Bananendoos schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 21:42:
[...]
Dat is me eigenlijk niet eens opgevallen

Europa verdient wel de meeste plaatsen maar de helft is aan de ene kant overdreven maar anders word het wk straks met heel veel landen zoals Honduras, in Europa zijn de meeste, al dan niet allemaal, profvoetballers.
Hier leeft het voetbal ook echt en als de FIFA zelf slim is zouden ze er meer europese landen toevoegen
want meer kijkers want in Honduras kijken ze niet met veel
O, dat vrees ik dus niet... Uiteraard is Europa rijker, maar qua kijkers denk ik dat er in India, China, Vietnam, etc. veel meer te 'winnen' is dan in Europa (als ze 'ons' al niet outnumberen; collegae in Azie zijn de afgelopen paar dagen steevast laat op bed gegaan omdat ze WK-wedstrijden wilden zien waardoor ze het de afgelopen paar dagen helemaal niet erg vinden om in de middag af te spreken ipv zoals normaal (voor ons) 's ochtends vroeg

).
En met Honduras noem je nu juist het enige land dat uitgeschakeld is

. Is een Egypte, Nieuw-Zeeland, Tunesië, Canada, China, Venezuela, Peru, Burkina Faso (

), Senegal, etc. zoveel beter dan een IJsland, Roemenië, Zweden of Oekraïne? En hoe weet je dat? Ik zou het wel willen zien, of dat écht zo is namelijk... Ik denk dat ik persoonlijk liever een lastig-te-bereiken-WK heb waar Nld af en toe ontbreekt dan een WK waar >15 Europese ploegen meedoen. Maar goed, misschien een beetje offtopic