@
sys64738 Je dissident lijkt mij meer een eenzaat of overlever, dissident vind ik eerder die ene gele tulp temidden van de rode. Ik snap je opmerking over de hele velden: de solisten springen er meer uit dan het koor, al zijn het "Dutch giants".
Datzelfde zie ik bij de drie tulpenfoto's van @
jordeeeh Alle drie nmm een beetje vlak, met het scherpteveld van de lens als enig opvallend element.
De appelbloesem tegen de zon heeft een wat centrale compositie: links en onder het nodige wegcroppen geeft je een diagonale kiijklijn waarin je blik van de bloesem naar de zon (of weer terug) geleid wordt.
Het spinneweb verliest de competitie met de bloesems, maar dat kon niet anders. Je scherptediepte is te groot om alleen het web scherp te krijgen, en de bloesem als achtergrond te houden. Bovendien is het web te iel. Zoiets werkt beter oim een uur of half zeven,. als het web nog vol dauwdruppels zit.
@
Imagine Mooi licht op het blad, maar wat centraal in de compositie en jammer van dat aangesneden blad. Ook de appelbloesems zijn wat centraal, en de halve zon vind ik nogal storend.
Hier is de lente al een stukje verder, en dat willen de orchideen weten ook.
1: Orchis Morio-meeting

2 Serapias Lingua blijft bescheiden op de achtergrond

3. De blauwe regen gunt ons een doorkijkje