Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

MtGox - Huidige status en ontwikkelingen

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Mender
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 30-11-2020
Avalaxy schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 14:52:
Net aangifte gedaan, ging erg snel. Duurde minder dan een half uurtje. Die politievrouw begreep het verhaal eigenlijk erg snel en was zelfs geïnteresseerd in bitcoin. Volgens mij heb ik d'r overtuigd om ook in te stappen :P

Ze gaf aan dat het belangrijk is dat iedereen die op Gox zat dit ook meldt bij de politie, ze kunnen pas echt onderzoek gaan doen als meer mensen zich melden.
Ik heb deze week twee maal met de politie gebeld omdat ik ook aangifte wilde doen. Maar ze vertelde mij dat dit niet mogelijk was omdat het hier niet om diefstal gaat van de orginele id kaart.

Jij bent blijkbaar een van de weinige hier die wel geholpen is als ik dit topic zo lees. Kan je mischien even zeggen welke gemeente dat is en de naam van de agente? Eventueel via een privebericht. Dan kan ik dat doorgeven aan de politie hier. En dan kunnen ze eventueel contact met elkaar opnemen.

• [Yellow]
  • Registratie: december 2000
  • Niet online
WTF is dit?

Nou bekijk het maar. Ik ga niet emailen en al helemaal niet betalen. Dat ze het het heen en weer krijgen :(

• Avalaxy
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 11-06 18:18
Sowieso niet betalen. Er is ook geen enkel bewijs dat ze die data daadwerkelijk hebben. Wel doen: melding maken bij het CMI (zoals een pagina terug beschreven is) en bij de politie een melding doen.
Mender schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 17:32:
[...]

Ik heb deze week twee maal met de politie gebeld omdat ik ook aangifte wilde doen. Maar ze vertelde mij dat dit niet mogelijk was omdat het hier niet om diefstal gaat van de orginele id kaart.

Jij bent blijkbaar een van de weinige hier die wel geholpen is als ik dit topic zo lees. Kan je mischien even zeggen welke gemeente dat is en de naam van de agente? Eventueel via een privebericht. Dan kan ik dat doorgeven aan de politie hier. En dan kunnen ze eventueel contact met elkaar opnemen.
Politiebureau Zuidplein in Rotterdam. Naam van de agente weet ik echter niet, die zie ik nergens staan. De mutatie is bekend onder registratienummer 2014113325.

In principe hebben ze gelijk en kun je geen aangifte doen, dat is bij mij ook niet gebeurd, maar ze schrijven wel alles op. Als er iets gebeurt kunnen ze dat gewoon omzetten in een aangifte. Bovendien kunnen ze aan de hand van zo'n melding soortgelijke slachtoffers zoeken. Als het een grote zaak is zetten ze er een team op. Ze zeiden dat ze de zaak erg interessant vonden omdat het mogelijk om de gegevens van een miljoen klanten gaat, maar dat ze in Rotterdam zelf nog geen andere meldingen hadden gehad.

[Voor 76% gewijzigd door Avalaxy op 14-03-2014 17:38]

• Rannasha
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 15:02

Rannasha

aka "Species5618"

Dit lijkt een fake te zijn. Zie ook de volgende thread op Bitcointalk: https://bitcointalk.org/index.php?topic=508328.0

Eerst is men erg onzeker over de situatie, maar langzamerhand wordt duidelijke dat er helemaal geen informatie te koop is aangeboden en het laten verwijderen voor BTC dus ook niets meer is dan een scam.

Dat de informatie/scans gelekt zijn is zeker mogelijk, maar de huidige verkoop- en afpers-acties lijken niets te maken te hebben met de personen die de database van MtGox te pakken hebben gekregen.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• Tourniquet
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 14:58

Tourniquet

Hiya, fellas!

En hoe weten we dan dat ze die scans echt hebben? Iedereen kan dit wel beweren.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• Mender
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 30-11-2020
Avalaxy schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 17:36:
Sowieso niet betalen. Er is ook geen enkel bewijs dat ze die data daadwerkelijk hebben. Wel doen: melding maken bij het CMI (zoals een pagina terug beschreven is) en bij de politie een melding doen.

[...]

Politiebureau Zuidplein in Rotterdam. Naam van de agente weet ik echter niet, die zie ik nergens staan. De mutatie is bekend onder registratienummer 2014113325.

In principe hebben ze gelijk en kun je geen aangifte doen, dat is bij mij ook niet gebeurd, maar ze schrijven wel alles op. Als er iets gebeurt kunnen ze dat gewoon omzetten in een aangifte. Bovendien kunnen ze aan de hand van zo'n melding soortgelijke slachtoffers zoeken. Als het een grote zaak is zetten ze er een team op. Ze zeiden dat ze de zaak erg interessant vonden omdat het mogelijk om de gegevens van een miljoen klanten gaat, maar dat ze in Rotterdam zelf nog geen andere meldingen hadden gehad.
Ok bedankt. Ik zal volgende week weer contact opnemen met de politie. Zal ze de ernst van de zaak duidelijk proberen te maken zodat ik er ook een melding van kan doen.

• Avalaxy
Tourniquet schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 18:06:
[...]

En hoe weten we dan dat ze die scans echt hebben? Iedereen kan dit wel beweren.
Dat zeg ik net. Dat weten we niet. Dat betekent echter niet dat er geen risico is en dat het verstandig is om er niks aan te doen.

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Avalaxy schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 18:22:
[...]

Dat zeg ik net. Dat weten we niet. Dat betekent echter niet dat er geen risico is en dat het verstandig is om er niks aan te doen.
Excuus, had de nieuwe pagina niet gezien. :$

• boekel
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 15-04 22:18

boekel

Dusss...

Nieuw bericht: https://www.mtgox.com/
Je kunt inloggen om je balans te checken, mijn overboeking is blijkbaar niet bijgeschreven...

http://www.boekel.nu

• Replay256
  • Registratie: december 2012
  • Niet online
Op zich goed nieuws... Snap alleen niet waarom hun API down is.. http://www.coinsight.org/mtgox.html

• Apie!
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 11-06 08:15

Apie!

Newer, better & confusinger

Mooi, nu kan ik in ieder geval mijn balans zien. Nu maar hopen dat de transactiehistorie ook bewaard is gebleven.

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

• Replay256
  • Niet online
Voor degene die geld op BitcoinBuider hebben staan. Is ook bevestigd.. https://twitter.com/BTCBLDR

• Ulster Seedling
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 13:15

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Ik ben net teruggebeld door het CMI n.a.v. de melding die ik gedaan heb. Ze hebben veel meldingen over de Mt.Gox-hack gehad. Later vandaag krijg ik een mail met concrete tips en aandachtspunten. Verder willen ze graag de documentnummers van de identiteitsbewijzen ontvangen, om evt. mee te kunnen handelen als ze actief misbruikt blijken te worden. (Straks wel even controleren dat de mail echt van hen komt :+)

Er werd nogmaals bevestigd dat je kunt proberen om je documenten als gestolen bij de politie op te geven. Ze komen dan in een database met gestolen documenten (in de Schengen-landen, als ik het me goed herinner). De politie kan dit echter weigeren (je documenten zijn eigenlijk niet gestólen) en je zult daarna nieuwe documenten moeten kopen.

Mocht je in de toekomst misbruik van je gegevens opmerken, dan kan je daarvan natuurlijk wél sowieso aangifte bij de politie doen. Daarnaast moet je dit (incl. de politie-aangifte) doorgeven aan het CMI. Als zij meerdere meldingen over daadwerkelijk misbruik hebben, kunnen ze namelijk proberen een groter onderzoek (door de politie o.i.d.) te laten starten (ze doen zelf geen opsporing).

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

• Blord
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 11-06 15:57

Blord

Hello Kitty !

boekel schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 03:11:
Nieuw bericht: https://www.mtgox.com/
Je kunt inloggen om je balans te checken, mijn overboeking is blijkbaar niet bijgeschreven...
Ik heb even gekeken op mijn Gox account. Mijn fiat staat ook niet op de account. Ik kan dit wel aantonen met mijn bankoverschrijving. Hoe kan ik ze best laten weten zonder te bellen naar Japan ?

• dcm360
  • Registratie: december 2006
  • Niet online

dcm360

HD7566 powered

Waarschijnlijk staat het niet daar omdat het daar niet stond toen de site gesloten werd. Net als dat het geld dat al maanden vanaf mn account onderweg is naar mn rekening er ook niet staat.

• Gomez12
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 01-04 12:22
Blord schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 21:29:
[...]
Ik heb even gekeken op mijn Gox account. Mijn fiat staat ook niet op de account. Ik kan dit wel aantonen met mijn bankoverschrijving. Hoe kan ik ze best laten weten zonder te bellen naar Japan ?
Ik zou eens uitzoeken wat nu exact de status van MtGox is en wie je dan moet hebben (curator?) want ik vermoed dat bellen naar MtGox zelf weinig zin heeft aangezien ik zomaar vermoed dat de telefonistes momenteel niet zomaar iets kunnen zeggen waar het geld betreft.

IANAL, maar het lijkt me vrij sterk dat er geen toezichthouder momenteel daar orde op zaken probeert te stellen en tot die tijd de mensen bij MtGox niets voor je kunnen doen.

• .oisyn
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 13:33

.oisyn

Moderator Devschuur® / Cryptocurrencies

Demotivational Speaker

dcm360 schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 21:56:
Waarschijnlijk staat het niet daar omdat het daar niet stond toen de site gesloten werd. Net als dat het geld dat al maanden vanaf mn account onderweg is naar mn rekening er ook niet staat.
Dat geld is nooit "onderweg" geweest. Ze hadden een back order van anderhalve maand. De daadwerkelijke SEPA transactie duurt maar een paar werkdagen. Je kon een withdraw dan ook gewoon instant cancelen in die periode.

You see, killbots have a preset kill limit. Knowing their weakness, I sent wave after wave of my own men at them until they reached their limit and shut down. Kif, show them the medal I won.

• Replay256
  • Niet online
dcm360 schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 21:56:
Je kunt het nogmaals inloggen/proberen, er gaan berichten dat de balance worden geupdated.

http://www.reddit.com/r/m...alance_now_includes_fiat/
edit: inmiddels mijn paar fiat's ook zichtbaar :) alleen nog withdrawal dan ben ik blij..

[Voor 8% gewijzigd door Replay256 op 20-03-2014 11:26]

• wesleytjuh
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 11-06 10:44
Tja, en dan?
.oisyn schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 12:56:
[...]

Dat geld is nooit "onderweg" geweest. Ze hadden een back order van anderhalve maand. De daadwerkelijke SEPA transactie duurt maar een paar werkdagen. Je kon een withdraw dan ook gewoon instant cancelen in die periode.
Yep.. 2 uur nadat ik een mail stuurde stond het geld "terug" op mijn rekening. Direct omgezet naar bitcoinbuilder gelukkig..

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

• Martijn19
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 11-06 05:15
Wellicht goed nieuws voor de mensen die geld hebben staan op Mt.Gox.
Kennelijk heeft Mt.Gox nog 200.000 bitcoin.

• Xeanor
  • Laatst online: 30-04 15:00
Wat mij betreft begint de theorie dat ze gewoon de private keys "kwijt" waren toch wel waarheid te worden... zouden ze nog meer kunnen recoveren? Er staat nog iets van 400k BTC vast in vergelijkbare wallets die mensen hadden opgespoord en men 99% zeker van is dat ze van Gox zijn, en de BTC daar ook al sinds 2011 in zitten...

• Replay256
  • Niet online
Dat denk ik ook, maar hoe incompetent moet je als bedrijf zijn geweest als je vanaf 2011 zomaar even 200.000BTC mist. |:(

• Rannasha

Rannasha

aka "Species5618"

Wat me vooral opvalt is hoe ze eerst zeggen "Ja, we zijn 700K bitcoins kwijt, oeps, sorry!" en een paar weken later opeens komen met "Oh, toch nog 200K terug gevonden."

Dat je zoveel coins kwijt raakt is een ding, maar ga dan in ieder geval precies na hoeveel je hebt en niet hebt.

• boekel

boekel

Dusss...

Rannasha schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 07:45:
Wat me vooral opvalt is hoe ze eerst zeggen "Ja, we zijn 700K bitcoins kwijt, oeps, sorry!" en een paar weken later opeens komen met "Oh, toch nog 200K terug gevonden."

Dat je zoveel coins kwijt raakt is een ding, maar ga dan in ieder geval precies na hoeveel je hebt en niet hebt.
Ja bizar inderdaad, ze beweren zelf dat het teruggevonden is in een oude wallet uit 2011, maar zelfs toen was dat al heel wat geld:
https://www.mtgox.com/img/pdf/20140320-btc-announce.pdf

• Replay256
  • Niet online
Laatste alinea uit de announce.pdf.

(Please note that the reasons for their disappearance and the exact number of bitcoins 
which disappeared is still under investigation and that the above figures may still change depending 
on the results of the investigation.)

Conclusie,,, We weten eigenlijk nog steeds niet wat er met de rest van de bitcoins is gebeurt..

• Bonez0r
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 12-04 19:20
Further, the bitcoins held today by MtGox Co., Ltd. amount to a total of approximately 202,000 BTC,
including the above 200,000 BTC and the approximately 2,000 BTC which existed prior to the
application for commencement of a civil rehabilitation proceeding.
Lees ik nou goed dat ze nog maar 2000 BTC over hadden toen ze de boel stil legden? Bizar, hoe kun je niet merken dat er iets aan de hand is totdat er van je 650K coins nog maar 2K over zijn? En dan ook nog vergeten dat je ergens 200K hebt liggen |:(

There go the goddamn brownies.

• Blord

Blord

Hello Kitty !

Ik begin steeds meer te geloven dat Mark de private keys verloren heeft ipv dat hackers het geld gestolen heeft. De hackers heeft wel wat coins gestolen hebben maar nooit die gehele 750K BTC.
Als die 200K zomaar uit de kast komt vallen zou het goed mogelijk zijn dat meer bitcoins ergens verstopt zijn. Als Mark niet weet waar ze zijn hoe zou de hackers de coins hebben gestolen ?

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Krijg net mail van MtGoxRecovery
200,000 bitcoins found

Hi Everyone,

Today we received the first fruits of our labor. As some might remember, on the 11th of March, we reported to the Court and Supervisors that 200,000 bitcoins supposedly linked to Mark Karpeles and Mtgox were being moved. The supervisors of the bankruptcy procedures were completely unaware of what was going on at MtGox/Tibanne. Before our report, they just let Mark do whatever he pleased under the assumption that he was acting in good faith. This forced MtGox to formally answer to our concerns, and stopped them cold. On Thursday evening, we received a call from the Supervisor that MtGox submitted their reply to the court. Unfortunately the court was already closed and friday is a national holiday in Japan, so we won’t know the answer until monday. However, in the meantime MtGox did a press release where they admitted they suddenly ‘found’ 200,000 bitcoins https://www.mtgox.com/img/pdf/20140320-btc-announce.pdf We can only suspect that they came forward because the answer they gave to the Court will reveal exactly the same. We are also fairly confident that those coins were never gone and that Mark simply had to give in to the pressure put on him. I would like to thank everyone for the great investigative work they did to bring this information forward. We also had some very brave people report a lot more criminal behaviour that went on. We are now pushing for a formal investigation of everything we received.

I will report back on monday.

Have a great weekend.

Olivier.

• Rannasha

Rannasha

aka "Species5618"

Tourniquet schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 00:42:
Krijg net mail van MtGoxRecovery

[...]
Die mail staat vol met onzin. MtGoxRecovery beweert dat zij op 11 maart aan het gerechtshof hebben meegedeeld dat er 200K Gox-coins in beweging waren en dat MtGox daarom gedwongen was toe te geven dat ze die coins nog hadden.

Maar in het document staat dat MtGox het gerechtshof op 8 maart al heeft geinformeerd over deze coins en dat de transacties met die coins onder toezicht stonden van het hof. En het lijkt mij dat al dit soort officiele aankondigingen door het hof gecontroleerd worden en MtGox dus niet random onzin kan uitkramen in officiele aankondigingen.

• Replay256
  • Niet online
Een gerucht, er zou tussen de 7 en 15 maart een bedrag van 530000BTC zijn verplaatst.
(Zegt de advocaat van de schuldeisers)

http://www.reddit.com/r/B...00_bitcoins_from_march_7/

Ik geeft het een week dan zijn we wel compleet dacht ik zo.. ;)

[Voor 7% gewijzigd door Replay256 op 23-03-2014 10:44]

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

'Gox coins are being sold on bitstamp'
Hello Nejc

I'm writing to you because i have near-proof that the stolen MtGox coins are being transfered to your exchange. I would appreciate any information you can supply about this matter but i understand that legal restrictions may apply. In either case this is crucial information to you and i hope you will take the required actions. The following will be a rundown of the proof (which can be expanded upon).

In the time Jed McCaleb owned MtGox there was a donation address listed in the left side:
1EuMa4dhfCK8ikgQ4emB7geSBgWK2cEdBG
This address send coins in 2011 around the time the exchange changed owner to Mark Karpeles
1EuMa -> 1FBiC -> 1B4AW -> 1Kq6s -> 1K66U -> 1pdMA
These coins were split into blocks of 2-5k which were used as cold storage.
The 1pdMA coins (plus the rest) didn't move until 2013-12-21 and 2014-02-05 as part of a huge movement of old coins following the same pattern. These coins are mapped in two spreadsheets here and here totaling ~300k coins.
Two of the MtGox cold storage addresses moved as shown:
1PNNF -> 1JFXQ -> 1DJoA -> 1PAzo
14MiN -> 1HsUP -> 1KnPn -> 1PAzo
I know that 1PAzo is an address owned by Bitstamp and i assume that 1DJoA and 1KnPn also are Bitstamp addresses used to receive coins from customers. This shows that the MtGox cold storage coins moved directly from cold storage to an unknown address and then to a Bitstamp address. There are an estimate of 13500 coins moved to Bitstamp as of this moment.

I'm looking forward to hearing from you and i will appreciate any information you may give me. It is of my interest to find the owner of 1JFXQ and 1HsUP.

[Voor 88% gewijzigd door .oisyn op 23-03-2014 23:18]

You see, killbots have a preset kill limit. Knowing their weakness, I sent wave after wave of my own men at them until they reached their limit and shut down. Kif, show them the medal I won.

• LED-Maniak
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 15:42

LED-Maniak

Bakkers klaar? Bakken maar!

:o

Wat een mooie techniek is bitcoin toch.. :)

[Voor 3% gewijzigd door LED-Maniak op 24-03-2014 00:21]

Appeltaart is lekker!

• Xeanor
  • Laatst online: 30-04 15:00
Of Gox verkoopt ze zelf, afhankelijk van hoe het juridisch afgehandeld wordt qua schuldeisers. Geld kan wel worden verdeeld onder schuldeisers, maar goederen niet. Het is dus de vraag of in Japan bitcoin wordt gezien als geld of als goederen. Indien goederen dan wordt alles eerst verkocht en vervolgens het geld wat dat opleverde uitgekeerd aan de schuldeisers.

• Replay256
  • Niet online
Gevonden 650k BTC,.. Zou 't waar zijn?

http://theblogchain.com/news/mtgox-found-bitcoin/

• Avalaxy
Natuurlijk is het niet waar. Een of ander random figuur op twitter zegt iets, zonder _enig_ bewijs of bron, en wij zouden het maar moeten geloven? Ik snap niet dat er überhaupt aandacht aan wordt besteed.

• Replay256
  • Niet online
Geen idee. Ik mag het alleen hopen..

Edit; snap de reacties wel op Reddit hij had het ook bij (200K) juiste,

https://twitter.com/Patro...status/448430614115807232

Hij blijkt een Turkse bank investeerder te zijn,

Maar aan de andere kant krijgen mensen weer hoop.. weet niet,of dat ook zo fijn is voor de mensen die geld hebben verloren..

[Voor 81% gewijzigd door Replay256 op 25-03-2014 19:36]

• Replay256
  • Niet online

• Anoniem: 197141
  • Registratie: november 2006
  • Niet online
De rug schoonhouden heet dat.

• boekel

boekel

Dusss...

Interessant (bewering dat er maar heel weinig coins gestolen zouden kunnen zijn via transactie-truc)
http://www.cryptocoinsnew...erfeed&utm_medium=twitter

• vkey
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 11:11
Interessant nieuws: http://arxiv.org/abs/1403.6676

Het komt erop neer dat de onderzoekers denken dat er bij Mt Gox maximaal 386 bitcoins gestolen kunnen zijn door hackers die gebruik maakten van de transaction malleability.

Edit: Meer info op https://bitcointalk.org/index.php?topic=537772.0

[Voor 13% gewijzigd door vkey op 27-03-2014 11:46]

• Astennu
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 11-06 22:14
Ik las het ook. Maar is dat echt te controleren of dat klopt?
Anders is er iets heel duisters aan de gang bij mtgox.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• ZodiacNL
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 07-06 14:12

ZodiacNL

Crazy Cow Squad

Heeft iemand al aangifte gedaan wegens het verdwijnen van zijn bitcoins?

Crazy Cow Squad

• Replay256
  • Niet online
Update Mt-Gox

https://www.mtgox.com/img/pdf/20140328_delay_extension.pdf

Verlenging gekregen van de rechtbank,, Tot die tijd blijven we nog maar even door modderen. :(

• Astennu
Ik vrees het ook :'( wat een drama. Tot dat dat voorbij is zal de koers relatief laag blijven.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Er is geen enkele reden om aan te nemen dat de koers zal stijgen bij goed nieuws rondom MtGox.

• Apie!

Apie!

Misschien bedoelt ie de koers bij MtGox.

* gniffel *

Blown past falling sands

• Astennu
.oisyn schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 16:40:
Er is geen enkele reden om aan te nemen dat de koers zal stijgen bij goed nieuws rondom MtGox.
Nee ik bedoel dat hij pas gaat stijgen als het drama eindelijk voorbij is. Als in we weten hoe het zit. En het voor eens en voor altijd voorbij is met dat MtGOX.

• Blord

Blord

Hello Kitty !

Dat hangt af waar die verdwenen Goxcoins naar toe is gegaan. Indien de sleutel verloren is gegaan dan zal de koers stabiel zijn maar als die coins echt in handen van de criminelen zijn dan zal dat altijd een schaduw werpen op de koers. Want mochten ze die coins dumpen op de markt dan zijn de gevolgen niet te voorzien.

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Astennu schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 16:59:
[...]

Nee ik bedoel dat hij pas gaat stijgen als het drama eindelijk voorbij is. Als in we weten hoe het zit. En het voor eens en voor altijd voorbij is met dat MtGOX.
Same difference. Mijn punt is dat het allang een afgesloten hoofdstuk is.

• Replay256
  • Niet online
Mailtje gehad van Mt Recovery..

mtgox recovery

Examination extended + new report filed
Hi Everyone,
The court granted the supervisor/examiner an extension until May 9th. This is great news because that means they are taking it serious. Reuters*: 'In seeking the extension, Kobayashi (the examiner) cited the involvement of investigatory agencies as well as the work required to confirm Mt. Gox's financial situation, according to a petition filed to the court. Mt. Gox said on Wednesday it had submitted records and documents to the Tokyo Metropolitan Police as part of its civil rehabilitation application.' Also on MtGox's website: 20140328_delay_extension
It’s good to see that MtGox was finally forced to submit documents to the police. We have reported a lot of wrongdoing (which is not public yet) and will continue to do so. I also want to make a public call to anyone that is or was involved with MtGox and that has inside information about any wrongdoings, to come forward and report what you know. You still have time to do the right thing and be on the right side. We will protect you.
I also want to thank everyone for their kind emails and those that contacted us about the malleability being disproven (due to the volume of emails we can’t always reply, but everything that is sent gets read). We have reported this to the examiner. You can find the report below. We will keep you informed, and please continue submitting any other evidence you have

Creditor March 28 Brief (English Translation)

https://dl.dropboxusercon...nglish%20Translation).pdf

*Reuters link: http://www.reuters.com/ar...RSS&feedName=businessNews

Olivier

• Apie!

Apie!

Ik wilde me net aanmelden bij mtgoxrecovery.com, maar de gedachte dat zij een gigantische database opbouwen met emailadressen en bijbehorend BTC saldo zit me dan ook weer niet echt lekker...

Ik heb me aangemeld zonder saldo en volg ze wel gewoon eerst op twitter :)

Blown past falling sands

• BAVAROIS
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 23-05 23:19
Ik heb ook melding gemaakt bij centrum identiteitsfraude. Nog geen aangifte gedaan bij politie... binnenkort ga ik een nieuw paspoort aanvragen. Ik ga na de zomer een jaar op reis, hopelijk worden er geen rare dingen met mijn ID gedaan, wil geen gezeik aan de grens ergens in Verweggiestan. O-)

Iemand al wat meer gehoord van hun aangifte? Heb nog nergens op fora iets gehoord over misbruik van identiteitsgegevens door hack bij MtGox.

Een pessimist is een realistische optimist

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Judge orders Mt Gox CEO to U.S. for questions on failed bitcoin exchange. Hopelijk krijgen we 17 april wat concrete antwoorden :)

[Voor 14% gewijzigd door .oisyn op 02-04-2014 15:50]

• Aikon
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
BAVAROIS schreef op maandag 31 maart 2014 @ 21:33:
Ik heb ook melding gemaakt bij centrum identiteitsfraude. Nog geen aangifte gedaan bij politie... binnenkort ga ik een nieuw paspoort aanvragen. Ik ga na de zomer een jaar op reis, hopelijk worden er geen rare dingen met mijn ID gedaan, wil geen gezeik aan de grens ergens in Verweggiestan. O-)
Wat is dan precies de identiteitsfraude? Het is toch gewoon een bedrijf dat faalt in elk opzicht, en toevallig je identiteitsgevens heeft. Ze hebben toch niet feitelijk gefraudeerd met je identiteit? Of heb ik iets gemist?

• iDaniel
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 13:40
Iemand beweerde de userbase van ~20 GB gehackt en gedownload te hebben en te verkopen voor 200 BTC. Voor 0.25 BTC wou hij je persoonsgevens wel eruit halen zodat deze niet verkocht werd.

• Gomez12
BAVAROIS schreef op maandag 31 maart 2014 @ 21:33:
Waarom heb je je ID dan in 1e instantie wel blindelings gestuurd naar een bedrijf in Verweggistan?

• Niet online
iDaniel schreef op woensdag 02 april 2014 @ 19:45:
Iemand beweerde de userbase van ~20 GB gehackt en gedownload te hebben en te verkopen voor 200 BTC. Voor 0.25 BTC wou hij je persoonsgevens wel eruit halen zodat deze niet verkocht werd.
Tsja mensen die handig gebruik willen maken van onrust zullen er altijd zijn.

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Wall Street Journal: Investor Group Seeks Court OK to Buy, Revive Bankrupt Bitcoin Exchange Mt. Gox
A group of investors with Hollywood ties is seeking to revive bankrupt bitcoin-trading exchange Mt. Gox, according to people familiar with the matter.

The investor group, which includes Brock Pierce, a former child actor-turned technology entrepreneur, is offering a token payment of one bitcoin, or about $400, to buy the exchange outright, according to these people. The acquisition must be approved by a Japanese bankruptcy court.

Mt. Gox collapsed in February after disclosing that 750,000 bitcoins belonging to customers had vanished, along with an additional 100,000 bitcoins owned by the virtual-currency exchange. Since then, about 200,000 bitcoins have been recovered and are part of the exchange's assets.

The investor group hopes to revive the exchange and set aside 50% of its transaction fees to pay back burned customers and other creditors over time, according to documents filed to the Japanese bankruptcy court and reviewed by The Wall Street Journal.

The near-zero valuation of the proposed deal could to be a hurdle in bankruptcy court.

According to people familiar with the plan, the group is justifying the low price because of the "information vacuum" over Mt. Gox's 550,000 missing bitcoins, currently worth about $220 million. It isn't possible to place a value on the lost coins, they said.

Creditors, who have been stuck in limbo since their accounts were frozen, would have the option of receiving a prorated payment from the 200,000 recovered bitcoins, an estimated 20% recovery value on their claims, or receiving the equivalent amount in equity in the new exchange.

Launched in 2009, bitcoin is a computer-driven currency that isn't backed by a central bank. Users "mine," or create, bitcoins by tapping high-powered computers to answer complex mathematical problems. The coins are stored in digital wallets that have proven to be susceptible to hacking.

Bitcoin's price soared to more than $1,100 in November before plunging as Chinese government officials clamped down on bitcoin trading and Mt. Gox lurched toward bankruptcy. The Tokyo exchange halted customer withdrawals in dollars last year, and in February stopped allowing customers to withdraw money in any currency.

The potential revival of Mt. Gox, which had struggled with technical problems for months before its collapse, comes at a critical time for the virtual currency. A wave of big investors are pouring money into startup bitcoin businesses, but price volatility and regulatory scrutiny are creating uncertainty about the currency's long-term prospects.

Mr. Pierce, 33 years old, appeared in "The Mighty Ducks" movie series in the 1990s, and has since become an investor focused on technology companies.

Other investors in the group include venture capitalists William Quigley, the managing director of Santa Monica, Calif.-based Clearstone Venture Partners and a former financial director Disney Inc.'s licensing businesses; and Matthew Roszak, a partner at Chicago-based SilkRoad Equity, a venture-capital firm. John Betts, who ran electronic trading platforms at Morgan Stanley and Goldman Sachs Group Inc., would be the chief executive of the proposed new firm, according to the plan.

• Replay256
  • Niet online
Dat is goed nieuws zeg!! voor 50% daar teken ik gelijk voor..

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Waar teken je voor? De enige 50% die ik teruglees in het artikel is de 50% van de transaction fees die gebruikt gaan worden om de slachtoffers schadeloos te stellen. Er staat niet dat je 50% van je verlies terugkrijgt.

De vraag is hoeveel transaction fees ze nog binnen gaan halen. Veel zal het niet zijn, wie wilt er nou nog traden op (een doorstart van) MtGox?

[Voor 25% gewijzigd door .oisyn op 11-04-2014 13:20]

• Replay256
  • Niet online
Te snel gelezen.idd;

The investor group hopes to revive the exchange and set aside 50% of its transaction fees to pay back burned customers,

• Bonez0r
Creditors, who have been stuck in limbo since their accounts were frozen, would have the option of receiving a prorated payment from the 200,000 recovered bitcoins, an estimated 20% recovery value on their claims, or receiving the equivalent amount in equity in the new exchange.
Dus je kan (als dit allemaal door gaat) 20% uitbetaald krijgen, maar wat ze precies bedoelen met het laatste stuk na de komma begrijp ik niet.

En als ze alleen maar die 20% terugbetalen, dus de 200K coins die ze dan al zouden hebben, wat willen ze dan precies betalen van die 50% van de fees? Gaan ze dan eerst 20% betalen en daarna alsnog de rest alleen duurt dat wat langer?

[Voor 21% gewijzigd door Bonez0r op 12-04-2014 03:48]

• Niet online
Daar gaat geen cent terugkomen, teveel verhalen met vage feiten.
Of het scam was of onbenul laat ik me niet over uit maar dat er iets flink is mis gegaan, lijkt me wel duidelijk.

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 197141 op 12-04-2014 05:00]

• Rannasha

Rannasha

aka "Species5618"

Bonez0r schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 03:45:
[...]

Dus je kan (als dit allemaal door gaat) 20% uitbetaald krijgen, maar wat ze precies bedoelen met het laatste stuk na de komma begrijp ik niet.
Dat laatste stuk na de komma betekent dat je in plaats van geld/coins direct terug te krijgen, je een aandeel in de nieuwe organisatie kunt krijgen. Dit is een niet ongebruikelijke aanpak bij schuldsanering van bedrijven, een schuldeiser die z'n schuld omruilt voor een aandeel in het bedrijf na de herstart. Uiteraard is dit alleen gunstig als je vertrouwen hebt in de toekomst van het bedrijf, wat in het geval van MtGox niet het geval is bij veel mensen.
En als ze alleen maar die 20% terugbetalen, dus de 200K coins die ze dan al zouden hebben, wat willen ze dan precies betalen van die 50% van de fees? Gaan ze dan eerst 20% betalen en daarna alsnog de rest alleen duurt dat wat langer?
Dat is het idee. Er is (blijkbaar) genoeg aanwezig om 20% van de schuld terug te betalen. De rest wordt daarna langzaam afbetaald met de inkomsten van de nieuwe exchange.

• Gomez12
Rannasha schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 09:08:
[...]
Dat laatste stuk na de komma betekent dat je in plaats van geld/coins direct terug te krijgen, je een aandeel in de nieuwe organisatie kunt krijgen. Dit is een niet ongebruikelijke aanpak bij schuldsanering van bedrijven, een schuldeiser die z'n schuld omruilt voor een aandeel in het bedrijf na de herstart.
Ik zie bij MtGox toch wel 1 apart dingetje, de investeerders betalen 200k, in thoerie als iedereen aandeelhouder zou willen worden dan hebben de investeerders dus maar een belang van zeg 26% en er zou 74% zwerven bij losse mensen.
[...]

Dat is het idee. Er is (blijkbaar) genoeg aanwezig om 20% van de schuld terug te betalen. De rest wordt daarna langzaam afbetaald met de inkomsten van de nieuwe exchange.
1 ding wat ik wel geleerd heb is lezen wat er niet staat bij bedrijfsuitspraken. Ze zeggen niet dat er direct 20% van de schuld terug betaald wordt. Eerst gaan er nog allerlei kosten etc van het bedrijfskapitaal af, daarnaast heb je nog running funds nodig en daarna zal pas de 20% uitbetaling plaats gaan vinden

• Replay256
  • Niet online
Het begint steeds meer en meer op dat MtGox met doorstart bezig is .. tenminste de signalen zijn er.

http://www.forexnews.com/...spend-40-million-restart/

Edit: Update. http://www.coindesk.com/p...ant-role-bitcoins-future/

[Voor 21% gewijzigd door Replay256 op 16-04-2014 08:39]

• Rannasha

Rannasha

aka "Species5618"

MtGox heeft plannen voor een doorstart opgegeven en een verzoek tot liquidatie aangevraagd.

Bron: http://www.reuters.com/ar...gox-idUSBREA3F09U20140416

• Apie!

Apie!

Da's geen goed nieuws. Ik vraag me ook af of dat überhaupt wel kan aangezien het onderzoek naar de missing bitcoins nog loopt? Of blijft dat onderzoek gewoon doorlopen ongeacht eventueel faillissement?

Blown past falling sands

• rickiii
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 09-06 18:31
Hier wordt door William Quigley, Managing Director van Clearstone Venture Partners meer beschreven over het proces waar Mt.Gox zich in bevindt: http://video.cnbc.com/gallery/?video=3000266938
Mt.Gox is not in a traditional bankrupcy liquidation process. It's in a civil rehabilitation process

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

• Rannasha

Rannasha

aka "Species5618"

rickiii schreef op woensdag 16 april 2014 @ 11:20:
Hier wordt door William Quigley, Managing Director van Clearstone Venture Partners meer beschreven over het proces waar Mt.Gox zich in bevindt: http://video.cnbc.com/gallery/?video=3000266938

[...]
Dat is nu niet meer zo, want MtGox heeft faillissement aangevraagd omdat ze geen heil meer zien in een doorstart via de civiele rehabilitatie procedure.

Overigens had MtGox in de VS een dergelijke procedure aangevraagd, maar de rechter wou die pas opstarten als Mark Karpeles persoonlijk zou verschijnen om uitleg te geven. En gezien Karpeles geen zin heeft om naar de VS te gaan, zit daar geen vooruitgang in. Dit betekent dat schuldeisers nog steeds beslag kunnen laten leggen op de Amerikaanse bezittingen van MtGox, iets waar de civiele rehabilitatie (een soort surseance van betaling) bescherming tegen zou bieden.

• rickiii
Rannasha schreef op woensdag 16 april 2014 @ 11:43:
[...]
Dat is nu niet meer zo, ....
Jeez, ik kijk even de andere kant op en mis gelijk alles.
Meestal zit ik er bovenop, maar dit had ik even gemist. Sorry :>

• Blord

Blord

Hello Kitty !

Ik vraag me af of BTC houders en fiat houders gelijk worden behandeld als schuldeiser. Bitcoin is geen currency volgens veel landen maar wordt beschouwd als bezittingen. Bij een faillissement worden alle bezittingen omgezet naar geld en dan pas uitbetaald.
Dat wordt een chaos als die 200.000BTC worden omgezet naar fiat.

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Mail van MtGoxRecovery:
Victory

We did it. Mark has been removed from office, and the administrator has taken over MtGox. This is incredible news because that means all servers and equipment are now under control of the court, and Mark can no longer touch them. This will greatly help the ongoing investigation. Rest assured that the reason why this happened was because of the unrelenting work of the community, reporting on suspected bitcoins under Mark’s control, and bringing forward all illicit actions done by him. We had very brave people who came forward, and as a result, the supervisor/administrator got the full picture. The insecure source code, $500 million debt (and many other things we cannot disclose at this point), made it impossible for MtGox to reopen to begin with. There is no way a restart would have ever been able to make back our money. Civil rehabilitation would have involved re-using the code that lead to our coins being stolen. As a result the 200k bitcoins that were found would have been potentially put at risk again, or kept hostage. Besides that it could also have let to our bitcoins being used to fund it, instead of going back to their rightful owners. At least now we can be sure that bankruptcy proceedings will follow shortly, and that we can look forward to seeing those 200k bitcoins returned to us. That means we expect to see 20% of everyone's bitcoin/money recovered.

We predict the actual bankruptcy proceeding to take about 1 to 1.5 years (civil rehab would have taken a similar amount of time). Many people contacted us, asking to join our lawsuit so they can be registered as creditors. We are now checking if this is the best option for you, or if it is better to directly file as a creditor yourself. At this time you do not have to take any action yet. We will send an update about this soon. Either way we will do everything possible from our end to have the bitcoins paid out in actual bitcoins, instead of having them converted to another currency. We cannot guarantee it will happen, but we will try our very best with the administrator and the court.

Olivier

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Artikel van Reuters over Mark Karpeles en zijn bedrijsvoering bij MtGox: At Mt. Gox bitcoin hub, 'geek' CEO sought both control and escape

[Voor 11% gewijzigd door Tourniquet op 21-04-2014 11:29]

• Rannasha

Rannasha

aka "Species5618"

En voor de mensen onder ons die geen Japans kunnen, de Engelse versie:
https://www.mtgox.com/img/pdf/20140424_announce_qa_en.pdf

Het is vooral een FAQ over de komende failliesementsprocedure. Een paar nuttige punten:
- Er wordt gesproken over het verkopen van alle 'assets' voor 'cash'. Dit impliceert dat alle gevonden Bitcoins mogelijk verkocht worden en dat alle claims enkel in fiat uitbetaald worden, hoewel dit niet expliciet gezegd wordt.
- Het gaat nog maanden duren voordat een claim-formulier beschikbaar is voor gedupeerden. Er wordt niets gezegd over de tijdsplanning van de afhandeling van de claims.
- Er wordt samengewerkt met de politie en experts om de missende coins te traceren.

• rickiii
Rannasha schreef op donderdag 24 april 2014 @ 12:50:
[...]
- Er wordt gesproken over het verkopen van alle 'assets' voor 'cash'. Dit impliceert dat alle gevonden Bitcoins mogelijk verkocht worden en dat alle claims enkel in fiat uitbetaald worden, hoewel dit niet expliciet gezegd wordt.
Ik zag de volgende reactie hierop:
The Japanese says 換価, which can also mean things like "valued" or "appraised". This whole thing reads like a very generic description of the bankruptcy process, where the steps are basically, count up the assets, ask creditors to come forward, divide assets among creditors. We probably shouldn't assume they've decided on a bitcoin firesale, which seems unlikely bearing in mind that they don't seem to have decided anything else.
Leek me wel interessant om te melden. Ik zou in elk geval even uitzoeken wat het nou precies betekent voordat je gaat speculeren.

• Replay256
  • Niet online
[...]

En voor de mensen onder ons die geen Japans kunnen, de Engelse versie:
https://www.mtgox.com/img/pdf/20140424_announce_qa_en.pdf
Dank, had ff niet opgelet,

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

• Niet online

- Er wordt samengewerkt met de politie en experts om de missende coins te traceren.
En wat gaan ze dan doen? onteigenen?

• Bonez0r
2. Period for filing proofs of claims until November 28, 2014
[...]
4. Date for investigation of claims February 25, 2015 10am
Hou dus de website in de gaten als je nog iets op Gox hebt, want tot 28 november kun je je claim maken (formulier om het op te sturen komt nog op de website). Voorlopig zijn we nog wel even bezig in elk geval. Hopelijk let de eigenaar van bitcoinbuilder ook goed op.

[Voor 7% gewijzigd door Bonez0r op 26-04-2014 22:03]

• Blord

Blord

Hello Kitty !

Het zou mooi zijn als de Bitcoin prijs binnen een jaar naar $3000 gaat. Dan zou in principe die 200K BTC alle verliezen kunnen dekken.

• letatcest
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 11-06 14:22

letatcest

Kidult

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

• gise
  • Registratie: juni 2007
  • Niet online
Betekend dat dat ALLE klanten van Gox akkoord zijn gegaan? lijkt mij sterk dat iedereen heeft gereageerd?

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

Nee, dit gaat om Amerikaanse en Canadese klanten die een class action lawsuit hebben aangespannen.

• Blord

Blord

Hello Kitty !

Ik zou niet akkoord gaan. Het overnemend bedrijf eigent zich 10% van de 200K bitcoins toe. De rest gaat naar de schuldeisers. Daarmee is de kous gedaan ? I don't think so.

• Gomez12
gise schreef op woensdag 30 april 2014 @ 12:47:
Betekend dat dat ALLE klanten van Gox akkoord zijn gegaan? lijkt mij sterk dat iedereen heeft gereageerd?
Bij dit soort zaken gaat het nooit om ALLE klanten...

Het gaat in 1e instantie alleen om de klanten die de rechtzaak hebben aangespannen (de rest is niet relevant) en binnen die klantengroep is er dan (bij een class action suit) veelal weer een volmacht afgegeven aan de advocaten zodat het in de praktijk zo is : De advocaten beslissen het en daarmee gaan de klanten automatisch akkoord.

• gise
  • Registratie: juni 2007
  • Niet online
Blord schreef op woensdag 30 april 2014 @ 13:30:
Ik zou niet akkoord gaan. Het overnemend bedrijf eigent zich 10% van de 200K bitcoins toe. De rest gaat naar de schuldeisers. Daarmee is de kous gedaan ? I don't think so.
Er zijn 850K BTC kwijt, er zijn 200K BTC terug gevonden en er is nog $20miljoen waar je tegen de huidige koers ~ 45K BTC voor kunt kopen.

245K BTC, 10% gaat er naar het overnemend bedrijf, dus er blijft 220,5K BTC over om te verdelen?
Dus dan krijg je voor iedere BTC die je bij Gox had staan 0,2594 BTC terug?

[Voor 37% gewijzigd door gise op 30-04-2014 13:53]

• Bonez0r
.oisyn schreef op woensdag 30 april 2014 @ 12:52:
Nee, dit gaat om Amerikaanse en Canadese klanten die een class action lawsuit hebben aangespannen.
Edelson also made clear that former exchange users who have previously not exercised their rights through any of the associated class actions are still free to do so. For instance, he noted that an international creditors committee is being formed in an attempt to contact as many affected parties as possible.
http://www.coindesk.com/u...-make-former-users-whole/

Ik weet nog steeds niet hoe het zit met bitcoinbuilder. Zou de eigenaar daarvan zicht hebben aangesloten bij de US class action? Ik heb daar nog iets van 7 GoxBTC staan. Ik heb ook nog fiat naar Gox gestuurd vlak voordat het plat ging. Dat geld zie ik niet als ik bij Gox inlog en is ook niet terug gegaan naar mijn bankrekening. Dat zit dus al die tijd al ergens in niemandsland. Wat gebeurt daar dan mee vraag ik me af.

[Voor 5% gewijzigd door Bonez0r op 01-05-2014 22:12]

• Blord

Blord

Hello Kitty !

Je kan makkelijk aantonen dat het fiat geld verstuurd is door middel van bankafschriften. Gox moet maar bewijzen dat ze het geld niet ontvangen hebben. Je hebt dus een claim op de Gox assets.
Ik heb ook geld verstuurd vlak voor de shutdown en dit staat niet op de account vermeld.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

• raptorix
  • Laatst online: 11-06 09:34
Overigens denk ik dat die doorstart nooit wat kan worden, een doorstart van DSB acht ik groter

spoiler:
Raptorix werkt nog dagelijks voor DSB

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

CoinLab akkoord met faillissementsaanvraag MtGox

Het Amerikaanse Bitcoin-bedrijf CoinLab, dat MtGox in 2013 aanklaagde voor maar liefst 75 miljoen dollar, is akkoord gegaan met de faillissementsaanvraag van de Japanse exchange. Dit meldt de Wall Street Journal.

Het akkoord is een koerswijziging voor het in Seattle gevestigde CoinLab. Het bedrijf van Bitcoin Foundation voorzitter Peter Vessenes maakte onlangs nog bezwaar tegen de overname van MtGox door Sunlot Holdings. Dit vanwege de rechtszaak die CoinLab tegen de Japanse exchange heeft lopen, terwijl het er ook de schijn van had dat CoinLab zelf interesse had in een overname van MtGox. Dit bezwaar werd echter afgewezen door de Amerikaanse rechter.

De toekomst van MtGox is momenteel nog erg onzeker. Het zou nog altijd kunnen dat Sunlot Holdings de Japanse exchange overneemt, maar het is ook mogelijk dat andere partijen – zoals CoinLab of OKCoin – een bod uitbrengen. Daarnaast is het mogelijk dat MtGox helemaal niet wordt overgenomen, en simpelweg failliet wordt verklaard.

• Leksmond
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 01-01-2015
Weet iemand of er een mogelijkheid is om gezamenlijk een claim in te dienen bij MTgox.
Ik ben best een hoop geld kwijt en wil me de advocaatkosten uitbesparen. :(

• .oisyn

.oisyn

Demotivational Speaker

http://www.nu.nl/tech/380...-bitcoinbeurs-mt-gox.html
Een Amerikaanse rechter heeft de faillissementsaanvraag van bitcoinbeurs Mt. Gox officieel goedgekeurd.

Door de goedkeuring kan het faillissement in Japan verder worden afgehandeld, nadat de site veel digitale munten van gebruikers verloor. De uitspraak van de Amerikaanse rechter maakt het voor Japanse autoriteiten mogelijk om ook in de VS bewijs te verzamelen, getuigen te horen en bezittingen als servers te inspecteren, meldt Bloomberg dinsdagnacht

• 337854
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 25-01-2015
Leksmond schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 14:33:
Weet iemand of er een mogelijkheid is om gezamenlijk een claim in te dienen bij MTgox.
Ik ben best een hoop geld kwijt en wil me de advocaatkosten uitbesparen. :(
hoeveel ben je kwijt dan?

• Apie!

Apie!

^^ Wat maakt het uit hoeveel?

@Leksmond: De enige die ik ken is mtgoxrecovery.com, maar weet niet hoe betrouwbaar die is.

Blown past falling sands

• Gomez12
Apie! schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 13:37:
^^ Wat maakt het uit hoeveel?
Het zet de verhoudingen duidelijk, ben jij 1 miljoen euro kwijt geraakt dan hoef je ook geen hoop te hebben op een mtgoxrecovery (stel die retrieven een half miljoen voor jou), dan kan je beter een advocaat in de arm nemen voor een ton als die 7 ton voor je binnenhaalt.

Vind jij 1000 euro best veel geld, tja dan zijn advocaatskosten een hoog percentage van je mogelijke teruggave en wellicht mtgoxrecovery wel een goede all or nothing kans.

Gaat het om 50.000 euro dan is het wellicht mogelijk om niet een eigen advocaat te nemen maar ook niet met mtgoxrecovery in zee te gaan maar om met een aantal soortgenoten een advocaat in te huren(kost je wel iets aan inleg, maar minder dan eigen advocaat en de opbrengst is in principe altijd hoger dan mtgoxrecovery)

Zo zijn er wel een aantal scenario's mogelijk, maar het hangt wel af van de daadwerkelijke inleg welk scenario het beste is voor jou.
In wezen is mtgoxrecovery het goedkoopste, maar zeer waarschijnlijk ook degene waar je het minste op terugkrijgt (want hun gaan altijd eerst hun eigen kosten verrekenen en waar die bij een advocaat vast staan zijn die bij mtgoxrecovery redelijk schimmig)

• Martijn19
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 11-06 05:15
Volgens mij is mtgoxrecovery.com wel het initiatief van onder andere Olivier Janssen, hij en een paar vrienden hadden samen al $20m+ verloren op MtGox.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True