal geen overeenkomst met Vodafone. Je hebt een overeenkomst met de winkel. Die omvat een telefoon met bijbehorend abonnement.

Realiseer je daarbij echter wel dat je toestel gebruikt is en de winkel dus een bedrag in rekening kan brengen voor het vruchtgebruik van het toestel.

In de huidige mobiele markt is het allemaal niet zo simpel. Tenzij je een sim-only abonnement hebt (waarbij telefoon dus apart gekocht is van abonnement) heb je een hele horde aan drempels te slechten. De kans dat je die moeite wilt doen is uiterst klein.
toon volledige bericht
Ik heb SIM-only om het even kort te houden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:17

TMC

Op dit moment is 4G weer als vanouds ongelofelijk traag bij mij. Het probleem is dus zeker niet opgelost. :(

Edit: en nu vanuit het niets ineens weer snel. Heel vreemd die wisselvalligheid. Misschien moeten we de titel van dit topic wijzigen?Slecht ladende pagina's komen ook voor zonder het 1.1.1.x-problem... ;(

[ Voor 52% gewijzigd door TMC op 16-04-2014 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
TMC schreef op woensdag 16 april 2014 @ 00:10:
Op dit moment is 4G weer als vanouds ongelofelijk traag bij mij. Het probleem is dus zeker niet opgelost. :(

Edit: en nu vanuit het niets ineens weer snel. Heel vreemd die wisselvalligheid. Misschien moeten we de titel van dit topic wijzigen?Slecht ladende pagina's komen ook voor zonder het 1.1.1.x-problem... ;(
Ja het probleem is in mindere mate nog aanwezig.

Geen wachtsessie op 1.1.1.1, maar wel als ik bijv. mijn browser open dat Tweakers 5 sec. blanco blijft.

Het is echter wel een heel stuk beter dan wat het de afgelopen dagen was :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roverhoofdman
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 09-05 17:57
Bij mij zijn de linkjes naar afbeeldingen weer de juiste, maar wat is het nog steeds ontzettend traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Roverhoofdman schreef op woensdag 16 april 2014 @ 08:12:
Bij mij zijn de linkjes naar afbeeldingen weer de juiste, maar wat is het nog steeds ontzettend traag.
Het is nog af en toe ontzettend traag. Probleem dus niet geheel opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-05 12:44

arnoudwokke

Redacteur
Net even contact gehad met Vodafone; die claimt dat het echt is opgelost en dat als er traag ladende pagina's zijn, je het beste je cache kunt legen om die op te lossen. Helpt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-04 17:06
Tuurlijk zeggen ze dat, het ligt toch altijd eerst aan de gebruikers!!
Maar je bent zo te lezen niet de enigste die traag ladende paginas heeft en dan weer wat sneller.

Ik voeg mij ook weer toe, ik heb ook nog steeds last van trage ladende paginas nu.nl en hardware.info zijn rete traag net met vol berijk !

Misschien een nieuwe poll???
Is het opgelost:
Ja, helemaal geen last meer lekker snel internet
Nee, geen 1.1.1.* meer maar wel happerende ladende paginas....

Ik kies voor 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:25

swv

Gisteren direct al gedaan, maar bij mij is het nog steeds traag. Ik wilde net eigenlijk melden dat het de hele treinreis goed ging, maar nu bij het plaatsen van deze post weer dik 20 seconden laden van Tweakers en nu.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
kmichael schreef op woensdag 16 april 2014 @ 08:37:
Tuurlijk zeggen ze dat, het ligt toch altijd eerst aan de gebruikers!!
Maar je bent zo te lezen niet de enigste die traag ladende paginas heeft en dan weer wat sneller.

Ik voeg mij ook weer toe, ik heb ook nog steeds last van trage ladende paginas nu.nl en hardware.info zijn rete traag net met vol berijk !

Misschien een nieuwe poll???
Is het opgelost:
Ja, helemaal geen last meer lekker snel internet
Nee, geen 1.1.1.* meer maar wel happerende ladende paginas....

Ik kies voor 2
Ik kies ook voor 2. Kwart van de tijd doet nu.nl en tweakers.net het gewoon traag. Probleem lijkt weer hetzelfde. Cache in browser geleegd enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Edit.

[ Voor 89% gewijzigd door alwaysleft op 16-04-2014 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:14
Ik kies ook voor 2, net deed nu.nl er ook minstens 10 seconden over om te laden.
Dit topic laden duurde ook veel te lang.
Gelukkig geen rare 1.1.1.1 links meer bij afbeeldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menalert
  • Laatst online: 21:16
Ook hier is het terug! Gister net na de oplossing was het prima en nu moet ik weer 10-20 sec wachten op tweakers en nu.nl oa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke

arnoudwokke

Redacteur
Dus de 1.1.1.1-proxy is weg, terwijl pagina's nog steeds traag laden. Waardoor zou dat dan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:10

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

arnoudwokke schreef op woensdag 16 april 2014 @ 10:46:
Dus de 1.1.1.1-proxy is weg, terwijl pagina's nog steeds traag laden. Waardoor zou dat dan komen?
Ik ging van ~15 terug naar zo'n 2-3seconde, nog steeds 'traag'.

Hierbij moet ik wel zeggen dat de browser van 8.1 mogelijk onderdeel is van het probleem, die draait best dramatisch. Mijn UC Browser gaat merkbaar sneller.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-04 13:23

E-Rick

I love it :7

uhm, uit je eigen artikel:
Klanten blijven wel browsen via die proxy, ook al zouden ze dat niet willen. "Het is niet iets wat klanten zelf kunnen instellen."

