Simpel Caiway stunt met 29 zenders in full HD in het basispakket. Dat ga je niet redden op je 2e tv wanneer je voor glasvezel kiest in het Cogasgebied. Hoe wordt dat opgelost ?
Bovendien... Krijg ik nog wel de korting van Ziggo op basis wanneer ik glasvezel van Caiway neem? En hoe zit het dan met Eredivsie Live? Gewoon via CI+ kijken via Ziggo en dan maar steeds schakelen naar het IPTV kastje van Caiway wanneer ik iets via glasvezel wil zien? Immers wil ik ook op mijn 2e tv Eredivisie Live zien.... Maar niet met nog een tweede decoder.
Dat zei je niet. Je zei dat het analoge signaal anders werd. Dat blijft namelijk exact het zelfde.
Ook blijf je de korting bij Ziggo houden. Het iptv moet je gewoon helemaal negeren en gewoon via de (digitale) kabel blijven kijken.
Caiway stuurt daar zelf ook op aan. IPTV is een extra optie. Die je niet hoeft te nemen.
Ik ben er zeker mee eens dat caiway zaken adverteert, die ze in Twente nooit waar kunnen maken.
Ook blijf je de korting bij Ziggo houden. Het iptv moet je gewoon helemaal negeren en gewoon via de (digitale) kabel blijven kijken.
Caiway stuurt daar zelf ook op aan. IPTV is een extra optie. Die je niet hoeft te nemen.
Ik ben er zeker mee eens dat caiway zaken adverteert, die ze in Twente nooit waar kunnen maken.
[ Voor 14% gewijzigd door internet4me op 07-06-2014 12:01 ]
Goed dan nu hoe het gaat:
Caiway maakt van de glasvezelverbinding vanuit de binnenhuisinstallatie twee aansluitingen, 1 waarbij glas wordt omgezet naar Coax, via dat punt kun je diverse tv's aansluiten via CI+ op Coax. Grote voordeel is dat Caiway geen analoog doorgeeft en je dus veel meer HD-zenders hebt dan bij Ziggo.
Daarnaast krijg je een extra UTP-aansluiting Deze kan via een interactieve decoder ook aan een tv worden aangesloten, waarbij je dus ook de interactieve diensten hebt. Helaas is het niet mogelijk deze aansluiting rechtstreeks aan je TV te koppelen via de UTP-aansluiting van je TV. Dat was nog mooier/beter geweest.
Tot slot weet ik alleen nog niet of mijn oude decoders van Ziggo en de CI+-modules ook geschikt zijn voor Caiway. Ik ben niet van plan om voor € 3,50 CI+modules te huren of bij te betalen voor extra smartcards.
Met deze extra info weet ik voldoende. Vanaf oktober zet ik alles over op Caiway!
Caiway maakt van de glasvezelverbinding vanuit de binnenhuisinstallatie twee aansluitingen, 1 waarbij glas wordt omgezet naar Coax, via dat punt kun je diverse tv's aansluiten via CI+ op Coax. Grote voordeel is dat Caiway geen analoog doorgeeft en je dus veel meer HD-zenders hebt dan bij Ziggo.
Daarnaast krijg je een extra UTP-aansluiting Deze kan via een interactieve decoder ook aan een tv worden aangesloten, waarbij je dus ook de interactieve diensten hebt. Helaas is het niet mogelijk deze aansluiting rechtstreeks aan je TV te koppelen via de UTP-aansluiting van je TV. Dat was nog mooier/beter geweest.
Tot slot weet ik alleen nog niet of mijn oude decoders van Ziggo en de CI+-modules ook geschikt zijn voor Caiway. Ik ben niet van plan om voor € 3,50 CI+modules te huren of bij te betalen voor extra smartcards.
Met deze extra info weet ik voldoende. Vanaf oktober zet ik alles over op Caiway!
[ Voor 12% gewijzigd door Sjakie0101 op 15-06-2014 12:38 ]
Waar heb je deze informatie vandaan? Heb je een bron die je met ons wilt delen?Erikrijnders schreef op zondag 15 juni 2014 @ 12:37:
Goed dan nu hoe het gaat:
Waarschijnlijk geen cogas klant maar een nieuwbouw huis ergens in Almere/Utrecht/Rotterdam met een caiway aansluiting. Daar leggen ze niet altijd kabel meer. Maar direct glasvezel.
Disclaimer. Grote aanname van mij kant.
Disclaimer. Grote aanname van mij kant.
Thanks. Waar ik vooral op doel is het gebruik van de tweede vezel in de woning, om een CATV module (optionele glas->coax converter op genexis modem) op aan te sluiten. Dit is voor zover ik weet niet de manier waarop Caiway diensten levert. Coax diensten worden altijd over een normale coax geleverd.
Die Cogasklanten krijgen een geheel nieuwe aansluiting. De binnenhuisinstallatie (duur woord voor een kastje dat alles gaat verdelen) bestaat straks uit een kastje waarop zowel de Coax-aansluiting zit (deze zorgt er voor dat glas weer wordt omgezet naar Coax) en een aansluiting voor de glasvezeldiensten (telefoon, internet en IPTV).
Klinkt goed, maar dan moeten ze wel stoppen met die onzin van per maand bijbetalen per smartcard. Dat is echt niet van deze tijd. Ik heb hier 5 kaarten in gebruik, dat zou mij dus 14 euro extra per maand kosten.
Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.
Wat jij hier beschrijft is de wijze waarop diverse nederlandse glasvezelaanbieders het aanleggen, maar Cogas/Caiway hebben voor een iets afwijkende oplossing gekozen: zowel de FTU als NT (het nieuw te plaatsen kastje waar jij over schrijft) zal geen coax aansluiting hebben. De tweede vezel blijft dus ongebruikt (reserve) en kabeltelevisie blijft geleverd worden via het bestaande kabeltv-aansluiting.Erikrijnders schreef op zondag 15 juni 2014 @ 18:51:
Die Cogasklanten krijgen een geheel nieuwe aansluiting. De binnenhuisinstallatie (duur woord voor een kastje dat alles gaat verdelen) bestaat straks uit een kastje waarop zowel de Coax-aansluiting zit (deze zorgt er voor dat glas weer wordt omgezet naar Coax) en een aansluiting voor de glasvezeldiensten (telefoon, internet en IPTV).
Over de FTU en NT lees je meer op de website van Cogas Glasvezel en in de voorgaande posts. Een foto vind je hier.
Anoniem: 375601
Ik vind die twee euro extra per maand per smartcard, wat Caiway ervoor vraagt ook grote onzin. Je moet gewoon zonder meerkosten in heel je huis naar je volledige pakket kunnen kijken.3dmaster schreef op zondag 15 juni 2014 @ 23:20:
Klinkt goed, maar dan moeten ze wel stoppen met die onzin van per maand bijbetalen per smartcard. Dat is echt niet van deze tijd. Ik heb hier 5 kaarten in gebruik, dat zou mij dus 14 euro extra per maand kosten.
Hier heb ik al vaak over geklaagd bij Caiway, maar ze hebben er schijt aan. Ook kan je maar maximaal drie smartcards krijgen bij Caiway op één abonnement.
Echt niet meer van deze tijd !!
Ik ken trouwens ook niet het systeem van de coaxuitgang op het glasvezelovernamepunt. Caiway gooit zijn DVB-C signaal op de ouderwetse coaxkabel. Op de glasvezel zit alleen IPTV, volgens mij tot nu toe in alle Caiwaygebieden.
https://www.caiway.nl/sit...n/alles-in-1glasg200?home
Kijk even hier. Caiway biedt wel degelijk bij afname van een glasvezelpakket een Coax-aansluiting voor de tweede en derde tv.
Kijk even hier. Caiway biedt wel degelijk bij afname van een glasvezelpakket een Coax-aansluiting voor de tweede en derde tv.
Yep, maar Twente is een uitzonderingsgebied. Het netwerk daar is van Cogas, niet van het gebruikelijke CIF.
Quote van de caiway website.
"Bij Alles-in-1 Glas G200 kijkt u televisie via de kabel (coax). Internet en bellen gaat via glasvezel."
Er staat nergens dat de coax via de glasmodem gaat. Praktijk heeft bewezen dat iedereen via een aparte coax kabel (blijven) kijken
Waar staat dat de oude coax niet meer gebruikt wordt. (Afgezien van andere glasvezelpartijen/oplossingen.)
"Bij Alles-in-1 Glas G200 kijkt u televisie via de kabel (coax). Internet en bellen gaat via glasvezel."
Er staat nergens dat de coax via de glasmodem gaat. Praktijk heeft bewezen dat iedereen via een aparte coax kabel (blijven) kijken
Waar staat dat de oude coax niet meer gebruikt wordt. (Afgezien van andere glasvezelpartijen/oplossingen.)
Ok, maar op de coaxkabel zit het Ziggo aanbod, niet het Caiway basispakket met 29 ongecodeerde HD zenders. Dus je krijgt een aanzienlijk minder basispakket in het Cogasgebied op de coaxkabel dan de overige Caiway abonnees.
Qua aanbod is caiway inderdaad verkeerd bezig.
Ik denk dat Caiway er niks aan kan doen dat op de coaxkabel van Cogas nog het Ziggo signaal zit.
Dat denk ik zelf ook.
Bij ons is de eerste stap gezet om Ziggo helemaal van de kabel te halen. (en op meer plaatsen)
Namelijk:
Vanaf 1 Juli krijgen we geen Cogas factuur meer voor coax kabel. maar een Caiway factuur voor de coax kabel.
Het is dan niet raar dat later (1 tot 2 jaar) Caiway het signaal ook gaat verzenden inclusief de extra digitale zenders. (Dus wat Caiway nu eigenlijk al verkoopt cq aanbied.)
Waarschijnlijk net nadat Ziggo en UPC samengaan. Heeft iemand hier al wat nieuws over?
Dan komt wel direct de vraag bij mij op wat caiway gaat doen met alle smartcards. Deze zijn destijds maar ook nog dit jaar aangeschaft voor 25-35 euro per stuk. ik heb er zelf 3. (in eigendom. Huren/betalen bij caiway zie ik niet zitten.)
De decoders blijven wel werken. daar ben ik niet bang voor.
Na poetsen van mijn glazenbol: Zie ik dat over 5 jaar de glasvezel onder druk van <vul naam in>. open wordt gesteld voor andere providers zoals tweak.
Bij ons is de eerste stap gezet om Ziggo helemaal van de kabel te halen. (en op meer plaatsen)
Namelijk:
Vanaf 1 Juli krijgen we geen Cogas factuur meer voor coax kabel. maar een Caiway factuur voor de coax kabel.
Het is dan niet raar dat later (1 tot 2 jaar) Caiway het signaal ook gaat verzenden inclusief de extra digitale zenders. (Dus wat Caiway nu eigenlijk al verkoopt cq aanbied.)
Waarschijnlijk net nadat Ziggo en UPC samengaan. Heeft iemand hier al wat nieuws over?
Dan komt wel direct de vraag bij mij op wat caiway gaat doen met alle smartcards. Deze zijn destijds maar ook nog dit jaar aangeschaft voor 25-35 euro per stuk. ik heb er zelf 3. (in eigendom. Huren/betalen bij caiway zie ik niet zitten.)
De decoders blijven wel werken. daar ben ik niet bang voor.
Na poetsen van mijn glazenbol: Zie ik dat over 5 jaar de glasvezel onder druk van <vul naam in>. open wordt gesteld voor andere providers zoals tweak.
Je kan er inderdaad op wachten dat Ziggo van het kabelnetwerk wordt gekicked en dat je dan CAIWAY krijgt, met welliswaar meer HD maar ook de belachelijke smartcard regeling. Dan moeten we onze kijkgewoonten maar eens drastisch gaan heroverwegen.
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Ik vind dat Caiway die belachelijke smartcardregeling maar eens moet aanpassen naar ook vijf toestellen zoals Ziggo en uiteraard ook geen extra vergoeding ervoor vragen.
Op je tablet kijken in heel je huis mag wel, maar op meer televisies wordt opeens erg ingewikkeld.
Op je tablet kijken in heel je huis mag wel, maar op meer televisies wordt opeens erg ingewikkeld.
5 maar? Caiway zou gewoon de optie moeten geven om 20 smartcards toe te staan... als je er maar voor betaalt toch...Anoniem: 375601 schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 13:10:
Ik vind dat Caiway die belachelijke smartcardregeling maar eens moet aanpassen naar ook vijf toestellen zoals Ziggo en uiteraard ook geen extra vergoeding ervoor vragen.
Hoi.
Yep belachelijk dat je voor je tweede en derde toestel ook nog eens extra moet betalen. Overigens gaat het niet om de smartcard maar de huur van de CI+ module of decoder. wanneer je dus zelf deze apparatuur hebt betaal je de € 3,50 niet.
Dat is dus niet waar. Hele volksstammen Caiwayklanten hebben zelf een module en smartcard gekocht. Toch kunnen ze die twee euro per smartcard per maand lappen.
Dan moeten ze aangeven aan Caiway dat ze niets huren. Dan wordt het niet in rekening gebrach
Je moet altijd twee euro per maand per smartcard betalen bij Caiway voor gebruik ervan. Ook als je de smartcard zelf gekocht hebt.
Dat is dus ronduit belachelijk. Ik betaal voor me abo en da moet ik daarna gratis op al mijn aansluitingen kunnen ontvangen.Anoniem: 375601 schreef op zondag 22 juni 2014 @ 12:14:
Je moet altijd twee euro per maand per smartcard betalen bij Caiway voor gebruik ervan. Ook als je de smartcard zelf gekocht hebt.
Zijn er hier nog meer Oldenzalers die hun ervaringen willen delen?
Momenteel heb ik Ziggo TV + Internet Z1. Telefonie heb ik via een aparte SIP provider.
Ik betaal nu dus € 22,20 aan Ziggo en 16,99 aan Caiway/Cogas. = € 39,19
Begrijp ik het nu goed, dat wanneer ik Alles in 1 Glas G100 bestel, dat ik dan € 25,51 moet betalen aan Caiway en € 16,99 aan Cogas/Caiway en daarbij houd dan ik dan mijn digitale TV via Ziggo? (Want dat bevalt me erg goed en de Humax 5200 is een goed apparaat, de Entone is een bak elende geloof ik?)
Tevens even een vraagje over het "glasvezelmodem". Dit ding geeft gewoon het publieke IP adres via de internet poort? Dus geen ingebouwde router functionaliteit?
Want dan wordt het toch wel interessant
Momenteel heb ik Ziggo TV + Internet Z1. Telefonie heb ik via een aparte SIP provider.
Ik betaal nu dus € 22,20 aan Ziggo en 16,99 aan Caiway/Cogas. = € 39,19
Begrijp ik het nu goed, dat wanneer ik Alles in 1 Glas G100 bestel, dat ik dan € 25,51 moet betalen aan Caiway en € 16,99 aan Cogas/Caiway en daarbij houd dan ik dan mijn digitale TV via Ziggo? (Want dat bevalt me erg goed en de Humax 5200 is een goed apparaat, de Entone is een bak elende geloof ik?)
Tevens even een vraagje over het "glasvezelmodem". Dit ding geeft gewoon het publieke IP adres via de internet poort? Dus geen ingebouwde router functionaliteit?
Want dan wordt het toch wel interessant
Dat wat je vraagt heeft niks met Oldenzaal te maken hoor, maar geld voor heel dit topic.
Maar je hebt gelijk! Dat is inderdaad precies wat je betaald. En het modem geeft ook het externe IP door.
Maar je hebt gelijk! Dat is inderdaad precies wat je betaald. En het modem geeft ook het externe IP door.
[ Voor 12% gewijzigd door HaTe op 27-06-2014 20:39 ]
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Flappie, ik heb sinds enige maanden de glasvezel geactiveerd. Loopt als een speer. Ik heb dan de 150Mbit, maar dat mag geen verschil maken in de wijze van aansluiten.
Je krijgt op de factuur een korting van €14,04 ex BTW, incl. BTW is dat €16,99. Dus als je G1 neemt betaal je inderdaad €25,51
TV-kijken doen we hier ook nog veelal via Ziggo (Humax of CI-module), al schakel ik ook af en toe de Entone in. Inderdaad is het niet het meest gebruikersvriendelijke apparaat, maar hij doet wat hij doen moet... Beeldkwaliteit vind ik redelijk gelijk, wel heeft Caiway meer HD-zenders in het basispakket.
Het glasvezelmodem heeft geen ingebouwde router-functionaliteit, je PC of router krijgt het publieke adres.
Loop anders een keertje bij PC-totaal naar binnen, die moeten je ook het nodige kunnen vertellen.
Je krijgt op de factuur een korting van €14,04 ex BTW, incl. BTW is dat €16,99. Dus als je G1 neemt betaal je inderdaad €25,51
TV-kijken doen we hier ook nog veelal via Ziggo (Humax of CI-module), al schakel ik ook af en toe de Entone in. Inderdaad is het niet het meest gebruikersvriendelijke apparaat, maar hij doet wat hij doen moet... Beeldkwaliteit vind ik redelijk gelijk, wel heeft Caiway meer HD-zenders in het basispakket.
Het glasvezelmodem heeft geen ingebouwde router-functionaliteit, je PC of router krijgt het publieke adres.
Loop anders een keertje bij PC-totaal naar binnen, die moeten je ook het nodige kunnen vertellen.
[ Voor 23% gewijzigd door consono_md110 op 27-06-2014 20:47 ]
Ik bedoel met de "ervaringen in Oldenzaal" eigenlijk hoe het aansluiten en administratieve proces verloopt. Werkt dat allemaal in 1 x ? En hoe lang duurt 't voordat alles geactiveerd is?
Ik heb veel negatiefs over Caiway gehoord en gelezen, maar de glasvezel netwerken die overal liggen zijn natuurlijk allemaal erg nieuw. Maar is 't ook betrouwbaar? Heeft er iemand al een storing gehad?
Ik heb veel negatiefs over Caiway gehoord en gelezen, maar de glasvezel netwerken die overal liggen zijn natuurlijk allemaal erg nieuw. Maar is 't ook betrouwbaar? Heeft er iemand al een storing gehad?
Bij mij in Almelo is vorige week de glasvezel aangelegd in de meterkast. Toen ik afgelopen week via e-mail bij Caiway informeerde per wanneer ik diensten af kan nemen werd mij doodleuk verteld dat de oplevering gepland staat voor maart 2015. Is dit serieus? Ik woon nog niet in de woning en heb het hele glasvezel verhaal zitten afwachten voordat ik een beslissing zou nemen over mijn internet provider. Maar zo te zien zit ik dus eerst nog een jaar bij Ziggo...
Dan krijg ik als resultaat dat ik niet in een Caiway verzorgingsgebied woon of dat mijn aansluiting technisch nog niet gerealiseerd is...consono_md110 schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 16:06:
Het lijkt me dat wanneer je de analoge tv van Cogas eruit mikt (de hele aansluiting dus) je ook geen korting krijgt op je abonnement.
Je kunt toch maandelijks opzeggen bij Ziggo?meintje schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 08:19:
Bij mij in Almelo is vorige week de glasvezel aangelegd in de meterkast. Toen ik afgelopen week via e-mail bij Caiway informeerde per wanneer ik diensten af kan nemen werd mij doodleuk verteld dat de oplevering gepland staat voor maart 2015. Is dit serieus? Ik woon nog niet in de woning en heb het hele glasvezel verhaal zitten afwachten voordat ik een beslissing zou nemen over mijn internet provider. Maar zo te zien zit ik dus eerst nog een jaar bij Ziggo...
Caiway heeft ook de COAX overgenomen van Cogas. Ziggo levert de dienst voorlopig nog op deze kabel totdat dat contract zal aflopen en je dus verplicht bent om Caiway te nemen.
In het Cogasgebied krijgt de glasvezelgebruikers een nieuwe glasvezelaansluitng van waaruit je via de entone op één televisie de televisiediensten van Caiway kunt afnemen. Dat is erg pover. Meerdere kun je wel doen maar dan gaat het veel meer kosten omdat je meer entones moet huren.
Kortom dit heeft Caiway gewoonweg niet voor elkaar.
Wanneer je verder kiest voor Caiway krijg je dus ook internet en telefonie er bij. Een router kun je zelf aansluiten op het verdeelkastje. Er is dus geen ingebouwde functionaliteit.
Een groot gemis is dus de glasvezel naar Coax-aansluiting die Caiway verdomt te realiseren.
Wanneer je nu kiest voor glasvezel moet je wanneer je toch je CI+ modules wilt blijven gebruiken en op meerdere toestellen tv wilt (en dat wil ik want ik wil HELEMAAL GEEN DECODER-KASTJES MET EXTRA AFSTANDBEDIENINGEN IN MIJN HUIS!!! voor televisie ook Ziggo aanhouden.
Wat ik dan niet fair vindt is dat wanneer je kiest voor Eredivisie Live bij Ziggo, deze dienst niet gratis ook via de entone wordt geleverd via Caiway.
Kortom doordat Caiway bij het aansluiten niet kiest voor een nieuw tussenstation dat Glasvezel weer omzet in Coax in de binnenhuisaansluiting blijf je hele kromme zaken houden.
Daar komt nog bij dat al zou Caiway dit doen ik nog steeds daar geen gebruik van ga maken aangezien Caiway je verplicht om € 3,50 per extra smartcard per maand te betalen. Dat ga ik dus niet doen.
In het Cogasgebied krijgt de glasvezelgebruikers een nieuwe glasvezelaansluitng van waaruit je via de entone op één televisie de televisiediensten van Caiway kunt afnemen. Dat is erg pover. Meerdere kun je wel doen maar dan gaat het veel meer kosten omdat je meer entones moet huren.
Wanneer je verder kiest voor Caiway krijg je dus ook internet en telefonie er bij. Een router kun je zelf aansluiten op het verdeelkastje. Er is dus geen ingebouwde functionaliteit.
Een groot gemis is dus de glasvezel naar Coax-aansluiting die Caiway verdomt te realiseren.
Wanneer je nu kiest voor glasvezel moet je wanneer je toch je CI+ modules wilt blijven gebruiken en op meerdere toestellen tv wilt (en dat wil ik want ik wil HELEMAAL GEEN DECODER-KASTJES MET EXTRA AFSTANDBEDIENINGEN IN MIJN HUIS!!! voor televisie ook Ziggo aanhouden.
Wat ik dan niet fair vindt is dat wanneer je kiest voor Eredivisie Live bij Ziggo, deze dienst niet gratis ook via de entone wordt geleverd via Caiway.
Kortom doordat Caiway bij het aansluiten niet kiest voor een nieuw tussenstation dat Glasvezel weer omzet in Coax in de binnenhuisaansluiting blijf je hele kromme zaken houden.
Daar komt nog bij dat al zou Caiway dit doen ik nog steeds daar geen gebruik van ga maken aangezien Caiway je verplicht om € 3,50 per extra smartcard per maand te betalen. Dat ga ik dus niet doen.
Volgens mijn bron, en dat is een zeer goede, is de eerstvolgende Harbrinkhoek.
Die modem sluit je toch gewoon aan je router? Toch niet aan het verdeel kastje?Erikrijnders schreef op zondag 29 juni 2014 @ 11:46:
Caiway heeft ook de COAX overgenomen van Cogas. Ziggo levert de dienst voorlopig nog op deze kabel totdat dat contract zal aflopen en je dus verplicht bent om Caiway te nemen.
Klopt aan het verdeelkastje komt een modem en aan het modem sluit je de router aan.
Klopt helemaal. Het kost je voor de rest ook niets extra's. Je moet het alleen ff weten.Erikrijnders schreef op zondag 29 juni 2014 @ 11:46:
Wanneer je nu kiest voor glasvezel moet je wanneer je toch je CI+ modules wilt blijven gebruiken en op meerdere toestellen tv wilt (en dat wil ik want ik wil HELEMAAL GEEN DECODER-KASTJES MET EXTRA AFSTANDBEDIENINGEN IN MIJN HUIS!!!) voor televisie ook Ziggo aanhouden.
Dit probleem heb je dus alleen als je pluspakketten afneemt. Voor het gewone Cogas TV Standaard geldt immers, dat je het zonder meerkosten kan blijven kijken bij Caiway alles-in-een glaspakketten.Wat ik dan niet fair vindt is dat wanneer je kiest voor Eredivisie Live bij Ziggo, deze dienst niet gratis ook via de entone wordt geleverd via Caiway.
En ik denk dat het overgrote deel van de mensen ook geen pluspakket heeft, gewoon alleen het standaard pakket. Voor het grootste deel van de klanten zou het dus gunstig zijn als Cogas TV Standaard zou worden vervangen voor Caiway Basic TV. Aangezien je dan helemaal geen smartcards meer nodig hebt (Caiway Basic TV is ongecodeerd DVB-C) en daarnaast 29 zender in HD (ipv 17 HD in Cogas TV Standaard).
[ Voor 4% gewijzigd door davides op 29-06-2014 15:37 ]
Basic TV is bijna overal ongecodeerd. In het Rekam ( Gouda, Oudewater, Stolwijk, Haastrecht, Moordrecht, Ouderkerk aan den IJssel, Berkenwoude) gebied echter zit het wel achter de smartcard en moet de abonnee, zelfs voor het basispakket, per smartcard 2 euro per maand extra betalen, en dan nog maar op maximaal drie televisies.
Ik heb sinds maart 2014 glasvezel in Oldenzaal, dus nu zo'n 3 maanden. Heb nog het 300 mbit up & down pakket. Deze is nu niet meer verkrijgbaar, het is nu of 100, 200 of 400 mbit. Ik haal met gemak 360 mbit up en down met dit pakket, op alle tijden van de dag.Flappie schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 20:55:
Ik bedoel met de "ervaringen in Oldenzaal" eigenlijk hoe het aansluiten en administratieve proces verloopt. Werkt dat allemaal in 1 x ? En hoe lang duurt 't voordat alles geactiveerd is?
Verbinding is rete stabiel, pas 1x een downtime van 6 uur gehad en dat was in de nacht. Eerst erkende Caiway dat ze toen met onderhoud bezig waren, toen ik zei dat ze zulk lang onderhoud met complete uitval van internet wel aan mogen kondigen, trokken ze hun statement in en zou het aan mijn eigen apparatuur hebben gelegen. Whatever.
Modem dat je krijgt is inderdaad gewoon een modem: 1 dynamisch IPv4 adres. Dit IPv4 adres is bij mij in al die 3 maanden nog nooit gewijzigd. IPv6 is nog niet ondersteund en zijn ook nog geen plannen voor helaas. IPv6 tunnel over IPv4 via een pfSense doosje en Tunnelbroker.net werkt echter ook als een trein. Je kunt op het modem maar 1 poort gebruiken (poort 1). Poort 2 is voor IPTV en geven je via een VLAN directe toegang op een intern Caiway netwerk. Poort 3 en 4 staan uit momenteel.
PCTotaal in Oldenzaal: ver weg van blijven. Deze gasten hebben echt de ballen verstand van glasvezel. Ben er twee keer geweest voor informatie, ze weten echt niet waar ze het over hebben. Als je vragen over glas hebt, gewoon Caiway bellen. Normaal telefoonnummer, nemen direct op en weten 7 van de 10 keer wel waar ze het over hebben. Hint wel altijd naar ze dat je in het Cogas gebied woont, anders krijg je eerst de standaard antwoorden op je vragen die niet altijd van toepassing hoeven te zijn in Oldenzaal.
Aanvraag en aansluiten duurt ca. 2 weken. Je glasvezel wordt er vaak binnen een paar werkdagen al ingeprikt door Cogas. De apparatuur levering van Caiway laat het langst op zich wachten. Zodra de apparatuur er is, inpluggen en gaan. Eerste initialisatie duurt zo'n 15 minuten. Hierna zou je volgens de brieven moeten activeren. Heb ik nooit gedaan en het werkte direct.
Service vanuit Caiway ben ik wel tevreden over. Goed bereikbaar, meestal wel verstand van zaken, vriendelijk en attent. Communicatie kan nog beter, maar daar werken ze aan.
Groot nadeel in Oldenzaal momenteel: als je TV wilt kijken met extra pakketten, moet je ze zowel bij Ziggo huren als bij Caiway, mits je via coax en glas wilt kijken. Absurd. Gaat wel eerdaags veranderen gelukkig. Verder blijft je huidige Ziggo coax apparatuur, inclusief al je smartcards, inclusief al je TV pakketten gewoon prima werken als je bij Caiway het alles in 1 pakket neemt. Ik gebruik de Entone niet en blijf mijn Ziggo spul gebruiken. Werkt zonder enig probleem.
Had hiervoor het snelste pakket bij Ziggo (meen 120 down op 't laatst met 15 up). Werkte ook goed, stabiel en snel, maar de snelheden op Caiway glas zijn werkelijk verbluffend. Absolute aanrader in Oldenzaal. Geen seconde spijt van gehad nog. Tarieven zijn t.o.v. Ziggo ook zeer concurrerend.
[ Voor 15% gewijzigd door MrKoen op 30-06-2014 00:27 ]
Okey, bedankt voor je info. Ik heb 't besteldMrKoen schreef op maandag 30 juni 2014 @ 00:22:
[...]
Ik heb sinds maart 2014 glasvezel in Oldenzaal, dus nu zo'n 3 maanden. Heb nog het 300 mbit up & down pakket. Deze is nu niet meer verkrijgbaar, het is nu of 100, 200 of 400 mbit. Ik haal met gemak 360 mbit up en down met dit pakket, op alle tijden van de dag.
Verbinding is rete stabiel, pas 1x een downtime van 6 uur gehad en dat was in de nacht. Eerst erkende Caiway dat ze toen met onderhoud bezig waren, toen ik zei dat ze zulk lang onderhoud met complete uitval van internet wel aan mogen kondigen, trokken ze hun statement in en zou het aan mijn eigen apparatuur hebben gelegen. Whatever.
Modem dat je krijgt is inderdaad gewoon een modem: 1 dynamisch IPv4 adres. Dit IPv4 adres is bij mij in al die 3 maanden nog nooit gewijzigd. IPv6 is nog niet ondersteund en zijn ook nog geen plannen voor helaas. IPv6 tunnel over IPv4 via een pfSense doosje en Tunnelbroker.net werkt echter ook als een trein. Je kunt op het modem maar 1 poort gebruiken (poort 1). Poort 2 is voor IPTV en geven je via een VLAN directe toegang op een intern Caiway netwerk. Poort 3 en 4 staan uit momenteel.
PCTotaal in Oldenzaal: ver weg van blijven. Deze gasten hebben echt de ballen verstand van glasvezel. Ben er twee keer geweest voor informatie, ze weten echt niet waar ze het over hebben. Als je vragen over glas hebt, gewoon Caiway bellen. Normaal telefoonnummer, nemen direct op en weten 7 van de 10 keer wel waar ze het over hebben. Hint wel altijd naar ze dat je in het Cogas gebied woont, anders krijg je eerst de standaard antwoorden op je vragen die niet altijd van toepassing hoeven te zijn in Oldenzaal.
Aanvraag en aansluiten duurt ca. 2 weken. Je glasvezel wordt er vaak binnen een paar werkdagen al ingeprikt door Cogas. De apparatuur levering van Caiway laat het langst op zich wachten. Zodra de apparatuur er is, inpluggen en gaan. Eerste initialisatie duurt zo'n 15 minuten. Hierna zou je volgens de brieven moeten activeren. Heb ik nooit gedaan en het werkte direct.
Service vanuit Caiway ben ik wel tevreden over. Goed bereikbaar, meestal wel verstand van zaken, vriendelijk en attent. Communicatie kan nog beter, maar daar werken ze aan.
Groot nadeel in Oldenzaal momenteel: als je TV wilt kijken met extra pakketten, moet je ze zowel bij Ziggo huren als bij Caiway, mits je via coax en glas wilt kijken. Absurd. Gaat wel eerdaags veranderen gelukkig. Verder blijft je huidige Ziggo coax apparatuur, inclusief al je smartcards, inclusief al je TV pakketten gewoon prima werken als je bij Caiway het alles in 1 pakket neemt. Ik gebruik de Entone niet en blijf mijn Ziggo spul gebruiken. Werkt zonder enig probleem.
Had hiervoor het snelste pakket bij Ziggo (meen 120 down op 't laatst met 15 up). Werkte ook goed, stabiel en snel, maar de snelheden op Caiway glas zijn werkelijk verbluffend. Absolute aanrader in Oldenzaal. Geen seconde spijt van gehad nog. Tarieven zijn t.o.v. Ziggo ook zeer concurrerend.
Waar ik nog benieuwd naar ben is de tweede poort die je beschrijft die rechtstreeks toegang geeft tot het interne netwerk van Caiway. De poort is ook zonder entone aan te sluiten op je tv waardoor je de kanalen op die manieren kunt bekijken of zit je altijd aan de verdomde entone-decoder vast?MrKoen schreef op maandag 30 juni 2014 @ 00:22:
[...]
Ik heb sinds maart 2014 glasvezel in Oldenzaal, dus nu zo'n 3 maanden. Heb nog het 300 mbit up & down pakket. Deze is nu niet meer verkrijgbaar, het is nu of 100, 200 of 400 mbit. Ik haal met gemak 360 mbit up en down met dit pakket, op alle tijden van de dag.
Je zit eraan vast aangezien je tv geen iptv signaal kan afspelen. plus wat er wordt gezegd over de entone is zwaar overtrokken, die van mij werkt foutloos.Erikrijnders schreef op maandag 30 juni 2014 @ 17:58:
[...]
Waar ik nog benieuwd naar ben is de tweede poort die je beschrijft die rechtstreeks toegang geeft tot het interne netwerk van Caiway. De poort is ook zonder entone aan te sluiten op je tv waardoor je de kanalen op die manieren kunt bekijken of zit je altijd aan de verdomde entone-decoder vast?
Hoi.
De meeste TV's hebben standaard geen IPTV-ondersteuning. Bovendien zijn de streams versleuteld met Verimatrix waardoor je afgezien van NED1 en een mozaïekkanaal niets mee kunt. Theoretisch zou het prima mogelijk zijn om IPTV rechtstreeks op je TV aan te sluiten, maar dan moeten ze onversleuteld uitzenden.Erikrijnders schreef op maandag 30 juni 2014 @ 17:58:
[...]
Waar ik nog benieuwd naar ben is de tweede poort die je beschrijft die rechtstreeks toegang geeft tot het interne netwerk van Caiway. De poort is ook zonder entone aan te sluiten op je tv waardoor je de kanalen op die manieren kunt bekijken of zit je altijd aan de verdomde entone-decoder vast?
You only live once, so live to the max's
In de toekomst wordt de losse ontvanger voor IPTV compleet overbodig.
Ik verwacht binnen drie jaar toch wel dat het net zo makkelijk werkt als de ingebouwde DVB-C tuner in de televisie.
Ik verwacht binnen drie jaar toch wel dat het net zo makkelijk werkt als de ingebouwde DVB-C tuner in de televisie.
Hier inmiddels het pakket van Caiway al binnen. Dat is wel erg snel 
Inhoud:
- Genexis Glasvezelmodem
- Humax IRHD5300
Ik heb geen Entone (IPTV) ontvangen, wel een Humax 5300 (DVB-C)
Tijdens de bestelling heb ik echter aangegeven dat ik geen extra apparatuur nodig heb want ik ben al in het bezit van een Humax 5200C (met ingebouwde harddisk).
Is deze Humax 5300 in "bruikleen"? Of krijg je deze er gewoon "gratis" bij?
Weet iemand ook hoe lang het duurt voordat je diensten kunt activeren? Ik heb het glasvezel modem aangesloten, maar ik kom niet door de activatie pagina maar ik vermoed dat aan de kant van Caiway nog wat geregeld moet worden.
Inhoud:
- Genexis Glasvezelmodem
- Humax IRHD5300
Ik heb geen Entone (IPTV) ontvangen, wel een Humax 5300 (DVB-C)
Tijdens de bestelling heb ik echter aangegeven dat ik geen extra apparatuur nodig heb want ik ben al in het bezit van een Humax 5200C (met ingebouwde harddisk).
Is deze Humax 5300 in "bruikleen"? Of krijg je deze er gewoon "gratis" bij?
Weet iemand ook hoe lang het duurt voordat je diensten kunt activeren? Ik heb het glasvezel modem aangesloten, maar ik kom niet door de activatie pagina maar ik vermoed dat aan de kant van Caiway nog wat geregeld moet worden.
Ontvanger is idd in bruikleen (geen kosten aan verbonden). Activeren kan pas na 5 werkdagen na ontvangen pakket als ik me niet vergis.
Brandt de tweede led op het schuine gedeelte (onder de power) wel? En krijg je op de activatiepagina (als je die überhaupt krijgt te zien) je adres te zien?
Brandt de tweede led op het schuine gedeelte (onder de power) wel? En krijg je op de activatiepagina (als je die überhaupt krijgt te zien) je adres te zien?
Ik krijg wel de activatiepagina op http://ikgavoorglas.nl maar daar krijg ik een foutmelding dat ik momenteel niet kan activeren. Ik krijg mijn gegevens ook niet te zien. Ik denk dat ik gewoon ff moet wachten
Wat betreft de ontvanger, had ik niet een extra Entone IPTV ontvanger moeten krijgen?
Wat betreft de ontvanger, had ik niet een extra Entone IPTV ontvanger moeten krijgen?
Dan moet je inderdaad even wachten.
De entone ontvanger cq IPTV is tegenwoordig optioneel bij caiway.
De entone ontvanger cq IPTV is tegenwoordig optioneel bij caiway.
Hier in het Cogasgebied zijn ze in Wierden bevoordeeld. Daar heeft Reggefiber ook glas mogen trekken, waardoor het daar wel mogelijk is om meerdere aanbieders te kiezen. Persoonlijk vind ik het vreemd dat Caiway een dergelijke monopoliepostie heeft. Bovendien moet de straat al open, dus waarom gunnen ze dan meerdere aanbieders niet om glas te trekken?
Daarnaast zou Caiway geen monopolie mogen hebben in een bepaald gebied en dat is nu wel het geval.
Daarnaast zou Caiway geen monopolie mogen hebben in een bepaald gebied en dat is nu wel het geval.
Het is inderdaad vreemd, dat Ziggo/UPC/CIF-Caiway geen concurrenten op hun netwerk hoeven toe te laten, terwijl KPN dat wel moet doen.
Dat het technisch gewoon kan, bewijst CAI Harderwijk, waar je al jaren kunt kiezen uit meerdere aanbieders van kabelinternet.
PS. nieuwe website: www.caiway.nl/cogastv
Dat het technisch gewoon kan, bewijst CAI Harderwijk, waar je al jaren kunt kiezen uit meerdere aanbieders van kabelinternet.
[ Voor 106% gewijzigd door davides op 06-07-2014 13:55 ]
Kan, maar je schiet er niets mee op, aangezien de hoofdaanbieder de zenders verzorgt, dus ook al het het kpn op coax of weet ik veel, zenders zullen het zelfde blijven, aangezien er geen ruimte is voor eigen frequenties(alles is al ingebruik voor inet/dtv/analog)davides schreef op zondag 06 juli 2014 @ 13:43:
Het is inderdaad vreemd, dat Ziggo/UPC/CIF-Caiway geen concurrenten op hun netwerk hoeven toe te laten, terwijl KPN dat wel moet doen.
Ben het met je eens, dat een eventuele nieuwe aanbieder niet zelf het pakket van analoge/dvb-c zenders zal kunnen kiezen. Maar de eventuele nieuwe aanbieders (Vodafone Thuis, Tweak Sparql) bieden TV aan op basis van IPTV. Dus de beperkte ruimte voor kabeltelevisie is dus geen issue, er is slechts kabelinternet met voldoende snelheid nodig:
Een IPTV ontvanger vraagt ongeveer 8 tot 12 megabit per seconde download. Kabelinternet levert momenteel verbindingen van 150 megabit per seconde (UPC zelfs tot 200). Dus per woning zou je wel meer dan 10 IPTV ontvangers kunnen aansluiten, die allemaal ongestoord een verschillend tv kanaal kunnen afspelen. En er blijft dan op de internetverbinding zelfs nog flink ruimte over om te surfen.
Een IPTV ontvanger vraagt ongeveer 8 tot 12 megabit per seconde download. Kabelinternet levert momenteel verbindingen van 150 megabit per seconde (UPC zelfs tot 200). Dus per woning zou je wel meer dan 10 IPTV ontvangers kunnen aansluiten, die allemaal ongestoord een verschillend tv kanaal kunnen afspelen. En er blijft dan op de internetverbinding zelfs nog flink ruimte over om te surfen.
[ Voor 20% gewijzigd door davides op 06-07-2014 23:30 ]
Het basispakket van Cogas is toch behoorlijk kleiner dan het echte Caiway basispakket met ook veel meer HD zenders.
Wanneer krijgen jullie het echte Caiwayaanbod op de coaxkabel in het Cogasgebied?
Ik vind het persoonlijk zoals het nu gaat een zielige vertoning van Caiway.
Wanneer krijgen jullie het echte Caiwayaanbod op de coaxkabel in het Cogasgebied?
Ik vind het persoonlijk zoals het nu gaat een zielige vertoning van Caiway.
Hier staat ie ook meestal vast geroest op RTL4...
M.a.w. ik ben niet de baas over de TV....
M.a.w. ik ben niet de baas over de TV....
Zo, zojuist besteld.
Heb Ziggo opgezegd en laat daar alleen TV lopen (Eredivisie en tv extra van 13,95).
Ben benieuwd wanneer ik de spullen binnenkrijg. Momenteel heb ik trouwens een router staan die die snelheden wel aankan maar zoek toch nog een router voor ertussen die fungeert als switch en accesspoint. Iemand een idee of ik een switch moet kiezen met los accespoint of een router waarvan ik de routerfunctie niet gebruik; die de snelheden van Caiway aankunnen (vooral bekabeld, 400mbit pakket)
Heb Ziggo opgezegd en laat daar alleen TV lopen (Eredivisie en tv extra van 13,95).
Ben benieuwd wanneer ik de spullen binnenkrijg. Momenteel heb ik trouwens een router staan die die snelheden wel aankan maar zoek toch nog een router voor ertussen die fungeert als switch en accesspoint. Iemand een idee of ik een switch moet kiezen met los accespoint of een router waarvan ik de routerfunctie niet gebruik; die de snelheden van Caiway aankunnen (vooral bekabeld, 400mbit pakket)
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Ik heb in de meterkast (waar de glasvezel aansluiting is aangelegd) geen stopcontact. Dus ook geen mogelijkheid om de modem te voorzien van stroom. Ik heb even gebeld met Caiway en nu blijkt dat ik deze zelf moet bekostigen. Nu leek het mij praktischer om de glasvezel aansluiting te laten verplaatsen. Heeft iemand ervaringen met het aanvragen vaan het verplaatsen van de glasvezel aansluiting? Dat zou voor mij namelijk een uitkomst zijn, want op de plek waar de kabel in ons huis zit is er wel een stopcontact.
Wat leuk dat je Caiway hebt besteld. Welke plaats? Hou ons op de hoogte van je ervaringen!Kecin schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 13:31:
Iemand een idee of ik een switch moet kiezen met los accesspoint of een router waarvan ik de routerfunctie niet gebruik; die de snelheden van Caiway aankunnen (vooral bekabeld, 400mbit pakket)
Beide oplossingen zullen werken.
Het modem van Caiway heeft in tegenstelling tot het modem van Ziggo geen router functie: Er zit één werkende internetpoort op en het geeft één ipadres uit. Je zult dus zoiezo met je huidige router NAT / DHCP gaan verzorgen.
Bij je aanschaf hoef je alleen maar te zorgen dat je nieuwe router/switch correct samenwerkt met je huidige router.
Je FTU verplaatsen is niet makkelijk. Er zitten drie verzegelingen op, slechts één daarvan mag je verbreken (om het glasvezelmodem aan te sluiten). Waarschijnlijk is dit makkelijker / goedkoper uiteindelijk: www.stopcontactindemeterkast.nlGregorios schreef op zondag 13 juli 2014 @ 13:45:
Heeft iemand ervaringen met het aanvragen vaan het verplaatsen van de glasvezel aansluiting?
Bij ons werd het nog gratis aangelegd in de meterkast door Schuring in opdracht van Caiway.
Een glasvezelaansluiting achteraf verplaatsen is wel een erg dure aangelegenheid. Ik heb mijn stopcontact zelf in de meterkast geplaatst. Kosten minder dan €8. Tijdsduur 5 minuten:Gregorios schreef op zondag 13 juli 2014 @ 13:45:
Ik heb in de meterkast (waar de glasvezel aansluiting is aangelegd) geen stopcontact. Dus ook geen mogelijkheid om de modem te voorzien van stroom. Ik heb even gebeld met Caiway en nu blijkt dat ik deze zelf moet bekostigen. Nu leek het mij praktischer om de glasvezel aansluiting te laten verplaatsen. Heeft iemand ervaringen met het aanvragen vaan het verplaatsen van de glasvezel aansluiting? Dat zou voor mij namelijk een uitkomst zijn, want op de plek waar de kabel in ons huis zit is er wel een stopcontact.
http://www.klusspullen.nl...ten/hager/wandcontactdoos
Maak eens een foto van je meterkast.

Sorry dat ik zeg.
Maar een stopcontact in je meterkast is inderdaad eigen verantwoordelijkheid.
Zelf bouwen kost misschien 5-10 euro. (Ruim gerekend)
Laten inbouwen is iets boven de 50 euro.
Je glasvezel verhuizen kost meer dan 250 euro. (Waarschijnlijk veel meer.)
Het is 2014; 99,9% van de mensen hebben een stopcontact in de meterkast.
PS. Net het plaatje gezien van je meterkast. (alhoewel er daar meerdere plaatjes staan.)
Doe het gelijk goed.
Als je alles naar de laatste standaard brengt. ben je misschien 250-350 euro kwijt.
Maar dan heb je alles goed voor elkaar, ook voor de toekomst. Met stopcontact. Ook slaap je dan beter.
We gaan nu wel erg offtopic. zie electra forum voor meer informatie.
ps2. Tip voor de toekomst: De draaischijfmeter wel laten hangen..... niet laten vervangen door een slimmemeter.
Edit: het originele plaatje werkt nu.
Wat hierboven staat....doen. Doe er dan gelijk meer groepen in.
Maar een stopcontact in je meterkast is inderdaad eigen verantwoordelijkheid.
Zelf bouwen kost misschien 5-10 euro. (Ruim gerekend)
Laten inbouwen is iets boven de 50 euro.
Je glasvezel verhuizen kost meer dan 250 euro. (Waarschijnlijk veel meer.)
Het is 2014; 99,9% van de mensen hebben een stopcontact in de meterkast.
PS. Net het plaatje gezien van je meterkast. (alhoewel er daar meerdere plaatjes staan.)
Doe het gelijk goed.
Als je alles naar de laatste standaard brengt. ben je misschien 250-350 euro kwijt.
Maar dan heb je alles goed voor elkaar, ook voor de toekomst. Met stopcontact. Ook slaap je dan beter.
We gaan nu wel erg offtopic. zie electra forum voor meer informatie.
ps2. Tip voor de toekomst: De draaischijfmeter wel laten hangen..... niet laten vervangen door een slimmemeter.
Edit: het originele plaatje werkt nu.
Wat hierboven staat....doen. Doe er dan gelijk meer groepen in.
[ Voor 47% gewijzigd door internet4me op 16-07-2014 15:01 ]
Ik heb nu al bijna 2 weken mijn aansluitpakket (modem e.d.) in huis en heb een installatieservice bij besteld. Iemand enig idee of ze contact met mij gaan opnemen of moet ik dat doen? Heb hierover geen informatie gezien. Heb ook geen idee of de verbinding al actief zou zijn (hebben aangegeven per z.s.m. aansluiten).
Ik heb nu twee keer Ziggo en heb er 1 opgezegd, zit dus binnenkort met maar 1 kabelmodem met internet maar wenselijk zou zijn om die ook op te zeggen wanneer ik eenmaal Caiway aan de praat heb.
Dus mijn vraag (voordat ik de helpdesk bij Caiway lastig val) : Hoelang duurt zoiets, of moet je hierover bellen o.i.d. of ontvang je een brief
?
Ik heb nu twee keer Ziggo en heb er 1 opgezegd, zit dus binnenkort met maar 1 kabelmodem met internet maar wenselijk zou zijn om die ook op te zeggen wanneer ik eenmaal Caiway aan de praat heb.
Dus mijn vraag (voordat ik de helpdesk bij Caiway lastig val) : Hoelang duurt zoiets, of moet je hierover bellen o.i.d. of ontvang je een brief
Beste Kecin,
Door het ontbreken van de adres gegevens kunnen wij niet inhoudelijk alles beantwoorden. Bij het aangeven van installatieservice kunt u gebruik maken van de service van Student aan Huis 0900 200 12 12.
Na ontvangst van het pakket kan het 5 tot 10 werkdagen duren voordat het aangesloten-geïnstalleerd kan worden. U geeft aan dit al 2 weken in huis te hebben dus de installatie kan gedaan worden.
Bij de levering van het pakket zouden brieven moeten zitten over de installatie service en wanneer de activatie gedaan kan worden. Aan uw vragen te zien ontbreken deze brieven in het pakket.
Als u wilt dat we inhoudelijk reageren dan verzoek ik u om ons een privé bericht te sturen met uw adres gegevens en contactnummer.
Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Arjan in ´t Hout
Caiway Webcare Team.
Door het ontbreken van de adres gegevens kunnen wij niet inhoudelijk alles beantwoorden. Bij het aangeven van installatieservice kunt u gebruik maken van de service van Student aan Huis 0900 200 12 12.
Na ontvangst van het pakket kan het 5 tot 10 werkdagen duren voordat het aangesloten-geïnstalleerd kan worden. U geeft aan dit al 2 weken in huis te hebben dus de installatie kan gedaan worden.
Bij de levering van het pakket zouden brieven moeten zitten over de installatie service en wanneer de activatie gedaan kan worden. Aan uw vragen te zien ontbreken deze brieven in het pakket.
Als u wilt dat we inhoudelijk reageren dan verzoek ik u om ons een privé bericht te sturen met uw adres gegevens en contactnummer.
Met vriendelijke groet,
Arjan in ´t Hout
Caiway Webcare Team.
Twitter @Caiway - fb.com/CaiwayNL - webcare@caiway.nl
Slechte zaak dat Caiway niet meteen de straat waar de kabel naar binnen is getrokken ook helpt met het daadwerkelijk aansluiten. Dat is kennelijk weer uitbesteed. Kortom zoek het maar uit.....Caiway schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 15:47:
Beste Kecin,
Met vriendelijke groet,
Arjan in ´t Hout
Caiway Webcare Team.
Uiteindelijk zelf aangesloten vandaag. Nergens een brief met klantennummer of activatiecode. Ik kon blijkbaar wel activeren zonder een code te hebben (wtf?).
Snelheid is meer dan prima:

Nu nog een router die de WAN poort volledig benut. Daarvoor kijk ik op Smallbuildernet.
@Caiway, hoe kan ik de 30 euro reclammeren m.b.t. de aansluiting en hoe kom ik erachter wat mijn klantnummer is? Ik kan informatie per DM verschaffen.
Snelheid is meer dan prima:

Nu nog een router die de WAN poort volledig benut. Daarvoor kijk ik op Smallbuildernet.
@Caiway, hoe kan ik de 30 euro reclammeren m.b.t. de aansluiting en hoe kom ik erachter wat mijn klantnummer is? Ik kan informatie per DM verschaffen.
Mocht de TS nog actief zijn in dit topic: Caiway heeft een goede 2 weken terug reclamefolders rond gestuurd in Diepenheim, aansluiten is hier dus mogelijk. Ziggo 90/9 voldoet voor nu nog ruimschoots, maar mocht uploadsnelheid nodig worden in de toekomst dan gaan we zeker overschakelen
.
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Welke factuur? Heb alleen een bestelbevestiging per mail (waar mijn NAW en rekeningnummer instaan, maar geen klantnummer) en een aansluitpakket via post gehad (zonder begeleidende brief)Anoniem: 375601 schreef op zondag 27 juli 2014 @ 22:44:
Op je factuur staat altijd je klantnummer.
In Diepenheim en Goor was glasvezel vanaf 26 februari 2014 te bestellen. Zou fijn zijn als de TS dit nog in de OP wil aanpassen. Nu staat er 'onbekend' resp. '26 februari 2014 (?)', wat verwarrend kan werken,D4NG3R schreef op zondag 27 juli 2014 @ 22:48:
Mocht de TS nog actief zijn in dit topic: Caiway heeft een goede 2 weken terug reclamefolders rond gestuurd in Diepenheim, aansluiten is hier dus mogelijk.
Opgelet : caiway heeft een foutje gemaakt met de facturen.
Mocht men al een caiway alles in glas abonnement hebben. Dan is de kans groot dat je deze maand je volledige factuur zonder korting aan caiway hebt betaald, maar ook nog een apart bedrag voor je kabeltelevisie.
Effectief heb je dan 2 keer betaald voor de kabel.. Aan 2 aparte caiway bedrijven.
Vroeger werd 1 deel aan cogas betaald en kreeg je het geld daarvoor van caiway terug. Deze maand heb je 2 keer betaald.
Duurde mij bijna 1 uur en 4 administratie medewerkers, om het probleem uit te leggen. Maar het probleem is duidelijk en ze komen er op terug.
Ik zal niet de enige zijn. Vandaar deze melding.
Mocht men al een caiway alles in glas abonnement hebben. Dan is de kans groot dat je deze maand je volledige factuur zonder korting aan caiway hebt betaald, maar ook nog een apart bedrag voor je kabeltelevisie.
Effectief heb je dan 2 keer betaald voor de kabel.. Aan 2 aparte caiway bedrijven.
Vroeger werd 1 deel aan cogas betaald en kreeg je het geld daarvoor van caiway terug. Deze maand heb je 2 keer betaald.
Duurde mij bijna 1 uur en 4 administratie medewerkers, om het probleem uit te leggen. Maar het probleem is duidelijk en ze komen er op terug.
Ik zal niet de enige zijn. Vandaar deze melding.
[ Voor 5% gewijzigd door internet4me op 28-07-2014 12:22 ]
Hier ook dubbel betaald. Het Miepje dat ik aan de telefoon had was vrij kortaf, alsof ze dacht "weer zo'n zeikerd."
Ik zou er nog van horen, op welke termijn kon ze niet aangeven. Ik hou 't in de gaten, als het me te lang duurt hang ik weer aan de telefoon.
Ik zou er nog van horen, op welke termijn kon ze niet aangeven. Ik hou 't in de gaten, als het me te lang duurt hang ik weer aan de telefoon.
Zal best, hier is echter geen woord over gerept tot een paar weken terug, en ik houd het nieuws hier omheen toch beter in de gaten als de meeste mensen die hier aangesloten zijn op glas.davides schreef op maandag 28 juli 2014 @ 08:42:
[...]
In Diepenheim en Goor was glasvezel vanaf 26 februari 2014 te bestellen. Zou fijn zijn als de TS dit nog in de OP wil aanpassen. Nu staat er 'onbekend' resp. '26 februari 2014 (?)', wat verwarrend kan werken,
[ Voor 12% gewijzigd door D4NG3R op 28-07-2014 16:49 ]
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Heb al antwoord terug van de Klantenservice. Ik zou hierover bericht hebben gehad. Dat klopt, heb ik inderdaad, maar niet dat ze dubbel gaan factureren. De facturatie zou van Cogas naar Caiway gaan. Ook dat klopt.
Vandaag echter een afschrijving gehad van €49,65 voor de maanden juli, augustus en september. In juli heb ik nog keurig de korting op m'n abonnementsgeld gehad, maar ze laten me nu augustus en september dubbel betalen. Maar eens even reageren op hun mail...
Vandaag echter een afschrijving gehad van €49,65 voor de maanden juli, augustus en september. In juli heb ik nog keurig de korting op m'n abonnementsgeld gehad, maar ze laten me nu augustus en september dubbel betalen. Maar eens even reageren op hun mail...
Ze bekijken het vanuit 1 caiway bedrijf. Ja dan klopt het voor hun.
Toen ik ze aan de lijn had had, ging er pas een lichtje bij ze branden toen ik zei dat het bedrag van 16,99 door een Rabobank nummer van caiway was geïncasseerd..
Ze werken namelijk standaard met ING. Behalve het kabel bedrijf. (Blijkt)
Ps. Nog geen reactie van caiway gehad.
Toen ik ze aan de lijn had had, ging er pas een lichtje bij ze branden toen ik zei dat het bedrag van 16,99 door een Rabobank nummer van caiway was geïncasseerd..
Ze werken namelijk standaard met ING. Behalve het kabel bedrijf. (Blijkt)
Ps. Nog geen reactie van caiway gehad.
[ Voor 20% gewijzigd door internet4me op 28-07-2014 18:51 ]
Het lullige is dat Cogas vanaf 1 januari 2014 geen omschrijving meer bij de incasso zet. Maar ff terugbladeren en je ziet dat je vooruit betaald: In juli 2014 betaal je voor juli, augustus en september.
In juli had ik nog de korting, maar op de factuur van augustus (en waarschijnlijk ook die van september) is de korting verdwenen (zoals in de brief staat die we gekregen hebben)
Het komt er dus op neer volgens mij dat ik twee maand dubbel zal betalen.
In juli had ik nog de korting, maar op de factuur van augustus (en waarschijnlijk ook die van september) is de korting verdwenen (zoals in de brief staat die we gekregen hebben)
Het komt er dus op neer volgens mij dat ik twee maand dubbel zal betalen.
Die twee maand moet je dus van het kabelbedrijf terugkrijgen. Caiway zou namelijk nu alles moeten factureren. Ik vind het persoonlijk nogal slordig. Dit lijkt me het eerste wat je uitsluit bij zo'n overname.
Voorlopig willen ze het nog niet begrijpen...
Vanmorgen een reactie gekregen met wat uitleg. Op zich klopt het precies zoals ze het gedaan hebben....als je de kabelaansluiting altijd per maand hebt betaald. Maar wanneer je per kwartaal betaal zoals ik heb je dus nu inderdaad twee maanden teveel betaald.
Wordt vast wel weer vervolgd.
Vanmorgen een reactie gekregen met wat uitleg. Op zich klopt het precies zoals ze het gedaan hebben....als je de kabelaansluiting altijd per maand hebt betaald. Maar wanneer je per kwartaal betaal zoals ik heb je dus nu inderdaad twee maanden teveel betaald.
Wordt vast wel weer vervolgd.
Edit: net maar even gebeld met caiway. Het is nu duidelijk.
Als je per maand betaald zoals ik. Dan heb je 1 maand betaald aan caiway voor juli en via het alles in 1 pakket voor augustus. We gaan nu dus vooruit betalen.
Duurde even voordat deze onduidelijkheid. Duidelijk is.
Moest helemaal naar de factureren kijken van vorig jaar om te zien van hoe en wat.
Qua duidelijkheid mocht dit wel gecommuniceerd worden. In een aparte brief.
Nu hebben we alleen een brief gehad dat iemand anders gaat incasseren, niet dat je opeens vooruit gaat betalen.
Ook mogen de afschrijvingen wat duidelijker zijn. Dan was dit allemaal voorkomen.
Als je per maand betaald zoals ik. Dan heb je 1 maand betaald aan caiway voor juli en via het alles in 1 pakket voor augustus. We gaan nu dus vooruit betalen.
Moest helemaal naar de factureren kijken van vorig jaar om te zien van hoe en wat.
Nu hebben we alleen een brief gehad dat iemand anders gaat incasseren, niet dat je opeens vooruit gaat betalen.
Ook mogen de afschrijvingen wat duidelijker zijn. Dan was dit allemaal voorkomen.
[ Voor 76% gewijzigd door internet4me op 30-07-2014 10:16 ]
Op 9 juli Caiway Alles-in-1 Glas (G100 --> 100/100) aangevraagd in Tubbergen. Na verloop van tijd het pakket ontvangen, maar er zat geen begeleidend schrijven bij zoals Kecin eerder al opmerkte. Contact opgenomen en naar aanleiding daarvan is snel een brief toegezonden.
Toen ik rond de ingangsdatum van het abonnement de apparatuur probeerde aan te sluiten stuitte ik echter op een obstakel. De aansluiting vanuit het glasmodem kon niet juist worden aangesloten op de FTU, er leek intern iets te blokkeren (zie foto). Daar melding van gemaakt afgelopen vrijdag, gister is door Caiway met mij telefonisch contact opgenomen en als gevolg daarvan is vandaag een monteur langs geweest die de FTU heeft opengehaald en de boel letterlijk even recht heeft gezet.

Met andere woorden, tot op heden hier en daar wel wat problemen gehad sinds de aanvraag, maar op melding daarvan is snel gereageerd en een degelijke oplossing gevonden.
Snelheden die ik behaal met rechtstreekse aansluiting op het modem:
Toen ik rond de ingangsdatum van het abonnement de apparatuur probeerde aan te sluiten stuitte ik echter op een obstakel. De aansluiting vanuit het glasmodem kon niet juist worden aangesloten op de FTU, er leek intern iets te blokkeren (zie foto). Daar melding van gemaakt afgelopen vrijdag, gister is door Caiway met mij telefonisch contact opgenomen en als gevolg daarvan is vandaag een monteur langs geweest die de FTU heeft opengehaald en de boel letterlijk even recht heeft gezet.

Met andere woorden, tot op heden hier en daar wel wat problemen gehad sinds de aanvraag, maar op melding daarvan is snel gereageerd en een degelijke oplossing gevonden.

Dit soort initiele aansluitingen zouden sowieso gratis en voor niets door een monteur moeten worden gedaan. Dat heet service.
Bij Ziggo/@home was men destijds niet te beroerd een monteur te sturen die alles gratis aansloot omdat je nu eenmaal nieuwe klant bent. Zeker wanneer meer mensen in een straat op glas over gaan is het toch simpel om iedereen die ook echt een aansluiting wil huis aan huis aan te sluiten.
Bij Ziggo/@home was men destijds niet te beroerd een monteur te sturen die alles gratis aansloot omdat je nu eenmaal nieuwe klant bent. Zeker wanneer meer mensen in een straat op glas over gaan is het toch simpel om iedereen die ook echt een aansluiting wil huis aan huis aan te sluiten.
Ik betaalde bij Cogas per kwartaal. De incasso was altijd aan het einde van de maand voor de periode er na. De betaling was dus vooraf en werd dus enkele dagen voor het begin van de nieuwe maand geïncasseerd. Wat schetst mijn verbazing. Mijn factuur van Caiway is nu zonder die kabelkorting en daarnaast is er apart betaald voor de komende 3 maanden kabel-tv.internet4me schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 16:53:
Edit: net maar even gebeld met caiway. Het is nu duidelijk.
Er is dus overduidelijk sprake van 2 administraties die los van elkaar werken. De kosten voor kabel-tv had niet geïncasseerd mogen worden. Dus ik ga zo bellen om de betalingen van kabel-tv stop te zetten of dat ze de korting op mijn internetfactuur weer geven.
EDIT:
Zojuist gebeld. Na lang overleg werd ik doorverbonden naar een andere afdeling voor de Cogas-klanten. Daar hebben ze de fout getraceerd en een aantekening gemaakt dat ik het bedrag mag storneren. Er zouden dus geen nieuwe incasso's van Caiway kabel-tv mogen plaats vinden. Glasvezel gaat verder met de gewone all-in prijs, dus zonder de korting die we kregen voor Cogas.
[ Voor 12% gewijzigd door MORCIK op 01-08-2014 15:08 . Reden: update ]
TS kan nu dus Almelo toevoegen aan de OP.Twentsefotosite schreef op 24-07-2014:
Uitrol diensten in Almelo
De uitrol van diensten in Almelo loopt gefaseerd. Vanaf 1 augustus start Caiway officieel met het aanbieden van diensten op het glasvezelnetwerk van Cogas in Almelo. De eerste 6600 bewoners met een glasaansluiting kunnen dan een Alles-in-1 Glas pakket bij Caiway bestellen. De rest van Almelo wordt later dit jaar en begin volgend jaar opgeleverd.
Cogas meldt dat het gaat om de wijken Rumerslanden, De Riet (West) en Kluppelshuizen (Diensten per 1 augustus 2014).
Tevens nu de vermelding dat per 16 oktober 2014 diensten worden geleverd in de wijken Windmolenbroek (oost), Schelfhorst en Windmolenbroek (west).
[ Voor 10% gewijzigd door davides op 15-08-2014 12:22 ]
Dat het niet paste had ik ook. Bleek dat je een klein beetje door moest "rammen" (wel met beleid natuurlijk). Daarna ging het prima. Haal ook goede snelheden.hotdog92 schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 18:29:
Op 9 juli Caiway Alles-in-1 Glas (G100 --> 100/100) aangevraagd in Tubbergen. Na verloop van tijd het pakket ontvangen, maar er zat geen begeleidend schrijven bij zoals Kecin eerder al opmerkte. Contact opgenomen en naar aanleiding daarvan is snel een brief toegezonden.
[afbeelding]
[afbeelding]
Heb ondertussen alles zelf maar aangesloten en een klantnummer opgevraagd door de vergeten optie van de website te gebruiken. Deze informatie deed het niet, vervolgens wederom een wachtwoord opgevraagd per brief en kan na 5 dagen toch eindelijk inloggen op de administratiepagina (waar ik bijvoorbeeld geblokkeerde nummers kan wijzigen en facturen kan inzien)

Ik heb inmiddels bericht van Caiway dat ik een creditfactuur krijg voor de twee maanden die ik teveel voor de kabelaansluiting heb betaald.
Netjes afgehandeld.
Netjes afgehandeld.
Yep, ik hier ook afspraak over creditfactuur. Nog niet gehad, maar zal wel goed komen dan.
Ik hoop dat die Multiscreen-app voor Android eens wat geupdate wordt. Wat stabieler en meer zenders. Toen ik nog bij Ziggo was had de tv-app al een zender of 20-25...moet voor Caiway toch ook mogelijk zijn lijkt me.
Hier ben ik ook naar benieuwd. Is er een plan om dit te doen in de toekomst?RalphMalph schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 12:12:
Wat is eigenlijk de status van Caiway als het gaat om meerdere tv's aansluiten op IP-TV , dus via een switch op de 2de port
Ja, toekomst, maar ja, als ik andere verhalen over Caiway hoor zijn heel veel ambities van Caiway 10 jaren-plannen.
Pas in 2015/2016 komt er een nieuwe IPTV CI+module 1.4 die voor de dan geldende nieuwe modellen tv's geschikt is. Op dat moment zijn er geen entones meer nodig. Het splitten van het signaal voor meerdere tv's ben ik ook benieuwd naar.
Ik denk dat IPTV in de nabije toekomst ook overstapt van codec H264 naar HEVC H265.Dan is er een veel hogere beeldkwaliteit mogelijk met HDR en HFR en progressieve beeldopbouw.
De EBU houdt nu een pleidooi om HDR te implementeren in een 1080P standaard in HEVC H265.
De EBU houdt nu een pleidooi om HDR te implementeren in een 1080P standaard in HEVC H265.
sins enkele weken hier in almelo ook glasvezel
ben van plan het pakket alles in 1 100/100 te nemen
maar nu de vraag wat zeg ik op bij ziggo internet en telefonie of internet telefonie en tv
heb hier 3 smartcards die moeten wel blijfen werken
ben van plan het pakket alles in 1 100/100 te nemen
maar nu de vraag wat zeg ik op bij ziggo internet en telefonie of internet telefonie en tv
heb hier 3 smartcards die moeten wel blijfen werken