Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[OnePlus One] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 46 ... 101 Laatste
Acties:
  • 551.131 views

• pgs010
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-10 23:16
Ervaren jullie ook problemen met het zoomen tijdens het browsen? Als ik inzoom om een tekst beter te lezen dan zoomt hij maximaal in en lukt het me maar moeilijk om uit te zoomen.

• boppos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-11 13:50
Majesty schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 21:58:
[...]

Zoals al eerder gezegd gaat 4G echt niet alleen om snelheid.
waarom vind jij 4g dan wel gaan?

• Falastine
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-11 10:30

Falastine

Think about my signature...

Ik heb het toestel ook inmiddels batterij had ik meer van verwacht maar ik van de oppo n1 dus waarschijnlijk ben ik toen met extreem zwaar gebruik en nog 2 dagen goed verwend

Experience is what you get when you don't get what you want.....

• cedric_vb
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20-08 22:50
Ik heb sinds afgelopen dinsdag een OPO in mijn bezit maar het viel mij op dat bij mij de camera app niet aanwezig was op de telefoon. Ik probeerde het te starten met de cirkel uit het lockscreen maar toen gaf hij een venster let Camera gestopt aan. Ik heb al andere versies van CM geflasht maar de app komt er nooit op zou ik dit kunnen oplossen met een custom ROM? En zijn er nog mensen met dit probleem?

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11 21:58

DarkSide

theres no place like ::1

hmm vaag. heb gewoon nog de standaard rom op mijn OPO. Maar daar zit gewoon een camera app op.

Maar zie je hem ook niet in je app drawer? Of wat als je een factory reset uivoert?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
boppos schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 02:46:
[...]

waarom vind jij 4g dan wel gaan?
Latency met 4G is ook veel lager, ook een voordeel natuurlijk.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Stark
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-10 18:30
pgs010 schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 22:07:
Ervaren jullie ook problemen met het zoomen tijdens het browsen? Als ik inzoom om een tekst beter te lezen dan zoomt hij maximaal in en lukt het me maar moeilijk om uit te zoomen.
Geen last van.

• pgs010
Met de batterijduur gaat het nu veel beter. Het batterijprofiel staat nu op besparing en ik heb synchronisatie alleen ingesteld voor mijn contacten, agenda en google keep.

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:03

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Ik kan je vertellen dat het yellowband probleem niet met uv light opgelost kan worden. Net geprobeerd.

antwoorden van oneplus:

2de antwoord:
"Hi Danny,

Rest assured that there is minimal variance between devices. Depending on the circumstances such as ambient light level, screen brightness level, and also camera angle, the warm effect might look different in different cases. This is why some can see it and others can not.

If you are not fully satisfied with your OnePlus One, we are happy for you to return the device within 14 days of delivery. Once we approve your request and receive the package, we will refund you through PayPal."

Eerste antwoord:

"There are three different types of issues related to this.

One is where the screen is evenly warm - this is actually an intended effect as warmer screens offer more true-to-life colors than bluish screens. To adjust your screen hue manually, please go to Settings > Display & Lights > Screen Color > Custom > Hue.

Another is a warm effect across the bottom of the screen when viewed from certain angles at high brightness. To minimize bezels around the screen, we place the light sources very close to the edge of the display. To prevent excessive light leakage, the bottom edge is designed to be slightly opaque, which is why it appears warmer from certain angles.

If your screen has discoloured spots that expand over time, however, please send us a photo and we'll see whether it's a hardware issue."

[ Voor 87% gewijzigd door kromme op 04-10-2014 12:18 ]

Keep it calm...en lek mig de zuk

• Tweakr
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-11 06:59
Zeer jammer dat er geen SD kaart slot in zit, ik ben niet zo weg van de cloud. Ook vind ik persoonlijk een SD kaart handiger en veiliger met flashen, vooral in het geval wanneer het toestel ooit niet zou reageren via usb.

Voor de rest ziet het er allemaal goed uit.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Met 64gb is dat geen issue toch

• Rixos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-08 09:45
Ik heb in 2 jaar tijd op mijn galaxy s2 misschien 1 x gebruik gemaakt van mijn sd kaartje.
Met 64gb intern mis ik het echt totaal niet.

• Tweakr
Voldoende opslagruimte, maar het gaat mij met name om het veilige gevoel wat dan ontbreekt. Wat als het toestel niet doorstart? Of je moet een backup in recovery modus klaar hebben staan dan is het inderdaad geen probleem.

• Rixos
Tweakr schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 13:03:
Voldoende opslagruimte, maar het gaat mij met name om het veilige gevoel wat dan ontbreekt. Wat als het toestel niet doorstart? Of je moet een backup in recovery modus klaar hebben staan dan is het inderdaad geen probleem.
Gewoon af en toe een backup maken, dingen als foto's van vakanties etc. zet ik sowieso altijd op mijn computer.

• Tweakr
Ja dat is ook weer zo, het is ook wel het mooiste toestel wat op de markt is momenteel en dan moet je ook niet te kritisch zijn ;)

• Rixos
Tweakr schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 13:08:
Ja dat is ook weer zo, het is ook wel het mooiste toestel wat op de markt is momenteel en dan moet je ook niet te kritisch zijn ;)
Tja de een vindt het wel een probleem ik merk gewoon dat ik praktisch nooit gebruik maak van een sd slot en ik meer dan genoeg ruimte heb op de telefoon dus voor mij is het geen probleem. Maar dat moet ieder voor zichzelf bepalen natuurlijk. Wat je krijgt voor de prijs is gewoon ongekend met deze telefoon inderdaad.

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-10 23:58

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

kromme schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 12:12:
Ik kan je vertellen dat het yellowband probleem niet met uv light opgelost kan worden. Net geprobeerd.

antwoorden van oneplus:

2de antwoord:
"Hi Danny,

Rest assured that there is minimal variance between devices. Depending on the circumstances such as ambient light level, screen brightness level, and also camera angle, the warm effect might look different in different cases. This is why some can see it and others can not.

If you are not fully satisfied with your OnePlus One, we are happy for you to return the device within 14 days of delivery. Once we approve your request and receive the package, we will refund you through PayPal."

Eerste antwoord:

"There are three different types of issues related to this.

One is where the screen is evenly warm - this is actually an intended effect as warmer screens offer more true-to-life colors than bluish screens. To adjust your screen hue manually, please go to Settings > Display & Lights > Screen Color > Custom > Hue.

Another is a warm effect across the bottom of the screen when viewed from certain angles at high brightness. To minimize bezels around the screen, we place the light sources very close to the edge of the display. To prevent excessive light leakage, the bottom edge is designed to be slightly opaque, which is why it appears warmer from certain angles.

If your screen has discoloured spots that expand over time, however, please send us a photo and we'll see whether it's a hardware issue."
Als je nou de fix had toegepast die ik een paar dagen geleden al voor je gepost had. Dan zag je het niet meer en was het probleem opgelost.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• Rixos
Frozen schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 13:12:
[...]

Als je nou de fix had toegepast die ik een paar dagen geleden al voor je gepost had. Dan zag je het niet meer en was het probleem opgelost.
Ik heb alleen wel het idee dat de screenfilter mijn batterij sneller drained, ookal komt ie niet in het batterijoverzicht te staan. Kan het zijn dat hij de app zo heeft gemaakt dat ie uit het overzicht blijft?

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Sandyman538

SandstorM [148839]

Rixos schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 13:10:
[...]
Tja de een vindt het wel een probleem ik merk gewoon dat ik praktisch nooit gebruik maak van een sd slot en ik meer dan genoeg ruimte heb op de telefoon dus voor mij is het geen probleem. Maar dat moet ieder voor zichzelf bepalen natuurlijk. Wat je krijgt voor de prijs is gewoon ongekend met deze telefoon inderdaad.
Nee ik ook niet. Zelf maak ik geen hele bijzondere kiekjes met het toestel, maar de kiekjes die ik maak laat ik gewoon automatisch uploaden via wifi. Loop je maximaal een dagje achter als je eens geen wifi hebt. Dat is voor mij het belangrijkste wat in principe op de telefoon staat. De 'rest', zoals aantekeningen en emails zijn ook gewoon benaderbaar via een pc.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

• cellkuh
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 24-10 23:42

cellkuh

Tesla referral: marcel333963

Zijn hier meer mensen met het probleem dat ze slecht te verstaan zijn?
Heb hier de laatste tijd steeds meer last van en vooral als ik gebeld word. op het moment dat ik dan terug bel lijkt het beter.

Lijkt mij software matig iets omdat het random voorkomt....dus hopelijk is het te verhelpen
joostsozee schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 17:25:

Bellen klinkt als kabbelend water: Ik hoor van meerdere mensen die ik bel dat ze mij soms slecht kunnen verstaan. Het klinkt als of ik onder kabbelend water lig 8)7 .

[ Voor 39% gewijzigd door cellkuh op 04-10-2014 13:22 ]

• 0xl3y
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-11 15:12
cellkuh schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 13:19:
Zijn hier meer mensen met het probleem dat ze slecht te verstaan zijn?
Heb hier de laatste tijd steeds meer last van en vooral als ik gebeld word. op het moment dat ik dan terug bel lijkt het beter.

Lijkt mij software matig iets omdat het random voorkomt....dus hopelijk is het te verhelpen
Ik heb dit probleem ook. Als ik bel en gebeld wordt is het volume zeer laag. Kan de persoon die belt amper verstaan.
Iemand enig idee hoe dit opgelost kan worden?
Had ergens gelezen dat dit al opgelost zou moeten zijn door de laatste update van CM maar ik heb er alvast nog steeds problemen met.

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10 17:38
Ik heb eens wat foto's gemaakt s avonds bij leiden ontzet en vond overdag het al niet super. s Avonds waren echt best slecht. Net alsof hij geen stabisatie heeft en de lens 1 sec laat openstaan. Met als gevolg bewogen foto's, en zelfs overbelichte plekken waar een lamp zich bevond. Ik kan ook nergens de shuttertijd op 1/20 sec instellen dat zou wel fijn zijn. Google cam geprobeerd was ook geen succes.

Kan dit beter?

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• kromme

kromme

Frozen schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 13:12:
[...]

Frozen, dit is geen fix....iets verbloemen. Ik ga hem terug sturen of verkopen denk ik.

ik heb de screenfilter geprobeerd....dan zie je een rand waar de fiter stopt :? 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door kromme op 04-10-2014 21:01 ]

• Takenzo
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
cedric_vb schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 08:31:
Ik heb sinds afgelopen dinsdag een OPO in mijn bezit maar het viel mij op dat bij mij de camera app niet aanwezig was op de telefoon. Ik probeerde het te starten met de cirkel uit het lockscreen maar toen gaf hij een venster let Camera gestopt aan. Ik heb al andere versies van CM geflasht maar de app komt er nooit op zou ik dit kunnen oplossen met een custom ROM? En zijn er nog mensen met dit probleem?
Dit had ik ook, dit komt omdat je de standaard gapps hebt geflashed. Je moet die van mokee hebben (http://rom.mk/gapps) , die is vrij kaal van zichzelf, maar je kan de overige Apps zelf uit de playstore halen.