Choose life - Shapeways shop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Yep. Het langzame laden is nog. Vodafone heeft voor mijn idee het maar voor de helft opgelost. Dat wordt klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Laatst online: 09-05 19:47
de proxy lijkt idd uit nu, maar gisteravond was ie ook opeens weer terug. Dus ik hang de vlag nog niet uit. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roverhoofdman
VF heeft voor mij niks opgelost. Sommige websites met realtime koersen krijg je een ticket mee om te verifiëren dat je de meest up-to-date koersen kan bekijken. Helaas lopen ze bij VF via een proxy waarbij de website soms 8 minuten achterloopt, omdat hij uit de proxy wordt geladen. Helemaal super! Kan beter gaan werken met een postduif.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-04 13:23

E-Rick

I love it :7

Dat je niet meer ziet dat afbeeldingen via 1.1.1.x worden geserveerd betekent niet dat er geen proxy meer tussen zit. Van een goed geconfigureerde proxy zie je namelijk niets terug. Ga er maar vanuit dat die proxy er gewoon nog actief is. Sterker nog, dat geeft Vodafone zelf toe in het nieuwsbericht op de FP.

Choose life - Shapeways shop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Top Arnoud! Heb er ook nog steeds 'last' van, m'n browser-cache is gecleared...
Heb een RED-abbo met 4GB data ofzo, en zie regelmatig nog tientallen seconden lang wit, wit, wit...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC

TMC

CLB schreef op woensdag 16 april 2014 @ 12:13:
Top Arnoud! Heb er ook nog steeds 'last' van, m'n browser-cache is gecleared...
Heb een RED-abbo met 4GB data ofzo, en zie regelmatig nog tientallen seconden lang wit, wit, wit...
Dat "cache legen" verhaal is gewoon het standaard Vodafone-riedeltje. Dadelijk gaat de woordvoerder nog adviseren om je simkaart te verwisselen. :z

Vodafone heeft één standpunt: "Ons netwerk is perfect en problemen liggen aan de gebruiker totdat het tegendeel bewezen is. En zelfs dan ligt het eigenlijk aan de gebruiker."

Ze moeten gewoon eerst goed onderzoeken waar de klachten door veroorzaakt worden voordat ze met een reactie komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
Mooi dat het weer op de frontpage staat en er een ICT Jurist er na gaat kijken of deze manier van internet aanbieden mag!

De paginas laden steeds trager in de loop van de dag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-05 16:15
Bij mij is het in ieder geval een stuk beter!

Eerst had mijn telefoon zelfs tijd om terug te schakelen naar 3G (ipv H+) om wat energie te besparen...

Wat me wel opvalt is dat ik gister (19:33) een upload van 2,5Mb haalde, terwijl dat vandaag weer rond de 1Mb zit. (Terwijl de download lager was dan normaal, 7Mb vs 10Mb)

[ Voor 36% gewijzigd door Toettoetdaan op 16-04-2014 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svijf
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-05 21:38

svijf

b5beveiliging.nl

Minimaal 30 seconden nodig om een willekeurige mobiele website pagina te laden...
Omgeving Woerden.
Zeker niet opgelost dus.
Gisteren zelfde probleem omgeving Zwolle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke

arnoudwokke

Redacteur
Update in het artikel, Vodafone zegt nu dat er inderdaad weer problemen zijn geconstateerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:00
Vodafone-woordvoerder Richard Mes claimt dat de problemen die tot aan dinsdagavond speelden zijn opgelost. "Wij raden mensen aan om de cache te legen, want wij zien voor zover ik weet aan onze kant geen problemen meer." De proxy is wel nog steeds actief, al zien gebruikers het '1.1.1.1'-adres niet meer in beeld.
Beetje voorbarig? Wel fijn dat er aandacht aan geschonken wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC

TMC

arnoudwokke schreef op woensdag 16 april 2014 @ 12:51:
Update in het artikel, Vodafone zegt nu dat er inderdaad weer problemen zijn geconstateerd.
Untouchablezz20 schreef op woensdag 16 april 2014 @ 12:55:
[...]

Beetje voorbarig? Wel fijn dat er aandacht aan geschonken wordt.
Amateurisme ten top weer. Echt ongelofelijk. Eerst zeggen dat er niks aan de hand is en een uur later zeggen "oh ja toch wel". Had dan gewoon even een uurtje gewacht met een reactie. Wat is Vodafone toch ongelofelijk amateuristisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
Ook hier nog issues, een poll lijkt me niet nodig, toch (aangezien Vodafone zelf al toegeeft)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-02 21:24
Toevallig heb ik in Arnhem geen 4G meer.
3G is ook zo traag dat er bijna niet mee te werken valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
Ik kom trouwens terug op "beter dan eerst", het is bbaaggggeerr-ttrraaaagg hier op dit moment.

Een nieuwsartikel van T.net op Facebook delen duurde hier een halve minuut...

[ Voor 3% gewijzigd door BDHowner op 16-04-2014 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemAtHome
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-07-2024

WillemAtHome

Waar geen wil is, is geen weg.

Is er een simpele test om te merken of je last hebt van de proxie?

Het probleem van intelligentie is dat je problemen voorziet die er nooit zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC

TMC

BDHowner schreef op woensdag 16 april 2014 @ 13:40:
Ik kom trouwens terug op "beter dan eerst", het is bbaaggggeerr-ttrraaaagg hier op dit moment.

Een nieuwsartikel van T.net op Facebook delen duurde hier een halve minuut...
Idem. Het lijkt zelfs nog trager dan eerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke

arnoudwokke

Redacteur
Tweakers.net opvragen in je browser, eerst via gewone internetverbinding en dan via tethering. Van beide broncode opslaan en kijken of er verschillen inzitten. De proxy pleurt een paar externe Javascript-bestanden in de broncode (en omdat de browser de Javascript-bestanden niet kan cachen heb je dus juist meer dataverkeer dankzij de proxy) en daaraan kun je dus zien of je last hebt van de proxy.

Maar als sommige http-pagina's je mobiele browser heel langzaam laden, kun je er denk ik vanuit gaan dat je er last van hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
WillemAtHome schreef op woensdag 16 april 2014 @ 13:51:
Even een paar minuten op T.net browsen :).

