Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[OnePlus One] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 68 ... 101 Laatste
Acties:
  • 551.153 views

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:04
thijsmunniksma schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 17:09:
[...]

Dat is inderdaad wat ik ook gelezen heb. Vroeg me af of mensen ook praktische ervaringen hebben? In het voorjaar loopt mijn huidige contract af en wil ik overstappen op sim only. Heb nu een HTC One m7 met volledige 4G dekking. Denk dat ik de overstap naar de OnePlus ga maken. 4G is verder ook niet een groot issue, zit meestal op wifi.
Heb wel ervaring met t-mobile 4g, dus ook op band 3. Heb de telefoon nu 2 dagen dus nog niet veel getest. (krijg btw LTE icoon en geen 4G icoon). De eerste test resultaten is dat ik lang niet overal 4G heb en als ik 4G heb is het hooguit 1 streepje, maar dat is alleen binnenshuis getest. Dat resulteerde in een aantal test tot 14-16 mB met een ping van 20-40 ms. In ieder geval een stuk beter dan mijn vorige note II op 3G.

tijd voor wat klusjes!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:49
s0ulmaster schreef op woensdag 03 december 2014 @ 08:52:
[...]

Heb wel ervaring met t-mobile 4g, dus ook op band 3. Heb de telefoon nu 2 dagen dus nog niet veel getest. (krijg btw LTE icoon en geen 4G icoon). De eerste test resultaten is dat ik lang niet overal 4G heb en als ik 4G heb is het hooguit 1 streepje, maar dat is alleen binnenshuis getest. Dat resulteerde in een aantal test tot 14-16 mB met een ping van 20-40 ms. In ieder geval een stuk beter dan mijn vorige note II op 3G.
In CM wordt inderdaad het LTE icoon getoond wanneer je LTE/4G verbinding hebt.

Maar haalde je 14/16MegaByte per seconde?? Dat vind ik heeeeeel erg snel. Zelf haalde ik maximaal met 4G van T-Mobile 40/50Megabit/s.

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Als 4g werkt met Vodafone is het wel snel

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/android/971551114.png

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-11 15:57

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Zijn er meer mensen die moeite hebben met het synchroniseren van de Agenda met een Exchange account?
Tijdens de eerst opzet gaat het goed, en wordt alles gesynchroniseerd.
Maar na een tijdje mis ik aan beide kanten items.

Dus zowel items aangemaakt op mijn laptop die ik mis op mijn One.
En items aangemaakt op de One missen op mijn laptop.

Als ik naar het account kijk, staat er wel dat deze gesynchroniseerd is.
Maar het gaat dus mis.

• s0ulmaster
barrymossel schreef op woensdag 03 december 2014 @ 09:05:
[...]

In CM wordt inderdaad het LTE icoon getoond wanneer je LTE/4G verbinding hebt.

Maar haalde je 14/16MegaByte per seconde?? Dat vind ik heeeeeel erg snel. Zelf haalde ik maximaal met 4G van T-Mobile 40/50Megabit/s.
correctie i bedoelde natuurlijk Mb..... 8)7 Lekker wakker op de ochtend.

tijd voor wat klusjes!

• barrymossel
s0ulmaster schreef op woensdag 03 december 2014 @ 10:14:
[...]

correctie i bedoelde natuurlijk Mb..... 8)7 Lekker wakker op de ochtend.
Dan vind ik het juist weer wat weinig, maar dat heeft ongetwijfeld met het bereik te maken. Misschien eens buiten testen?

• cypher21
barrymossel schreef op woensdag 03 december 2014 @ 10:24:
[...]

Dan vind ik het juist weer wat weinig, maar dat heeft ongetwijfeld met het bereik te maken. Misschien eens buiten testen?
Weinig?
Volgens mij kun je via 4G max 75Mb halen hier in Nederland.
Dus 16MB/s was sowieso niet realistisch ;) (75/8=9MB/s)

• s0ulmaster
cypher21 schreef op woensdag 03 december 2014 @ 10:32:
[...]

Weinig?
Ik vond mijn 16Mbit inderdaad ook wat weinig maar binnenshuis had ik ook amper bereik op LTE.
Dus maar eens een nieuw testje doen buiten/ergens waar mijn verbinding wat beter is.

Toch is het wel een vooruitgang in ping en altijd nog beter dan mijn 3 Mbit die ik meestal met mijn note II haalde op 3G.

tijd voor wat klusjes!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:42

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Armageddon_2k schreef op woensdag 03 december 2014 @ 09:52:
Zijn er meer mensen die moeite hebben met het synchroniseren van de Agenda met een Exchange account?

Maar het gaat dus mis.
Heb ik eerder een keer gehad; alleen op een andere telefoon. Account even verwijderen op de telefoon en opnieuw aanmaken. Daarna was het weer ok. Bij mij dan...

• HNies
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 01-10 16:12
Mizgala28 schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 23:27:
[...]

Eigenlijk had hij gelijk.

Maar goed de macht van een mod, normaal reageer ik nooit op maar ik vond het deze keer wel noodzakelijk, sommige mensen kunnen iets gewoon niet vinden en om dan te zeggen "Google het" (of in die richting) is kort door de bocht, dus wat sdk1985 zei was wel deels terecht.

Moest het even kwijt.
Helemaal mee eens. Vooral omdat hij reageerde op een eerdere post op dezelfde pagina. Dat mag dus blijkbaar niet...jammer hoor...

Live long and Prosper

• My Tec Master
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-11 21:30
HNies schreef op woensdag 03 december 2014 @ 11:55:
[...]

Helemaal mee eens. Vooral omdat hij reageerde op een eerdere post op dezelfde pagina. Dat mag dus blijkbaar niet...jammer hoor...
Gelukkig is Tweakers een stuk beter zoekbaar dan het oneplus forum. Daar heb je tientallen zo niet hondertallen van dezelfde topics. Erg irritant en het wordt er over tijd alleen maar slechter op.

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-11 16:35
Armageddon_2k schreef op woensdag 03 december 2014 @ 09:52:

Maar het gaat dus mis.
Gebruik je meerdere accounts (meerdere mail adressen)?

• barrymossel
cypher21 schreef op woensdag 03 december 2014 @ 10:32:
[...]

Weinig?
Max 75 Mbit. Dan is 16 Mbit wel wat weinig. Toch?

• cypher21
barrymossel schreef op woensdag 03 december 2014 @ 12:12:
[...]

Max 75 Mbit. Dan is 16 Mbit wel wat weinig. Toch?
Mwa, theoretische 75mbit max, praktijk 40-50 en dan 16 halen met 1 streepje vind ik niet slecht.
En daarbij, waar heb je die snelheid voor nodig :P MKV via usenet op 4g downloaden lijkt me niet erg handig... zeker niet als je een data bundel hebt

• s0ulmaster
cypher21 schreef op woensdag 03 december 2014 @ 12:22:
[...]

Mwa, theoretische 75mbit max, praktijk 40-50 en dan 16 halen met 1 streepje vind ik niet slecht.
En daarbij, waar heb je die snelheid voor nodig :P MKV via usenet op 4g downloaden lijkt me niet erg handig... zeker niet als je een data bundel hebt
haha priecies.

Wist ook helemaal niet dat T-mobile mijn abbonement had geupgrade naar 4G.
Zag het toevallig maandag aan het LTE icoon.

Kreeg daarop vandaag een sms waarin stond dat je idd 4G aan het uitrollen zijn in mijn omgeving, dus dat verklaar het wel.
Dus is wacht nog even op de volledige uitrol voor ik conclusies trek over de 4G verbinding

Daarnaast heb ik nu al sinds maandag een aantal random reboots gehad.
Ik ben blijkbaar niet de enige die er last van heeft.

aan de hand van deze pagina heb ik een aantal dingen uitgeprobeerd, maar dit mocht helaas niet baten.

Iemand hier meer ervaring mee?

edit: naar wat zoeken in dit topic (veel te veel pagina's :9 ) zie ik dat dit een cm11 probleem is....niks aan te doen momenteel dus?

[ Voor 6% gewijzigd door s0ulmaster op 03-12-2014 13:38 ]

tijd voor wat klusjes!

• michaeltjeh1
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:50
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/8wiql3.png

Wilde ik toch even delen is wel alweer eventjes geleden 4G-Maxx van Tmobile :) _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door michaeltjeh1 op 03-12-2014 13:38 ]

• s0ulmaster
michaeltjeh1 schreef op woensdag 03 december 2014 @ 13:38:
[afbeelding]

Wilde ik toch even delen is wel alweer eventjes geleden 4G-Maxx van Tmobile :) _/-\o_
plaatje werkt niet.....

en de term alleen al -4G Maxx- doet me rillen....stomme marketing :P

edit: nu wel :z welke dikke snelheid in ieder geval!

[ Voor 7% gewijzigd door s0ulmaster op 03-12-2014 13:40 ]

tijd voor wat klusjes!

• michaeltjeh1
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:50
F5! :D

Edit: Stond hier zelf ook heeeel erg van te kijken hoor.. Hierna ook nooit meer ergens gehaald behalve op die ene plek ;(

[ Voor 91% gewijzigd door michaeltjeh1 op 03-12-2014 13:43 ]

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-11 17:51
Bedankt voor de steun.
Xmoo schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 23:21:
[...]

Nee niet echt. Enige nadeel wat ik heb kunnen vinden is dat Modern Combat 5 er niet op werkt :( Maar dat moet de app ontwikkelaar corrigeren.

Ps. wel erg sick dat een snelle toestel nog sneller wordt :P
Bedankt voor de reactie :). Zo lang de rest van de telefoon normaal functioneert kan ik daar wel mee level.

Maar waar haalde je nou die battery saver toggles vandaan? Mijn Qualcomm Snapdraqgon BatteryGuru is nu klaar met 'leren'. Ben benieuwd. Tot heden geeft hij nog niet aan iets bespaard te hebben.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:10
sdk1985 schreef op woensdag 03 december 2014 @ 14:12:
Bedankt voor de steun.

[...]

Bedankt voor de reactie :). Zo lang de rest van de telefoon normaal functioneert kan ik daar wel mee level.

Maar waar haalde je nou die battery saver toggles vandaan? Mijn Qualcomm Snapdraqgon BatteryGuru is nu klaar met 'leren'. Ben benieuwd. Tot heden geeft hij nog niet aan iets bespaard te hebben.
Quick toggles oproepen door met 2 vingers naar beneden te swipen. Dan op het plusje tikken, vervolgens nogmaals op + toevoegen en dan energieprofiel kiezen.

Hierdoor kan je eigenlijk altijd op energiebesparing blijven staan, ook met whatsapp, facebook en andere kleine dingetjes. Heb je iets meer power nodig dan toggle je hem toch zo op gebalanceerd of prestaties.

Profielen vindt je ook onder Instellingen -> Prestaties.

Snapdragon batterysaver geloof ik allemaal niet meer in, dit werkt veel beter.

Klein nadeel, notificaties kunnen vertraagd aankomen.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• sdk1985
Aha daar kan ik wat mee:). Heb het gevonden.

Ik geloof dat ik met alles aan ongeveer 10% lek in een nacht. Elke seconde zit er wel iets op internet momenteel. In het nachtprofiel (mobile data/wifi off) verloor ik nog 3%.

Navigeren is trouwens killing. Vandaag 30 minuten en 15 minuten:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/WY18HSQr40QoRoyWMI5zHRWb/medium.png
edit: Scherm stond per ongeluk op maximum brightness.

[ Voor 5% gewijzigd door sdk1985 op 03-12-2014 14:48 ]

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-11 16:35
sdk1985 schreef op woensdag 03 december 2014 @ 14:12:
Bedankt voor de steun.

[...]

Waardeloze app imo. Kost meer batterij dan het oplevert. Het heeft constant je locatie nodig, en dat vreet energie.

• sdk1985
Is er trouwens een goede gratis App om te checken welke App zit te internetten? Heb namelijk constant ongeveer 4 Kpbs download aldus System Panel lite.

• jahallow
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-03-2023
pgs010 schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 11:36:
[...]

Ik heb sinds een week precies hetzelfde probleem en updates verwijderen lukt mij ook niet. Het heeft voor de rest geen merkbare gevolgen, maar het is wel irritant.
Ik heb het 'Google Play-services is gestopt' probleem volgens mij verholpen *fingers crossed*. Het is me gelukt om Google Play-Services te verwijderen mbv deze app (Google p.s. is een systeem app, dus daar kan je blijkbaar niks aan verwijderen via App settings zelf). Let op! deze app heeft wel root nodig.
Na het verwijderen ging Google Hangouts meteen zeuren om hem te updaten/installeren en dat deed ie dan ook meteen in de Store.

Verwijderd

Quad schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 15:44:
Ik blijf mij maar verbazen over mijn OPO, ik heb mijn nieuwe toestel eindelijk op ART gezet, en na twee dagen is het indrukwekkend hoeveel hij verbruikt.

Ik heb hem standaard op energiebesparing gezet, handig dat het via de quick toggles kan, en bij een game of wanneer hij meer belast moet worden zet ik hem weer op gebalanceerd. Het resultaat is dat hij over de hele dag gezien na 8 uur van de lader af te zijn geweest nog geen 10% verlies heeft geleden, terwijl ik wel het eea heb gedaan qua appen, en browsing.

Dikke, dikke plus!
Dat lijkt mij persoonlijk momenteel echt niet aan te raden om je toestel op ART te zetten, want je mag dan wel enige snelheid winst ondervinden maar ik heb begrepen dat veel apps nog helemaal geen ART ondersteunen. Ben jij zelf al apps tegen gekomen die niet werkte op ART?

• pgs010
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-10 23:16
Verwijderd schreef op woensdag 03 december 2014 @ 16:46:
[...]

Dat lijkt mij persoonlijk momenteel echt niet aan te raden om je toestel op ART te zetten, want je mag dan wel enige snelheid winst ondervinden maar ik heb begrepen dat veel apps nog helemaal geen ART ondersteunen. Ben jij zelf al apps tegen gekomen die niet werkte op ART?
Ik heb de telefoon al langer dan een maand op ART staan en heb tot nu toe met nog geen enkele app een probleem gehad.

• Quad
Verwijderd schreef op woensdag 03 december 2014 @ 16:46:
[...]

Nee.

Een jaar geleden was het een geldig argument, nu niet meer.

[ Voor 7% gewijzigd door Quad op 03-12-2014 17:03 ]

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• 418O2
  • Laatst online: 23:59
En sinds 5.0 echt uit is, moeten developers wel écht over naar ART.

Verwijderd

Quad schreef op woensdag 03 december 2014 @ 17:01:
[...]

Nee.

Een jaar geleden was het een geldig argument, nu niet meer.
Dus volgens jou is ART nu wel geschikt voor dagelijks gebruik? Want als het dat niet is dan vermijd ik ART liever tot het gewoon de standaard in Android word.
418O2 schreef op woensdag 03 december 2014 @ 17:06:
En sinds 5.0 echt uit is, moeten developers wel écht over naar ART.
Okay dat is duidelijk :) Ik persoonlijk pruts over niet teveel met mijn smartphone, want ik heb er helaas niet meer de tijd voor :(

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2014 17:09 ]

• Gotiniens
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:50

Gotiniens

Fairly odd Tim

ART is al de standaard, in Lollipop is ART standaard en volgens mij kan je daar niet eens terug naar Dalvik.

• Quad
Verwijderd schreef op woensdag 03 december 2014 @ 17:07:
[...]

Dus volgens jou is ART nu wel geschikt voor dagelijks gebruik? Want als het dat niet is dan vermijd ik ART liever tot het gewoon de standaard in Android word.
Ja.

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:52
Wil iemand of misschien meerdere mensen iets voor me testen?

Ik heb een opo gekocht voor mijn neefje die zegt dat z'n tel niet alle 10 fingers registreert en wil hem dus omruilen.
Nou heb ik vrij weinig zin om de tel terug te sturen en ik denk ook dat het een software issue is en dat het omruilen niet zal helpen vanwaar de test.

Als je de tel in hand houdt dan registreert die alle 10 fingers (met hulp van vriendin), maar zodra ik hem neerleg dan kom ik soms tot 5 of 6 fingers totdat de tel raar begint te doen. Hebben jullie dit ook?

Ik zie het probleem niet en vind dit mierenneuken, want ten eerste je hebt bijna altijd dat ding in je handen en ten tweede wanneer ga je meer dan 5 fingers gebruiken?

Als iedereen dit heeft dan kan ik hem vertellen dat omruilen geen zin heeft en hij waarschijnlijk bij het nieuwe exemplaar hetzelfde zal hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door gebruikershaes op 03-12-2014 23:37 ]

• pgs010
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-10 23:16
gebruikershaes schreef op woensdag 03 december 2014 @ 23:35:
Hier heb ik er geen problemen mee.

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-11 21:32
Als iedereen dit heeft dan kan ik hem vertellen dat omruilen geen zin heeft en hij waarschijnlijk bij het nieuwe exemplaar hetzelfde zal hebben.
Er zijn wel verschillende verhalen op Oneplus forums over dit probleem, zelf heb ik er absoluut geen last van, ook niet met 10 fingers kris kras snel naar alle richtingen en blijven swipen als een gek gaat feilloos. Misschien heeft ie een punt. Met wat is dat getest?

https://play.google.com/s...ls?id=multitouchpro.tests

Nu ja, welk normale mens zit met meer dan 5 vingers op zijn scherm bij dagelijks gebruik..

[ Voor 15% gewijzigd door anessie op 04-12-2014 05:15 ]

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 12:49

Ik heb een opo gekocht voor mijn neefje die zegt dat z'n tel niet alle 10 fingers registreert en wil hem dus omruilen.
Nou heb ik vrij weinig zin om de tel terug te sturen en ik denk ook dat het een software issue is en dat het omruilen niet zal helpen vanwaar de test.

Als je de tel in hand houdt dan registreert die alle 10 fingers (met hulp van vriendin), maar zodra ik hem neerleg dan kom ik soms tot 5 of 6 fingers totdat de tel raar begint te doen. Hebben jullie dit ook?

Ik zie het probleem niet en vind dit mierenneuken, want ten eerste je hebt bijna altijd dat ding in je handen en ten tweede wanneer ga je meer dan 5 fingers gebruiken?

Hoe test je zoiets?

Werkt prima hier
https://play.google.com/s...us.MultiTouchTester&hl=nl

[ Voor 5% gewijzigd door schumi2004 op 04-12-2014 07:51 ]

• s0ulmaster
Heb laatste ook even de multi toutch tester gedaan.

Merk inderdaad zoals meerdere mensen lijken te hebben, dat wanneer je met veel vingers (6-10) op het sccherm gaat bewegen de registratie waar op je toetsenbord de 'asqw' knoppen zouden zitten wel valt.

Wanneer je gewoon 10 vingers neerzet is er niks aan de hand.

Volgens OP zelf zou het probleem kunnen zijn dat het scherm contact maakt met de ground plane waardoor het raar gaat reageren. Ik heb er in ieder geval geen "last" van tijdens dagelijks gebruik

tijd voor wat klusjes!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-11 09:30
Waarom zou je moeilijk doen om 10 vingers?
Zijn daar toepassingen voor dan?

Kan mij er echt niets bij voorstellen, vooral niet omdat ik met een paar vingers al niks meer zie van het scherm.

• schumi2004
s0ulmaster schreef op donderdag 04 december 2014 @ 08:41:
[...]

Heb laatste ook even de multi toutch tester gedaan.

Merk inderdaad zoals meerdere mensen lijken te hebben, dat wanneer je met veel vingers (6-10) op het sccherm gaat bewegen de registratie waar op je toetsenbord de 'asqw' knoppen zouden zitten wel valt.

Wanneer je gewoon 10 vingers neerzet is er niks aan de hand.

Volgens OP zelf zou het probleem kunnen zijn dat het scherm contact maakt met de ground plane waardoor het raar gaat reageren. Ik heb er in ieder geval geen "last" van tijdens dagelijks gebruik
Ook even die specifieke zone getest met 10 vingers (wie gebruikt er überhaupt 10 op zijn toestel?) maar doet het gweoon prima.

Even terug komend op die yellowband issues, toch heeft mijn toestel (25-10-2014) hier in enige mate last van. Vooral merkbaar bij helderheid op auto en bepaalde lichtinval waarop scherm reageerd. Het is dus toch niet helemaal verdwenen.
Maar het is ook echt maar alleen te zien bij heel veel wit. Komt er iets van kleur bij dan kan ik het maar moeilijk terug vinden.

/edit:
Best reproduceerbare manier is helderheid op minimaal en een volledig wit vlak, althans onderin.

[ Voor 4% gewijzigd door schumi2004 op 04-12-2014 09:24 ]

• cypher21
Sinds 33R werkt die multitouch hier prima. Daarvoor was t ruk

• schumi2004
cypher21 schreef op donderdag 04 december 2014 @ 09:25:
Sinds 33R werkt die multitouch hier prima. Daarvoor was t ruk
Iemand die toevallig al een fatsoenlijke Lolipop ROM draait?

• Dima_2005
  • Laatst online: 13-11 21:21

Dima_2005

T.net-verslaafde

De daleski75 ROM icm Boeffla kernel werkt perfect :)

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

• schumi2004
Dima_2005 schreef op donderdag 04 december 2014 @ 09:35:
De daleski75 ROM icm Boeffla kernel werkt perfect :)
Even een quote van daleski75
Prefer Euphoria too be honest and uploading the new build now also trying to get Euphoria working with 5.0.1 as it builds but refuses to boot.

• Dima_2005
  • Laatst online: 13-11 21:21

Dima_2005

T.net-verslaafde

Snap nog steeds niet wat die bedoelt... Maar goed, het werkt goed (iig de build van 02/12 - te lui om nog een update te flashen)
EDIT: ik heb het over de CM12 ROM, niet Euphoria :-\

[ Voor 17% gewijzigd door Dima_2005 op 04-12-2014 10:14 ]

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

• schumi2004
Dima_2005 schreef op donderdag 04 december 2014 @ 10:13:
Snap nog steeds niet wat die bedoelt... Maar goed, het werkt goed (iig de build van 02/12 - te lui om nog een update te flashen)
EDIT: ik heb het over de CM12 ROM, niet Euphoria :-\
Dat hij Euphoria prefereert boven zijn eigen build

/edit:
Zie net deze voorbij komen van OPPO zelf (R5)
http://global.oppo.com/nl/products/r5/

En is dit niet gewoon de OPO? (of nieuwe OP 2)
Vind notification led wel wat hebben.
http://global.oppo.com/nl/products/find7/

[ Voor 24% gewijzigd door schumi2004 op 04-12-2014 10:47 ]

• s0ulmaster
schumi2004 schreef op donderdag 04 december 2014 @ 10:42:
[...]

En is dit niet gewoon de OPO? (of nieuwe OP 2)
Vind notification led wel wat hebben.
http://global.oppo.com/nl/products/find7/
Ze hebben inderdaad veel gelijkenissen. OP is dan ook een dochter onderneming van OPPO en heeft de OPO aan de hand van de eerder uitgebracht find 7 gefabriceerd :+

OP prijst zichzelf alleen anders in de markt

tijd voor wat klusjes!

• schumi2004
s0ulmaster schreef op donderdag 04 december 2014 @ 11:21:
[...]

Ze hebben inderdaad veel gelijkenissen. OP is dan ook een dochter onderneming van OPPO en heeft de OPO aan de hand van de eerder uitgebracht find 7 gefabriceerd :+

OP prijst zichzelf alleen anders in de markt
De relatie OPO en OPPO kende ik al wel maar dat de OPO gebaseerd was op de Find7 was nieuw voor me, thanks.

Verwijderd

Nu alweer een tijd in bezit en eigenlijk nog steeds tevreden over de telefoon. Loop wel tegen een steeds erger wordend probleem aan. De WIFI receiver lijkt slechter en slechter te worden. Heb voor het werk een S5 en die heeft 100% bereik en de OPO kan niet eens meer het netwerk vinden. Dacht in eerste instantie dat hij gewoon een iets slechter ontvangst had dan al mijn telefoons/tablets/laptopt etc, maar nu lijkthet erop dat het alleen maar slechter wordt.

Daarnaast stoort hij soms flink als ik iemand aan de lijn heb.

Heeft iemand anders misschien ook deze ervaring?

• Tr4il
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-11 20:31
sdk1985 schreef op woensdag 03 december 2014 @ 14:46:
Is er trouwens een goede gratis App om te checken welke App zit te internetten? Heb namelijk constant ongeveer 4 Kpbs download aldus System Panel lite.
OS Monitor

Tadaaa

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op donderdag 04 december 2014 @ 12:33:
Nu alweer een tijd in bezit en eigenlijk nog steeds tevreden over de telefoon. Loop wel tegen een steeds erger wordend probleem aan. De WIFI receiver lijkt slechter en slechter te worden. Heb voor het werk een S5 en die heeft 100% bereik en de OPO kan niet eens meer het netwerk vinden. Dacht in eerste instantie dat hij gewoon een iets slechter ontvangst had dan al mijn telefoons/tablets/laptopt etc, maar nu lijkthet erop dat het alleen maar slechter wordt.

Daarnaast stoort hij soms flink als ik iemand aan de lijn heb.

Heeft iemand anders misschien ook deze ervaring?
Nee. Dit lijkt me iets voor de garantie.

Verwijderd

RoD schreef op donderdag 04 december 2014 @ 12:47:
[...]

Nee. Dit lijkt me iets voor de garantie.
Wat ik ook beetje bang voor. Na het vandaag goed in de gaten gehouden te hebben lijkt het toch weer een software achtig probleem te zijn. Telkens als ik wifi een keer aan of uit zet doet hij het weer. Jammer genoeg is de support via opo beetje matig. Zal eens een ticket indienen.

• Daiov97
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19-11 20:31
Is het rooten van de OPO het proberen waard? Ik had hiervoor een Note 1, die was zeker de root + custom roms nodig omdat hij op het eind niet normaal functioneerde met al die bloatware. De OPO stock draait echter al geweldig...

• sdk1985
Bedankt...

Het is de Ziggo Bapp die 2x een TCP listen heeft. Is dat met Cyanogenmod nog een beetje te blocken ofzo?

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-11 11:43

seninha

god's right foot

Heb sinds kort twee rare dingen.
Als eerste: kan telefoon met geen mogelijkheid in ART krijgen.
Telefoon start op nar gekozen te hebben maar daarna staat deze nog steeds op Dalvik.

En tweede: Ga ik naar mn apps dan staan deze niet meer op alfabetisch volgorde. Lijkt wel of ze nu gerangschikt zijn op installatie datum.
Iemand een idee hoe ik dit weer terug kan zetten?

Heb al bij instelling-apps gekozen voor alfabetisch volgorde maar dit geld alleen voor de lijst die je in beeld krijgt en niet daar waar ik normaal mn apps vind.

iRacing Profile Flickr

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-11 16:50
seninha schreef op donderdag 04 december 2014 @ 17:57:
Heb sinds kort twee rare dingen.
Als eerste: kan telefoon met geen mogelijkheid in ART krijgen.
Telefoon start op nar gekozen te hebben maar daarna staat deze nog steeds op Dalvik.

En tweede: Ga ik naar mn apps dan staan deze niet meer op alfabetisch volgorde. Lijkt wel of ze nu gerangschikt zijn op installatie datum.
Iemand een idee hoe ik dit weer terug kan zetten?

Heb al bij instelling-apps gekozen voor alfabetisch volgorde maar dit geld alleen voor de lijst die je in beeld krijgt en niet daar waar ik normaal mn apps vind.
1e weet ik niet, maar voor de 2e:

druk lang op het homescreen, dan zie je beneden 3 bolletjes staan. Als je daar op drukkt komt er een optie menu tevoorschijn :D

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-11 11:43

seninha

god's right foot

Bedankt. Pfff. blijkbaar een van de kids daar terecht gekomen en dit aangepast.

iRacing Profile Flickr

• mickk
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 24-10 10:32
Weet iemand hoe je je contacten van de opo op je simkaart zet?
Als ik importeren/exporteren -> importeren uit opslag -> alleen telefoon doe krijg ik ''geen vCard-bestand gevonden in opslag''
Terwijl wel al mijn telefoon nummers op de telefoon staan.
Als je een contact gaat bewerken kan je ook niet aanpassen waar je deze opslaat.
Iemand een idee?

• Marcva
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02:21
mickk schreef op donderdag 04 december 2014 @ 19:10:
Weet iemand hoe je je contacten van de opo op je simkaart zet?
Ik gebruik zelf MyPhoneExplorer. Die kijkt ook in de sim ("Telefoon"). Althans, daar ben ik vrij zeker van, hoewel ik zelf geen contacten op de sim heb......
Wellicht het proberen waard. Via dat progje kun je ook browsen door de bestanden op je OPO. En kopieren, verwijderen ed.
Gebruik de backup functie om contacten, sms ed via backup over te zetten naar en nieuwe telefoon. Hij roept bij het inlezen van de backup dat deze niet voor de betreffemde telefoon is bestemd, maar na het negeren van die melding kopieert 'ie netjes vanaf je PC.
Moet wel bekennen dat bij mij de sinds kort de sync-functie met Outlook niet meer werkt. Ogenschijnlijk wel (statusbalkje ed) maar feitelijk komen mutaties niet over. Dat is voor het eerst in 3 jaar oid. Moet ik nog mee aan de slag.

• Jantje_
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:18
Daimen schreef op donderdag 04 december 2014 @ 16:26:
Is het rooten van de OPO het proberen waard? Ik had hiervoor een Note 1, die was zeker de root + custom roms nodig omdat hij op het eind niet normaal functioneerde met al die bloatware. De OPO stock draait echter al geweldig...
Ik zou hem zeker rooten, alleen al om de DPI te kunnen aanpassen van de OPO.
Stock staat de DPI wel erg groot voor zo'n mooi scherm.

Vond het overigens vreemd dat dit stock niet mogelijk is,het veranderen van DPI, kom zelf van Slimkat op nexus 5, misschien toch iets te verwend geweest qua instel mogelijkheden.

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
M'n vrouw stootte net m'n toestel uit mn handen op de grond: scherm helemaal aan diggelen en reageert nergens meer op :( Morgen maar de verzekering eens bellen hoe we dit kunnen oplossen. Ik baal goed ieder geval...

• sdk1985
Cartman! schreef op donderdag 04 december 2014 @ 21:14:
M'n vrouw stootte net m'n toestel uit mn handen op de grond: scherm helemaal aan diggelen en reageert nergens meer op :( Morgen maar de verzekering eens bellen hoe we dit kunnen oplossen. Ik baal goed ieder geval...
Scheiden en aangifte doen?

Even serieus 300 euro vs eigen risico.. Ben benieuwd waar de verzekering mee komt :P .

• Cartman!
  • Niet online
Ik lees veel gevallen dat het gewoon onder inboedelverzekering valt, anders aansprakelijkheid van m'n vrouw. Neem aan dat t wel goed komt :)

• Marcva
M'n vrouw stootte net m'n toestel uit mn handen op de grond: scherm helemaal aan diggelen
Mijn oprechte deelneming :X
Maar ff for the record: had je ook iets van bescherming? M.a.w. : doet een eventueel hoesje / screenprotector wat 'ie moet doen?

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-11 00:21
Hier ook mijn diepste medeleven. Stiekem ben ook ik heel benieuwd of je enige vorm van protectie over het scherm had zitten?

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

• Frozen
  • Laatst online: 26-10 23:58

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Cartman! schreef op donderdag 04 december 2014 @ 21:30:
Ik lees veel gevallen dat het gewoon onder inboedelverzekering valt, anders aansprakelijkheid van m'n vrouw. Neem aan dat t wel goed komt :)
Rest in piece ( :9 )

Ik wil graag ook wel weten of je er enige vorm van bescherming om had zitten, zo ja welke vorm? Van hoe hoog is de telefoon gevallen en waarop? Ja op de grond is hij gevallen, niet op het plafond. Maar ik bedoelde meer van, op wat voor materiaal.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• Cartman!
  • Niet online
Nee, geen bescherming want ik vind het lelijk en onhandig...ding is al lomp zat :) Viel van ongeveer een ruime meter zo naar beneden op een hoek, scherm zt vol barsten en reageert niet meer op aanraking. Telefoon viel op laminaat (QuickStep, goed spul want geen deukje te zien ;) ) trouwens.

[ Voor 17% gewijzigd door Cartman! op 04-12-2014 22:43 ]

• pimsaint
Hmm dat is mij dus ook een keer gebeurd, maar dan op de grindvloer. Rechtsonder is er nu letterlijk een stuk van de zilveren rand gebrokkeld, erg lelijk. En hij is wat verbogen. Ook mijn hele scherm leek toen aan diggelen maar dat was gelukkig de Nilkin protector. Misschien tóch het overwegen waard, mocht de verzekering je een nieuwe gunnen :)

• Marcva
Cartman! schreef op donderdag 04 december 2014 @ 22:43:
Nee, geen bescherming want ik vind het lelijk en onhandig...
Volgende keer toch maar ff neuzen in
[OnePlus One] Accessoires
Of op Lexa natuurlijk want er is meer onhandig en lelijk :X
Serieus: wel benieuwd naar reparatiemogelijkheden en prijs i.r.t. een nieuwe. En wie die service uitvoert.

• cypher21
Cartman! schreef op donderdag 04 december 2014 @ 21:30:
Als het in je huis is gebeurd dan kun je idd proberen aanspraak te maken op je inboedelverzekering. Vaak zit hier een max van €200 aan op telefoons.
Aansprakelijkheidsverzekering kun je vergeten aangezien het je vrouw is. (Kan wel als het je kind is!)

• s0ulmaster
cypher21 schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 07:57:
[...]

Als het in je huis is gebeurd dan kun je idd proberen aanspraak te maken op je inboedelverzekering. Vaak zit hier een max van €200 aan op telefoons.
Aansprakelijkheidsverzekering kun je vergeten aangezien het je vrouw is. (Kan wel als het je kind is!)
deze link stelt dat je kinderen ook uitgesloten zijn.

tijd voor wat klusjes!

• Cartman!
  • Niet online
Net gebeld met Interpolis, ik moet met het toestel naar een reparateur. Als zij het kunnen maken dan kan ik de bon doorsturen en vergoeden ze die, als ze het niet kunnen maken dan moet ik daar een bewijsje van opsturen en krijg ik 299 euro overgemaakt voor een nieuwe. Glashelder :)

• cypher21
s0ulmaster schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 08:10:
[...]

deze link stelt dat je kinderen ook uitgesloten zijn.
Hangt van je verzekeraar af.
Ik heb (ook) interpolis. Daar is het wel meeverzekerd. Mijn zoontje heeft drie maanden geleden de tablet laten vallen en dit viel gewoon onder de dekking.
Netjes cartman!

• jahallow
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-03-2023
Jantje_ schreef op donderdag 04 december 2014 @ 20:38:
[...]

Ik zou hem zeker rooten, alleen al om de DPI te kunnen aanpassen van de OPO.
Stock staat de DPI wel erg groot voor zo'n mooi scherm.

Vond het overigens vreemd dat dit stock niet mogelijk is,het veranderen van DPI, kom zelf van Slimkat op nexus 5, misschien toch iets te verwend geweest qua instel mogelijkheden.
Ik kan je ook van harte aanraden om te rooten en je DPI naar 420 te verlagen.

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20-11 15:43
jahallow schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 08:50:
[...]

Ik kan je ook van harte aanraden om te rooten en je DPI naar 420 te verlagen.
Ik draai zelf 400 en dat werkt ook geweldig! Zoveel schermruimte en vind het niet te klein. :)

• s0ulmaster
@cypher

dank voor de verheldering en top dat je je telefoon gerepareerd/vergoed krijgt

tijd voor wat klusjes!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-11 17:04

MeltedForest

Lenny-t

Cartman! schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 08:23:
Net gebeld met Interpolis, ik moet met het toestel naar een reparateur. Als zij het kunnen maken dan kan ik de bon doorsturen en vergoeden ze die, als ze het niet kunnen maken dan moet ik daar een bewijsje van opsturen en krijg ik 299 euro overgemaakt voor een nieuwe. Glashelder :)
Onder je inboedelverzekering?
Cartman! schreef op donderdag 04 december 2014 @ 22:43:
Nee, geen bescherming want ik vind het lelijk en onhandig...ding is al lomp zat :) Viel van ongeveer een ruime meter zo naar beneden op een hoek, scherm zt vol barsten en reageert niet meer op aanraking. Telefoon viel op laminaat (QuickStep, goed spul want geen deukje te zien ;) ) trouwens.
Mijn QuickStep heeft ook al slachtoffers gemaakt (o.a. een LG G3). Gevaarlijke vloer :X

[ Voor 30% gewijzigd door MeltedForest op 05-12-2014 09:17 ]

• Armageddon_2k
  • Laatst online: 19-11 15:57

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

gyedema schreef op woensdag 03 december 2014 @ 11:26:
[...]

Heb ik eerder een keer gehad; alleen op een andere telefoon. Account even verwijderen op de telefoon en opnieuw aanmaken. Daarna was het weer ok. Bij mij dan...
Heb ik gedaan, maar na een dag of wat heb ik het probleem weer.
Alle stappen doorlopen en ik voldoe aan alle security eisen.
Het is super irritant dat ik nu mijn agenda niet meer kan vertrouwen.
floriz87 schreef op woensdag 03 december 2014 @ 12:07:
[...]
Gebruik je meerdere accounts (meerdere mail adressen)?
Ja, ik gebruik mijn Gmail en mijn zakelijke Exchange voor de agenda.

[ Voor 20% gewijzigd door Armageddon_2k op 05-12-2014 09:30 ]

• pimsaint
Is er hier iemand die wel eens Mifare chips (NFC) probeert te scannen met zijn/haar OPO? Dit probleem zou in 44S verhlopen moeten zijn, maar mijn OPO toont nog steeds geen resultaat en na het scannen van zo'n Mifare chip lijkt mijn NFC sensor te bevriezen.

• miggeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:20
pimsaint schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 09:38:
Is er hier iemand die wel eens Mifare chips (NFC) probeert te scannen met zijn/haar OPO? Dit probleem zou in 44S verhlopen moeten zijn, maar mijn OPO toont nog steeds geen resultaat en na het scannen van zo'n Mifare chip lijkt mijn NFC sensor te bevriezen.
ALs ik een mifare probeer te scannen gebeurd er totaal en volledig niets. Geen enkele melding van de OPO uberhaupt dat ie een kaart vindt.
Mijn HOX hiervoor, en mijn SGS3 hebben hier geen problemen mee.

• Cartman!
  • Niet online
Jep
Mijn QuickStep heeft ook al slachtoffers gemaakt (o.a. een LG G3). Gevaarlijke vloer :X
Zeker...goed spul ;)

• sdk1985
Ik haal overigens niet meer dan 33 Mbps via de Wifi op een paar cm van de router (link speed 65Mbps). Is dat normaal? Router is een bekende tp link 300N variant.

• einschtein
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 27-07-2022
sdk1985 schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 16:32:
Ik haal overigens niet meer dan 33 Mbps via de Wifi op een paar cm van de router (link speed 65Mbps). Is dat normaal? Router is een bekende tp link 300N variant.
Hoe is je wifi op andere apparaten?

33 mbp/s is niet zo heel slecht, hoor.

• Blauwschaap
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-11 21:53
Heeft iemand hier ervaring met het "Paypal reversen" van een order?

Ik heb direct na het bestellen van een One Plus de order geannuleerd via een ticket. Na een paar dagen had ik echter nog steeds geen reactie en toen las ik een soortgelijke ervaring van iemand die de tip gaf om in Paypal een geschil te openen zodat de status van de order op "Paypal reversed" komt te staan.

Nu staat mijn order dus op "Paypal reversed" en ik vraag me af hoe lang het nu gaat duren voor ik mijn geld terug krijg en of ik hiervoor nu nog actie moet ondernemen.

Mocht iemand hier ervaring mee hebben dan hoor ik het graag :)

• nielZify
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-11 23:15
Blauwschaap schreef op zondag 07 december 2014 @ 17:36:

Ik heb direct na het bestellen van een One Plus de order geannuleerd via een ticket. Na een paar dagen had ik echter nog steeds geen reactie en toen las ik een soortgelijke ervaring van iemand die de tip gaf om in Paypal een geschil te openen zodat de status van de order op "Paypal reversed" komt te staan.

Nu staat mijn order dus op "Paypal reversed" en ik vraag me af hoe lang het nu gaat duren voor ik mijn geld terug krijg en of ik hiervoor nu nog actie moet ondernemen.

Mag ik zo brutaal zijn om te vragen waarom je hem meteen weer cancelled? :?

• sdk1985
einschtein schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 23:41:
[...]

Hoe is je wifi op andere apparaten?

33 mbp/s is niet zo heel slecht, hoor.
Galaxy s2 ook 65mbit link speed.

Van het One Plus One forum
quote: blackflag486, post: 3355501, member: 41164
Yeah, I just tested it on all of my other wireless AC devices..

HTC ONE - Link Speed 263Mbps on the Wireless N/AC network

Nexus 5 - Link Speed 263Mbps on the Wireless N/AC network

OnePlus - Link Speed 65Mbps on the Wireless N/AC network..

Whatttt the heck? - Pictures attached..

Got it to come up as 390Mbps once, all other times 15/16 showed 65Mbps

Rebooted my phone, now showing 390Mbps.. Random wow.

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-11 18:29

Heb ook een ticket ingeschoten en na 6 dagen nog steeds geen response. Heb na 2 dagen een dispute geopend, en kreeg inderdaad ook de status Paypal reversed. Maar tot op heden niks gehoord, en geld is afgeschreven. Ik kijk het nog een paar dagen aan en dan upgrade ik de dispute tot een claim.

• Rafael
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Iemand een idee waarom de gallerij app een sync functie heeft in de account instellingen (Instellingen > Accounts > Gallerij)? Al wat proberen te zoeken, nog anderen stellen deze vraag maar nog niet direct een antwoord gevonden. Is dit enkel van toepassing als ik een andere account zoals bvb Dropbox koppel aan de gallerij? De meesten raden aan om die app uit te schakelen en een beter alternatief te gebruiken, maar ik ben toch benieuwd hoe dit net zit.

• schumi2004
Rafael schreef op zondag 07 december 2014 @ 19:29:
Iemand een idee waarom de gallerij app een sync functie heeft in de account instellingen (Instellingen > Accounts > Gallerij)? Al wat proberen te zoeken, nog anderen stellen deze vraag maar nog niet direct een antwoord gevonden. Is dit enkel van toepassing als ik een andere account zoals bvb Dropbox koppel aan de gallerij? De meesten raden aan om die app uit te schakelen en een beter alternatief te gebruiken, maar ik ben toch benieuwd hoe dit net zit.
Viel mij ook op ja dat deze een account heeft maar het doel ervan is mij onduidelijk.

• Quad
Je kan dropbox, Facebook, Flickr en Google+ toevoegen aan je gallery. Dan synct die ze.

Maak je een foto dan upload hij ze.

[ Voor 18% gewijzigd door Quad op 07-12-2014 19:37 ]

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• schumi2004
Quad schreef op zondag 07 december 2014 @ 19:36:
Je kan dropbox, Facebook, Flickr en Google+ toevoegen aan je gallery. Dan synct die ze.

Maak je een foto dan upload hij ze.
Das nog niet een verklaring waarom Gallery zelf een account heeft.
Dat DropBox etc dat doen alla, daar zie ik dan ook een account van maar van Gallery?!?!?!

• Quad
Blijkbaar maken er een aantal apps er gebruik van waardoor het nodig is. Ask Cyanogen. :P

De Gallery app schaart lokale opslag onder diensten, enige mogelijkheid die ik zie dat het daarom onder synchronisatie accounts staat.

[ Voor 43% gewijzigd door Quad op 07-12-2014 19:52 ]

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• sdk1985
Bij mij doet mijn notification light het niet meer. In het settings menu krijg ik hem wel aan, het lampje zelf is dus niet defect. Maar als ik een missed call heb, de telefoon oplaad of een whatsapp bericht krijg gaat het lampje mooi niet aan. Dit is ongeveer begonnen toen ik de BatteryGuru app heb geinstalleerd. Deze is er echter nu af en het werkt nog steeds niet.

Iemand een suggestie hoe ik de notifications weer werkende krijg?

edit: Het waren de quiet hours. Wat vreemd is aangezien ik expliciet "Disable notification light" heb uitgevinkt bij de settings voor Quiet hours".

[ Voor 25% gewijzigd door sdk1985 op 07-12-2014 20:16 ]

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11 00:21

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Ik heb een dag na mijn bestelling gecanceld .En gelukkig na 5 dagen mijn geld terug gehad, zonder Paypal geschil. Moest wel dreigen dat ik het verhaal op social media ging plaatsen.

Ik was onder de veronderstelling dat de meeste problemen software matig waren, en inmiddels al waren opgelost, maar toen ik na mijn bestelling ging lezen zag ik dat er teveel software en hardware problemen waren.Natuurlijk zijn een deel van de toestellen gewoon goed, maar had geen zin om diegene te zijn die net een van de ongelukkige is.

OPO heeft voor mij nog teveel problemen om het avontuur aan te durven.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• sdk1985
FrankGuthrie schreef op zondag 07 december 2014 @ 21:30:
[...]

OPO heeft voor mij nog teveel problemen om het avontuur aan te durven.
Ben benieuwd naar je probleem vrije alternatief. Samsung S4 topic wordt je ook niet vrolijk van om maar een random alternatief te noemen ;). De LG support wil je in ieder geval niets mee te maken hebben. Weet nog wel dat mijn LG DP1B geen YouTube video's afspeelde... Na 3 dagen teruggebeld, of mijn internet snelheid wel goed genoeg was... Informatie over verschillende roms was ook te hoog gegrepen |:( . HTC belooft updates die nooit komen. Blijft waarschijnlijk niks over als je op die manier gaat redeneren.

[ Voor 36% gewijzigd door sdk1985 op 07-12-2014 22:00 ]

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

sdk1985 schreef op zondag 07 december 2014 @ 21:57:
[...]

Ben benieuwd naar je probleem vrije alternatief. Samsung S4 topic wordt je ook niet vrolijk van om maar een random alternatief te noemen ;). De LG support wil je in ieder geval niets mee te maken hebben. Weet nog wel dat mijn LG DP1B geen YouTube video's afspeelde... Na 3 dagen teruggebeld, of mijn internet snelheid wel goed genoeg was... Informatie over verschillende roms was ook te hoog gegrepen |:( . HTC belooft updates die nooit komen. Blijft waarschijnlijk niks over als je op die manier gaat redeneren.
En de support van Oneplusone wil je wel mee maken 8)7

Ik heb meer vertrouwen in de hardware en software capabiliteit van de grote fabrikanten. Ik heb de andere topic gelezen hoor, maar in geen een zo ik zoveel problemen als op het Oneplus one forum. Alle fabrikant hebben hun defecten, maar bij OPO lijkt het percentage veel hoger te liggen dan bij andere fabrikanten.

Ik heb niks met updates, zo lang een telefoon gewoon doet wat ie moet doen, ik begrijp nooit de dorst naar de laatste updates.

Beetje jammer dat OPO aanhangers meteen andere telefoons erbij halen, maar doen alsof er geen problemen zijn met OPO....

Het is mooi dat er mensen zijn die een goeie telefoon hebben, maar ik durf het met OPO gewoon niet aan. Qua communicatie schort er gewoon teveel aan dat bedrijf, dus ik ben blij dat ik het niet heb gedaan. Ik blij met mijn keuze jij blij met de die jou. Leef en laat leven toch? Ik reageer op de post van iemand anders.

Russian Blue Neji
Kate Bush

• PilatuS
  • Niet online
Ik had een S4 en heb nu de OPO. Ik heb op de OPO precies dezelfde apps staan als op de S4 en doe er natuurlijk ook precies hetzelfde mee. Ik heb tot nu toe in 3 weken tijd geen enkel probleem gehad met deze telefoon. De batterijduur is ook nog eens flink beter als bij de S4.

Ik heb de S4 juist weg gedaan omdat deze met custom ROM problemen begon te geven. Met de S3 had ik precies hetzelfde gezeur met custom ROM's. Het loopt een jaar goed en daarna allemaal verschillende problemen. Nu lekker de OPO zodat ik niets meer met rooten en ROM's hoef te doen.

De S3 en S4 liepen wel weer prima met de stock ROM, maar ik kan echt totaal niet tegen die Samsung skin. Allemaal happy kleuren en onzin die ik niet wil. Met de OPO een zwart en blauw thema er op en daarmee precies het simpele strakke uiterlijk wat ik zoek. Met iedere andere telefoon moet je gaan rooten om dit voor elkaar te krijgen. Ik ben blij dat ik van het ROM gezeur af ben en nu een telefoon heb die uit de doos precies is wat ik zoek.

Edit: Dit is het thema wat ik draai. http://play.google.com/st...e.blueinfinitumfree&hl=en

Ik ken geen enkele andere telefoon die je zo kan krijgen zonder met ROM's aan de slag te gaan.
Ik heb meer vertrouwen in de hardware en software capabiliteit van de grote fabrikanten. Ik heb de andere topic gelezen hoor, maar in geen een zo ik zoveel problemen als op het Oneplus one forum. Alle fabrikant hebben hun defecten, maar bij OPO lijkt het percentage veel hoger te liggen dan bij andere fabrikanten.
Ik weet niet of het goed in te schatten is hoeveel problemen er met iets zijn. De OPO is nogal een Tweakers telefoon. Is er iets mis mee zie je het direct op internet terug. De gemiddelde Samsung gebruiker is geen Tweaker en die gaat ook niet gelijk bij ieder probleem op internet posten, die gaat naar de telefoonwikel toe.

Tuurlijk zijn er problemen mee, maar wat je in de shopsurvey ook ziet zijn de problemen. Voor ieder probleemgeval zijn er 10 bestellingen die goed gegaan zijn en gewoon prima zijn. Dit word alleen niet gepost daar. Van welke laptop je ook problemen gaat zoeken, je zal ze vinden. De vraag is alleen of dit iets over de kwaliteit van de laptop zegt. Zolang je nergens kan zien hoeveel telefoons er verkocht zijn en hoeveel er daarvan problemen hebben zal je nooit een goed beeld krijgen.

[ Voor 41% gewijzigd door PilatuS op 07-12-2014 22:30 ]

• pimsaint
Ik heb zelf twee OPO's (gehad): Een model uit juni en een model uit oktober dat ik nu gebruik. Met beide geen (hardwarematige) problemen ondervonden, de eerste overleefde een reisje naar Korea helaas niet. Dankzij mijn reisverzekering kon ik snel weer een nieuwe bestellen.

Daarnaast heb ik invites gedeeld met vrienden en familie. Ik ken nu zo'n 7 OPO-gebruikers en geen van alle hebben OPO-gerelateerde problemen. Toegeven, het model uit juni had wat problemen met het touchscreen maar die zij na update 38R verdwenen. Natuurlijk heb ik veel vragen gehad als "hoe los ik dit op?" maar die waren meer android-gerelateerd en ook eenvoudig op te lossen (instellingen of conflicten tussen apps).

Natuurlijk staat het hele internet vol met probleemsituaties aangaande de OPO. Maar we moeten denk ik niet vergeten dat voornamelijk daar de gebruikers zitten. Loop een willekeurige winkelstraat in en vraag men wat ze vinden van de OnePlus. Grote kans dat 80% geen flauw idee heeft waar je hebt over hebt.

[ Voor 6% gewijzigd door pimsaint op 07-12-2014 23:03 ]

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-11 11:36
Is er al iets bekend over dat hij ook op 800 mhz gaat werken voor 4G van kpn ?

ben erg geïnteresseerd in deze telefoon

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

PilatuS schreef op zondag 07 december 2014 @ 22:19:

Ik ken geen enkele andere telefoon die je zo kan krijgen zonder met ROM's aan de slag te gaan.

[...]

Ik weet niet of het goed in te schatten is hoeveel problemen er met iets zijn. De OPO is nogal een Tweakers telefoon. Is er iets mis mee zie je het direct op internet terug. De gemiddelde Samsung gebruiker is geen Tweaker en die gaat ook niet gelijk bij ieder probleem op internet posten, die gaat naar de telefoonwikel toe.

Tuurlijk zijn er problemen mee, maar wat je in de shopsurvey ook ziet zijn de problemen. Voor ieder probleemgeval zijn er 10 bestellingen die goed gegaan zijn en gewoon prima zijn. Dit word alleen niet gepost daar. Van welke laptop je ook problemen gaat zoeken, je zal ze vinden. De vraag is alleen of dit iets over de kwaliteit van de laptop zegt. Zolang je nergens kan zien hoeveel telefoons er verkocht zijn en hoeveel er daarvan problemen hebben zal je nooit een goed beeld krijgen.
Beetje onzin om te zeggen dat de OPO een tweakers telefoon is...... Het is gewoon een onaf product. En ik zie meer dat mensen het bedrijf door hun roze bril met hand en tand verdedigen, maar ik vertrouw ze niet.

Ik zal dan ook niemand in mijn omgeving het aanraden om voor het toestel te gaan.Als ik naar de Shopsurvey kijkt zie ik niet zoveel problemen bij de toestellen van andere fabrikanten, meer met de winkels die leveren 8)7. Nogmaals, als ik het forum ga lezen sla ik stijl achterover van het aantal mensen met problemen.

Enne beetje apart dat mensen het probleem met het scherm ontkennen. Er zijn forummers die het probleem hebben gevonden (statische elektriciteit)/ slechte isolatie van bepaalde onderdelen.

Russian Blue Neji
Kate Bush

• pimsaint
manii schreef op zondag 07 december 2014 @ 23:01:
Is er al iets bekend over dat hij ook op 800 mhz gaat werken voor 4G van kpn ?

ben erg geïnteresseerd in deze telefoon
Dat gaat ie niet. Het is een hardwarematige beperking en hoewel op sommige fora een bepaalde hack besproken wordt, blijft 800Mhz onbruikbaar.

[ Voor 45% gewijzigd door pimsaint op 07-12-2014 23:04 ]

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-11 11:36
pimsaint schreef op zondag 07 december 2014 @ 23:04:
[...]

Dat gaat ie niet. Het is een hardwarematige beperking en hoewel op sommige fora een bepaalde hack besproken wordt, blijft 800Mhz onbruikbaar.
erg jammer
Pagina: 1 ... 68 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor prijzen en levertijden: [OnePlus One] Levertijden & Prijzen

Voor accessoires: [OnePlus One] Accessoires
Posts die niet ontopic zijn worden verwijderd.~~~[/html]

[OnePlus One] ~~~~~~~[OnePlus One] Rooten & Custom ROM's

Posts die niet ontopic zijn worden verwijderd.