@Hamed: de madeliefjes met de gekleurde bloempunten is prettig. Nog wat meer aandacht voor slechts 2 a 3 bloempjes + iets schuiner standpunt had wellicht wat spannender overgekomen.
@Luxicon:
Die roze roos steekt mooi af tegen de blauwe lucht. Klein
zeurpuntje: @ f/4 was misschien net iets te beperkt. Nu is niet de hele bloem scherp.
En met wat selectieve blurring had je b.v. de blaadjes net wat zachter kunnen maken, waardoor alle aandacht richting de bloem zou gaan.
Het is bijna zomer, maar dan toch nog een laatste lentebloeier. 'Digitalis Purpurea' oftewel het giftige vingerhoedskruid:

Flora21 by Erik Haak, on Flickr
Ja, ik weet 't, hij staat nogal centraal. Maar ik wilde 'm niet teveel afhakken qua compositie.
Op volle resolutie zie je ook nog een insect in één van de bloemkelken. Het is per slot van rekening ook gemaakt met een macro objectief.
Aangezien het die dag nogal grauw was (dik wolkendek) heb ik een gouden (vouwbaar) reflectiescherm gebruikt om wat bij te lichten.
@Luxicon:
Die roze roos steekt mooi af tegen de blauwe lucht. Klein
En met wat selectieve blurring had je b.v. de blaadjes net wat zachter kunnen maken, waardoor alle aandacht richting de bloem zou gaan.
Het is bijna zomer, maar dan toch nog een laatste lentebloeier. 'Digitalis Purpurea' oftewel het giftige vingerhoedskruid:

Flora21 by Erik Haak, on Flickr
Ja, ik weet 't, hij staat nogal centraal. Maar ik wilde 'm niet teveel afhakken qua compositie.
Op volle resolutie zie je ook nog een insect in één van de bloemkelken. Het is per slot van rekening ook gemaakt met een macro objectief.

:strip_exif()/f/image/zXUWf8n57pMw7CFtIbzdDo9w.jpg?f=fotoalbum_large)

:strip_exif()/f/image/qMkuz0MKBM9liatHNVPIcYGn.jpg?f=fotoalbum_large)

:strip_exif()/f/image/9LTni4SuICwW86lDuaHRAh8D.jpg?f=fotoalbum_large)

:strip_exif()/f/image/hHghWrQiUVsx1NHC7MYiML7n.jpg?f=fotoalbum_large)

:strip_exif()/f/image/a9MnfuOTM1hEK1h0q7Bqvi9k.jpg?f=fotoalbum_large)

:strip_exif()/f/image/AyBvHKt1NoWz6Xov5yBFv8Kj.jpg?f=fotoalbum_large)

:strip_exif()/f/image/WkJq7I8TbV2oNLYjmK74aWVQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wKhTsZk4sY9eG5KONOZ616hl.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/KnCZLGUwS6agKTkcnIP1YFDB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/oy2MxHxDS0aXlPTtUHuROtd5.jpg?f=fotoalbum_large)

:strip_exif()/f/image/wVZtcRyyETAs8dOPIQWbAsX4.jpg?f=fotoalbum_large)

IMG_0452
:strip_exif()/f/image/iJnPRWHBKy6LGxTiQxvMCl07.jpg?f=fotoalbum_large)