Als je neigingen krijgt om je SIM-kaart door te knippen, dan heb je er een proxy tussen zitten :+.

Het is hier echt extreem erg, ik ga m'n tethering uitzetten want ik kan zo nauwelijks posten hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:19
ik heb het nog niet op T.net kunnen testen vandaag (aangezien ik op werk zit en tweakers wel gewoon open is :) ),

maar ik was op mijn mobiel bezig om een huur huis te zoeken, maar wat gaat dat traag ... duurt een halve minuut tot een minuut voordat er ook maar 1 plaatje naar voren komt, de tekst komt gelukkig net ietjes sneller ( 1 a 2 seconden eerder ... )

PSN: Europhea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
Ahh, heerlijk, wat voelt UPC ineens goed :).

Zo maar ff die VPN configureren, kan sowieso wel vaker handig zijn :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roverhoofdman
Voor mij is de maat vol. ik hoop dat Vf aan de hand van mijn verzonden feedbackformulieren via de website en webcare telefonisch contact met mij opneemt. Ik wil mijn sim only abonnement beëindigingen. 7 maanden voor einddatum en kosteloos.

Een leuk voorbeeld van de proxy was dat ik het nieuwsartikel over deze Vf problemen wilde lezen en zag op de frontpage dat al 9 mensen hadden gereageerd. Ik opende het artikel en kwam terecht op de pagina, waarbij maar één reactie stond.

Ook leek het vanmiddag weer even beter te gaan met het opvragen van realtime koersen. Helaas zit ik nu weer op een achterstand van +/- 10 minuten. Zeer up to date.

Wat vodafone ook doet, ze zijn een klant kwijt. Is het niet vanwege dit probleem dan is wel vanwege het feit dat webcare/klantenservice niet veel meer kunnen dan je bij een ingewikkeld probleem doorverwijzen naar het feedbackformulier met een doorlooptijd van tien werkdagen.

Recent voor familie met problemen bij KPN ervaren hoe het daar wordt opgelost. Binnen twee dagen wordt je gebeld door een service expert, zij/hij heeft zich verdiept in jouw probleem en gaat dit samen met jou oplossen. De klacht kan je bij KPN in de winkel laten invullen door een medewerker. Tuurlijk zal ook KPN niet iedere klacht kunnen oplossen maar de persoonlijke betrokkenheid vond ik erg fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:03
Het grootste probleem is klantenservice die klachten van de klant inderdaad niet serieus nemen. Het enige wat ze doen is zeggen dat je je toestel aan en uit moet zetten en een nieuwe simkaart moet proberen. Het ligt nooit aan Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:39

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
MarcoC schreef op woensdag 16 april 2014 @ 15:53:
Het grootste probleem is klantenservice die klachten van de klant inderdaad niet serieus nemen. Het enige wat ze doen is zeggen dat je je toestel aan en uit moet zetten en een nieuwe simkaart moet proberen. Het ligt nooit aan Vodafone.
Natuurlijk ligt het wel aan vodafone. Als ik tether via mijn telefoon en tweakers.net bezoek dan krijg ik veel van de javascripts inlined. Dat scheelt inderdaad een request of twee extra.. maar die twee requests krijgen wel een lange cache header mee, maar omdat ik die requests niet doe vanwege hun proxy krijg ik elke request ze weer inlined. Dus elke request is enkele KB's groter dan wanneer de proxy de JS niet zou inlinen en mijn browser ze kan cachen.

Verder merk ik ook dat die proxy bijzonder slecht afgesteld is waardoor hij soms honderden tot duizenden extra requests op de servers afschiet (die niet door de klant worden gedaan en die de klant ook niet binnenkrijgt, maar de proxy doet het wel). Nog even en ik moet heel vodafone blokkeren omdat ze een halve ddos op onze servers uitvoeren..

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Ik was ook sarcastisch he ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
Ik vraag me ook af of het op een netwerk als 4G (en 3G tegenwoordig ook, die snelheden zijn ook al aardig opgepompt tegenwoordig) wel zoveel zin heeft om zo'n proxy te onderhouden. Dit lijkt mij alleen maar extra werk en moeite om lekker werkend te krijgen, en is het rendement wel echt zo lekker?

Toen ik T-Mobile had, en de eerste iPhones bijv. geen 3G hadden, *toen* leek het nuttig. Inmiddels maakt die paar KB geen reet meer uit volgens mij...

Gisteren had ik in een willekeurig artikel de afbeelding opgeslagen met (Vodafone) en zonder proxy (UPC), het scheelde op die afbeelding hooguit enkele procenten dataverkeer (22 KB i.p.v. 23 KB o.i.d. was het). Lekker nuttig dus.

[ Voor 32% gewijzigd door BDHowner op 16-04-2014 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWashington
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-05 12:35
BDHowner schreef op woensdag 16 april 2014 @ 17:48:
Ik vraag me ook af of het op een netwerk als 4G (en 3G tegenwoordig ook, die snelheden zijn ook al aardig opgepompt tegenwoordig) wel zoveel zin heeft om zo'n proxy te onderhouden. Dit lijkt mij alleen maar extra werk en moeite om lekker werkend te krijgen, en is het rendement wel echt zo lekker?

Toen ik T-Mobile had, en de eerste iPhones bijv. geen 3G hadden, *toen* leek het nuttig. Inmiddels maakt die paar KB geen reet meer uit volgens mij...

Gisteren had ik in een willekeurig artikel de afbeelding opgeslagen met (Vodafone) en zonder proxy (UPC), het scheelde op die afbeelding hooguit enkele procenten dataverkeer (22 KB i.p.v. 23 KB o.i.d. was het). Dit betekend dat als je zo'n pagina bezoekt, je dus wel moet wachten tot hij beperkt is. Lekker nuttig dus.
Het is waarschijnlijk om Vodafone geld te besparen. Door de proxy komt de data van hun intern netwerk en dat bespaard geld. Omdat ze dan niet hoeven te betalen voor extern data verkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
GWashington schreef op woensdag 16 april 2014 @ 17:55:
[...]

Het is waarschijnlijk om Vodafone geld te besparen. Door de proxy komt de data van hun intern netwerk en dat bespaard geld. Omdat ze dan niet hoeven te betalen voor extern data verkeer.
Zo'n opzet werkt toch niet, net zoals hierboven al eens gezegd werd dat bijv. koersen dan niet real-time zijn.

Als jij niet aan de datavraag kan voldoen, moet je gewoon minder MB's/hogere prijzen hanteren. Dit is geen internet, maar intranet.

Tgaat ook weer niet zo goed met de communicatie heh?
Ik ben totaal niet meer geïnformeerd over een status van deze storing, ook niet toen hij gisteren zogenaamd over was. Ook is er weer niets terug te vinden op de storingspagina van Vodafone dat er uberhaubt een storing is. Het is echt weer praten tegen een muur daar.

Het lijkt erop dat Vodafone het stokje overgenomen heeft van T-Mobile met al die problemen etc..

[ Voor 5% gewijzigd door BDHowner op 16-04-2014 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roverhoofdman
Morgen gaat mijn opzegbrief de deur uit. Vandaag gebruik gemaakt van de mobiele telefoon van een collega op het KPN 4G netwerk, mijn ervaring zegt dat KPN geen gebruik maakt van een proxyserver. Mocht Vf mijn opzegging honoreren dan ga ik eerst eens rustig via prepaid de netwerken en de klantvriendelijkheid van T-mobile en KPN winkel hier in de buurt testen en neem daarna een besluit. Ik baal denk ik nog meer van het feedbackformulier en de onpersoonlijke afhandeling van dit formulier dan van het proxy probleem.

Edit:

Toch niet ik ben gewoon over beide echt super pissig. Werd eerst van het kastje naar de muur gestuurd, niemand deed of kon wat. Interne klantenservice heeft in een gesprek met medewerker van de winkel waar ik bij stond, geadviseerd dat ik gebruik moest maken van WiFi en afbeeldingen moet opslaan op mijn telefoon om zo de proxyserver te omzeilen. Medewerker winkel zet me achter een pc om een feedbackformulier in te vullen. Vodafone ik zou jullie na mijn overstap op een andere provider graag willen adviseren, om de klantbeleving qua service weer op peil te brengen, ik heb er de papieren voor en jullie weten mij te bereiken. :)

[ Voor 38% gewijzigd door Roverhoofdman op 16-04-2014 19:16 . Reden: Toch wel boos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Het lijkt hier nu vanavond iets beter te gaan. Snelheid nu redelijk. Alhoewel nog steeds websites niet volledig laden. Fatsoenlijk mobiel internet zal er wel zeker niet meer inzitten bij VF. Apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-03 18:59

agaam

dit is mijn huisdier

ik heb dus even de ServiceMode gedaan, nou hier mijn uitslag begrijp niet op welke mode ik zit.

RRC:UPCH,Band1

en heb dus maar 1 streepje zet ik hem op 2g volledig bereik, wie weet wat ik hier aan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:15

The Wizard

Moderator Mobile
Band 1 is de reguliere 3G band op 2100 MHz.
http://4gmasten.nl/acht-inform/29-lte-banden-en-frequenties

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
BDHowner schreef op woensdag 16 april 2014 @ 17:59:
[...]
Zo'n opzet werkt toch niet, net zoals hierboven al eens gezegd werd dat bijv. koersen dan niet real-time zijn.
Koersen die niet real-time zijn is of een config-fout of een brakke koers-website.

Een normale proxy houdt zich gewoon aan expiry-termijnen die een website zelf kan meegeven en tja, dat zal betekenen dat de data-json van de koersen elke keer live opgehaald moet worden, maar een library als een jquery oid hoeft dan wellicht maar 1x per maand ipv miljoenen keren per dag opgehaald te worden en daar zit je winst.

Kijk naar deze pagina, alle icoontjes / static plaatjes etc (veelal 90% van de data van een pagina) die kunnen allemaal rustig een expiry-datum van volgend jaar krijgen zonder ook maar ergens iets te verstoren zolang de ajax-calls maar geen expiry-date meekrijgen (of een expiry-date uit het verleden).
Dan bespaar je als VF over een jaar gezien al 90% van het dataverkeer richting t.net zonder dat iemand iets merkt.

Zou t.net nu een nieuw logo krijgen en netjes werken (oftewel gewoon een ander bestand neerzetten) dan doet VF 1 request en naar t.net en alle klanten kunnen voorzien worden voor het komende jaar.

Zet jij een simpele proxy-server standaard neer, dan is dit gewoon hoe een proxy-server werkt, dus dan heb je al geen last van koersen die achterlopen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roverhoofdman
Dat er fouten in een website zitten waardoor sommige delen door de proxy niet juist worden bijgewerkt is niet alleen het probleem van de website maar ook een probleem van de proxy. Het probleem van de website dat er ergens iets niet goed staat en het probleem van de proxy is dat die er niet hoort te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
Roverhoofdman schreef op woensdag 16 april 2014 @ 23:59:
Dat er fouten in een website zitten waardoor sommige delen door de proxy niet juist worden bijgewerkt is niet alleen het probleem van de website maar ook een probleem van de proxy. Het probleem van de website dat er ergens iets niet goed staat en het probleem van de proxy is dat die er niet hoort te staan.
Ik wou net zeggen, natuurlijk kun je je website weer aanvullen met tientallen regels extra code, de proxy kan er echter ook gewoon vanaf blijven...

