Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Barre73
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 17:53
dolopfriet schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 20:55:
Ziggo levert al jaren op het glasvezelnetwerk van KTV Waalre.

https://ktwaalre.nl/providers/
Mea Culpa. Dat wist ik niet. Ironisch dat KPN daar nu dan ook bezig is met het plaatsen van apparatuur in de PoPs..

Edit: na wat speurwerk zie ik dat Ziggo alle diensten levert op het coax netwerk van KT Waalre en dat klinkt logisch. Maar of er ook diensten via de FttH aansluitingen van KT Waalre worden geleverd blijft een beetje vaag.

[Voor 25% gewijzigd door Barre73 op 13-06-2020 21:06]

• vr6-only
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 09:37

vr6-only

Blub Blub

Ze leveren het op basis van RFOG. Zie deze pagina en dan eerste alinea.

https://ktwaalre.nl/providers/

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 13-06 20:41
Barre73 schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 21:02:
[...]

Mea Culpa. Dat wist ik niet. Ironisch dat KPN daar nu dan ook bezig is met het plaatsen van apparatuur in de PoPs..

Edit: na wat speurwerk zie ik dat Ziggo alle diensten levert op het coax netwerk van KT Waalre en dat klinkt logisch. Maar of er ook diensten via de FttH aansluitingen van KT Waalre worden geleverd blijft een beetje vaag.
Dat zegt iets over hoe de huurprijzen van Cogas in elkaar zitten.
Het is echt wel mogelijk. Mijn interpretatie blijft dat Cogas iedere concurrentie op deze manier tegen houdt.

[Voor 7% gewijzigd door Sjakie0101 op 14-06-2020 01:04]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Sjakie0101
Inmiddels kan ik constateren dat er weer een provider minder is. Cbizz (was een CAIW-onderdeel!) is opgegaan in Delta.

Het wachten is op het feit dat Caiway ook onder Delta wordt gedrukt. Dan hebben we weer een provider minder en zitten we weer precies in de situatie waar we begonnen. Een niet martktconforme provider die wel stabiel levert maar achter de muziek aan loopt en Solcon die niet bereikbaar is op zondag en Online.nl waar de honden geen brood van lusten. Zakelijk hou je nog Weserve als alternatief over.

4 providers, waar fetitelijk een monopolie voor Delta. Ondanks toezeggingen van Cogas 5 jaar geleden dat er meer providers bij kwamen en er meer keuze zou komen op den duur.
We zijn er ingetuind. Cogas laat door een niet markt conforme huurprijs domweg geen alternatieven toe, al; zegt men dat de deur open staat. Door die belachelijke huurprijzen is er geen provider die kan of wil toetreden.

Het wachten is op KPN, die zal in Twenterand gaan verglazen binnen nu en anderhalf jaar, daar kunnen we wel op rekenen. Hier nog een 10 Mbit koperlijnen en die worden allemaal vervangen door glasvezel.

Dan gaat er een hele dikke middelvinger naar Cogas Infra en Caiway, dat kan ik je wel vertellen.
Ik verwelkom KPN of een van de alternatieven op dat netwerk met open armen!

• dennisfr
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 17:06
Sjakie0101 schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 11:48:
Inmiddels kan ik constateren dat er weer een provider minder is. Cbizz (was een CAIW-onderdeel!) is opgegaan in Delta.

Het wachten is op het feit dat Caiway ook onder Delta wordt gedrukt. Dan hebben we weer een provider minder en zitten we weer precies in de situatie waar we begonnen. Een niet martktconforme provider die wel stabiel levert maar achter de muziek aan loopt en Solcon die niet bereikbaar is op zondag en Online.nl waar de honden geen brood van lusten. Zakelijk hou je nog Weserve als alternatief over.

4 providers, waar fetitelijk een monopolie voor Delta. Ondanks toezeggingen van Cogas 5 jaar geleden dat er meer providers bij kwamen en er meer keuze zou komen op den duur.
We zijn er ingetuind. Cogas laat door een niet markt conforme huurprijs domweg geen alternatieven toe, al; zegt men dat de deur open staat. Door die belachelijke huurprijzen is er geen provider die kan of wil toetreden.

Het wachten is op KPN, die zal in Twenterand gaan verglazen binnen nu en anderhalf jaar, daar kunnen we wel op rekenen. Hier nog een 10 Mbit koperlijnen en die worden allemaal vervangen door glasvezel.

Dan gaat er een hele dikke middelvinger naar Cogas Infra en Caiway, dat kan ik je wel vertellen.
Ik verwelkom KPN of een van de alternatieven op dat netwerk met open armen!
1) Solcon: hoe erg is het nou helemaal dat Solcon niet bereikbaar is op zondag?
- Een niet kritieke storing of andere klantenvraag kan heus wel wachten tot maandag
- Een kritieke storing in het achterliggende glasvezelnetwerk wordt ook opgemerkt door de andere aanbieders en kan toch niet door Solcon worden opgelost.
- Een kritieke hardware storing in je 'eigen' hardware wordt toch niet op dezelfde dag opgelost (mijn ouders hebben hebben 4 dagen zonder internet/telefoon/tv gezeten nadat hun KPN experiabox het had begeven).
2) online.nl: Hoezo lusten de honden daar geen brood van? Ik heb al sinds de gedwongen overstap Fiber.nl/Online.nl en tot nu toe is het niet beter/slechter/duurder dan Ziggo was. Ja de klantenservice/communicatie is waardeloos, maar als je die hooguit 1x per jaar nodig hebt, who cares?

Hoe vaak blijf je jezelf herhalen? Het is inmiddels wel duidelijk dat je graat zou zien dat KPN glasvezel gaat uitrollen op het Cogas netwerk, maar om nou te doen alsof KPN de heilige graal van het internet is.

• dolopfriet
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 13:16
Sjakie is getraumatiseerd doordat het coaxnetwerk niet meer door Ziggo wordt gebruikt. De pijn is nooit verzacht. Begrijp dat nou!

En als ik eerlijk ben; ik begrijp de pijn van Sjakie wel hoor. Ik ben nu recent overgestapt van Caiway naar Ziggo en het is toch wel een wereld van verschil. De communicatie naar de klant bij Ziggo is een stuk beter als bij Caiway.

De Mediabox Next is de hemel op aarde, vergeleken bij de Aria en Kamai kastjes van Caiway.
Je kan favorietenlijsten maken en zelf omnummeren, echt ideaal !

En vanaf morgen kan je ook heerlijk alle zenders zien op je Apple TV 4K en je Android televisie met de Ziggo go app.

Daar is Caiway nog lichtjaren van verwijderd.

• Sjakie0101
dolopfriet schreef op maandag 29 juni 2020 @ 10:41:
Sjakie is getraumatiseerd doordat het coaxnetwerk niet meer door Ziggo wordt gebruikt. De pijn is nooit verzacht. Begrijp dat nou!

En als ik eerlijk ben; ik begrijp de pijn van Sjakie wel hoor. Ik ben nu recent overgestapt van Caiway naar Ziggo en het is toch wel een wereld van verschil. De communicatie naar de klant bij Ziggo is een stuk beter als bij Caiway.

De Mediabox Next is de hemel op aarde, vergeleken bij de Aria en Kamai kastjes van Caiway.
Je kan favorietenlijsten maken en zelf omnummeren, echt ideaal !

En vanaf morgen kan je ook heerlijk alle zenders zien op je Apple TV 4K en je Android televisie met de Ziggo go app.

Daar is Caiway nog lichtjaren van verwijderd.
Klopt helemaal, Caiway, Solcon en Online.nl zijn prutproviders die in de marge opereren. Caiway behoorlijk monopolistisch gedrag waarbij de klant niet eens telt.

En ja ik mag hopen dat KPN zijn eigen oranje vezel er naast gaat aanleggen, meer keuze, meer vrijheid om te kiezen wat ik als klant belangrijk vind en niet opgescheept zitten met providers die het wel even zullen bepalen voor de klant en nog geen 50% van het product leveren tov KPN en Ziggo maar wel hetzelfde zo niet meer laten betalen.

Solcon en Online zijn zeker niet beter dan Caiway, eerder slechter. Leveren minder en de klantenservice is om te janken. En de christelijke principes bij Solcon zijn voor mijn een reden om hard weg te rennen.

En oh ja, de meesten hier in Twente zijn echt niet vergeten hoe Cogas ons ineens Caiway in de mik schoof. Die vieze smaak hebben ze nooit meer weg kunnen spoelen tot op heden. Als er alternatieven komen dan kan Cogas dag met je handje zeggen, iedereen zal weglopen naar de providers op het KPN netwerk.

[Voor 16% gewijzigd door Sjakie0101 op 29-06-2020 18:21]

• dolopfriet
Dikke mik :)

• HenriBusger
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 13-06 22:20
Ik heb de vraag nu bij Freedom neergelegd. Benieuwd hoe de gesprekken gaan met EQT/Delta/Cogas.

Life is like a battery, keep it charged!

• Sjakie0101
HenriBusger schreef op maandag 29 juni 2020 @ 22:12:
Ik heb de vraag nu bij Freedom neergelegd. Benieuwd hoe de gesprekken gaan met EQT/Delta/Cogas.
Dat laat zich raden :-)
Ook Freedom kent de huurprijzen van KPN Netwerk. Als Cogas met die gierend hoge prijzen gaat komen dan haken ze meteen weer af. Het is gewoon een machtsmiddel om Delta/Caiway aan het roer te houden.

• 1992Mark
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 10-06 15:55
Is er een reden dat Hengelo (OV) niet is opgenomen in dit topic? Hengelo zou eind 2021 volledig glasvezel moeten hebben, aangelegd door KPN.

• Barre73
1992Mark schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 16:01:
Is er een reden dat Hengelo (OV) niet is opgenomen in dit topic? Hengelo zou eind 2021 volledig glasvezel moeten hebben, aangelegd door KPN.
omdat het topic COGAS glasvezel is? En niet KPN Netwerk NL glasvezel in Twente...

• 1992Mark
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 10-06 15:55
Barre73 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 16:02:
[...]

omdat het topic COGAS glasvezel is? En niet KPN Netwerk NL glasvezel in Twente...
Ah juist. Is er een reden dat COGAS bijna iedere stap/dorp voorziet van glasvezel behalve Hengelo?

• dolopfriet
De reden is vrij simpel; Hengelo is geen Cogas gebied, maar Ziggo gebied.

• Barre73
@1992Mark Cogas heeft alleen de plaatsen verglaasd waar zij van oudsher de netwerkbeheerder zijn voor de CAI. Plaatsen waar Ziggo dat is (Hengelo, maar bijvoorbeeld ook Enschede) doen zij niet. Ze hebben dus feitelijk hun eigen CAI netwerk verglaasd door elke woning ook te voorzien van een FttH aansluiting. Daarvoor hebben ze wel een compleet nieuw netwerk neergelegd inclusief PoPs.

• Sjakie0101
.

[Voor 99% gewijzigd door Sjakie0101 op 24-07-2020 13:17. Reden: onjuiste info]

• Jassy
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16:23
. Verwijderd omdat de reactie hierboven ook weg is.

[Voor 83% gewijzigd door Jassy op 24-07-2020 13:38]

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

• Sjakie0101
Nog nieuws over nieuwe providers?

• dolopfriet
Bij wie ? Bedoel je bij Delta Fiber?

• ®Otto
  • Registratie: september 2003
  • Nu online
Hier in Oldenzaal is Delta fiber nu ineens beschikbaar! Zag laatst al reclame langs de weg van Delta, doe ik 's avonds de postcodecheck, is er niets beschikbaar. Kijk ik net weer en kan gewoon het Delta flexpakket bestellen, zelfs 1Gb is mogelijk.

Voor mij persoonlijk is het niet interessant genoeg, ik heb nu 250/250 met standaard tv (Dvb-c) met bellen voor 53 euro. Bij Delta zou ik na de actieperiode 55 euro betalen voor 150/150 met alleen standaard tv zonder bellen. Komt dan ook nog 5 euro voor een extra kastje bij.

Vast bellen kost overigens niet meer per maand buiten de belkosten.

[Voor 6% gewijzigd door ®Otto op 24-08-2020 19:48]

• Sjakie0101
®Otto schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 19:45:
Hier in Oldenzaal is Delta fiber nu ineens beschikbaar! Zag laatst al reclame langs de weg van Delta, doe ik 's avonds de postcodecheck, is er niets beschikbaar. Kijk ik net weer en kan gewoon het Delta flexpakket bestellen, zelfs 1Gb is mogelijk.

Voor mij persoonlijk is het niet interessant genoeg, ik heb nu 250/250 met standaard tv (Dvb-c) met bellen voor 53 euro. Bij Delta zou ik na de actieperiode 55 euro betalen voor 150/150 met alleen standaard tv zonder bellen. Komt dan ook nog 5 euro voor een extra kastje bij.

Vast bellen kost overigens niet meer per maand buiten de belkosten.
Delta Fiber is al sinds eind vorig jaar beschikbaar op alle Cogas-adressen.
Delta is niet in alle gevallen duurder. Ik zou zelf bijna 10 euro goedkoper uit zijn bij Delta.

Het zou mooi zijn wanneer Cogas Infra de huurprijzen gaat verlagen zodat ook andere providers kunnen toetreden. Neem T-Mobile bijvoorbeeld. Cogas heeft mijns inziens echt de verkeerder beslissing genomen door destijds met Caiway in zee te gaan en een investeringsmij met hen te vormen. Cogas had prima alleen de COAX kunnen houden en het glasvezel kunnen overlaten aan KPN. In heel het Cogasgebied zat eigenlijk niemand te wachten op Caiway en wat ik om me heen hoor nog steeds niet. Het liefst wil men "gewoon' Ziggo terug.

[Voor 20% gewijzigd door Sjakie0101 op 25-08-2020 12:58]

• dolopfriet
Ziggo staat erg stil met zijn HD zenders hoor.

• Sjakie0101
dolopfriet schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 17:20:
Ziggo staat erg stil met zijn HD zenders hoor.
Dat heeft weinig met die topic te maken.

• dolopfriet
Dat ben ik niet met je eens. Je brengt Ziggo voor het voetlicht alsof het de verlosser van het Cogas gebied is :)

• Sjakie0101
dolopfriet schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 18:53:
Dat ben ik niet met je eens. Je brengt Ziggo voor het voetlicht alsof het de verlosser van het Cogas gebied is :)
Nee, dat niet. Maar Ziggo heeft de zaken door elkaar goed voor elkaar. Die paar HD zenders komen vanzelf wel goed. Het gaat mij er kom dat er meer alternatieven zijn. Die worden nu door Cogas en Caiway/Delta keihard geblokkeerd door te hoge huurprijzen te vragen.

• Sjakie0101
Zelfs Freedom Internet gaat leveren via T-Mobile Netwerk. Het enige netwerk waarop deze club niet levert is dat van EQT/Cogas. Naar eigen zeggen van Freedom worden er te hoge prijzen gevraagd en doet men er alles aan om Delta een voorkeursbehandeling te geven.

• Sjakie0101
@Barre73 weet jij of KPN de intentie heeft om in Twenterand te gaan graven op den duur?

• Barre73
Sjakie0101 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 18:06:
@Barre73 weet jij of KPN de intentie heeft om in Twenterand te gaan graven op den duur?
Ik verwacht de komende paar jaar niets. Net als in andere Cogas of EQT plaatsen of gemeenten.

• Sjakie0101
Barre73 schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 20:44:
[...]

Ik verwacht de komende paar jaar niets. Net als in andere Cogas of EQT plaatsen of gemeenten.
Op de telegraaf staat dat EQT KPN wil overnemen. Dat lost straks alles op.
Dat KPN in dat geval geen aanstalten maakt snap ik, anders zou ik gisteren al glasvezel ernaast hebben gelegd.

https://www.telegraaf.nl/...esteerder-eqt-aast-op-kpn

[Voor 9% gewijzigd door Sjakie0101 op 09-10-2020 21:48]

• dolopfriet
Waarom zou dat alles oplossen?

• Sjakie0101
Eindelijk meer keuze, meer providers en Ziggo terug.

Dat KPN nog niet gaat aanleggen in het Cogasgebied is ronduit verbazend te noemen. De inwoners zitten hier al 6 jaar reikhalzend op te wachten.

• Barre73
Sjakie0101 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 13:27:
[...]

Eindelijk meer keuze, meer providers en Ziggo terug.
Of andersom.... Overal Delta als provider.
En hoe jij een overname van KPN door EQT kan verbinden aan de terugkeer van Ziggo is mij een raadsel...

Los daarvan zie ik het niet snel gebeuren, die overname. Gezien de historie van overname pogingen uit het verleden..

• dolopfriet
De coax sterft gewoon een langzame dood. Het Cogas gebied blijft Ziggoloos .

• Sjakie0101
dolopfriet schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 14:50:
De coax sterft gewoon een langzame dood. Het Cogas gebied blijft Ziggoloos .
Dat zal net gebeuren. Men zal dan de COAX echt verkopen en er geld van maken.

• dolopfriet
Ach, het Cogasgebied is al zo verwend met glasvezel. Die zit echt niet meer te wachten op verouderde coaxnetwerken.

• Sjakie0101
dolopfriet schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 17:16:
Ach, het Cogasgebied is al zo verwend met glasvezel. Die zit echt niet meer te wachten op verouderde coaxnetwerken.
Wel op meer keuze. En het netwerk in het Cogasgebied valt nog wel te upgraden. Toen Caiway het overnam is het up to date overgedragen door Ziggo.

• Barre73
Sjakie0101 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 17:25:
[...]

Wel op meer keuze. En het netwerk in het Cogasgebied valt nog wel te upgraden. Toen Caiway het overnam is het up to date overgedragen door Ziggo.
Voor zover ik weet leverde Ziggo alleen de diensten en Caiway nu dan.
Het fysieke netwerk was altijd van Cogas en zij hebben dus gezorgd voor de staat van het netwerk lijkt mij. En nu nog dan.

• Sjakie0101
Barre73 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 17:45:
[...]

Voor zover ik weet leverde Ziggo alleen de diensten en Caiway nu dan.
Het fysieke netwerk was altijd van Cogas en zij hebben dus gezorgd voor de staat van het netwerk lijkt mij. En nu nog dan.
Het zou kunnen. Laat onverlet dat wanneer de COAX door Caiway niet onderhouden wordt en men er niet meer HD op gaat leveren of hogere snelheden het voor de hand ligt dat dit spoedig weer naar Ziggo gaat.

• dolopfriet
Waarom zou Ziggo dat doen? De inwoners uit het Cogas gebied zijn al jaren zo gewend aan het vooruitstrevende FTTH. Ik denk dat nog weinig mensen daar terug willen naar Ziggo.

• Sjakie0101
dolopfriet schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 10:34:
Waarom zou Ziggo dat doen? De inwoners uit het Cogas gebied zijn al jaren zo gewend aan het vooruitstrevende FTTH. Ik denk dat nog weinig mensen daar terug willen naar Ziggo.
Waarom niet? Download is prima en upload heb je lang altijd niet nodig.
Bovendien veel combinatiekortingen en veel extra’s

[Voor 6% gewijzigd door Sjakie0101 op 12-10-2020 12:58]

• Xenir
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 17:11
Hier iemand uit het Cogas gebied waar ook FTTH is gelegd. Ik zou niet meer terug willen. Naast dat ik de coax in de meterkast heb afgeknipt en in de kruipruimte heb neergelegd, ligt in huis nu overal UTP. FTTH biedt mij keuzes aan providers, maar eerlijkheidshalve ligt dat niet ver uit elkaar. In mijn gebied is enkel KPN aanwezig in de PoP dus geen andere ISP's die echt onderscheid kunnen maken. Toen Ziggo hier vertrok (omdat Cogas de overeenkomst met Ziggo stopte en het CaiWay werd) heeft KPN hier verglaasd en kwam met een leuke actie. Als ik bij mij in de wijk kijk, heeft denk ik bijna iedereen wel glasvezel. Als het weer Ziggo zou worden zouden ze echt met een goede actie moeten komen om mensen zover te krijgen weer te switchen naar de coax.

• Sjakie0101
Xenir schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 10:10:
Hier iemand uit het Cogas gebied waar ook FTTH is gelegd. Ik zou niet meer terug willen. Naast dat ik de coax in de meterkast heb afgeknipt en in de kruipruimte heb neergelegd, ligt in huis nu overal UTP. FTTH biedt mij keuzes aan providers, maar eerlijkheidshalve ligt dat niet ver uit elkaar. In mijn gebied is enkel KPN aanwezig in de PoP dus geen andere ISP's die echt onderscheid kunnen maken. Toen Ziggo hier vertrok (omdat Cogas de overeenkomst met Ziggo stopte en het CaiWay werd) heeft KPN hier verglaasd en kwam met een leuke actie. Als ik bij mij in de wijk kijk, heeft denk ik bijna iedereen wel glasvezel. Als het weer Ziggo zou worden zouden ze echt met een goede actie moeten komen om mensen zover te krijgen weer te switchen naar de coax.
En daar zit het verschil. Jij hebt KPn glasvezel. En dat wordt over heel het Cogasgebied nauwelijks geboden.

• Sjakie0101
Wellicht kan iemand de openingspost wijzigen. Ik kom er achter dat er een zakelijke provider extra beschikbaar is gekomen:

https://www.heldenvan.nu/heldenvannu/

Overigens kan ik volgens de postcodecheck wel bestellen. Weinig HD beschikbaar voor televisie dus voor mij zeker geen optie. En ik ben zelf particulier en ik neem aan dat ze echt alleen maar leveren aan bedrijven.

• Barre73
Sjakie0101 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 19:35:
Wellicht kan iemand de openingspost wijzigen. Ik kom er achter dat er een zakelijke provider extra beschikbaar is gekomen:

https://www.heldenvan.nu/heldenvannu/

Overigens kan ik volgens de postcodecheck wel bestellen. Weinig HD beschikbaar voor televisie dus voor mij zeker geen optie. En ik ben zelf particulier en ik neem aan dat ze echt alleen maar leveren aan bedrijven.
Over dat laatste: nee, ook aan particulieren. En dat met het service niveau van het vroegere XS4all. Dus echt heel goed.
Of de diensten en prijs je bevallen is natuurlijk de vraag. TV is niet het belangrijkste in zakelijke diensten. Een goede internetverbinding wel.

• Kecin
  • Registratie: juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ondertussen ben ik er hier ook al een tijdje achter dat er Delta is. IPTV kan me gestolen worden sinds ik NLZiet heb (vrouw). Zou echter nog wel graag Coax behouden, dat heb ik nu bij Caiway inzitten? Helpdesk van Delta kon me eigenlijk niet vertellen of dit zou blijven of niet, iemand een idee?

Ik zou 11 euro per maand goedkoper uitkomen voor een 1gbit verbinding.

I am not a number, I am a free man! Kecin's tweakblog! - Kecin.com!

• Sjakie0101
Kecin schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:18:
Ondertussen ben ik er hier ook al een tijdje achter dat er Delta is. IPTV kan me gestolen worden sinds ik NLZiet heb (vrouw). Zou echter nog wel graag Coax behouden, dat heb ik nu bij Caiway inzitten? Helpdesk van Delta kon me eigenlijk niet vertellen of dit zou blijven of niet, iemand een idee?

Ik zou 11 euro per maand goedkoper uitkomen voor een 1gbit verbinding.
COAX moet je dan separaat afnemen van Caiway (TV Standaard oid) a ca 20 euro

• Kecin
  • Registratie: juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Sjakie0101 schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 10:58:
[...]

COAX moet je dan separaat afnemen van Caiway (TV Standaard oid) a ca 20 euro
Thanks.

Ik begreep ook van de medewerker dat hun modem niet fantastisch was (nieuwe type Genexis) en dat deze niet in bridgemodus kon worden gezet, je kon alleen de wifi uitzetten. Liefst zou ik de glas in mijn eigen router inprikken. Heb al even gekeken hierzo, maar bij Caiway zijn er wel een aantal die dat doen of proberen en VLAN's taggen voor internet, ook mensen met Delta?

I am not a number, I am a free man! Kecin's tweakblog! - Kecin.com!

• dolopfriet
Is het niet handiger topics te plaatsen bij de daadwerkelijk aanbieder? Wat heb je nou aan Cogas als topic als je daar kan kiezen uit diverse providers die allemaal een eigen topic hebben?

Je kan geen glasvezel abonnement afsluiten bij Cogas, dus dat gezeur over Cogas terwijl dat als aanbieder helemaal niet bestaat, slaat echt nergens op!

Bij Cogas kan het gaan over Caiway, Delta, Solcon, etc. Lekker verwarrend onnodig vervuilend op deze manier.

Ik zie ook geen aparte topics voor T Mobile op KPN netwerk of ander netwerk.

• Sjakie0101
dolopfriet schreef op zondag 8 november 2020 @ 13:47:
Is het niet handiger topics te plaatsen bij de daadwerkelijk aanbieder? Wat heb je nou aan Cogas als topic als je daar kan kiezen uit diverse providers die allemaal een eigen topic hebben?

Je kan geen glasvezel abonnement afsluiten bij Cogas, dus dat gezeur over Cogas terwijl dat als aanbieder helemaal niet bestaat, slaat echt nergens op!

Bij Cogas kan het gaan over Caiway, Delta, Solcon, etc. Lekker verwarrend onnodig vervuilend op deze manier.

Ik zie ook geen aparte topics voor T Mobile op KPN netwerk of ander netwerk.
Inderdaad dit moet gaan over hoe Cogas handelt qua providers.

• dolopfriet
Nu moet je je scheel zoeken naar Caiway of Delta in alle topics. Dit werkt enorm vervuilend.

Weg met het Cogas topic. Het dienst nergens toe.

• Sjakie0101
dolopfriet schreef op zondag 8 november 2020 @ 16:15:
Nu moet je je scheel zoeken naar Caiway of Delta in alle topics. Dit werkt enorm vervuilend.

Weg met het Cogas topic. Het dienst nergens toe.
Wel degelijk. Het Cogas glasvezelnetwerk is niet per definitie Caiway. Cogas Indra speelt daarin zijn eigen rol en kan zelf ook andere providers toelaten. Wel degelijk heeft dit topic voor Twente zin.
Na 6 jaar is er namenlijk nog steeds een monopolie voor Caiway/Delta en zijn er nauwelijks tot geen providers toegevoegd van naam.

• dolopfriet
Al die providers hebben eigen topics. Ik zie de toegevoegde waarde niet. Het werkt alleen maar verstrooiend en verwarrend en desoriënterend.

• HenriBusger
dolopfriet schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 17:34:
Al die providers hebben eigen topics. Ik zie de toegevoegde waarde niet. Het werkt alleen maar verstrooiend en verwarrend en desoriënterend.
Dit is het topic over netwerkbeheerder Cogas. Dit topic moet behouden blijven ivm wijzigingen in provideraanbod, dienstverlening, verandering van ondersteuning: bijvoorbeeld volledige IPv6-ondersteuning, overnames, etcetera.

• dolopfriet
Is er dan ook een topic KPN Netwerk of is Cogas het bijzondere en magische netwerk van Nederland?

• Sjakie0101
dolopfriet schreef op woensdag 11 november 2020 @ 09:33:
Is er dan ook een topic KPN Netwerk of is Cogas het bijzondere en magische netwerk van Nederland?
Er is wel degelijk een KPN glasvezel topic.

En ja dit moet inderdaad behouden blijven. Cogas Infra heeft een eigen netwerk waarop EQT/Delta Infra is toegelaten. Cogas Infra is volledig in de gelegenheid hier afscheid van te nemen er bijvoorbeeld Ziggo en KPN er op te gooien.

Cogas Infra kan ook andere providers toelaten via de tweede vezel los van Delta/Caiway.
Dus ja graag openlaten! Er staat veel te gebeuren de komende maand en de komende jaren!

[Voor 16% gewijzigd door Sjakie0101 op 11-11-2020 18:00]

• Barre73
Sjakie0101 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 17:59:
[...]

Er is wel degelijk een KPN glasvezel topic.
KPN glasvezel is een topic over de provider. Dat het wordt misbruikt door sommigen om te klagen over de aanleg is ook niet de bedoeling. Er is dus geen KPN Netwerk topic.

• HenriBusger
dolopfriet schreef op woensdag 11 november 2020 @ 09:33:
Laat dit topic nu open. De redenen heb ik gegeven. Als je het niet wil lezen, lees je het niet.

• Sjakie0101
HenriBusger schreef op woensdag 11 november 2020 @ 21:57:
[...]

Laat dit topic nu open. De redenen heb ik gegeven. Als je het niet wil lezen, lees je het niet.
Klopt helemaal. In theorie kan Cogas beslissen EQT/Caiway af te stoten en KPN er op te gooien en COAX weer aan Ziggo te gunnen. Cogas Infra heeft hierin een speciale positie. Het netwerk is geen bezig van EQT of Delta Infra. Ze zijn gegund om het beheer te doen en vooralsnog hun partijen er over te laten leveren.

Overigens zou dit scenario ook nog kunnen gebeuren wanneer EQT KPN daadwerkelijk gaat overnemen:
https://www.bloomberg.com...to-13-billion-carrier-kpn

[Voor 16% gewijzigd door Sjakie0101 op 12-11-2020 19:00]

• Sjakie0101
https://www.totaaltv.nl/n...veren-via-koperen-kabels/

Sowieso licht aan het einde van de tunnel. Als Cogas KPN niet gaat toelaten dan kunnen we gerust stellen dat voor 2023 KPN er een tweede vezel naast heeft gelegd en we Caiway en Delta vaarwel kunnen zwaaien!

• vr6-only
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 09:37

vr6-only

Blub Blub

It ain't stupid if it works!

• Sjakie0101
Dan kan dit topic definitief dicht. Cogas wil kennelijk niet meer bij de shit betrokken worden die ze hebben veroorzaakt.

• dolopfriet
Dan kan dit topic gesloten worden. Er is geen Cogas glasvezel meer!
Eindelijk wat meer overzicht.

• Sjakie0101
dolopfriet schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 14:38:
Dan kan dit topic gesloten worden. Er is geen Cogas glasvezel meer!
Eindelijk wat meer overzicht.
Je zou het bijna willen. Maar ik heb nog wel de vraag hoe het zit met de COAX.
Het persbericht praat alleen over het glasnetwerkt. Dus Cogas heeft nog wel 50% van de COAX in handen.
Dat is opmerkelijk, maar ook weer niet. Zou het dan toch dat de COAX aan Ziggo wordt verkocht?

• dolopfriet
Dan maak je maar een nieuw topic Cogas coax aan.
Dit topic over Coax glasvezel kan worden gesloten.

• HenriBusger
En ik ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren met de vastrechtvergoeding die ik nu nog maandelijks betaal voor GlasvezelBuitenaf aan Cogas.

Dus nee, laat maar even open.

• dennisfr
dolopfriet schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 13:50:
Het topic gaat over het door Cogas aangelegde glasvezel netwerk in Twente. Dat Delta nu eigenaar is geworden van dit netwerk doet daarbij niet ter zake. Het topic heeft zeker nog bestaansrecht met betrekking tot netwerk specifieke storingen, aanbieders op dit netwerk enz.

Als ik je reacties teruglees, begrijp ik dat je niet eens uit Twente komt, dus waar maak je je druk om? Je hoeft dit topic niet te volgen?

• dolopfriet
Het slaat gewoon nergens op. Een coaxnetwerk is bij velen ooit van een andere eigenaar geweest en daar zijn ook geen aparte topics over.
Wij hadden vroeger Kabel TV Krimpen en in Rotterdam was vroeger de kabeltelevisie van Eneco.
In Delft was het vroeger Casema. In Dordrecht was het Kabel Sterrenburg...
Alleen zijn inmiddels niet meer eigenaar van dat netwerk net zoals Cogas dat niet meer is.
Zo lust ik er nog wel tien!

Het lijkt wel of je vast wilt houden aan wat er niet meer is.

[Voor 22% gewijzigd door dolopfriet op 23-12-2020 10:17]

• internet4me
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 11-06 21:04
@dolopfriet
Zolang plaatsnamen al voldoende zijn om zo een topic levend te houden, dan kan het zeker met grote gebieden.

Zoals Apeldoorn: [Glasvezel] Apeldoorn op Glasvezel
En zo zijn er meer.

Dus even verder kijken... verder je hoeft hier niet toekijken.

Maw. Dit topic moet blijven bestaan.

• dolopfriet
Apeldoorn op glasvezel gaat over een nog op te starten project. Een vraagbundeling.

Dat is iets heel anders als een glasvezelnetwerk van Delta Fiber wat al jaren bestaat en een zelfstandig topic over is. ( Caiway en Delta) Er worden constant nieuwe gebieden toegevoegd door Delta Fiber.
Alle wijzigingen die plaatsvinden bij de aanbieders op het netwerk van Delta Fiber gelden ook voor het voormalig Cogas gebied nu Delta Fiber honderd procent eigenaar is.

Dat iemand graag de geschiedenisboeken van tien jaar terug in leven wil houden terwijl de eigenaar gewoon Delta Fiber is, bevreemdt me zeer.

[Voor 18% gewijzigd door dolopfriet op 23-12-2020 10:58]

• Dennis-L
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 17:39
internet4me schreef op woensdag 23 december 2020 @ 10:29:
@dolopfriet
Zolang plaatsnamen al voldoende zijn om zo een topic levend te houden, dan kan het zeker met grote gebieden.

Zoals Apeldoorn: [Glasvezel] Apeldoorn op Glasvezel
En zo zijn er meer.

Dus even verder kijken... verder je hoeft hier niet toekijken.

Maw. Dit topic moet blijven bestaan.
Dat zijn meestal topics over grote nieuwe projecten, logisch dat daar topics over worden aangemaakt.
De uitrol van glasvezel in het Cogas gebied is vrijwel helemaal afgrond:
"De afgelopen periode heeft Cogas Kabel Infra bijna het hele verzorgingsgebied van Cogas voorzien van glasvezel, met uitzondering van een aantal kleine kernen in onder andere Hof van Twente en Hardenberg. In deze resterende gebieden start DELTA Fiber begin 2021 een vraagbundelingscampagne met als doel ook daar glasvezel uit te rollen."

Ik zou het topic dan laten heroemen naar "[Delta] Glasvezel in Cogas gebied" of zo :)

• dolopfriet
Ja, je kan ook een topic maken Delta glasvezel in voormalig kabeltv Alphen aan de Rijn gebied of voormalig Kabel TV Doorn gebied of Kabel TV Albrandswaard gebied.
Goed idee ...

We gaan gewoon allemaal topics maken over van wie de kabelnetwerken vroeger waren, ook al is alles al over naar een grote nieuwe eigenaar.

Dat ik hier zelf niet opgekomen ben zeg !!

[Voor 33% gewijzigd door dolopfriet op 23-12-2020 11:01]

• dennisfr
dolopfriet schreef op woensdag 23 december 2020 @ 11:00:
Ja, je kan ook een topic maken Delta glasvezel in voormalig kabeltv Alphen aan de Rijn gebied of voormalig Kabel TV Doorn gebied of Kabel TV Albrandswaard gebied.
Goed idee ...

We gaan gewoon allemaal topics maken over van wie de kabelnetwerken vroeger waren, ook al is alles al over naar een grote nieuwe eigenaar.

Dat ik hier zelf niet opgekomen ben zeg !!
Het Cogas deel staat alleen in de topic titel om aan te geven om welk glasvezel netwerk in Twente dit gaat. Reggefiber (inmiddels KPN) heeft een ander deel van Twente verglaasd, maar dat is een volledig ander netwerk, met een ander provider aanbod. Ik vind het allemaal vrij duidelijk.
Wat mij niet duidelijk is, zijn jouw beweegredenen om dit topic gesloten te krijgen.

• Barre73
dennisfr schreef op woensdag 23 december 2020 @ 15:58:
[...]

Het Cogas deel staat alleen in de topic titel om aan te geven om welk glasvezel netwerk in Twente dit gaat. Reggefiber (inmiddels KPN) heeft een ander deel van Twente verglaasd, maar dat is een volledig ander netwerk, met een ander provider aanbod. Ik vind het allemaal vrij duidelijk.
Wat mij niet duidelijk is, zijn jouw beweegredenen om dit topic gesloten te krijgen.
Sterker nog: ik zou liever een topic erbij hebben over Reggefiber (nu KPN NetwerkNL) netwerken zodat niet alles wat met aanleg en beheer te maken heeft in de diverse provider topics belandt.
Dat gebeurt hier overigens ook. Het heet Cogas topic, maar het gaat vooral over de providers en hun diensten op dat netwerk. En die hebben ook hun eigen topics. Als je dan dit topic wil behouden en gebruiken, heb het dan alleen over aanleg, beheer, schades etc..

@dolopfriet Hier op Tweakers kan je in het kopje Mijn topics dit topic verwijderen of verbergen. Krijg je ook geen nieuwe reacties te zien en hoef je niet meer te kijken.

[Voor 8% gewijzigd door Barre73 op 23-12-2020 16:03]

• dolopfriet
- Het beheer van het netwerk gebeurt door de eigenaar dus door Delta Fiber, heeft niets met Cogas te maken.
- Cogas legt zelf geen glasvezel aan.
- Schades die aan het netwerk zijn of komen liggen op het bordje van de eigenaar en dat is Delta Fiber.

Dus welke onderwerpen je ook aansnijdt, ze verwijzen nu allemaal naar Delta Fiber en niet naar Cogas.

• Barre73
dolopfriet schreef op woensdag 23 december 2020 @ 19:33:
- Het beheer van het netwerk gebeurt door de eigenaar dus door Delta Fiber, heeft niets met Cogas te maken.
- Cogas legt zelf geen glasvezel aan.
- Schades die aan het netwerk zijn of komen liggen op het bordje van de eigenaar en dat is Delta Fiber.

Dus welke onderwerpen je ook aansnijdt, ze verwijzen nu allemaal naar Delta Fiber en niet naar Cogas.
Dan vraagt de topicstarter een naamswijziging aan van dit topic. Probleem opgelost.

• jaaoie17
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 13-06 18:13
dolopfriet schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 13:50:
Lekker boeien gewoon open laten.

• davides
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 11-06 13:01
Ik ben TS, maar een Titelwijziging aan te vragen lijkt me nu te voorbarig. Momenteel heeft DELTA Fiber overeenstemming bereikt om de overige 50% aandelen over te nemen, maar het gaat echt nog wel even duren, voordat de transactie daadwerkelijk gedaan is en daarna nog weer langer voordat Cogas Kabel Infra helemaal geintegreerd is in de DELTA Fiber organisatie. Pas daarna vind ik het aanvragen van een naamswijzigingen te overwegen.

Van 'op slot zetten' lijkt me sowieso geen sprake. Op tweakers blijven onderwerpen doorgaans gewoon open. Bij onderwerpen die minder relevant zijn, verschijnt na twee weken automatisch een blokje, dat er al twee weken niet gereageerd is in het topic. Slotjes op topics zie ik doorgaans alleen als er:
- onderwerpen worden besproken die niet toelaatbaar zijn (is hier niet het geval)
- als er een nieuwe deel wordt geopend, omdat het oude deel te lang wordt. (ook niet het geval)

Daarnaast staat in het persbericht dat het onderhoud en beheer van dit stuk netwerk in handen blijft van Cogas, dus er is weldegelijk een afwijkende situatie tov van andere delen van het netwerk van DELTA Fiber.

Bovendien zou Sjakie0101 geen vaste plek meer hebben voor z'n maandelijke post met grieven over het verdwijnen van Ziggo van de kabel in Twente.

Wat ik eigenlijk wil zeggen... Ik wens jullie gewoon allemaal warme, liefdevolle feestdagen. Wens iedereen een stukken beter 2021, al zullen we hier nog wel even inzitten met z'n allen. Hoop in ieder geval volgend jaar weer minstens zoveel leesplezier te hebben aan dit topic als dit jaar. #BedanktAllemaal, #StaySafe en HappyX-mas. Greets Davides

• Equator
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 17:13

Equator

Exmin

Bowmore & Laphroaig fan

davides schreef op woensdag 23 december 2020 @ 23:44:
Ik ben TS, maar een Titelwijziging aan te vragen lijkt me nu te voorbarig. Momenteel heeft DELTA Fiber overeenstemming bereikt om de overige 50% aandelen over te nemen, maar het gaat echt nog wel even duren, voordat de transactie daadwerkelijk gedaan is en daarna nog weer langer voordat Cogas Kabel Infra helemaal geintegreerd is in de DELTA Fiber organisatie. Pas daarna vind ik het aanvragen van een naamswijzigingen te overwegen.

Van 'op slot zetten' lijkt me sowieso geen sprake. Op tweakers blijven onderwerpen doorgaans gewoon open. Bij onderwerpen die minder relevant zijn, verschijnt na twee weken automatisch een blokje, dat er al twee weken niet gereageerd is in het topic. Slotjes op topics zie ik doorgaans alleen als er:
- onderwerpen worden besproken die niet toelaatbaar zijn (is hier niet het geval)
- als er een nieuwe deel wordt geopend, omdat het oude deel te lang wordt. (ook niet het geval)

Daarnaast staat in het persbericht dat het onderhoud en beheer van dit stuk netwerk in handen blijft van Cogas, dus er is weldegelijk een afwijkende situatie tov van andere delen van het netwerk van DELTA Fiber.

Bovendien zou Sjakie0101 geen vaste plek meer hebben voor z'n maandelijke post met grieven over het verdwijnen van Ziggo van de kabel in Twente.

Wat ik eigenlijk wil zeggen... Ik wens jullie gewoon allemaal warme, liefdevolle feestdagen. Wens iedereen een stukken beter 2021, al zullen we hier nog wel even inzitten met z'n allen. Hoop in ieder geval volgend jaar weer minstens zoveel leesplezier te hebben aan dit topic als dit jaar. #BedanktAllemaal, #StaySafe en HappyX-mas. Greets Davides
QFT.

Modbreak:De discussie over het al dan niet sluiten van dit topic kunnen we nu beëindigen. Als er niet meer in wordt gepost, zakt het topic vanzelf weg.

Vragen/opmerkingen
Privacy is something you can sell, but you can't buy back!

• dolopfriet
Ik denk dat iemand er wel voor zorgt dat het niet weg zakt ......
Fijne kerst allemaal X

• Sjakie0101
Fijne kerst!

• dolopfriet
Zijn de ervaringen van Twentenaren met betrekking tot Delta glasvezel anders als die van de andere Delta glasvezel klanten?

• Sjakie0101
https://www.ad.nl/almelo/...bruik-glasvezel~abca246f/

Wanneer we het AD moeten geloven is de oude wond weer open getrokken, mijns inzien volkomen terecht.
Nu Cogas geen donder meer te vertellen heeft kunnen we naar die beloofde extra providers fluiten.

Ik ben overigens niet geheel ontevreden over Caiway. Neemt niet weg dat concurrentie er wel voor zorgt dat men betere en betrouwbaardere diensten gaan leveren. Het nieuwe tv-product is niet zoals bij KPN, Ziggo. T-Mobile., Online, Canal Digital.

• dolopfriet
Wanneer gaan de Tukkers het trauma eens verwerken?

Overal in Nederland zijn er de afgelopen tientallen jaren kabelnetten overgenomen, maar nergens blijven ze zo in het verleden hangen en wenen als in Twente. Wat is er toch met dat volk aan de hand?

• HenriBusger
dolopfriet schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 23:56:
Wanneer gaan de Tukkers het trauma eens verwerken?

Overal in Nederland zijn er de afgelopen tientallen jaren kabelnetten overgenomen, maar nergens blijven ze zo in het verleden hangen en wenen als in Twente. Wat is er toch met dat volk aan de hand?
Glasvezel is een nutsvoorziening en daarom moeten de netwerken open zijn. Net zoals die van KPN-NetwerkNL/Reggefiber. Dus Delta zal er ook aan moeten geloven.

• dolopfriet
Helaas is het in veel landen geen nutsvoorziening meer. Bijna overal is het nu in handen van commerciële partijen. Ziggo is overigens ook geen nutsbedrijf hoor.

Dus waarom de Tukkers nu als enigte volk blijft klagen dat iets niet meer was zoals vroeger met betrekking tot de kabelnetten, ontgaat me. Dan moet het toch wel een hele bijzondere mentaliteit zijn daar in Twente dat het blijkbaar niet lukt om dingen te verwerken.

• Sjakie0101
dolopfriet schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 11:24:
Helaas is het in veel landen geen nutsvoorziening meer. Bijna overal is het nu in handen van commerciële partijen. Ziggo is overigens ook geen nutsbedrijf hoor.

Dus waarom de Tukkers nu als enigste volk blijft klagen dat iets niet meer was zoals vroeger met betrekking tot de kabelnetten, ontgaat me. Dan moet het toch wel een hele bijzondere mentaliteit zijn daar in Twente dat het blijkbaar niet lukt om dingen te verwerken.
Het is vrij simpel. We hadden Ziggo en zagen in Wierden, Hengelo en Enschede hoe men daar KPN glasvezel kreeg naast Ziggo. Dus veel keuze uit providers. Wat doet Cogas samen met de Gemeentes in en rondom Almelo en Hardenberg? Die trapt Ziggo er af en geeft Caiway/Delta het alleenrecht op COAX en glasvezel.

De soep was niet zo heet gegeten wanneer alleen het glasvezelnetwerk was aangelegd en Ziggo behouden bleef. Maar door deze actie is Caiway/Delta monopolist op het gebied van snel internet geworden zonder fatsoenlijke alternatieven op het glasvezelnetwerk. Men heeft de tukkers gekrengd en dat doe je bij Tukkers maar 1 keer. We zijn een volhardend en doorzettend volkje!

Het wachten is tot er Gemeentes een contract gaan afsluiten met KPN voor glasvezel zodat er eindelijke waardige concurrenten komen.

Met deze uitlatingen zeg ik niets over wat ik vind van Caiway. Ze zijn net goed genoeg voor een middelmatige provider, alles werkt naar behoren. Maar shoppen bij andere providers en kortingen krijgen kunnen we niet. We moeten ons scheel betalen aan Caiway of Delta. Er is en was geen begrip voor de keuze van Cogas en de Gemeenten. Beloofde extra concurerende providers zijn er nooit gekomen.

[Voor 13% gewijzigd door Sjakie0101 op 23-01-2021 12:20]

• Grolsch
  • Registratie: maart 2003
dolopfriet schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 11:24:

Dus waarom de Tukkers nu als enigte volk blijft klagen dat iets niet meer was zoals vroeger met betrekking tot de kabelnetten, ontgaat me. Dan moet het toch wel een hele bijzondere mentaliteit zijn daar in Twente dat het blijkbaar niet lukt om dingen te verwerken.
Valt mee hoor, slechts enkelen in Twente kunnen dit "Trauma" niet verwerken, de overige 99,9% van Twente kan het geen fluit schelen en zijn heel erg blij met hun snelle, stabiele keurig geprijsde glasverbinding van Caiway :+

Beetje jammer dat die enkelen er maar over door blijven zeuren, soms moet je het verleden afsluiten en doorgaan met de toekomst. Deze personen zetten Twentenaren / Tukkers in een kwaad daglicht.

[Voor 3% gewijzigd door Grolsch op 24-01-2021 08:47]

PVOUPUT - 7000WP - 40 x SF175 - Fronius Symo 8.2-3-M - Twente

• racnor2
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 08-06 10:28
https://www.kpn.com/w3/internet/glasvezel/plaatsen/almelo
Zou KPN dan toch beginnen met glasvezel aanleg in Almelo? :)
Glasvezel in Almelo

In Almelo hebben de straten rondom Laan van Indië glasvezel van KPN. Met name de nieuwbouwwoningen zijn aangesloten op het glasvezelnetwerk. Wanneer de rest van Almelo glasvezel krijgt, wordt binnenkort bekend. Houd in tussentijd deze pagina in de gaten en ontdek of er glasvezel beschikbaar is op jouw adres.
Wat gebeurt er als glasvezel wordt aangelegd in Almelo?
1. Bekendmaking glasvezel in je buurt

Hoera, je krijgt glasvezel! Je krijgt een brief waarin staat dat glasvezel wordt aangelegd in jouw buurt.
2. Glasvezel wordt aangelegd

De glasvezelkabels worden met behulp van graafmachines in de grond gelegd. Wanneer glasvezel is aangelegd, wordt je woning hierop aangesloten.
3. Monteur activeert je verbinding

Heb je Hussel Thuis besteld? Dan activeert een monteur de verbinding. Daarna kun je supersnel internetten!

• pascal s68
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 13-06 11:00
Grolsch schreef op zondag 24 januari 2021 @ 08:47:
[...]

Valt mee hoor, slechts enkelen in Twente kunnen dit "Trauma" niet verwerken, de overige 99,9% van Twente kan het geen fluit schelen en zijn heel erg blij met hun snelle, stabiele keurig geprijsde glasverbinding van Caiway :+
Tevreden mensen laten zich minder vaak horen dan ontevreden mensen, daar ben ik er 1 van (tevreden Caiway klant uit Almelo) :)

• Sjakie0101
pascal s68 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 09:44:
[...]

Tevreden mensen laten zich minder vaak horen dan ontevreden mensen, daar ben ik er 1 van (tevreden Caiway klant uit Almelo) :)
Tevreden of ontevreden wordt nu aan Caiway als provider gehangen. Dat is vreemd. Men is niet ontvreden over Caiway zelf, al is het middelmaat. Men is ontvreden over het feit dat er onvoldoende alternatieven zijn.

• Dennis-L
  • Registratie: augustus 2007
racnor2 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 09:25:

[...]

[...]
Dat gaat over een nieuwbouwproject in Almelo ja.
In nieuwbouwprojecten legt KPN NetwerkNL vrijwel altijd glasvezel en geen koper meer.

• dolopfriet
Ik neem aan dat een woning in een nieuwbouw wijk in Almelo dat zeker twee glasvezelaansluitingen krijgt?
Delta Fiber en KPN netwerk.

• jopoh
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 17:28
dolopfriet schreef op zondag 24 januari 2021 @ 17:32:
Ik neem aan dat een woning in een nieuwbouw wijk in Almelo dat zeker twee glasvezelaansluitingen krijgt?
Delta Fiber en KPN netwerk.
ja klopt elke partij legt dan zijn kabel

• Grolsch
  • Registratie: maart 2003
Sjakie0101 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 10:54:
[...]

Tevreden of ontevreden wordt nu aan Caiway als provider gehangen. Dat is vreemd. Men is niet ontvreden over Caiway zelf, al is het middelmaat. Men is ontvreden over het feit dat er onvoldoende alternatieven zijn.
Dat jij een bepaalde mening hebt is je goed recht, maar praat dan niet over men, want daarmee suggereer je dat je namens de gemiddelde tukker praat, en doe dat aub niet, daar is de rest van de tukkers niet bij mee, en jouw mening is zeker niet de mening van de rest van Twente.

PVOUPUT - 7000WP - 40 x SF175 - Fronius Symo 8.2-3-M - Twente

• Sjakie0101
Grolsch schreef op zondag 24 januari 2021 @ 19:25:
[...]

Dat jij een bepaalde mening hebt is je goed recht, maar praat dan niet over men, want daarmee suggereer je dat je namens de gemiddelde tukker praat, en doe dat aub niet, daar is de rest van de tukkers niet bij mee, en jouw mening is zeker niet de mening van de rest van Twente.
Jij stelt dat het merendeel te tevreden is, dat is ook nergens op gebaseerd. Ik hoor om me heen alleen maar de klacht dat er geen alternatieven zijn. Het artikel in het AD staat dat de volksvertegenwoordigers in Almelo opnieuw vragen stellen. Dat doen ze niet als dit niet leeft onder die Gemeente.

• Nopheros
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 17:52
Woon zelf in Enschede heb in inmiddels bijna 5 jaar een 1GB/s verbinding, up en down.

Voor 42 euro per maand via Tweak. Erg tevreden mee.

• dolopfriet
De meesten zijn gewoon meer dan tevreden en denken geeneens meer aan Ziggo denk ik.
Vergeet niet dat Caiway ook gewoon televisiesignaal levert over de coax in Twente.
Feitelijk is er dus niet zoveel aan de hand, behalve een paar getraumatiseerden die alles het liefst behouden zoals het was. Helaas bestaat dat niet.

• Sjakie0101
dolopfriet schreef op maandag 25 januari 2021 @ 13:14:
De meesten zijn gewoon meer dan tevreden en denken geeneens meer aan Ziggo denk ik.
Vergeet niet dat Caiway ook gewoon televisiesignaal levert over de coax in Twente.
Feitelijk is er dus niet zoveel aan de hand, behalve een paar getraumatiseerden die alles het liefst behouden zoals het was. Helaas bestaat dat niet.
Er is geen keuze door de komst van Caiway. Geloof me dat zit veel tukkers echt wel dwars, tenminste wat ik in mijn omgeving hoor,. De pijn zit niet bij Caiway als provider op zich, maar wel dat men geen keuze heeft, niet kan overstappen en geen voordelen als kortingen bij een overstap naar een andere provider.

Meer keuze duwt ook de kwaliteit omhoog, Caiway blijft middelmaat met wel gelijkwaardigen prijzen tov de topproviders.

• Sjakie0101
racnor2 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 09:25:

[...]

[...]
We zullen het nieuws van KPN moeten afwachten, maar naar mijn idee gaan ze dan toch voor de huur van de tweede vezel/ader die bedoelt is om verhuurt te worden aan een tweede netwerkleverancier (Destijds werd door Cogas al geroepen KPN). Maar we zullen de berichten van KPN moeten afwachten. Alle straten weer opengooien lijkt me ook niet wenselijk al doen ze dat in meer steden natuurlijk.

• HenriBusger
dolopfriet schreef op maandag 25 januari 2021 @ 13:14:
Ik wil gewoon meer keuze hebben. Dezelfde die ik op de oude koperlijn heb van KPN. Daar is het echter nu ook erg karig, omdat de meeste providers niet willen leveren vanwege de lage snelheid (3500m van de centrale, geen aangepaste straatkast).

[Voor 13% gewijzigd door HenriBusger op 29-01-2021 15:16]

Pagina: 1 ... 56 57 58 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True