Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:36

Sorcerer8472

Mens sana?

Alleen http-verkeer heeft er last van. Veel apps werken met https-verkeer of andere protocollen. Wellicht heeft het ook nog te maken met de mimetype van de content die je ophaalt, maar dat weet ik niet zeker. Dat houdt in dat hij bijv. alleen html aanpast maar bijvoorbeeld json/xml niet (vooral json wordt vaak in apps gebruikt voor ophalen van content).

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Hoelang mag dit probleem duren eer we gewoon het contract kunnen laten ontbinden? Het probleem wordt wel steeds erger lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:11
Ook ik heb er al best een tijd last van. Kon het eerst niet plaatsen maar het komt exact overeen met het probleem wat hier beschreven wordt. Weer een blunder voor Vodafone wat mij betreft (net als perongeluk het beschikbaar stellen van alle zakelijke nummers in telefoonboeken "oeps"), tijd om een degelijke provider te gaan zoeken.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcf
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-09-2024

tcf

Het gras aan de overkant lijkt altijd groener....
Geen enkele provider is perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
tcf schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 12:08:
Het gras aan de overkant lijkt altijd groener....
Geen enkele provider is perfect.
Dat je bijna overal bereik hebt, maar niet eens fatsoenlijk tweakers of nu.nl kunt bezoeken gebeurd nu alleen maar bij Vodafone. En de laksigheid hoe ze het probleem oplossen spreekt boekdelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

RnB

Sorcerer8472 schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 11:25:
Alleen http-verkeer heeft er last van. Veel apps werken met https-verkeer of andere protocollen. Wellicht heeft het ook nog te maken met de mimetype van de content die je ophaalt, maar dat weet ik niet zeker. Dat houdt in dat hij bijv. alleen html aanpast maar bijvoorbeeld json/xml niet (vooral json wordt vaak in apps gebruikt voor ophalen van content).
Oké duidelijk!

Ik heb trouwens antwoord gekregen van ze: web-APN is niet aan te sluiten op mijn abonnement (maar ik heb het idee dat het meer onwillendheid is, dan dat het technisch onmogelijk is, gezien de reply snelheid van ze...) en dat de klacht wordt onderzocht en of ik AUB wil afwachten. Jammer zo'n antwoord.
alwaysleft schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 11:42:
Hoelang mag dit probleem duren eer we gewoon het contract kunnen laten ontbinden? Het probleem wordt wel steeds erger lijkt het.
Hier ben ik ook benieuwd naar, iemand die dit weet?

[ Voor 15% gewijzigd door RnB op 15-04-2014 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:05
He lijkt me nog steeds dat je geen poot hebt om op te staan. In je contract staat dat je 11GB internet van VF afneemt, en dat klopt, want dat leveren ze ook. Dat je 'toevallig' een delay hebt van http-verkeer, tja, dat is dan geen reden om contract te ontbinden.

Ik snap dat het frustrerend is, ik heb er zelf ook last van en ik vind het ook niet leuk, maar ik zou het niet meteen een reden vinden om VF compleet af te kraken (no offense, gewoon in het algemeen met alle soorten bedrijven) en contracten te gaan ontbinden :P

Ik blijf iig gewoon afwachten, wie weet komt er een oplossing, wie weet ook wel niet. Afgezien hiervan ben ik namelijk zeer tevreden over VF...heb ontzettend veel internet (niet lettend op de delay), ik heb overal bereik, in het buitenland kan ik voor € 2 SMS'en, bellen én internetten...heerlijk!

Over dat laatste gesproken..ben benieuwd of dat verkeer ook via 1.1.1.1 gaat..want dat zou betekenen dat het dus technisch wél kan :+ :+

[ Voor 11% gewijzigd door maarud op 15-04-2014 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
maarud schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 12:53:
He lijkt me nog steeds dat je geen poot hebt om op te staan. In je contract staat dat je 11GB internet van VF afneemt, en dat klopt, want dat leveren ze ook. Dat je 'toevallig' een delay hebt van http-verkeer, tja, dat is dan geen reden om contract te ontbinden.

Ik snap dat het frustrerend is, ik heb er zelf ook last van en ik vind het ook niet leuk, maar ik zou het niet meteen een reden vinden om VF compleet af te kraken (no offense, gewoon in het algemeen met alle soorten bedrijven) en contracten te gaan ontbinden :P

Ik blijf iig gewoon afwachten, wie weet komt er een oplossing, wie weet ook wel niet. Afgezien hiervan ben ik namelijk zeer tevreden over VF...heb ontzettend veel internet (niet lettend op de delay), ik heb overal bereik, in het buitenland kan ik voor € 2 SMS'en, bellen én internetten...heerlijk!

Over dat laatste gesproken..ben benieuwd of dat verkeer ook via 1.1.1.1 gaat..want dat zou betekenen dat het dus technisch wél kan :+ :+
Toevallig een delay? 8)7 Pardon :X

Betalen we niet om zonder omweg goed te kunnen internetten? Hun leveren een dienst wat op dit moment niet goed werkt, omgekeerde wereld hoe jij het doet stellen.

Hun leveren op dit moment niet de dienstverlening zoals je het mag verwachten, natuurlijk mag je dan op een gegeven moment hier verder mee gaan en hun aansprakelijk stellen voor het leveren van een ondeugdelijk mobiel internet product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:36

Sorcerer8472

Mens sana?

Ik zou ze in gebreke stellen en een oplostermijn stellen.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-05 08:52
Als het goed is is een storing als dit uiteindelijk wel een reden om je contract op te zeggen. Je zal ze daarvoor echter wel een paar keer (over een termijn van een paar weken over het algemeen) moeten waarschuwen dat ze dus spoedig met een oplossing moeten komen (het moet dus niet overkomen als "ik wil er graag een financieel mazzeltje uit halen"). Mij is "internet" beloofd, en ik heb n.a.v. mijn vorige ervaringen (zonder proxy dus) mijn abonnement laten verlengen 1,5 jaar geleden. Op dit moment heb ik "intranet", waar ik dus niet voor getekend heb.

Het overzetten op de web-APN is naar mijn mening puur niet willen, ik ga echter geen nee accepteren als die proxy er niet op de live-APN mee stopt. Eventueel wordt het een VPN, maar aangezien ik dan niet meer boven de 6 Mbps kom (thuisverbinding up) mogen ze de 4G-BloX dan wel annuleren (die momenteel ook al problemen heeft met de maximumsnelheid, waar een apart topic voor gaat komen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
BDHowner schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 13:57:
Als het goed is is een storing als dit uiteindelijk wel een reden om je contract op te zeggen. Je zal ze daarvoor echter wel een paar keer (over een termijn van een paar weken over het algemeen) moeten waarschuwen dat ze dus spoedig met een oplossing moeten komen (het moet dus niet overkomen als "ik wil er graag een financieel mazzeltje uit halen"). Mij is "internet" beloofd, en ik heb n.a.v. mijn vorige ervaringen (zonder proxy dus) mijn abonnement laten verlengen 1,5 jaar geleden. Op dit moment heb ik "intranet", waar ik dus niet voor getekend heb.

Het overzetten op de web-APN is naar mijn mening puur niet willen, ik ga echter geen nee accepteren als die proxy er niet op de live-APN mee stopt. Eventueel wordt het een VPN, maar aangezien ik dan niet meer boven de 6 Mbps kom (thuisverbinding up) mogen ze de 4G-BloX dan wel annuleren (die momenteel ook al problemen heeft met de maximumsnelheid, waar een apart topic voor gaat komen).
Maar ik vind het ook gewoon een raar verhaal, hoezo is ''toevallig'' dat voornamelijk 11 GB internetbundels er last van hebben. Is mij net iets te toevallig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:11
Volgens mij is het niet zo zeer de 11GB bundels. Ik heb nog een abonnement wat ik net voor de Vodafone red abonnementen had afgesloten. €60 voor 4x0 miuten en 1GB 14.4Mb/s internet. Inmiddels alweer compleet achterhaald en dan krijg je dit er nog boven op. Een standaard GoT pagina laden duurt gemiddeld genomen 30 seconden, dat noem ik niet meer toevallig een delay, maar onbruikbaar.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
wesleytjuh schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 14:02:
Volgens mij is het niet zo zeer de 11GB bundels. Ik heb nog een abonnement wat ik net voor de Vodafone red abonnementen had afgesloten. €60 voor 4x0 miuten en 1GB 14.4Mb/s internet. Inmiddels alweer compleet achterhaald en dan krijg je dit er nog boven op. Een standaard GoT pagina laden duurt gemiddeld genomen 30 seconden, dat noem ik niet meer toevallig een delay, maar onbruikbaar.
Hier ook, soms laadt tweakers.net snel en anders 30 of 40 seconde 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razenko
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13:36
ik zal me hier ook maar eens mee gaan bemoeien.

merk sinds kort dat het laden van webpagina's op mijn Samsung galaxy s3 soms erg traag gaat, dacht eerst dat het aan mijn telefoon lag maar zelfs na een fabrieksinstellingen reset blijft het probleem spelen, sommige pagina's worden maar half/niet geladen..

alleen gaat het bij mij om een 4 GB bundel ipv de 11 GB bundel.

PSN: Europhea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roverhoofdman
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 09-05 17:57
Ik denk dat Vf een groot probleem heeft. Afbeeldingen comprimeren, HTML en javascript code van websites aanpassen, hele websites uit een cache laden. Morgen loopt mijn case 1 week. Ik vind toch wel dat ze met een oplossing moeten komen na deze week, als consument moet je het niet proberen een week het abonnementsgeld in te houden. Had gehoopt dat na vannacht de problemen waren verholpen toen ik op Twitter las dat er op landelijk niveau aan het netwerk werd gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Nergens last van met VF maar ik heb dan ook geen 11GB abbo.... Wel 4G overigens.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:29
Volgens mij hoeft het ook niet perse een 11GB abo te zijn, want een iPhone zakelijk abo heeft dit probleem ook.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Ik heb nergens last van. Bij mij laden de pagina's op zowel 3G als 4G normaal. Heb een RED Essential maar ik weet niet of dat een rol speelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:35

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

mrjraider schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 15:58:
Ik heb nergens last van. Bij mij laden de pagina's op zowel 3G als 4G normaal. Heb een RED Essential maar ik weet niet of dat een rol speelt?
Ik heb Red D (dacht ik? 2 GB data + 1GB bundel), maar T.net laad 9/10 niet in, nu.nl heeft het tot heden nooit gedaan. Maar het 'even' checken of dit het 1.1.1 probleem is, is een ander verhaal :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:40

TMC

mrjraider schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 15:58:
Tot op heden is er geen verband tussen de soorten abo's ontdekt, dat zou dus niet uit moeten maken.

Als jij er geen last van hebt, vraag ik me of je het wel goed hebt getest. Sommige mensen zijn gewoon minder kritisch. :P Je kan het makkelijk zien door 4G met wifi te vergelijken. Vóór de problemen optraden (ik merk het sinds half februari) was 4G minstens net zo snel als wifi, nu is het beduidend langzamer. Dus vergelijk 4G eens goed met wifi, gewoon door een paar pagina's op Tweakers te bezoeken. Ik gok dat het zeker een paar seconde langer duurt voordat pagina's laden met 4G in vergelijking met wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Ik zit nu zowel op laptop als telefoon deze GoT pagina te openen en het duurt nu al een poos... (kwestie van verkeerd testen zei je? :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC

TMC

SinergyX schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 16:01:
[...]

Ik heb Red D (dacht ik? 2 GB data + 1GB bundel), maar T.net laad 9/10 niet in, nu.nl heeft het tot heden nooit gedaan. Maar het 'even' checken of dit het 1.1.1 probleem is, is een ander verhaal :P
Het maakt op zich niet uit waar het aan ligt, zolang 4G in vergelijking met een goede wifi-verbinding duidelijk langzamer is bij simpele dingen als Tweakers of nu.nl, is er iets mis.

[ Voor 4% gewijzigd door TMC op 15-04-2014 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Eigenlijk nooit notie van genomen, maar houdt het in dat ik een tijd lang een wit beeld zie?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Yes...duurt gewoon een hele tijd voor de pagina verschijnt. Laadbalkje blijft dan stilstaan bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Hmm dan heb ik het dus ook, weet ik dat ook weer, even in de gaten houden dus!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC

TMC

Eindelijk een stok achter de deur voor als Vodafone weer eens begint over werkzaamheden aan masten, postcodes, opnieuw aanmelden op het netwerk, simkaart omwisselen en al die andere onzin... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Even test gedaan met MyReact in te laden, in seconde:
1. 16
2. 19
5. 3 (en toen leek het wel even te werken)
3. kan pagina niet weergeven
4. 15

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Ik heb binnenshuis totaal geen LTE dekking (lang leve wifi) maar wel H/H+(logic). Ook hier duurt het laden van de pagina's lang.
Echter als ik bijvoorbeeld een afbeelding apart in tabblad open dan zie ik geen 1.1.1 oid? Volgens mij doe ik het niet helemaal goed XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC

TMC

mrjraider schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 16:24:
Ik heb binnenshuis totaal geen LTE dekking (lang leve wifi) maar wel H/H+(logic). Ook hier duurt het laden van de pagina's lang.
Echter als ik bijvoorbeeld een afbeelding apart in tabblad open dan zie ik geen 1.1.1 oid? Volgens mij doe ik het niet helemaal goed XD
Ik heb het ook niet bij elke afbeelding, maar wel bijna altijd op Tweakers. Probeer het eens bij de afbeelding in dit nieuwsbericht (wat ironisch genoeg precies over dit onderwep gaat :+):

nieuws: Vodafone-klanten klagen over traag internet door niet uit te schakelen proxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Bij die afbeelding en een aantal op de telegraaf.nl zie ik geen 1.1.1 oid in me adres balk staan. Laden duurt alleen een stuk langer dan op wifi thats it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4641BduelfFu2H8fX6NDicEH/medium.jpg

Omdat we zo van voorbeelden houden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
We want proof.. Maar inderdaad hier ook het probleem :)
Hopen dat onze vf hier snel wat aan gaat doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:46
Hulde aan Arnoud :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
Yes!!! Ik was positief verrast toen ik dit ineens op de frontpage voorbij zag komen (eerlijk is eerlijk, ik zocht gelijk of er een link naar dit topic in stond, haha!).

Hoe breder dit probleem bekend word, des te sneller er een oplossing zal moeten komen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik meld me ook maar even als gebruiker met problemen.

Ik heb nog de 10+1GB bundel maar kon wel voor 2,- het 4G netwerk op.
Verder merk ik het zowel op een iPhone 5s, als een iPad Mini 2 en een Nexus 5.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-06 00:42
Ik heb er ook last met een iPhone met VF Zakelijk. Gebruik nu maar de BW Optimizer proxy die in Chrome zit. Ben je ook meteen van die smerige tracking header af

Overigens is 1.1.1.1 tegenwoordig een bestaand IP adres dankzij het debogon project van APNIC https://www.robtex.com/ip/1.1.1.1.html#records dus de netwerk engineers van VF hebben ook nog zitten slapen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Als je de Chrome Optimizer start ben je van het probleem af? Dan moet ik dat maar eens gaan overwegen... Echter heb ik helemaal geen zin (meer) in dit gezeur en zeg ik net zo lief op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Bij Vodafone India (zie een van mijn vorige links) is het 1.2.3.4 (waarbij je zelfs naar een soort configuratiepagina kan gaan op http://1.2.3.50/ups, echter werkt die niet bij onze VF helaas)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-06 00:42
Jassy schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 17:20:
Als je de Chrome Optimizer start ben je van het probleem af? Dan moet ik dat maar eens gaan overwegen... Echter heb ik helemaal geen zin (meer) in dit gezeur en zeg ik net zo lief op.
Ja klopt, en die laat HTTPS verkeer ook met rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 65261

Helaas ik heb hier ook last van.. Ik heb een F&F BSW 225 met 4GB data en 4G blox.

Even online gekeken en het blijkt dat ze het bij de Duitse tak van Vodafone ook doen. Echter daar kan je via de link 'performance.vodafone.de' deze proxy uitzetten.
Waarom hebben wij als Nederlandse klanten deze optie niet? (Hier ga ik vanuit aangezien performance.vodafone.nl niet lijkt te bestaan..)

Bron: http://gedankenausbruch.d...-1-xbmi-bilder-abstellen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-06 08:57
Thnx voor de tip, ik heb nu ook Chrome Optimizer aan staan.
Mijn eerste bevindingen: Pagina's laden nu wel, 1.1.1.* zie ik ook niet terug komen!
Alleen het laad niet zo snel als voorheen...

Vandaag en gister kon ik bijna geen pagina's openen! :F

[ Voor 22% gewijzigd door kmichael op 15-04-2014 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Neem aan dat het nu wel snel is opgelost nu het op de FP staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
Ik heb de openingspost nog wat verder uitgebreid, nu er wellicht meer mensen door gaan klikken en vragen hebben :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
BDHowner schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 18:33:
Ik heb de openingspost nog wat verder uitgebreid, nu er wellicht meer mensen door gaan klikken en vragen hebben :).
Duidelijke OP nu....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:05
Wow, frontpage gehaald, iCulture en NU.nl tech. OP zit er inderdaad duidelijk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Kwam dit topic tegen via de frontpage.

Ik heb er zelf ook last van (11 GB abonnement) gehad. Ik dacht al... "zo, de laatste tijd is het netwerk hier echt achteruit gegaan".

Maar de OP beschrijft dus precies waar ik ook last van heb. Ik heb het 1.1.1.*-adres ook al een paar gekiezen, maar stond er toen niet echt bij stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:07
ik had ze net aan de telefoon waarop mevrouw ontkende dat dit probleem speelde, waarop ik haar vroeg eens op nu.nl te kijken en dat ze het nationale nieuws al gehaald hebben hiermee. hierop werd ik in de wacht gezet en er werd meteen een case aangemaakt kan helaas wel 10 werkdagen duren... ach ja eens kijken hoe snel ze het oplossen

8GB data only abo trouwens

thank GOD voor bijna onbeperkt 4G data op mn KPN sim :+ (gesharde data met 200 andere collega's die allen een BB hebben)

[ Voor 19% gewijzigd door Wognummer op 15-04-2014 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Heel duidelijk! Chapeau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik zit de startPost nu even lezen (keurig ding btw, duidelijke antwoorden erin).

Ik heb thuis een VPN en een prima verbinding van Ziggo (150/15). Heeft het voor mij nadelen als ik gewoon continu de VPN open laat staan? Op het gebied van snelheid bedoel ik dan.

Edit: misschien een domme vraag hoor, ik ben bekend met de basis van VPN (gebruiken zodat je op lokatie in je zakelijke netwerk zit) maar gaat al mijn verkeer dan via thuis? Want dat zou een behoorlijke vertraging kunnen opleveren.

[ Voor 30% gewijzigd door Donstil op 15-04-2014 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:55
Donstil schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 19:55:
Ik zit de startPost nu even lezen (keurig ding btw, duidelijke antwoorden erin).

Ik heb thuis een VPN en een prima verbinding van Ziggo (150/15). Heeft het voor mij nadelen als ik gewoon continu de VPN open laat staan? Op het gebied van snelheid bedoel ik dan.

Edit: misschien een domme vraag hoor, ik ben bekend met de basis van VPN (gebruiken zodat je op lokatie in je zakelijke netwerk zit) maar gaat al mijn verkeer dan via thuis? Want dat zou een behoorlijke vertraging kunnen opleveren.
Je zal nooit meer dan 15Mbit down halen mocht je abonnement dat ondersteunen en ja al je verkeer gaat dan over je huis.

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
TimDJ schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 20:01:
[...]

Je zal nooit meer dan 15Mbit down halen mocht je abonnement dat ondersteunen en ja al je verkeer gaat dan over je huis.
Ja toch, dat had ik eigenlijk al een beetje gedacht.
Ook niet echt een oplossing dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
Donstil schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 20:28:
[...]

Ja toch, dat had ik eigenlijk al een beetje gedacht.
Ook niet echt een oplossing dus.
Nou... ik overweeg ook te VPN-en, en moet het met maar 6 Mbps doen.

15 Mbps is gewoon zat hoor, maar als je abbo hoger kan dan mis je wel iets t.o.v. geen VPN.

Voorbeeld: de WifiSpots van UPC zijn maar 2,5 Mbps, dat is wel echt te traag. YouTube in HD is dan niet mogelijk, voetbalwedstrijden kijken lukt dan niet meer. Dat moeten ze gewoon oprekken naar 5 Mbps, want 2,5 is wel erg matig.

Fijn dat iedereen de OP wat vind, ik maak nauwelijks topics, maar zal dat in de toekomst wel meer gaan doen denk ik :).

[ Voor 19% gewijzigd door BDHowner op 15-04-2014 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Ik heb mijn browser cache gewist en alles is nu een heel stuk sneller/meer snappie dan voorheen... Hoe ziet het er bij jullie uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-06 00:01

arnoudwokke

Redacteur
Post op de frontpage aangepast, Vodafone claimt dat het is opgelost. Als je nog steeds problemen hebt, hoor ik dat natuurlijk graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
arnoudwokke schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 20:38:
Post op de frontpage aangepast, Vodafone claimt dat het is opgelost. Als je nog steeds problemen hebt, hoor ik dat natuurlijk graag :)
Yep. Hier opgelost. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
arnoudwokke schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 20:38:
De proxy lijkt uit te staan nu!!!

Ik keek zelfs even naar mijn netwerkicoontje of ik niet per ongeluk op m'n kabelinternet zat, de pagina's laden ineens aardig rap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Hier is het in ieder geval nog niet opgelost.
Ik zit op 80% 4G dekking maar de "laad balk" blijft bij 20% ongeveer 20 seconden hangen en schiet dan ineens door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Alle andere webpagina's laden ook sneller. Placebo effect?! Duidelijk dus dat er een cap opzat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Donstil schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 20:43:
Hier is het in ieder geval nog niet opgelost.
Ik zit op 80% 4G dekking maar de "laad balk" blijft bij 20% ongeveer 20 seconden hangen en schiet dan ineens door.
Herstart je toestel eens en maak je cache leeg. Sinds ik dat heb gedaan 5 minuten geleden gaat die weer snel. Danku Vodafone!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SafariFlow
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07-06 19:21
Mocht je toch nog issues hebben, even cache legen en browsertask killen en opnieuw opstarten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
IPhone even een netwerk reset gegeven. Lijkt wel te helpen.
Het is nu gewoon weer acceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 65261

Hier bij het bekijken van de url van een afbeelding ook geen 1.1.1.1 meer te bekennen.
Proxy lijkt nu dus uit te staan, of eindelijk fatsoenlijk geconfigureerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Anoniem: 65261 schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 20:45:
Hier bij het bekijken van de url van een afbeelding ook geen 1.1.1.1 meer te bekennen.
Proxy lijkt nu dus uit te staan, of eindelijk fatsoenlijk geconfigureerd?
Denk het. Hier ook geen 1.1.1.1 meer te bekennen. Blijkbaar als tweakers het meld is het zo op te lossen. Dit knijpen deden ze dus extra, tot zover wel duidelijk.

Bizar dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
Ik heb voor de zekerheid wel even de browsercache op zowel m'n PC als telefoon geleegd, en beide helemaal opnieuw opgestart :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC

TMC

De proxy is weg inderdaad. Hoera!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
BDHowner schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 20:50:
Ik heb voor de zekerheid wel even de browsercache op zowel m'n PC als telefoon geleegd, en beide helemaal opnieuw opgestart :).
Ik ook. We mogen trots zijn op mekaar. Door dit allemaal te melden is het ook opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC

TMC

alwaysleft schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 20:53:
[...]

Ik ook. We mogen trots zijn op mekaar. Door dit allemaal te melden is het ook opgelost.
Wel triest dat Vodafone eerst duizenden keren mensen simkaarten laat verwisselen en je toestel resetten voordat ze je klacht serieus nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
alwaysleft schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 20:53:
[...]

Ja klopt, in je eentje sta je gewoon altijd minder sterk. Al is het maar omdat er dagelijks zoveel geklaagd wordt over alles en nog wat bij elke telecomprovider...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

TMC schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 20:54:
[...]
Wel triest dat Vodafone eerst duizenden keren mensen simkaarten laat verwisselen en je toestel resetten voordat ze je klacht serieus nemen.
Of zouden alle mensen die werken met die proxy (beheerders) geen vodafone buiten de deur hebben, zodat ze het probleem nooit gezien hebben? :P

[ Voor 5% gewijzigd door SinergyX op 15-04-2014 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
TMC schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 20:54:
[...]
Klopt..ik hou dit wel in de gaten. Vodafone lijkt me bedrijf wat dit over paar maanden zo weer doet invoeren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
Bij mij laad het voor nu wel weer sneller, maar ik heb geen 4G meer, normaal heb ik in mijn woning altijd 4G... meer mensen geen 4G meer ?

[ Voor 11% gewijzigd door kmichael op 15-04-2014 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC

TMC

BDHowner schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 20:55:
[...]

Ja klopt, in je eentje sta je gewoon altijd minder sterk. Al is het maar omdat er dagelijks zoveel geklaagd wordt over alles en nog wat bij elke telecomprovider...
Als er bij Vodafone gewoon één iemand was die je echt serieus neemt en had gevraagd wat de problemen waren en het écht wil uitzoeken, waren ze hier al maanden terug achter gekomen. Maar nee, het enige wat ze willen is je met een kluitje in het riet sturen om er vanaf te zijn. Hoe moeilijk is het om als klantenservicemedewerker gewoon een keer naar een leidinggevende te stappen om uitleg wat die proxy inhoudt i.p.v. met vage oplossingen komen? Het probleem is/was blijkbaar heel simpel, dus zo moeilijk is het allemaal niet. Vind het echt héél slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
alwaysleft schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 20:56:
[...]

Klopt..ik hou dit wel in de gaten. Vodafone lijkt me bedrijf wat dit over paar maanden zo weer doet invoeren..
Hier nog één. Ik wil sowieso ook gewoon de echte URL's, dus ook een werkende proxy vind ik niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
TMC schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 20:58:
[...]
Als er bij Vodafone gewoon één iemand was die je echt serieus neemt en had gevraagd wat de problemen waren en het écht wil uitzoeken, waren ze hier al maanden terug achter gekomen. Maar nee, het enige wat ze willen is je met een kluitje in het riet sturen om er vanaf te zijn. Hoe moeilijk is het om als klantenservicemedewerker gewoon een keer naar een leidinggevende te stappen om uitleg wat die proxy inhoudt i.p.v. met vage oplossingen komen? Het probleem is/was blijkbaar heel simpel, dus zo moeilijk is het allemaal niet. Vind het echt héél slecht.
Probleem is toch niet al maanden geweest? Is bij mij echt iets van de laatste 1,5 week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
Jawel minstens 5 a 6 weken hier, maar het werd steeds erger..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC

TMC

alwaysleft schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 20:59:
[...]

Probleem is toch niet al maanden geweest? Is bij mij echt iets van de laatste 1,5 week.
Sinds halverwege februari bij mij (en anderen, dacht ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
TMC schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 20:58:
[...]
Dat ligt helaas vaak aan de bedrijfsvoering. Ik was zo'n persoon die graag alles uitploos en patronen probeerde te vinden bij een computerwinkel, en ik kreeg te horen dat ik "minder calls dan de rest afhandel" (ik probeerde mensen echt oprecht te helpen, i.p.v. doorschuiven of afpoeieren).

Voor de rest gaat het goed fout bij de inschatting van gebruikersniveau. Mij is geleerd in te schatten welk niveau je voor je hebt, en daar naar te handelen. Als je iemand zoals mij (die echt al meerdere keren onderbouwde storingen heeft opgestuurd, wat zo terug te zien is in de rest v/d Facebook-chat) elke keer weer naar een SIM-wissel begeleid, dan word je daar zacht gezegd moe van.

Wat mij betreft zou er aan de andere kant een ratingsysteem moeten zijn, waarbij je klanten gewoon even snel 1 tot 5 sterren geeft aan de hand van kennis (dus echt niveau "leek", of niveau "meld echt elke keer echte storingen"). Kun je altijd weer aanpassen, maar dan is het begin van het gesprek i.i.g. direct op niveau de volgende keer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:55
Wow ik heb nooit zo snel mobiel internet gehad

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Zojuist een speedtest gedaan: 24 mbit/s. Voor het eerst sinds januari hoger dan 14 mbit/s. Lijkt me geen toeval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

RnB

Bij mij lijkt het ook opgelost, GoT is weer lekker snappy, net als andere websites.

Daarnaast haal ik met Speedtest een snelheid van 32/10 met 3/5 bolletjes. Een snelheid wat ik nog nooit met vol bereik heb gehaald. Ik heb geen idee of het iets met die proxy te maken heeft gehad, maar dit is wel een leuke bijkomstigheid.

En om op bovenstaande in te haken, bij mij speelde het euvel ook een aantal weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
MarcoC schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 21:07:
Zojuist een speedtest gedaan: 24 mbit/s. Voor het eerst sinds januari hoger dan 14mbit/. Lijkt me geen toeval?
Dat ga ik nu direct ook even onderzoeken, want ik was van plan om daar anders ook een nieuw topic aan te wijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Conclusie. Vodafone heeft mensen dus 100% gecapped. Had dus met de proxy te maken. Best schandalig eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC

TMC

BDHowner schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 21:05:
[...]

Dat ligt helaas vaak aan de bedrijfsvoering. Ik was zo'n persoon die graag alles uitploos en patronen probeerde te vinden bij een computerwinkel, en ik kreeg te horen dat ik "minder calls dan de rest afhandel" (ik probeerde mensen echt oprecht te helpen, i.p.v. doorschuiven of afpoeieren).

Voor de rest gaat het goed fout bij de inschatting van gebruikersniveau. Mij is geleerd in te schatten welk niveau je voor je hebt, en daar naar te handelen. Als je iemand zoals mij (die echt al meerdere keren onderbouwde storingen heeft opgestuurd, wat zo terug te zien is in de rest v/d Facebook-chat) elke keer weer naar een SIM-wissel begeleid, dan word je daar zacht gezegd moe van.

Wat mij betreft zou er aan de andere kant een ratingsysteem moeten zijn, waarbij je klanten gewoon even snel 1 tot 5 sterren geeft aan de hand van kennis (dus echt niveau "leek", of niveau "meld echt elke keer echte storingen"). Kun je altijd weer aanpassen, maar dan is het begin van het gesprek i.i.g. direct op niveau de volgende keer...
Als je een goed bedrijf bent met goede werknemers heb je geen ratingsysteem nodig... Je moet je klanten gewoon serieus nemen, daar begint het mee. En dat doen ze niet. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:21

Chiron

Moderator Discord
Het probleem met Vodafone is dat techniek, sales, en support eigenlijk 3 verschillende bedrijven zijn, iedereen werkt langs elkaar heen daar.

En het viel mij ook al op dat sinds februari af en toe het surfen bleef hangen. Dacht eerst dat het aan mijn telefoon lag, ook gereboot en alles maar dat hielp nooit.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Even naar 3G geswitcht en nu toch weer gecapt... Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
MarcoC schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 21:12:
Even naar 3G geswitcht en nu toch weer gecapt... Helaas.
Klopt..merk dat het nu alweer wat langzamer gaat dan 30 minuten geleden. Bah, bah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Snelheid, en dan vooral upload, is hier op 3G een stuk beter geworden! Ik heb nu een upload van 3+Mbit op 3G! Zo hoog heb ik hem nog nooit gezien. Mag van mij echt zo blijven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
Helaas jongens:

Voor toggle: 14,02 Mbps down/9,92 Mbps up
Na toggle: 22,99 Mbps down/12,97 Mbps up

De "15 Mbps bug" is dus nog steeds aanwezig na een 3G-fallback (eigenlijk ook geheel volgens mijn verwachting). Ik ga daar zo een los topic aan wagen, die stond namelijk al min of meer in de planning, zodat we het daar niet de hele dag over hebben in het 4G-topic.

[ Voor 61% gewijzigd door BDHowner op 15-04-2014 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
BDHowner schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 21:15:
Helaas jongens:

Voor toggle: 14,02 Mbps down/9,92 Mbps up
Na toggle: 22,99 Mbps down/12,97 Mbps up
We worden nog steeds gecapt. Maar ben allang blij dat langzaam internet probleem voorbij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Merk dat het toch nog voorkomt haperende pagina's regelmatig. Het is veel minder, maar komt nog voor. Meer die dit ervaren?

[ Voor 4% gewijzigd door alwaysleft op 15-04-2014 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:11

swv

Jep, het lijkt wel beter te zijn maar vlot is het nog niet. Het wisselt, nog even testen voor een beter oordeel. Afgelopen weken waren er namelijk ook momenten dat het beter ging..

Edit: laden van de Tweakers frontpage 10 sec. Direct daarna nu.nl 20 sec. Vervolgens refreshen voor 2 minuten en het gaat goed. Nu laad Tweakers weer met 15 sec :'( Het is wel lastiger te reproduceren moet ik toegeven.

[ Voor 39% gewijzigd door swv op 15-04-2014 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
sww89 schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 21:33:
Jep, het lijkt wel beter te zijn maar vlot is het nog niet. Het wisselt, nog even testen voor een beter oordeel. Afgelopen weken waren er namelijk ook momenten dat het beter ging..
Precies...we hebben weer te vroeg gejuicht...lijkt het althans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC

TMC

Dit soort dingen zijn lastig, als je er heel erg op gaat letten ga je misschien spoken zien. Maar als ik onder ede zou staan, zou ik zeggen dat het beter is maar dat het af en toe nog steeds stroperig aanvoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:21
Het is wel frappant dat als er een bericht op de frontpage van T.net verschijnt dat er iets meer vaart achter het oplossen van de storing wordt gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
Ik heb i.i.g. een nieuw topic voor de 15 Mbps cap: [Vodafone] Maar 15 Mbps haalbaar op 4G na 3G-terugval.

Ik ga zo eens tetheren om te kijken in hoeverre dit nou nog speelt, ik had net alleen even gekeken of de proxy weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:11

swv

Morgen na het treinen weet ik of het echt verholpen is. Credits voor BDHowner voor de actieve bijdrage _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
BDHowner schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 20:58:
[...]

Hier nog één. Ik wil sowieso ook gewoon de echte URL's, dus ook een werkende proxy vind ik niets.
Wat heeft het een met het ander te maken volgens jou? Een goed geconfigureerde proxy geeft je gewoon de echte URL's (sterker nog, jij kan nog niet eens zien dat er een proxy tussenhangt als die goed geconfigureerd is)...

VF(of eigenlijk elke serieuze mobiele provider) heeft afaik al jarenlang proxy's draaien, het is ook zo ongeveer de enige manier om serieus mobiel data aan te kunnen bieden.

Het hele 1.1.1.x probleem heeft niets te maken met goed werkende proxy's, die zijn al jarenlang in gebruik zonder dat iemand het doorhad. Het probleem is enkel 1 of meerdere proxy's die gewoon verkeerd geconfigureerd waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
sww89 schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 22:40:
Morgen na het treinen weet ik of het echt verholpen is. Credits voor BDHowner voor de actieve bijdrage _/-\o_
Dank u :).
Gomez12 schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 22:44:
[...]

Wat heeft het een met het ander te maken volgens jou? Een goed geconfigureerde proxy geeft je gewoon de echte URL's (sterker nog, jij kan nog niet eens zien dat er een proxy tussenhangt als die goed geconfigureerd is)...

VF(of eigenlijk elke serieuze mobiele provider) heeft afaik al jarenlang proxy's draaien, het is ook zo ongeveer de enige manier om serieus mobiel data aan te kunnen bieden.

Het hele 1.1.1.x probleem heeft niets te maken met goed werkende proxy's, die zijn al jarenlang in gebruik zonder dat iemand het doorhad. Het probleem is enkel 1 of meerdere proxy's die gewoon verkeerd geconfigureerd waren.
Als ik niet doorheb dat er een proxy draait, hoor je mij ook niet klagen. Het probleem is dus dat hij wel merkbaar is. Ten eerste door dit echte probleem (hopelijk nu verholpen), en ten tweede door de andere plaatjes-URL's of de geïnjecteerde JavaScript waar ontwikkelaars weleens tegenaan lopen.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste