Toon posts:

MtGox - Huidige status en ontwikkelingen

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Anoniem: 602195

Ik ben 10.000 kwijt. Ingestapt 1 dag voor de site op slot ging. Ik dacht op dat moment dat er een redelijk grote kans was dat de problemen opgelost zouden worden. De koers was op dat moment al extreem laag bij MTGOX. dus een mooi aankoop moment. Geld is nooit bij MTGOX aangekomen maar wordt vastgehouden bij een Poolse bank. waar Gox een rekening heeft.

@Martijn19 en @Gomez12, dank voor jullie reactie ik ga eens contact opnemen met die mtgoxrecovery.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:24

.oisyn

Moderator Devschuur® / Cryptocurrencies

Demotivational Speaker

10.000 wat? Satoshis? Zloti's? Dollars? Euros?

* .oisyn is overigens ook €10k aan bitcoins kwijt. Al waren die op moment van sluiten geen €10k meer waard - het was 22btc.

[Voor 30% gewijzigd door .oisyn op 20-06-2014 10:56]

If I had a dollar for every time I didn't know what was going on, I'd be like: "Why am I always getting all this money?!"

• HatzaFlatsa
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-10-2022
Ik ben 102btc kwijt en heb nog wel de hoop iets daarvan terug te zien
Vind het ook moeilijk om in te schatten wat nu de beste manier is.
Misschien is een gezamelijk tweakers initiatief een idee?

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:15

gws24

Thinking is hard!

Hebben jullie gegokt om zo goedkoop mogelijk btc te kopen of werden jullie verrast door het klappen van MtGox; of konden jullie niks meer eruit halen? Vind het namelijk flinke bedragen en het was al een tijd duidelijk dat het niet goed ging. Deze vraag is trouwens niet bedoeld om zout in de wond te strooien maar ik vind het gewoon interessant om te horen waarom jullie nog deze aantallen btc hadden staan.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-07-2021
HatzaFlatsa schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 11:27:
Het probleem is simpelweg dat een goed initiatief simpelweg veel geld kost.
En dat de waarde van BTC heel erg afhankelijk is van wat je ervoor betaald hebt.

Het is nogal een verschil of je die 102 btc aangeschaft hebt voor 1.000 euro per stuk (waarde 102k euro) of dat het het overblijfsel is van dat je ooit eens een pizza voor iemand hebt besteld (waarde 0,1 euro oid).

Maar wat wellicht wel een optie is (ik weet het niet maar google is your friend denk ik dan maar) is om te kijken of er advocaten zijn die zich in BTC uit willen laten betalen. Vanwege de aard van GoT denk ik dat er hier best wat BTC rondzwerft terwijl er relatief weinig cash rondzwerft voor inhuren van een advocaat.

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:53

Rannasha

aka "Species5618"

Ik denk eerlijk gezegd dat je niet zoveel hebt aan advocaten of gezamelijke initiatieven. De faillissementsprocedure is in gang gezet en een van de effect hiervan is dat alle bezittingen zijn bevroren terwijl de curatoren orde op zaken stellen. Er is dus niet veel meer te doen dan afwachten wat de registratie-procedure voor schuldeisers gaat worden.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• Gomez12
Rannasha schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 21:59:
Ik denk eerlijk gezegd dat je niet zoveel hebt aan advocaten of gezamelijke initiatieven. De faillissementsprocedure is in gang gezet en een van de effect hiervan is dat alle bezittingen zijn bevroren terwijl de curatoren orde op zaken stellen. Er is dus niet veel meer te doen dan afwachten wat de registratie-procedure voor schuldeisers gaat worden.
Normaal gesproken zou ik je gelijk geven, maar nu heb je het niet over een normaal bedrijf of normale valuta.

En het hele gedoe is ook niet in NL (waar je de regeltjes wel grofweg kent)...

Voor hetzelfde geld hoeft de registratie-procedure in japan enkel maar aangekondigd te worden via de japanse staatskrant en hoor je daar in NL uberhaupt niets over of de registratieperiode is maar een week en jij bent dan net op vakantie of ... of ...

Ik weet het allemaal niet, maar met 102 BTC en anderen die 10 BTC etc hebben lijkt het mij toch wel even handig om iets te investeren en wat te weten te komen ipv dat je naderhand erachter komt dat je de boot gemist hebt vanwege vage maatregel x/y/z.
Je hoeft niet gelijk een bodemprocedure aan te spannen bij het gerecht, maar desnoods laat je een japans(/engelse) advocaat je eens exact uitleggen hoe die schuldeisers procedure in zijn werk zit.

Ik zou in ieder met bedragen als 100+BTC niet achterover gaan leunen en hopen dat het net zo werkt als in NL

• Anoniem: 337854
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
HatzaFlatsa schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 11:27:
De tering.. dat je zo rustig dat nog kan typen.
Ik had mezelf al lang opgeknoopt als ik zo'n bedrag kwijt was ieens

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:34

Apie!

Newer, better & confusinger

Waarom? Je kunt er toch niets aan veranderen. In het ergste geval ben je alles kwijt. Als je geluk hebt krijg je nog wat terug. (60+ BTC kwijt)

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Anoniem: 337854 schreef op maandag 23 juni 2014 @ 16:33:
[...]

De tering.. dat je zo rustig dat nog kan typen.
Ik had mezelf al lang opgeknoopt als ik zo'n bedrag kwijt was ieens
Ik zie nergens een bedrag. Je kunt het hooguit hebben over de waarde van die bitcoins op een moment. We weten niet wat zijn originele investering was, misschien was dat maar €100. Leuk dat die 102btc op een gegeven moment €80.000+ waard was, maar het feit dat je toen niet hebt gecashed en nu alles weg is is bij lange na geen reden om jezelf op te hangen. Tenzij je emotioneel heel labiel bent ofzo. Maar dan moet je je wellicht überhaupt niet bezighouden met cryptovaluta.

If I had a dollar for every time I didn't know what was going on, I'd be like: "Why am I always getting all this money?!"

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-12-2022
.oisyn schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 11:08:
[...]

Ik zie nergens een bedrag. Je kunt het hooguit hebben over de waarde van die bitcoins op een moment. We weten niet wat zijn originele investering was, misschien was dat maar €100. Leuk dat die 102btc op een gegeven moment €80.000+ waard was, maar het feit dat je toen niet hebt gecashed en nu alles weg is is bij lange na geen reden om jezelf op te hangen. Tenzij je emotioneel heel labiel bent ofzo. Maar dan moet je je wellicht überhaupt niet bezighouden met cryptovaluta.
Je zult toch belasting (~€960) moeten betalen over die waarde van €80.000+ omdat het op 1 januari op jouw naam bij Mt.Gox geregistreerd stond. Dat is vermogen.

[Voor 14% gewijzigd door rickiii op 02-07-2014 07:25]

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

• Servowire
  • Laatst online: 15-03 11:22

Servowire

prutser:~#

rickiii schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 13:34:
[...]

Je zult toch belasting (~€960) moeten betalen over die waarde van €80.000+ omdat het op 1 januari op jouw naam bij Mt.Gox geregistreerd stond. Dat is vermogen.
Hangt er denk ik wel vanaf of je USD/EUR op Mtgox had, of Bitcoin.

http://www.zennlaw.nl/blo...asting-de-bitcoin-waarde/

[Voor 7% gewijzigd door Servowire op 24-06-2014 15:39]

met papier mache kun je alles maken!!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-03 20:58
Is er iemand die een kaart heeft ontvangen van de rechtbank ? Ik ontving vandaag een postcard formaat achtig schrijven waar het e.e.a. beschreven staat over een eventuele claim.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Servowire schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 15:39:
[...]

Hangt er denk ik wel vanaf of je USD/EUR op Mtgox had, of Bitcoin.
We hadden het over bitcoin. En ja, het is logisch dat je voor elke andere vorm van valuta daar net zo goed vermogenrendementsheffing over moet betalen :)
rickiii schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 13:34:
Sure, maar wat is precies de reden van je opmerking? Dat het dan wél een reden is om jezelf op te hangen?

Overigens denk ik niet dat het heel moeilijk is om hard te maken voor de belastingdienst dat je BTC op dat moment eigenlijk al weg waren en dus zo goed als geen waarde meer hadden :)

[Voor 13% gewijzigd door rickiii op 02-07-2014 07:25]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• EdVe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:52
motormuisje schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 18:02:
Is er iemand die een kaart heeft ontvangen van de rechtbank ? Ik ontving vandaag een postcard formaat achtig schrijven waar het e.e.a. beschreven staat over een eventuele claim.
Ook post uit Tokyo mogen ontvangen, alleen mijn Japans is niet zo goed... Dus ik heb geen idee wat er staat.

edit: ah, er was nog een pagina achter geplakt.. Inderdaad Engels.

[Voor 8% gewijzigd door EdVe op 01-07-2014 19:30]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• motormuisje
Bij mij is het gelukkig Engels. Ondanks dat is het ook voor mij niet helemaal duidelijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• motormuisje

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nanoChip
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:13
Ik kreeg daarnet ook een kaartje binnen, wel vreemd want ik heb nooit iets verhandeld bij mtgox 7(8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:09

Tourniquet

Hiya, fellas!

nanoChip schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 20:00:
Ik kreeg daarnet ook een kaartje binnen, wel vreemd want ik heb nooit iets verhandeld bij mtgox 7(8)7
Wel geregistreerd en id laten verifiëren waarschijnlijk?

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nanoChip
  • Laatst online: 18:13
Tourniquet schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 20:08:
[...]

Wel geregistreerd en id laten verifiëren waarschijnlijk?
Alleen geregistreerd ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:34

Apie!

Newer, better & confusinger

Ik heb 't kaartje ook gehad. Ik heb me nooit laten verifiëren. Het idee was dat iemand dan niet m'n account kon hacken en m'n Bitcoins weg kon sluizen. Jammer dat ik er nu zelf ook niet meer bij kan, maar m'n tactiek werkt dus prima! :+

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Oke, blijkbaar is het kaartje dan naar iedereen met een account gestuurd. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-12-2022
Vandaag ook dat kaartje gehad uit Japan van de Tokyo District Court Civil 20th Division (Dat was Engels, de rest in het Japans :) ). Op mijn account stond < €5, dus ik denk niet dat ik er verder nog energie in ga
steken.

Edit:
WTF, Er zit inderdaad nog een pagina aan elkaar geplakt, als je die open maakt is het Engels.
Er staat niet veel meer in dan dat Mt. Gox failliet is en dat er wordt gewerkt aan een afhandeling van dit faillissement. Dat je niet aanwezig hoeft te zijn ter zitting als schuldeiser is ook wel fijn overigens

[Voor 41% gewijzigd door Henk007 op 01-07-2014 23:00]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:58

fynrd1

Fooled by Randomness

EdVe schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 19:10:
[...]

Ook post uit Tokyo mogen ontvangen, alleen mijn Japans is niet zo goed... Dus ik heb geen idee wat er staat.

edit: ah, er was nog een pagina achter geplakt.. Inderdaad Engels.
In alle eerlijkheid, kon er geen envelopje omheen? :?

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

fynrd1 schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 22:33:
[...]

Vond het wel vernuftig zo! En waarschijnlijk konden ze het nu als postkaart ipv brief versturen. :P

• Bonez0r
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-12-2022
fynrd1 schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 22:33:
[...]

Hij zat dubbel geplakt op een manier dat als je hem eenmaal openmaakt, hij open blijft (dus niemand kan het bekijken en weer dicht plakken). En aan de buitenkant is alleen een adres te zien, dus prima zo :). Er staat trouwens niet meer in dan op de website. Het belangrijkste is dat je tot 28 november de tijd hebt om je claim in te dienen.

[Voor 15% gewijzigd door Bonez0r op 05-07-2014 18:39]

There go the goddamn brownies.

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:25
Bonez0r schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 18:36:
[...]

Hij zat dubbel geplakt op een manier dat als je hem eenmaal openmaakt, hij open blijft (dus niemand kan het bekijken en weer dicht plakken). En aan de buitenkant is alleen een adres te zien, dus prima zo :). Er staat trouwens niet meer in dan op de website. Het belangrijkste is dat je tot 28 november de tijd hebt om je claim in te dienen.
Waar leg je die claim neer dan? Ik heb ook zon kaartje gehad.

• Bonez0r
Dacuuu schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 19:10:
[...]

Waar leg je die claim neer dan? Ik heb ook zon kaartje gehad.
Dat staat op het kaartje links onderaan, bij [note] 1. Het formulier zal te zijner tijd verschijnen op de site van mtGox.

Iets dergelijks staat ook op de site in deze link (dat is de update van 21 mei op de site van mtgox):
The form, etc. for filing proofs of claims as set forth in 1(3) above is expected to be disclosed through the website hosted by the bankruptcy trustee at a later date. It is expected to take a certain time before the distribution of the form, etc. for filing proofs of claims is made.

• rickiii
Er is een creditor meeting geweest en de handouts is online gezet
https://www.mtgox.com/img/pdf/20140723_report_en.pdf

• Replay256
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Hahaha op pagina 2/3 K.K. Bitcoin.Cafe ter waarde van 60,000,00 JPY. Tja blijkbaar had Karpeles andere prioriteiten.

• Bonez0r
De uiterste datum voor het indienen van claims en het onderzoek van die claims is uitgesteld. Het gaat nog even duren voor de mensen met geld op gox:

Before:
Period for filing proofs of claimsuntil November 28, 2014
Date for investigation of claimsFebruary 25, 2015 10:00am

After:
Period for filing proofs of claimsuntil May 29, 2015
Date for investigation of claimsSeptember 9, 2015 1:30pm

offtopic:
In het Japanse gedeelte van het document vielen me de jaartallen op. Bijvoorbeeld "until November 28, 2014" is in het Japans "<Japanse tekst>26<Japanse tekst>11<Japanse tekst>28<Japanse tekst>". De 26 moet dan het jaartal zijn dacht ik. Even op Wikipedia kijken leert dat men in Japan opnieuw begint met tellen als er een nieuwe keizer is. Weer wat geleerd.

[Voor 3% gewijzigd door Bonez0r op 07-08-2014 00:08]

• radeoxx
  • Laatst online: 17:20
Enig idee hoe je precies een claim zou kunnen indienen?

€ 50 tegoed als je een Tibber refferal gebruikt

• Rannasha

Rannasha

aka "Species5618"

Radeoxx schreef op maandag 15 september 2014 @ 11:32:
Dat is vziw nog niet bekend gemaakt.

• Bonez0r
Radeoxx schreef op maandag 15 september 2014 @ 11:32:
Tzt zullen ze een formulier op de site zetten waar je je claim kan invullen. De uiterste datum voor het indienen in 29 mei 2015 (tenzij het weer verschoven wordt, hou de berichten op mtgox.com in de gaten), dus we hebben nog even tijd. Vervolgens worden de claim onderzocht op 9 september 2015. Data staan in deze pdf van de mtgox site, maar zoals gezegd, dat kan weer veranderen.

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Kraken gaat een rol spelen bij de afhandeling van het MtGox faillissement.

http://blog.kraken.com/post/103599171158/mt-gox-bankruptcy
Kraken Selected to aid MtGox Liquidation and Investigation

Note: The following is from our press release. We will post further information here when further information becomes available.

Kraken, a San Francisco-based bitcoin exchange, is pleased to announce that it has been selected to support the investigation of missing bitcoin and the distribution of remaining assets to the creditors. This decision comes after an extensive evaluation process where multiple companies were considered and thoroughly vetted. Kraken was chosen for reasons including its proven track record of stable exchange operation and reliable customer support, and possesses the skill and expertise required to properly carry out an investigation of the lost bitcoin and the distribution of assets to creditors.

Duties that Kraken may be asked to carry out include the following:

1. Aid in the investigation of possible lost or stolen Bitcoin
2. Aid in the creation of a system to file and investigate claims
3. Help to distribute Bitcoin and/or fiat assets to creditors
4. Exchange Bitcoin to fiat currency when needed

Provided the trustee decides to distribute bitcoin, creditors may be asked to create a Kraken account, if they do not already have one, to establish a secure, efficient and cost-effective platform for the distribution of bitcoin.

Claimants wishing to open a Kraken account and possibly avoid any delays caused by the large increase in new sign-ups and/or verifications are encouraged to sign up now at https://www.kraken.com/signup.

“The outcome of the MtGox bankruptcy proceedings will deeply affect the Bitcoin community as a whole,” said Kraken CEO Jesse Powell. “We’ve decided to volunteer our resources and expertise in an attempt to minimize damage to creditors, restore faith in the Bitcoin community, and demonstrate trusted leadership in the industry,” Powell said.

Note: We will post further information here (or link to a new blog post) when further information becomes available.

• Rannasha

Rannasha

aka "Species5618"

Goede keuze, van de exchanges die er momenteel zijn, heb ik het meeste vertrouwen in het team van Kraken.

Het feit dat eventuele schuldeisers die in bitcoin uitbetaald gaan worden een Kraken account moeten maken om de bitcoins op te ontvangen, vind ik dan weer enigszins dubieus. Het verplicht mensen die grotere hoeveelheden terug gaan krijgen om zich te verifieren met identiteitsdocumenten bij een extra partij (Kraken) of anders hun opnames te moeten beperken om binnen de limieten te blijven van de lagere verificatie-niveaus. Ik kan me voorstellen dat niet iedereen daar op zit te wachten.

Aan de andere kant snap ik ook wel dat Kraken wil proberen om via deze weg wat extra klanten te winnen. Uit het artikel kan ik opmaken dat Kraken hun diensten vrijwillig aanbiedt en dus niet tegen betaling wordt ingehuurd.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-03 23:53
Niet helemaal waar, kraken betaalt een slordige 250.000 USD voor de deal: https://twitter.com/wiz/status/537509188356669441

• Rannasha

Rannasha

aka "Species5618"

Wut? $250K om te mogen helpen bij het onderzoek? Dan vraag ik me toch heel erg af wat Kraken hier uit denkt te halen. Want hoewel het ze misschien wat klanten oplevert, lijkt het me sterk dat die genoeg opbrengen om dat bedrag terug te verdienen, laat staan de tijd die Kraken gaat steken in het onderzoek.

Mis ik iets of is dit gewoon een rare poging to vrijgevigheid?

• Avalaxy
Heeft Mt Gox niet zo'n miljoen accounts? Lijkt me een goedkope deal om er (laten we zeggen) een half miljoen accounts bij te krijgen. Dat is voor Kraken bijna een vervijfvoudiging van de userbase.

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Nieuw document met info en "list of Assets":

https://www.mtgox.com/img/pdf/20141126_document.pdf

• Rannasha

Rannasha

aka "Species5618"

Avalaxy schreef op woensdag 26 november 2014 @ 10:43:
Heeft Mt Gox niet zo'n miljoen accounts? Lijkt me een goedkope deal om er (laten we zeggen) een half miljoen accounts bij te krijgen. Dat is voor Kraken bijna een vervijfvoudiging van de userbase.
Hoeveel van die miljoen accounts hebben daadwerkelijk een positief bitcoin-saldo? Dat zal slechts een klein gedeelte zijn, denk ik. Daarnaast, hoeveel van de mensen die geld terug gaan krijgen via een Kraken-account gaan dat account daarna ook nog actief gebruiken.

Dat Kraken gratis hulp aanbiedt om via die weg potentiele klanten te werven, zou ik nog wel kunnen begrijpen. Maar om er ook nog een kwart miljoen dollar bij te leggen... :?

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Since the bankrupt entity has loan receivables in the amount of JPY 136,175,781 (amount based on the settlement accounts of the bankrupt entity as of April 24, 2014) against Robert Marie Mark Karpeles, who is the representative director of the bankrupt entity, I claimed for repayment of the loan by him. However, since he has so far not presented any repayment plan to me, if voluntary repayment from him is not likely to occur, I plan to consider taking necessary legal action.
Dat is €928K :o

• Rannasha

Rannasha

aka "Species5618"

Dat is enkel aan Mark zelf, MtGox heeft een totale hoeveelheid leningen uitstaan van 1,3 miljard Yen (~10 miljoen Euro), allemaal geleend aan Karpeles, zijn overkoepelend bedrijf TIBANNE en dochterbedrijven van TIBANNE.

In totaal heeft MtGox assets met een boekwaarde van bijna 4 miljard Yen, waarvan 1,5 miljard Yen inmiddels beschikbaar is voor de curator. Dus er mist nog 2,5 miljard Yen, waarvan de helft ongeveer zit in leningen aan Mark en z'n bedrijfjes. De rest bestaat voornamelijk uit geld dat bij andere payment processors staat en nog niet teruggehaald is en uit de waarde van de inboedel (waarvan de vraag is hoeveel er van die waarde overblijft bij executie-verkoop).

In totaal heeft de curator ongeveer 1,5 miljard Yen en worden de schulden geschat op 8,7 miljard Yen, waarvan het overgrote deel natuurlijk de saldo's van klanten zijn. Overigens zijn alle Bitcoin-bezittingen en schulden niet meegenomen in dit overzicht (er wordt enkel melding gemaakt dat de curator ~200000 bitcoins heeft, maar niet hoeveel er precies hoort te zijn).

Een ander interessant overzicht is dat van de inkomsten en uitgaven van de afgelopen 7 maanden. Inkomsten spreken voor zich, geld dat is teruggehaald van allerlei plekken (payment processors, belastingteruggave, enz...) en een klein beetje rente daarop. Bij de uitgaven zijn de twee voornaamste kostenposten de "Professional fees" (50 miljoen Yen, zo'n 350000 Euro) en "Outsourcing fees" (60 miljoen Yen, zo'n 420000 Euro), de kosten gemaakt door de curator en extern ingehuurde partijen.

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Rannasha schreef op woensdag 26 november 2014 @ 11:11:
[...]

Dat is enkel aan Mark zelf, MtGox heeft een totale hoeveelheid leningen uitstaan van 1,3 miljard Yen (~10 miljoen Euro), allemaal geleend aan Karpeles, zijn overkoepelend bedrijf TIBANNE en dochterbedrijven van TIBANNE.
Ja klopt, maar als ik het goed begrijp is hij voor dat deel persoonlijk verantwoordelijk gesteld om terug te betalen.

• Bonez0r
De Bitcoinbuilder site is veranderd. Het lijkt nu een soort exchange te zijn waar je ook geld kan lenen (en uitlenen? is me niet helemaal duidelijk). Mensen die nog GOXcoins hebben bij bitcoinbuilder blijven ze gewoon houden in afwachting van de afhandeling van de claims. De site ziet er wel een beetje kaal uit en legt IMO niet echt duidelijk uit wat de bedoeling is.

edit: je kan geld lenen van de site, maar niet je eigen geld uitlenen. De site is eigenlijk nog in een soort beta, vandaar dat hij ook nog niet groot is aangekondigd.

[Voor 18% gewijzigd door Bonez0r op 18-12-2014 01:29]

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

nieuws: Japanse krant: 99 procent vermiste bitcoins Mt. Gox verdwenen via interne fraude
Ongeveer 99 procent van de verdwenen 650.000 bitcoin bij Mt. Gox is zoekgeraakt door interne manipulatie van het systeem. Dat claimt een Japanse krant op basis van een bron die betrokken is bij het onderzoek van de politie.

De Japanse politie zou nagegaan zijn dat slechts 7000 bitcoin is verdwenen bij hacks van buitenaf, claimt de krant in een artikel waarover Coindesk schrijft. De rest zou verdwenen zijn door interne manipulatie van systemen. Hoe dat precies gebeurd zou zijn, vermeldt het artikel niet.

Als de informatie klopt, zou Mt. Gox gelogen hebben. De dienst zei dat het verdwijnen van de bitcoins te wijten was aan een oude bug. Eerder claimden hackers die toegang hadden tot interne systemen van Mt. Gox al dat er intern fraude was gepleegd en onderzoekers vonden de claim van Mt. Gox ook discutabel.

Mt. Gox was ooit de grootste bitcoinbeurs ter wereld, maar ging in februari offline en in april failliet nadat de verdwijning van de bitcoins bekend raakte.

• rickiii
Jesse Powell, CEO of Kraken FX states Mt. Gox payouts expected by the end of 2015

• Replay256
  • Niet online
Kreeg onderstaande mail van BitcoinBuilder. Ik zelf heb er nog 15GOXBTC staan ik zou er dan
real1.5BTC voor terugkrijgen, ik denk dat ik het nog even af wacht.

Builder's Back Get .11 BTC per GOXBTC. Heya!

I know it's been a long time since you've heard anything from Bitcoin Builder, but I promise... a lot has been going on behind the scenes!

We've re-launched as a "Bitcoin Exchange Aggregator" that pulls in the best prices from multiple exchanges and allows you to trade without fee.

But more importantly, from now through February 24th, 2015, we are offering the option to sell the GOXBTC you have "locked" in Mt. Gox to us at the rate of .11 BTC per GOXBTC.

Just based on public information, we of course expect the value of a GOXBTC to be higher than this when the claims process is complete. We also expect distributions perhaps by September or even earlier.

However, if you would like to get some liquidity now and remove some potential risk, simply visit https://bitcoinbuilder.com/sellgox[1] to take us up on our offer.

You will be able to trade or withdraw your BTC immediately after being verified and agreeing to the Assignment of Claim.

If you'd rather not sell, do nothing, and whenever any Mt. Gox bankruptcy funds are distributed to Bitcoin Builder, your account will automatically be credited with whatever your portion turned out to be worth at that time.

To check it all out, just visit Bitcoin Builder: https://bitcoinbuilder.com[2]

Thanks, Josh Jones Founder, Bitcoin Builder, Inc.

• Replay256
  • Niet online
Nieuwe ontwikkelingen, een geweldige script voor een thriller film.
beetje bij beetje komt er duidelijkheid.

http://www.reddit.com/r/B...ourtesy_of_mark_karpeles/

wordt nog interessanter..

http://insidebitcoins.com...tole-customer-funds/31212

[Voor 27% gewijzigd door Replay256 op 31-03-2015 18:14]

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-03 22:54

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Kreeg deze ook net in de mail. Iemand de procedure al doorlopen? Wat 'eist' Kraken verder nog van de gefilede claim via hen? En heeft iemand ooit nog een Japans papier in de bus gekregen (na de eerste)?

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

• Dacuuu
letatcest schreef op woensdag 22 april 2015 @ 08:46:
[...]

Kreeg deze ook net in de mail. Iemand de procedure al doorlopen? Wat 'eist' Kraken verder nog van de gefilede claim via hen? En heeft iemand ooit nog een Japans papier in de bus gekregen (na de eerste)?
Na de 1e brief nooit meer iets gehoord, heb wel oren naar het voorstel van kraken. Maar weet er verder niets van af. Graag meer info voordat ik de procedure start. :+

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Ik zou ook graag weten wat je kunt doen als je Euro's hebt overgeboekt welke nooit in je account zijn aangekomen. Heb dat nog niet kunnen terugvinden.

• Rannasha

Rannasha

aka "Species5618"

Dacuuu schreef op woensdag 22 april 2015 @ 11:02:
[...]

Na de 1e brief nooit meer iets gehoord, heb wel oren naar het voorstel van kraken. Maar weet er verder niets van af. Graag meer info voordat ik de procedure start. :+
Je kunt op je 2 manieren aanmelden voor een claim: Bij Kraken of bij MtGox zelf, er is een eigen systeem ontwikkeld hiervoor in opdracht van de curator. De claim aanmelden bij Kraken heeft 3 voordelen:
- Het is misschien mogelijk om de claim in Bitcoin uitbetaald te krijgen. Op dit moment is het nog niet zeker of Bitcoin betalingen uberhaubt gaan plaatsvinden, want officieel moet in Japan alles in de eigen valuta terugbetaald worden, maar de curator is er mee bezig. Hoe dan ook, als Bitcoin betalingen mogelijk zijn, zullen die alleen via Kraken gedaan worden.
- Je bespaart potentieel wire transfer kosten. Een withdrawal bij Kraken kost je 9 cent voor een reguliere SEPA transactie. Een internationale wire transfer uit Japan kan je zo een paar tientjes kosten.
- Als je je claim via Kraken afhandelt, krijg je een hele bult aan transactie-fee-credits, waardoor je goedkoop kunt handelen. Dit heeft verder weinig met MtGox te maken en is enkel een promotie-campagne van Kraken om meer klanten te werven.

Het nadeel van afhandeling via Kraken is dat je daar een account moet aanmaken en, eventueel, extra verificatie-stappen moet uitvoeren.

Deze informatie is overigens te vinden in de blog post van Kraken en in het officiele bericht van de curator op mtgox.com.

[Voor 4% gewijzigd door Rannasha op 22-04-2015 15:09]

• Dacuuu
Bedankt voor je duidelijke uitleg, ga het via kraken aanmelden. Had inderdaad de info wel kunnen vinden, maar vind het zo een stuk prettiger. ;) Bedankt!

• Avalaxy
Hoe weet ik mijn Mt Gox account nummer?

Overigens raar dat je al die data in moet vullen, je vult ook al je username + wachtwoord in... daarmee zouden ze prima zelf m'n balans op moeten kunnen vragen.

[Voor 67% gewijzigd door Avalaxy op 22-04-2015 20:09]

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Avalaxy schreef op woensdag 22 april 2015 @ 20:09:
Hoe weet ik mijn Mt Gox account nummer?

Overigens raar dat je al die data in moet vullen, je vult ook al je username + wachtwoord in... daarmee zouden ze prima zelf m'n balans op moeten kunnen vragen.
Die wist ik ook niet, was overigens geen verplicht veld.

Heb het formulier toch maar even ingevuld, geen idee of ik nog iets terugzie van m'n overgemaakte euro's die nooit zijn aangekomen. :P

• Avalaxy
Unable to submit claim at this time
We experienced an issue while trying to process your request. Please try again later.
-O-

• Inflaav
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-12-2022
Kan op die portal niet inloggen als je tweestaps authenticatie aan had staan lijkt het.. Of mijn wachtwoord is niet correct (de feedback van het systeem is matig te noemen).

Iemand anders problemen met inloggen?

• Bonez0r
Als ik dit zo lees zou je gek zijn om in bitcoin te laten uitbetalen:
Following consultations with the Tokyo District Court and in accordance with the Japanese
Bankruptcy Law, the exchange rate for Bitcoin will be the CoinDesk Bitcoin Price Index on the day (23:59 on April 23, 2014) (Japan time) before the commencement of bankruptcy proceedings (1
Bitcoin = $483
= 50,058.12 yen 2 ).

(Bron: https://www.mtgox.com/img/pdf/201504_faq_en.pdf pagina 11)
Oftewel als je in Yen/Dollar/Euro laat uitbetalen krijg je het dubbele van wat je krijgt als je in bitcoin laat uitbetalen.

Ik weet trouwens nog steeds niet hoe ik de 500 euro terug kan krijgen die ik naar Gox had gestuurd maar die nooit op mijn Gox account is gezet. :S

[Voor 7% gewijzigd door Bonez0r op 13-05-2015 23:43]

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Mark Karpeles is gearresteerd:

http://nos.nl/l/828280

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Werd tijd. Ik vind dat dat nog redelijk lang geduurd heeft.

• Bonez0r
Vandaag een mail gekregen van de MtGox bankruptcy trustee. Als ik echter op de site inlog en op de "list of acceptence or rejection for all claiments" knop klik gebeurt er niks?

• Avalaxy
Same here.

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Meer info hier: https://www.reddit.com/r/..._claim_has_been_accepted/
Activity has heated up since the most recent 5th creditors' meeting on 17 Feb 2016 in Tokyo.
At this meeting, the bankruptcy trustee accepted or rejected a portion of the claims. Some people have had their claims for BTC confirmed, others have not. For the record, mine have not been accepted or rejected as yet.

Find out if your claim has been accepted or rejected here: https://claims.mtgox.com/

If your claim HAS been accepted (or rejected), you will see this icon at the bottom: http://i.imgur.com/ii2V8Wj.png

If your claim has NOT been decided yet, you will see only this at the bottom: http://i.imgur.com/CVeUYxb.jpg

The bankruptcy trustee plans to conduct further investigations (and if appropriate, contact filing creditors individually) and determine the acceptance or rejection with respect to the Bankruptcy Claims Related to Exchange for which the bankruptcy trustee reserved his right to accept or reject this time, by date of the next investigation of claims, which is scheduled for May 25, 2016.

More info here: https://www.mtgox.com/img/pdf/20160217_notification_en.pdf

• BAVAROIS
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-11-2022
"Amount accepted by the bankruptcy trustee" is dat het eigenlijke bedrag dat je terug krijgt of is dat de bevestiging dat je op dat bedrag recht hebt?

Een pessimist is een realistische optimist

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:58
BAVAROIS schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 17:55:
"Amount accepted by the bankruptcy trustee" is dat het eigenlijke bedrag dat je terug krijgt of is dat de bevestiging dat je op dat bedrag recht hebt?
Wil je daarmee zeggen dat het bedrag, de "Amount accepted by the bankruptcy trustee", gelijk is aan het door jouw geclaimde bedrag?

Ik neem aan dat het laatste waar is, dus dat het de bevestiging is dat je op (maximaal) dat bedrag recht hebt.

[Voor 14% gewijzigd door SmiGueL op 29-02-2016 16:45]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• Gomez12
BAVAROIS schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 17:55:
Dat is het bedrag wat de curator accepteert alszijnde jouw claim. Oftewel optie 3.
Je kan het ook zien als het bedrag waar je recht op hebt binnen deze procedure (dus nergens daarbuiten, je kan niet een onafhankelijke claim ter hoogte van dit bedrag ergens neerleggen), alleen wat het dan inhoud is erg afhankelijk van de rest van de procedure. Over het algemeen krijg je dit bedrag enkel als het failliete bedrijf het totale schuldenbedrag in huis heeft plus nog wat extra geld voor overheden etc.
Oftewel heeft het failliete bedrijf maar 1% van het totale schuldenbedrag in huis dan krijg je maar 1% van dit bedrag (en dat is nog super optimistisch gerekend want in NL heb je nog preferente schuldeisers etc etc).

Een gevolg van "anonieme" currency is dat bij een faillissement iedereen alles kan claimen, maar dat niet alles geaccepteerd wordt door de curator. Oftewel er moest een stap voorkomen om te bepalen welke claims wel / niet toegewezen werden.

• BAVAROIS
Ja, mijn geaccepteerde bedrag was mijn claimbedrag.
Geen idee hoeveel hiervan uiteindelijk terug komt. Er zijn geruchten dat ongeveer 1/3 van het schuldenbedrag nog in bezit was van MtGox. Maar het is ook sterk de vraag of iedereen wel z'n claim doet aangezien niet iedereen 'fris' aan z'n coins is gekomen. Het zou dus ook best meer dan 33% kunnen zijn.

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Ben nog steeds benieuwd of ze het geld wat ik heb overgemaakt naar de Poolse bank van MtGox maar nooit is aangekomen in m'n account ook meenemen. Heb 't iig wel als claim ingediend.

• Gomez12
BAVAROIS schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 19:49:
Er zijn geruchten dat ongeveer 1/3 van het schuldenbedrag nog in bezit was van MtGox.
...
Het zou dus ook best meer dan 33% kunnen zijn.
Ik ken japans recht niet, maar ik vermoed dat de curator zelf ook nog wel wat wil innen (die zijn al maanden bezig), ik vermoed dat de belastingdienst ook wel wat wil innen, ik vermoed dat de hosting partij ook wel wat wil innen.

En ik vermoed dat dit allemaal boven jouw claim uitgaat, waardoor als er al 1/3 van het geld zou zijn je nog <20% uitbetaald zou zien.

Maar 1/3 van het schuldenbedrag dat is afaik voornamelijk afkomstig van topics als : https://bitcointalk.org/index.php?topic=492378.0 die dus nul waarde hechten aan de bitcoins zelf.

Sowieso is 1/3 al een compleet gestoorde uitspraak. De waarde van de BTC is rustig gehalveerd sindsdien, dus qua dollarprijs zouden ze nu nog maar 1/6 kunnen uitkeren en dat is dan het maximum, alleen het loon van de curator gaat niet omlaag als er minder geld is dus procentueel worden je prevelende schuldeisers enkel maar hoger en blijft er minder over voor de BTC-klanten.
Realiteit is veelal dat als zij 1/3 van het geld in bezit had, dat je in je handjes mag knijpen als je 5 tot 10% terugkrijgt.

• Avalaxy
Mijn claim is nog steeds pending. Ben jullie ook?

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Jup, als die plaatjes van Reddit kloppen wel ja.

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Het is me niet duidelijk of je dit nog steeds moet doen als je claim via Kraken loopt...

• letatcest

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Dat is me ook niet duidelijk. Mijn claimnr. staat bij Kraken.

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Als je op Kraken de status bekijkt wordt je doorgelinkt naar de claims.mtgox.com website. Overigens zijn blijkbaar alleen de "BTC-only" claims (dus zonder gelddeel) momenteel verwerkt. Op Kraken staat hierover:

The trustee has approved part of the filed claims. At this time those who have filed "BTC-only claim" will know whether it is approved. Other approvals are still on hold.

• Bonez0r
Tourniquet schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 20:30:
Ben nog steeds benieuwd of ze het geld wat ik heb overgemaakt naar de Poolse bank van MtGox maar nooit is aangekomen in m'n account ook meenemen. Heb 't iig wel als claim ingediend.
Ik zit in hetzelfde schuitje. Ook lastig dat je nergens de mogelijkheid hebt om even wat uitleg bij de claim te zetten. Er is gewoon geen manier om aan te geven waarom je claim hoger is dan het bedrag in je account en dat zou wel eens een reden voor afwijzing kunnen zijn vrees ik.

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Bonez0r schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 19:31:
[...]

Ik zit in hetzelfde schuitje. Ook lastig dat je nergens de mogelijkheid hebt om even wat uitleg bij de claim te zetten. Er is gewoon geen manier om aan te geven waarom je claim hoger is dan het bedrag in je account en dat zou wel eens een reden voor afwijzing kunnen zijn vrees ik.
Wat ik wel heb gedaan is na het indienen van m'n claim via de website van het advocatenbureau van de "attorney-at-law" (Nobuaki Kobayashi) een berichtje gestuurd met extra uitleg en details van de overboeking. Nooit wat op gehoord trouwens.

Contactformulier staat hier: http://www.noandt.com/data/lawyer/index/id/2957/

• Gomez12
[...]
Er is gewoon geen manier om aan te geven waarom je claim hoger is dan het bedrag in je account en dat zou wel eens een reden voor afwijzing kunnen zijn vrees ik.
Het lijkt me ook redelijk ondoenlijk om tig duizend redenen voor claims te laten doorlezen door een curator (helemaal aangezien het een japanner is, dan heb je een kans als je het in correct japans aanlevert maar 99% zal gaan voor google-translate-japans en dat is zeg maar vrij kansloos)

Maar gewoon even uit nieuwsgierigheid wat voor redenen zouden er kunnen zijn om een hogere claim in te dienen dan het bedrag in je account?

Ik bedoel of geld wel of niet aangekomen is bij een Poolse bank (zoals Tourniquet heeft) lijkt mij een separate zaak, mogelijk dat Mt Gox nog wel wat gesjoemeld heeft met die bank waardoor het geld niet in je account gekomen is, maar dat sjoemelen is dan wederom een aparte case die niets met het faillissement te maken heeft.

• Bonez0r
Gomez12 schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 23:01:
[...]

Maar gewoon even uit nieuwsgierigheid wat voor redenen zouden er kunnen zijn om een hogere claim in te dienen dan het bedrag in je account?

Ik bedoel of geld wel of niet aangekomen is bij een Poolse bank (zoals Tourniquet heeft) lijkt mij een separate zaak, mogelijk dat Mt Gox nog wel wat gesjoemeld heeft met die bank waardoor het geld niet in je account gekomen is, maar dat sjoemelen is dan wederom een aparte case die niets met het faillissement te maken heeft.
Je kan het als een aparte zaak zien, maar van een kale kip kun je niet plukken. Als het geld na deze faillissementszaak eenmaal is verdeeld is er niks meer over voor eventuele andere rechtszaken. Dus dan claim ik het maar tegelijk met de rest van mijn account.

En bedankt voor de link, Tourniquet.

• Gomez12
Bonez0r schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 18:37:
[...]
Je kan het als een aparte zaak zien, maar van een kale kip kun je niet plukken. Als het geld na deze faillissementszaak eenmaal is verdeeld is er niks meer over voor eventuele andere rechtszaken. Dus dan claim ik het maar tegelijk met de rest van mijn account.
Ik wens je het beste toe, maar ik vermoed dat je nu niets meer gaat zien. Want door verschillende zaken samen te voegen heb je geen enkele zaak meer waar het faillisements gedoe iets mee kan.

Bij faillesements zaken is het altijd een soort triage omdat er praktisch altijd te weinig geld is, dus wat is er makkelijker dan als 1e de zaken te laten vallen die meer claimen dan er in hun account stond

• Bonez0r
Gomez12 schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 20:13:
[...]

Ik wens je het beste toe, maar ik vermoed dat je nu niets meer gaat zien. Want door verschillende zaken samen te voegen heb je geen enkele zaak meer waar het faillisements gedoe iets mee kan.

Bij faillesements zaken is het altijd een soort triage omdat er praktisch altijd te weinig geld is, dus wat is er makkelijker dan als 1e de zaken te laten vallen die meer claimen dan er in hun account stond
Mocht dat gebeuren dan is er (in mijn geval) nog geen man overboord. Ik had nog maar 0.4 btc staan. Wat er aan euro's onderweg was, was wel iets meer.

Het formulier vroeg trouwens ook om mijn bankgegevens, dus ze kunnen zien dat er geld van mijn rekening is overgemaakt naar MtGox.

[Voor 10% gewijzigd door Bonez0r op 05-03-2016 22:40]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

http://blog.kraken.com/po...or-update-in-mtgox-claims
We are pleased to share major news from Tokyo’s court-appointed trustee in the investigation of claims from MtGox creditors. During a scheduled and long-awaited Creditor’s Meeting in Tokyo, Trustee Nobuaki Kobayashi announced today that 24,750 creditors have filed claims to date. The total amount claimed to date was 263,519,268,303,371 JPY, or about $2,411,412,137,427 USD. 263,473,658,709,868 JPY of the total claimed amount was rejected (with about 260,000,000,000,000 JPY of the rejected amount coming from one claim). The total amount of claims accepted to date is 45,609,593,503 JPY, or about $417,436,518 USD. Overall, the amount of bitcoin held by the MtGox estate is approximately 202,185 XBT, or $91,185,435 USD at today’s bitcoin price of approximately $451, which Kraken will help to distribute.

In a major and long-awaited development, on May 25, 2016, the Trustee announced that all claims to date have been reviewed and that the status of all claims has been determined. Thousands of claimants will, for the first time, soon be able to learn the status of their claim. At that time, claimants will be directed to visit the MtGox website at https://claims.mtgox.com/. Claim status information will not be provided by Kraken support.

Trustee Nobuaki Kobayashi said, “My office and my partners on the Kraken team worldwide are proud to report outstanding news to thousands of MtGox creditors. During our thorough bankruptcy investigation, we have carefully reviewed over 24,000 individual claims and made individual determinations on their validity. In the near future, claimants will be able to browse the MtGox claims website to confirm their status. While the detailed schedule will inevitably be affected by each creditor’s response, we wish to proceed to the distribution process as soon as possible.“

Multiple investigations are still ongoing, the Trustee reported in a press release. The Trustee is cooperating with the Tokyo Metropolitan Police Department in its ongoing criminal investigation of Mark Karpeles. In addition, Kraken, Deloitte, and ReEx Accounting Firm are currently investigating the possibility of whether bitcoin or other currencies disappeared at MtGox. Details and results of these investigations are currently unavailable.

In addition, the Trustee today shared that on May 11, 2016, his office determined that bitcoin addresses from the MtGox records would not be disclosed to the general public. This determination was reached on advice of partner company Kraken, who warned that such records, given the transparency of the Bitcoin blockchain, could expose the personal and private financial information of the MtGox clients.
Kraken CEO Jesse Powell said, “Kraken is honored to provide support to the Trustee on behalf of the community and Mt.Gox clients. We are pleased by today’s announcement and the progress that has been made toward returning clients’ assets. We’ll continue to offer our assistance wherever possible and I look forward a speedy resolution from here.”
Als ik even heel kort door de bocht de accepted claims en de totale hoeveelheid aan BTC in dollars door elkaar deel, dan kom ik op een payout van 21,8%.

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

[...]

Er staat nu een PDF online met alle claims en of de accepted/rejected zijn, je kunt je naam daarin opzoeken. Mijn claim is inderdaad helaas rejected (had geld overgemaakt, maar is niet meer bijgeschreven in het account).

Had me trouwens niet gerealiseerd dat namen openbaar werden gemaakt. :/

Meer discussie: https://www.reddit.com/r/...list_of_claims_is_online/

En een thread van nog iemand die zijn overgemaakt geld niet in het account zag verschijnen en nu rejected is: https://www.reddit.com/r/..._approved_help_me_please/

[Voor 52% gewijzigd door Tourniquet op 28-05-2016 00:39]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Ik had er zelf geen fiat staan. Wel vlak ervoor nog fiat overgemaakt toen de koers aan het kelderen was en er btc van gekocht. Als ik daar 20% van terug krijg tegen de huidige koers, dan heb ik nog winst gemaakt ook :D

Al vallen die paar tientjes wel weg tegen de €8k loss :Y)

[Voor 12% gewijzigd door .oisyn op 28-05-2016 01:44]

• Bonez0r
Bitcoinbuilder staat er ook bij (zoek op claim# A000144 in de pdf).

[Voor 83% gewijzigd door Bonez0r op 28-05-2016 05:00]

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Bonez0r schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 22:37:
[...]

Mocht dat gebeuren dan is er (in mijn geval) nog geen man overboord. Ik had nog maar 0.4 btc staan. Wat er aan euro's onderweg was, was wel iets meer.

Het formulier vroeg trouwens ook om mijn bankgegevens, dus ze kunnen zien dat er geld van mijn rekening is overgemaakt naar MtGox.
Misschien ook voor jou interessant?
https://www.reddit.com/r/...ms_whose_claims_wrongful/

• Bonez0r
Bedankt, er staat best wat informatie (maar nog veel meer vragen van gedupeerde mensen) in /r/mtgoxinsolvency. Kraken heeft ook een template formulier met uitleg gepost, misschien kan ik daar nog wat mee, maar mijn eigen gegevens er in editen gaat nog een lastig klusje worden denk ik. Alles zou zoveel makkelijker worden als ik een Japans sprekende/schrijvende persoon zou kennen.

edit: Pff, het lukt me niet om met de template, instructies en google translate een eigen brief op te stellen. Ik ben geneigd om de hele zooi maar te laten zitten, het gaat toch maar om maximaal ongeveer €100 wat ik terug kan krijgen. Dan nog de kosten eraf voor het met spoed versturen van post, dan blijft er weinig over. Oh well, ik krijg gelukkig nog wat van bitcoinbuilder, dat maakt het verlies weer goed.

[Voor 27% gewijzigd door Bonez0r op 19-06-2016 12:52]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BAVAROIS
Bericht is alweer een klein maandje oud maar zag 'm hier nog niet.

http://www.coindesk.com/b...racing-buy-mt-gox-claims/

• Rannasha

Rannasha

aka "Species5618"

Het MtGox topic is niet meeverhuisd hierheen, dus daarom maar even hier.

De curator van MtGox heeft bijna 36.000 van de 200.000 BTC die hij in bezit heeft verkocht voor een gemiddelde prijs van zo'n $10.000 per BTC. Hiermee is dus bijna 400 miljoen dollar opgehaald, waardoor het steeds waarschijnlijker lijkt te worden dat alle crediteuren van MtGox hun geld volledig terug krijgen (met BTC omgerekend volgens de koers op het moment van het omvallen van Gox). Er zijn echter nog wel veel claims die nog niet behandeld zijn, dus het kan nog wel een tijdje duren.

Zie ook: https://www.mtgox.com/img/pdf/20180307_report.pdf

Acties:
  • +1Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Rannasha schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 11:27:
Nu wel ;)

Fijn dat er wat schot in de zaak zit. Maar ik kan er nog steeds niet bij dat Karpeles hiermee wegkomt als dikke winnaar :(

• Sanalologo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 19-03 15:33
Rannasha schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 11:27:

De curator van MtGox heeft bijna 36.000 van de 200.000 BTC die hij in bezit heeft verkocht voor een gemiddelde prijs van zo'n $10.000 per BTC. Hiermee is dus bijna 400 miljoen dollar opgehaald, waardoor het steeds waarschijnlijker lijkt te worden dat alle crediteuren van MtGox hun geld volledig terug krijgen (met BTC omgerekend volgens de koers op het moment van het omvallen van Gox). Er zijn echter nog wel veel claims die nog niet behandeld zijn, dus het kan nog wel een tijdje duren.

Zie ook: https://www.mtgox.com/img/pdf/20180307_report.pdf
Vraag me af aan wat voor partijen 36.000k btc verkocht worden.

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-01 11:01

Not Pingu

Dumbass ex machina

Er zal vast niet 36k BTC ineens verkocht worden, maar aan verschillende partijen.

Maar wel positief nieuws! Zou leuk zijn als er na jaren eindelijk iets uitbetaald wordt.

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

• Rhndy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-03 11:07
Goed nieuws voor de gedupeerden. Wat ik me afvraag:
Waarom doet die curator niet gewoon de BTC teruggeven naar rato? Ik meen dat niet alles terecht is, maar als Pietje 100 BTC had en het blijkt dat 40% van de coins terecht zijn, waarom krijgt Pietje dan niet gewoon 40 BTC?

Ik kan me best voorstellen dat sommige mensen daar meer op zitten te wachten dan op het geld zelf, ook gezien het withdrawen naar x miljoen adressen mogelijk wat sneller gaat met BTC dan met fiat.

• Rannasha

Rannasha

aka "Species5618"

Rhndy schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 15:47:
Goed nieuws voor de gedupeerden. Wat ik me afvraag:
Waarom doet die curator niet gewoon de BTC teruggeven naar rato? Ik meen dat niet alles terecht is, maar als Pietje 100 BTC had en het blijkt dat 40% van de coins terecht zijn, waarom krijgt Pietje dan niet gewoon 40 BTC?

Ik kan me best voorstellen dat sommige mensen daar meer op zitten te wachten dan op het geld zelf, ook gezien het withdrawen naar x miljoen adressen mogelijk wat sneller gaat met BTC dan met fiat.
Zo makkelijk gaat dat niet. Want naast BTC-saldo's, hadden veel gebruikers ook nog een saldo in USD, EUR, JPY, enz... Hoe bepaal je hoeveel mensen daarvan terugkrijgen? Daar komt bij dat niet iedereen een geverifieerd account had, waardoor je niet iedereen kunt vinden om terug te betalen. Verdeel je het overgebleven geld over de rest of hou je het voorlopig vast? Bovendien lopen er nog rechtzaken die een gevolg kunnen hebben voor de totale hoeveelheid geld die er uiteindelijk te verdelen is.

Maar uiteindelijk komt het gewoon neer op wat er in de wet staat. Het gaat immers om een failliesement en de afhandeling daarvan is gewoon wettelijk geregeld. Dat komt neer op dat alle schulden worden omgerekend naar de lokale valuta (JPY) en dat uiteindelijk alle bezittingen ook worden omgezet naar JPY. De curator heeft zelf niet heel veel te kiezen, die dient gewoon de instructies van de rechter op te volgen.

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Ik vind het wel bizar om te lezen hoeveel impact het verkopen van deze Mt. Gox Bitcoins had.
  • Een price-drop van $19.000 naar $18.000 dollar op 18-12-2017 (2.000 BTC)
  • Van $16.000 naar $10.800 op 22-12-2017 (6.000 BTC)
  • Van $11.230* naar $10.200* op 17-01-2018 (8.000 BTC)
  • Van $10.190* naar $9.760* op 31-01-2018 (6.000 BTC)
  • Van $8.200* naar $6.000* op 05-02-2018 (18.000 BTC)
* Deze bedragen heb ik grof geschat door naar de charts te kijken van die dag op Tradingview.

Ik begrijp dat deze coins op Kraken verkocht zijn, met een waarde van tientallen miljoen dollars per transactie. En dan is er nog 165.000 BTC die verkocht moet worden. Wordt er in de komende X maanden nog eens 20x een market sale gedaan? Ik weet wel wat voor een impact zo'n sale order dan weer heeft. Daar lijkt ook prima op te anticiperen als grote investeerder. Houd het orderboek in de gaten en koop BTC direct na een grote sell-order?

Eerder zijn coins verkocht door instanties (de FBI als ik het me goed herinner). Dat is toen gedaan in besloten veiling, waardoor het -denk ik- veel minder invloed heeft op de koers op de korte termijn. Het nieuwsbericht lijkt ook nog eens forse invloed te hebben.

Ik dacht in 2014 eindelijk af te zijn van de slechte invloed die Mt. Gox had op Bitcoin.

Hoe denken jullie hierover?

Edit: plaatje ter illustratie
In het slowchat topic wordt zojuist deze chart gedeeld door @Bmfd

[Voor 6% gewijzigd door orf op 07-03-2018 22:45]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
orf schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 22:00:
Ik vind het wel bizar om te lezen hoeveel impact het verkopen van deze Mt. Gox Bitcoins had.
  • Een price-drop van $19.000 naar $18.000 dollar op 18-12-2017 (2.000 BTC)
  • Van $16.000 naar $10.800 op 22-12-2017 (6.000 BTC)
  • Van $11.230* naar $10.200* op 17-01-2018 (8.000 BTC)
  • Van $10.190* naar $9.760* op 31-01-2018 (6.000 BTC)
  • Van $8.200* naar $6.000* op 05-02-2018 (18.000 BTC)
* Deze bedragen heb ik grof geschat door naar de charts te kijken van die dag op Tradingview.

Ik begrijp dat er deze coins op Kraken verkocht zijn, met een waarde van tientallen miljoen dollars per transactie. En dan is er nog 165.000 BTC die verkocht moet worden. Wordt er in de komende X maanden nog eens 20x een market sale gedaan? Ik weet wel wat voor een impact zo'n sale order dan weer heeft. Daar lijkt ook prima op te anticiperen als grote investeerder. Houd het orderboek in de gaten en koop BTC direct na een grote sell-order?

Eerder zijn coins verkocht door instanties (de FBI als ik het me goed herinner). Dat is toen gedaan in besloten veiling, waardoor het -denk ik- veel minder invloed heeft op de koers op de korte termijn. Het nieuwsbericht lijkt ook nog eens forse invloed te hebben.

Ik dacht in 2014 eindelijk af te zijn van de slechte invloed die Mt. Gox had op Bitcoin.

Hoe denken jullie hierover?
Zoals ik in het slowchat topic al zei:
PilatuS schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 21:18:
[...]
Waarom zou iemand ineens 1000'en BTC's op de markt gooien als het doel is zoveel mogelijk geld per BTC binnen te halen ? Al heb je 1 miljoen BTC te verkopen, iedereen die niet wil dat de koers extreem omlaag gaat doet dit in kleine stappen.

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Sowieso worden dat soort bedragen veelal OTC verhandeld en niet op een exchange gedumpt. Maar ja, $400 miljoen is natuurlijk best veel.

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
.oisyn schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 22:07:
Sowieso worden dat soort bedragen veelal OTC verhandeld en niet op een exchange gedumpt. Maar ja, $400 miljoen is natuurlijk best veel.
Dit artikel suggereert dat het op Kraken is verkocht: https://www.trustnodes.co...orth-bitcoin-bitcoin-cash

Iemand die Japans kan vertalen? https://www.mtgox.com/img/pdf/20180307_report.pdf

• Dacuuu
Ik heb eigenlijk het hele mtgox verhaal niet meer gevolgd. Sta wel op in de pdf file (niet rejected, dus dat zit wel goed) heb ook ooit eens een Japanse brief in de brievenbus gehad. Zullen we er ooit nog eens iets van terugzien?
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee