Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:54

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Topicstarter
Mede-auteurs:
  • Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:15

Universal Creations

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Nordlys

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:52

PowerUp

Het is niemand ontgaan, het mooie weer komt eraan!
Tijd voor een meet, dat interessant velen een biet!

Goed, zover de introductie, mijn rijmskills zijn ietwat roestig.

Maar het feit is er wel, het voorjaar is lekker op tijd dit jaar en dan gaat het weer kriebelen en juist omdat onze F&V community zo lekker hecht en vriendelijk is, is een meet altijd een succes. En daarom bijten wij als crew graag het spits af door de eerste grote meeting van het jaar te organiseren.

Wat gaan we doen, nou met dit mooie weer is een meeting op de Veluwe volgens ons een nagenoeg gegarandeerd succes voor gezelligheid en de mogelijkheid om te fotograferen. En dat fotograferen mag dan een Tweaker in het wild zijn, of een andere wilde eend.

De volgende informatie komt ook in de openingspost

Modbreak:Tijd: 10.00uur
Routebeschrijving en parkeren: je kunt daar op 2 manieren komen: met de auto (6euro voor parkeren daar), of bij een ingang van het park (3euro) en dan met de fiets naar het bezoekerscentrum.
Activiteiten: vanuit het bezoekerscentrum zijn er verschillende routes met paaltjes mogelijk. Een aantal daarvan staan online (niet allemaal, erg handig.....not!). Kaart van het park is voor 2,50euro te koop. Een niet zo lange route (5-7km) heeft de voorkeur, omdat je ook nog gewoon wat wil uitproberen, foto's maken, veel ouwehoeren en ergens een keertje wat wil afspreken om te eten samen.
Eten: bij De Koperen Kop (centraal en geen toegangskaartje voor Kröller-Müller voor nodig).

De datum prikker cq inschrijftool is alvast beschikbaar:
[klik hier om aan te melden]

Afbeeldingslocatie: http://www.meeting-manager.nl/1435/days.png

[ Voor 42% gewijzigd door Universal Creations op 19-05-2014 22:59 ]

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-07 10:27
Om de hoek! Gezellig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-07 15:05

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

*ingeschrijft*

Al ga ik nog wel even nadenken of dit wat voor mij is, want ik heb zo'n vermoeden dat het (afgezien natuurlijk van de altijd aanwezige gezelligheid) vooral een landschapsfeestje wordt. En dat is niet direct mijn ding.

Maar op zich is er natuurlijk altijd wel een gerede kans dat je wat wild voor je lens krijgt.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elhopo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07-07 14:40
Mooi, ik woon er, dus ik kan wellicht op de fiets (als het niet te ver weg is). Fotograferen op de Veluwe is wel een ruim begrip. Natuurfoto's? of een oud dorpje? Er zijn in ieder geval veel mooie plaatsen, zeker weten.Zandverstuiving, heide met schaapjes, bomen met bos... Ik heb er zin in, lijkt me leuk!

nb: 24 en 25 mei zijn ook de veluwse fotodagen
http://www.veluwsefotodagen.nl/
lijkt me misschien minder handig om het daarmee samen te laten vallen...

[ Voor 22% gewijzigd door elhopo op 03-04-2014 14:12 ]

Blijkt dat citroenvlinders helemaal niet naar citroen smaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Topicstarter
elhopo schreef op donderdag 03 april 2014 @ 14:09:
Mooi, ik woon er, dus ik kan wellicht op de fiets (als het niet te ver weg is). Fotograferen op de Veluwe is wel een ruim begrip. Natuurfoto's? of een oud dorpje? Er zijn in ieder geval veel mooie plaatsen, zeker weten.Zandverstuiving, heide met schaapjes, bomen met bos... Ik heb er zin in, lijkt me leuk!

nb: 24 en 25 mei zijn ook de veluwse fotodagen
http://www.veluwsefotodagen.nl/
lijkt me misschien minder handig om het daarmee samen te laten vallen...
Als je enkele mooie plekken kan aangeven + omschrijving, dan help je ons zeker :). Ik ben geheel niet bekend met de Veluwe (woon in Groningen) en kan wel wat concrete plekken gebruiken om af te spreken. Want je hebt zeker gelijk dat het groot is.

De veluwse fotodagen is inderdaad niet super handig om het tegelijk met hen te doen. We kijken even hoe de planning loopt qua inschrijvingen en houden het in gedachten :)
Orion84 schreef op donderdag 03 april 2014 @ 14:08:
*ingeschrijft*

Al ga ik nog wel even nadenken of dit wat voor mij is, want ik heb zo'n vermoeden dat het (afgezien natuurlijk van de altijd aanwezige gezelligheid) vooral een landschapsfeestje wordt. En dat is niet direct mijn ding.

Maar op zich is er natuurlijk altijd wel een gerede kans dat je wat wild voor je lens krijgt.
Even de planning afwachten van de dag, maar je bent vast niet de enige die dieren interessanter vind dan landschappen, dus daar is vast een oplossing voor :)

[ Voor 23% gewijzigd door Nomad op 03-04-2014 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Wat betreft die fotodagen: zo lang we daar qua locatie niet middenin zitten zal dat wel loslopen op zich?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadero
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:43
Hm, al die data zit ik dus echt stampvol, behalve de 24e, dan zou ik wel kunnen.
Overigens niet goed aangegeven met een ?. is dat nog aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Als het goed is heb je een mailtje gehad met URL en login om je inschrijving aan te passen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156876

Altijd leuk een meeting! Vorige Veluwe-meeting was ik er ook bij. :Y Wel een hele drukke tijd met veel verjaardagen en overige verplichtingen, dus hopelijk komt het op een datum uit waar ik op kan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimm
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-06 13:26
Ik heb mij aangemeld, voor mij is het ook dichtbij!

Zelf vind ik de bossen bij delen heel mooi, het deelerwoud is dat, zie ook: https://www.natuurmonumenten.nl/natuurgebieden/deelerwoud en https://www.natuurmonumen...elroute-deelerwoud-veluwe bijvoorbeeld. :)

Edit: Voor de geocachers, dit is een leuke cache met mooie wandeling in bovenstaande bos.

[ Voor 28% gewijzigd door stimm op 03-04-2014 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elhopo
Ik zal nog wel even nadenken over de lokaties. Hoeveel man / vrouw komen er zoal gemiddeld?

De schaapskooi bij Ermelo is wel leuk, veel schapen en een herder midden in een groot bos en heidelandschap. De zandverstuiving bij Harderwijk zou ook kunnen. Veel zand met enkele bomen er middenin. Radio Kootwijk is natuurlijk ook mooi (daar worden de veluwse fotodagen georganiseerd).
De kans op wild is vroeg in de ochtend wel aanwezig, en overdag soms, als het heel stil is. Deelerwoud ben ik nog niet geweest, maar dat ziet er ook wel mooi uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:35
Leuk :)

Het weekend van 10 mei ben ik sowieso op de veluwe (Otterlo, familieweekend), dus dat zou voor mij goed moeten uitkomen.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Hmm lijkt me leuk. Even kijken of ik ergens kan :)

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:36

Don Quijote

El Magnifico

Lijkt me een leuk initiatief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-07 20:52

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Vooralsnog heb ik op geen van de dagen al wat gepland. Dat komt eigenlijk niet vaak voor.....
inquestos schreef op donderdag 03 april 2014 @ 15:40:
Leuk :)

Het weekend van 10 mei ben ik sowieso op de veluwe (Otterlo, familieweekend), dus dat zou voor mij goed moeten uitkomen.
Mooi excuus om de familie ff te ontvluchten :)

[ Voor 61% gewijzigd door BlaTieBla op 03-04-2014 19:13 ]

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-07 12:00
Of om ze lekker pissig te maken ;)

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-07 20:20

Deathchant

Don't intend. Do!

Jezus jongens, alweer zover weg :'( ...
Ik wil graag van de partij zijn, maar ik had gehoopt dat het dit keer ietsje dichterbij zou zijn.... Valt ook NET in mijn schotlandvakantie :)
Ik ga me beraden. UC, mocht ik meegaan, kan ik dan weer met jou meerijden?
@inquestos, dan gaan we gewoon allemaal in de tuin staan van je familie en dan zeg je: kijk dit zijn mijn vrienden :)

[ Voor 18% gewijzigd door Deathchant op 03-04-2014 20:35 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Deathchant schreef op donderdag 03 april 2014 @ 20:33:
Jezus jongens, alweer zover weg :'( ...
Ik wil graag van de partij zijn, maar ik had gehoopt dat het dit keer ietsje dichterbij zou zijn.... Valt ook NET in mijn schotlandvakantie :)
Ik ga me beraden. UC, mocht ik meegaan, kan ik dan weer met jou meerijden?
@inquestos, dan gaan we gewoon allemaal in de tuin staan van je familie en dan zeg je: kijk dit zijn mijn vrienden :)
Jij woont in uiterst Zuid-Limburg, dus is alles wat noordelijker ligt dan Roermond ligt ver weg ;)
Maar je mag uiteraard weer vanaf Eindhoven meerijden.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

ah tof, weet eens een meeting :D sowieo lang geleden dat ik bij een FG meeting ben geweest ;)

ik ga het draadje even in de gaten houden :)

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-07 19:37
Ik woon aan het randje veluwe (nijkerk) dus ik ga mijn agenda er eens bij pakken! Leuk! Mooie gelegenheid om mijn nieuwe 70d uit te proberen.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:58

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Lijkt me leuk maar moet nog even bedenken hoe ik daar ga komen. In ieder geval aangegeven wanneer ik kan, dus zie het vanzelf of het lukt om daar te komen...

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Topicstarter
24-05 lijkt vooralsnog wel het meest populair :). Ik wacht nog even af, maar ga er maar vanuit dat het niet voor 5 mei zal worden als ik de inschrijvingen zo zie.
elhopo schreef op donderdag 03 april 2014 @ 15:05:
Ik zal nog wel even nadenken over de lokaties. Hoeveel man / vrouw komen er zoal gemiddeld?

De schaapskooi bij Ermelo is wel leuk, veel schapen en een herder midden in een groot bos en heidelandschap. De zandverstuiving bij Harderwijk zou ook kunnen. Veel zand met enkele bomen er middenin. Radio Kootwijk is natuurlijk ook mooi (daar worden de veluwse fotodagen georganiseerd).
De kans op wild is vroeg in de ochtend wel aanwezig, en overdag soms, als het heel stil is. Deelerwoud ben ik nog niet geweest, maar dat ziet er ook wel mooi uit.
Ga uit van een 20 mensen ongeveer. Vaak komt een meeting als dit uit op een 25 inshrijvingen, komen er 17, maar nemen 4 ook hen vriendin/partner mee en zit je zo rond de 20. Tenminste, dat vertelt mijn grote duim mij toen ik er aan knabbelde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 483607

Tof! Eens moet de eerste keer zijn :P Nou nog ff een auto regelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Topicstarter
carpoolen is op zo'n meeting vaak een goede optie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 483607

als dat kan is dat zeker mooi, en anders is een auto regelen geen probleem. Zolang ik de brandstof betaal wil m'n vader hem wel uitlenen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Vanuit omgeving Zeist kan over het algemeen wel meegereden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Iemand die gaat vanuit Rotterdam of omgeving Gorinchem?

Ik woon vlakbij de A15 dus als iemand toevallig daar langskomt en ik eventueel mee zou kunnen rijden zou dat fijn zijn. Met het OV naar de veluwe is namelijk een beetje pijnlijk... Eerst maar even kijken wanneer het wordt, straks kan ik niet maar voor alsnog lijkt 24 mei het meeste in trek en dan kan ik wel (:

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-07 08:32
Mr Pingu schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 14:14:
Iemand die gaat vanuit Rotterdam of omgeving Gorinchem?

Ik woon vlakbij de A15 dus als iemand toevallig daar langskomt en ik eventueel mee zou kunnen rijden zou dat fijn zijn. Met het OV naar de veluwe is namelijk een beetje pijnlijk... Eerst maar even kijken wanneer het wordt, straks kan ik niet maar voor alsnog lijkt 24 mei het meeste in trek en dan kan ik wel (:
Als ik ga zou je met mij wel kunnen meerijden. Ik rij vanuit Dordrecht. Maar ik moet zelf eerst even kijken hoe e.e.a. loopt/valt ivm wat verjaardagen.

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimm
Voor de OV'ers, als we een datum hebben, en ik kom ook. Dan kan ik jullie oppikken op station Ede-Wageningen mochten jullie geen carpool hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Topicstarter
Zanniebal schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 15:31:
Voor de OV'ers, als we een datum hebben, en ik kom ook. Dan kan ik jullie oppikken op station Ede-Wageningen mochten jullie geen carpool hebben :)
baas boven baas, je eigen trein hebben is wel awesome ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimm
Nomad schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 15:50:
[...]
baas boven baas, je eigen trein hebben is wel awesome ;)
Haha, ja!
* stimm fluit in z'n bierflesje tsjoek tsjoeeeek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-07 14:05

mrc4nl

Procrastinatie expert

misschien linkje plaatsen in het community topic?

Maar goed ik heb mij aangemeld. ik heb geen verplichtingen (kan wel een kerkdienst missen). Mijn voorkeur gaat uit naar zaterdagen.Vandaar dat ik de zondagen nog even open laat.

[ Voor 26% gewijzigd door mrc4nl op 04-04-2014 18:23 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

Zanniebal schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 15:53:
[...]

Haha, ja!
* mystic fluit in z'n bierflesje tsjoek tsjoeeeek!
goh... dan kan ik een keer met jou meerijden :p ;)

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Universal Creations schreef op donderdag 03 april 2014 @ 22:26:
[...]

Jij woont in uiterst Zuid-Limburg, dus is alles wat noordelijker ligt dan Roermond ligt ver weg ;)
Maar je mag uiteraard weer vanaf Eindhoven meerijden.
Arnhem is te doen. Maar toen Amersfoort, en Emmen en nu bijna Nunspeet (waar ik de RC gekocht heb) :)
Nou vooruit dan!

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
Deathchant schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 20:15:
[...]

Arnhem is te doen. Maar toen Amersfoort, en Emmen en nu bijna Nunspeet (waar ik de RC gekocht heb) :)
Nou vooruit dan!
Centraler gaan wonen ;). Vanaf hier is alles eigenlijk wel te doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimm
mystic schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 20:13:
[...]
goh... dan kan ik een keer met jou meerijden :p ;)
Haha, ja dat kan! Heb je die Fiat punto nog? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:25
Ik zal er ook zijn zonder een rolstoel :Y

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

Zanniebal schreef op zondag 06 april 2014 @ 09:22:
[...]

Haha, ja dat kan! Heb je die Fiat punto nog? 8)
nee joh :p die is al 4 jaar weg. het is nu ern afgeragde focus ;) maar ik doe tegenwoordig bijna alles met de trein (=betaald door de baas)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Hamed schreef op zondag 06 april 2014 @ 09:27:
Ik zal er ook zijn zonder een rolstoel :Y
Das jammer. Was een mooie trollie voor fotogear geweest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennovanw
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-07 14:19

mennovanw

Canon? You can!

Op zich vind ik een tweakmeet een prima idee maar loop ik niet echt warm voor het 'veluwe-plan'.

Kom net uit California en daar is de natuur toch wat indrukwekkender (Yosemite!) dan de voor mij ietwat 'standaard' veluwe. Veel heide, veel zand, weinig puf..

Ik denk er even over na.. ;)

EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 85L F1.2, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
RF: R5, 15-35L, 24-70L, 28, 70-200L F2.8, 100L, 100-500L
CV: 20, 40, 50 F1, 90
Én veel klassiek Canon spul in alle mounts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Sjekster schreef op zondag 06 april 2014 @ 12:09:
[...]
Das jammer. Was een mooie trollie voor fotogear geweest ;)
pak je toch gewoon zelf zon wagentje bij de receptie?
desnoods wil ik wel voor kreupele spelen, mag jij duwen :7

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elhopo
Dit is denk ik wel een mooie lokatie:

http://www.aardhuis.nl/

Hopelijk komen we nog zoiets tegen, en om alvast in de stemming te komen:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1334564/DPP07DE0406130F32.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
mrc4nl schreef op zondag 06 april 2014 @ 13:50:
[...]

pak je toch gewoon zelf zon wagentje bij de receptie?
desnoods wil ik wel voor kreupele spelen, mag jij duwen :7
Ik heb die fototas van je al es moeten dragen, so no thx! :+

Ah, that wild hogs looks deliciou...ehm I mean cute!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
mennovanw schreef op zondag 06 april 2014 @ 13:29:
Op zich vind ik een tweakmeet een prima idee maar loop ik niet echt warm voor het 'veluwe-plan'.

Kom net uit California en daar is de natuur toch wat indrukwekkender (Yosemite!) dan de voor mij ietwat 'standaard' veluwe. Veel heide, veel zand, weinig puf..

Ik denk er even over na.. ;)
Tsja.... als je altijd moet vergelijken, kun je ongeveer nergens meer naar toe gaan. Daarnaast hebben wij wilde Tweakers rondlopen, zie die maar eens te vinden in California ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Tweakers in de engelse taal hoef ik niet tegen te komen hoor! :+

Verder met UC eens, men komt voor de gezelligheid, toch? :). Al die dierentuin uitjes zijn ook zo spannend niet anders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Sjekster schreef op zondag 06 april 2014 @ 19:59:
[...]
Ik heb die fototas van je al es moeten dragen, so no thx! :+
ach ja, vorige keer had ik al mijn gear bij me. gaat nu niet gebeuren. ik was de hele tijd lenzen aan het wisselen en daardoor veel tijd kwijt. niet handig. De oude minolta camera laat ik ook maar thuis. ik heb nu wel het gemak van een 2e normale body (ding weegt toch bijna niets) dus die gaat zeker mee. scheelt ook wisselen.

qua lenzen dacht ik aan 2 (panasonic) zooms +3 legacy primes.

Oja en mocht er iemand zijn die een fototas nodig heeft(of iemand weet die er eentje kan gebruiken) ik heb er 2 die in de weg liggen. Gratisch uiteraard.Als niemand ze wil dan verbrand ik ze ritueel (uiteraard ga ik het wel filmen :+ )
Het gaat om een Nikon CF-EU05 en een Dörr action black No. 4

En voor de gx7 gebruikers heb ik nog 2 matte screenprotectors liggen, Ideaal tegen zonlicht

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
elhopo schreef op zondag 06 april 2014 @ 19:52:
Dit is denk ik wel een mooie lokatie:

http://www.aardhuis.nl/

[afbeelding]
Aardhuis, heb er 2 jaar gewerkt, is deze tijd van het jaar nog niet zo bijzonder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

elhopo schreef op zondag 06 april 2014 @ 19:52:
[afbeelding]
Als er een redelijke kans is dat we zoiets tegen kunnen komen dan heb ik ook wel interesse :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218471

Het lijkt mij ook leuk om mee te gaan. Ik ben alleen niet zo van het plannen. Ik zal binnenkort eens kijken of ik wat data door kan geven. Ik had nog een idee: misschien is het, in verband met het weer, slim om twee data te nemen (en dan niet opeenvolgende dagen). Als het de eerste keer dan slecht weer is kan de meet worden doorgeschoven naar de tweede datum.

Trouwens, voor de mensen die het nog niet wisten: op de Veluwe kun je gewoon gratis een fiets pakken en daarop rondcruizen.
mrc4nl schreef op zondag 06 april 2014 @ 21:17:
Oja en mocht er iemand zijn die een fototas nodig heeft(of iemand weet die er eentje kan gebruiken) ik heb er 2 die in de weg liggen. Gratisch uiteraard.Als niemand ze wil dan verbrand ik ze ritueel (uiteraard ga ik het wel filmen :+ )
Het gaat om een Nikon CF-EU05 en een Dörr action black No. 4
Ik kan nog wel een tasje gebruiken voor mijn analoge gear. Zo'n hoekig koffertje is natuurlijk wel mooi retro, maar comfortabel is anders... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Anoniem: 218471 schreef op maandag 07 april 2014 @ 00:01:

Trouwens, voor de mensen die het nog niet wisten: op de Veluwe kun je gewoon gratis een fiets pakken en daarop rondcruizen.
nice, dan hoeven we niet de hele dag op èèn plek rond te hangen. meer diversiteit als het wildlife tegenzit. ik neem aan dat iedereen zn fietsdiploma heeft :+
[...]

Ik kan nog wel een tasje gebruiken voor mijn analoge gear. Zo'n hoekig koffertje is natuurlijk wel mooi retro, maar comfortabel is anders... :/
zit een draagriem bij. ander stuur je maar een dm , is wat makkelijker

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-07 08:34
Gratis fietsen klinkt als Hoge Veluwe, een minder ruim begrip als Veluwe dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ruim genoeg toch? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Hoge Veluwe was ook de beoogde bestemming (vanwege mogelijke voorzieningen dicht bij elkaar), maar we wilden niet jullie meteen vastleggen aan 1 locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-07 08:34
Ah ok :)
Ben er vorige week toevallig geweest.
OV naar Otterlo en vanaf daar met de provo fietsen het Kröller Muller en St Hubertus bezocht.

Het was toen wel te mooi weer, erg felle zon, prachtig om in te fietsen, minder voor de fotos.
(was geen fotografie tripje, had alleen een compact bij me)

Erg handig om af te spreken wel, uit verschillende directies bij een ingang en dan centraal ergens samen komen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

nou, als het 24 mei wordt, dan moet ik de rugzak maar thuis laten -> bezwete rug!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
Als er mensen zijn die met FF camera's willen spelen, dan hoor ik dat graag. Ga zelf met een MKIII foto's schieten. Kan nog een MKIII en een MKII meenemen.

Edit: Heb ook een 100D. Kan hem ook meenemen :+

[ Voor 14% gewijzigd door Hamed op 07-04-2014 21:08 ]

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Hamed schreef op maandag 07 april 2014 @ 21:00:
Als er mensen zijn die met FF camera's willen spelen, dan hoor ik dat graag. Ga zelf met een MKIII foto's schieten. Kan nog een MKIII en een MKII meenemen.

Edit: Heb ook een 100D. Kan hem ook meenemen :+
Ik wil met de Zeiss 135 spelen en met de Otus/Sigotus (welke je koopt op korte termijn ;) )....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
Yes, deze keer kan ik hem meenemen. Als enige zeiss. Neem verder geen andere Zeiss lenzen mee.

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Hamed schreef op maandag 07 april 2014 @ 21:53:
Yes, deze keer kan ik hem meenemen. Als enige zeiss. Neem verder geen andere Zeiss lenzen mee.
Very nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Misschien wil ik dat, misschien ook niet. Even denken, heb namelijk genoeg aan mn 699D maar vond het spelen met een MKII wel erg leuk. Wat ik voornamelijk wil is kijken of ik een beetje met een groothoek kan spelen :P

Sjekster, dat is een model uit de toekomst. Als straks we straks door de x50 x00 zijn beginnen ze bij canon met x49 en x99 series. Ik mag alvast een prototype testen :+

[ Voor 28% gewijzigd door Mr Pingu op 07-04-2014 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
699D? Is dat een namaak 700D? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Ik hoop zelf (even) te mogen spelen met een A7(r) van iemand. heb zelf genoeg legacy glas, maar geen adapter voor e-mount. :/

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:23

vhal

ಠ_ಠ

Persoonlijk zou ik zelf een meet voor de Veluwe in augustus logischer vinden ivm de bloei v/d heide. Ik kom net terug van een weekend Veluwe en het is momenteel een beetje saaitjes. Al staan er wel wat zaken net in bloei of komen de knoppen v/d bomen uit.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elhopo
Tegen die tijd zijn we alweer een maand of meer verder en zal het er heel anders uitzien. Tevens zou het dan geen voorjaar meeting meer heten :) In augustus zijn ook nog eens veel mensen op vakantie.

@Sjekster : een 699D is bijna een 700D volgens mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Een 699d is een 600d met error99; voor zover ik weet gelukkig niet besmettelijk.

Jammer dat het 24mei schijnt te gaan worden, ik probeer al zoveel jaar bij een meeting te zijn ( ok, dit jaar ben ik behoorlijk picky)

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elhopo
10-5 is met een inhaalrace bezig. Als de paar blanco stemmers 10-5 ook op Ja zetten staan ze gelijk denk ik (en dan ga ik ook). Anders wordt het lastig voor mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-07 23:42
Zandpad schreef op zondag 06 april 2014 @ 22:32:
[...]

Aardhuis, heb er 2 jaar gewerkt, is deze tijd van het jaar nog niet zo bijzonder...
Ook grappig. Afgelopen zaterdag op de bonnefooi door de Veluwe gereden en bij het aardhuis terechtgekomen. Had er nooit van gehoord en echt puur toevallig dat we het bordje zagen voor de afslag.

Nu lijkt die naam opeens overal op te duiken :)

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
Een keertje Zuid-Limburg zou erg vet zijn. Met weekend daar geweest. Erg mooie om foto's te schieten. 2 dagen in Vaals rondgelopen 8)

Het is net alsof je niet meer in Nederland bent!

[ Voor 16% gewijzigd door Hamed op 08-04-2014 10:57 ]

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-07 08:32
Universal Creations schreef op maandag 07 april 2014 @ 21:50:
[...]

Ik wil met de Zeiss 135 spelen en met de Otus/Sigotus (welke je koopt op korte termijn ;) )....
Als ik erbij ben neem ik de 135 en de 55 wel mee.

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm | Aune S17 pro | Topping D70 pro octo | Audeze LCD-XC & MM-500 | Sennheiser HD650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
[b][message=42053870,noline]Het is net alsof je niet meer in Nederland bent!
Eenmaal, andermaal, verkocht!! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Bean77 schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 11:26:
[...]

Als ik erbij ben neem ik de 135 en de 55 wel mee.
Ah, dat is mooi. Niet dat ik mijzelf zo even een Otus zie kopen (al kruipt het bloed soms wel...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@Hamed: precies. En ik woon juist in die buurt. Ik ken zoveel mooie plekjes hier, Epen, Slenaken...Maar ja.
Wel Emmen, maar geen Limburg. Ze zijn gewoon schuw allemaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Ik ben eerder in België dan in Limburg. En die Belgen versta ik nog beter ook :+
Ik heb wel interesse in een meet, maar heb me nog niet aangemeld. Ik zie wel welke datum gekozen wordt, en kijk dan of ik kan komen of niet :)

[ Voor 47% gewijzigd door Sjekster op 08-04-2014 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

inquestos schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 09:34:
Een 699d is een 600d met error99; voor zover ik weet gelukkig niet besmettelijk.

Jammer dat het 24mei schijnt te gaan worden, ik probeer al zoveel jaar bij een meeting te zijn ( ok, dit jaar ben ik behoorlijk picky)
Dan organiseer je er zelf één. Zomer/nazomer ofzo

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

om alvast aan te geven wat er mee gaat:
  • Fujifilm X-T1 met 18-55 kitlens (misschien nog een ander nog aan te schaffen X-Mount (zoom) objectief)
  • Leica M9 + 28 f/2.8, 35 f/2 en 50 f/1.4
  • X -> M-mount adapter
  • X -> F-mount adapter + Sigma 105mm f/2.8 DG Macro + tussenringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

In tegenstelling tot de dierentuinmeet twee jaar terug zal ik niet de hele dag met de complete rolkoffer gaan rondlopen denk ik zo :P

Maar in elk geval gaat waarschijnlijk het volgende mee:
Nikon D7000
DX 35mm 1.8 en/of 16-85VR
200-400VRII + 1.4xTC + Lens2Scope
eenpootje
driepootje (zal in de auto achterblijven, samen met alle overige lenzen en shizzle die ik niet mee het bos in ga slepen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Topicstarter
Heb even intern overlegd en gekeken naar de mogelijkheden en volgens mij is de hoge veluwe een mooie optie als locatie. En dan is een mooie verzamelplek een van de ingangen: Hoenderloo.

En als datum lijkt de 24e van mei nog steeds het meest populair.

Zijn er nog argumenten om toch ergens anders af te spreken? Ik hoor het graag? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

elhopo had het over een zandverstuiving bij Harderwijk. Dat klinkt ook wel interessant moet ik zeggen. Ik ben niet zo bekend in dat gebied, maar dat is wel een flink stuk verderop toch? Is daar verder nog meer te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimm
Nomad schreef op woensdag 09 april 2014 @ 13:37:
Heb even intern overlegd en gekeken naar de mogelijkheden en volgens mij is de hoge veluwe een mooie optie als locatie. En dan is een mooie verzamelplek een van de ingangen: Hoenderloo.

En als datum lijkt de 24e van mei nog steeds het meest populair.

Zijn er nog argumenten om toch ergens anders af te spreken? Ik hoor het graag? :)
Prima!
Anoniem: 218471 schreef op woensdag 09 april 2014 @ 16:55:
elhopo had het over een zandverstuiving bij Harderwijk. Dat klinkt ook wel interessant moet ik zeggen. Ik ben niet zo bekend in dat gebied, maar dat is wel een flink stuk verderop toch? Is daar verder nog meer te zien?
Bedoel jij misschien het kootwijkerzand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elhopo
Bij Harderwijk ligt het Beekhuizerzand. Een erg mooi gebied. Geen officieel park ofzo, maar wel met fietsroutes en dergelijke. Er is nog wel veel meer te zien, vlak bij Harderwijk en Ermelo is heide, een mooi beekje en natuurlijk heel veel bos.
Het is ongeveer een half uur van de Hoge Veluwe vandaan. Je zou 's ochtends naar het beekhuizerzand kunnen gaan en tussen de middag naar een ander deel gaan (vlakbij) daar eten en 's middags daar weer foto's maken. Bij het Roode koper of de zwarte boer eten, en dan daar bij de Hierdense beek in de middag weer foto's maken. De Hoge Veluwe is ook mooi natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als het 24 mei wordt, zou ik helaas over moeten slaan... Mei zit nogal vol met verjaardagen hier, in dit geval zelfs m'n eigen verjaardag. Daar kan ik moeilijk wegblijven. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Juist op je eigen verjaardag is dat makkelijk, daar heb je alles in de hand :+
Flik ik ook altijd op de mijne ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-06 18:22

Gutteguttegut

CEO of TFD

Anoniem: 156876 schreef op donderdag 10 april 2014 @ 09:22:
Als het 24 mei wordt, zou ik helaas over moeten slaan... Mei zit nogal vol met verjaardagen hier, in dit geval zelfs m'n eigen verjaardag. Daar kan ik moeilijk wegblijven. :(
"Ik ga even bier halen hoor...!"
En dan na de meeting gewoon met de melding "...overal uitverkocht." thuis komen...?
* Gutteguttegut is ook rond die tijd jarig... 8)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Topicstarter
Of je gaat op je verjaardag met de familie lekker wandelen op de veluwe en per toeval kom je ons tegen en blijf je hangen :+

Gelukkig blijven we ontopic in dit topic :D....mja daar heb je meetingtopics voor geloof ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Ik ben begin mei jarig, maar wees gerust, ook na 3 weken accepteer ik nog kadootjes hoor :+

Veluwe is voor mij an sich te doen, 1.15u met de auto vanuit Dordt. Nog meer mensen uit deze regio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Sjekster, van wat ik begreep bean77(stukje terug in dit topic) en ik zelf dan.
Tenminste ik woon vlakbij de a15 tussen dordt en gorinchem in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik zou ook graag de 135 zeiss willen proberen :) En ook de 100 zeiss :) Die wil ik sowieso kopen, maar altijd leuk om ermee te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Ik moet zelf ook ff gaan kijken hoe ik mijn vervoer ga regelen voor het geval dat ik niet kan meerijden met nomad. Het alternatief is dan Openbaar vervoer maar ik heb geen idee welk station/halte nu makkelijk is voor het laatste stukje naar de veluwe. (en of ik daar met iemand mee kan rijden)

Ik zal voor de zekerheid een NS dagkaart kopen als je actie er weer aankomt, of anders zo'n spoordeel actie naar een plaats in de buurt (en koop ik een kaartje voor het laatste stuk)

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Deathchant schreef op donderdag 10 april 2014 @ 14:42:
Ik zou ook graag de 135 zeiss willen proberen :) En ook de 100 zeiss :) Die wil ik sowieso kopen, maar altijd leuk om ermee te spelen.
Zeiss 100 heb ik sowieso bij me, maar dat is dan wel een echte met diafragmaring ;)
Net zoals de 50 en de 21. De 200L (2.8 niet de gruwelijke 1.8 of 2.0) neem ik ook mee met 1.4 TC van Kenko. Dat is een hele fijne combinatie die me in Artis laatst hele nette resultaten op f/4 gaf.

[ Voor 23% gewijzigd door Universal Creations op 10-04-2014 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimm
mrc4nl schreef op donderdag 10 april 2014 @ 16:53:
Ik moet zelf ook ff gaan kijken hoe ik mijn vervoer ga regelen voor het geval dat ik niet kan meerijden met nomad. Het alternatief is dan Openbaar vervoer maar ik heb geen idee welk station/halte nu makkelijk is voor het laatste stukje naar de veluwe. (en of ik daar met iemand mee kan rijden)

Ik zal voor de zekerheid een NS dagkaart kopen als je actie er weer aankomt, of anders zo'n spoordeel actie naar een plaats in de buurt (en koop ik een kaartje voor het laatste stuk)
Als je naar station Ede-Wageningen komt met de trein, pik ik je daar op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
Ik kan ook trouwens Sigma lenzen meenemen. 35 en 85mm.

Laat gewoon weten weten wat je wil testen en ik neem ze. Zeiss lenzen laat ik liever thuis. Alleen 135 zal meegenomen worden.

Alles wat meegenomen kan worden is hier te zien.

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik hoef geen smoesjes te verzinnen om m'n verjaardag te ontvluchten. We vieren het gewoon een dag later, op de zondag. Ben er dus weer bij! :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimm
Zullen we over de datum een knoop doorhakken TS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Topicstarter
24 mei gaat het worden lijkt me. Dat was eigenlijk al wel duidelijk een tijdje, maar ga er maar vanuit dat het die datum wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Lijkt me ook. Jammer, want ook ik ga die dag mijn verjaardag vieren.
mrc4nl schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 17:17:
[...]

Dan organiseer je er zelf één. Zomer/nazomer ofzo
Wie weet, maar beetje vreemd om dat te doen wanneer je verder niemand kent. En ik ben niet zo organisatorisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

inquestos schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 16:43:
Lijkt me ook. Jammer, want ook ik ga die dag mijn verjaardag vieren.

[...]

Wie weet, maar beetje vreemd om dat te doen wanneer je verder niemand kent. En ik ben niet zo organisatorisch.
tja er is een eerste keer voor alles.Het jaar is nog niet om er zal vast nog wel een (mini)meeting komen.
desnoods organiseer ik er zelf èèn. maar goed 24 maart mei staat iig op mijn agenda :)

[ Voor 1% gewijzigd door mrc4nl op 11-04-2014 17:09 . Reden: hurr ik ben steeds in de war met die maanden :S ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-06 18:22

Gutteguttegut

CEO of TFD

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/ayk0bd.jpg
http://www.blokker.nl/nl/...mail&utm_campaign=2014-16

[ Voor 15% gewijzigd door Gutteguttegut op 11-04-2014 21:38 ]

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servertje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-07 13:06
Ingeschreven!

Meetings zijn altijd gezellig, je leert ervan en je maakt (meestal) leuke en mooie foto's.

Als het 24 mei wordt is dat erg gunstig voor mij, na examens dus lekker veel tijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb eventueel nog wat plekjes vrij in de auto vanaf Arnhem. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadero
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:43
Nog niet zeker, maar eventueel kunnen er mensen met mij mee uit de regio Waddinxveen/Gouda.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste