[OnePlus One] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 101 Laatste
Acties:
  • 550.651 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lees de topicwaarschuwing.

[ Voor 89% gewijzigd door RoD op 17-06-2014 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 13:34
doggy1 schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 15:37:
[...]
Hoeft toch geen groot probleem te zijn als het Chinese versie is. Alleen CM er op zetten en zelfs die zit er soms al op
http://www.lenteen.de/and...oneplus-one-telopone.html
Schijnt niet altijd goed te werken in Europa.

En: http://forums.oneplus.net...-one-from-scalpers.35689/

[ Voor 12% gewijzigd door barrymossel op 17-06-2014 16:05 . Reden: linkje bijgevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-09 00:17
Lees de topicwaarschuwing.

[ Voor 90% gewijzigd door RoD op 17-06-2014 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jahallow
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-03-2023
barrymossel schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 10:22:
[...]

Die worden eind van de week geleverd, als alles goed gaat.
Weet je al wel of alle bugs er uit zijn op de 64GB die je gaat krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
jahallow schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 08:36:
[...]

Weet je al wel of alle bugs er uit zijn op de 64GB die je gaat krijgen?
Er zijn er een paar die de 64GB al hebben en nog niet alles is opgelost blijkbaar. Bugs met bluetooth muziek afspelen. Speakergeluid blijkbaar nog wat laag (heb ik zelf geen last van, maar dat is voor iedereen lastig), maar verder heb ik nog niet veel klachten gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:17

DarkSide

theres no place like ::1

Hoe is de bel kwaliteit?
Hoor verhalen dat behalve het geluid opnemen bij filmpjes. De algemene bel kwaliteit ook wat teleurstellend zou zijn.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
DarkSide schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 10:57:
Hoe is de bel kwaliteit?
Hoor verhalen dat behalve het geluid opnemen bij filmpjes. De algemene bel kwaliteit ook wat teleurstellend zou zijn.
Ik bel eerlijk gezegd nooit. Maar ik heb er alleen vóór de eerste OTA iets van gemerkt dat het geluid te zacht zou zijn. Volgens mij heb ik hem nu zelfs lager gezet. Zou na die eerste OTA ook opgelost moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:17

DarkSide

theres no place like ::1

ok mooi.
Hou dit toestel toch goed in de gaten als mogelijke opvolger. Maar ik bel toch nog regelmatig met mijn mobiel. Dus bel kwaliteit is wel redelijk belangrijk

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
  • Laatst online: 09-08 09:45
Het ziet er naar uit dat 'early supporters' op dit moment worden beloond met invites, zoals te zien is op het OPO forum. Goede zet en verdiend, hopen dat het balletje nu een beetje gaat rollen en dat wij binnenkort allemaal de telefoon kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yusunoha
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-08 06:18
Rixos schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 16:12:
Het ziet er naar uit dat 'early supporters' op dit moment worden beloond met invites, zoals te zien is op het OPO forum. Goede zet en verdiend, hopen dat het balletje nu een beetje gaat rollen en dat wij binnenkort allemaal de telefoon kunnen krijgen.
ik ben lid #88.572
ik hoop dat het balletje wel wat sneller gaat rollen, anders kan het nog wel even duren voordat ik een OPO kan krijgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabuto_Raiger
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-08 10:53

Kabuto_Raiger

Let's DDR!!!

Rixos schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 16:12:
lid 5081 hier en ja, ik heb de notice gekregen :Y
So much hype atm xD

Dance Dance Revolution

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4WardNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16:39
Ik ben lidnummer 8427 kom ik zojuist achter, terwijl ik dacht dat ik vrij laat m'n account aan had gemaakt (blijkt 18 april te zijn).
Nouja, mooie verrassing natuurlijk :)

Weet echter nog niet of ik er al wel zeker van ben dat ik het toestel wil kopen, aangezien m'n HTC One X momenteel ook nog functioneert.
Dat is echter iets wat ik dan ter plekke wel kan bekijken :+

[ Voor 4% gewijzigd door 4WardNL op 18-06-2014 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabuto_Raiger
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-08 10:53

Kabuto_Raiger

Let's DDR!!!

4WardNL schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 19:52:
Ik ben lidnummer 8427 kom ik zojuist achter, terwijl ik dacht dat ik vrij laat m'n account aan heb gemaakt.

Weet echter nog niet of ik er al wel zeker van ben dat ik het toestel wil kopen, aangezien m'n HTC One X momenteel ook nog functioneert.
ach luxe probleem enzo :+
me Xperia Z1 kan dan mooi naar mammie
heeft die ook eens een High end toestel _O-

Dance Dance Revolution

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yusunoha
4WardNL schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 19:52:
Ik ben lidnummer 8427 kom ik zojuist achter, terwijl ik dacht dat ik vrij laat m'n account aan heb gemaakt.

je kunt altijd nog je invite verkopen als je die krijgt.
als je het nog vroeg genoeg doet zijn er nog mensen die er wel geld voor willen betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-07 21:55

Salmon

.NET developer

Heeft iemand de teardown van de OnePlus One van IFixit gezien? Bron: Android Authority

Korte samenvatting van AA:
The verdict – a rather mixed 5 out of 10. This means that the device isn’t as tricky to get into and repair as the HTC One M8, which scored a pitiful 1/10. However, there are some more questionable design decisions which might lead to a few headaches, should the worst happen to your new handset.

Unfortunately, the biggest problems are found with the parts that are most likely to ever need replacing, the battery and the display panel. Oddly, the battery’s connector is trapped underneath a plastic panel which is screwed down, meaning that you will have to break the tools out to simply change in a fresh battery. In other words, the battery is not readily replaceable.

The display has a similarly frustrating issue, as the LCD part is glued on to the digitizer glass. The problem with this, not uncommon, design decision is that an entire replacement will be needed even if you only crack the top part of the display, making replacements more troublesome and expensive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yusunoha
Salmon schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 23:06:
Heeft iemand de teardown van de OnePlus One van IFixit gezien? Bron: Android Authority

[...]
geeft me toch een gevoel wat ik met wat anderen al over heb gehad met de Oneplus One
goedkoop is duurkoop. het is een mooie apparaat voor een lage prijs, maar krijg je er problemen mee...

als je dan zo gaat nadenken, als de OPO het maar en jaar volhoud, en de andere flagship telefoons 2 jaar, dan kom je toch op ongeveer dezelfde prijs uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Yusunoha schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 10:46:
[...]

geeft me toch een gevoel wat ik met wat anderen al over heb gehad met de Oneplus One
goedkoop is duurkoop. het is een mooie apparaat voor een lage prijs, maar krijg je er problemen mee...

als je dan zo gaat nadenken, als de OPO het maar en jaar volhoud, en de andere flagship telefoons 2 jaar, dan kom je toch op ongeveer dezelfde prijs uit
Je hebt gewoon 2 jaar garantie hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch31
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 03-08-2021
TS heeft het over 4G (LTE) ondersteuning en dekking maar hoe zit het met 3G?

Ik heb een Vodafone 3G abbo en volgens de specs (http://www.mobiele-telefo...us/one-64gb/specificaties) wordt HSDPA etc.wel ondersteund. Nu ben ik geen expert op 3G/4G gebied, maar volgens mij betekent dit dat 3G van Vodafone geen probleem zou moeten opleveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
Salmon schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 23:06:

[...]
Lijkt mij wel mee te vallen toch? De batterij is simpel te vervangen, en met beetje schroeven kom je ook bij het scherm.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Dutch31 schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 11:01:
TS heeft het over 4G (LTE) ondersteuning en dekking maar hoe zit het met 3G?

Ik heb een Vodafone 3G abbo en volgens de specs (http://www.mobiele-telefo...us/one-64gb/specificaties) wordt HSDPA etc.wel ondersteund. Nu ben ik geen expert op 3G/4G gebied, maar volgens mij betekent dit dat 3G van Vodafone geen probleem zou moeten opleveren?
Klopt. 3G zal bij iedere provider in NL gewoon perfect werken. Zelf heb ik T-Mobile en daar werkte het prima (ben sinds begin van de maand over op 4G - eindelijk dekking hier).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauritsDe
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-03 13:35
Stel dat ik de OPO in handen krijg, maar ik hoef hem niet. Wat zijn jullie er dan bereid om voor te betalen, de 64gb variant, die ongeopend in de doos zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:54

Dima_2005

T.net-verslaafde

Dat vind ik bijzonder ambetant... Mensen die hem speculatief kopen. En zo krijgen mensen die hem echt willen niet :(
Ik zie dat er nu rond de 400€ verkocht worden.

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauritsDe
  • Laatst online: 08-03 13:35
Dima_2005 schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 21:48:
Dat vind ik bijzonder ambetant... Mensen die hem speculatief kopen. En zo krijgen mensen die hem echt willen niet :(
Nee, ik wil hem zelf ook wel, maar ik kan wel even wachten en als ik hem nou met winst kan verkopen, dan koop ik er later nog een voor mij zelf. Zo maak ik wat geld en krijgt er iemand een One.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
Yusunoha schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 10:46:
[...]

Hu? Ziet er allemaal goed uit hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
MauritsDe schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 21:51:
[...]

Nee, ik wil hem zelf ook wel, maar ik kan wel even wachten en als ik hem nou met winst kan verkopen, dan koop ik er later nog een voor mij zelf. Zo maak ik wat geld en krijgt er iemand een One.
Helemaal mee eens. Jij hebt geluk gehad (of moeite gedaan) en de telefoon kunnen bestellen. Daardoor mag je best wat winst maken. Ik heb hem gewonnen en die staat nu ook te koop. Momenteel bod €404...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
Dima_2005 schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 21:48:
Dit is inderdaad wel erg jammer, maar het was te verwachten van het invite systeem.
Ik moet zeggen dat ik eerder ook meer heb geboden voor een one plus one maar ik blij dat dit niet is doorgegaan. Een groot gedeelte van de lol van het kopen van deze telefoon komt voor mij van de prijs/kwaliteit verhouding. Als ik hem dan duurder ga kopen is daar toch een gedeelte van weg. Dus ik heb gewoon gekozen om geduldig te zijn. Nogmaals ik wil geen vingers wijzen naar mensen die invites of de telefoon met winst verkopen, maar snap ook dat dit frustrerend is voor mensen die al maanden op de telefoon wachten terwijl julli er al 1 hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
http://www.trustedreviews...n-delay-due-to-font-error

Ze hebben een verkeerd lettertype op de achterkant gezet. :F

[ Voor 15% gewijzigd door D-TECH op 20-06-2014 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Graag prijzen en levertijden in het topic dat in de topicwaarschuwing staat genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stark
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-09 23:56
Het begint nu echt triest te worden. Stelletje amateurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yusunoha
Stark schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 14:43:
[...]

Het begint nu echt triest te worden. Stelletje amateurs.
nou... in feite zijn het ook amateurs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-08 22:28
Djeez, dan ben je toch echt slecht bezig.
CE is een keurmerk waar je gewoon de templates van de site kan downloaden. Als je dat al zomaar 'er ff opzet' wil ik niet weten wat er met de rest is gebeurd.

Ik begin meer en meer het vertrouwen te verliezen in bedrijven die met fantastische specs beginnen te zwaaien maar waarvan de implementatie om van te huilen is.
Dan heb je nu nog eens de generatie die denkt dat alles op te lossen is met firmware fixes, maar foute design issues blijven gewoon fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Laatst online: 11-09 15:40
MauritsDe schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 21:44:
Stel dat ik de OPO in handen krijg, maar ik hoef hem niet. Wat zijn jullie er dan bereid om voor te betalen, de 64gb variant, die ongeopend in de doos zit.
aanschafprijs + verzendkosten, ouwe sjacheraar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Luke-san schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 15:10:
[...]

Djeez, dan ben je toch echt slecht bezig.
CE is een keurmerk waar je gewoon de templates van de site kan downloaden. Als je dat al zomaar 'er ff opzet' wil ik niet weten wat er met de rest is gebeurd.

Ik begin meer en meer het vertrouwen te verliezen in bedrijven die met fantastische specs beginnen te zwaaien maar waarvan de implementatie om van te huilen is.
Dan heb je nu nog eens de generatie die denkt dat alles op te lossen is met firmware fixes, maar foute design issues blijven gewoon fout.
Over welke foute design issues heb je het dan? En begin ajb niet over dat CE logo. Dat is inderdaad erg dom. Heel erg dom. Maar over de hardware an sich kun je pas oordelen als je een tijdje met de telefoon hebt kunnen werken/spelen. Dat je aan de kwaliteit twijfelt kan ik begrijpen, maar dan moet je de telefoon niet kopen. De telefoon komt uit de Oppo fabriek, dus erg slecht zal het ook niet zijn.\

Ik heb de net de 64GB versie binnen en hij voelt echt heerlijk aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jahallow
  • Laatst online: 08-03-2023
barrymossel schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 16:13:
[...]

Over welke foute design issues heb je het dan? En begin ajb niet over dat CE logo. Dat is inderdaad erg dom. Heel erg dom. Maar over de hardware an sich kun je pas oordelen als je een tijdje met de telefoon hebt kunnen werken/spelen. Dat je aan de kwaliteit twijfelt kan ik begrijpen, maar dan moet je de telefoon niet kopen. De telefoon komt uit de Oppo fabriek, dus erg slecht zal het ook niet zijn.\

Ik heb de net de 64GB versie binnen en hij voelt echt heerlijk aan :)
NICE! ga je er een nieuwe review over schrijven? Of wordt ie meteen doorverkocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
jahallow schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 16:32:
[...]

NICE! ga je er een nieuwe review over schrijven? Of wordt ie meteen doorverkocht?
Ligt eraan wat de gek me bied. Anders komt er zeker een dezer dagen een nieuwe review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:26

basdej

OutSystems Consultant

Als het goed is ontvang ik maandag mijn invite :D Heb de race op dag 1 gewoonnen :P Hebben mensen die de One al in bezit hebben, al andere invites gekregen?

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
basdej schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 17:28:
Als het goed is ontvang ik maandag mijn invite :D Heb de race op dag 1 gewoonnen :P Hebben mensen die de One al in bezit hebben, al andere invites gekregen?
Heb er drie weg kunnen geven als winnaar van Smash the Past. Verder heeft nog niemand weggeef invites gehad geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 21:42

RobertowNL

For your gear!

Zojuist een Chinese versie ontvangen. Ben benieuwd!
http://imgur.com/a/8XAyr

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yusunoha
RobertowNL schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 14:52:
Zojuist een Chinese versie ontvangen. Ben benieuwd!
http://imgur.com/a/8XAyr
via welke website heb je deze besteld? ben wel benieuwd of de chinese versies ook bevallen, want die invites... zucht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Yusunoha schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 15:02:
[...]

via welke website heb je deze besteld? ben wel benieuwd of de chinese versies ook bevallen, want die invites... zucht
Via Aliexpress tijdens een sale via mijn Russische ''vrienden'':
http://togetho.ru/campaign/oneplus_one_03june/
Ging uiteindelijk nog een coupon, discount en togetho korting vanaf waardoor ik uiteindelijk 272 euro heb neergelegd voor het toestel.

Helaas heb ik wat problemen met Dev-host op dit moment, wil graag CM11S maar ik kan niet bij de files.

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchJudge
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:21
RobertowNL schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 15:27:
[...]

Via Aliexpress tijdens een sale via mijn Russische ''vrienden'':
http://togetho.ru/campaign/oneplus_one_03june/
Ging uiteindelijk nog een coupon, discount en togetho korting vanaf waardoor ik uiteindelijk 272 euro heb neergelegd voor het toestel.

Helaas heb ik wat problemen met Dev-host op dit moment, wil graag CM11S maar ik kan niet bij de files.
Voor de 16 of 64 gb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yusunoha
de pagina linkt naar een 16GB model

5.5" OGS FullHD / Snapdragon 801
3GB Ram / 16GB Rom
3100mAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

De chinese versie bestaat voorlopig vooral uit 16GB modellen. 64GB zijn zeer moeilijk te verkrijgen en hebben meestal wachttijden van zo'n 10 werkdagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 15:44
Ze hebben hun eigen schaarste gecreëerd, en dan zorg je natuurlijk wel dat wat beschikbaar is, de relatief 'duurdere' versie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Iemand die weet wanneer / of / waar die covers te koop zullen zijn...

Kan een OnePlus overnemen, maar die heeft een hele kleine coverbeschadiging.
Mierenn*#ker als ik ben wil ik alles altijd tip top in orde hebben dus ik twijfel om hem over te nemen of niet.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FE3KA
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-08 16:26
Voor de mensen die deze telefoon willen kopen, ik zou even hier naar kijken: http://forums.oneplus.net...youve-gone-too-far.42971/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skizzik0
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-09 11:58
CLB schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 13:40:
Iemand die weet wanneer / of / waar die covers te koop zullen zijn...

Kan een OnePlus overnemen, maar die heeft een hele kleine coverbeschadiging.
Mierenn*#ker als ik ben wil ik alles altijd tip top in orde hebben dus ik twijfel om hem over te nemen of niet.
Als het een 16GB pre-production model betreft (ik heb 't vermoeden dat dat hier 't geval kan zijn) dan schijnt het zo te zijn dat de style-covers daar niet op passen. Er zijn een paar clipjes verandert in het productiemodel.

[ Voor 3% gewijzigd door Skizzik0 op 25-06-2014 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik volg de ontwikkelingen rond de OPO al vanaf het begin op Tweakers en hun eigen fora aangezien ik zeer enthousiast was over hun product en visie. Ik moet zeggen dat mijn vertrouwen en geduld wel erg op de proef wordt gesteld. Deadline na deadline wordt overschreden, gelimiteerde communicatie naar gebruikers, een naar mijn mening oneerlijk invite systeem, zwakke excuses of verantwoording met betrekking tot software en hardware gebreken.

Vandaag ook weer zoiets over de gele band onderaan het scherm:
http://forums.oneplus.net...youve-gone-too-far.42971/
OPO zelf daarentegen beweert dat dat bewust gedaan is:
https://forums.oneplus.net/threads/re-yellow-screen.40239/
En heeft een poging gedaan te bewijzen met een vaag wedstrijdje, waarin ook nog een paar invites weggeven zijn, dat het scherm van de OPO toch minstens even goed is als concurrenten.
http://forums.oneplus.net...ich-one-is-the-one.42475/

Zijn er tweakers hier, zoals barrymossel, die al in het bezit zijn van de OPO en deze gele band ook opgevallen zijn? Zoja, is het storend bij verschillende lichtsterkten van zowel het scherm als de omgeving?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chindi
  • Laatst online: 28-10-2023
Op het OPO NL-talig forum is er een member die enkel een lichte gele schijn heeft bij een volledig wit scherm, bij gewoon gebruik valt het niet op.

Als je je eigen post quote, zie je zowel je member nummer als het volgnummer van de post:
. Zelf member 9000, hopelijk dus vlug een invite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Ik ben 7957. Mixed feelings, maar zou hem wel bestellen als ik een invite kreeg.

Kan dat gele niet van lijm komen? Zie je wel vaker bij spoedklussen

[ Voor 31% gewijzigd door 418O2 op 26-06-2014 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 23:57:
Ik volg de ontwikkelingen rond de OPO al vanaf het begin op Tweakers en hun eigen fora aangezien ik zeer enthousiast was over hun product en visie. Ik moet zeggen dat mijn vertrouwen en geduld wel erg op de proef wordt gesteld. Deadline na deadline wordt overschreden, gelimiteerde communicatie naar gebruikers, een naar mijn mening oneerlijk invite systeem, zwakke excuses of verantwoording met betrekking tot software en hardware gebreken.

Vandaag ook weer zoiets over de gele band onderaan het scherm:
http://forums.oneplus.net...youve-gone-too-far.42971/
OPO zelf daarentegen beweert dat dat bewust gedaan is:
https://forums.oneplus.net/threads/re-yellow-screen.40239/
En heeft een poging gedaan te bewijzen met een vaag wedstrijdje, waarin ook nog een paar invites weggeven zijn, dat het scherm van de OPO toch minstens even goed is als concurrenten.
http://forums.oneplus.net...ich-one-is-the-one.42475/

Zijn er tweakers hier, zoals barrymossel, die al in het bezit zijn van de OPO en deze gele band ook opgevallen zijn? Zoja, is het storend bij verschillende lichtsterkten van zowel het scherm als de omgeving?
Ja, er is geel. Nee, voor mij is het niet storend. Ja, ik kan me voorstellen dat het voor anderen wél storend is. De 16GB zag er mijn inziens beter uit qua scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Apart, kan me niet voorstellen dat ze andere beeldschermen in de 16gb en 64 gb stoppen. Als het niet teveel gevraagd is, zou je een keer een foto van een wit beeldscherm kunnen maken, eventueel in licht en donkere situatie? Ik geloof eerder een objectieve mede tweaker dan een eventueel bewerkte foto van OPO zelf.

EDIT
Laat maar. In je signature kan ik zien dat je hem al verkocht hebt :+ . Ik moet zeggen dat ik mezelf toch langzaam weer terug aangetrokken voel tot de Find 7, vooral nu de noodzaak groot wordt door een falende batterij van de sgs 3. Helaas, ik had het OPO erg gegund.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2014 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nvm

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2014 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yusunoha
Verwijderd schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 12:17:
64GB Sandstone Black
Telefoon eindelijk binnen _/-\o_
Tip: gebruik géén express shipping, levering was16 dagen gerekend vanaf bestelling :(

1e indruk TOP 8)
Formaat is perfect, afwerking is super.
Ligt geweldig lekker in de hand mede door de wat opgeruwde back-cover.
Nadeel: moet hem gaan instellen :+
heb je plannen om een uitgebreide review over de One te schrijven?
blijf toch altijd wel benieuwd wat de nederlanders van de telefoon vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skizzik0
Verwijderd schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 12:17:
64GB Sandstone Black
Telefoon eindelijk binnen _/-\o_
Tip: gebruik géén express shipping, levering was16 dagen gerekend vanaf bestelling :(

1e indruk TOP 8)
Formaat is perfect, afwerking is super.
Ligt geweldig lekker in de hand mede door de wat opgeruwde back-cover.
Nadeel: moet hem gaan instellen :+
Veel plezier met je telefoon. :D
Kwam hij vanuit Hong Kong? Ze sturen momenteel niet vanuit Duitsland vanwege dat CE logo gezeur.
Zou je trouwens even een witte pagina op kunnen zetten en kijken of jij last hebt van het gele-vlek-onderin verhaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nvm

[ Voor 126% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2014 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skizzik0
Ik had de "verklaring" van OnePlus al gelezen maar ik geloof er eerlijk gezegd niet zo in, fabeltjes over de backlight... Ik heb nog nooit gele backlight bleed meegemaakt en sowieso zie je backlight bleed op een donker scherm, niet een licht scherm.
Daar komt ook nog eens bij dat OPPO hetzelfde probleem had met hun Find 7a en daar wél iets aan heeft gedaan.
Interessante oplossing trouwens, kan nooit veel kwaad om gewoon de brightness een paar dagen op maximum te houden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nvm

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2014 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-07 06:01
Is Flipboard niet een mooie alternatief voor Blinkfeed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nvm

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2014 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Even dubbelcheck... Die browser, heeft die ook 'quick controls'
Oftewel swypen vanaf de zijkant waarbij je een menu-waaier te zien krijgt met bookmarks enzo?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/yrCpihzTpFF3syNt8Eh3c2Fi/full.jpg

En ik bedoel niet Google Chrome, dat is een draak van 'n browser :( :r :r

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Er staat alleen Chrome op standaard, verder niet.

[ Voor 11% gewijzigd door RobertowNL op 30-06-2014 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
O hoe kom ik er dan bij dat er ook een AOSP-browser opstaat :-(
Moet me toch eens beter inlezen dan... Ook geen standaard-root-acces denk ik?
Dan kan ik Google Play: [ROOT]AOSP Browser Installer nog eens draaien namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
CM heeft toch wel root, desnoods moet je dat zelf even aanzetten in de instellingen oid, maar dat lijkt me niet zo moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Iemand die hier 100% ja of nee op kan antwoorden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nvm

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2014 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Staat er geen Apollo op? (standaard muziekapp van CM)
Anders kan ik wel PowerAmp aanraden ;) Zeker voor mensen die het spijtig vinden dat OPO geen MaxAudio heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2014 @ 19:46:
[...]

Nee.
Heb hem geroot duurt plm. 5 minuten.

Wat ik graag wil weten staat er een standaard music app op? Kan hem nl. niet vinden 8)7
Standaard staat er alleen Play Music op.

En inderdaad rooten is erg simpel. Mag niet standaard geroot zijn van meneer Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:53
Interessant, Chinese versie vs Global:

http://www.gizchina.com/2...st-impression-comparison/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Mooi dat ie aangeeft dat de witte gemaakt is van pistache :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
Inderdaad interessant, zou het toeval zijn dat de Chinese versie geen last heeft van de geligheid op het scherm? Of heeft de Chinese versie gewoon echt een ander scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Kan ook al een latere batch zijn of iets dergelijks.
Want daar is ie gewoon in open verkoop, en worden er dus ook veel meer verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
http://forum.xda-develope...franco-kernel-r1-t2800871
Nieuwe custom update voor de OPO.
Zou moeten zorgen voor een nog betere battery life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon

Salmon

.NET developer

Rixos schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 16:07:
http://forum.xda-develope...franco-kernel-r1-t2800871
Nieuwe custom update voor de OPO.
Zou moeten zorgen voor een nog betere battery life.
Ik zie het net, ook nog is van de enige echte Franco. Binnenkort kort er ook color control/calibratie in de kernel. Ziet er hoopvol uit in ieder geval en als zo'n developer er zelfs al mee bezig is dan komt t volgens mij wel goed met de custom ROM community

Blijkbaar is er zelfs ook al een ParanoidAndroid versie uit voor de OPO.

[ Voor 11% gewijzigd door Salmon op 01-07-2014 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Ah, de alom bekende Fancisco Franco. Herinner me nog dat ik altijd zijn kernels gebruikte bij mijn ex-gsm van paar jaar geleden (Huawei U8800)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
Salmon schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 16:11:
[...]

Ik zie het net, ook nog is van de enige echte Franco. Binnenkort kort er ook color control/calibratie in de kernel. Ziet er hoopvol uit in ieder geval en als zo'n developer er zelfs al mee bezig is dan komt t volgens mij wel goed met de custom ROM community

Blijkbaar is er zelfs ook al een ParanoidAndroid versie uit voor de OPO.
Wow, even gekeken naar een filmpje van ParanoidAndroid, ziet er heel goed uit.
Maar ik vind het erg lijken op Cyanogenmod kwa customizability, of zijn er voordelen van ParanoidAndroid die ik mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Zojuist ParanoidAndroid geflasht. Nu zijn er twee launchers geïnstalleerd: Google Now en Launcher3. Is het enige verschil het Google Now van links in beeld kunnen schuiven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vozze
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 22:26
barrymossel schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 20:11:
Zojuist ParanoidAndroid geflasht. Nu zijn er twee launchers geïnstalleerd: Google Now en Launcher3. Is het enige verschil het Google Now van links in beeld kunnen schuiven?
Kan de vraag over de launcher helaas niet beantwoorden, maar aangezien ze bij OP aangeven dat het gelige scherm een gevolg is van een softwaredingetje in CM, zou het scherm bij ParanoidAndroid een andere kleur moeten geven. Merk je ook enig verschil? En hoe zet het met de gelige band onderaan het scherm?

"He who thinks knows evertyhing, knows nothing" - Socrates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Ik heb de witte niet meer, dus ik kan niet vergelijken of hij nog veel geler is over het algemeen (het hele scherm). De onderkant is wel erg geel. Dat zie ik (met witte achtergrond) nu erg duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nvm

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2014 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Kan makkelijk, gele tinten hebben we al vaker bij andere toestellen gezien door lijm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 17:14:
[...]

Het hele scherm is geler, OPO noemt dat "warm" kan het mooi vergelijken met mijn M7, maar de kleur van je scherm kan je met de instellingen naar je eigen voorkeur aanpassen.

De gele strook/wolk onderin, daar is een fix voor. je moet wel geduld hebben, bij mij is het al een stuk minder.
Overigens schijnen alleen de 64GB modellen daar last van te hebben.
Het verhaal gaat dat het met de verlijming van het scherm te maken heeft?

Het toestel wordt overigens totaal niet warm nadat 10 uur lang continue een full screen video afgespeeld is 8)
In vergelijking met de 16GB versie was hij de 64GB zelfs bijna oranje haha. Ik vind het minder mooi zo geel, maar kan me er niet echt aan storen. Ik hoop echter wel dat die gele rand weggaat.

Bedoel je met die fix het scherm warm laten worden? Dan wacht ik het wel gewoon af en zal het snel genoeg verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 17:14:
[...]

Het toestel wordt overigens totaal niet warm nadat 10 uur lang continue een full screen video afgespeeld is 8)
10 uur lang Antutu draaien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nvm

[ Voor 111% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2014 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Vraag me af of dat het op gaat lossen. Laat maar weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nvm

[ Voor 194% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2014 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-09 00:17
Dat ze eerst maar eens hun telefoon wat verder krijgen dan ''early supporters'' bijna 9 weken na hun keynote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yusunoha
Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 01:49:
Via @evleaks

Er schijnt een OnePlus Tablet aan te komen volgens deze screenshot van de webstore :)

[afbeelding]

Edit:
Volgens reactie van OPO is de foto geshopt ...
dat is inderdaad wel een hele makkelijke photoshop 8)7
als ik wil kan ik het zelfs zo shoppen dat OnePlus een OnePotlood gaat uitbrengen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Evleaks is anders vrij betrouwbaar, dus meteen van de tafel vegen zou ik het niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aproxx
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-04 08:00
Ik denk persoonlijk dat ze best nog even wachten met het aankondigen van een tablet.
Over langere termijn lijkt me dat wel een goede oplossing (Alsook een 2e kleinere phone uitbrengen), maar als ze hem nu gaan presenteren gaat dit denk ik toch wel bij vele toekomstige klanten in het verkeerde keelgat schieten.
Ze kunnen beter hun focus bij de OPO houden voorlopig lijkt me, tot die goed verkrijgbaar is en ze hun support bewezen hebben,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nvm

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2014 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon

Salmon

.NET developer

aproxx schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 13:17:
Ik denk persoonlijk dat ze best nog even wachten met het aankondigen van een tablet.
Over langere termijn lijkt me dat wel een goede oplossing (Alsook een 2e kleinere phone uitbrengen), maar als ze hem nu gaan presenteren gaat dit denk ik toch wel bij vele toekomstige klanten in het verkeerde keelgat schieten.
Ze kunnen beter hun focus bij de OPO houden voorlopig lijkt me, tot die goed verkrijgbaar is en ze hun support bewezen hebben,
Android Authority heeft het al ontkracht gekregen door een bericht van OnePlus.
Update: OnePlus statement

OnePlus has gotten in touch with us with an official statement. It seems OnePlus is not getting ready to release a tablet. If they are, they aren’t ready to disclose anything just yet.

“OnePlus has no plans to make a tablet – we’re currently solely focused on the OnePlus One.” -Bridget Hickey

Update 2: @evleaks was hoaxed

Move along, guys… nothing to see here. It turns out @evleaks has been hoaxed by a 14-year-old who claimed to be a Google engineer. It seems there will be no OnePlus Tab, after all! This is just another reason why we tell you to not hold your breath on rumors. Props to @evleaks for accepting this, though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nvm

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2014 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beve
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-03 12:51
Hey!

Mijn oneplus one is eindelijk binnen!
Super blij er mee na 24 uur gebruik.

Nu wil ik de mail van het werk activeren en kom ik op een probleempje.
Dus even een vraaagje voor de technische mensen hier.
De exchange pushed security settings naar de telefoon.
Dit lukt allemaal, één van deze settings is dat de phone moet geencrypteerd worden.
De phone vraagt m'n pin, ik kies encrypt phone, krijg een warning dat het een uur of langer kan duren, en dan krijg ik een zwart scherm met het android logo op.
Verder lijkt het of de phone niets doet...
Als ik de phone terug activeer, vraagt ie terug mijn pin, geef ik in, zie ik terug het android logo, maar als ik op home druk zit ik terug in mijn OS, hoofdscherm...
De phone reboot niet als hij de encryptie begint, ik heb em 3 uur laten liggen op het zwarte scherm met android logo maar er gebeurd helemaal niets.
Ik gebruik nog de rom die er op stond bij levering...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vozze
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 22:26
beve schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 09:23:
Hey!

Mijn oneplus one is eindelijk binnen!
Super blij er mee na 24 uur gebruik.

Nu wil ik de mail van het werk activeren en kom ik op een probleempje.
Dus even een vraaagje voor de technische mensen hier.
De exchange pushed security settings naar de telefoon.
Dit lukt allemaal, één van deze settings is dat de phone moet geencrypteerd worden.
De phone vraagt m'n pin, ik kies encrypt phone, krijg een warning dat het een uur of langer kan duren, en dan krijg ik een zwart scherm met het android logo op.
Verder lijkt het of de phone niets doet...
Als ik de phone terug activeer, vraagt ie terug mijn pin, geef ik in, zie ik terug het android logo, maar als ik op home druk zit ik terug in mijn OS, hoofdscherm...
De phone reboot niet als hij de encryptie begint, ik heb em 3 uur laten liggen op het zwarte scherm met android logo maar er gebeurd helemaal niets.
Ik gebruik nog de rom die er op stond bij levering...
Helaas geen oplossing voor je probleem, maar mocht je de telefoon nog kunnen opstarten zou ik als ik jou was eens kijken naar MailDroid. Prima mailapplicatie waarbij je die security niet nodig bent.

"He who thinks knows evertyhing, knows nothing" - Socrates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beve
Vozze schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 10:37:
[...]

Helaas geen oplossing voor je probleem, maar mocht je de telefoon nog kunnen opstarten zou ik als ik jou was eens kijken naar MailDroid. Prima mailapplicatie waarbij je die security niet nodig bent.
Thanks voor je feedback, gelukkig kan ik inderdaad nog opstarten, het is net op ik de encryptie kan cancellen en dan kom ik terug in het hoofdscherm, zal die app zeker eens proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nvm

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2014 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beve
Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 12:44:
[...]

Heb je de laatste OTA geinstalleerd?
Als dat nog niet helpt maak een bugreport hier
Heb ik inderdaad gedaan, zal eens een bugreport maken!

[ Voor 8% gewijzigd door beve op 04-07-2014 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Iemand wil geld verdienen met zijn OPO volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Ik wilde net hetzelfde posten :p.
Pagina: 1 ... 16 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Voor prijzen en levertijden: [OnePlus One] Levertijden & Prijzen

Voor accessoires: [OnePlus One] Accessoires
Posts die niet ontopic zijn worden verwijderd.~~~[/html]

[OnePlus One] ~~~~~~~[OnePlus One] Rooten & Custom ROM's

Posts die niet ontopic zijn worden verwijderd.