Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caiway
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21-02-2024

Caiway

Bedrijfsaccount Caiway
Xentor schreef op zondag 06 april 2014 @ 15:54:
Ah, hoe zit het dan met eredivisie live? Als je dat afsluit bij caiway heb je het niet bij Ziggo en andersom neem ik aan.

Klinkt mij als nog niet een hele handige constructie allemaal. Zal eens een keer goed laten informeren :)
Beste Xentor,

Bij Caiway is het niet mogelijk om in de regio Cogas aanvullende pakketten via het COAX signaal af te nemen.

Wanneer u Eredivisie Live via glasvezel aanvraagt en ook via COAX wenst te ontvangen, dan gaat het COAX abonnement via Ziggo. U betaald op dat moment wel dubbele abonnementsgelden voor het abonnement Eredivisie Live.

Met vriendelijke groet,

Harma

Twitter @Caiway - fb.com/CaiwayNL - webcare@caiway.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 375601

En dit is dus een belachelijke situatie, waar Cogas wat aan moet doen.

Als Cogas zo graag in zee gaat met Caiway, moeten ze dit niet financieel afwentelen op de klant. Het probleem van Caiway dat er niet om meer televisies naar het volledige Caiway televisiepakket gekeken kan worden is een probleem van Caiway. Niet van de Cogasklant lijkt me. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-06 06:44
Anoniem: 375601 schreef op donderdag 10 april 2014 @ 13:12:
En dit is dus een belachelijke situatie, waar Cogas wat aan moet doen.

Als Cogas zo graag in zee gaat met Caiway, moeten ze dit niet financieel afwentelen op de klant. Het probleem van Caiway dat er niet om meer televisies naar het volledige Caiway televisiepakket gekeken kan worden is een probleem van Caiway. Niet van de Cogasklant lijkt me. .
Ze hadden hun glasvezel infra ook niet kunnen benutten natuurlijk, maar op een afwaardering van je netwerk zit je ook niet te wachten als je het niet gebruikt. Er zullen vast wel contracten met Ziggo lopen. En ik ga er van uit dat zodra deze zijn afgelopen, Caiway ook actief zal worden over de COAX infra.

Lullig voor de klant, maar de klant weet waar hij mee akkoord gaat.

En max. 1 TV op glasvezel... als het bij anderen kan, moet het op het Caiway netwerk ook kunnen. Lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berning
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:47
Volgens mij heb je juist een voordeel in het Cogas gebied als je een glasvezelaansluiting gebruikt. Je kunt zonder extra kosten gebruik maken van Ziggo digitale TV. Wat is de meerwaarde van IP-TV van Caiway t.o.v digitale TV van Ziggo? Belangrijke voordelen van Ziggo zijn het aansluiten van meerdere toestellen en het gebruik van een CAM i.p.v. een externe decoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consono_md110
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-07 21:23
Gaat lekker hier...
Gisterenmiddag nog steeds geen signaal. Maar eens gebeld met Caiway. "Ja, had het al wel moeten doen..." Dat wordt dus wachten op een monteur, wellicht op twee van die mannen.
De eerste gaat in de wijkkast kijken of er wat mis is. Kan deze niets vinden, dan wordt er een beroep gedaan op netwerkbeheer, ofwel Schuring. Deze nemen contact me me op om vanaf mijn meterkast naar de wijkkast te meten.
Doorlooptijd 2 tot 5 werkdagen.
Geduld maar weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nieuwe snelheden bij Caiway:

100, 200 en 400 mbs

https://www.caiway.nl/site/nl/pakketten

prijsverhoging 7,50 per maand !!!! ( als je de Entone wilt gebruiken)

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 375601 op 15-04-2014 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consono_md110
Nou, lekker dan. Nog niet eens aangesloten en het wordt al duurder... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:08
Maar ook.
1. De HD recorder heeft nu een maand prijs. Was toch gratis? Cq een eenmalig laag bedrag? Edit: was 39,95
2. Interactieve tv heeft een aanpassing gekregen. Onduidelijk van hoe en wat...
3. Korting is weg. Als nieuwe gemeente kregen we korting. Oldenzaal heeft net een klein maandje glas.
4. Het te verrekenen maandbedrag van cogas is trouwens nog steeds fout.

[ Voor 34% gewijzigd door internet4me op 15-04-2014 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
internet4me schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 17:39:
Maar ook.
1. De HD recorder heeft nu een maand prijs. Was toch gratis? Cq een eenmalig laag bedrag? Edit: 39,95
Praktisch gezien is de IPTV ontvanger uit het basispakket gesloopt, waardoor je dus standaard via COAX kijkt. Je kan voor €5 p/m een entone 510/515 ''huren'' en van interactieve televisie gebruik maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
Je kan voor €5 p/m een entone 510/515 ''huren'' en van interactieve televisie gebruik maken.
Interactieve tv is niet (meer) gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Welkom bij Caiway. Uw betrouwbare aanbieder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:09

HaTe

haat niet

Topicstarter
Ik neem aan dat dit alleen voor nieuwe klanten geldt? Wij hebben ook pas een pakket bij Caiway en dit is wel een beetje een tegenvaller dan.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
HaTe schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 18:51:
Ik neem aan dat dit alleen voor nieuwe klanten geldt? Wij hebben ook pas een pakket bij Caiway en dit is wel een beetje een tegenvaller dan.
Huidige pakketen (dus de 75/150/300) abonnementen bljiven zoals ze zijn. Onder dezelfde voorwaarden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, maar nieuwe klanten zitten wel als ze IPTV willen gebruiken met een prijsverhoging van 7,50 per maand aan hun broek ten opzichte van de oude klanten.

Lekker eerlijk allemaal ............ Buurman betaalt niet voor gebruik Entone, maar ikke wel..

Wat een logica houden ze er in Naaldwijk weer op na zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consono_md110
Neyluzz schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 18:57:
[...]

Huidige pakketen (dus de 75/150/300) abonnementen bljiven zoals ze zijn. Onder dezelfde voorwaarden. :)
Hoe kom je aan deze wijsheid? En stel dat ik nou wel die 200Mb wil voor €2,50 extra, is dat mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk het niet. Dan kom je in het nieuwe pakket terecht en daar kost de Entone je opeens vijf euro per maand extra. De Caiway logica is ondoorgrondelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:52
internet4me schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 17:39:
Maar ook.
1. De HD recorder heeft nu een maand prijs. Was toch gratis? Cq een eenmalig laag bedrag? Edit: was 39,95
3. Korting is weg. Als nieuwe gemeente kregen we korting. Oldenzaal heeft net een klein maandje glas.
4. Het te verrekenen maandbedrag van cogas is trouwens nog steeds fout.
Dus als je niks extra wilt betalen. Kijk je gewoon basis tv via coax door cogas geleverd? Maar dit wordt toch gewoon weer door ziggo geregeld toch?

En waarom is het te verrekenen maandbedrag van cogas fout dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
Cogas is 16,99 per maand. Caiway vergoed 16,65 per maand. Vandaar.

Edit: bij Ziggo kost het trouwens 17,75...waarbij ziggo .... vergoed. (Nog uitzoeken)

[ Voor 41% gewijzigd door internet4me op 16-04-2014 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
Dacht eerst voor Alles-in-1 Glas G400 dat de normale prijs € 62,50 was klik je verder is dat de actieprijs. Toen ze nog die 300Mbit pakket hadden was die ongeveer net zo duur als Ziggo alles-in-1 extra.

Hoe lang duurt die actieprijs trouwens?

[ Voor 9% gewijzigd door jaaoie17 op 15-04-2014 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consono_md110
Wat is volgens jou de normale prijs dan? Ik zie niet anders dan €62,50 - €16,65 = €45,85 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
https://www.caiway.nl/sit...ketten/alles-in-1glasg400

Actieprijs € 62,50
Per maand € 76,00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, maar daar zit het plus televisiepakket bij!! Als je dat wegvinkt en je veilig internet voor 2,50 per maand ook weg vinkt kom je weer op de oude prijs.

Het enige wrange voor jullie is dat in het Cogasgebied, het Caiway aanbod niet op de coaxkabel zit.
Wij hebben 29 HD zenders in het basispakket inclusief BBC ARD/ZDF. Ziggo geeft al deze zenders niet door in HD. Hoewel ik wel verwacht dat Ziggo het HD aanbod gaat uitbreiden, zeker als de overname door Liberty Global doorgaat.

[ Voor 51% gewijzigd door Anoniem: 375601 op 15-04-2014 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
Nu lees ik dit, dat ze alleen Sitecom WLR 4100 X4 router ondersteunen. Neem aan dat je toch ook wel andere merken kunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
jaaoie17 schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 22:08:
Nu lees ik dit, dat ze alleen Sitecom WLR 4100 X4 router ondersteunen. Neem aan dat je toch ook wel andere merken kunt gebruiken.
Elke andere router (m.u.v. annex a/b routers) wordt elke router die overweg kan met DHCP (aan de WAN zijde) ondersteund.

Persoonlijk zou ik die router die Caiway levert niet nemen, wat een bagger ding is dat. Draadloos presteren deze apparaten ondermaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan je met die nieuwe pakketten op de glasvezel van Caiway nog wel TV kijken op je tablet, of moet je dan eerst verplicht zo'n Entone kastje huren voor vijf euro per maand extra?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caiway
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21-02-2024

Caiway

Bedrijfsaccount Caiway
Anoniem: 375601 schreef op woensdag 16 april 2014 @ 07:21:
Kan je met die nieuwe pakketten op de glasvezel van Caiway nog wel TV kijken op je tablet, of moet je dan eerst verplicht zo'n Entone kastje huren voor vijf euro per maand extra?
Beste 4320p,

Bij alle drie abonnementen (de nieuwe glasvezelabonnementen) is het mogelijk om via Multiscreen overal in huis live TV te kijken op uw tablet*, smartphone* of pc.

* Nu alleen nog voor Apple iPhone/iPad , vanaf iOS 6. De App is te downloaden in de Apple Store. De Android App is in ontwikkeling.

Met vriendelijke groet,

Harma

Twitter @Caiway - fb.com/CaiwayNL - webcare@caiway.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:31
In alle Caiway gebieden of alleen de nieuwerwetse gebieden (dus geen Krimpen, Loenen en Harderwijk)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zie trouwens bij gemeenten in het Cogasgebied staan bij alle drie de glasvezelabonnementen, en ook bij het G100 pakket staan, 29 HD zenders in basispakket.

Hoe maakt Caiway dit waar?

Zover ik weet zit op de coaxkabel van Cogas het Ziggo DVB-C signaal. Ziggo heeft aanzienlijk minder HD zenders in het basispakket. Een IPTV ontvanger wordt niet geleverd bij het G100 glasvezelpakket. Waar komen dan die 29 HD zenders vandaan voor de inwoners van Oldenzaal en Diepenheim, etc als ze een G100 glasvezelpakket afnemen?

https://www.caiway.nl/sit...nsteninuwgebied/oldenzaal

https://www.caiway.nl/sit...steninuwgebied/diepenheim

https://www.caiway.nl/sit...iensteninuwgebied/markelo

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 375601 op 16-04-2014 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
Goede vraag 4320p. Zou het niet weten.

Verder adverteren ze met 70+ zenders. Terwijl cogas/Ziggo maar 60 zenders aanbieden op coax. Hoe doen ze dat dan?

Vragen, vragen, vragen. @Caiway: jullie lezen mee. De afgelopen dagen zijn er genoeg vragen/opmerkingen gesteld. Zouden wij daar antwoord op mogen ontvangen. :)

[ Voor 34% gewijzigd door internet4me op 16-04-2014 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consono_md110
Net maar weer eens gebeld met Caiway, want er zit nog steeds geen licht in de vezel.
Krijg ik het advies om zelf maar met Cogas te bellen waar de monteur blijft. :?

Direct maar even gebeld, wordt morgen terug gebeld. Wie weet schiet het nu een beetje op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet Caiway al waar de 29 HD zenders in het basispakket vandaan komen met het
G100 glasvezelpakket in het Cogasgebied?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Anoniem: 375601 schreef op donderdag 17 april 2014 @ 12:48:
Weet Caiway al waar de 29 HD zenders in het basispakket vandaan komen met het
G100 glasvezelpakket in het Cogasgebied?
Via glasvezel heh ;) Over COAX leveren ze daar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar het G100 glasvezelpakket heeft nu juist geen IPTV, ook niet als optie !!! Dus nogmaals, hoe doen ze dat daar in het Cogasgebied?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Anoniem: 375601 schreef op donderdag 17 april 2014 @ 14:23:
Maar het G100 glasvezelpakket heeft nu juist geen IPTV, ook niet als optie !!! Dus nogmaals, hoe doen ze dat daar in het Cogasgebied?
Goed dat je het zegt, niet over nagedacht.

In dat geval wordt de klant nog steeds gecompenseerd,waarbij de klant zijn COAX TV moet afnemen bij Ziggo.

Idiote constructie, maar goed, het is ff niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jawel, maar dan klopt de aanbieding van 29 HD zenders toch niet?

Caiway kan dit in het Cogasgebied niet bieden op de coaxkabel.

Het G100 glasvezelpakket heeft geen Entone als optie.
Toch adverteert Caiway met 29 HD zenders. Dat is foutieve informatie lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Anoniem: 375601 schreef op donderdag 17 april 2014 @ 15:09:

Da's inderdaad ook een goeie. Maar dat zullen ze vast wel in een clausule in de voorwaarden hebben opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Clausule of niet. Het is toch niet netjes als je met iets adverteert wat je niet kan bieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consono_md110
Hoera, we zijn online! Vanmorgen is de monteur geweest (die ik nota bene zelf geregeld heb). Deze had binnen vijf minuten, samen met een collega, het euvel verholpen. Iets in de wijk-verdeelkast met een 6 en een 9 omgedraaid....
Eerste indruk is goed. Nadeel is dat m'n huidige router niet verder komt dan 90Mbit, maar de PC direct op de Genexis geeft 170Mbit aan. Da's lekker! :P

Nu nog even afwachten wanneer m'n telefoonnummer over komt van Ziggo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter87
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-07 22:56
Anoniem: 375601 schreef op donderdag 17 april 2014 @ 15:09:

Hier in Vroomshoop zijn ze vanuit Cogas ook bezig om glas aan te leggen. Ook in het buitengebied. Ik heb met Cogas gebeld en ook hier gaat Caiway aanbieden op dit glas (wanneer oplevering gereed is, in november). Cogas is nog op zoek naar/in gesprek met meerdere partijen is mij verteld door hen.

Nu vraag ik mij alleen af hoe het TV aanbod geregeld gaat worden voor mensen in het buitengebied (want geen coax beschikbaar in het buitengebied).
Gaan alle 29 HD zenders over het glas? En is het dan ook (in de toekomst?) mogelijk om op meerdere apparaten tegelijk te kunnen kijken? Ik las namelijk zoiets dat je bij Caiway maar 1 apparaat op IPTV kunt aansluiten.

PvOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davides
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 23:33
pieter87 schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 12:45:
Nu vraag ik mij alleen af hoe het TV aanbod geregeld gaat worden voor mensen in het buitengebied (want geen coax beschikbaar in het buitengebied).
Voor Caiway is bij jou de situatie hetzelfde als de andere gebieden in Twente, want zowel in de bebouwde kom als bij jou in het buitengebied biedt Caiway geen coax kabeltelevisie aan. Daarom wordt er een EUR 16,49 korting gegeven op de abonnementen. Met dat geld kun je zelf bij een andere TV aanbieder (Cogas, Digitenne, Canal Digitaal) een los tv abonnement afsluiten.

Enig verschil in jou situatie is, dat je uit minder alternatieve TV aanbieders kan kiezen. (aangezien Cogas kabeltelevisie niet beschikbaar is, kun je kiezen uit Digitenne, Canal Digitaal en wellicht nog wat andere aanbieders.
Gaan alle 29 HD zenders over het glas?
Ja. Als je interactieve televisie erbij neemt (dit is een extra optie a EUR 5,- maand), dan ontvang je via interactieve televisie ook 29 HD zenders.
En is het dan ook (in de toekomst?) mogelijk om op meerdere apparaten tegelijk te kunnen kijken? Ik las namelijk zoiets dat je bij Caiway maar 1 apparaat op IPTV kunt aansluiten.
Dat is niet bekend. Het ligt in de lijn der verwachting, maar helaas kan niemand hier kan in de toekomst kijken en daar met zekerheid iets over zeggen. Het beste kun je er vanuitgaan dat Caiway het niet op korte termijn voor elkaar zal krijgen om meerdere iptv ontvangers op één aansluiting werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die extra optie voor vijf euro per maand is er niet bij het G100 glasvezelpakket.

Dus die 29 HD zenders kan Caiway niet bieden.

Overigens staat er ook bij de andere duurdere glasvezelpakketten ook niet vermeld dat je die 29 HD zenders pas kan zien als je kiest voor de extra optie voor 5 euro per maand voor interactieve televisie.

Het lijkt erop dat de klant hier misleid wordt door Caiway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
En als je geen Interactieve TV wil via glasvezel, maar gewoon alleen simpel tv kijken. Gaat het dan hoe dan ook 5 euro extra kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk het niet, maar jullie hebben dan niet het Caiway aanbod met 29 HD zenders.

Erg rommelige constructie daar in Twente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MORCIK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-06 22:01

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

internet4me schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 21:30:

Edit: bij Ziggo kost het trouwens 17,75...waarbij ziggo .... vergoed. (Nog uitzoeken)
Je moet bij Cogas aangeven dat je per kwartaal wil betalen in plaats van per maand. Dan betaal je omgerekend 16,55 in de maand.

http://www.cogas.nl/klantenservice/tarieven/

You only live once, so live to the max's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
@morcik
Bedankt. Erg logisch allemaal, die kleine lettertjes. Not...lijkt caiway wel. Het lijkt goed te zijn maar in de praktijk toch niet. Net even anders.

[ Voor 5% gewijzigd door internet4me op 24-04-2014 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davides
Tubbergen en Westerhaar kunnen sinds gisteren 29 april 2014 ook bestellen. Verwachte leverdatum "medio mei, indien mogelijk eerder".

[ Voor 15% gewijzigd door davides op 30-04-2014 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meintje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:59
Kan iemand mij vertellen hoe Caywai de Cogas korting berekent? Volgens mij (correct me if I'm wrong) rekent Ziggo namelijk eerst €16,75 bij de pakketkosten op, om deze vervolgens weer in mindering te brengen. Dus als je pakket €40,- kost betaal je altijd €40,- ipv €56,75. Als Caiway dit ook doet, kun je net zo goed het middelste pakket nemen en dat modem voor €5,- per maand bestellen. Dan kun je je Cogas aansluiting opzeggen en betaal je per maand dus ongeveer hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmaster
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:29
meintje schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 12:08:
Kan iemand mij vertellen hoe Caywai de Cogas korting berekent? Volgens mij (correct me if I'm wrong) rekent Ziggo namelijk eerst €16,75 bij de pakketkosten op, om deze vervolgens weer in mindering te brengen. Dus als je pakket €40,- kost betaal je altijd €40,- ipv €56,75. Als Caiway dit ook doet, kun je net zo goed het middelste pakket nemen en dat modem voor €5,- per maand bestellen. Dan kun je je Cogas aansluiting opzeggen en betaal je per maand dus ongeveer hetzelfde.
Caiway doet het zelfde dus ze verrekenen het met de cogas. De bedragen op de caiway site zijn dus incl Cogas kosten. Overigens kun je de cogas niet opzeggen, dan heb je namelijk geen tv meer.

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meintje
3dmaster schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 15:47:
[...]

Caiway doet het zelfde dus ze verrekenen het met de cogas. De bedragen op de caiway site zijn dus incl Cogas kosten. Overigens kun je de cogas niet opzeggen, dan heb je namelijk geen tv meer.
Dan doen ze toch niet hetzelfde? Als je Ziggo hebt betaal je €40,- voor je pakket en €16,75 aan Cogas. Totaal €56,75. Caiway haalt dan daadwerkelijk de Cogas kosten van je pakket af.

Als je het middelste pakket neemt en je het TV modem huurt heb je Cogas toch niet meer nodig voor je kabel TV, aangezien dat dan ook via glasvezel gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davides
Jou berekening klopt.

Als je het Cogas kabelabonnement opzegt, en bij Caiway voor 5 euro per maand de interactieve tv erbij bestelt, kun je de resterende 11,75 in je eigen zak steken. Dit is een optie wanneer je aan 1 tv voldoende hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berning
  • Laatst online: 15:47
Nog maar een keer herhalen voor de mensen die niet kunnen lezen en rekenen:

"U woont op een adres waar Cogas analoge televisie levert en Caiway Alles-in-1 Glas pakketten. U kunt gewoon de Alles-in-1 Glas pakketten bestellen op uw adres. U dient wel zelf bij Cogas een televisieabonnement af te sluiten. De maandelijkse kosten van dit abonnement zullen we in mindering brengen op uw Caiway factuur.
Zonder televisieabonnement van Cogas kunt u geen gebruik maken van uw Alles-in-1 Glas pakket."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmaster
meintje schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 17:27:
[...]

Dan doen ze toch niet hetzelfde? Als je Ziggo hebt betaal je €40,- voor je pakket en €16,75 aan Cogas. Totaal €56,75. Caiway haalt dan daadwerkelijk de Cogas kosten van je pakket af.

Als je het middelste pakket neemt en je het TV modem huurt heb je Cogas toch niet meer nodig voor je kabel TV, aangezien dat dan ook via glasvezel gaat?
Je MOET cogas afnemen op uberhaupt glas te kunnen nemen bij caiway. Zoals hierboven ook al vermeld. En Ziggo verrekend ook het bedrag van de cogas. Ik had tot kort geleden bij ziggo AIE extra van € 64,95 per maand. Ik betaalde aan Ziggo 48.50 en 16.45 aan Cogas. Als dat bij jou niet zo was zou ik maar is wat geld gaan terugvragen bij Ziggo :+

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ik lees nu in dit topic dat er maar op 1 televisie ip-tv kan worden gekeken? Ik heb momenteel 4 Ziggo decoders en volgens de site van Caiway zou ik dus wel extra HD ontvangers kunnen bestellen (1x interactief, 1 keer recorder, 1 keer hd ontvanger zou mijn opzet zijn), maar dit gaat dan dus niet werken? Het 400mbit pakket leek me namelijk wel wat, incl decoders, sportpakket en aanvullend zenderpakket.

Ben benieuwd,

-edit-
Wacht, ik was dus nu even aan het zoeken. Maar die extra decoders worden dan aangesloten op het Cogas kabelnetwerk? Dan zou ik dus mijn Ziggo decoders moeten houden voor eredivisie?

[ Voor 18% gewijzigd door Kecin op 02-05-2014 13:37 ]

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davides
IPTV is sinds 1 mei en 'losse optie tegen meerprijs' geworden.
In jou geval is het waarschijnlijk handiger om geen IPTV erbij te bestellen en op alle tv's via Cogas DVB-C te blijven kijken.

Als je namelijk extra pakketten bij Caiway bestelt, heb je ze alleen op die ene IPTV ontvanger. Maar als je extra paketten bij Cogas/Ziggo bestelt heb je ze op alle 4 de DVB-C ontvangers. Zie ook dit bericht van een stukje terug.

[ Voor 4% gewijzigd door davides op 02-05-2014 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
internet4me schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 21:30:

Een schaamteloze quote.
Het is mij niet duidelijk geworden, hoeveel ziggo terug gaat betalen.
Als je als cogas klant een alles-in-1 pakket neemt krijg je 16,21 terug op de rekening. (Korting)
Echter.. Als alleen je tv neemt met een ziggo digitale tv-abonnement en de rest via caiway. Dan zegt de 1 dat je ook de 16,21 terug krijgt, echter anderen zeggen dat je geen korting krijgt. Een telefoniste van ziggo zei zelfs dat geen digital tv abonnement hoeft te nemen. De website van ziggo zegt dat je gewoon 17,75 moet betalen. Gaat lekker....

Heeft iemand van jullie alleen een ziggo digitale tv abonnement. Krijg je de cogas korting?? Moet je betalen voor digitale tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MORCIK

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

internet4me schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 19:13:
[...]
Heeft iemand van jullie alleen een ziggo digitale tv abonnement. Krijg je de cogas korting?? Moet je betalen voor digitale tv?
Ik heb alleen een basis tv-abonnement via Ziggo en ik hoef niets te betalen. Ik krijg dus een €0 factuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
Bedank morcik en gefeliciteerd met je verjaardag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MORCIK

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

internet4me schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 16:03:
Bedank morcik en gefeliciteerd met je verjaardag.
Dank je wel!

Voor alle duidelijkheid: wie van Ziggo overstapt moet niet opzeggen maar een wijziging aanvragen zodat alleen TV overblijft. Daarmee behoud je je klantnummer en 'Mijn Ziggo' login. Ziggo houdt aan de van je postcode automatisch rekening dat je niets hoeft te betalen voor het basis tv-abonnement.

[ Voor 46% gewijzigd door MORCIK op 03-05-2014 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

davides schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 13:56:
IPTV is sinds 1 mei en 'losse optie tegen meerprijs' geworden.
In jou geval is het waarschijnlijk handiger om geen IPTV erbij te bestellen en op alle tv's via Cogas DVB-C te blijven kijken.

Als je namelijk extra pakketten bij Caiway bestelt, heb je ze alleen op die ene IPTV ontvanger. Maar als je extra paketten bij Cogas/Ziggo bestelt heb je ze op alle 4 de DVB-C ontvangers. Zie ook dit bericht van een stukje terug.
Bedankt voor je informatie. Ik ga het eens naast elkaar leggen om te kijken of overstap een wijze keus is :).

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het blijft aanmodderen op deze manier. Kan Cogas niet gewoon het Caiway signaal op de coaxkabel zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Anoniem: 375601 schreef op maandag 05 mei 2014 @ 09:11:
Het blijft aanmodderen op deze manier. Kan Cogas niet gewoon het Caiway signaal op de coaxkabel zetten?
Zo gewoon is dat niet, er loopt nu nog een contract met Ziggo. Maar zodra deze afloopt zal er wel een deal worden gesloten voor de overname van COAX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger_Rabbit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-06 09:18
Ik snap niet waarom Ziggo geen diensten gaat leveren via glasvezel, dat was een stuk eenvoudiger geweest.

Het is nog niet echt aantrekkelijk om over te stappen op deze manier. Zit ook niet te wachten op 2 modems in de meterkast aangezien, het onbeperkt bellen bij Caiway ook niet goedkoop is.

Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Roger_Rabbit schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 23:34:
Ik snap niet waarom Ziggo geen diensten gaat leveren via glasvezel, dat was een stuk eenvoudiger geweest.

Het is nog niet echt aantrekkelijk om over te stappen op deze manier. Zit ook niet te wachten op 2 modems in de meterkast aangezien, het onbeperkt bellen bij Caiway ook niet goedkoop is.
Omdat Ziggo nog helemaal niet in de FttH business zit. Caiway darentegen heeft genoeg ervaring en de financiele mogelijkheden om haar verzorgingsgebied uit te breiden. Aangezien CIF (ook aandeelhouder van CAIW) voor (geloof ik) 50% eigenaar is van Cogas infra, is het een logische stap om Caiway toe te laten op het FttH netwerk van Cogas.

Heb ik het zo duidelijk uitgelegd? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger_Rabbit
Duidelijk! Ze hebben het wel geprobeerd lees ik hier:

http://www.totaaltv.nl/ni...oef-tv-via-glasvezel.html

Misschien proberen ze het nogmaals als de overnamen door Liberty Global rond is.

Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Knip

[ Voor 95% gewijzigd door Equator op 13-05-2014 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consono_md110
Sinds wanneer ligt Oudewater in Twente?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Dude, wat ben jij laag bij de grond....

[ Voor 38% gewijzigd door Equator op 13-05-2014 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-07 11:55

basdej

OutSystems Consultant

Volgens mij heb je een dubbelpost, ik zag dit namelijk ook al in het andere topic voorbij komen 8)7 8)7

[ Voor 30% gewijzigd door Equator op 13-05-2014 07:58 ]

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De klantenservice van Caiway is gebiedsonafhankelijk .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meintje
internet4me schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 19:13:
[...]

Een schaamteloze quote.
Het is mij niet duidelijk geworden, hoeveel ziggo terug gaat betalen.
Als je als cogas klant een alles-in-1 pakket neemt krijg je 16,21 terug op de rekening. (Korting)
Echter.. Als alleen je tv neemt met een ziggo digitale tv-abonnement en de rest via caiway. Dan zegt de 1 dat je ook de 16,21 terug krijgt, echter anderen zeggen dat je geen korting krijgt. Een telefoniste van ziggo zei zelfs dat geen digital tv abonnement hoeft te nemen. De website van ziggo zegt dat je gewoon 17,75 moet betalen. Gaat lekker....

Dit is toch ook heel normaal. Anders krijg je toch 2 keer de Cogas kosten terug en verdien je toch geld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
We moeten van cogas "verplicht" bij 2 leveranciers diensten afnemen. Het was mij bekend dat we WEL 2 keer de cogas kosten terug krijgen. Alleen exact hoeveel was onduidelijk. Dat is nu wel duidelijk...

Cogas heeft de zaken nog niet helemaal voor elkaar vandaar dat deze regeling nu zo is. Anders zouden we 3 keer voor de zelfde lijn moeten betalen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MORCIK

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

Jij bent anders ook aardig slecht in de picture in dit topic. Kan een moderator deze zuurpruim niet verbannen uit dit topic? Ik ben de vervuiling van dit topic door 4320p inmiddels behoorlijk beu.

[ Voor 23% gewijzigd door Equator op 13-05-2014 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen028
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-01 12:38
Nogmaals het verzoek aan de Moderator van vele(n) om 1 Caiway topic te maken.
Belachelijk dat het nieuws over Caiway dienstverlening/ klachten zoverdeeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:09

HaTe

haat niet

Topicstarter
Met hierboven ben ik het niet eens, Cogas/Caiway is toch heel wat anders dan alleen Caiway. Dit topic heeft dan ook zeker bestaansrecht.

Algemene dingen over Caiway zie ik hier liever niet in terug, zoals het bericht van 4320p

[ Voor 43% gewijzigd door HaTe op 12-05-2014 16:01 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
Mee eens. De cogas/caiway dienst is specifiek. Dit topic is juist daarom van belang.

edit: Niet alleen specifiek. maar er zijn veel haken en ogen die net anders zijn en veel verwarring veroorzaken. Gezien de verwarring die er de afgelopen tijd is geweest. Is dit topic levensvatbaar.

[ Voor 57% gewijzigd door internet4me op 13-05-2014 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
Hierbij mijn ervaringen met Cogas/Caiway.

3-Mei. Bestelling gedaan.
8-Mei. Pakket ontvangen met hardware. Na installatie geen link op de modem.
10-Mei. Email gestuurd naar de abonnementen afdeling, dat mijn internet niet op komt en dat ik geen activatie/inlog gegevens ontvangen heb. (geen reactie gehad.)
14-Mei. Email gestuurd naar klantenservice dat mijn internet niet op komt en dat ik geen activatie/inlog gegevens ontvangen heb.
15-Mei. Via email meerdere keren contact gehad met de klanten service.
Cogas wordt aangestuurd.
Inlog gegevens via de email ontvangen.
Ook is mij verteld dat je voor het activeren niet hoeft in te loggen. maar natuurlijk wel voor mijncaiway.
16-Mei. Cogas is thuis langs geweest.
Achter de zegel (in cogas kastje) was een glasvezel verkeerd aangesloten. Dit is gefixed door Cogas. Internet werkt.
Activeren duurde iets langer dan 15 minuten.
Helaas werkt het inloggen op mijncaiway niet. De aangeleverde gebruikersnaam cq wachtwoord werkt niet. Ook zou bij activeren mijn inlog gegevens worden getoond. Dit is niet gebeurd. Nogmaals een email naar de klantenservice gestuurd.

Al met al wat kleine probleempjes gehad, de klantenservice heeft dat goed opgepakt. (tot nu toe.)

Het lijkt er alleen wel op dat ik de informatie van activeren en inloggen op mijncaiway niet ontvangen heb. Dat zou een stuk schelen.

Punten die nog open staan;
-Inloggen op mijncaiway.
-Telefoon moet nog worden verhuisd van de oude provider. Het is mij bekend dat dit pas na activeren in gang wordt gezet. ik ben dus benieuwd.

Edit: internet blijkt regelmatig weg te vallen :'( . Email gestuurd naar caiway. We wachten op een reactie.

[ Voor 13% gewijzigd door internet4me op 16-05-2014 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmaster
Mijn caiway inloggen kon ik ook niet, maar na een belletje met de servicedesk was het direct opgelost. Portering gaat idd pas beginnen na het activeren. (duurde bij mij een kleine week, vanaf ziggo).

Bellen gaat iig een stuk sneller bij caiway dan mailen als je iets gefixed wil hebben. :) Oh ja, bel niet om iets na 17, dan belt denk ik iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
Gisteren gebeld met caiway. Cogas komt volgende week langs ivm het internet dat steeds uit valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
Grappig; ben er net achter dat exact 30 minuten nadat het internet up is. Nadat de genexis herstart is.. Gaat de genexis in storing. Datalink error cq firmware update. Daar blijft de genexis op staan totdat ik de genexis herstart.

Laat de dhcp lease nou net 1800 seconden zijn bij caiway. Exact 30 minuten.

Disclaimer. Getest met 2 verschillende Mac adressen op mijn router maar ook direct op een laptop.

Edit:Laat maar. Heb nu de verbinding 37 minuten livé.
Edit2: Langste uptime dit weekend is 1 uur 5 minuten. :'( :'(

[ Voor 38% gewijzigd door internet4me op 19-05-2014 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmaster
Modem defect lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
Gisterochtend heeft iemand wat in de wijkkast gedaan. Het internet zou beter moeten zijn. Helaas nog steeds een uptime van 3 keer niks. Caiway stuurt nogmaals iemand naar de wijkkast, caiway geeft aan dat daar een storing is. We zullen zien.

De soap gaat verder.

(Ervaring van gisteravond.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
Cogas is vandaag langs geweest, modem wordt vervangen. We zullen zien.

Edit 21-5-2014: Bericht gehad dat de modem vandaag zou moeten komen. We zullen zien of dit het
probleem oplost.

Edit 23-5-2014: Modem is ontvangen, de lijn is nu al meer dan 13 uur stabiel. Ook de inlog gegevens zijn eindelijk overgekomen.

Al met al, heb ik veel pech gehad.
De waarheid is dat Caiway haar werk goed gedaan heeft.
Wel is waar is Caiway een trage organisatie waarbij men alle stappen, stap voor stap door moet. Het resultaat mag er zijn.

pech="glasvezelbreuk" achter verzegelde kastje en een defecte modem.

[ Voor 99% gewijzigd door internet4me op 23-05-2014 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmaster
Vandaag een brief gekregen dat de cogas zijn kabelactiviteiten gaat onderbrengen bij caiway. Vanaf 1 juli wordt tv-standaard geleverd door caiway. Ik hoop zelf dat de digitale kabel tv bij ziggo blijft. Bij caiway moet je per maand extra gaan betalen per smartcard. Niet meer van deze tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:03
Yep deze brief heb ik ook ontvangen. Ik vrees het ergste. Ik denk dat het Ziggo-gebied een compleet Caiway-gebied wordt. Digitale diensten van Ziggo over de Caiway-lijn? Ik zie dat persoonlijk niet gebeuren.

Dus... Nu wordt de zooi alleen maar erger. Betalen voor extra smartcards, Gedonder omdat ik nu twee nieuwe Caiway-smartcards moet hebben, wie gaat dat dan betalen?

En hoe zit dat met Glasvezel? Kun je dan wel op meerdere toestellen verschillende zenders bekijken via CI+ of mijn huidige ontvanger? Of moet ik dan weer nieuwe ontvangers kopen? En wie gaat dat dan betalen? Ik hoef geen interactieve ontvanger ook niet wanneer ik over ben op glasvezel maar wil dan wel via meerdere toestellen zonder extra kosten kunnen kijken!

Eigenlijk wil ik niet van Ziggo af! Maar daar lijkt men nu wel op aan te sturen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
PS ik wil absoluut geen decoders...ook niet via glasvezel. Ik heb nu CI+ en dat bevalt meer dan prima.

[ Voor 13% gewijzigd door Sjakie0101 op 31-05-2014 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexAuto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-07 08:54

AlexAuto

Parttime Tweaker

Erikrijnders schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 16:59:
Yep deze brief heb ik ook ontvangen. Ik vrees het ergste. Ik denk dat het Ziggo-gebied een compleet Caiway-gebied wordt. Digitale diensten van Ziggo over de Caiway-lijn? Ik zie dat persoonlijk niet gebeuren.
Ik heb de brief ook ontvangen en ben er - vrees ik - zeker van dat dit op termijn ook van invloed gaat zijn op diensten van Ziggo (namelijk: beëindiging ervan). Waarom zou Caiway diensten - die zij zelf inkoopt - leveren door een andere partij?

Dan zou Caiway een monopolie gaan krijgen op de levering van 'supersnel Internet' (glasvezel/coax). (N)iets tegen te doen...?!!

Ik heb er al een tweet aan gewaagd richting @ZiggoWebcare om meer informatie te krijgen...

Eigenaar van Caiway is trouwens CIF, ook het bedrijf wat de lening heeft verstrekt aan Cogas Kabel voor de aanleg van het glasvezelnetwerk in Twentse gemeenten. Hmmm.... (moeten ze iets terugverdienen lijkt mij...)

Edit: Via Cogas een reactie ontvangen op mijn vraag aan webcare Ziggo:
@[...] @ZiggoWebcare Ziggo blijft onverminderd diensten via de kabel aanbieden en leveren. ^MS
Stelt deze reactie enigszins gerust(?)

Edit 2: Zondagmorgen vanaf Ziggo Webcare een reactie ontvangen:
@[...] G'morgen Alex! Nee, er verandert niks aan je Ziggo abo. Enige verschil zal straks het Caiway logo op je factuur zijn. ^JD

[ Voor 18% gewijzigd door AlexAuto op 01-06-2014 08:33 . Reden: reactie van Cogas (via Twitter ontvangen) toegevoegd - 2de: reactie Ziggo Webcare toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Nee, lijkt me iets te algemeen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
Dus ziggo smartcards blijven na 1 juli gewoon werken dan? Heb gewoon het basispakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Dat zal nog wel... maar daar komt het. Hoe zit met analoog? Caiway heeft in de rest van zijn verzorgingsgebied analoge zenders uitgeschakeld. Dat gaat men zeker ook doen in het Cogas-gebied. Daar komt nog bij dat wanneer je straks voor glasvezel kiest van Caiway, je nooit de beloofde 24 HD-zenders in het basispakket kan krijgen.Die lopen immers via Ziggo. Glasvezel is overigens geen aanrader. Je krijgt een settopbox en kun je CI+ modules weggooien die werken niet bij glasvezel. Kortom je meer achteruit dan vooruit. Ik wil geen verdomde extra kastjes meer en ben blij met CI+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:31
Ik hoop toch ook ten zeerste dat het ziggo blijft. Al het andere is terug in de tijd. Waarom uitgerekend caiway?

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen028
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-01 12:38
Jassy schreef op zondag 01 juni 2014 @ 22:36:
Ik hoop toch ook ten zeerste dat het ziggo blijft. Al het andere is terug in de tijd. Waarom uitgerekend caiway?
Hoezo terug in de tijd. Caiway biedt standaard meer HD zenders, sneller internet en goedkoper. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Laatst online: 14:08
Mn vader woont in Almelo en heeft net een Humax HD recorder met Ziggo CI+ kaart gekocht.
Hij krijgt die brief en zit nu te balen want hij is in de veronderstelling dat hij z'n nieuwe Humax recorder na 1 juli de prullenbak in kan gooien.
Dit kan toch niet zo zijn? Ik zit te zoeken op internet, lees op cogas.nl dat 'het TV Standaard abonnement onder de naam Caiway geleverd zal worden' (http://www.cogas.nl/aansluitingen/kabel/) maar nergens lees ik dat ik gewoon de apparatuur en CI+ kaarten die hij nu heeft kan blijven gebruiken.
Kan iemand hierover uitsluitsel geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexAuto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-07 08:54

AlexAuto

Parttime Tweaker

deBennie schreef op maandag 02 juni 2014 @ 12:17:
Mn vader woont in Almelo en heeft net een Humax HD recorder met Ziggo CI+ kaart gekocht.
Hij krijgt die brief en zit nu te balen want hij is in de veronderstelling dat hij z'n nieuwe Humax recorder na 1 juli de prullenbak in kan gooien.
Gezien de reactie die ik van Ziggo Webcare kreeg neem ik aan dat je de aanvullende diensten - zoals de digitale diensten van Ziggo waarvoor je de CI+ nodig hebt - gewoon op het adres blijft krijgen.

@Erik: je hebt zo te zien dezelfde reactie als mij gekregen. Qua communicatie had Cogas Kabel in de brief extra kunnen aangeven dat er aan de huidige lopende Ziggo diensten niets veranderd. Nu een hoop onrust doordat er te weinig is gecommuniceerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
TV Standaard is nog altijd het digitale standaard pakket en niet het analoge pakket.

Je betaald standaard voor je digitale basispakket af € 16,99. Ben dus benieuwd hoe Casema haar pakket aan de klanten gaat aanbieden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MORCIK

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

Wat ik uit de brief begrijp is dat Cogas stopt met het leveren van radio- en tv-diensten en deze overgedragen worden aan Caiway. Aangezien Cogas alleen analoog levert à 16,99 per maand of 49,65 per kwartaal heeft dit niets van doen met Ziggo. We krijgen dus straks geen factuur van Cogas, maar van Caiway. Dat is, als je nu toch glasvezel hebt, straks 1 factuur i.p.v. de huidige 2. Vooralsnog alleen maar voordelen.

Wat er in de toekomst gebeurt zal de tijd ons leren. Cogas als netbeheerder heeft nu 2 aanbieders op coax, waarvan analoog door Caiway en digitaal door Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger_Rabbit
Je betaald gewoon 16,99 aan Caiway straks voor je huisaansluiting (vastrecht) inplaats van Cogas.

Digitaal TV kijken via de kabel loopt nog gewoon via Ziggo.

De 16,99 word weer verrekend als je alles-in-1 pakketten neemt via de kabel of glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davides
pagina 10 van jaarverslag Cogas 2013:
Verkoop aandelen Cogas Kabeltelevisie B.V.
Per 5 november 2013 hebben Cogas B.V. en Rabo CIF elk hun belang van 50% in Cogas Kabeltelevisie B.V. verkocht aan CAIW (terugwerkend naar 1 juli 2013). Deze verkoop is in lijn met de in 2012 gemaakte afspraken hierover tussen de betrokken partijen. Cogas Kabeltelevisie B.V. is per 14 december 2012 ontstaan uit de juridische split - sing van Cogas Kabel N.V. in enerzijds Cogas Kabel Infra B.V. en anderzijds Cogas Kabeltelevisie B.V. In deze beide vennootschappen waren Cogas B.V. en Rabo CIF vanaf het moment van deze juridische splitsing elk voor 50% aandeelhouder. De deelneming in Cogas Kabel Infra B.V. is door beide aandeelhouders gehandhaafd. Zoals eerder vermeld legt deze deelneming in 2013 en 2014 circa 64.000 glasvezelaansluitingen aan in het Cogas-gebied.
Cogas bezit dus nu alleen nog 50% aandelen in Cogas Kabelinfra B.V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Laatst online: 14:08
AlexAuto schreef op maandag 02 juni 2014 @ 13:33:
[...]

Gezien de reactie die ik van Ziggo Webcare kreeg neem ik aan dat je de aanvullende diensten - zoals de digitale diensten van Ziggo waarvoor je de CI+ nodig hebt - gewoon op het adres blijft krijgen.
Thx, net Cogas gebeld, inderdaad blijft Ziggo na 1 juli gewoon haar digitale tv aanbieden en dus kun je gewoon je apparatuur en CI+ kaartjes blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Wanneer je dus voor glasvezel van Casema kiest kun je fluiten naar de vele HD-zenders in je basispakket (analoog).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
Want.....graag onderbouwing.

Het kabel netwerk is een gedeeld medium. Deze zal dus exact hetzelfde zijn als bij je buurman. Het is dus echt niet zo dat als je glasvezel gebruikt deze opeens anders bij jou is.
Pagina: 1 2 ... 59 Laatste