Maar wat kost die extra data richting T.net dan? Vaste internetproviders gebruiken toch ook geen proxy, het is toch ook juist het laatste stukje in de hele verbinding (die van de mast naar je telefoon) wat het echte probleem is qua bandbreedte? Dat is niet onbeperkt in te kopen, de data in een datacenter o.i.d. is niet extreem duur meer lijkt mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -NRG-
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-05 07:06
Ik heb zelf ook met enige regelmaat problemen met de internet verbinding via vodafone op zowel mijn iPhone 5 als iPad mini Retina.

De problemen die ik ervaar:
Als er 4G in het scherm staat, haal ik 3G snelheden (12mbit down & 1,2 mbit up).
Als er 3G in het scherm staat, zeer traag internet soms (lijkt op problemen van topic).
Als ik Speedtest doe haal ik 50mbit en zit ik 30 seconden op een pagina als tweakers te wachten.

Nu snap ik dat een deel van de problemen lijken op die hier in het topic omschreven staan. Echter heb ik haast het gevoel alsof dat Vodafone QOS toepast en dit misschien wel met de proxy voor een deel van de gebruikers omzeilde? Als ik bijvoorbeeld mijn VPN aanzet gaat het op momenten dat ik 4g had met 50mbit en tweakers er lang over deed, ging het plots wel snel. Ik vraag me af of t alleen de proxy was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
-NRG- schreef op donderdag 17 april 2014 @ 01:06:
Ik heb zelf ook met enige regelmaat problemen met de internet verbinding via vodafone op zowel mijn iPhone 5 als iPad mini Retina.

De problemen die ik ervaar:
Als er 4G in het scherm staat, haal ik 3G snelheden (12mbit down & 1,2 mbit up).
Als er 3G in het scherm staat, zeer traag internet soms (lijkt op problemen van topic).
Als ik Speedtest doe haal ik 50mbit en zit ik 30 seconden op een pagina als tweakers te wachten.

Nu snap ik dat een deel van de problemen lijken op die hier in het topic omschreven staan. Echter heb ik haast het gevoel alsof dat Vodafone QOS toepast en dit misschien wel met de proxy voor een deel van de gebruikers omzeilde? Als ik bijvoorbeeld mijn VPN aanzet gaat het op momenten dat ik 4g had met 50mbit en tweakers er lang over deed, ging het plots wel snel. Ik vraag me af of t alleen de proxy was?
Lijkt jouw probleem niet een beetje op dit: [Vodafone] Maar 15 Mbps haalbaar op 4G na 3G-terugval?

Wat mij trouwens ook opvalt: ik kan niet echt lekker YouTube (PC) in 720p kijken, ondanks dat ik 10 Mbps haal over 3G. Constant gebuffer, zonder al te veel activiteit in m'n netwerkstatus.

[ Voor 7% gewijzigd door BDHowner op 17-04-2014 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:42
Bij mij is het internet nu razendsnel... Ben benieuwd of dat nu kom doordat de proxy goed werkt (:+) of dat hij nu er niet meer is. Heb alleen geen real time sites om te testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boonie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-04 14:51
Vanaf een uur of 8 gisterenavond gaat het lekker. Nu ook. Regio zuid/midden limburg.

Is het gefixt of lijkt het maar zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Laatst online: 23:25

swv

Het is inderdaad lekker snel. Hopelijk blijft het zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:10

Sorcerer8472

Mens sana?

Gomez12 schreef op woensdag 16 april 2014 @ 23:35:
[...]

Koersen die niet real-time zijn is of een config-fout of een brakke koers-website.

Een normale proxy houdt zich gewoon aan expiry-termijnen die een website zelf kan meegeven en tja, dat zal betekenen dat de data-json van de koersen elke keer live opgehaald moet worden, maar een library als een jquery oid hoeft dan wellicht maar 1x per maand ipv miljoenen keren per dag opgehaald te worden en daar zit je winst.

Kijk naar deze pagina, alle icoontjes / static plaatjes etc (veelal 90% van de data van een pagina) die kunnen allemaal rustig een expiry-datum van volgend jaar krijgen zonder ook maar ergens iets te verstoren zolang de ajax-calls maar geen expiry-date meekrijgen (of een expiry-date uit het verleden).
Dan bespaar je als VF over een jaar gezien al 90% van het dataverkeer richting t.net zonder dat iemand iets merkt.

Zou t.net nu een nieuw logo krijgen en netjes werken (oftewel gewoon een ander bestand neerzetten) dan doet VF 1 request en naar t.net en alle klanten kunnen voorzien worden voor het komende jaar.

Zet jij een simpele proxy-server standaard neer, dan is dit gewoon hoe een proxy-server werkt, dus dan heb je al geen last van koersen die achterlopen etc.
toon volledige bericht
ByteMobile levert geen simpele proxyserver maar een stuk baggersoftware dat meerdere netiquettes schendt en zich niet veel aantrekt van wat er in Cache-headers staat in HTTP/HTML.

Ik hoop dat Vodafone dit stuk vertragende hardware/software uit hun netwerk verwijdert met enige spoed, want dat zal de snelheid zeer positief beïnvloeden. Volgens mij is het een ontzettend grote bottleneck in het netwerk.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roverhoofdman
Ik mag deze ochtend ook niet klagen over de snelheid van het Vf netwerk. Het gaat tot nu toe voortreffelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Zijn je koersen ook wat meer op tijd nu? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:08
Vanmorgen getest en 25 seconden laadtijd voor een pagina...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Hier ook weer ouderwets snel. Laten we hopen dat het is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-05 16:15
Als je wil testen of de proxy er nog is: http://1.1.1.1/bmi/tweakers.net

Hoewel mij niet helemaal duidelijk is of de proxy er nu tussen zit, het kan ook zijn dat hij alleen nog aanwezich is in het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadang
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-05 01:15
Inderdaad, pagina's laden bij mij ook weer direct. Dat wou de laatste weken nog wel eventjes duren.

Die link van de proxy stuurt me wel door naar de site, maar ook daar laadt de pagina direct. Dus ik hoop dat ze het nu uiteindelijk goed hebben opgelost.



Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Roverhoofdman schreef op woensdag 16 april 2014 @ 23:59:
Het probleem van de website dat er ergens iets niet goed staat en het probleem van de proxy is dat die er niet hoort te staan.
Geef eens 1 goede reden waarom een proxy "er niet hoort te staan"?
BDHowner schreef op donderdag 17 april 2014 @ 00:53:
[...]
de data in een datacenter o.i.d. is niet extreem duur meer lijkt mij...
Dus VF mag die rekening naar jou doorzetten voor alle klanten in heel NL en jij betaalt die wel even?
De hoogte van het bedrag maakt niet zoveel uit, een proxy ertussen zetten is een besparing dus een commercieel bedrijf zal daar snel voor kiezen.

Bij reguliere providers is de som ingewikkelder omdat er meer verkeer overheen gaat en er dus een duurdere proxy moet komen, maar bij mobiele providers is de berekening vrij simpel.
Sorcerer8472 schreef op donderdag 17 april 2014 @ 09:05:
[...]

ByteMobile levert geen simpele proxyserver maar een stuk baggersoftware dat meerdere netiquettes schendt en zich niet veel aantrekt van wat er in Cache-headers staat in HTTP/HTML.

Ik hoop dat Vodafone dit stuk vertragende hardware/software uit hun netwerk verwijdert met enige spoed, want dat zal de snelheid zeer positief beïnvloeden. Volgens mij is het een ontzettend grote bottleneck in het netwerk.
Dan alsnog is enkel de bytemobile proxy brak en niet een proxy in het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
Gomez12 schreef op donderdag 17 april 2014 @ 12:10:
Dus VF mag die rekening naar jou doorzetten voor alle klanten in heel NL en jij betaalt die wel even?
De hoogte van het bedrag maakt niet zoveel uit, een proxy ertussen zetten is een besparing dus een commercieel bedrijf zal daar snel voor kiezen.
Waarom ik voor de data van een ander zou moeten betalen ontgaat me even, als jij er geen last van hebt mag jij hem ertussen houden hoor.

Ik bedenk me nu ook opeens, zo'n site als iBOOD, waar iedereen op zo'n doos jaagt, dat deed ik via 4G. Nu zou het dus zomaar kunnen zijn dat ik die box niet heb omdat mijn telco een proxy gebruikt. Wat mij betreft een prima voorbeeld waar een proxy dus gewoon altijd vertraging geeft en dus bij voorbaat kut is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
Tot nu toe vandaag geen last meer van traag internet!
Dat moet natuurlijk ook gezegd worden!
Maar ik juich nog niet te vroeg....!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:15

The Wizard

Moderator Mobile
kmichael schreef op donderdag 17 april 2014 @ 13:09:
Tot nu toe vandaag geen last meer van traag internet!
Dat moet natuurlijk ook gezegd worden!
Maar ik juich nog niet te vroeg....!
Staat ook op de frontpage :)

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:37

Maestro

It's just completely whack!

Gomez12 schreef op donderdag 17 april 2014 @ 12:10:
[...]

Bij reguliere providers is de som ingewikkelder omdat er meer verkeer overheen gaat en er dus een duurdere proxy moet komen, maar bij mobiele providers is de berekening vrij simpel.
[...]
Wat een kolder: "Dus VF mag die rekening naar jou doorzetten voor alle klanten in heel NL en jij betaalt die wel even". Elke klant betaalt gewoon netjes voor zijn of haar gigabytes traffic. En fors ook, in verhouding tot de inkoopprijzen voor traffic. Dat kost tegenwoordig nog maar heel weinig namelijk. Een gbit poort op de AMS-IX kost volgens mij 1250 euro per maand. Die kan dus 125MB per seconde verstouwen. 125MB x 60 sec. x 60 min. x 24 uur x 30 dagen = ~ 324TB! Delen we dat even door 1250 euro, dan kom je op een GB prijs van zo'n 0,004 euro. Nounou... daar gaan ze aan failiet. Not.
(Ja, ik weet dat je er met peering alleen niet bent, maar transit verkeer zal beperkt zijn en kost ook geen 1000-en keren zoveel)

Mocht de 'congestie' aan de andere zijde van het netwerk zitten (in het mobiele stuk dus), dan is het nog droeviger. Hoe krijgt Vodafone het in vredesnaam voor elkaar om met de bandbreedte die ze hebben (op 800, 900, 1800, 2100 en 2600) toch zo snel het mobiele netwerk vol te krijgen? Totaal onnodig: KPN heeft daar toch ook geen last van? Zelfs T-Mobile met minder bandbreede kent deze problemen niet. Dus... óf Vodafone heeft hun netwerk niet onder controle, óf alles moet maar zo goedkoop mogelijk. Brakke proxies of niet.

Lang verhaal kort: Proxy is onnodig, zeker voor 3G/4G. En als je dan toch zo sneu op die manier wil bezuinigen, zorg er dan iig voor dat een klant zoiets uit kan zetten. En zorg er dan gelijk voor dat de helpdesk iets aan kan vangen om het probleem om te lossen (Overzetten op web APN bijvoorbeeld) i.p.v. allerlei vage oplossingen aan te dragen: Cache legen, toestel rebooten, kruistesten, SIM swaps, opnieuw aanmelden op netwerk, netwerkprofile resets, verwijzen naar feedbackformulieren,.. sorry ik hou al op :)

/edit
Nou lijkt het alsof ik definitief tegen een proxy ben, maar dat is niet zo. Als Vodafone een eenvoudige caching proxy zou gebruiken die normaal functioneert en uit te schakelen is, dan zouden er maar weinig mensen mopperen. Maar respecteer dan wel HTTP cache headers en blijf met je poten (bits) van de content af. Het zou toch wat zijn: Ik bestel een PS4 bij Wehkamp en ik krijg een PS3 geleverd omdat SelectVracht vindt dat de PS4 te zwaar is voor hun auto. En terwijl Wehkamp en ik beiden willen dat ze een PS4 leveren, zegt SelectVracht. "Dit is hoe we het doen en het is door de klant niet aan te passen". Kan toch niet...

[ Voor 11% gewijzigd door Maestro op 17-04-2014 15:16 ]

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
Bij mij lijkt het probleem min of meer gone. Wel is het is net alsof hij even hangt af en toe, maar dat hij het heel snel weer voortzet (echt enkele secondes maar). Kan natuurlijk ook aan het feit liggen dat ik een verwend nest ben met m'n 120 Mbps kabel. 3G is natuurlijk niet hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Een proxy mag natuurlijk wel. Wat mijns inziens niet "mag" is een proxy die de gebruikerservaring verslechtert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Overigens is vandaag 4G de hele dag supersnel geweest. Geen enkele sprake van haperingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
MarcoC schreef op donderdag 17 april 2014 @ 22:59:
Overigens is vandaag 4G de hele dag supersnel geweest. Geen enkele sprake van haperingen.
Het lijkt beter te gaan ja!

Het lijkt wel of YouTube van mindere kwaliteit is t.o.v. UPC, zit dat nou tussen m'n oren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59483

Maestro schreef op donderdag 17 april 2014 @ 14:51:
[...]

<knip>

Mocht de 'congestie' aan de andere zijde van het netwerk zitten (in het mobiele stuk dus), dan is het nog droeviger. Hoe krijgt Vodafone het in vredesnaam voor elkaar om met de bandbreedte die ze hebben (op 800, 900, 1800, 2100 en 2600) toch zo snel het mobiele netwerk vol te krijgen? Totaal onnodig: KPN heeft daar toch ook geen last van? Zelfs T-Mobile met minder bandbreede kent deze problemen niet. Dus... óf Vodafone heeft hun netwerk niet onder controle, óf alles moet maar zo goedkoop mogelijk. Brakke proxies of niet.

</knip>
Het heeft niets met het mobiele gedeelte van het netwerk te maken, want hollandsnieuwe en Ziggo die beide gebruik maken van het Vodafone netwerk, gebruiken deze proxy namelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-05 11:27
Ik lees dit nu allemaal, maar ik word hier dus niet bljj van dit is toch niet in overeenkomst met de netneutraliteit wet ? Proxy prima, maar dan wil ik dat nog wel even zelf bepalen. Toch maar eens een mail sturen wat hun positie hierin is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
tspawn schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 21:48:
Ik lees dit nu allemaal, maar ik word hier dus niet bljj van dit is toch niet in overeenkomst met de netneutraliteit wet ? Proxy prima, maar dan wil ik dat nog wel even zelf bepalen. Toch maar eens een mail sturen wat hun positie hierin is.
Ik hoor dit wel vaker, maar ik vraag me af wat de argumenten zijn waarom dit in strijd in zou zijn met netneutraliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tspawn
MarcoC schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 22:33:
[...]

Ik hoor dit wel vaker, maar ik vraag me af wat de argumenten zijn waarom dit in strijd in zou zijn met netneutraliteit?
Ben geen Jurist, maar simpel gezegd lijkt mij dat bij het gebruik van een proxy de data niet meer neutraal is. deze word geleverd door een andere partij, namelijk Vodafone (in dit geval) en niet bij de oorspronkelijke bron vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-03 23:58
Dat is niet waar netneutraliteit over gaat.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
MarcoC schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 22:33:
[...]

Is het ook niet, anders zou een browsercache ook in strijd zijn met netneutraliteit.
tspawn schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 00:45:
[...]
Ben geen Jurist, maar simpel gezegd lijkt mij dat bij het gebruik van een proxy de data niet meer neutraal is. deze word geleverd door een andere partij, namelijk Vodafone (in dit geval) en niet bij de oorspronkelijke bron vandaan komt.
Lol, de data komt altijd vanuit VF vandaan (dat is namelijk je provider).
Het enige wat een normale proxy doet is ipv het enkel vluchtig in memory op te slaan het ook "op disk" op te slaan zodat de volgende die het raadpleegt het sneller kan krijgen. Je browser hanteert hetzelfde principe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tspawn
Gomez12 schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 01:05:
[...]

Is het ook niet, anders zou een browsercache ook in strijd zijn met netneutraliteit.

[...]

Lol, de data komt altijd vanuit VF vandaan (dat is namelijk je provider).
Het enige wat een normale proxy doet is ipv het enkel vluchtig in memory op te slaan het ook "op disk" op te slaan zodat de volgende die het raadpleegt het sneller kan krijgen. Je browser hanteert hetzelfde principe.
De data komt bij een website, versturende partij (content provider) vandaan, Vodafone moet dit alleen transporteren en zorgen dat alles exact zo aan komt als de website levert, bij het gebruik van een proxy kan dat niet meer. En je browsercache behoort bij jou, de ontvangende partij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
tspawn schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 01:31:
[...]

De data komt bij een website, versturende partij (content provider) vandaan, Vodafone moet dit alleen transporteren en zorgen dat alles exact zo aan komt als de website levert, bij het gebruik van een proxy kan dat niet meer.
Waar staat dat VF dit alleen moet transporteren?
Waarom kan dat niet meer bij het gebruik van een proxy?

Onderbouw het eens... Want klinkt nu gewoon als onzin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
tspawn schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 00:45:
[...]

Dat is niet wat netneutraliteit is. Netneutraliteit betekent dat je YouTube-bytes niet niet duurder mag maken dan Whatsapp-bytes. Elke byte is gelijkwaardig. Netneutraliteit gaat niet over techniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tspawn
Gomez12 schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 08:15:
[...]

