Zeau, na een aantal daagjes de OpO in bezit een paar dingen neerpennen:
Ik kom van een iPhone 5, op zich niet ontevreden van iOS en eigenlijk blijf ik erbij dat dat tot nog toe het enige OS is waarvan ik echt weinig problemen gehad heb of instabiliteit of zoiets van "verdorie dat werkt weer niet"
Bij Android (of CYM op de OpO) zijn er een aantal dingen die me storen:
- Waze draait en de optie voor het lockscreen tegen te houden staat aan: toch valt ie regelmatig zonder aanwijsbare reden in lock
- Ik vind persoonlijk de camera relatief traag en de foto's niet van bepaald goede kwaliteit. Gisteren in een slecht verlichte feestzaal wat foto's proberen te maken en het merendeel slaagt daar toch een beetje tegen... In goed daglicht lijken de foto's wel ok-ish maar ook niet dat ik er zo warm van werd als in eerste instantie bij reviews...
- In Google Market moet ik 8 van de 10 keer een applicatie twee keer proberen te installeren/downloaden (telkens een foutcode), getest zowel op verschillende wifi netwerken als mobiele netwerken. Bij de tweede keer installeren/downloaden gaat het altijd goed...
- De camera heb ik al meerdere keren in het begin (afkloppen, laatste 24h niet meer) gehad dat hij zei "cannot connect to camera".
Aan de andere kant is het niet allemaal kommer en kwel, de One Plus One is een supersnel toestel wat heel soepel aanvoelt, het scherm is prima in orde en de batterijduur helemaal.
Hier en daar zo wat mixed feelings over de overstap, en dan heb ik toch vaak zoiets van "he verdorie, Android of consoorten laten toch vaak steekjes vallen en het werkt toch nooit (bijna) feilloos", en dat is een gevoel wat ik wel bij de iPhone's had... Ik had nu het idee om te "investeren" in een toptoestel (ok, het is veel minder geld dan wat je betaalt voor een Galaxy S5) en dito hardware, maar ik heb toch weer zo het gevoel dat Android het net weer niet is... Nu ja, even afwachten, wie weet draai ik bij.