• Yoshi
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-10 18:27
0xl3y schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 13:22:
[...]

Ik heb dit probleem ook. Als ik bel en gebeld wordt is het volume zeer laag. Kan de persoon die belt amper verstaan.
Had ergens gelezen dat dit al opgelost zou moeten zijn door de laatste update van CM maar ik heb er alvast nog steeds problemen met.
De mensen van CM "weten" ervan, en zij hebben gezegd dat het softwarematig is, dus zou toch bij één van de volgende updates in orden moeten zijn :-)

if it is not broken, don't fix it!

• Rixos
Ik ga vandaag voor het eerst proberen de telefoon in ART mode te zetten in plaats van Dalvik. Schijnt dat apps dan echt bliksemsnel openen. Ben wel benieuwd of ik er nog een beetje batterijleven aan over hou.

• Quad
  • Nu online
Bij ART zou de accu in theorie langer mee moeten gaan omdat het compilen bij installeren al gebeurd en niet bij elke opstart. En de apps dus sneller opstarten.

Ik heb hem al op ART gezet, geen compatibiliteit problemen geconstateerd zover.

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-11 21:34
Afbeeldingslocatie: http://94.210.61.133/forumafbeeldingen/Screenshot_2014-10-04-15-50-15.png

Swiftkey voor slechtzienden?? :)
Ik heb niks aan de instellingen veranderd , wel een ander theme geinstalleerd zou dat daar aan kunnen liggen?
Check ook die enorme komma en punt :X

• Rixos
Quad schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 15:07:
Bij ART zou de accu in theorie langer mee moeten gaan omdat het compilen bij installeren al gebeurd en niet bij elke opstart. En de apps dus sneller opstarten.

Ik heb hem al op ART gezet, geen compatibiliteit problemen geconstateerd zover.
Goed om te horen, wat vindt je er van tot nu toe? Merk je verschil in de snelheid van de telefoon, het openen van apps etc?

• yeth3119
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-10 17:25
Hebben jullie het ook dat de processor niet boven de 1036Mhz gaat?

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Sandyman538

SandstorM [148839]

yeth3119 schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 18:12:
Als ik in 'betterbattery stats' kijk is mijn max tot nu toe 2,46GHz

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-11 21:32
yeth3119 schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 18:12:
Op powersave? Zet hem eens balanced.

• Frozen
  • Laatst online: 26-10 23:58

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

kromme schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 14:17:
[...]

Frozen, dit is geen fix....iets verbloemen. Ik ga hem terug sturen of verkopen denk ik.

ik heb de screenfilter geprobeerd....dan zie je een rand waar de fiter stopt :? 8)7
Het knopje gradient gezien?

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• bordeauxactive
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-01-2022
Tweakr schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 12:52:
Zeer jammer dat er geen SD kaart slot in zit, ik ben niet zo weg van de cloud. Ook vind ik persoonlijk een SD kaart handiger en veiliger met flashen, vooral in het geval wanneer het toestel ooit niet zou reageren via usb.

Voor de rest ziet het er allemaal goed uit.
Deze waarschijnlijk iets voor jou :) http://www.meenova.com/st/p/mrg2.html
Gaat ook via de OTG, maar voor transfers heen/weer lijkt me uitstekende oplossing (wacht nog op die van mij)

Verwijderd

Rixos schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 15:57:
[...]

Goed om te horen, wat vindt je er van tot nu toe? Merk je verschil in de snelheid van de telefoon, het openen van apps etc?
ART is echt een verademing. Zowel qua snelheid van het openen van de apps als qua batterijleven. Ik zit alleen maar op wifi omdat het abonnement even stilstaat, dus dat vreet al extra energie, maar toch haal ik de 7,5 uur SOT verdeeld over 2 dagen zonder extra bij te laden. Een verademing. ART is nog niet geoptimaliseerd, dus het zou zo moeten zijn dat sommige apps niet optima werken en zouden crashen, maar daar heb ik nog niets van gemerkt. Heb de tel toch al een paar weken op ART staan nu.

• Rixos
Verwijderd schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 10:56:
[...]

ART is echt een verademing. Zowel qua snelheid van het openen van de apps als qua batterijleven. Ik zit alleen maar op wifi omdat het abonnement even stilstaat, dus dat vreet al extra energie, maar toch haal ik de 7,5 uur SOT verdeeld over 2 dagen zonder extra bij te laden. Een verademing. ART is nog niet geoptimaliseerd, dus het zou zo moeten zijn dat sommige apps niet optima werken en zouden crashen, maar daar heb ik nog niets van gemerkt. Heb de tel toch al een paar weken op ART staan nu.
Ik heb gister ART geprobeerd, de apps openden inderdaad een stukje sneller. Maar op 1 of andere manier vond ik het minder 'smooth' aanvoelen als dalvik, de animaties leken iets gehaaster af en toe een klein stottertje, ook leek mijn battery sneller te drainen. Ik ben weer terug geswitcht naar dalvik. Misschien dat ik het nog een keertje goed ga testen. 7,5 SOT is echt super, ik haal meestal max 5-6 uur dan heb je zeker je brightness heel laag staan?

• Beekforel
  • Laatst online: 12:56

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

ComTech schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 15:57:
[afbeelding]

Swiftkey voor slechtzienden?? :)
Ik heb niks aan de instellingen veranderd , wel een ander theme geinstalleerd zou dat daar aan kunnen liggen?
Check ook die enorme komma en punt :X
Had ik gister ook ineens, na een herstart was het over. Was ook met themes in de weer geweest dus vermoed dat het daarvan komt.

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 10:56:
[...]

Ik zit alleen maar op wifi omdat het abonnement even stilstaat, dus dat vreet al extra energie.
Wifi gebruikt heel wat minder energie dan 3G naar mijn idee.
Ik merk duidelijk verschil in batterijgebruik als ik veel thuis ben, in de weekenden bijvoorbeeld.
Als ik aan het werk ben heb ik nooit wifi en gaat de accu veel sneller leeg.
En dan heb ik het niet alleen over de OnePlus, maar ook over al mijn eerdere telefoons.

MG4 Luxury - Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

• BleuZ
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-11 11:45
Oxellaar schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 13:53:
[...]

Wifi gebruikt heel wat minder energie dan 3G naar mijn idee.
Ik merk duidelijk verschil in batterijgebruik als ik veel thuis ben, in de weekenden bijvoorbeeld.
Als ik aan het werk ben heb ik nooit wifi en gaat de accu veel sneller leeg.
En dan heb ik het niet alleen over de OnePlus, maar ook over al mijn eerdere telefoons.
+1

• kromme

kromme

Frozen schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 21:19:
[...]

Het knopje gradient gezien?
Vanmorgen inderdaad dat knopje aangezet... maar het b;ijft me steken dat het product eigenlijk niet voldoet.
Zal wel een muggenzifter zijn op dat gebied.
TRekt die app je batterij niet veel sneller leeg? Kan dit geen kwaad voor het scherm? Inbranden etc?

• anessie
Had deze week plots enorme battery drain van google services, deze fix toegepast en batterij is er weer super op vooruit gegaan!

http://forum.xda-develope...services-battery-t2832525

• Sloty
  • Laatst online: 04-11 19:21
0xl3y schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 13:22:
[...]

Ik heb sinds een paar dagen dat de microfoon niet werkt tijdens bellen. Speaker phone werkt wel en whatsapp voice message werkt ook gewoon 8)7

Heb al ge-update naar nightly build, full factory gereset, andere kernel, aanpassingen in mixer_paths.xml bestand maar krijg het met geen mogelijkheid meer werkend :?

Heb een ticket aangemaakt bij oneplus en verwachte reactietijd is 10 dagen.
Geweldig dat de primaire functie van een telefoon niet werkt! Vrij frustrerend dit en heb nu zeker spijt van mijn aankoop :(

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:46

HaTe

haat niet

anessie schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 17:52:
Had deze week plots enorme battery drain van google services, deze fix toegepast en batterij is er weer super op vooruit gegaan!

http://forum.xda-develope...services-battery-t2832525
Ik heb het zelfde! Kom geen 2 dagen meer door waar ik dat eerst wel deed. Ben benieuwd.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

• cedric_vb
  • Laatst online: 20-08 22:50
DarkSide schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 08:35:
hmm vaag. heb gewoon nog de standaard rom op mijn OPO. Maar daar zit gewoon een camera app op.

Maar zie je hem ook niet in je app drawer? Of wat als je een factory reset uivoert?
Hij staat nergens op de telefoon en als ik google camera installeer zegt hij dat hij niet kan verbinden met de camera. Ik heb al een Factory reset gedaan en ook de originele ROM geflasht maar dit lost niets op

• HansAnders07
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-11 03:21
Ik heb zojuist de One Plus One besteld.
Ben benieuwd hoe die bevalt, gebruik momenteel de Htc One (M7),
meer mensen die deze overstap gemaakt hebben?

• Takenzo
  • Nu online
cedric_vb schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 14:10:
[...]

Hij staat nergens op de telefoon en als ik google camera installeer zegt hij dat hij niet kan verbinden met de camera. Ik heb al een Factory reset gedaan en ook de originele ROM geflasht maar dit lost niets op
heb je:
Takenzo schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 14:23:
[...]

Dit had ik ook, dit komt omdat je de standaard gapps hebt geflashed. Je moet die van mokee hebben (http://rom.mk/gapps) , die is vrij kaal van zichzelf, maar je kan de overige Apps zelf uit de playstore halen.
al geprobeerd?

(zie http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2779806)

• jcpearl
  • Laatst online: 13-08-2023
HansAnders07 schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 14:35:
Ik heb meerdere htc one m7's gehad. Ik vind Sense een hele mooie android skin: licht en strak. de camera van de htc one m7 vond ik echt wel een tegenvaller. De OPO is heerlijk snel, zonder skin en een goede camera.

• DarkSide

DarkSide

HansAnders07 schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 14:35:
Heb ook mijn M7 verruild voor een OPO.
Ben een grote HTC fan. En vind Sense als skin erg mooi.

Maar ben zeer tevreden over mijn OPO. Wel jammer dat de OPO niet zo makkelijk mijn all contacten kan vullen met foto's van Linked in, FB en WA.
Gebruik daar nu Sync.Me voor.

Voor de rest een Top Toestel

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• kromme

kromme

Ik heb de software fix nu draaien om de gele band te doen verdwijnen. Maar nu geeft hij uiteraard op een zwarte achtergrond een blauwe schijn. OPO zelf reageert gewoon niet meer. Ik denk dat ik het maar via paypal ga spelen. Vind het zonde want ik wil eigenlijk gewoon een goede OPO. :(... De telefoon zelf vind ik super!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:10
kromme schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 16:35:
Ik heb de software fix nu draaien om de gele band te doen verdwijnen. Maar nu geeft hij uiteraard op een zwarte achtergrond een blauwe schijn. OPO zelf reageert gewoon niet meer. Ik denk dat ik het maar via paypal ga spelen. Vind het zonde want ik wil eigenlijk gewoon een goede OPO. :(... De telefoon zelf vind ik super!
Hoort erbij,dat kon je al weten.Maar je kan hem 1 keer omruilen voor een andere,meestal eentje die ook teruggestuurd is.succes

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• ComTech
Vandaag de telefoon voor het eerst de hele dag in gebruik genomen.
Had nog geen hoesje voor op het werk is dat wel beter voor de telefoon.

Maar wat me meteen opvalt is dat het accu gebruik op 3g enorm is.
Heb normaal (met mijn Nexus 5) aan het eind van de werkdag nog minimaal 70% over maar nu nog maar 56%.
Je kan ook precies zien wanneer ik weer thuis ben op wifi dan gaat de lijn ineens recht lopen.
Meer mensen zo'n hoog accu gebruik op 3g?

Afbeeldingslocatie: http://94.210.61.133/forumafbeeldingen/IMG_201410061453.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door ComTech op 06-10-2014 19:00 ]

• anessie
Recent iets over gelezen maar ik kan me nu de bron niet meer herinneren. Zoek eens op xda/oneplus forums.

[ Voor 19% gewijzigd door anessie op 06-10-2014 20:00 ]

• Linus_BE
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-11 12:52
Mijn OPO vandaag ontvangen :) ben zeer tevreden. Geen gele band te zien, gesprekken zijn klaar en duidelijk en met touch screen ook geen problemen. Mijn Galaxy Nexus mag op (verdiend) pensioen.

• ComTech
Recent iets over gelezen maar ik kan me nu de bron niet meer herinneren. Zoek eens op xda/oneplus forums.
Even gezocht maar nog niets specifiek gevonden.
Er wordt wel veel over battery drain van Google play services gezegd.
Maar daar heb ik geen last van.
Heb nu maar even tasker ingezet die zet op bepaalde tijden of als ik wifi verbinding heb 3g naar 2g.

• Xiaoyao
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-12-2021
FIXED

Het lijkt erop dat m'n simkaart niet werkt in combi met de OnePlus One. Als ik de APN instellingen invoer en op save klik, verdwijnen ze en zijnN ze nergens meer terug te vinden. Qua mobiele netwerken kan de One alleen Vodafone, T-Mobile en KPN vinden, terwijl m'n sim op Tele2 zit helaas.

Heb ook al gegoogled en het lijkt erop dat meer mensen hier last van hebben. In de 5 plus threads die ik vond, is helaas nergens een oplossing geboden. Hier iemand hetzelfde of iets vergelijkbaars overkomen? Zo ja, hoe heb je het opgelost?

Heb het volgende al geprobeerd:

Aan en uit zetten
Mobilele netwerken uit / aan zetten
APN settings iets wijzigen van het voorgestelde
Automatisch beschikbare netwerken kiezen
Netwerken zoeken
Roaming staat aan
Vliegtuig stand aan / uit
Voorkeurstype netwerk op 3g gezet. (ook lte geprobeerd)

Het enige wat ik op dit moment nog kan bedenken is een nieuwe simkaart aanvragen... Maar dan zijn we weer een week verder...

Oplossing: De APN instellingen (alle 6+) kwamen allemaal naar voren op het moment dat ik de sim kaart er voor de 5de keer in stak.

[ Voor 7% gewijzigd door Xiaoyao op 06-10-2014 22:09 ]

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Even over 4G...
Ik dacht dat alleen in sommige steden de juiste frequentie werd gebruikt.
Nu woon ik in Zeeland en rij daar ook vaak rond voor mijn werk.
Tot mijn verbazing heb ik op sommige plaatsen gewoon LTE ontvangt(Vodafone), zoals bijvoorbeeld vanmorgen bij het Veerse meer.
Ik had begrepen dat de 800 frequentie juist alleen in dicht bebouwde stedelijke gebieden gebruikt zou worden.
Dus Zeeland was eigenlijk de laatste plaats waar ik het zou verwachten.

MG4 Luxury - Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

• anessie
[b][message=43011053,noline]
Ik had begrepen dat de 800 frequentie juist alleen in dicht bebouwde stedelijke gebieden gebruikt zou worden.
Dus Zeeland was eigenlijk de laatste plaats waar ik het zou verwachten.
Landelijke gebieden hebben net meer aan 800mhz (band 20) vanwille het grotere bereik. 1800/2600 mhz zal vooral in steden aangeboden worden vanwege de hogere snelheid.

Vodafone heeft licenties voor 800/1800 mhz en je zal net in een gebied wonen dat ook dekking heeft voor "Iphone 5 4g" zijnde 1800 mhz: http://www.4g.nl/4g-dekking/4g-dekking-vodafone/

http://www.gsmhelpdesk.nl...g-netwerken-lte-netwerken
Wikipedia: List of LTE networks
(artikel uit UK)

Two different 4G Frequency Spectrum Bands were offered at the auctions and they have slightly different strengths. The 800 MHz band is excellent at proving long-range and indoor coverage, while the 2600 MHz spectrum is better at proving high-speed and covering densely populated areas - thanks to it's higher capacity. In addition to the 2 spectrum's auctioned, EE use a third band (1800MHz) to provide 4G - which offers a nice balance between the two other bands.

[ Voor 55% gewijzigd door anessie op 07-10-2014 00:51 ]

• bordeauxactive
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-01-2022
Xiaoyao schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 22:01:
FIXED

..knip..
Oplossing: De APN instellingen (alle 6+) kwamen allemaal naar voren op het moment dat ik de sim kaart er voor de 5de keer in stak.
Ook gehad met mijn sim (MTV via Tmobile).. niet een Oneplus kwaaltje vermoed ik.. heb met mijn sim namelijk exact hetzelfde gehad in 2 anders toestellen (Iphone 4S.. 4x steken en Samsung S4.. 2x steken).. geen idee waarom, op het oog niks mis met de simkaart.. bij de eerste phone dacht ik nog.. mwah stofje/vuiltje.. nu gok ik de kaart zelf.. vreemde is dat alsie het eenmaal doet.. dan ook nooit meer gezeur (tot je hem er weer uithaalt.. ik laat hem lekker zitten.. Oneplus.. eindelijk een mooi huis voor deze sim :P )

• pgs010
Ik heb al eerder gepost over de batterijduur. De telefoon ging bij mij een hele dag mee als ik het batterijprofiel op energiebesparing had staan. Een hele dag doen met het batterijprofiel op gebalanceerd lukte mij niet. Dit bleef aan mij knagen aangezien de processor bij energiebesparing op maximaal 1036MHz staat.
Gisteren ben ik begonnen met het gebruiken van ART en ik moet zeggen dat ik heel tevreden ben over de batterijduur. Het profiel staat op gebalanceerd en ik heb nog 33% over na 18 uur gebruik met redelijk wat on screen time.

• Quad
  • Nu online
Al een factory reset geprobeerd?

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• pgs010
Quad schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 01:05:
Al een factory reset geprobeerd?
Ik ben nu juist tevreden. De telefoon is al sinds 7:30 uur van de lader af en de batterij is nog steeds niet leeg. Zorgeloos een (super lange) dag halen is voor mij voldoende.

• HansAnders07
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-11 03:21
DarkSide schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 14:44:
[...]

Heb ook mijn M7 verruild voor een OPO.
Ben een grote HTC fan. En vind Sense als skin erg mooi.

Maar ben zeer tevreden over mijn OPO. Wel jammer dat de OPO niet zo makkelijk mijn all contacten kan vullen met foto's van Linked in, FB en WA.
Gebruik daar nu Sync.Me voor.

Voor de rest een Top Toestel
jcpearl schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 14:39:
[...]

Ik heb meerdere htc one m7's gehad. Ik vind Sense een hele mooie android skin: licht en strak. de camera van de htc one m7 vond ik echt wel een tegenvaller. De OPO is heerlijk snel, zonder skin en een goede camera.
Super, goed om te horen! Ben heel benieuwd hoe het mij gaat bevallen, One (M7) is eigenlijk niet aan vervanging toe maar kreeg een invite, dus kon het niet laten!
Order staat op processing!

• Drwho1
  • Laatst online: 10:22
HansAnders07 schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 08:19:
[...]

[...]

Super, goed om te horen! Ben heel benieuwd hoe het mij gaat bevallen, One (M7) is eigenlijk niet aan vervanging toe maar kreeg een invite, dus kon het niet laten!
Order staat op processing!
Hehe, herkenbaar. Mijn Nexus 5 was ook niet aan vervanging toe...maar dan krijg je een invite te pakken en dan ben je om. Nexus 5 nog deftig kunnen verkopen (prijsdaling te verwachten door nakende opvolger), uiteindelijk maar 60 euro moeten opleggen en ik kan weer mee tot een volgende flagshipkiller... O-)

[ Voor 4% gewijzigd door Drwho1 op 07-10-2014 08:48 ]

• DarkSide

DarkSide

Ik lees nu een paar keer over batterijprofiel op energie besparing.
Maar waar vind ik dat? Niet dat ik klachten heb over de accuduur. ik kom echt makkelijk de dag door.
Beter dan mijn HTC one

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Mijn vriendin heeft nu ook een One Plus! Alleen zij kreeg bij het installeren een melding (zag het niet goed helaas) dat er een update beschikbaar was voor de icons en heeft nu voor veel meer apps die vierkante icons. O.a. Facebook en Whatsapp. Ik heb die update niet gekregen, maar kan dit ook nergens vinden? Iemand die mij hieraan kan helpen?

Nevermind, is gelukt.

[ Voor 4% gewijzigd door Beekforel op 07-10-2014 10:15 ]

• BleuZ
  • Laatst online: 18-11 11:45
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9jUbkCt.jpg

• Rixos
Nieuwe update is uit:

https://forums.oneplus.ne...1s-38r-ota-is-out.136950/

This CM 11S 38R release comes with a new firmware that improves the responsiveness of the touchscreen; a new and very cool lockscreen; the ability to take photos in RAW format, enhanced audio capabilities (now the One lets you play high resolution music—24 bit, 96/192khz—flac/alac/wav files without resampling); now that health is that important, we’ve added ANT+ support; and a slew of bug fixes we know you’ve been asking for.

Added method for users to report bugs directly to Cyanogen.
Added pause button during video recording.
Improved battery life.
Fixed issues with camera exposure compensation stuck in ‘auto’.
Fixed issues with ‘4G Preferred’ option not connecting to 3G data.
Fixed issues with delay in torch activation.
Fixed issues with unresponsive screen requiring reboot.
Fixed issues with static in speaker when changing volume while headset plugged in.
Fixed issues with rotation not triggering when rotated slowly.
Fixed issues with Quiet Hours / system UI causing battery drain on last day of month.
Fixed issues with camera not starting when LED torch is already on.
Fixed issues with Bluetooth volume low on connection.

[ Voor 21% gewijzigd door Rixos op 07-10-2014 09:29 ]

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
DarkSide schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 08:49:
Ik lees nu een paar keer over batterijprofiel op energie besparing.
Maar waar vind ik dat? Niet dat ik klachten heb over de accuduur. ik kom echt makkelijk de dag door.
Beter dan mijn HTC one
Dit.
IK heb CM gehad op mijn Sensation en daar kon ik de kloksnelheid enzo ook aanpassen, maar bij de OPO vind ik het niet terug.

Update wordt hier nog niet gevonden btw.

• Rixos
Dat klopt, de updates worden altijd langzaam aan uitgerold dus niet voor alle toestellen tegelijk. Ik heb hem ook nog niet.

• Quad
  • Nu online
vinom schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 09:36:
[...]

Dit.
IK heb CM gehad op mijn Sensation en daar kon ik de kloksnelheid enzo ook aanpassen, maar bij de OPO vind ik het niet terug.

Update wordt hier nog niet gevonden btw.
Instellingen, systeem, prestaties.

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• DarkSide

DarkSide

CPU gevonden. Maar dan moet je developer mode aanzetten.

Batterij nog niet gevonden.

• Quad
  • Nu online
Staat bovenaan, profiel.

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• cypher21
  • Laatst online: 01-11-2024
38R zip kan hier gevonden worden:
http://goo.gl/LYDqIN

telefoon is hier aan t updaten :)
edit: foutmelding... Hmm vanavond nog maar eens kijken dan...

[ Voor 13% gewijzigd door cypher21 op 07-10-2014 10:05 ]

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:41

psyy138

blackbulls.nl

De OPO net ook in ART modus gezet, ben benieuwd, vond al dat de OPO lang mee kan maar meer is altijd beter. Daarnaast hier ook nog geen update gevonden.

Vanochtend was me telefoon opeens 14% dacht huh, blijkt dat ik de usb kabel niet goed in de telefoon heb gedrukt... usb kabel sluit bij de OPO toch veel strakker aan als bij de N5, wat ik trouwens alleen maar beter vind.

O.R.C. Black Bulls Rugby

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

psyy138 schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 10:07:
De OPO net ook in ART modus gezet, ben benieuwd, vond al dat de OPO lang mee kan maar meer is altijd beter. Daarnaast hier ook nog geen update gevonden.

Vanochtend was me telefoon opeens 14% dacht huh, blijkt dat ik de usb kabel niet goed in de telefoon heb gedrukt... usb kabel sluit bij de OPO toch veel strakker aan als bij de N5, wat ik trouwens alleen maar beter vind.
Ik heb hem ook sinds een paar dagen in ART draaien. Sindsdien wel wat gedoe met m'n Exchange mail, krijg regelmatig "Exchange Services stopped" in beeld. :/

Verder draait het wel prima!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Beekforel schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 10:12:
[...]

Ik heb hem ook sinds een paar dagen in ART draaien. Sindsdien wel wat gedoe met m'n Exchange mail, krijg regelmatig "Exchange Services stopped" in beeld. :/

Verder draait het wel prima!
"Gelukkig" maak ik daar geen gebruik van, heb me mail allemaal aan gmail gekoppeld.
Welke ik overigens niet op me telefoon wil hebben, zo populair ben ik nou ook weer niet :X :O

O.R.C. Black Bulls Rugby

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Zojuist ART aangezet en dan ook profiel op Batterysaving. Nu nog de update installeren en eens kijken of de batterij duur er op vooruit gaat en nóg beter kan!

• ComTech
Is de ota update gewoon te installeren als je franco kernel hebt draaien twrp recovery en nog wat andere mods (adaway)?

• cypher21
ComTech schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 10:20:
Is de ota update gewoon te installeren als je franco kernel hebt draaien twrp recovery en nog wat andere mods (adaway)?
Kunt het allicht proberen, ik krijg een foutmelding, kan nu hier de zip niet editten, maar moet ff die md5 checks uit het update script slopen...

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-11 16:35
ComTech schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 10:20:
Ben zojuist naar 33R gegaan en ik ben nu mijn TWRP en root access kwijt. Thuis maar weer even TWRP met fastboot terugflashen + superSU :/ .

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:54

GurbY{nl}

GurbY{nl}

we’ve added ANT+ support
Dat vind ik wel een hele interessante.. Ben wat aan de google geslagen maar kan niet helemaal zeker zeggen of je nu zonder enige hardware add-on op je telefoon ANT+ apparaten kunt koppelen....?

Anders gezegd: kan ik met de update straks rechtstreeks mijn Garmin Forerunner horloge uitlezen op de telefoon...??

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

gyedema schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 10:28:
[...]
Dat vind ik wel een hele interessante.. Ben wat aan de google geslagen maar kan niet helemaal zeker zeggen of je nu zonder enige hardware add-on op je telefoon ANT+ apparaten kunt koppelen....?

Anders gezegd: kan ik met de update straks rechtstreeks mijn Garmin Forerunner horloge uitlezen op de telefoon...??
ANT+ wat? 8)7

O.R.C. Black Bulls Rugby

• cypher21
gyedema schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 10:28:
[...]

Als het goed is wel ja.

• Takenzo
  • Nu online
floriz87 schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 10:28:
[...]

Ben zojuist naar 33R gegaan en ik ben nu mijn TWRP en root access kwijt. Thuis maar weer even TWRP met fastboot terugflashen + superSU :/ .
Zie developer options > Update CM recovery

Als je deze uitvinkt zal hij in het vervolg je custom recovery niet overschrijven bij een update.

• thedon46
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13-10 11:58
cypher21 schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 10:02:
38R zip kan hier gevonden worden:
http://goo.gl/LYDqIN

telefoon is hier aan t updaten :)
edit: foutmelding... Hmm vanavond nog maar eens kijken dan...
kan iemand deze zip even side loaden? die download is namelijk door iedereen met een 1+1 overladen en werkt daarom niet meer

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

thedon46 schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 11:02:
[...]

kan iemand deze zip even side loaden? die download is namelijk door iedereen met een 1+1 overladen en werkt daarom niet meer
Binnen een minuut binnen hier...

• cypher21
thedon46 schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 11:02:
[...]

https://www.mediafire.com/?dhiibdwsvk14kgu
Met aangepast script om checks te omzeilen

• thedon46
en waarom moeten die checks omzeild worden dan? omdat je op 33R moet zitten?

• cypher21
thedon46 schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 11:06:
[...]

en waarom moeten die checks omzeild worden dan? omdat je op 33R moet zitten?
Je MOET sowieso op 33R zitten, anders moet je die zip ook niet gebruiken.

Als je dingen hebt aangepast (volume control oid) dan falen de checks en kun je niet updaten.
In deze zip is het Updater script aangepast en die MD5 checks zijn eruit gehaald.

• thedon46
aha, nee ik zit al op 33R dus vandaar dacht ik al dat ik die niet nodig zou hebben.

thanks voor de link!

• Yoshi
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-10 18:27
maar je gaat volgens mij toch nog steeds een app nodig hebben? ant+ dient trouwens voornamelijk voor rechtstreeks van machines en uit te lezen, en voor apparaten onderling (cadanssensor en vermogenssensor bv), niet voor achteraf te zien welke route je gelopen hebt.

if it is not broken, don't fix it!

• cypher21
white modder schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 11:12:
[...]

maar je gaat volgens mij toch nog steeds een app nodig hebben? ant+ dient trouwens voornamelijk voor rechtstreeks van machines en uit te lezen, en voor apparaten onderling (cadanssensor en vermogenssensor bv), niet voor achteraf te zien welke route je gelopen hebt.
Je hebt er idd een app voor nodig (weet niet welke) maar de ondersteuning voor het ANT+ protocol is nu iig toegevoegd aan 38R

Update staat er hier op iig!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:46
Kan iemand de cameranext.apk van de 38R delen?

• cypher21

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

cypher21 schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 11:14:
[...]

Je hebt er idd een app voor nodig (weet niet welke) maar de ondersteuning voor het ANT+ protocol is nu iig toegevoegd aan 38R

Update staat er hier op iig!
Ik gebruik o.a. Garmin Connect en Sporttracks om via ANT+ de data van de FR af te halen. Zou leuk voor op vakantie en zo zijn als de data rechtstreeks via de tel geupload kunnen worden!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

In datzelfde topic lees ik dat Franco kernel (23) niet compatible is met 38R. Al mensen die dat kunnen bevestigen of ontkennen?

• kromme

kromme

Amaze86 schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 18:22:
[...]

Hoort erbij,dat kon je al weten.Maar je kan hem 1 keer omruilen voor een andere,meestal eentje die ook teruggestuurd is.succes
Maar dat mag ook niet volgens de wet toch? Ik hoor toch een nieuw product te krijgen? En wat als deze ook yellow banding heeft? Misschien beter het geld terug vragen. Nieuwe bestellen?

of het zien als een wijze les, geen troep meer bestellen uit china. (begin er een beetje verbitterd over te worden).

• cypher21
gyedema schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 11:32:
[...]

In datzelfde topic lees ik dat Franco kernel (23) niet compatible is met 38R. Al mensen die dat kunnen bevestigen of ontkennen?
kan ik helaas (net als in dat topic ;) )bevestigen.
38R OTA weer opnieuw kunnen flashen.

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-11 16:09

Chakotay

Lick here to continue

Ha, eindelijk de nieuwe update beschikbaar. Nou wachten tot de telefoon hem OTA oppakt, of er ergens een nieuwe mirror komt :) (die goo.gl van hierboven is tevaak gedownload, en ik heb liever een originele ipv modified versie)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Pagina: 1 ... 46 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor prijzen en levertijden: [OnePlus One] Levertijden & Prijzen

Voor accessoires: [OnePlus One] Accessoires
Posts die niet ontopic zijn worden verwijderd.~~~[/html]

[OnePlus One] ~~~~~~~[OnePlus One] Rooten & Custom ROM's

Posts die niet ontopic zijn worden verwijderd.