Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clemento
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-06-2024
Beste tweakers,
Vrijdag was op het nieuws dat je 50 e-guldens kon claimen.
ik kwam via google op de site www.e-gulden.com en heb de wallet gedownload en € 0.01 overgemaakt.
Vanochtend was de efl 50 begeschreven dus dat is leuk.

Kom ik via google terecht bij http://www.egulden.nl/
Wat is nu de echte egulden van die actie?
Zag hier ook op het forum dat er id's opgestuurd moesten worden in maart maar nu dus alleen 1 cent overmaken en je email adres.Zie zelf geen gevaar dat ik die informatie heb verstrekt maar loop ik risco met de instalatie van de wallet? Nu het "geld" binnen is kan ik software natuurlijk stoppen en hoef ik aleen de wallet.dat ergens op te slaan voor als het misschien ooit meer waard wordt dan € 0.01?
-------------
Edit: Dit topic loopt goed.
Tip: Bij https://guldencoin.com/nl/ kun je dus ook 50 NLG claimen. Alleen check op IP adres.
Voor mezelf zet ik hier even wat extra info neer:
Grafiekje van EFL
http://coinmarketcap.com/efl_7.html
Grafiekje voor NLG: http://coinmarketcap.com/nlg_7.html
Aankoop?verkoop: www.litebit.eu
Ben iniddels ook aan het minen via:
EFL mining: http://pool.amazingsystems.nl/
NLG mining: http://guldencoin.miners-pool.com

[ Voor 46% gewijzigd door clemento op 22-04-2014 22:10 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unglaublich
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 30-03 21:26
HA! Nu hebben ze je cent. Las dat het e.o.a. studenten initiatief was dus er zullen wel server problemen o.i.d. zijn. Of misschien hebben ze hun serverkosten met geld van klanten betaald zoals de Japanse variant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Die club was pas "reclame aan het maken" op het forum. 't Komt vooral neer op het verzamelen van persoonsgegevens, in de hoop dat hun eigen premine snel een miljoen euro oplevert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clemento
Met een dode server zal het niet zo'n vaart lopen. Als het ze lukt om dit aan te laten slaan gun ik ze die miljoen euro wel.

Edit: De site is weer online

[ Voor 11% gewijzigd door clemento op 06-04-2014 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

edit/ zie het al

[ Voor 255% gewijzigd door A87 op 06-04-2014 12:45 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

De initiatiefnemers hebben hier ook een topic geopend onder een clone account. De betreffende lui zijn gemaild dat de topic open mocht blijven op voorwaarde dat ze hun ware GoT-identitieit bekend maakten. Blijkbaar was dat een dealbreaker. Doe met deze info wat je wil, ik ben iig sceptisch.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clemento
tja, is niet zo leuk voor egulden maar je ze hebben wel de media aandacht gekregen en wellicht gaat heb lukken. Denk niet dat er plek is voor twee versies van de e-gulden of egulden.

@.oisyn in de wallet wordt bij help de naam Thomas Bernard genoemd en die heeft op LinkedIn een profiel waar in staat dat hij zich met deze materie bezig houd.
zie: https://www.linkedin.com/pub/thomas-bernard/5/6a3/15

[ Voor 7% gewijzigd door clemento op 06-04-2014 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

Valt me nog mee dat je niet meer je ID/paspoort hoeft te laten zien oid.
Met die 1 cent per persoon verdienen ze mischien een paar honder euro. Dat is dan ook niet de achterliggende gedachte om rijk te worden. Lijkt me niet dat er duizenden/miljoenen mensen daar gebruik van gaan maken.

[ Voor 75% gewijzigd door A87 op 06-04-2014 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clemento
Kans is denk ik ook klein dat het groot gaat worden maar met 3x 1 cent heb ik mijn bijdrage geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Hebben jullie de 100 guldencoins al aangevraagd?

Blijft erg dom om 2 NL coins te hebben overigens... EFL & NLG :{

[ Voor 41% gewijzigd door Cartman! op 06-04-2014 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Ik heb beide geclaimd, die 1 ct is wel overheen te komen :)

Wel onhandig dat er 2 zijn, ze hadden beter samen kunnen werken imo.

Met enkel een rekeningnummer kun je toch niet zoveel, en als ze wel iets doen dmv. automatische incasso kun je dat weer terugdraaien en blokkeren.

[ Voor 36% gewijzigd door Cartman! op 06-04-2014 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

Met een rek nummer en naam kan je niet zo heel veel, behalve namen verzamelen en op facebook spammen.
Of mail spam... maarja ze pakken echt geen enorme hoeveelheid data of mail, dus ze hebben er sowieso niet veel aan.

En als je te maken krijgt met een machtiging gewoon zoiets invullen http://www.ing.nl/Images/...Machtiging_tcm7-28521.pdf
en opsturen en ook ff naar je bank de boel stopzetten.

Daarnaast gebruik ik een rekening nummer waar sowieso nooit veel geld op staat... als dat leeg komt whatever..
Ik heb dat rek nummer ook al jaren gekoppeld aan paypal wat niet echt waterdicht is.
Als iemand mijn inlog weet kan mijn rekening zo geplunderd worden van mijn rekening .

Sowieso... zaken op internet doen moet je doen met een rekening waar max 100 euro op staat oid.
Zal wel een keer fout gaan hier, mischien een geavanceerde keylogger oid.. maar dan had ik iig niet veel geld verloren.
Als je al je geld op 1 rek hebt moet je ook geen zaken doen via internet

[ Voor 118% gewijzigd door A87 op 06-04-2014 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Die heb ik ook al geclaimd. Ik heb ze ook al ontvangen. Wie weet wordt het nog wat, zo niet dan heeft het mij 1 cent gekost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

Ik heb ze nu ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoboy1479
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:06
clemento schreef op zondag 06 april 2014 @ 13:56:
Kans is denk ik ook klein dat het groot gaat worden maar met 3x 1 cent heb ik mijn bijdrage geleverd.
Met 1 walletadres of meerdere en dan doorstorten naar 1 adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clemento
Op drie verschillende pc's en met drie verschillende rekening nummers. Mijn vrouw heb ik ook een graadje jaren meepikken. Het elf's zijn inmiddels binnen en verzameld in 1 wallet. Nu hopen dat ik er iets leuks mee kan kopen of traden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

Oh nee,

nog een variant komt er aan. o_-
https://guldencoin.com/coming-soon/

[ Voor 3% gewijzigd door A87 op 09-04-2014 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clemento
Het idee is prima maar wel jammer dat er verschillende initiatieven zijn. Ik gok dat e-gulden een voorsprong heeft op dit moment en als er een markt is voor een Nederlandse variant dan hoop ik dat de e-gulden dan gaat winnen. Heb er immers € 0.03 in geïnvesteerd.

[ Voor 14% gewijzigd door clemento op 09-04-2014 09:54 . Reden: textueel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Hoezo nieuwe variant? Dat is gewoon een oud formulier van Guldencoin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05:04

nwagenaar

God, root. What's the differen

Inderdaad,

Op dit moment zijn er 2 actieve crypto Gulden coins beschikbaar:

EFL = Electronic Gulden en bereikbaar via https://e-gulden.com/ | 21 miljoen coins met 50% premine
NLG = Guldencoin en bereikbaar via https://guldencoin.com/ | 1700 miljoen coins met 10% premine

In beide gevallen zou de premine (primair) gebruikt worden voor gratis coins aan een Nederlandse bewoner. In geval van EFL gaat het om 50 coins, in geval van NLG gaat het om 100 coins.

Minen gebeurt middels scrypt.

Een derde en nog niet actief is dus:
GUL = eGulden en bereikbaar via http://www.egulden.nl/

Ik mine (op dit moment) zowel de EFL als de NLG coins, maar persoonlijk ligt mijn voorkeur bij NLG.

Simpelweg omdat het team niet anoniem is en ze meer privacy bieden aan Nederlanders die een dipje uit de pre-mine pot willlen (NL IBAN nummer en e-mail adres opgeven vs nu € 0,01 overmaken naar hun rekening en voorheen een kopietje opsturen van je paspoort en rekening).

Het enige wat enorm jammer is, is dat EFL al in het nieuws is geweest en daardoor bekender is bij het Nederlandse publiek en ook qua investering ligt NLG nu enorm ver achter op EFL. Het gevolg lijkt te zijn dat de NLG eigenlijk al niet meer interessant is en dat mensen binnenkort hun coins gaan dumpen.

Mocht de GUL wederom een scrypt-coin zijn, dan is dit bij voorbaat al gedoemd om te mislukken. Er is simpelweg geen ruimte voor een nieuwe nationale LTC-clone. De enige mogelijkheid om zich te onderscheiden (en waardevast te blijven) zou dus een nationale coin zijn met andere crypto-techniek.

We zullen zien wat de toekomst ons brengt en/of laat zien :)

[ Voor 3% gewijzigd door nwagenaar op 09-04-2014 16:48 ]

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03:09
Mijn voorkeur ligt ook bij de NLG, ook vooral vanwege de bekendheid van het team dat erachter zit... daar heb ik een beter gevoel over dan bij de EFL.

GLD bestaat overigens niet bij mij weten... guldencoin heeft de afkorting NLG.

NLG is ook al wel op enkele markets en bij Litebit kan je ze kopen met IDeal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05:04

nwagenaar

God, root. What's the differen

Oops. Aangepast. Geen idee wat ik dacht toen ik die coin-verwijzing gebruikte. :P

NLG mag al wel op enkele markets verkrijgbaar zijn, het grootste probleem met NLG is dat EFL al behoorlijk voorop loopt vanwege alle (media-)aandacht en dan heb ik het nog niet eens over de prijs-verhouding met BTC of LTC...

Op de korte termijn lijkt EFL dan ook een betere investering.

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clemento
marcel87 schreef op woensdag 09 april 2014 @ 15:42:
Mijn voorkeur ligt ook bij de NLG, ook vooral vanwege de bekendheid van het team dat erachter zit... daar heb ik een beter gevoel over dan bij de EFL.

GLD bestaat overigens niet bij mij weten... guldencoin heeft de afkorting NLG.

NLG is ook al wel op enkele markets en bij Litebit kan je ze kopen met IDeal.
Net een account aangemaakt bij www.litebit.eu en voor € 12, - 150 EFL bijgekocht.
De koers is gelijk gestegen van 0.03 naar 0.07.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andydewit
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-11-2024
clemento schreef op woensdag 09 april 2014 @ 18:26:
[...]

Net een account aangemaakt bij www.litebit.eu en voor € 12, - 150 EFL bijgekocht.
Koers staat inmiddels op €0.91

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantalaimon
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-09 11:22

Pantalaimon

Daemon.

andydewit schreef op woensdag 09 april 2014 @ 18:33:
[...]

Koers staat inmiddels op €0.91
EFL staat nog op 0.07, NLG op ruim een euro

Think of me long enough to make a memory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andydewit
Pantalaimon schreef op woensdag 09 april 2014 @ 18:36:
[...]

EFL staat nog op 0.07, NLG op ruim een euro
Ohh, maar geluk bij een ongeluk want ik heb 100 NLG:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clemento
Bij https://guldencoin.com/nl/ ontvang je 100 NLG als je je aanmeld. Heb het gelijk maar gedaan en je hoeft alleen je wallet en email adres op te geven. Is wel een aardige gift want je kan er bij verkoop bijna 100 euro voor krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andydewit
- knip -

[ Voor 96% gewijzigd door andydewit op 09-04-2014 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
NVM, post deleted, want ik zag wat over het hoofd. sjongejonge, blijkbaar toch meer moe dat ik dacht.
Post staat nog wel in de quote onder mij.

het ging mij over de koers van Litebit, waar ik meende dat zei een factor 100 verschil hanteerden tov andere koersen. Echter heb ik midden in de nacht blijkbaar een domme rekenfout gemaakt en klopt het in zekere zin wel wat Litebit hanteert. Echter met een redelijk percentage wat ze er zelf aan overhouden blijkbaar...

Een voorbeeld is Bittrex die de NLG al een tijdje verhandeld... vrijwel meteen vanaf introdatum.

Je ziet daar ook een koers van op het moment rond de 0,00000267BTC/NLG. Stel we nemen een optimistisch getal voor wat de BTC waard is: 330 euro, dan zou dus 1NLG kosten: 0,00000267*330=0,00088 euro/coin = 0,88ct/1000 coins. Zetten we dat af ten opzichte van wat LiteBit blijkbaar vraagt per 1000 coins: 1 euro. Toch blijkbaar wel een winstniveau van 12%.

Mja ik zie nu inmiddels wel wat ik fout heb gedaan, domme ik. nondeju, gisternacht heb ik voor het gemak 75 cent (wat toen 1000 coins kostte) als gewoon 75 gebruikt. Dat verklaart die f*cking factor 100 dan ook. Oké ik ga weer slapen... 8)

[ Voor 84% gewijzigd door Aardwolf op 09-04-2014 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andydewit
marcel87 schreef op woensdag 09 april 2014 @ 18:59:
Echter geloof ik 0,0 in de koers op Litebit. Je kan alleen kopen per 1000 zover ik zag en verkopen kan niet.

Op andere exchanges stonden de koersen gisteren tov litebit een factor 100 lager. Het is mij dan ook een raadsel hoezo Litebit zo'n hoge aankoopkoers hanteert en dat je als miner niets aan ze kan verkopen tegen een paar cent minder.

Feitelijk zou het namelijk erop neer komen dat als ik 10.000 NLG zou verkopen ik voor vandaag al 400 euro winst heb gemaakt. Dat kan gewoon niet kloppen en zei ik gisteravond op een ander forum (niet Tweakers) ook al. Zeker als je dit uitzet t.o.v. andere koersen kan er volgens mij geen hout van kloppen wat Litebit daar hanteert. Stel dat ze de verkoopsectie openzetten, verkoop ik gelijk alles... want een factor 100 verschil is natuurlijk niet mis. whahaha :P

Ook als je kijkt naar de mining van EFL tov NLG kan dat niet. EFL krijg je zo'n 30-40 per dag, NLG tegen de 4000-5000 bij de huidige diff en per 1000kH/s gerekend. Zeker als EFL meer populariteit heeft wat mij op zich ook logisch lijkt omdat ie eerder is geintroduceerd, klinkt mij die koers des te vreemder in de oren. Of ik moet iets gigantisch over het hoofd zien... :P
Mine je met pool of alleen? Ik kan namelijk geen settings vinden waarmee je solo kan minen bij EFL (ben een noob hierin).

Heb trouwens nog geen website gevonden waar je NLG kunt verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:51

Quad

Doof

Zit te kijken bij Guldencoins om er een aan te maken, maar moet je dus ook echt een adres als KJLjkjxlkjsklIWxiq982jIXIQXXQWE hebben? Dus willekeurig aantal tekens op je toetsenbord rammen?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andydewit
Quad schreef op woensdag 09 april 2014 @ 19:08:
Zit te kijken bij Guldencoins om er een aan te maken, maar moet je dus ook echt een adres als KJLjkjxlkjsklIWxiq982jIXIQXXQWE hebben? Dus willekeurig aantal tekens op je toetsenbord rammen?
Jup. Deze wordt wel zelf voor je aangemaakt hoor, bespaart je toetsenbord weer enigzins;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Volgens de website moet je het invullen, dus ja. :+

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andydewit
Quad schreef op woensdag 09 april 2014 @ 19:10:
Als je je wallet opent (die je van tevoren download) zie je daar je adres staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantalaimon

Pantalaimon

Daemon.

Quad schreef op woensdag 09 april 2014 @ 19:10:
Je wallet maakt automatisch een adres voor je aan, die kun je kopieren en op de website invullen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Ik denk dat hij eerst klaar moet zijn met het synchroniseren van het netwerk. Begonnen met 3 dagen, is nu nog 13 uur. Ik wacht nog even.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clemento
Bij mij in 10 minuten maar nog geen NLG ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Volgens de website:
De afhandeling van uw bestelling gebeurt meestal binnen een uur na ontvangst, maar kan in uitzonderlijke gevallen maximaal 2 werkdagen duren.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantalaimon

Pantalaimon

Daemon.

Deze avond aangemeld voor de 100NLG, was binnen half uur op mijn wallet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Opvallend dat het wel snel fluctueert.
2 min geleden was 1NLG €0,95 waard, nu €0,86 aldus litebit.

Edit: Is dat zo dat je 10 = 10000 NLG aantal?

[ Voor 19% gewijzigd door Quad op 09-04-2014 19:24 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andydewit
Nu nog vinden hoe ik solo kan minen, heb er de ballen verstand van. Iemand een idee?

[ Voor 11% gewijzigd door andydewit op 09-04-2014 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
@ Quad: Lijkt me ook realistischer, check mn gewijzigde post.
Heb je al je adres gevonden en ingevuld?

@ Andy, je moet even op Bitcointalk kijken, daar staan een 3tal exchanges die NLG al verhandelen.
In sommige pools mine je gewoon alleen omdat er nog weinig miners zijn die het minen, dus feitelijk gewoon solo. Op Bitcointalk zei men dat er een bug zit in de bloktijden... waardoor ze niet goed overschakelen oid. Vanavond wordt dat pas gefixed en daarna kunnen pools hun software updaten. Ik heb daardoor ook bij die ene pool zo 12 uur over 1 blok gedaan, wat volgens dat forum dan daaraan zou moeten liggen.

Nog maar ff afwachten dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoboy1479
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:06
clemento schreef op woensdag 09 april 2014 @ 18:26:
[...]

Nu nog €7,50 bij Litebit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

marcel87 schreef op woensdag 09 april 2014 @ 19:31:
Yep, is gelukt! Staat dus onder knopje ontvangen. Is ook totaal nieuw voor mij dit, leuk om eens te proberen.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantalaimon

Pantalaimon

Daemon.

Dan heb ik geluk gehad, ik was net nog geen half uur aan het NLG minen of ik vond al een block. Helaas in een pool, dus slechts 67 + 10 bonus aan NLG binnengeharkt ermee :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andydewit
marcel87 schreef op woensdag 09 april 2014 @ 19:31:

@ Andy, je moet even op Bitcointalk kijken, daar staan een 3tal exchanges die NLG al verhandelen.
In sommige pools mine je gewoon alleen omdat er nog weinig miners zijn die het minen, dus feitelijk gewoon solo. Op Bitcointalk zei men dat er een bug zit in de bloktijden... waardoor ze niet goed overschakelen oid. Vanavond wordt dat pas gefixed en daarna kunnen pools hun software updaten. Ik heb daardoor ook bij die ene pool zo 12 uur over 1 blok gedaan, wat volgens dat forum dan daaraan zou moeten liggen.

Nog maar ff afwachten dan.
Thanks! Ik heb deze gegevens gebruikt met cudamine:
rpcuser=username
rpcpassword=password
rpcport=9232
rpcallowip=127.0.0.1
server=1
daemon=1
listen=1
addnode=seed1.guldencoin.com
addnode=seed2.guldencoin.com

username en password hoef je toch niet in te vullen?

Heb de PC al 3 dagen draaien maar nog geen blocks gevonden. Niet zo gek ook, met een grafische kaart uit de guldentijd (11 khash/s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Inmiddels 10000.00 NLG aan coins :+

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tumbler
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-08-2021
Hoelang duurde het voordat de 100 coins in jullie wallet kwamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andydewit
Tumbler schreef op woensdag 09 april 2014 @ 19:37:
Hoelang duurde het voordat de 100 coins in jullie wallet kwamen?
binnen een uur bij mij.

@Quad: hoe zo snel? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

De 100 coins heb ik ook nog niet gekregen, litebit is stukken sneller merk ik. Heb voor €9,10 aan een block van 10 coins gekocht (x 1000).

Binnen paar seconden staat het in mn wallet.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/bHqzxnA.png

Edit: De 100 coins komen nu net binnen gewandeld.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/s0Rbuo1.png

[ Voor 45% gewijzigd door Quad op 09-04-2014 19:40 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 15:56

BLACKfm

o_O

100 gratis coins per e-mail/ip adres? Dat wordt even al mijn VPSjes aflopen en in de buurt naar open wifi zoeken...

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantalaimon

Pantalaimon

Daemon.

Het zal per IBAN zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clemento
Gaat niet goed met de koers. Toen ik wilde kopen waren er 1900 beschikbaar nu 10000!
Er zijn dus meer verkopers dan kopers in de markt.
Misschien nog wat bijkopen om de koers te steunen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm

BLACKfm

o_O

IBAN? Je krijgt ze dus niet door alleen maar een e-mail adres en een wallet in te vullen? (Klonk ook te mooi...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
Volgens mij toch enkel via IBAN adres? :P

De premine is btw ook niet voor niks 10% van 1700miljoen coin... dat komt gewoon op 100 coins per NL inwoner. Nu zullen sommige mensen meerdere IBANs hebben wellicht, maar gemiddeld gezien zou het dan wel uit moeten kunnen komen. Ook stukken mooier geregeld dan bij de EFL vind ik persoonlijk, die dan ook nog eens 50% premined heeft.

Ook nog mooie grafieken @ Coinmarketcap van de afgelopen dag: http://coinmarketcap.com/nlg_7.html
En natuurlijk het totaaloverzicht: http://coinmarketcap.com/#EUR

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/gvOr9Bx.png

Een prachtige stijging van bijna 65% als we de site mogen geloven binnen 24 uur. Gisternacht toen ik keek stond ie bijv. maar op 12%. :+

[ Voor 22% gewijzigd door Aardwolf op 09-04-2014 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Guldencoin ligt op zijn gat. Kopen is niet mogelijk.
Guldencoin kopen, -0.3363999 beschikbaar
Ach, met 10100 coins heb ik nu wel zat. Nu hopen dat anderen gaan minen en kan ik hierop rentenieren. :P

[ Voor 61% gewijzigd door Quad op 09-04-2014 19:50 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
Komt wel weer... was vannacht ook meermaals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andydewit
Staat nu op -0.3363999 beschikbaar op litebit.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantalaimon

Pantalaimon

Daemon.

Dat komt misschien door mijn 12NLG (x1000) aankoop... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
@ boven: lol :P
andydewit schreef op woensdag 09 april 2014 @ 19:35:
[...]

Thanks! Ik heb deze gegevens gebruikt met cudamine:
rpcuser=username
rpcpassword=password
rpcport=9232
*KNIP*
username en password hoef je toch niet in te vullen?
Geen idee, ik heb nog nooit solo gemined. Alleen maar in pools, vrijwel altijd omdat solo zich niet loonde. Dit keer heb ik de moeite ook niet genomen om het uit te zoeken c.q. proberen.
Heb de PC al 3 dagen draaien maar nog geen blocks gevonden. Niet zo gek ook, met een grafische kaart uit de guldentijd (11 khash/s).
haha nee dat schiet niet op. In mijn voorbeeld mine ik met zo'n 1400kH/s en deed ik dus 12 uur over dat extreem lange blok bij een diff van 8 (die schommelt nogal). Dus kan je wel nagaan hoe lang het bij jou kan duren als je pech hebt. Normaal vond ik gemiddeld elk uur een blok in mij eentje, maar dat zal dan met jouw graka ook lang duren.
Ik vraag me dan ook wel af of je niet meer stroom er doorheen jaagt dan wat anders, wellicht goed om even bij stil te staan. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Aardwolf op 09-04-2014 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clemento

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andydewit
marcel87 schreef op woensdag 09 april 2014 @ 19:54:
@ boven: lol :P

[...]

Geen idee, ik heb nog nooit solo gemined. Alleen maar in pools, vrijwel altijd omdat solo zich niet loonde. Dit keer heb ik de moeite ook niet genomen om het uit te zoeken c.q. proberen.

[...]

haha nee dat schiet niet op. In mijn voorbeeld mine ik met zo'n 1400kH/s en deed ik dus 12 uur over dat extreem lange blok bij een diff van 8 (die schommelt nogal). Dus kan je wel nagaan hoe lang het bij jou kan duren als je pech hebt. Ik vraag me dan ook wel af of je niet meer stroom er doorheen jaagt dan wat anders, wellicht goed om even bij stil te staan. ;)
Welke gpu heb jij? Ik zit hier met een Geforce 9600 GT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
Ook behoorlijk ja. :Y
Weet niet welke atm beter is om te minen, stel in geval van je verkoopt alles meteen.

Wel geinig om eens te bepalen ahv van die grafieken daar.
Atm doe je denk ik nog zo'n:
- 30-40EFL / 1MH/s = ±35*€0,06(per coin)= €0,90/dag
- 3000-4000NLG / 1MH/s = ±3500*€0,00088= €3,00/dag

Zou dat kloppen?
andydewit schreef op woensdag 09 april 2014 @ 19:56:
[...]

Welke gpu heb jij? Ik zit hier met een Geforce 9600 GT.
2x getweakte R9 280X ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Aardwolf op 09-04-2014 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andydewit
Aha, dan gaat het wat sneller ja ;) Op zich doet mijne het voor het dagelijkse werk wel goed. Kan 'm iig wel veilig 11,2% overclocken ^^

Ik zal binnenkort eens kijken voor een nieuwe gpu uit china (i LOVE china).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Ik kan helaas niet minen, wordt mijn laptop niet vrolijk van. (GT540M 1GB)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm

BLACKfm

o_O

Nou, ik gooi er even 2MH tegenaan op http://guldencoin.miners-pool.com/ ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
Haha ja, maar ook al zou ie er vrolijk van worden... denk dat het dan nog geen reet opschiet, zeker niet met zulk NVIDIA spul wat jullie daar hebben. Niet om dat af te branden, maar NVIDIA is gewoon niet heel sterk voor minen... al zijn de nieuwe Maxwell kaarten (750Ti) al beter dan voorgaande generatie(s). En volgens mij had hier 1 tweaker een rig met deze GPU's gemaakt... moet je even zoeken in het topic van foto's over miningrigs.

Mooie vergelijkingen vind je nog steeds in ons eigen Tweakers database of bijv. de hardware comparison op Litecoin.info .

@ BlackFM: ik zat op nlg.dutchpool.org... wel 1% fee, maar een vrij goede connectie met de pool. De WU/m was zo 1400 terwijl de AVG 1500 was. Vrij strak dus.
De pool waar ik alleen heb gemined was bij nlg.pool.mn en daar was mijn WU rate ongeveer 1350/m. Deze pool hanteert nog 0% donatie en 0% fee. Echter was ik in mn eentje en schiet het dan niet hard op af en toe.

[ Voor 20% gewijzigd door Aardwolf op 09-04-2014 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Maar waarom zou ik nu minen als ik al 10100 NLG bitcoins heb? Kan er nog niks mee maar als het wel wat meer waard wordt altijd leuk om wat in de hand te hebben.
Al vermoed ik dat het best wel mee valt, 1.700 miljoen coins in een jaar tijd, zal niet veel waard worden.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
Waar lees jij in 1 jaar tijd? Dat is de max aantal coins waar NLG uit kan bestaan, die ooit beschikbaar komt... maar binnen 1 jaar?? benieuwd waar dat stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andydewit
@Quad, na 1 jaar zullen er ongeveer 150.000.000 aanwezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
@ Quad: Op de site zelf staat een grafiek van hoe ze verwachten hoe en op welke termijn de coins vrijkomen. Hier te vinden.

Natuurlijk prachtig theoretisch bedacht, maar iig niet dat alle coins na 1 jaar al in omloop zijn:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1GbDEBE.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Hm volgens mij verkeerd getypt. Zijn 1,7 miljard coins, ze geven maximaal eerste jaar 10% vrij dus 170 miljoen?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andydewit
Owyeah, ik zit 10 seconden in een pool en ik heb een block gevonden:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantalaimon

Pantalaimon

Daemon.

andydewit schreef op woensdag 09 april 2014 @ 20:24:
Owyeah, ik zit 10 seconden in een pool en ik heb een block gevonden:)
Zit je in meerdere pools? Want bij guldencoin.miners-pool zie ik 'm niet terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andydewit
Pantalaimon schreef op woensdag 09 april 2014 @ 20:27:
[...]

Zit je in meerdere pools? Want bij guldencoin.miners-pool zie ik 'm niet terug
Ik zit bij guldencoin.minerspool, maar volgensmij kijk ik verkeerd want anders zou het betekenen dat ik inmiddels al 5 blocks heb gevonden. Heb wel al in 2 minuutjes 26 NLG gemaakt:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
@ Andy: Netjes, welke pool?
Bedoel jij niet shares ipv blocks? Zeker met (maar) 11kH/s vind ik dat nogal een waarde die je daar noemt.

@ Quad: Ja mja... whats the difference? 1700 miljoen = 1,7 miljard toch? alleen anders geschreven. :P
Verder weet ik niet van die 10%, hoe dat exact zit met premined. Die 10% is in de basis er al af denk ik, omdat ie gewoon reserved is voor elke NL-er krijgt 100 coins. De echte mining is per jaar minder, daarom mag je die marketcap van nu ook niet te ver ophemelen volgens mij... aangezien een heel groot deel daarvan al premined is en door de koers toch een bepaalde waarde vertegenwoordigd. Echter is die waarde dus niet echt ingelegd maar theoretisch door de koers zo.

Mja... dit is ook waar ik geen kaas van heb gegeten, dat is wat ik denk. Er lopen hier wel mensen rond die jou en mij het exact kunnen uitleggen, moeten ze alleen nog even langskomen in dit topic. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Aardwolf op 09-04-2014 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Ja ach, ik snap er nog minder van, nu voor het eerst in aanraking met bitcoins gekomen. :+
Laat het lekker in mijn wallet, komen vanzelf wel achter wat de waarde op de duur gaat worden.

Ik zie die €9 wel als belegging. :')

10NLG kost nu al wel 10,80 + 0,50 fee.
Paar minuten later, 10,90.

[ Voor 23% gewijzigd door Quad op 09-04-2014 20:38 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm

BLACKfm

o_O

andydewit schreef op woensdag 09 april 2014 @ 20:29:
[...]

Ik zit bij guldencoin.minerspool, maar volgensmij kijk ik verkeerd want anders zou het betekenen dat ik inmiddels al 5 blocks heb gevonden. Heb wel al in 2 minuutjes 26 NLG gemaakt:)
Kijk je wel goed? Ik heb deze layout ook bij andere pools gezien en je hebt nog helemaal niks gemined zolang ze niet (un)confirmed zijn.

Dat lijstje aan de rechterkant is maar een indicatie van hoeveel je kunt ontvangen bij je huidige hashsnelheid. Als je ineens zou stoppen krijg je dus (bijna) niks.

Bij mij staat er nu;
NLG Estimates
Block 324.63456822
Fees 3.24634568
Donation 0.00000000
Payout 321.38822254
Die waardes hangen aan een berekening, dus pas na een tijdje (en niet 5 minuten) kun je zien waar je kans op maakt, of je dat ook daadwerkelijk krijgt is een 2e. In mijn geval dus 321 NLG volgens deze waarde. En nu ik dit typ is het al 326 330.

En als ik deze tabel mag geloven (http://guldencoin.miners-...ge=statistics&action=pool) haal ik ruim 3000 coins per dag binnen. Stroom kost me echter bijna 5 euro per dag, dus dat schiet nog niet echt op...

[ Voor 10% gewijzigd door BLACKfm op 09-04-2014 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andydewit
Ik heb in mijn CMD 8 keer confirmed zien staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm

BLACKfm

o_O

andydewit schreef op woensdag 09 april 2014 @ 20:39:
Ik heb in mijn CMD 8 keer confirmed zien staan.
Dat zijn je shares... Ik weet niet precies hoe dat zit, maar dat zal wel gelijk staan aan hoeveel procent je recht hebt op de inkomsten per block. En met een hasrate van 7 kon je maar beter gelijk stoppen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
Quad schreef op woensdag 09 april 2014 @ 20:35:
Ja ach, ik snap er nog minder van, nu voor het eerst in aanraking met bitcoins gekomen. :+
Laat het lekker in mijn wallet, komen vanzelf wel achter wat de waarde op de duur gaat worden.

Ik zie die €9 wel als belegging. :')

10NLG kost nu al wel 10,80 + 0,50 fee.
Paar minuten later, 10,90.
Tering zeg, dat gaat best hard. Volgens mij kan je in dit geval zodadelijk nog beter de goedkoopste ask-koers op diverse exchanges bekijken en daar met BTC betalen als je het mij vraagt.
BLACKfm schreef op woensdag 09 april 2014 @ 20:41:
[...]
Dat zijn je shares... Ik weet niet precies hoe dat zit, maar dat zal wel gelijk staan aan hoeveel procent je recht hebt op de inkomsten per block. En met een hasrate van 7 kon je maar beter gelijk stoppen :P.
Precies... volgens mij bedoeld hij ook shares, zoals ik al zei een eindje naar boven. Vind het anders wel knap veel en snel voor die hashrate. Mja goed, op zich is het natuurlijk wel leuk voor de fun.

LOL @ Andy hieronder 8)

[ Voor 31% gewijzigd door Aardwolf op 09-04-2014 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andydewit
BLACKfm schreef op woensdag 09 april 2014 @ 20:41:
[...]

Hoho, hashrate van 11 ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

marcel87 schreef op woensdag 09 april 2014 @ 20:42:
[...]

Tering zeg, dat gaat best hard. Volgens mij kan je in dit geval zodadelijk nog beter de goedkoopste ask-koers op diverse exchanges bekijken en daar met BTC betalen als je het mij vraagt.
Ach, zo te zien gaat het verkopen er ook van x*1000 = €xx,xx.

Dus als ik 10 NLG wil verkopen ben ik straks in totaal 10000 kwijt. Mijn hele wallet (bijna). :+

[ Voor 11% gewijzigd door Quad op 09-04-2014 20:45 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09 20:13

Rannasha

Does not compute.

marcel87 schreef op woensdag 09 april 2014 @ 20:33:
@ Quad: Ja mja... whats the difference? 1700 miljoen = 1,7 miljard toch? alleen anders geschreven. :P
Verder weet ik niet van die 10%, hoe dat exact zit met premined. Die 10% is in de basis er al af denk ik, omdat ie gewoon reserved is voor elke NL-er krijgt 100 coins. De echte mining is per jaar minder, daarom mag je die marketcap van nu ook niet te ver ophemelen volgens mij... aangezien een heel groot deel daarvan al premined is en door de koers toch een bepaalde waarde vertegenwoordigd. Echter is die waarde dus niet echt ingelegd maar theoretisch door de koers zo.
Coinmarketcap berekent de market cap door simpelweg het aantal op dit moment bestaande coins te vermenigvuldigen met de laatste prijs op een exchange.

Op dit moment is het aantal bestaande coins zo'n 170 miljoen (de premine) plus iets van 20 miljoen ofzo aan regulier geminede coins (geen idee hoe lang de coin precies bestaat, maar het lijkt erop dat er momenteel 200 miljoen bijkomen per jaar, dus 1 maand ~ 20 miljoen). Totaal van iets onder de 200 miljoen coins dus.

Echter is het overgrote deel hiervan in handen van de makers, want ik kan me niet voorstellen dat er meer dan 100-200 mensen hun aandeel al hebben opgeeist. De waarde die aangegeven wordt door Coinmarketcap is daarom ook ontzettend veel hoger dan de daadwerkelijke waarde van de coins die in omloop zijn, want dat zullen er veel minder zijn dan die 200 miljoen.

Een dergelijke premine is trouwens nogal dubieus, gezien een heel groot deel van de coins nooit opgeeist zal worden. Dit geeft de makers een hele stapel coins die ze naar believen kunnen uitgeven als ze dat zouden willen.

Overigens vind ik het hele idee van nationale coins nogal absurd. Wat is een reden om een valuta te beperken tot een enkel land (of groep landen)? Juist. Zodat de overheid controle heeft over de valuta. Wat is het idee achter cryptocurrencies? Juist. Decentrale valuta die bestaan onafhankelijk van overheden en centrale banken.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm

BLACKfm

o_O

Haha, ze geven het idd wat laag weer, want ik zou ruim 2000 moeten hebben :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantalaimon

Pantalaimon

Daemon.

Mijn hashrate fluctueert tussen 350 en 600 op de pool, mijn miner zelf geeft stabiel rond de 475kh/s aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andydewit
BLACKfm schreef op woensdag 09 april 2014 @ 20:44:
[...]

Klopt, staat bij mij nu op 2 terwijl cmd toch echt 11 aangeeft. Maar pool zegt af en toe ook dat ik 24 haal, wat ik dus echt nog nooit gehaald heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Pantalaimon schreef op woensdag 09 april 2014 @ 20:46:
Mijn hashrate fluctueert tussen 350 en 600 op de pool, mijn miner zelf geeft stabiel rond de 475kh/s aan
Hashrate zoals deze door een pool wordt gerapporteerd wordt berekend aan de hand van het aantal ingeleverde shares. Hier zit natuurlijk flinke variatie in, want soms heb je meer geluk dan anders. De hashrate die de mining software aangeeft is veel betrouwbaarder, want die software kan simpelweg het aantal berekende hashes tellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
Rannasha schreef op woensdag 09 april 2014 @ 20:44:
[...]
Coinmarketcap berekent de market cap door simpelweg het aantal op dit moment bestaande coins te vermenigvuldigen met de laatste prijs op een exchange.

Op dit moment is het aantal bestaande coins zo'n 170 miljoen (de premine) plus iets van 20 miljoen ofzo aan regulier geminede coins (geen idee hoe lang de coin precies bestaat, maar het lijkt erop dat er momenteel 200 miljoen bijkomen per jaar, dus 1 maand ~ 20 miljoen). Totaal van iets onder de 200 miljoen coins dus.
Bedankt voor je snelle toevoeging! Erg nuttig en leerzaam! :D
De coin bestaat als we de announcement van Bitcointalk mogen geloven sinds 2 april, mining is denk ik iets later begonnen.
Echter is het overgrote deel hiervan in handen van de makers, want ik kan me niet voorstellen dat er meer dan 100-200 mensen hun aandeel al hebben opgeeist. De waarde die aangegeven wordt door Coinmarketcap is daarom ook ontzettend veel hoger dan de daadwerkelijke waarde van de coins die in omloop zijn, want dat zullen er veel minder zijn dan die 200 miljoen.
Precies, dat bedoelde ik in mijn brakke stuk te zeggen.
Een dergelijke premine is trouwens nogal dubieus, gezien een heel groot deel van de coins nooit opgeeist zal worden. Dit geeft de makers een hele stapel coins die ze naar believen kunnen uitgeven als ze dat zouden willen.

Overigens vind ik het hele idee van nationale coins nogal absurd. Wat is een reden om een valuta te beperken tot een enkel land (of groep landen)? Juist. Zodat de overheid controle heeft over de valuta. Wat is het idee achter cryptocurrencies? Juist. Decentrale valuta die bestaan onafhankelijk van overheden en centrale banken.
Klopt ook wel, maar wat als dat je nationale munten kunt uitgeven voor de wat kleinere dagelijkse dingen, zodat je niet meteen in mBTC moeilijk moet zitten te rekenen of je pinpas moet trekken? Ik zie daar best wel wat in. Duitsland had dacht ik ook al een eigen munt en vind het zodoende ook wel wat hebben. Toch minder moeilijk als het in crypto is dan in echt geld, waar je dan geld moeilijk moet omwisselen etc.

10% premine is wellicht dubieus, maar de 50% van EFL vind ik daarentegen dan echt nergens over gaan. Hoe kan die dan zogenaamd nog meer potentie hebben dan NLG?!?! ronduit slecht bedacht (behalve dan voor de maker zelf, zoals je ook al aangaf) En stel dat EFL flopt, dan heeft de maker altijd nog al die ID's die hij kan verkopen... :X (wtf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm

BLACKfm

o_O

Jammer dat je op Litebit.eu de coins niet kunt verkopen, met 25k coins heb ik nu al een euro winst :P en nu verlies :(

Wat dat betreft heb je dan eigenlijk niks aan die 100 coins die je gratis krijgt.. zijn niet 113 euro waard maar 13 cent :), die muntwaarde is per 1000 coins.

Edit: Doelend op dit bericht;
clemento schreef op woensdag 09 april 2014 @ 18:49:
Bij https://guldencoin.com/nl/ ontvang je 100 NLG als je je aanmeld. Heb het gelijk maar gedaan en je hoeft alleen je wallet en email adres op te geven. Is wel een aardige gift want je kan er bij verkoop bijna 100 euro voor krijgen!

[ Voor 86% gewijzigd door BLACKfm op 09-04-2014 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
BLACKfm schreef op woensdag 09 april 2014 @ 20:44:
[...]

Ik haal gewoon dit. Zoals ik al eerder als mijn reactie op jouw post zei, heeft deze pool blijkbaar sublieme connectie hier in NL. Is ook niet gek natuurlijk, want die zal wel in NL draaien. :P

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/rpJdMJV.png

Heeft dus een efficiëntie van tegen de 96,6%, WU vs avg.
Op de site staat zelfs 1800kH/s, maar daar klopt altijd geen hout van.

[ Voor 7% gewijzigd door Aardwolf op 09-04-2014 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

A.s. vrijdag start mogelijk de verkoop van NLG op Litebit: https://twitter.com/litebiteu/status/453975315401166850

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm

BLACKfm

o_O

Nou, het eerste (voor mij) block heb ik gevonden :D:D. En de eerste 403 coins zijn binnen á €0,44

[ Voor 37% gewijzigd door BLACKfm op 09-04-2014 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/KfUxbL4.png

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
Oké thnx voor die melding.
Zal misschien wel zijn om massale dumps tegen te gaan, waardoor de koers zakt.

@ BlackFM hieronder: neuh dat zal wel meevallen, misschien tijdelijk wat minder.
Echter schieten ze zichzelf ook in de voet als ze massaal gaan dumpen, omdat hun eigen verkoopprijs dan ook naar beneden moet. :P

[ Voor 50% gewijzigd door Aardwolf op 09-04-2014 21:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BLACKfm

BLACKfm

o_O

Dus zaterdag is de munt niks meer waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi,

Ik wil mij graag even voorstellen, mijn naam is Rijk en ik ben de oprichter van Guldencoin. Eventuele vragen wil ik graag beantwoorden en suggesties zijn zeer welkom. Ik hoop dat jullie kunnen begrijpen dat het een behoorlijk drukke periode is met Guldencoin, dus soms kan een reactie even op zich laten wachten. Ik probeer iedere dag even snel te kijken.

Bedankt voor de support!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
Welkom op ons mooie forum. :D
Heb nog niet zo snel een goede vraag die me te binnen schiet, maar dat komt misschien nog.

Alhoewel, omdat het hierboven over de pre-mined coins gaat:
Wat doen jullie met de pre-mined coins, staan die echt apart voor een bepaalde periode en blijven ze in jullie bezit totdat ze op zijn of hoe gaan jullie daarmee om? Of wat is bijv. hierin het plan?

offtopic:
Misschien dat u ook een bedrijfsaccount bij Tweakers kunt aanvragen, zoals wel meer bedrijven hebben die hier reageren. Dan onderscheidt u uw account van de rest, want immers iedereen kan zich guldencoin2,3,4 noemen. Echter geen idee hoe of bij wie u dat kunt aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andydewit
Guldencoin staat inmiddels alweer op €1,08.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

marcel87 schreef op woensdag 09 april 2014 @ 20:52:
Klopt ook wel, maar wat als dat je nationale munten kunt uitgeven voor de wat kleinere dagelijkse dingen, zodat je niet meteen in mBTC moeilijk moet zitten te rekenen of je pinpas moet trekken? Ik zie daar best wel wat in. Duitsland had dacht ik ook al een eigen munt en vind het zodoende ook wel wat hebben. Toch minder moeilijk als het in crypto is dan in echt geld, waar je dan geld moeilijk moet omwisselen etc.
Waarom zou BTC minder geschikt zijn voor kleinere dagelijkse dingen? In mBTC rekenen klinkt misschien niet zo hip, maar je kunt zo een nieuwe naam plakken op die eenheid.

En zelfs als er behoefte is aan een cryptocurrency voor kleine betalingen, dan is dat nog steeds geen argument om dat te beperken tot nationaal niveau.

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.