Waar staat dat VF dit alleen moet transporteren?
Waarom kan dat niet meer bij het gebruik van een proxy?

Onderbouw het eens... Want klinkt nu gewoon als onzin...
Nou dit geeft toch aan dat een provider niks met data mag doen:
En houd je toon even in de gaten, je kan ook op een gewone manier vragen om een onderbouwing en het hoeft niet meteen als onzin afgedaan te worden.

[ Voor 3% gewijzigd door tspawn op 19-04-2014 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tspawn
MarcoC schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 08:54:
[...]

Dat is niet wat netneutraliteit is. Netneutraliteit betekent dat je YouTube-bytes niet niet duurder mag maken dan Whatsapp-bytes. Elke byte is gelijkwaardig. Netneutraliteit gaat niet over techniek.
Klopt ook wat je zegt, maar het betekent ook dat ze niks met je data mogen doen, en ik denk dat als in dit geval een proxy er tussen zet dan veranderen ze de originele bron. (maar nogmaal misschien dat dit juridisch gezien niet klopt hoor.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itarix
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:14

itarix

404 soul not found

stap 1: Implementeer proxy service alle afbeeldingen "om de kwaliteit van het netwerk te kunnen waarborgen" heel zwaar comprimeert.

Stap 2: Introduceer de dienst VodaPhoto een dienst waarmee op een eenvoudige wijze klanten hoge kwaliteit fotos kunnen opslaan EN downloaden.

stap 3: profit :+

Goed de dienst bestaat niet maar het is wel vervelend dat ze dit alles stiekem doen.

Stel dat een publisher via zijn Vodafone verbinding even snel bij de drukker foto's van de fotograaf download en laat afdrukken. Heeft ie toch nog even kwalitatief slechtere foto's te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tspawn
itarix schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 13:03:
Stel dat een publisher via zijn Vodafone verbinding even snel bij de drukker foto's van de fotograaf download en laat afdrukken. Heeft ie toch nog even kwalitatief slechtere foto's te pakken.
Die proxy gebruikt compressie dus dat gebeurt nu inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:09

RnB

Betekent dat dan ook dat wanneer ik mijn eigen geschoten foto's via het mobiele netwerk upload naar mijn Dropbox, deze van lagere kwaliteit zijn dan de originele files?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 10:58
Dat neem ik toch aan van niet ?! Dat zou voor mij een dealbreaker zijn en dan is ook 11GB datalimiet niet meer heilig..

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-05 08:14
Laat ik nog een dimensie toevoegen aan het probleem... Op Vodafone vast-glasvezel (het nieuwe produkt via Glasoperator) speelt een gelijk probleem. Verschillende sites die niet willen laden, of heel langzaam laden waarbij vaak de afbeeldingen het langst duren (of helemaal niet komen)...
Zou dit gerelateerd kunnen zijn?

[ Voor 98% gewijzigd door Barre73 op 19-04-2014 14:34 ]

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tspawn
RnB schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 14:27:
Betekent dat dan ook dat wanneer ik mijn eigen geschoten foto's via het mobiele netwerk upload naar mijn Dropbox, deze van lagere kwaliteit zijn dan de originele files?
ALS ze de proxy gebruiken om bandbreedte te besparen en daar compressie voor gebruiken, JA dan heb je kwalitietsverlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC

TMC

tspawn schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 15:05:
[...]

ALS ze de proxy gebruiken om bandbreedte te besparen en daar compressie voor gebruiken, JA dan heb je kwalitietsverlies.
De proxy werkt alleen via http, dus nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tspawn
TMC schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 15:11:
[...]

De proxy werkt alleen via http, dus nee.
Laten we het hopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

RnB schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 14:27:
Nee, ze doen niks met uploads. Het heeft geen enkel voordeel voor het mobiele gedeelte van het Vodafone-netwerk om iets met uploads te doen omdat de volledige originele foto altijd via het mobiele netwerk wordt verstuurd.

En verder zul je vaak uploaden via https, waar de proxy niet tussen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tspawn
Sorcerer8472 schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 17:43:
[...]

Nee, ze doen niks met uploads. Het heeft geen enkel voordeel voor het mobiele gedeelte van het Vodafone-netwerk om iets met uploads te doen omdat de volledige originele foto altijd via het mobiele netwerk wordt verstuurd.

En verder zul je vaak uploaden via https, waar de proxy niet tussen zit.
Behalve als hij ze dus weer dan download via zijn Vodafone verbinding ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
De laatste dagen heb ik intensief gebruik gemaakt van het mobiele Vodafone-netwerk, zowel op mijn telefoon zelf als via tethering op mijn iPad en laptop, en heb geen enkele keer last gehad van traag ladende pagina's :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

tspawn schreef op zondag 20 april 2014 @ 12:23:
[...]

Behalve als hij ze dus weer dan download via zijn Vodafone verbinding ?
Bij Dropbox is dat altijd via https geloof ik, dus dan worden ze niet aangepast. Als ze als losse jpeg worden opgehaald dan worden ze volgens mij ook standaard niet gecomprimeerd; alleen als ze via de speciale 1.1.1.1-links worden opgehaald; de logica daarvan zit in de door de proxy geïnjecteerde javascript in de onderliggende site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:09

RnB

Hoe is de status van dit probleem bij jullie?
Ik heb sinds Vodafone de tweede keer aangaf dat de problemen zijn opgelost, geen problemen meer ondervonden. Probleempagina's laden weer als een speer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
Ja het werkt zeer degelijk, alleen vanmiddag had ik heel ff dat het leek alsof hij weer even bleef hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Googlen (https) en Twitter is niet vooruit te branden sinds vanmiddag. Men is weer bezig bij Vodafone. Zucht. Tweakers en nu.nl gaan gewoon goed. Meer mensen last van?

[ Voor 13% gewijzigd door alwaysleft op 28-04-2014 15:34 ]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste